• Madtomas

    Cau, na pristi sezonu si chcu koupit novy kolo a nejsu si uplne jistej ani typem kola. Mohli byste prosim poradit nebo navrhnout vhodnou alternativu?

    Jizda je 80% silnice, 20% lehky teren (cyklostezky..). Mam v podstate jen dva jizdni rezimy – bud sam, to jsou jen silnice 50–100km a druhy je ve skupine kde maji vsichni trekingovy kola, to je vetsinou silnice v horsim stavu a semtam nejaka ujeta polnacka.

    Takze chci neco co slusne pojede na silnici a zaroven prezije sem tam trochu terenu (do tech cca 20% najezdu).

    Napadla me nejaka fitneska a dat na ni plaste co maji aspon naznak vzorku, neco jako http://www.merida-bike.cz/…eder-t5–2014

    Nebo cyklokrosovy kolo? Neni to opravdu jen na cyklokros a nebude to nakonec tezsi a pomalejsi na silnici nez ta fitneska?

    Cena kolem 30k. Dik

    0 0
    • Rubi  

      vzal bych cyklokrosku a plaste tam muzes dat bud silnicni, nebo krosove… koukni treba ke me na profil, stalo me to bazarove dost pod 20 :)

      0 0
    • Rubi  

      treba neco takoveho a jeste ti zbyde na kola na silnici http://www.cyklobazar.cz/…scott-adict/

      0 0
    • jirkous3  

      Já se rozhoduji v podstatě na základě stejných parametrů a po různých zkoušeních už jsem se rozhodl pro fitness. Měl jsem možnost se na dvou projet a je to úplně jiné kafe než cross. Dalo by se říct, že je to takřka jako na silničce. Pokud nemáš problémy se zády a neoceníš tak odpružení vidlice, rozhodně doporučuji fitness. Velmi dobře vypadají i Specialed http://www.specialized.com/…-comp-carbon Bohužel jsem nikde neobjevil možnost jeho otestování.

      0 0
      • Sugar67  

        Viděl jsem předělaný Specialized Roubaix na fitnessko a byla to paráda. Borcovi to tak postavili přímo u prodejce, takže supr.

        0 0
        • Madtomas  

          To zni docela dobre, ale vejdou se na silnicku treba 32mm plaste s lehkym vzorkem? Nekde sem slysel ze silnicky jsou skoro vsechny max do 28mm?

          0 0
          • Sugar67  

            Na to ti neodpovím, já su biker. Zkus se zeptat ve Specialized, za to nic nedáš ;-)

            0 0
          • vladaza  

            32 mm ani náhodou, 28 mm možná – jak na kterým rámu, jak kterej plášť /záleží na délce zadní stavby/, omezení šířky použitého pláště je dáno,kromě rámu, i silničními brzdami s krátkým ramínkem /existují silniční rámy na brzdy s dlouhým ramínkem, tam pak dáš i 32 mm pláště, jestli tě to zajímá, tak si zadej -„audax frame“ nebo „winter frame“/

            0 0
      • Breakpain  

        Jaký je mezi tím rozdíl?

        Silnička vs fitness – mně přijde, že je to identické kolo, jen možná lehce jiné úhly a řidítka … ? Tedy – nenarve tam člověk blatníky a ve městě na kostkách a podobně chcípá, protože tam má úzké gumy.

        Výhoda CX je podle mě v tom, že rám je mnohem více odolnější (opravte mě, pokud je to blud), je uzpůsoben přejezdům po cyklostezkách s pískem/hlínou (dostatek místa u brzd …) a hlavně, narve tam člověk pohodlně blatníčky a nepoužívá 25mm gumičky … (čti širší plášť, více pohodlí).

        Osobně mám zkušenost jen ze silničky, na které se mi jezdí výborně … na dobrých cestách ;-).

        0 0
        • Sugar67  

          V podstatě máš pravdu. Dneska je tech druhů kol tolik, že někdy těžko hledáš rozdíly. A pak taky záleží na výrobci. V podstatě kromě úhlů by měl být rám o kapku odolnější. Ale jestli to tak je…

          0 0
        • Datel Stepní  

          Nemyslím si, že je rám na cyklokros odolnější než silniční.

          Silniční rámy jsou odolné dost i když tak nevypadají.

          Cyklokroska je v podstatě silniční rám uzpůsobený na osazení širokých galusek. Takže širší vidlice, delší zadní stavba, cantilevery nebo dnes i kotoučovky. Jsou i drobné rozdíly v geometrii, ale to je pro hobby použití celkem malý rozdíl.

          Já používám variantu cyklokrosky a 2 páry výpletů. Nejsem tu sám a jsem tak spokojen. Když osadím silniční výplety, bez problémů jedu se silničáři. Po osazení cyklokrosovými koly se v klidu projedu po lese, samozřejmě ne brutální terén.

          0 0
          • kubad  

            cyklokroska je stavěná na širší pneu , rám je většinou těžší než silničky, odolnost těžko říct, ale asi na tom bude líp

            geometrie je dost rozdílná, kola jsou stavěné trochu jinak

            0 0
            • Datel Stepní  

              Těžko říct s tou odolností, já si myslím, že je to ze stejných materiálů a stejnými technologiemi jako ostatní silniční rámy daného výrobce v podobné kategorii. Těžší bude především proto, že je dělán na širší pneu.

              Ono je to ale docela jedno. Se silničkou v terénu jezdit nebudeš a cyklokroska to vydrží :-)

              0 0
            • jecnak  

              Je cyklokroska a cyklokroska. Ty levnejsi maji turistickou geo srovnatelnou s pohodlnou silnickou nebo kroskou. Hlavne je to delsi ram s dlouhou stopou a klidnejsi jizdou.

              0 0
        • Madtomas  

          U toho CX kola mam trochu obavu aby se dalo sehnat neco rozumnnyho v cenovym limitu kterej mam – 30 000Kc. Co sem se tak zbezne dival tak na tom to tak zacina a vaha se pohybuje nekde lehce nad 10kg

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.