• annubis

    Zdravim vsechny,

    Timto Vás chci požádat o radu o výběru fulla. Delší dobu brouzdám internetem a po obchodech, ale nikdo mi neni schopen přesněji poradit. Výběr zcela omezen.

    Zásadní parametry výška 186 cm, váha 130 KG! Cena do 75.000,–

    Kolo chci zejména na traily ( Rychleby, Kopřivná …), je mi jasné, že je nejlepší zhubnout, ale chci prostě jezdit. Zdvihy bych viděl někde na úrovni kolem 150 mm, bzdy Sainty, zbytek opravdu netuším, možná mechanickou teleskopickou sedlovku.

    Diky za rady.

    0 0
    • hmm  

      To je jednoduché něco kup v 27.5 co má solidní rám a uprav to odolnějšími komponenty třeba jetý http://www.mojekolo.cz/…cy-327-xl-4/ dejme tomu vyměnit výplet a brzdy. Cena solidní. To že jseš vyžranej na nic nemá vliv, já mám taky vanu, trh je plný odolných kol, občas něco praskne při pádu a po 6letech se dívej na novej rám díky životnosti hliníku. Rozhodně ne nic novýho ale za solidní cenu a upravit

      0 0
    • antt  

      doporučil bych full HT nebo nějaké pružinové FRko a taky bazar někde kolem 50k a doladit

      0 0
      • nomecz  

        full HT jako celopevňáka ? do rychlebek ?? no to asi ne :-)

        0 0
        • Breakpain  

          Hádám…, aby na tom třeba 2h denně jezdil a shodil ;-) … 130kg, + oblečení, chrániče, to může v krajním případě atakovat i 140kg.

          Vidím, jak servisáci „brečí“, když vezu full na kontrolu a prohlašulu, že oblečenej v chráničích mám 100kg ;). Nehledě nato, že to bude nabombený, tvrdý a moc kloudně to asi fachat nebude…

          Tím no nekritizuju nebo tak něco, jen konstatuju…

          0 0
          • MlokCZ  

            Nehledě nato, že to bude nabombený, tvrdý a moc kloudně to asi fachat nebude…

            K tomu jsi došel jak? Z části je to přesně naopak. Nafoukání odpovídá vždy hmotnosti jezdce, takže to funguje všem, ale jsou tu nějaké rozdíly:

            • těžký jezdec může mít problém s maximálním tlakem v tlumiči, ale to záleží od konkrétního kola a tlumiče a je jen potřeba pohlídat, aby si vybral takové, kde se vejde do maximálního tlaku
            • čím těžší jezdec, tím je na tom lépe s pasivními odpory, protože ty jsou téměř konstatní nezávisle na nafoukání (nepatrně může narůstat odpor těsnění při větším nafoukání, ale zanedbatelně oproti nárůstu hmotnosti jezdce), takže stejné kolo bude pro něj vždy citlivější než pro lehkého jezdce
            • komplikace může být tlumící část, pokud by nestačilo externí nastavení pro interní nastavení tlumiče, ale to spíš stačit bude, většinou je rozsah nastavení větší

            Tedy pokud si pohlídá případné možné problémy, tak mu to naopak bude chodit lépe než lehčímu jezdci. Jiná věc je pak samozřejmě životnost.

            0 0
            • Breakpain  

              Hele, vycházím z tohodle (předminulý víkend jsem si hrál):

              jezdec 92kg – sag 30%, drop – rezerva 3mm od konce

              oblíknu se na 100kg – sag 30%, drop a jsem na dorazu ⇒ musím fouknout tlumič a sag tím změním cca na 25% a pak se po dropu dostanu cca na tu rezervu z dropu 3–4mm.

              Přijde mi, že čím těžší jezdec, tím více exponenciální průběh u konce potřebuješ – jinak musíš foukat vyšší tlak, abys nelítal po dorazech. Se 130kg to podle mě budou strašný bomby po dopadu…

              Toť pro zjednodušení mé úvahy, nijak věděcky jsem na to nešel a asi by bylo „nějaké“ řešení, ale nevím, jestli má smysl se s tím tak párat v jeho případě … a těsnění … to bude tak na čtvrt roku :)…

              0 0
              • MlokCZ  

                To co popisuješ se na každém rámu chová jinak, dle toho jestli to je tlumič s velkou nebo negativkou se to chová jinak, dle interního nastavení tlumiče se to chová jinak, dle vložkování tlumiče se to chová jinak.

                A z toho co jsi napsal pro svůj případ se nedá usuzovat vůbec nic.

                Jen pro představu jak se to může lišit pro stejného jezdce. U mě na stejném rámu (a přitom jiný rám bude na tom úplně jinak) s tlumičem s malou negativkou:

                • pro sag 23% využitý celý zdvih při dropu
                • pokud přifoukám, abych vytvořil rezervu 3–4mm rezervu při stejném dropu, tak je najednou už sag úplně pryč, třeba jen 10%, obrovský skok

                Stejný rám, stejný jezdec, stejný tlumič jen změna na komoru s velkou negativkou:

                • sag 27% a zbávají na dropu 2mm zdvihu
                • když bych chtěl přidat další 3–4mm rezervy navíc, tak tlak k tomu potřebný nesníží sag prakticky vůbec (nepůjde ani pod 25%)

                Tedy podobná změna na konci zdvihu v obou případech vyvolá naprosto odlišnou změnu na počátku zdvihu.

                Jakmile do toho přibude ještě i jiný tlumič, jiný rám, tak to vše může být zase úplně jinak a žádné obecné závěry nelze vyvozovat.

                tím více exponenciální průběh u konce potřebuješ – jinak musíš foukat vyšší tlak, abys nelítal po dorazech.

                Tohle je samozřejmě úplně špatný přístup. Foukat tlak musíš dle hmotnosti a ne to dohánět navýšením progresivity tlumiče, protože tím bys jen šel do stavu kdy sice nechodíš po dorazech, ale příliš budeš navyšovat sag a v první části zdvihu se to bude propadat.

                Takže těžší jezdec prostě fouká adekvátně více a žádný progresivnější průběh nepotřebuje. A jen potřeba konkrétně pohlídat rám + tlumič, aby se vešel do max. tlaku.

                O tolik horší to s výdrží těsnění při velkém tlaku není.

                Já třeba jezdil rámy s tlumičem, kde jsem vozil 120psi a povolené maximum daného tlumiče bylo 300psi. Tam by na 130kg nebyl sebemenší problém, byl by pořád jen někde u 230psi (přepočet z mojí hmotnosti na 130kg).

                Oproti tomu teď vozím třeba rám s tlumičem, kde vozím 200psi. Tam by to bylo pro 130kg jezdce asi už i přes maximum i když je maximum té komory 350psi.

                0 0
                • Breakpain  

                  Chapu, vychazel jsem jen z jednoho pripadu – u me.

                  Co se toho tlaku tyce – fouka se na na vahu jezdce (tedy aby odpovidal sag, ne?). A ja mluvil o tom, ze kdyz se navlecu, tak pri optimalnim SAGu uz davam doraz (pokud se nenavlecu, tak pri stejnem SAGu doraz nedam). Dofouknutim prijdu o sag – tak proto zvysit na konci progresivitu. Prislo mi to logicke reseni za par korun. Mam vyvlozkovanyho Monarcha skoro na MAX… (tokeny). Ze bych chtel menit komoru atp to asi ne, to uz radeji Monarch prodat a koupit pruzinu… a to uz na stavajici kolo asi ne a spis koupit rovnou neco jineho :)…

                  0 0
                  • MirosPikos  

                    Napsal si to srozumitelně a kdo chtěl, pochopí to i bez grafů, charakteristik toho kterého pružení, zavěšení, tlumení nebo závislosti tlaku tlumiče na teplotě okolního vzduchu apod…

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Pokud máš navlečený optimální sag a chodíš při tom po dorazech, tak ano, potřebuješ navýšit progresivitu větší vložkou (pokud už nemáš největší).

                    Pokud jsi ale už vložkami u maxima, tak to jsi právě vhodný kandidát na velkou negativku (debon air), pokud už ji tedy nemáš. S tou se to celé výrazně změní a klidně se stejným nebom mírně větším sagem bude pro nechození na doraz stačit i menší vložka v pozitivce, protože budeš foukat s velkou negativkou o hodně větší tlaky.

                    0 0
                    • Breakpain  

                      Debon Air nemam (vložky u High Pressure jsou myslím max 10, aktuálně mám 8 …), ale nevím, jestli se mi do toho chtějí rvát peníze – „jakš takš“ to vychází a přesvědčuju se, že ještě zhubnu, takže bych se v chráničích měl dostat ze 100ky na 95 … :-)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Když ale zhubneš, tak to nic nejspíš nevyřeší, o to budeš zase potřebovat foukat nižší tlak pro stejný sag. U velké negativky by při zachování tlaku, který vozíš pro 100kg sag dolu šel minimálně a tam by to tedy zhubnutí řešit mohlo. U malé negativky půjde sag dolu o dost když necháš stejné nafoukání jako jsi máš teď pro 100kg.

                        Velké vložkování ale také není právě zrovna ideální. To sice vyřeší při zachování tlaku rezervu u dorazu. Ale extra vyvložkovaný tlumič znamená velké propadání do zdvihu v první části zdvihu.

                        0 0
                        • Breakpain  

                          Já ale chci, aby to „zobalo“, používám to jako takové miniDH kolo směrem z kopce. Normálně na tom defakto nejezdím – více méně to jen někam vytlačím a pak to pošlu dolů… a na přejezdy s tím problém nemám :)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Každý bude mít jiné požadavky na průběh a tedy i na podporu středu zdvihu.

                            Extrémní progresivitou se ale lepší chod a větší „zobání“ nevyřeší. Tím jen dosáhneš extrému, že na sebemenší překážce/podnětu (včetně když se skočit) se to propadne třeba až ke 2/3 zdvihu a na mnohem větší překážce/podnětu to půjde třeba na 3/4, tedy velmi malý rozdíl. A tím lépe žehlit nebude. V souvisle rozbitém terénu se propadneš moc do zdvihu už na začátku bez větší překážky a pak není prostor na dalších rychle jdoucích překážkách, aby to šlo výrazně více do zdvihu (a když je to souvisle rozbitá pasáž, tak nikdy nemá tlumič čas se tak rychle vrátit zcela zpět ze zdvihu).

                            Ve výsledku když se to přežene s tím propadáním ve středu zdvihu to žehlí nakonec hůře.

                            Tohle musí být aspoň trochu vyvážené. A pokud to je vyvážené a jezdec má dojem, že to málo chodí do zdvihu, tak si koupil kolo s moc malým zdvihem a bylo by pro něj vhodnější jiné kolo s větším zdvihem.

                            0 0
    • vili  

      Jednoznačně RB bandit ve variantě (475, 675, 290), která ti bude vyhovovat. Mám 290 se 140 mm vepředu a je to hrozná kovadlina, která imho přežije uplně vše (mám kolem 100 kg samotnej). Geometrie by u menších kol měla být dle zdejších odborníků vhodnější na traily než u 290, tak pro tebe asi spíš 475 nebo 675.

      0 0
      • annubis  

        Zvažuji právě kolo RB Bandit 675, kola určitě 27,5 otázka co za kola Remerx, DT swiss? Vidlice PIKE, otázka zda tlumič Rock Shox Monarch Plus RC3, DBAir bude pod mou váhou dobře fungovat? Kola a tlumič budou asi základ.

        0 0
        • Breakpain  

          extra záplety – sjezdový ráfky, 36 děr …

          0 0
        • MlokCZ  

          Pro vybranou variantu se vždy poptej ostatních na kolik to foukají pro jakou hmotnost.

          Zvlášť u tlumičů s velkou negativkou, které se obecně foukají na větší tlaky, snáze dojde k problému, že by nemusel maximální povolený tlak v tlumiči stačit.

          Konkrétně jak to vychází u Banditu 675 s DBAir Monarchem netuším, to musí napsat někdo kdo ho jezdí.

          0 0
        • MirosPikos  

          Mrkni na můj profil. Mám tedy „jen“ 92–95 kg, podle toho jak se ráno vyseru, ale kolo má jistě rezervy. Ale ono můžeš mít rezervu jakou chceš, stačí hodě blbej dopad a nic nemusí při 130 kg vydržet. Sjezdový ráfky bych nedával, ani 36 drátů. Spíš bych to tlačil do budoucna a počítal s tím, že prostě musím přestat žrát, jak protržený prase a shodit nějaký kila. Ono tě to pak bude hned víc bavit, když to líp pojede. Nehledě na to, že když padne 130 kg na zem, tak to zpravidla nevydrží nějaká kost. Klíček, rozdrcený lopatky,…

          Co se tlumení týká. Bandit je hodně progresivní ale až druhé poloviny zdvihu. Trochu bych se bál, jaký bys musel foukat tlaky na tlumiči, abys neškrtal klikama a měl rozumný SAG +/- 25 %. Další důvod pro to shodit trochu pasivní hmoty. Těch prvních alespoň 10 kg půjde velmi rychle. Trochu pohlídáš jídelníček a do podzima může být na 100.

          0 0
          • mirorek2  

            Kolik teda foukáš na svoji skoro stovečku?

            0 0
            • MirosPikos  

              Mám tam DVO a v neděli jsem foukal 230 jestli mě paměť nešálí. Ale je to DVO. Nevím, na kolik by foukal Monarcha. Mám ale tušení, že by byl přes limit.

              0 0
              • annubis  

                Pokud jsem se díval dobře tak Monarch má max 225 PSI.

                0 0
                • MirosPikos  

                  To je možný, taky ale každý tlumit pracuje s jinými tlaky. Nebo tam můžeš dát pružinu :) DVO zvládne až 300. Ale já bych se obecně vyhýbal tomu, abych foukal tlumič blízko jeho maxima. Nesvědčí to těsnění a druhý věc je, že se to blbě fouká :) Naboucháš to, sundáš pumpu a stejně něco ujde. Pak vrátíš, zase maličko ujde a naměříš třeba i o 30 psů míň.

                  0 0
        • novas752  

          Spis bych sel do Yari nebo Lyrika. Pike je docela odlehcena vidle.

          0 0
          • newrider  

            to si vzal kde?

            0 0
            • novas752  

              Problemy s vuli v nevymenitelnych futrech, problemy s lupanim v korunce… Sam Pika RC mam, ale mam 70kg a i tak bych si umel predstavit i Lyrika.

              0 0
              • newrider  

                problém s lupaním ve sloupku měli jen starší modely myslím tak kolem roku 15. V nový nohách to už moc nedělalo. Jinak třeba yari je stejná, je tam pužitá jen jiná patrona

                0 0
        • AussigBiker  

          Tumic bude fungovat, nafoukas na svoji vahu. Plati to co pise MlokCZ nahore.

          Edit: Jestli ma Monarch max. 225 PSI, tak muze byt problem. Vyhoda je, ze si muzes na vikend RB pujcit a vyzkouset.

          0 0
          • MlokCZ  

            Těch 225psi mi přijde špatně. Monarch s DBair komorou by měl mít povolené maximum 350psi.

            0 0
            • edems  

              +1 monarch da rct3 350 psi, monarch plus rc3 250 psi. Oba rok 2016 200/57mm.

              0 0
              • MlokCZ  

                Ten druhý ale nemáš Debon air ne?

                Nejvíce to ovlivní velikost negativky (tedy Debon air), kde u velké se foukají o dost větší tlaky, ale současně bývá povolené maximum také větší.

                U Foxe to je 300psi pro komoru s malou negativkou a 350psi pro EVOL komoru (s velkou negativkou).

                Minimálně u Foxe je ale větší šance se nevejít do povoleného maximu u EVOL komory, fouká se u ní o větší rozdíl než o kolik má větší povolené maximum.

                0 0
            • AussigBiker  

              To někdo psal nahoře.

              0 0
              • MlokCZ  

                Psal, ale psal to blbě.

                0 0
                • annubis  

                  Špatně jsem se díval, čili při 350 by to bylo OK?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Pokud tam bude Debon air, tak můžeš až těch 350psi.

                    Ovšem netuším jak to vychází s reálným tlakem pro ten RB rám a Debon air tlumič. To ať napíše nějaký majite téhle kombinace a k tomu svojí hmotnost a pak už půjde odhadnout, jestli tento konkrétní případ vyjde nebo ne.

                    Já bych pro konkrétní případ mohl říct jen pro kombinace rámů a tlumičů co jsem jezdil. Některé by nebyly žádný problém, někde by to pro 130kg už nevyšlo.

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
      • Atilla  

        Tak bandita leda s pružinou. Pokud se nepletu, tak tam mám na 85kg 200psi

        0 0
    • PeJu  

      Mám „jen“ 100 kg a doma Reigna a GT Force, obojí si myslím, těch 30 kg navíc zvládne. Na jednom mám Sainty, na druhém XTčka, i ty XTčka úplně v pohodě, ale já moc nebrzdím :))). Koukal bych klidně po bazaru, ušetříš si takovej ten soucit s novým kolem a i nějakou korunu.

      0 0
    • newrider  

      Jak píšeš – zhubnout. Při takové váze se v klopence musí každé kolo totálně zkroutit. A bude dostávat takovou čočku, že to brzy odejde. vzduchový tlumič bys musel foukat na totální max, takže taky budeš měnit těsnění tak každé 3 měsíce…

      Vím jak to pak dopadá. Člověk važí 120kg a pak chodí že mu vrže stavba, že je to měkké a přitom to je logické…

      0 0
      • annubis  

        Dobře se to píše, ale váha jde dolů hodně pomalu, raději jezdit a hýbat se než doma sedět zadku. Je pravda, že na trailech jezdím teprve krátce a vše se učím, ale na starém kole HT to je vždy o jedné vyjížďce a pak jde kolo do servisu. Pravda je, že kolo na to není vůbec stavěné!

        0 0
        • newrider  

          Jasně já to bral s toho pohledu že chceš jezdit bikeparky. Kdyby jsi jezdil jen stezky a polni cesty tak by to kolo ještě tak nějak dalo

          0 0
          • annubis  

            Přesně jak píšeš, na normální ježdění to je vždy v klidu, ale jak to pustit z kopce dolů, tak vybrat něco co se nerozpadne je docela problém.

            0 0
    • Davidakta  

      Kup jakékoliv kolo z kterýho budeš mít radost.jezdi,jez­dí,zjezdi 30kg.pak bude všechno bez problémů.

      0 0
      • MlokCZ  

        Jako, že má koupit fulla aniž by si ověřil jak mu to bude vycházet u dané kombinace tlumiče a rámu a pak zjistit, že nafouká povolené maximum na tlumiči a s tím bude mít třeba 35%+ sag a bude chodit po dorazech?

        0 0
      • annubis  

        To myslíš dobře s těmi 30 kg, ale pokud mám investovat do kola 75.000,– a nebude fungovat = totální úlet! Jedině, že neřeším prachy, to není můj případ!!!

        0 0
    • Davidakta  

      Když bude fulla nahoru tahat lanovkou,tak žádný kilo nesundá.koupil bych dvacet let starýho fulla který něco vydrží a kvalitní ht na hubnutí.

      0 0
    • Davidakta  

      Kolik tam najezdíš km?

      0 0
    • Davidakta  

      Ano

      0 0
    • Davidakta  

      Proto bych mu nedoporučil drahé kolo s těma nejlehcima komp.

      0 0
    •  

      Annubis :) : Dam ti první a poslední radu. Nedotazuj se nymandu na BF jake kolo koupit a objednej se na sportovni lekarske vysetreni. Dalsi postup vyberes na miste…

      0 0
      • annubis  

        Jak to myslíš s tím lékařským vyšetřením?

        0 0
        • Breakpain  

          IMHO tím myslí – sportovní doktor – udělá Ti zátěžový testy a řekne Ti, v jakém pásmu spaluješ tuky (což chceš) atp. ;) …

          0 0
      • michomin  

        No, tys to tedy rozštíp'. Fakt rada nad zlato.

        0 0
      • Vilém  

        Taky bych doporucil navstevu lekare.

        0 0
    • hmm  

      Je tady někdo opravdu vyžranej kdo má praktické rady? Všichni po oblečení co mají do 110kg prosím nereagovat

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • gemini  

        Občas jsem se při vyšší výšce než Ty dostal ke 130kilům. Vozil jsem vždy standardní biky ( HT Stumpjumper, Epic v karbonu i hliníku v 26 i 29, BMC HT 29 ). Ptej se:-)

        0 0
        • MlokCZ  

          Předpokládám, že ani jedno z těch kol nemělo tlumič s velkou negativkou? To je dotaz jen ohledně souvislosti s tím, že u velké negativky bude mnohem větší šance problému s překročením maximálního tlaku.

          S malou negativkou předpokládám, že ti to vždy do maximálního povoleného tlaku vyšlo…

          0 0
          • gemini  

            Klasicke epikovskej tlumák s brainem – PSIčkama jsem podle kil nikdy nešel přes limit uvedenej v návodu…Vidlici jsem foukal na limit…

            0 0
        • hmm  

          Stumpjumper se kroutil solidně, pak jsem ho dal na pevné osy a pořádnej výplet daleko lepší. Dnes je to balada už se dávají pevné osy standartně

          0 0
      • AlienDNA  

        117 kg a foukám 220 na Fox DPS. Vše v klidu, nevidím problém :) Zee ti doporučím, brzdí parádně za ty prachy.

        0 0
    • hmm  

      .

      0 0
    •  

      Hele jak jsem začínal pořádně na biku tak jsem měl skoro 130kg, Roscoe v základním setupu mě uvezlo v pohodě a drželo skoro sedm let. Na tlumaku jsem taky nijak úpravy nedělal, foukal skoro na max a taky pohoda. Zaplety drží do teď sem tam jsem je nechal docenzrovat…

      Rám se trochu kroutil no ale taky jsem mu dával docela nažrat, jediná věc je vidla tam určitě pod 34ku nechoď spíš 36ku to už je v pohodě.

      Viděl bych to v tvém případě na bandita s nějakým dvoukomorovym tlumakem a 36vidlou, na rychlebech si budeš chrochtat blahem. Jo a při tvé váze doporučuji 4pistky brzdy minimálně zee a do předu 203 kotouč, na kecy typu lx XT budou stačit se vyser stačit nebudou při tvé váze.

      0 0
      • annubis  

        Ten dvoukomorový tlumič může být ten co je psaný výše Rock Shox Monarch Plus RC3 DBair s těmi 350 PSI jak psal MlokCZ? Nebo u tohoto se budu dostávat na max?

        0 0
        • MlokCZ  

          Dvoukomorový asi myslel nějaké specifické řešení dvou pozitivních komor, které se téměř vůbec nepoužívá.

          DBair je tlumič s velkou negativkou, tedy přesně případ, kde je největší šance, že bude problém. Sice komory s velkou negativkou mívají o těch 50psi (u Foxe je to 50psi, nebo o jinou hodnotu u jiných značek) vyšší povolený maximální tlak, ale foukají se ještě na vyšší tlaky o větší rozdíl.

          Tedy naopak větší šance je se vejít do povoleného maxima u tlumiče s malou negativkou (a vůbec nemusí být dvoukomorový), tzn. ne DBair. Ono hlavní důvod, proč mu to na uvedeném kole vyšlo byla spíše malá negativka než to specifické řešení dvou pozitivních komor.

          Vždy je ale potřeba to řešit konkrétně pro kombinaci rám + tlumič. Někdy to může vyjít i s tlumičem s velkou negativkou, i rám to dost ovlivní.

          Výše ti psal Radec už konkrétní příklad

          https://www.bike-forum.cz/…ll-na-130-kg#…

          kde fouká 300psi pro tlumič s velkou negativkou při 105kg na Banditu 675 a pro sag 25%.

          Tam je vidět, že by to v tomhle případě nevyšlo. Pro stejný sag bys byl už přes limit, možná by to přesně vyšlo s mírně větším sagem, ale do takové kombinace bych určitě už nešel.

          Prostě udělej nějaký výběr několika kandidátů a pak to sem napiš včetně konkrétního osazení (tedy především jaký tlumič a vidlice), které bys chtěl vzít a počkej až se najde někdo kdo to jezdil a napíše k tomu na jakém tlaku, při jakém zhruba sagu a kolik váží. Z toho pak daná kolo vyřadíš nebo necháš ve výběru.

          0 0
          •  

            To netuším, Mlok tomu co píše určitě rozumí ale popravdě se mi to od něj nechce nikdy moc číst nic proti paneMloku :D s tím tlumicem přišel tehda pan Gary Fisher.

            Byl to DRCV od foxu a fungoval na principu dvou komor, při jízdě ti fungovala ta první a když se ta dostala na limit Jehlička propichla druhou a ta se připojila, tehda přišel i s ABP a všichni mi říkaly že to je sám bazmek jak tlumič tak to ABP že to nic nevydrží a funguje to bez problémů do teď, trek to ABP používá do teď ;)

            Stejně jako mi teď každý tvrdí jaký je bazmek switch infinity které je v zásadě bezudrzbove a bezproblémový.

            Třebas X2 od foxu má omezeni a nemůžeš ho foukat víc jak 220psi? Tak nějak, já foukám teď ten svůj na 250psu proto jsem se taky na x2 vyorpnul a funguje to dobře.

            Nejlepší bude zajít do RB pokud se ti teda líbí a tam ti určitě poradí a mají aji testovacky, jsou to virtuál a budou určitě fungovat ale jak říkám nejdřív si to vyzkoušej.

            Třebas tohle co tam Maj tě musí uvést i ten tlumak to zvládne co pane MlokCZ?

            https://www.rb-bike.cz/…it-675/race/

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • MlokCZ  

              Už dvakrát je v tomhle vlákně konkrétní foukání majitele 675 + DBAir RS tlumič, naposledy v tom přípsěvku na který reaguješ. Tohle je přesně varianta, kterou řešit už nemusí, protože mu to nevyjde ani do těch 350psi max.

              X2 má maximum 250psi. A srovnávat tlaky různých tlumičů je úplně k ničemu, jak už jsem tu několikrát psal.

              U toho DRCV je malá negativka a odpovídá to Foxům s malou negativkou, kde max 300psi a foukají se většinou také na menší tlaky.

              Třeba na Radonu Slide 130 jsem s Foxem s malou negativkou foukal jen 120psi (na 72kg), takže tam by se vešel s obrovkou rezerv (foukal by jen kousek přes 200psi při maximu tlumiče 300psi).

              A na tom stejném rámu a stejném tlumiči jen po výměně komory za komoru s velkou negativkou (EVOL) foukám 200psi a tam by byl už někde u maxima 350psi a to už je na hraně.

              Tedy znovu jak jsem psal, prostě musí si zjistit, jak to vychází pro konkrétní rám a konkrétní tlumič, jinak to nepůjde. A někdy to vyjde naprosto v pohodě, někdy vůbec.

              0 0
              •  

                Děkuji

                0 0
              • annubis  

                Podle toho co píšeš, tak komu rozumíš. Jaký konkrétně tlumič by jsi doporučil? Dotaz už jsem poslal na RB, tak uvidím co pošlou.

                0 0
                • Breakpain  

                  rozumí až tak, že mi to dělá problém přelouskat ;o)

                  (míněno v dobrém)

                  0 0
                • MlokCZ  

                  To takhle nejde říct. Jak jsem psal, tak tlumiče s malou negativkou mají větší šanci, že to vyjde s tlakem.

                  Ale nemůžeš si jen tak vybrat tlumič a dát na libovolný rám, vždy je potřeba vybrat vyváženou sestavu rám + tlumič. Tlumič s malou negativkou a s velkou se chová jinak a často když je na konkrétní rám vhodný jeden z nich, tak s tím druhým už to moc dobré nebude (nebo klidně i hodně špatné). A také to záleží na stylu jízdy a preferovaných výsledných vlastnostech (zejména jak moc velkou chceš podporu ve středu zdvihu).

                  A samotný rám to také ovlivní dost (na kolik se bude foukat).

                  Pro představu. Fox tlumič s komorou s malou negativkou jsem vozil už na mnoha rámech a i v závislosti na konkrétním rámu, délce tlumiče jsem foukal i pro stejný typ komory na poměrně odlišné tlaky (i když obecně nižší než pro varianty s tlumičem s velkou negativkou), od 110psi až po 180psi. Tedy ani uvedení konkrétního tlumiče samo o sobě nic neznamená.

                  Pokud se tedy RB 675 chová ideálně s tlumičem s velkou negativkou (tu kombinaci tu zmínil a jezdí Radec a RB to tak i nabízí, s tím rámem nemám zkušenosti), tak máš prostě smůlu. Tlumič s malou negativkou tam dát sice můžeš a může to vyřešit problém maximálního tlaku (ale ani tady to není zaručené, s 675 rámem nemám svoje zkušenosti, tak nevím jak to tam vychází s růnýzmi tlumiči), ale výsledné chování pak může být výrazně horší než s tlumičem s velkou negativkou (ale také nemusí, netuším jaký tlumič je ideální pro tehle konkrétní rám).

                  Je prostě potřeba se vždy dívat po celku rám s tlumičem s tlumičem, který je k tomu rámu vhodný a u toho si pak následně pohlídat max. tlak.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    A rozdíl stejný rám + stejný tlumič jednou s komorou s malou negativkou a jednou s komorou s velkou negativkou je obrovský rozdíl a výsledné vlastnosti jsou naprosto odlišné.

                    Považuju tenhle rozdíl za větší než bývá často mezi jednotlivými rámy stejné kategorie.

                    0 0
                    • annubis  

                      Tak odpověď z RB došla poměrně rychle, bohužel jsem v háji, ty tlaky budou pře max. pro dosažení optimálního sagu. Tak netuším po čem se dívat.

                      0 0
                      • AussigBiker  

                        Ptal si se na 675? 475 ma normalniho Monarcha, bez DebonAiru, tam muze bejt sance.

                        0 0
                        • annubis  

                          Ještě se budu dotazovat ne pružinové tlumiče a zkusím tedy i tuto variantu, uvidíme.

                          0 0
                          • AussigBiker  

                            Jeste by se dal Monarch bez DebinAiru dat na 675, ale to je otazka, co to pak udela s pruzenim, jak tu psal Mlok, kazdej ram je udelanej na prubeh nejakyho tlumice.

                            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.