Full 150 nebo 160 - Santa vs Canyon

274 nepřečtených
  • sjusko

    Teď je v kurzu tady řešit fully tak se taky přidám.

    Aktuálně jezdím na 29" HT, ale čim dál víc se mi líbí AM a sjezdy. Tak přemýšlím, že bych k té 29" co mám pořídil ještě full s 150mm nebo 160mm a v tom mám právě docela dilema.

    Moc se mi líbí Santa Cruz Nomad či Canyon Strive AL, ale říkám si jestli nejít do levnjší 150mm (SC Heckler či Canyon Nerve AL+, případně Trek Remedy). Jezdit budu převážně na Kleti a Šumavě + párkrát do roka bych se rád podíval někam do Alp a bikeparku. Na nějký velký skákání si moc netroufám, přecejen v pětatřiceti už je člověk na sebe trošku opatrnější :-)

    Jaká by byla vaše volba?

    0 0
    • Milvus888  

      TREK REMEDY !!!

      0 0
      • bluma  

        Chtěl bys? :-)

        0 0
        • Milvus888  

          jo

          0 0
          • bluma  

            A jak jsi velikej?

            0 0
            • Milvus888  

              když mi toho tvého treka prodáš celého jak máš v profilu za dobrou cenu tak se o tom dá uvažovat :D ale ne remedy má velký zdvih a nevyužil bych ho , jezdí se na něm dobře ale je to fakt moc těch 150 mm :D to kdybys měl fuela ex tak to potom jo… :D

              0 0
              • bluma  

                Nene, jen rám.

                0 0
              • jIrI___  

                Kdybys chtěl EXko 18,5"/19,5", tak mi napiš do mailu svoji představu o ceně. Oproti fotce tam jsou jiné brzdy (SLX 2012) a kola by se daly dát Cmaxy ST. Hmotnost je 12,3 kg.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Planujes novyho fulla?

                  0 0
                • Kamikaze 591  

                  Takže ty si to ještě neprodal? Jsem měl pocit, že jsem ho jednu chvíli viděl na bazaru za 20k a do 24h byl pryč.

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Jo, to byla z nouze ctnost. Potřeboval jsem rychle keš na školné, přijel zájemce (když jsem viděl, že měří tak 170 cm, hned jsem měl jasno…), vyzkoušel ho a samozřejmě mu byl velký. Mezi tím jsem peníze sehnal jiným způsobem, tak jsem ho pak znovu na bazar ani nevystavoval, protože mi utekl bajk, který jsem měl místo něj vyhlídnutý. U mě jsou tyhle čachry s kolem prostě komplikované, protože se vždycky musí sejít naráz víc příznivých faktorů :)

                    0 0
                    • Kamikaze 591  

                      Myslím, že těm „příznivým“ faktorům rozumím. 29 už je zpátky na bazaru taky. Mě se docela to tvé EXko zamlouvá/lo, páč mě zrazuje trochu to, že to je 2008 rok. Kolik to má horní rámovou?

                      0 0
                • maajkee  

                  Škoda, že jsi tak daleko, už hodněkrát jsem ho chtěl vyzkoušet :)

                  0 0
            • sjusko  

              Prodáváš ho? Kolik bys za něj chtěl?

              0 0
              • kubad  

                je na bazaru, hledej

                0 0
              • Azmir  

                Už je 4 dny na bazaru, se tam podívej ;-)

                0 0
              • bluma  

                Tak tak, je na bazaru, je tam odkaz i na detailní fotky.

                0 0
                • sjusko  

                  Proč ho dáváš pryč?

                  0 0
                  • kubad  

                    tak proto že chce něco jiného – to sou dotazy :D

                    0 0
                    • sjusko  

                      Jasně, ale třeba tam jsou důvody, o které by bylo dobré se podělit s ostatníma.

                      0 0
                      • Deckard  

                        To bych si zrovna být tebou našel v historii. Je to veřejně známá věc, že Jiri prodává Exko a vedly se tu nad tím velmi dlouhé diskuze v průběhu posledních měsíců, je ot snad no dohledatelné.

                        Takhle se ptát je jako postovat sem dotazy na to, kdo bude novým americkým prezidentem. Můžeš si o tom přečíst na spoustu míst, ale výsledek je stejně zatím neznámý :)

                        0 0
                        • deekay  

                          Jenze tady nejde o jiriho EXko, ale blumovyho remedyho :)

                          0 0
                          • kubad  

                            to je fuk stejně ti každý kdo prodává napíše samé pozitiva a prodává protože chce zkusit něco jiného

                            :D

                            0 0
                            • deekay  

                              jasne, ja jen ze se ohanel jiriho EXkem :)

                              (kde se divim, ze od toho roku 2009 jeste neprasknul v sedlovy trubce pod vahadlem :) )

                              0 0
                      • bluma  

                        Jak psal Kubad, prodávám proto, že chci něco jiného, resp. dostal jsem luxusní nabídku na jeden rám v rámci BF tajemna nemůžu prozradit do té doby než hodím fotku :-)) a to prostě nemůžu odmítnout. Jinak jsem byl s Remedy maximálně spokojen, což ti třeba potvrdí uživatel Mr.Nikdo. Škoda, že jsi až z ČB, pokud bys byl blíž Brna, nejlepší cestou by bylo se potkat osobně a rám omrknout.

                        0 0
                        • sjusko  

                          Díky za info, zatím jsem ve stádiu kdy si pomalu ujasňuji co vlastně chci a kolik mě to bude stát.

                          0 0
                          • kubad  

                            tak tak je potřeba si ujasnit co chceš a kolik si ochotný do toho nasypat, podle toho se rozhodnout zda seriovku, nebo stavět

                            0 0
                            • scret  

                              presne tak, co chce a za kolik chce… a pak jeste prekrocit rozpocet alespon o tretinu:))

                              0 0
                              • sjusko  

                                Toho se právě bojím, že do toho dám víc než jsem plánoval.

                                Teď jsem výběr rozšířil ještě Litevile 301 :-)

                                0 0
                                • scret  

                                  hmm, ale tam se tezko vlezes do 70ti s celym bikem:) Tak 80 nejaka social edition, ale pokud to ma k cemu vypadat, tak alespon 9petek az kilo..

                                  0 0
                                  • Milvus888  

                                    25 tisic ram , a zbytek se vleze do 35 ..

                                    0 0
                                    • Milvus888  

                                      beru zpět , neveděl jsem že rám stojí 50 :D

                                      0 0
                                      • scret  

                                        50–55 za novy… Taknejak nechapu, proc sis myslel ze stoji jeste min nez giant?:))

                                        0 0
                                      • mr.antik  

                                        Ono dost nevýhodný kupovat samotný rámy, málokdy se to vyplatí, pokud zrovna zbytek komponent nemáš doma.

                                        0 0
                                  • sjusko  

                                    Uvidíme jak mi to kubad spočítá. Ale přes 70tis se mi už moc jít nechce.

                                    0 0
                                    • scret  

                                      no uvidis, ale pokud to budes stavet na novych vecech, tak tech 70 je tam hned jak si koupis vidli:)

                                      0 0
                                      • raceman  

                                        tak tam da epicona :)

                                        0 0
                                        • scret  

                                          nj, to uz poznavam kubaduv rukopis:)) ale i tak, TT epicon cca 7micku? no a pak kola a hotovo:)

                                          0 0
                        • mr.antik  

                          Liteville není žádné tajemno, to má tady každej druhej :-)

                          0 0
    • drbo  

      SC Blur LT :-)

      0 0
    • mr.antik  

      to je otázka – záleží jak to budeš hrotit a taky kolik vážíš a jak moc jdeš po hmotnosti – řek bych že z začátku bude v pohodě stačit kolo do 150mm (lehké, 32mm nohy vidlice), např. Santa Blur LT, ale otázka je, jak se to bude vyvíjet dál :-)

      0 0
      • kubad  

        tak tak, LT s 34mm nohama už snese dost :D

        0 0
      • mr.antik  

        jo a věk nehraje roli, zvlášť pokud jsi doteď jezdil pevnou 29ku…

        0 0
      • sjusko  

        Mám 85kg, ale jestli tim hrocením myslíš traily rychlosti a big jumpy tak to ne, ale rád to pustím :-) Adrenalinu není nikdy dost.

        0 0
        • mr.antik  

          jestli máš možnost, obě kola bych si někam zajel půjčit a porovnat

          0 0
    • saintjv  

      Takhle posledni 2 mesice jsem neresil nic jinyho… Zalezi opravdu nakolik chces to kolo downhillove… Jinak obecne Santa Cruz je podle me bezkonkurencni co se tyce zadni stavby. Ten jejich VPP je masakr…

      Mrkni se na Tallboy LT. Delaj to jak v karbonu tak ve hline. Co jsem se bavil s klukem co to stavi, tak ten rikal ze 120 zdvih u normalniho tallboye je diky 29 palcovej kolum jako by jsi mel na bezny 26 140 zdvih. To LT jde jeste mnohem dal. A jeste se na nem poradne projedes, ale je to uz cenove hodne daleko. Samotny ram je 87k jestli se nemylim.

      0 0
    • scret  

      ja myslim, ze by ti nejakej full 150mm mohl stacit… cas od casu se to da dobre nakrmit, ale na nejaky skakani to samozrejme neni…

      Ikdyz napr. takovej mr.antik s jeho starym reignem daval veci, co bych si asi netroufl ani na FR kole:) takze je to o hlave a o technice…:)

      0 0
      • mr.antik  

        to co já jsem dával na starým reignu zas dávali jiný na XC pevňákách :-)

        Jedinej strach bych měl o vidlu 32mm, ale třeba Blur LT s 36kou jsem viděl i v bikeparcích.

        0 0
        • scret  

          resil bych to 34kou a bude to OK:)

          32ka taky dost vydrzi, ale samozrejme se to uz krouti…

          A stejne je to vtipny, jeste pred par rokama jsem jezdil R7 a rikal si, jak je ta vidle oproti skarebu krasne tuha… dneska jezdim RVL s 20kou a rikam si, ze je to tak na hrane:))

          0 0
          • mr.antik  

            jsou už nějaké testy tuhosti 34mm vidlic?

            0 0
            • scret  

              netusim, ale myslim, ze by to bylo presne pro mne, 36ku nepotrebuju, resp. uz je to moc tezky a 34ka by mohl byt rozumnej kompromis… akorat jsou snad jen Foxy ne?:( RS zatim asi nic…

              0 0
              • logoman  

                ještě bos ale ta je myslím 170

                0 0
              • deekay  

                Fox, BOS, Xfusion

                BOSka je odmerena a tuhostne na tom neni skvele, o neco malo lepsi nez tapered rvl s 20mm maxle.

                U foxky me sere, ze 160tka nema stejnou vejsku jak 36/160 ale je nizsi asi o 7mm (ano, nekdo to uvita, ja ne :) )

                0 0
                • mr.antik  

                  V tom případě na Blura LT víc než ideální – ale je tedy jen 15mm osa nebo i 20mm

                  0 0
                • kubad  

                  tak tam dej verzi 27.5" taje o 16mm vyssi :-)

                  0 0
                • scret  

                  docela by me zajimal rozdil mezi RVL s normal krkem a Tprd… Bohuzel to stejne asi nepujde uplne srovnat, kdyz treba ja mam s 20mm osou a ted uz jsou jen 15ky…

                  0 0
              • Kubiczech  

                Něco má i X-Fusion, ale netuším, jestli i pro 26".

                0 0
            • Vegan  

              Z meho ryze subjektivniho pohledu byl vetsi narust tuhosti mezi 32 s a bez pevne osy nez ted rozdil mezi 32 a 34 vnitrnima nohama u obojiho s pevnou osou.

              0 0
        • goofy  

          hanz vozil Blura LT s 36 Vanem, a moc si to pochvaloval. Myslim, ze by to tazateli mohlo vyhovovat. Dokonce to hodnotil lepe nez Nomada (v te dobe to byl jeste Nomad 1)… Uhel hlavy idealni, geoska taky vpohode, a na tech 140mm prej nekonecne hluboky zdvih :o)

          0 0
    • tonik666  

      Záleží jaký máš rozpočet a kde jezdíš, jak moc kola ničíš (aby ses pak na drahém kole nebál jezdit :), jestli chceš vlastní stavbu nebo ti stačí sériovka atd…

      Santa rozhodně funguje, o Remedy jsem také četl chválu od uživatelů.

      0 0
      • sjusko  

        Rozpočet mám zatím takovej otevřenej, ale rád bych se pohyboval do 60–70k

        O kolo se nebojim, je to prostě spotřebák :-)

        0 0
        • tonik666  

          V případě Santy se do tohohle rozpočtu s novým rámem nevejdeš, a to mluvím o hliníku. Hledej bazarovky :) A pokud to chceš mít jako spotřebák, tak jdi taky do hliníku, protože je levnější.

          0 0
          • sjusko  

            Když koukám na US web Santy, tak nejlevnější Blur LT či Talboy LT se 150 tam začíná na 2500USD, což je cca 50k. Nebo jsem to blbě pochopil a musím úpřičíst ještě cenu za rám?

            http://builder.santacruzbicycles.com/…builder.html?…

            Na CZ dist jsem zatím nekoukal, ale třeba u treku ty ceny ± odpovídají jak v US tak v CZ.

            0 0
            • tonik666  

              Ceny ve státech nemůžeš brát jako bernou minci. Letošní hliníkový rám Blur LT je za 48. Takže se teoreticky vejdeš do 70, pokud seženeš nějakou hodně levnou výbavu. (ceník ke stažení na santacruz.cz)

              0 0
              • sjusko  

                Umí mi někdo vysvětlit proč ceny pro Evropu jsou výrazně vyšší?

                0 0
                • goofy  

                  Doprava, clo, pohybujici se koruna, nejaka ta marze…

                  0 0
                • deekay  

                  clo, dph, doprava, marze?

                  0 0
                  • tonik666  

                    Asi tak, jen pro info, v USA není DPH, mají sales tax, která je třeba v MA jen 6.25%. Navíc pokud si objednáš něco po internetu napříč státy, tak se sales tax až na výjimky nevybírá. To už je rozdíl 20%.

                    Clo na komponenety je 7.5% jestli se nepletu. Nějaká marže obchodníkovi za to že to dovezl, dopravné…a jsi klidně o 40% výš než USA.

                    0 0
                    • sjusko  

                      Tipuji ale, že pro dealera bude cena jiná než je koncová cena.

                      Třeba u treku, ghosta a podobně se ty marže pohybují kolem 30% možná i víc.

                      0 0
                      • tonik666  

                        Jasně, nějaká tam bude, ale to přece není relevantní. Vezmi si jen DPH a clo – Blur LT stojí v USA 1925 USD, u nás 48 tis. Kč. 1925×20 = 38500 Kč, DPH a clo je 27.5% navrch, to ti dá 49 tis. Kč. Takže zjednodušeně to vychází, za předpokladu že náš prodejce má podobnou marži jako americký.

                        0 0
                        • sjusko  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                          0 0
    • tomfree  

      Nomad už je celkem tank,volil bych něco lehčího a jezdivějšího,třeba stumjumpera,nebo toho remedyho.

      0 0
      • fousek  

        Hehe to byl dobrej vtip Nomad je tank a SJ je jezdivejsi kolo. Nomad muze pusobit tankojdnejs, ale jen kvuli tomu ze vetsina uzivatelu na nem ma cca 2,35–2,5 pneu a minimalne Nobby nic, kdyz das na Nomada lehky kola s normalnima plastema tak Stump nebude mit sanci. Remedy je podle me cistokrevny vysokozdvihovy XC, myslim geometrii.

        0 0
        • ClAyD  

          Právě Remedyho v testech hodnotí jako AMko, který se geoškou kloní spíš k freeridu:)

          0 0
          • deekay  

            to sis splet se scratchem ne? :)

            0 0
              • ClAyD  

                Teď si všímám, že jako FR hodnotili spíš odpružení mno…

                0 0
              • deekay  

                cili ne geometrii se kloni k freeridu, ale prubehem zadni stavby… bo je to progresivni jak prase :)

                0 0
                • logoman  

                  Driv (2009?) na to montovali lyrika, takze by to mohlo snest docela dost.

                  0 0
                  • bluma  

                    Ano, do 2009 včetně byly Remedy s 36 vidlicema, pak se změnila i geo a začly se dávat 32 vidlice a DRCV tlumič + začala výroba karbonových Remedy. Tedy od roku 2010 se Remedy posunulo spíš do vysokozdvihového XC a díky DRCV tlumiči i zmizela velká progresivita.

                    0 0
                    • logoman  

                      A jinak to nezmenili? Pak by stacilo zmenit vidli :)

                      0 0
                      • bluma  

                        Ale jo, změnila se o něco geo a ubralo se na hmotnosti. Pak taky, pokud vím, trošku pozmněnili výztuhu při spojení horní rámovky a sedlové trubky. Od letoška je Remedy zase víc do AM, zmenšili hlavový úhel a opět překopali tu výztuhu.

                        0 0
                    • kesu  

                      remedy byl dycky příšerně linéární a chodil nadoraz na každým obrubníku, nejlíp se to chovalo s DHX air s malou komorou a progresivitou nadoraz.

                      0 0
                  • deekay  

                    jasne, ja beru aktualni model, kterej jsem jezdil v ramci testo taky.

                    Celkove docela prijemny bike, ram trochu mekci, ale vzhledem k urceni tech novych modelu to asi postaci.

                    0 0
          • mr.antik  

            já zas četl v testu AM kol, že je to je víc do xc,

            0 0
        • tomfree  

          Kdybych tyhle dvě kola nestřídal,tak to sem asi nepíšu ty mudrci.

          0 0
    • FreshAir  

      REMEDY :)

      0 0
    • jecnak  

      Zkus se na obou projet. Nomad mi prisel hodne kratky. Po vyzkouseni bych sel radsi do jezdivejsiho kola Canyon Nerve Al+ to mi sedlo lip. Celkem i vic vyhovovalo terenu kde jezdim.

      0 0
    • sjusko  

      Ještě se poptám zde přítomných, kteří si pořídily k HT i full. Jezdíte stále i na HT nebo jste ho po čase prodaly, protože se na něj jen prášilo?

      0 0
      • gallardo  

        prodal…hned po par vyjizdkach bylo jasno…zalezi ale jestli mas blizko bydliste zajimavy tereny

        0 0
        • sjusko  

          Spíš jde o to že občas jezdim na kole i do práce a to je cca 20km téměř jen po asfaltu a nějak si to na tom full neumim představit, ale třeba to jde a ani to moc nebolí :-)

          0 0
          • gallardo  

            tak si nech oboje a casem uvidis

            0 0
          • kubad  

            zbytečná rasovina tahat fulla po asvaltu, pokud máš dražší ht tak ho prodej a slož si něco levného na dojíždění do práce a do hospody :D

            0 0
          • volodaj  

            Na toto mám starý, trochu zrepasovaný Favorit.

            0 0
            • sjusko  

              Jenže když je po práci čas, tak to z práce beru rovnou na vyjížďku do terénu, takže favorit ne, ale jeden mi doma taky leží :-)

              0 0
          • ferlikster  

            ja to resil tim, ze jsem si k celoperu koupil i bazarovou silnicku :)

            0 0
      • kubad  

        tohle je složitější záleží an tom co máš kolem baráku, a hlavně na tom jak máš fulla složeného

        0 0
      • Smazaný účet  

        kdybych svoje lacne HT nevyuzival na cestu do prace, pripadne na XC zahradkovy vylet s kamosema, ktery je z 80% po asfaltu nebo polnackach a nebo na cyklodovolene s brasnama, tak uz jsme ho davno prodal:)

        ..prodal…spise dal do srotu:)

        0 0
      • volodaj  

        predal. stál v garáži a padal naň prach :D

        0 0
      • Kubiczech  

        Jezdím stále a stále víc, ale nejspíš to záleží na tom, jak máš fulla složeného. Já tahám celopéro jen na výlety do hor, jinak výjimečně.

        0 0
      • mr.antik  

        Já pevňáka mám, ale vyrážím na něm sporadicky, ale je to spíš o příležitosti – buď nějaký srandazávody nebo delší výlet, případně nějaké skákání, taky bych se chtěl trošku hecnout do trialu, pumptracku, full není dobrej na všechno. Ale rozhodně do pevňáka neinvestuju, jeho hodnota na prodej je směšná, spíš jen přehazuju starý komponenty z fulla :-)

        0 0
      • jIrI___  

        HT, resp. díly z něj, jsem prodal ještě před koupí fulla :)

        0 0
      • fousek  

        Pevnaka jsem nikdy nemel

        0 0
      • ClAyD  

        Já jsem jezdil na Avalanchi a když jsem si kupoval IQ6, myslel jsem si, že budu střídavě jezdit na fullu a na HTčku… mno ale nějak jsem změnil názor a Avyho asi prodám.

        0 0
      • bleach  

        ja po koupi fullu nasadil na HT 1,5 sliky a jezdim s nim po ČB a na Hlubokou na pivo :-D Ale ted uvazuju, ze ho prodam a poridim nejakyho crose s pevnou vidli

        0 0
    • fousek  

      Nomad mi prijde z tech kol co jmenujes nejvic bikeparkovej, ale nemyslim to tak, ze by se na nem nedalo jezdit normalni XC, proste je to takovy bytelnejsi kolo, ktery dobre jede a leccos snese. Kdybys nezminoval ty bikeparky tak bych rek ze na tvoje pouziti bude lepsi Blur LT a s Blurem bych srovnaval i toho Remedyho, ale do bikeparku bych tyhle stroje nebral, nebo maximalne na ty lehci traily. Hecklera bych z vyberu vyradil, i kdyz je to taky jednocep jako ostatni akorat neni prepakovanej.

      Kdyz Canyona tak leda Torque a kdyz mermomoci jednocep tak C-D Jekyll nebo Claymore (ovsem ten je mimo rozpocet)

      Jinak vim o testovacim Nomadu II Al v L a rozpoctem by ses urtite vesel. Dyztak dej vedet na mail.

      0 0
      • sjusko  

        Ty bikeparky spíš jen okrajově, takže nomad asi bude zbytečně težkej.

        0 0
    • kassar007  

      Nikdo se tu nezmínil o tom Canyonu Strive AL. Zkoušel ho už někdo? Vypadá to na docela zajímavej kousek.

      0 0
    • sjusko  

      Díky všem za rady a názory, už mám trošku jasnější představu co bych asi tak chtěl, tak se pustím do testování.

      Jen nevim jak manželce doma vysvětlím, že budu mít doma nové kolo a auto zůstane furt staré :-)))

      0 0
      • tomfree  

        Tak ji řekni,že ho máš rád i přes jeho věk stejně tak jako ji!

        0 0
    • sjusko  

      Trošku se u mě změnila situace, nějak manželka nemůže kousnout, že bych měl doma dvě kola. Tím pádem je pro mě kolo se 150mm hůře použitelné, musí to být víc univerzální aby to také jelo nějak rozumě i po asfaltu.

      Takže aktuálně uvažuji o 29" FULL se 120mm. Kubad mě navedl na Niner RIP, ten se mi líbí moc a ještě se mi zamlouvá SC Tallboy.

      Je moje úvaha o 29" se 120mm rozumná jako o jednom univerzálním kole, které pojede dobře na asfaltu (jako HT) a stejně tak bude dobře použitelné i na AM?

      0 0
      • saintjv  

        Tallboy jasna volba, mel by to byt universal. Delaji jeste LT coz ma vetsi zdvihy ale pokud tak 90% budes jezdit XC a 10% sjezdy tallboy normalni je lehci a asi vhodnejsi. Pokud budes mit vic nez 30% sjezdy uvazoval bych o LT.

        0 0
      • kubad  

        pokud nemáš 188+cm tak ne

        0 0
      • PatrikL  

        Za fajn cenu by sa dal zohnať http://www.cannondale-bikes.cz/…er29-c13vz92?…

        Fox 34, 130mm… Sú ešte dve verzie, každá má niečo do seba.

        0 0
        • saintjv  

          Peknej ten Cannon:) ale kdyz takovy prachy tak asi spis ten karbon…

          Denska je tolik krasnejch a funkcich kol, ze je to opravdu jen o sume , kterou jsi ochoten investovat.

          0 0
          • PatrikL  

            20% dole sa dá získať, potom to nie je až také hrozné :) Ale hej, v tejto cene je už veľmi veľa možností a je iba na ňom čo uprednostní.

            0 0
            • sjusko  

              Jo značku už si nějakou vyberu, spíš mi jde o to vhodně si zvolit určení kola.

              0 0
              • kubad  

                jak sem ti psal ta 29" na tvou výšku bude hodně boj pojede to pokud bys chtěl jezdivé kolo na maratony a podobné ježdění asi OK, ale jako AM se s tím budeš strašně prát a moc si to neužiješ.

                takže je potřeba si ujasnit jaké ježdění bude priorita

                0 0
                • goofy  

                  Tak tak… Na takove jezdeni bych si 29" hodne rozmyslel…

                  0 0
                  • sjusko  

                    O víkendu jsem si projel Remediho a mě to nepřišlo nějak výrazně obratnější a hravější než 29" HT. Na druhou stranu musím přiznat, že jsem stím vyjel věci který jsem na 29" nedal, ale neumím posoudit, jestli to bylo tím, že to byl 150mm full nebo, že to byla 26". A nebo že sem prostě víc makal :-)

                    0 0
            • fousek  

              To vis ze jo, na novinku 29", ktera jeste neni v Cechach ti hned nekdo vytne 20% slevu.

              0 0
              • PatrikL  

                Hej, je taký predpoklad keďže sa to s modelom na tento rok bez problémov podarilo :)

                0 0
                • sjusko  

                  Vzhledem k maržím jaký na tom jsou, by to měli umět i na nová kola.

                  0 0
      • scret  

        osobne bych 29ku nebral, pokud nemas 190cm… Obvzlast pokud to bude jediny kolo a pokud mas rad hbitost kola. 29ka pojede jako tank, vsechno s tim projedes, ale hravy to pravdepodobne nebude…

        0 0
        • Kubiczech  

          Mám podobný názor i přesto, že těch 190 cm mám. Jediné kolo, které mi v podobné kategorii po pár jízdách sedlo je Stump Evo 29. Ten bych se nebál doporučit i někomu menšímu.

          0 0
      • tonik666  

        Blur TRc jestli máš rozpočet. Nebo přes slovensko Blur LTc, mají tam teď loňské rámy ve slevě, jak jsi jistě zaznamenal, karbony za 2070E.

        0 0
      • ClAyD  

        150mm je s lehkým rámem a rychlými plášti stejně univerzální jak 120 a ještě chod navíc.

        0 0
        • FreshAir  

          Přesně tak

          0 0
          • sjusko  

            Jenže lehkej odolnej rám v 29" znamená jít do karbonu a to už je mimo rozpočet. A nevim jestli by 29" se 140mm nebyla už neobratná mrcha.

            0 0
            • kubad  

              nic o 29" nepsal :-)

              myslel 26"

              0 0
            • kubad  

              nic o 29" nepsal :-)

              myslel 26"

              0 0
              • sjusko  

                Máš pravdu, sem na tej 29" nějakej zaseklej :-)

                0 0
              • sjusko  

                Když si odprostíme od toho, že mi 29" do terénu moc nedoporučujete, tak by Niner RIP se 140 Talas (140/110) vidlicí mohl být jako slušný univerzál, který bude hezky chrtit na asfaltu a polňačkách a poradí si hravě i pěkným terénem. A nebo bude na 29" stačit levnější 120mm vidle?

                0 0
                • kubad  

                  120mm bude stačit :D

                  ale asi bych šel cestou 34mm – 140mm buď Float – tam vyzkoušet jak ti ten zdvih sedí a případně je možnost snížit na 120mm

                  nebo Talas

                  ale stejně nejsem přesvědčený že to bude to pravé co hledáš :D

                  0 0
                  • sjusko  

                    140 na 29" si nemám moc kde vyzkoušet, nestavěl jsi někomu RIPa s tímto zdvihem?

                    0 0
                    • kubad  

                      ne, ale v geometrii k rámu to uvádí jako variantu

                      0 0
      • sjusko  

        Co říkáte na nového Ibise Ripley 29?

        http://www.ibiscycles.com/…s/ripley29/

        0 0
    • Jenda  

      tezko radit, mezi 150 a 160 fulem je obecne asi nejvetsi skok zejmena kvuli vidli. Na 160 fully se uz davaj vidle s 36 nohama ktery jsou vyssi a hlavne v prumeru o 1/2 kg tezsi nez 32 co byvaji na 150. Proste 150 a nize jde za rozumny penize porad naladit jako temer chrti bike (castecne za cenu odolnosti) coz u 160 uz se ti spis nepovede. Zase na 160 muzes postavit bytelnej tank co opravdu neco vydrzi. Je fakt ze karbonovy ramy a 34 rada vidli od foxu se dostava nekam mezi a dela mi ve skatulkovani bordel :-)

      Ja ac jsem jizdnim stylem AM jezdec, tedy 150 full by pro me byl az az jsem sel cestou 160 endura protoze vazim 85 kg a mel jsem strach o zivotnost ramu (vetsinu ramu jsem zlomil). Volby nelituju, uvisim i pri normalnich XC vyjizdkach a se svoji technikou nemusim resit jestli to kolo prezije nebo ne. Akorat si pripadam jako ***** kdyz se svym bikem vyrazim nekam do opravdovyho terenu a jedu jak baba s nusi :-)

      0 0
      • Baba-Ji  

        baba nebaba, hlavne ze te to bavi ;)

        0 0
      • tonik666  

        Třeba tam, kde to ostatní dávají při závodech se sedlovkou nahoře jak nic? :)

        0 0
        • Jenda  

          mas pravdu, v mym pripade uz se nedalo hovorit ani o jizde baby s nusi protoze jsem to proste a jednoduse vedl :-)

          0 0
          • tonik666  

            Počkej, takže to video z helmy jsi točil když jsi to schazel pěšky? To jsi musel jít dost rychle :)

            0 0
        • deekay  

          Nutno teda rict, ze treba pri zavodech, kdyz na to clovek kouka, tak je to sjizdeni se sedlovkou nahore leckdy spis hop nebo trop a to asi nikdo nema na pohodove vyjizdce zapotrebi.. takze proc si to sedlo nesundat, pro lepsi pozitek a bezpecnejsi jizdu :D

          0 0
    • kesu  

      Ahoj,

      hele a co si myslíte o 27,5 geniusu??

      0 0
      • ClAyD  

        Že se mi sakra líbí :D

        0 0
      • Milvus888  

        scott ? ale prosimtě :) vždyť to vyrábí polygon)

        0 0
        • PatrikL  

          oooooooo kua, hlavne tá prvá verzia čo bola zverejnená na wiki obsahuje krásne vety:

          „Práce pro polygon je pro většinu jeho zaměstnanců prestižní záležitostí a na výsledku je to vidět. Setkání se zaměstnanci je stejně jako Jízda na Polygonu je pozitiním zážitkem, a je jedno jesli preferujete „silnici“, trek nebo horské kolo“

          „Polygon aktivně podporuje komunity propagující zdravý životní styl a také další projekty které by leckterého evropana ve spojitosti s firmou z "rozvojové země překvapily.“

          0 0
        • ClAyD  

          No a? Ale Polygnot to není…

          0 0
      • logoman  

        sympatictejsi mi je RM altitude

        0 0
    • sjusko  

      O víkendu sem si projel pár kol, jak 29" tak i 26" ve fullu a mám jasno. Bude to 29" i za cenu, že je to trošku neohrabanější, ale mě se na tom prostě líp jezdí – respektive mám z toho lepší pocit. Teď už jen zbývá vybrat tu správnou značku a i tady už asi tuším co to bude :-)

      0 0
      • mountaineer  

        Proč nezkusíš i 27.5"?:o)

        0 0
        • sjusko  

          To mi kubad taky říká :-)

          0 0
        • fousek  

          Protoze ta se da nahradit tlustejma plastema na 26" nebo tenkejma na 29":

          26×2,5 bude mit o 7mm mensi prumer nez 27,5×1,9 takze kdyz k tomu pripoctu rozdilny mereni mezi treba Continental a Maxxis tak se muze stat ze ta 26" bude mit ve vysledku vetsi prumer nez ta zazracna 27,5":-)

          0 0
          • kOmE  

            To sice fajn ,ale ale balon na te 26 moc nepojede narozdil od te 1,9 na 27,5.

            0 0
            • scret  

              to by me zajimalo z jakeho duvodu? kdyz obvod kola bude teoeticky stejny, tak valivy odpor zalezi hlavne na typu gumy a ne na sirce…

              0 0
              • kOmE  

                A ony se vsechny gumy delaj v rozsahu 1.9 az 2.5 a jeste ve stejny smesi a i vaha je stejna co.

                0 0
                • fousek  

                  Tech plastu na 27,5 je taky ohromnej vyber. Ono staci kdyz zkusis sehnat 29×2,4–5 a kapku splaces nad vyberem.

                  0 0
                • scret  

                  tak podivej se treba na schwalbe a pak neco pindej…

                  0 0
                  • goofy  

                    No to by me teda zajimalo, ktere konkretne mas na mysli…

                    0 0
                  • kOmE  

                    Tak mi neco vyjmenuj, cekam. Zatim pindas jen ty. Je snad jasny ze 1,9 a 2,5 na stejnym vzorku i kdyby jo nekdo delal nepojede stejne. A stejne tim nedohonis rozmer 27,5.

                    0 0
                    • goofy  

                      Hlavne tady se porad resi rozmery a honeni obvodu, ale kdyz sakra chcu 2,35 gumu, protoze ji pro sve jezdeni potrebuju, tak si koupim 29" kolo, a abych to mel stejne s 26", tak tam hodim 1,7, a bude to uplne vpohode? Nebo netusim, co se tady snazi dokazat…

                      0 0
                      • kOmE  

                        Taky si nejsem jistej co se znazi dokazat, mozna zakaz 27,5" kol :)

                        0 0
                        • scret  

                          ale notak panove, trosku klidnit min stresovitosti by to chtelo:)

                          Podivejte se, jak tohle vzniklo, doporucuji precist jeste jednou… (viz.fousek) Samozrejme nebude nekdo jezdit na stejnym bajku gumu 2,5 a 1,9, to je blbost…

                          Ale pokud vezmu v uvahu, ze nejaka guma je vyssi nektera pomerne zas nizka, tak teoreticky by obvod mohl byt stejny a pritom nezalezi tolik ani na sirce gumy, ta muze byt klidne ± stejna… A navic 1,9ka nepojede zakonite rychlejs nez treba 2,25ka… Viz. doporucuju precist Mlokovi prispevky.

                          Samozrejme je to ciste hypoteticky…

                          A k tomu prikladu, schwalbe delaji vzorek, se stejnou smesi u ruz.prumeru a sirek…

                          0 0
                          • goofy  

                            Dva rozmery pro jeden vzorek myslim neni nic zas tak neobvykleho :-) Ale nechme uz toho. Stejne ta debata nikam nevede ;-)

                            0 0
                            • scret  

                              presne jak pises, neni to nic neobvykleho..

                              ja jen reagoval na tenhle vykrik do tmy:

                              „A ony se vsechny gumy delaj v rozsahu 1.9 az 2.5 a jeste ve stejny smesi a i vaha je stejna co“

                              to proste dle meho nazoru bylo mimo…

                              0 0
                              • kOmE  

                                Ty jsi mi ale chytrolin. Vykriky do tmy tu prezentuje fousek a ted uz dokoce i ty.

                                0 0
                                • scret  

                                  pojd, jeste stavicku:)

                                  Dokazes napsat taky neco konstruktivniho nebo mas snahu jen urazet?

                                  0 0
                                  • kOmE  

                                    Hele co je konstruktivniho na tom ,ze neco hanis? Nechci 27,5 tak to nekupuji, chci 27,5 tak to koupim ,ale proc se tady nekdo snazi namluvit nam , ze staci nazout na 26 sirokej plast a je to. Urazet jsi se snazil ty

                                    0 0
                                    • scret  

                                      precti si to jeste jednou co jsem napsal, pak se tu nebudeme o tom dohadovat…

                                      Ukaz mi, kde jsem neco hanil? diky!

                                      Ja se tu nepru o vyznamu 26/27,5/29… Jen by me zajimalo, co jsi myslel prvni odpovedi na fouska a to konkretne ten nesmysl, ze jina sire gumy pojede jinak… Ja tvrdim, ze rozdil mezi stejnym plastem napr. treba nejaky Ralph jen v jinych sirich bude v terenu minimalni! A smes byva stejna, takze to je taky mimo…

                                      A ano, pokud mas na mysli ralpha 27,5 a DH Miniona 2,5 ve 26, tak mas pravdu, ralph pojede lip:))

                                      0 0
                                      • kOmE  

                                        Ja reagoval od zacatku na fouska, a 1.9 a 2.5 je proste blbost. Ale ty jsi se do toho začal vmesovat v jeho prospech, a on to opravdu jen hani. Treba ten minion ve 2.25 jede vyrazne lip nez 2.5 verze, to ze 1.9 a 2.25 jedou casto dost podobne vim, ale plati to hlavne pro 60a smes a xc a am plaste, ale 26" balon kterej bude mit vnejsi prumer stejnej jako 27.5" 1.9 pojede proste hur. V extrému by jsme na ty 26 rafky mohli nacpat 26×4 plast a jsme skoro na 29".

                                        0 0
                              • goofy  

                                Dva rozmery pro jeden vzorek mi zas neprijde nejaky uzasny rozsah… :-) Ale jedno. koncim, pac porad netusim, co se tu snazite dokazat :-D

                                0 0
                                • deekay  

                                  ja nak vubec netusim o cem ta debata :)))

                                  0 0
                                • scret  

                                  jak jsem psal vys, ja se tu nesnazim hanit nejaky rozmer, to mi je zcela u… Jeste jednou sem nakopiruju co jsem psal:

                                  „to by me zajimalo z jakeho duvodu? kdyz obvod kola bude teoeticky stejny, tak valivy odpor zalezi hlavne na typu gumy a ne na sirce…“

                                  Ale slo mi o to tvrzeni, ze jina sire gumy pojede jinak, coz je nesmysl…

                                  A jinak podivej se sem

                                  NN – 4 sire ve 26, RoRon – 4 sire ve 26, RaRa aktualne 2, drive 3…

                                  Takze ja se tu dokazat nic nesnazim, jen si stojim za mym tvrzenim… kOmE tady placnul cca 3–4 nesmysly a ja kontroval, ze nema pravdu… V tu chvili mne zacal nesmyslne urazet, coz nechapu… Opravdu by bylo dobry, kdyby si to zucastneni precetli jeste radeji nekolik a poradne…

                                  0 0
                                  • goofy  

                                    Dival jsem se na cesky katalog, a tam jsou max 3 sirky u NN, jinak vsude max 2. A vsude vesmes pacestar, takze vyber smesi taky nic moc. :-) Ale to, ze pojede stejna guma v sirce 2,1 i 2,4 stejne jsi me celkem prekvapil. Ale je to mozne. Bral jsem ale ze rozdilna stycna plocha a hmotnost musi byt znat, ale mozna ne. Nejak jsem moc ty testy nikdy nesledoval. Ono kdyby se porovnavalo fakt 1,9 a 2,5 (jak bylo v prvnim prispevku od fouska), tak to uz je rozdil celkem slusny…

                                    0 0
                                    • scret  

                                      jj, clovek by pritom rekl, ze vetsi sire musi jet hur… ale testy dokazuji neco jineho… Hodne to sem kdysi daval Mlok, nekde by se to asi dalo i dohledat, ale jsem linej:)

                                      Samozrejme, pokud vezmeme v uvahu extrem jako 1,9×2,5 tak na asfaltu pojede 2,5ka uz hur, v terenu se rozdily smazavaji… Nehlede na lepsi adhezni vlastnosti sirsiho plaste…

                                      Spis mi slo o to, ze uz jsem nasel par plastu, ktery byly na rafku vylozene nizky a pak zase opac.extrem, to zas byly docela balony… A tak by me zajimalo, ciste hypoteticky, pokud by tam byl trochu vetsi rozdil 26 nizka pojede hur nez 26ka vysoka/balonovita… Kvuli vetsimu obvodu kola… Resp. ne hur, ale bude mit horsi jizd.vlastnosti..

                                      Jinak dostupnost nekterych verzi je opravdu spatna, ale to je problem vseobecne a trochu jiny… Stejne me mrzi, ze si clovek nemuze vybrat jakou smes u libovol rozmeru, napr. NN je ve verzi TS az ve 2,4ce:((

                                      0 0
                        • scret  

                          a mimochodem o hmotnosti daneho plaste tu nikdo nemluvil… Pokud to vezmu do detailu, klidne 26ka muze byt tezsi nez 27,5ka

                          0 0
                        • fousek  

                          Ja bych nic nezakazoval, at si dela kazdej co chce.

                          0 0
                      • fousek  

                        Chtel jsem tim rict, ze rozdil mezi 26" a 27,5" je tak malej ze nema opodstatneni (rozdil tam samozrejme je, ale neni tak prinosnej, aby se musel zacit delat dalsi novej standart). Proste pokud se mi bude zdat ze 29" je mrcha nemotorna a 26" je zase strasne neposedna tak si najdu jinou geometrii ramu, ktera mi bude vyhovovat.

                        Samozrejme pokud chces 2,35–2,4 tak mi schvalne napis kolik pneu si muzes vybrat v rozmeru 26", 27,5 a 29".

                        U 26" mas na vyber vpodstate u kazdyho vyrobce i z nekolika smesi, u 29" mas vyber u par vyrobcu v nejaky smesi a u 27,5 budes rad pokud tuhle gumu sezenes a to nemluvim o tom ze riznes plast na 27,5" a zajdes do bikeshopu za rohem a budes chtit novou pneu.

                        Proste mi trend 27,5" pripada jako inovace za kazdou cenu, hlavne ze najdeme nejakou skulinku na trhu do ktere se muzem vecpat.

                        0 0
                        • kOmE  

                          Tak to proste ber jen jako moznost volby ,kterou jsi tu driv nemel. Na enduro je 29 velka a 26 drnca ,tak proc nekusit 27,5.

                          0 0
                          • fousek  

                            Protoze na to nesezenu nahradni dily. Jinak aby sis nemyslel, ze nedokazu ocenit jiny rozmery kol nez 26" a 29" tak momentalne jezdim vepredu 20" a vzadu 29" a podle me idealni reseni na silnici.

                            0 0
                            • deekay  

                              Nahradni dily nejsou, protoze je to furt relativne novy :)

                              Nicmene kdyz vidim s jakou rychlosti pribejvaj 650B reseni (a porovnam s tim jak pomalu pronikaly 29ery) tak to nebude dlouho trvat, kdy na 650b bude skoro to, co na 26.

                              Takze clovek si treba 2roky pocka a pak se rozhodne :) Ted bych do 650b taky nesel, je brzo.

                              0 0
                              • scret  

                                presne jak pises, je to jen otazka casu, pro vyrobce novej byznys, 29ky uz veprovkam natlacili, tak ted se vrhli na 27,5ky…

                                0 0
                                • deekay  

                                  No v tomhle se asi neshodneme, ja uz dlouho razim nazor, ze pro ruzne vysoky lidi by melo byt prizpusibene i geometrii kolo a to ze je dalsi rozmer kola.. proc ne. Kdyz se vyrobcum chce delat se s tolika verzema, jejich boj, cenove to vyjde nastejno, zakaznik na tom bitej nebude.

                                  Kdyz vidim dvoumetrovyho habana na 26tkovych staflich od vyrobce kterej meni velikost ramu jen tim, ze prodluzuje a zvysuje hlavni ramovej trojuhelnik, tak je mi blbe, stejne jako dyz vidim 160cm holcinu s –30st predstavcema obracenyma vlajdama na 29eru :D

                                  A ono to trebas dopadne i tak casem, ze 27,5 bude novej univerzalni rozmer, 26tky budou pak pro mensi lidi, nebo technictejsi discipliny, a 29tky pak pro velikany :)

                                  0 0
                                  • scret  

                                    naprosto souhlasim, bohuzel mi dneska prijde, ze 29ka se proste natlaci prave i ty 160cm vysoky holcine, prtze je to proste IN…

                                    Ja odhaduju, ze do budoucna se budou jezdit 27,5 a 29ky a rozmer 26 se necha uz jen pro agresivnejsi nebo zabavnejsi pojeti z jizdy… ten trend k tomu podle mne smeruje…

                                    To ale nevyvraci to, ze pro vyrobce je to novej a dobrej byznys…

                                    0 0
                                    • logoman  

                                      to na 27,5 nejde udelat zabavny kolo, proc?

                                      0 0
                                      • scret  

                                        myslim, ze to jeste chvili bude trvat, ikdyz myslim, ze to nebude technicky problem, takovy rozdil to zas uz oproti 26ce neni… Ja jen odhaduju tenhle vyvoj…

                                        0 0
                                        • logoman  

                                          ja to moc nestudoval, vicemene jediny 27,5 kolo, ktery jsem si prohlizel byl rocky mountain a ten mel standartni geo. tak mi neni jasny kde je problem.

                                          0 0
                                          • deekay  

                                            ja do svyho ramu dam taky 27.5, akorat do vidle asi ne :)

                                            Takze je to jen otazka o co budou tezsi/min tuhy kola a tezsi plaste nez 26tka. U vyssich zdvihu pak bude muset bejt u nakejch bajku asi natazena zadni stavba, trebas spesl bych rek ,ze tech jejich 420 na nake 160tce zdvihu s 27.5 slusnejsi gumou (2.35) neda.

                                            0 0
                                            • logoman  

                                              Ale das :) (viz foto, ale tak tak :D) Treba ten RM ma zadni stavbu 428, (do 430) to povazuju za prijatelny.

                                              0 0
                                              • deekay  

                                                nevim kolik ma alutech chainstay, nema ji stavitelnou?

                                                Me plne vyhovuje prave tech 430 co mam ted a dle LV tam dam dozadu 650b kolo s 2.35 gumou, i se zdvihem 160. Takze teoreticky by u me staciulo zmenit vidli.Ale nez budu chtit 650b uz stejne budu mit jinej ram, resp treba novejsi verzi.

                                                0 0
                                              • Azmir  

                                                Zapoměl si dodat, že nesmíš jezdit v bahně ;-)

                                                0 0
                                              • scret  

                                                jen se zeptam a neber to nejak zle, k cemu je tohle dobry? to je to takovy rozdil, aby clovek riskoval malou pruchodnost kol a jeste musel kupovat zaplety?

                                                0 0
                                                • logoman  

                                                  Co k cemu je? 27,5 nebo to cpat do lyrika?

                                                  Do lyrika to bude dobry, protoze asi neexistuje enduro vidle na 27,5, nejvic se dela 34 a RVL ne?

                                                  A to jestli to ma nejaky smysl nevim, nikdy jsem s takovejma kolama nejel, napadaji me + ale i -.

                                                  Jinak mne se 27,5 nejvic libi vzhledove protoze, velky ramy v L vypadaji jak M :DDD

                                                  0 0
                                                  • scret  

                                                    mysleno tak, proc to cpat do kola, ktery na to neni delany (vidle, ram) kdyz to takovy rozdil nejpsis nebude… skoda penez… a to malo mista mezi gumou, ten asi v blate fakt nejezdi:)

                                                    0 0
                                                  • logoman  

                                                    To ja nevim, napis do alutechu. Me cpat velky kola na 26 ramy nenapadlo :)

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    v poho:)

                                                    0 0
                                                  • logoman  

                                                    To ja nevim, napis do alutechu. Me cpat velky kola na 26 ramy nenapadlo :)

                                                    0 0
                                                  • deekay  

                                                    jj vzhled me napadl taky… Mko s 26tkama vypada uplne akorat, vejs uz je to slabsi :D

                                                    0 0
                                      • deekay  

                                        jasne ze jde, ale takovej dirtak na 27,5 imho zbytecnost, to samy nakej trialek.

                                        0 0
                                        • scret  

                                          u toho trialu, teoreticky cim mensi kolo, tim asi lip… Precijen to potrebuje urcitou tuhost, hlavne zadek…

                                          0 0
          • mountaineer  

            Slušná demagogie:o)Ješte sem nahod taky hmotnosti at to máš komplet:o)

            0 0
            • fousek  

              Vahove to samozrejme vyjde hur pro 26" kdyz bude prumer kol cca stejnej, ale na druhou strnu mi rozmer 27,5 neprijde jako dobrej napad. Ono ne nadarmo se delaj rafky 12",16",20", 24",26" a v posledni dobe 29" coz je ten samej rafek jako 28"/700 a najednou nejakyho chytraka napadlo, ze na kolech neni co vymejslet tak jeste vytvorime novej standart 27,5" obalime to marketingovejma kecama a lidi donutime aby si koupili novy kolo protoze to stary s 26" nebo 29" je uplne nahovno a to prave je 27,5".

              Za me je to naprosto zbytecnej rozmer, kterej do toho vnese jenom chaos a prinos v jizdnich vlastnostech oproti uz zavedenejm standartum je 0,0nic

              0 0
              • mountaineer  

                Mě přijde super že se rozšířila možnost volby.Z mýho pohledu je 27.5" rozměr kola který tě při konstrukci rámu ještě nenutí dělat kompromisy jako 29"ka.Ale samozřejmě ani jeden rozměr kola není univerzálně nejlepší,každej má svý +/-.Do konce roku bych měl mít novýho bika (27.5",150/140mm) a jsem hodně zvědavej jak velký bude rozdíl od 26"ky.

                0 0
                • kubad  

                  vidím to podobně a přes zimu plánuji totéž jen nevím jestli dám obě kola 27,5" nebo jen předek

                  0 0
              • kesu  

                souhlas a stejně k ničemu jsou i 29…

                0 0
                • saintjv  

                  Jo 29 nebrat, je to strasny:) A proto to kazdy resi:))))

                  Nevim jsem cyklista amater. Nikdy nebudu zavodit kvuli vysledku. Ale moc me bavi jezdeni. Mam doma 26 Treka fuel ex8 na 2011 xtr. Kolo skvely, sice skvely, ale „stary“. Chtel jsem si udelat radost, protoze mi zena zakazala motorku. Tak jsem si rekl, ze si udelam radost a poridim novyho bika. Dycky jsem chtel zkusit karbonovej ram a protoze muj trek byl full tak HT. Tak jsem resil co. Merim 188. Od znamyho jsem otestoval jen tak ze srandy(k market­ningovejm novinkam jsem vzdycky citil odpor) 29 kolo. Prislo mi ze to kolo jelo do kopce mnohem snaze a jako by po me chtelo abych jel rychle. Rekl jsem si ok, vezmu 29. Od dalsiho kamarada jsem dostal super cenu na Superfly Elite 2012. Na jezdeni okolo Prahy a tak neskutecna raketa. To kolo proste jelo skoro jakoby samo v porovnani s tim 26. Byl jsem nadsenej. Jenze pak jsme jeli na Sumavu. Par poradnejch vyjezdu a pak samozrejme sjezdu. A tam to prislo. Zjistil jsem ze po 65 km na sumave coz nic neni pro vas ostrilene bikery, jsem byl ze Superflye uplne hotovej. Proste jsem si tu jizdu neuzil protoze ve sjezdech jsem byl furt ve slapkach a v podstate jsem si ani chvili neodpocinul a tady jsem zjistil velkou chybu, ze proste HT neni kolo pro me. Jsem clovek co ma rad kvalitni veci, ale taky je chci vyuzivat na max. A HT je porste pro lidi co na kole bydlej a polykaj kilometry. Takze 29 pecka, ale HT krok zpet jako prase tak jsem si rikal, ze jsem to nezvladl a koupil neco co neni pro me. Nahodou jsem se pak projel na Tallboyovi a rekl jsem si hodim SF na net uvidime. Nahoda chtela tomu, ze se mi ozval clovek , ktery je presne opakem me. Zije kolem a denne na nem jezdi do prace a koupil v lete SuperFlye ale celopero a ten z nej byl spatnej presne jako ja jen opacne:). Tak to ode me koupil a ja postavil tallboye. A na nem dosahuju bikeorgasmus po vsech strankach. Nemuzu si 29 vynachvalit co se tyce rychlosti, a zaroven pohodli fullu.

                  A ted proc to cely pisu neodsuzoval bych zadnou velikost kol. Je to individualni zalezitost danna telesnyma rozmerama a verim, ze kazdy jedinec si najde optimum pro svoji vysku. 27,5 bude urcite velmi zajimavym kompromisem pro lidi co chteji jezdit vetsi kola ale 29 je ne az moc velka. 26 bude asi vzdycky hravejsi ale bude vhodna pro uricty typ terenu. Idealne je si vsechny nekde zkusit. Protoze pak to bude v clovekovi vzdycky hlodat, ze by prece jen mohl mit tohle.. Myslim ze vsechny velikost kol budou mit sve misto na slunci.

                  jo a 29 nebrat je to hrozne spatny!

                  0 0
                  • sjusko  

                    Jak ti sedí geometrie Tallboye oproti Superfly?

                    0 0
                    • saintjv  

                      mam tam kratsi predstavec takze co se tyce ovladatelnosti je TB jinde. Je hravejsi. Coz nevim zda teda uplne representuje rozdil G2 geometrie. Kazdopadne z TB mam lepsi pocit.

                      0 0
                      • sjusko  

                        Jede pocitově TL podobně jak SF? Nebo je znát, že je to full a je to lenivější?

                        0 0
                  • sjusko  

                    Není u TL těch 100mm vzadu trošku málo?

                    0 0
              • siskin  

                27,5 tu byl mnohem driv nez 29. Jen v te dobe nemel podporu velkyho brandu(jako 29 a S). Pro spoustu lidi je to vitana moznost volby a ja pujdu do 27,5 AM fulla hned jak se rozsiri nabidka komponentu, plastu apod..

                I kdyz nepopiram ze prinos oproti 26 bude pomerne malej .-)

                0 0
                • fousek  

                  Samozrejme pokud nekdo vymysli 26,75 nebo 28,25 tak si to urcite taky nejakeho kupce najde. Kdyby se tihle inovatori spis zabejvali funkcni teleskopickou sedlovkou nebo prevodovkou nekde v oblasti klik misto prehazovacky udelali by neco rozumnyho, ale to neni tak jednoduchy jako udelat dalsi rozmer kol a poradne ho marketingove provarit.

                  0 0
      • K2  

        Správný přístup – otestovat na své kůži a vybrat si, co ti vyhovuje…

        0 0
      • mr.antik  

        no 150/160mm 29tek moc není

        0 0
        • sjusko  

          Myslím si že ve 29" mi bude bohatě stačit 120mm až 140mm a z toho už se nechá pěkně vybrat.

          0 0
    • tonik666  

      Pro zájemce, co si to zvládnou zařídit, se v USA koná jeden nádherný výprodej Santů

      0 0
      • saintjv  

        Pecka no…jenze jak to zaridit dostat to sem za tyhle penize… Kdyz to vezes novy tak za to vysmrknes clo+dph a vyjde te to na stejny prachy jako tady v kramu akorat bez garance…

        0 0
        • tonik666  

          Na stejný prachy? To teda nevím, jak jsi to počítal…

          Za Blura LTc

          1600USD x20 kurs = 32 tis. + 3 tis. doprava, clo + dph 34%, to máme 45 tis.

          LTcčko u nás teď stojí okolo 75tis.

          0 0
          • saintjv  

            hele jako asi takhle. sezenes to rozhodne levneji nez je cenikova cena. To je cena ze ktere se vypocitavaji marze. Fakt je ze to je zcela urcite levnejsi ale nebude to o tolik.

            Otazka je co na to zaruka…Jestli to za to stoji. Ale je fakt ze pokud santu co nejlevneji tak asi tohle je cesta.

            0 0
            • tonik666  

              Santa zrovna nepraská a vzhledem k dnešním ceníkovkám by to pro někoho mohl být rozhodující rozdíl. Navíc pokud má zrovna cestu kolem a nacpe ho do kufru a nezaplatí dopravné, clo a DPH, tak vem záruku čert.

              0 0
              • Azmir  

                Tak to by ovšem musel mít jooo kufr :)

                0 0
                • saintjv  

                  jj hele ale ja je videl, ty kufry fakt jsou:)))

                  0 0
                  • tonik666  

                    Se musí vejít do normálního kufru, ne? Když rozebereš zadní stavbu. Mám doma nějakého asi metrového Samsonita XXL a do toho by se podle mě nějak vešel.

                    0 0
                    • l.smetana  

                      Let Chicago-Praha v klasické krabici na kola, vyšlo to s Lufthansou na 150 dolarů a naši celníci ani nechtěli nic vidět,stačilo jim,že mám podepsanou s kupcem smlouvu,kde stálo 250 dolarů. Žádný problém, kolo přišlo netknuté :)

                      0 0
                      • tonik666  

                        Ale to sis to vezl sám ne? Já jsem takhle vezl dva bajky a celníkům stačilo vysvětlit, že se stěhuju, a víc je nezajímalo.

                        Tohle by ale byl jiný případ.

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.