Full - Křivý rám ? Prosím poraďte

16 nepřečtených
  • TomTom

    Vlastním 7 měsíců nový RB Speedster.Před­minulý víkend mně odešel tlumič FOX RP3 (stuck down). Při sundávání tlumiče jsem zjistil, že zadní část tlumiče byla k zadní kyvné vidlici přidělána tak, že oko tlumiče bylo jen z jedné strany vymezeno tlustou Al podložkou. Zadní hlava tlumiče tak byla vyosena, tlumič připevněný k rámu se vysloveně dotýká jedné patky zadní stavby, vzdálenost ke druhé je vymezena podložkou.Takto jsem již kolo koupil, přímo v Racetool. Je normální, pokud je u fulla tlumič takto mimosově vymezován, či jde o kompenzaci křivosti rámu? Díky, za komentáře, nevím jestli jsem to napsal smysluplně. Tomáš

    0 0
    • BB  

      když jsem loni v zimě posílal po čtvrté stuck down tlumič do servisu Cyklošvec, tak se mě snažili namluvit, že musím mít křivý rám. Nakonec to byla vadná várka těsnění, kreré nebyly odolné na mráz. Nevím, jestli jedna podložka může ten tlumič tak vyosit, spíše typuji klasický Fox stuck down vinou chladnějšího počasí.

      0 0
    • Santus  

      ja mam fullovej ram taky krivej,je to takovej „poutovej“ ram za par penez, tak jsem se ani moc nedivil. Jak to ale vidim, tak se prestavam divit i u drahejch ramu, taky toho je nejak dost.
      Ja jsem to resil tak jak ty popisujes, aby tlumic nebyl ramem pacenej, myslim ze by mu to nemuselo delat dobre. Proste aby tlumic tam byl volne bez jakyhokoliv paceni k jedne strane.Mam na nem najeto asi 5tkm a dobry. Toto muzes ale zjistit prece sam kdyz se na to podivas jestli mas krivej ram ne? Pokud jo, tak bych bez milosti ten ram(kolo) reklamoval.

      0 0
      • TomTom  

        Díky za komentáře,

        Ad BB – u Cykloševce v RP3 mně obratem vyměnili těsnění za odolnější zimě (bezplatně), což jsem dosáhl díky informaci z fora (díky).

        AD Santus – pokud je tlumič připevněn k předním patkám tak doléhá více k levé zadní patce osazení. Myslím, že to může být křivým rámem, (to se mně nezdá, ale neumím posoudit), křivým navařením patek, nebo křivým navrtáním otvorů pro osu protaženou okem tlimiče. Moje otázka je, zda reklamovat či nikoliv. Rád bych slyšel zkušenosti od těch, kteří s fully mají zkušenosti, např i s výměnou tlumičů – prostě je normální jednostraně vymezit tlumič podložkou nebo je rám na reklamaci?

        0 0
        • kesu  

          ja sem tendle problem mel kdysi na meride cobre-presne to co popisujes.Kdyz sem prisrouboval a dotahl tlumic do predni casti ramu tak sem ho jiz bez velkyho paceni nedostal do zadni stavby.Kolo jsem reklamoval a ram mi byl bez problmeu poslan novej.Vetsinou je ale s timto efektem spojeny i to ,ze ram ma tzn stafle-kazdy kolo jede svoji stopu.To bych asi zkontroloval.Ale vicemene jede to to ,kolik ti na ty jedny strane chybi.Protoze z mejch zkusenosti je kazdej ram malinko krivej-pokud se jedna jen o milimetry asi bych to nechal bejt.Krom toho muzou bejt taky krivy ty montazni pruvlaky na tlumici..Nejlepsi by asi bylo kdyby si sem vlozil fotku jak to vypada zezhora kdyz je tlumic pevne prisroubovanej do predniho trojuhelniku a navolno prostrcenej zadni stavbou..

          0 0
          • TomTom  

            Pokusím se to vyfotit a dam to sem, ale nějakou dobu to potrva. Dle hrubeho odhadu jde o vyoseni směrem k patkam zadni stavby tak cca 4mm, tlumič nemusim pacit, ale přiléhá těsně k jedné patce, není veprostřed mezi patkami. Zajimava poznamka ohledně stafli – zkusim zkontrolovat. Priznam se, ze full byl dost neprijemne prekvapeni. Mam CRX, a to se neda ve vyjezdech se Speedsterem srovnat musi se slapat tak o 30% vice – overil jsem si to na společnych vyjizdkach – po presednuti na Speedstera z CRX vzdy CRX ujelo tak o 1/3 vice za stejny cas a to i pri tlumiči na 150 psi (ruzni jezdci). Ale to je asi jina pisnicka. Jen mně tak napadlo, zda by s tim ten ram nemohl souviset – ale zrejmě je to spise konstrukcni vlastnost. Na druhou stranu jsem na vysledkovych listinach videl, ze na Speedsteru se jezdi i zavodni marathony … Mimochodem – v Racetool byli vzdy velmi vstricni, proto jsem sel do Speedstera, i kdyz ohlasy na něj nebyly nic moc. Mel jsem obavu ze servisu a jinych komplikovanych reseni :))

            0 0
            • kesu  

              na fullu jezdim 7dmou sezonu,co se tyka toho houpani jak popisujes,zkus se fakt soustredit na slapani do kruhu,treba na rovine koukej na tlumic a davej pozor abys slapal tak aby se to vubec nehoupalo-tahej to i nahoru.Technika slapani na fs je uplne jina nez na ht.Casem ti to prejde do krve.Na kazdym fs s vzduchovym tlumicem se da jezdit tak aby se houpal malinko.Ps speedster je dobrej full,chce to jen zvyk.ja si zvykal na prvni fs snad 3tis km nez sem to dostal uplne do ruky a predtim sem navic moc nejezdil.Urcite bych to nezavrhoval..A co se tyka toho tlumice-asi bych jim to privezl ukazat-v rb jsou hodne slusny a chovaj se ferove.nicmene pokud je to jen malinko,mozna bych to nechal osudu,ale uvidis co ti reknou.Spis bych mozna zvazil to davani ty podlozky tam,mozna je lepsi kdyz tam bude tlumic rovne ale silou nez kdyz jde pri kazdyp stlaceni do strany..

              0 0
        • Santus  

          je videt ze neco tam krivyho je, ale zjisti co presne jen tak na kolene, nebudes mit jednoduchy, ono to muze byt 100 veci. Ja bych to urcite reklamova a pokud opravdu tu krivost tak resili, tak to jsou mastiflinti nejhrubsiho zrna, protoze to vypada ze ten ram je krivej hodne,daleko vic nez ten muj, viz foto.

          0 0
          • enjoy  

            ja bych je v RB z niceho nekalyho nepodezrival.ikdyz je pravda ze mivali potize s dodavanim speedsteru..:-)

            0 0
            • Santus  

              je fakt ze to je divny, toho si museli pri montazi vsimnout a snad by nemel byt problem pro ne ten ram srovnat, nebo ho nepustit dal.
              Na druhou stranu zase vim co se odehrava a jaka je zmetkovitost pri montazi u nekterych hogo fogo nadnarodnich firem tady u nas v prum. zone, tak se uz taky nicemu nedivim. Myslim ze svetlo do toho muze prinest jen JMT.:-))

              0 0
    • kovar  

      se docela divím, proč se standartně nepoužívají v čepech tlumičů výklopná ložiska, křivost rámu by tlumičům pak tolik neškodila, a nějaká křivost tam obvykle bývá, i když u některých značek je to ale spíš MEGAkřivost. Ony by ty výklopné ložiska pomohly tlumiči i kdyby rám nebyl křivý, protože zadek se vždy více nebo méně pos silou kroutí a toto kroucení by pak tlumič tak nenamáhalo

      0 0
      • Peslezedirou  

        Kulové čepy jsou OK, jeden tlumič jsem vlastnil. Kulové čepy dokáží eliminovat namáhání tlumiče od zadní stavby, ale bohužel a obzvlášť u jednočepového rámu je díky tomu rám do boku ještě mín tuhý, ale zas není tlumič tak namáháný. Si musíš pak vybrat :))

        0 0
        • MlokCZ  

          No jo, to chce nemít kulový čepy úplně všechny, ale jen ty na tlumiči :-)

          0 0
        • kovar  

          bych si vypral přepákovaním zpevněný jednočep nebo čtyřčep, kde tlumič může mít naklápěcí ložiska v očích, neboť nemusí plnit McPhersonovu funkci

          0 0
    • easyrider  

      Já mam křivý author a-zone – řešil jsem to rozdílnou tloušťkou podložek u ok tlumiče – ten je zatím ok. (už 2,5 roku) No a k tomu houpání-já si ted postavil pevnáka na cro mo rámu Author a po pár jízdách ho budu přestavovat na své hlavní kolo. Naprosto mě ohromil rozdíl v akceleraci a lehkosti jízdy oproti 16kg celopéru (a to tam nemám měkké pružiny). Ani s pohodlým to není tak zlé-chce to pečlivě vybírat stopu…

      0 0
      • Trojci  

        Jenom abys zase nezapomněl, že jedeš na pevňáku a nechtěl nám to nandat ve sjezdu – viz poslední Surovec :o))

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.