• Michal08

    Jaký máte názor na trail full okolo 50000kc

    Priklad qayron carma mkii TR 3 nebo o něco dražší mkii TR 1sr 29.

    Ghost slamr Base.

    Giant stance 29 1 nebo tance 29 3 ale ten už je dražší.

    0 0
    • novas752  

      Záleží jak náročné terény s rím chceš jezdit a jak náročný jsi ty, co od toho očekáváš po stránce funkce i po stránce odolnosti, jak moc cheš nebo nechceš kolo v blízké době vylepšovat.

      Pokud to má být na ježdění v adekvátnim středně náročném a náročnějším terénu tak je Carma 3 málo – hodně základní odpružení a slabé brzdy. Carma 1 už je lepší – slušné odpružení, docela dobré brzdy (byť osobně bych stejně měnil třmeny za 4 pístkové a kotouče také).

      0 0
      • Michal08  

        Spíš střední terén, investovat se mi do kola pak už moc nechce ikdyz nikdy neříkej nikdy, carma bude v dubnu, ale zájem je prý obrovský pak až v srpnu.

        Ještě jsem koukal na giant trance 29 3 ročník 2020 nechá se ještě někde sehnat. Tam vidím největší slabinu v SX.

        0 0
        • ptrmurlik  

          Co je proboha střední terén? Investici se nevyhneš, full za 50 bude prostě na ***** ať děláš co děláš. Kola tam budou hrozný vždy a osobně bych se díval po solidní ram a pruzeni. Sx nebo NX hazka do roka odejde. Stejne jako kazeta. Brzdy téměř vždy základní ale to jsou “levnější” věci na výměnu než pruzeni. Sedlovka ti taky na fullu za 50 odejde za rok – dva bude mít vakl ze na to ani sednout chtit nebudeš

          0 0
          • Michal08  

            Tak jak čtu tak ideálně kolo za 100000kc ne ses asi zbláznil

            0 0
            • ptrmurlik  

              Ne nezbláznil. To je realita. Sám jsem zažil. Jen mi taťka nedal tech 50 ;). Takhle se solidní kola pohybují. Umím si představit že nad 80 už by nebylo třeba měnit víc, ale sám poznáš. 2 roky, hazka pryč, ne li dřív, kazeta bude cvakat po roce. Brzdy na kole pod 90 budou slabé vždy. Kola pravděpodobně na konusovych nabech Shimano, taky na vyhození. A sedlovka no name nebo základní ks

              0 0
              • filipino_23  

                ono teraz kolo za cca 90k je vlastne kolo, ktore pred 3–4 rokmi dozadu stalo cca 60k. Takze kolo za 50k bude cenovo pred tymi 3–4 rokmi tak 35k. Svezes se, ale zazraky od toho proste necekat

                0 0
                • ptrmurlik  

                  Hele to byxh úplně neřekl. Teda jasně. Já před těma 4 rokama začínal v 15 ti a určitě si vzpomneš že prachy moc nebyly. Je fakt že komponenty se vývojově posunuly, ale taky mi přijde, že cena se zvyšuje a komponenty akorát zůstávají stejný a nebo horší, na stejném modelu mezigeneračně a to není jen trend velkých značkových kol ale i menších značek. Tento rok ještě tuplem. Ale je fakt že pokud bych chtěl kolo, kde bych nic nemusel třeba 2 roky měnit (vyjma spotřebních věcí) určitě bych si přichystal aspoň 90, smutnej fakt. 2 roky zpět by 80 určitě stačilo. Je fakt že příchod novyho deoru pomohl. Ne nějak zásadně. Nechápu proč vidím na 2021 modelech sx…

                  0 0
                  • novas752  

                    Protože Shimano jaksi neni, neumí ho vyrobit tolik aby ho měli všichni. Už teď jsou některý komponenty na rok 2021 beznadějně nedostupný.

                    0 0
              • obda  

                Kola pravděpodobně na konusovych nabech Shimano, taky na vyhození

                :D Odborník se pozná.

                0 0
                • ptrmurlik  

                  No a ne? Servisovatelnost nula… konusy jsou na hovno, těsnění způsobuje u všech a jedno jaka série tření.

                  0 0
                  • obda  

                    Jo, a proto mně i jiným vydrží s občasnou údržbou mnoho desítek tisíc kilometrů a Shimano je dává i do nejvyšších řad nábojů. Servisovatelnost mají naopak skvělou, pokud nemáš obě ruce levé.

                    0 0
                    • ptrmurlik  

                      Ne. Volíš si mezi solidním chodem a vůlí, nebo špatným chodem a pevným pocitem. Není náhoda že vše ostatní je na průmyslových ložiskách. Nevydrží mytí. Netočí se hladce. Taky není náhoda že nejdražší shimana stojí to co nejlevnější dt. Nevím jak u cykloturistiky nebo co to provozuješ ale když chceš aby kola vydržely rány v bordelu na konusech to nejde

                      0 0
                      • obda  

                        Je to HT – na kole neskáču (pokud nepočítám občasné poskočení na kamenu/kořenu), v bordelu a terénu jezdím. Moc to nemyju. Jednou za pár tisíc kilometrů rozdělám, vyčistím, dám novou vazelínu a seřídím. I po několika desítkách tisíc kilometrů se točí hladce. Neměnil jsem ani kuličku. Takový šlehy, aby to ložiska neunesla, tomu zas tolik lidí nedává. O enduru a DH se tady nebavíme.

                        0 0
                    • novas752  

                      Ruku na srdce, z nějakého záhadného důvodu se konusové náboje na použití do terénu moc často nepoužívají. dražší xc, trailbiky, endura sjezďáky apod. obvykle mívají konusové náboje maximálně tak na nejlevnějšim modelu. Přitom Shimano ani ty lepší řady nábojů nemá vůbec drahé (předpokládám že cena pro velkoodběratele zhruba kopíruje poměr cen maloobchodních), což by výrobce asi mohlo motivovat a přece tam dávají náboje na průmyslech. Takže asi tolik.

                      0 0
                      • obda  

                        Dávají tam průmysly, protože to lidi chcou. Mohou totálně kašlat na údržbu a až to odejde, komplet vyměnit celé ložisko. Což je legitimní přístup.

                        0 0
                        • novas752  

                          No právě. Patlat se s tim nikomu nechce. Průmyslový ložiska jsou jednoduchý, funkční, blbuvzdorný řešení, ložiska standartní snadno dostupný, repase rychlejší než patláňo s kuličkama (zvlášť těma v ořechu. V zadní nábě navíc možnost mít mnohem víc záběrových bodů, u konusové náby a ořechu jich nikdy moc neni.

                          0 0
            • novas752  

              Bohužel má docela pravdu. Jakmile se na tom kole jezdí dost tak ty levnější komponenty nevydrží/nestačí a relativně brzy prostě odejdou nebo budou vyžadovat neúnosně častou údržbu.

              Kolům na SX bych se vyhnul obloukem nebo počítal s okamžitou výměnou. S NX se dá žít, neni to nic extra, ale řadí to.

              0 0
    • Gwaihir  

      Přečti si třeba toto:

      https://www.bikeandride.cz/…zoskou-test/

      0 0
    • ptrmurlik  

      Co si predstavuješ že budeš jezdit na trail full?

      Je rozdíl mezi tím co bych označil jako čistě trailbike na rychleby, Mariánské údolí ideálně tak 130 mm

      Nějaký allmountain bike pro mě teda okolo 150 mm, kdy potřebuješ šlapat ale zdvih vyuziješ pro dlouhé stoupání Alpy Tatry apod

      Nebo což tam máš čistě enduro jako je ta karma, 170 takže na traily přepal, takže tratě směřující k enduru a bikeparky. Musíš vědět co chceš. A pak je možné poradit

      27 nebo 29? Raději SRAM nebo Shimano?

      0 0
      • Michal08  

        Dobře tak se Budem bavit o trailbiku

        0 0
        • ptrmurlik  

          Hele myslím to dobře a dam skutečně dobrou radu. Tedy na kole za 50 tisíc vždy bude teleskopka nic moc, rok dva poslouží pak se bude vyklat, ale nedá se nic dělat. Levnější SRAM je vážně spatnej ale Shimano deore je pěknej kousek kterej po zkušenosti s xt, určitě vydrží. Kola (vyplety), budou téměř vždy mít hůže se točící náboje na Shimano konusech a no name ráfky. Buď se s tím smíříš. Nebo investuješ do lepších. Věřím, že minimálně v začátcích je důležitý mít dobrý brzdy. Kdyby jsi třeba vyrazil na rychleby tam jsou vážně třeba neříkám přímo 4 písty, ale aspoň deore… to se těžko hledá. Naprosto zásadní je ale kvalitní odpružení. Vidlice tlumič vždy stojí hodně a kupuju kolo tak, abych je nemusel vyměnit, brzdy zvládnu vždycky. Osobně bych doporučil tohle https://www.kellysbike.com/…10-29-p67857

          Je jak 27, tak i 29 podle velikosti si vybereš. Zajdi k místnímu prodejci, on ti řekne jak dostupnost a věřím, že nějakou tisícovku by byl ochoten slevit.

          Kolo má …

          Základní sedlovku jako všechny. Nicméně funkční, není na výběr

          Základní kola (z vlastní zkušenosti s velmi měkkými ráfky) a Shimano komiksové náboje. Bohužel zase není na výběr

          velmi kvalitní pohon, který je to nejlepší co za cenu najdeš

          Slabé brzdy, ale lepší se najdou jen na některých kolech které šetří jinde. Pokud máš kolem 60 ti kil dobrý pokud víc a chceš jezdit víc z kopce byly by na výměnu

          Nejlepší možné odpružení za tuto cenu. Solidní tlumic na trailbike a víc než dostačující vydlici.

          Pokud je vzal bych. Ať se dobre jezdí

          1 0
          • Gwaihir  

            Nevíme výšku ani váhu, rada může být dobrá pro průměr, ale špatná pro extrém. Ale píšeš to, je to spíš výtka na autora.....

            0 0
        • theedge  

          Už se tě tu X lidí ptalo co s tím chceš jezdit a ty ne a ne to sem napsat :-D

          0 0
          • ptrmurlik  

            Prosimtě on neví… po shlédnutí všech letsplayu Jirky Orála mu vyskočil trailhunter a taťka řekl, dam za to do 50 tisíc. Já bych mu doporučil za normálních okolností hardtail. Qayron nebo kellys. Traily na tom zvládneš, když se vyskillujes tak i nějaký bikeparky typu koprivna apod, skvělý kolo pro začátky, kopání ilegalu s kamosema. Ale to ku trailhunter neřekl

            0 0
            • Michal08  

              Nic o mě nevíš tak nepiš hovna nebo podle sebe soudim tebe?

              0 0
              • theedge  

                Teď jsem zvědavej jak se všichni přetrhnou aby ti tu poradili :-D

                Nejsi stavu napsat o sobě vůbec nic a ve finále napíšeš toto. Jak se do lesa volá, tak z lesa kamenem …

                0 0
                • vili  

                  +1

                  Je zajimavy, jak se presne tenhle vyvoj neustale opakuje

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.