• mr.antik

    Koukal jsem že třeba Specialized nebo i Ibis a možná i další dávají na vyloženě enudro kola tlumič bez expanzky, jakou s tím máte zkušenost?

    Právě uvažuju, jestli by t na moje Xko nestačilo taky…

    0 0
    • logoman  

      To asi bude zalezet na prepakovani a prubehu, ne? Prilis linearni se zatluce do zeme. Spis se mi zda, ze enduro ramy s tlumicem s expanzkou jsou v mensine, ale rekl bych ze jich bude vic, prichodem high tech tlumicu jako ccdb air, bos … viz napr s-works enduro.

      A proc to chces menit, jen kvuli par g?

      0 0
    • Baba-Ji  

      taky bych rek, ze se to bude brzo menit ve prospech vetsiho vyskytu tlumicu s expanzkou.

      Taky bych rek, ze vetsina vzduchu bez expanzky bude dost progresivnich, takze „efekt“ expanzky az tolik potrebovat nebudou. Coz u High Volume vzduchacu nemusi tolik platit, proto se pak urco hodi expanzka pro poladeni chodu konce zdvihu, coz se ale zase bude hodit spis na ostrejsich endurech, kde se bude predpokladat vic skakani apod.

      …+ „vetsina“ tlumicu bez expanzky jsou levnejsi nez expanzkove, urco jsou lehci.

      0 0
      • mr.antik  

        Já právě potřebuju spíš progresivnější tlumič v průběhu celého zdvihu, giant je známej že se dost noří do zdvihu, což mi při šlapání a při techničtějších trialových pasážích dost vadí (a ty mám rád), při čistým sjezdu je to zas výhoda (ale to zatím oželím)

        Proto vozím DHX s malou komorou, tlaky v expanze tedy spíš menší a tak si říkám, že ta expanzka zas nebude tak nutná a kdyby se naskytla nějaká výhodná možnost vzít třeba obyč X-fusiona, RP23, Monarch (prostě něco s páčkou a možností vypnutí), upravit si progresivitu pružení a mít stejnou funkci. Má aspoň ten DHX tlumič něco jako dvojí expanzi (HS/LS)?

        Samozřejmě ve hře je i možnost drahých tlumičů (Vector HLR, CCDB air), snad všichni si je oproti DHX Air chválí, ale nevim jestli bych to využil, resp. jestli se s nima dá i rozumně šlapat. V tom se mi líbí možnost páčky propedálu apod, aby člověk nemusel nastavovat nějaký kompromis mezi žehlením a houpáním.

        0 0
        • Smazaný účet  

          DHX dvojí expanzi nemá, to musíš zabrousit do vod CCDB a spol. Pokud nechceš expanzku, a zároveň potřebuješ progresivní tlumič, tak Monarch.

          0 0
          • mr.antik  

            Progresivita se dá vždycky dohnat nějakým zmenšením komory v podstatě u jakéhokoliv tlumiče.

            U Monarchu je zajímavý to Dualflow, ale otázka je,jak to v praxi funguje…

            0 0
            • Atilla  

              Zrovna na tom HLRku(určitě i na ostatních) si nastavíš tlumič, tak aby byl stabilní a při tom zobal. A na FR/DH jen otočíš o pár otáček a máš žehličku. Imho o dost lepší než sahat každou chvilku po páčce i když já jí na RP23 skoro nepoužíval.

              0 0
              • mr.antik  

                já tu páčku na DHXku taky používám jen když je nejhůř (spíš jakási posychologie), ale v případně citlivějšího tlumiče už by to asi chtělo.

                Otázka je, jestli je nějaký tlumič bez expanzky aspoň stejný citlivý jako DHX, byť po nějakém vnitřním tunění (snížení komprese)

                0 0
                • Atilla  

                  Když srovnám moje DHX coil s kuchlým propedálem na jehlách a vectorem, tak vector je citlivější(normální busching) a přitom se o dost méně houpe. Takže to, že budeš citlivější tlumič, nutně neznamená, že se bude víc houpat

                  0 0
        • Carlos.f  

          Nemám Gianta, ale s tím pohupováním v trialových pasážích taky bojuju. Mám RP23. Řeším to tak, že přitahnu odskok. Používat propedal se mi neosvědčilo – výrazně se zhorší trakce zadního kola.

          Taky jsem koukal po těch nových Monarchách s dual flow, když jsem měl rozesraný tlumič, ale dostal jsem nový, tak to zatím neřeším.

          0 0
        • Risanek  

          K tomu CCDB – na freeride magazine je srovnávací test s VIVID air. Sice na DH použití, ale vyšlo z toho že CCDB má typickou vzduchovou progresivnějí křivku navíc tam píšou že štělování kompresí tím klíčem je hrozná otrava, takže několikeré nastavení při přejíždění mezi traily si asi rozmylíš.

          0 0
          • kesu  

            Vivid má taky vzduchovou progresivní křivku, ale v testech vychází citlivější než ccdbair

            0 0
            • Risanek  

              No v tom freeride magazínu to vyhrál Vivid na plné čáře, s tím že je to plně využitelný DH tlumič. Testováno tuším na Alutech Fanes rámu

              0 0
              • kOmE  

                Vidid Air je skutecne v podstate jak pruzina. Ma vyresenou i upravu odskoku pri zahrivani.

                0 0
                • kesu  

                  vivid opravdu funguje skoro jako pruzina, ale přeci jen má hodně progresivní konec.

                  0 0
                  • kOmE  

                    v te 240mm delce moc progresivni konec nema, trochu jsem si kvuli tomu zmensil objem komory.

                    0 0
                    • Baba-Ji  

                      konec jako doraz, nebo treba druha pulka/posledni tretina zdvihu?

                      0 0
                    • kesu  

                      já ho měl půjčenej na V10 a vyrazit z toho poslední centimetr zdvihu mi fakt nešlo ikdyž jsem to naprasil hodně blbě na placku a že to byla rána. Sag jsem měl cca 30%..

                      0 0
                      • kOmE  

                        ja teda vozim sag 35–40%. V10 ma ale sama o sobe konec zdvihu hodne progresivni.

                        0 0
                        • kesu  

                          jj to jo, ale vadilo mi, že na těch cca 66mm byl tvrdej doraz, kde bejt neměl. To pružiňáky nedělaj. S DHX air mám stejnej problém, kterej na DHX coil ani CCDB není

                          0 0
                          • kOmE  

                            Hmm, me teda chodil v plnym zdvihu celkem ochotne a doraz byl az uplne na konci. V tejdu trochu zase zvetsim objem komory, mam tam dve vlozky, tak jednu vytahnu.

                            0 0
      • mr.antik  

        Ještě abych to upřesnil, asi chápu výhody drahých tlumičů s veškerým nastavením, chápu výhody malých obyč tlumičů, jen nevím, kam mám zařadit to DHXko, aspoň v mém nastavení – malá komora, expanzka v defaultním nastavení, skoro mi to přijde, že to funkčně je stejný jak ty malé tlumiče.

        0 0
    • Radek Broz  

      Zkoušel jsem RP23 a musim říct že na naše ježdění malej tlumič nebrat. Pokud jedeš delší rozvitej sjezd typu Rosa, tak se to postupně tak zahřeje, až se to chová jako locknutý – dole už to nechodí téměř vůbec.

      0 0
      • mr.antik  

        Tohle řikal kdysi frýbloš taky, tak nevim jestli ona to není spíš daný chodem rbéčka, resp. že se to na něm víc projeví…

        Na starým kole jsem měl taky malej tlumič a tohle jsem moc nepozoroval. Docela by mě zajímala zkušenost užívatlů Spec. Enduro, který je asi nejrozšířenější kolo s malým tlumičem

        0 0
        • Atilla  

          Tak tenhle poměr zdvih tlumiče/zdvih rámu je běžný, takže tím o nebude, ale je pravda, že to byl poměrně progresivní rám. Taky jsem to třeba na Ještědu pociťoval, ale hodně jsem to přičítal celkové vyklepanosti . Enduro je hodně lineární, takže tam by se to mělo dostavit o dost později.

          0 0
          • ZuzicK  

            Mám taky malej s velkou komorou už od zimy – stále ještě nemám opravené DHXo :-) Zahřátí a ztrátu citlivosti jsem teda nikdy nepociťovala ani po půlhodinovým těžkým sjezdu, tak teda nevím, zkusím se na to někdy zasoustředit.

            0 0
            • mr.antik  

              nojo s tvojí muší váhou :-)

              0 0
              • ZuzicK  

                Myslíš, že záleží na tlaku? Ten tlumič zajíždí tak či tak a to podle mě způsobí zahřátí.. jestli je to jinak, vyveďte mě z omylu ;-)

                0 0
                • Jenda  

                  zahrati zpusobuje absorbovana energie a ta zavisi na hmotnosti jezdce a jizdnim stylu.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Zavriva se i vzduch pri kompresi (a pri expanzi opet chladne)…akorat ja mam dneska mozek na vylete a tak nevymylsim co se v tlumaku deje:)

                    0 0
                    • navlcinci  

                      dávám pár odkazů na videa z dílny B.S.C. kde toho o odpružení ví řekl bych hodně moc a na videu jde vidět,že čím déle trvá zahřátí oleje na sto stupnů ,tím je tlumič lepší,jelikož vlastnosti tlumiče se zahřátím oleje mění. mají tu 3 videa ,kde nejdélší čas má X-FUSION VECTOR HLR

                      http://www.youtube.com/watch…

                      http://www.youtube.com/watch…

                      http://www.youtube.com/watch…

                      když prolezeš jejich web ,tak najdeš víc,ale je to na dýl :) a ta angličtina … u mě problémek :)

                      0 0
                      • logoman  

                        zajimavy, jdu prolizt jejich web. Skoda, ze to je italsky.

                        0 0
                      • Smazaný účet  

                        Nabizi se otazka, cim je dane to ruzne zahrivani? Popisek jsme moc nestudoval, ale byly vsechny tlumaky nastavene nejak „stejne“?

                        0 0
                  • mr.antik  

                    Ty máš taky tlumič bez expanzky, ne? Pocituještě nějaké změny při dlouhém sjezdu?

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Ja mam vzduchac bez expanzky a tvrdnuti pozoruju…jenom nevim zda je to tlumakem nebo nohama. Mozna by to chtelo nainstalovat se-seho remote tlakova cidla primo na tlumak:)

                      0 0
                      • mr.antik  

                        no ale nemáš ty taky RBéčko?

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Nahodou jo:)

                          0 0
                          • mr.antik  

                            Jak se to pak tedy chová – jak o více nafoukané? Asi by se dal změři rozdíl tlaku…

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Jj..pocitove je to tvrdsi, trochu vice kope do pedalu. Zmerit by se to dalo, na pohmat je tlumak teply. Jeste si zahravam s tim, ze mi porste ve sjezdu vytuhnou nohy:)

                              0 0
                              • Vegan  

                                A nebude na to myt nahodou vliv to, ze teflonova futra, a silikonove stiraky nejsou tak teplotne roztazne jako slitina hliniku, z niz je pistek a ten se pak pridira = respektive vznikaji silnejsi pasivni odpory ?

                                0 0
                                • mr.antik  

                                  To by zas nevysvětlovalo rozdíl mezi Floatem a DHX Airem, který tohle budou mít stejný

                                  0 0
                                  • Vegan  

                                    No asi se pletu, ale me prijde, ze rozdil je jen v tom, ze tlumic s Expanzkou je defaultne s Hi-Volume komorou a prilisna linearita se resi prave tak, ze v tele tlumice je oleje vice nez se ho tam v maximalne stlacenem stavu vleze a ten prave expanduje do expanzky, kde ale musi pretlacit pistek ve kterem je vzduch ktery se tam nafouka a cim vetsi tlak tim vetsi ten olej musi pretlacit a diky tomu je konec kroku tlumice progresivni vice nez u tlumice bez expanzky u DHX AIR 5 resis ne jen tlak v teto male komore, ale i jeji oobjem a tudis to jak moc progresivne zabira a s jakou razanci. To je podle meho take duvod proc se rebound nastavuje primo na tele tlumice. Takze z pohledu DHX s vymenenou komorou za normalni to zadny velky vliv nema a klidne muzes asi vymenit tlumic bez expanzky a pokud to udelas. hlasim se o tvuj tlumic jako odkupujici :) :P

                                    0 0
                                    • mr.antik  

                                      Bohužel tě tě musim zklamat ale tenhle tlumič je maximálně tak vhodnej pro zuzku, neboť je to 200/51, čili já jezdím na 150mm :-)

                                      0 0
                                      • Vegan  

                                        Hmmm tak to je na… :-(

                                        U me by to byla vahova uspora 1.4kg :D

                                        0 0
                                      • logoman  

                                        Alespon ho mas „slack & low“ podle poslednich trendu :-))

                                        0 0
                                        • mr.antik  

                                          nemám, délka je ok, jen zdvih je menší.

                                          Úhly a výška mi vychovujou maximálně…

                                          0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Mozna…nicmene porat plati, ze mam mozek na prochazce:)

                                  0 0
                      • mr.antik  

                        Jinak je to tím, že se zahřeje ten olej. Ale malým tlumiči musí být taky něco jako expanzka (ta věc co se fouká dusíkem), ale asi je hodně malinká…

                        Co zahřátej olej způsobí, to netuším, přece svůj objem nezvětší na dvojnásobek aby působil jako hydrodoraz:-)

                        0 0
                        • deekay  

                          nezahreje se nahodou vzduch a tim je vzduchovej tlumic tvrdsi? ;)

                          0 0
                          • mr.antik  

                            Ale komora u DHX i u RP je přece stejná, takže to by mělo být podobný

                            0 0
                        • Smazaný účet  

                          Zahraty olej bude mit mensi viskozitu…objem se moc nezmeni..takze proste zbyva zvyseni tlaku vzduchu..kua to snad budu muset zmerit:DD

                          0 0
                          • mr.antik  

                            Přiznám se, že tohle jsem nikdy nepochopil. Myslel jsem, že expanduje jen olej, také je ho tam víc, tak se asi líp chladí. Možná.

                            0 0
                            • mr.antik  

                              Jaká síla ale ten olej tlačí do expanzky, to netuším…

                              Proto mě spíš zajímaj praktický zkušenosti :-)

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Co se od ceho ohriva asi moc nevyresis, bo je to vsechno v hlinikovem futrale.

                                NICMENE! kdyz po sjezdu hmatnu na vidlu, ta noha s tlumenim je zahrata a noha s pruzenim ne:)

                                0 0
                              • logoman  

                                vzdyt jsi obyc tlumic mel na starym reignu, to bude urcite podobnejsi nez u toho endura. Sam by jsi tedy mel vedet jak to u tebe bylo citelny.

                                0 0
                                • mr.antik  

                                  no tam to bylo tak nějak necitlivý pořád stejně :-)

                                  Ale by se ještě dalo zlepšit snížením compression tune na minimum.

                                  0 0
                              • Jenda  

                                ta expanzka je tam proto ze pist tlumice nema nulovy objem tedy se tam musi nejak pri kompresi natlacit. Maly tlumaky ji maj mrnavou a nafucenou na pevno na nejakejch 200–300 psu. Tlakem v ty expanzce ovlivnis zejmena konec chodu pri kompresi.

                                0 0
                                • Risanek  

                                  Tlakem v expanzce ovlivníš i citlivost na začátku chodu (aspoň u DHX air)

                                  0 0
                                  • Jenda  

                                    to i u tech malejch, muj prvni tlumic byl manitou radium a ten zadna citlivka nebyl, vse se vyrazne zmenilo kdyz mi byl nafoukan tlumic misto standardnich 300 psi na cca 200. Musel jsem pak prifouknout vzduchovou komoru, lock prestal byl tvrdy ale tlumic se choval daleko privetiveji.

                                    0 0
                                    • mr.antik  

                                      ten tlak v „expanzce“ u malých tlumičů ovlivňuje teda i začátek zdvihu? Něco jako negativka u vidlice?

                                      0 0
                                      • kOmE  

                                        No je to jakoby tam byla jeste jedna pozitivni vzduchova komora, ale to je u kazde ho tlumice. Zalezi jaky je tam tlak ,ale vetsinou tam je pres 200psi, coz je asi kolikrat moc a stacilo by tech 120psi ,ktere se predepisuji jako minimum u tlumicu s dofoukatelnou expanzkou

                                        0 0
                                        • mr.antik  

                                          čili menší lehčí jezde, menší tlak v hlavní komoře = stačí menší tlak v expanzce? Nebo to jsou naprosto nezávislé věci.

                                          0 0
                                          • kOmE  

                                            Je to zcela nezavisle, expazka ma primarni ukol zabranit peneni oleje. Pozitivka a negativka jsou ve vzduchove casti ,kdezto expanza je v hydraulicke cas­ti.

                                            0 0
                                          • Jenda  

                                            no ono jestli to chapu spravne tak ta expanzka musi byt nafoukana na vysoky tlak aby nepenil olej v tlumici (proc netusim). Kazdopadne jak pise kOmE je to vlastne dalsi vzduchova komora ktera zabranuje tlumicimu pistku samovolne zalezt dovnitr – srovnej s vidli kde ten expanzni objem je vlastne taky ale na atmosferickym tlaku. Tedy ano, teoreticky kdyz to ufouknes tak by ti na zacatku zdvihu mohl jit tlumic ochotnejs do zdvihu protoze tam se hodne pretlacujes prave s tou prefucenou expanzkou, ve chvili kdyz uz je to v nejakym zdvihu se tohle prestane projevovat a asi se spis projevi tlak v hlavni komore no a na konci pokud mas mensi tlak v expanzce tak ti pujde tlumak snaz k dorazu, protoze jedna pruzina ktera brani tlumici jit do zdvihu je slabsi. Otazka je jak se to projevi na danym ramu zejmena pak kdyz si uvedomis ze na stejnej sag musis vic prifouknout hlavni komoru. Ja teda nevim presne jak je to u tech „velkejch tlumaku“ ale tam to ma podle me nejvetsi smysl pokud jde i menit velikost ty expanzky, tak to muzes daleko lip naladit na danej styl jizdy a ram.

                                            0 0
                                            • kOmE  

                                              Kdyz ti napeni olej ,tak je pusobeni tlumici a kompresni casti jakoby trhane.

                                              0 0
                                              • Smazaný účet  

                                                jj…vzhikle razy muzou ten tlumak docela dojebat…x-f na tlumacich rovnou pise ze minomalni tlak je 120psi a pri nizsim pada zaruka…

                                                0 0
                                                • kOmE  

                                                  DHX ma myslim taky 120 nebo 125 jako minimum. Treba Vividy jsou foukany na 200psi R2C verze a Rkovy na 230psi a pri tom jsou citlivy, coz DHX pri 200 psi uz moc ne, to jsem furt foukal na minimum.

                                                  0 0
                                                  • Atilla  

                                                    Ale to jsou foukané dusíkem, ne?

                                                    0 0
                                                  • mr.antik  

                                                    malý tlumiče asi všechny

                                                    0 0
                                                  • Atilla  

                                                    Já myslím ty co psal kOme. Dusík má trochu jiné vlastnosti.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Ja si troufam tvrdit, ze vlatnosti budou stejne. Dusit tam fouknou hlavne prto, ze je to inert a nebude tak zpusobovat pripadnou korozi nebo starnuti tesneni…

                                                    0 0
                                                  • kOmE  

                                                    Ten se dava hlavne do tech uzavrenych systemu a mam pocit ,ale proc to netusim ,ale mechanicky je to fuk jestli dusik nebo vzduh, tak asi opravdu kvuli jeho inertnosti

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    imho jo..proste nez resit nejake nezname prisiny poruch, tka se tam fouhne vysuseny dusik primo z flasky a nemusis nic resit…rozdily v nakladech jsou minimalni…

                                                    0 0
                                                  • Jenda  

                                                    tohle je precenovanej nesmysl, jedinej duvod pro cistej dusik je teoreticky mensi oxidace oleje, z termodynamickyho hlediska nemas moc sanci poznat nejakej rozdil

                                                    0 0
                                                  • kOmE  

                                                    Fouka se to normalni pumpou. Takze vzduch.

                                                    0 0
                                                  • Atilla  

                                                    Aha, nestudoval jsem to. Myslel jsem, že Rková verze je stejně jako třeba DHX 3 coil foukaná už z fabriky. Někde jsem tu četl, že když někdo zkoušel foukat dusík do vidle, že se hrozně propadala do zdvihu a musel tam narvat velký tlak aby to chodilo jako na vzduchu.

                                                    0 0
                                      • Atilla  

                                        Tlak v expanzce ovlivňuje vždy i počátek zdvihu(u malých i velkých), to je jasné už z principu.

                                        Výhodou externí expanzsky je že si jí můžeš nastavit podle sebe. Tudíž můžeš mít buď tlumič citlivý, nebo odolný proti houpání. Výhoda tlumičů s nastavitelnou LS/HS kompresí je v tom, že můžeš nechat expanzsku na nejnižším tlaku(velká citlivost) a pohupování zamezíš přiškrcením LSC.

                                        Zmenšováním komory samozřejmě zvedáš progresivitu a naopak. A k jemnějšímu doladění progresivity použiješ HSC.

                                        Další výhoda externí expanzky je v chlazení oleje, tím jak protéká do další nádobky a zpět se líp chladí. Další věc je, že je expanzska o dost větší než u malých tlumičů a tedy i vliv na narůstající progresivitu je menší(olej se roztáhne=menší komora=větší progresivita)

                                        0 0
                          • Jenda  

                            samozrejme ze to ztuhne v dusledku ohrati vzduchu ve vzduchovy komore ale ten vzduch se ohreje od tlumici casti ktera basorbovanou energii prekvapie premenuje na teplo. Vliv viskozity oleje se projevi urcite taky ale ta by mela klesat tedy tlumic bude hur tlumit. Ne nadarmo maj kamiony na dakaru tlumice chlazeny vodou :-)

                            0 0
                    • Jenda  

                      tak ja nemam srovnani s tlumicem s expanzkou, nicmene i ve sjezdu kde se manitou swinger na spyderu zahral tak ze na nem nesla udrzet ruka a kolo fakt dost ztuhlo tak tohle u ty RP23 na Fritzkovi nepozoruju, ale nejsem asi takovej jezdec ze bych to poznal.

                      Ono to zahrivani zalezi jak moc musi pracovat tlumeni. Ja mam CT nastaveny pod min takze pri kompresi to tlumi minimalne, verim ze stejnej tlumic na ramu kde je dobry mi CT stred ci max se bude zahrivat vyrazne jinak (u BV obdobne).

                      0 0
        • Luk02  

          Já mám Force s RP23 a tohle jsem nikdy ani v dlouhých sjezdech nepozoroval…

          0 0
        • cat  

          Na Enduru se chova pomerne netypicky. Citlivost vyborna. Chod v rychlych korenovych pasazich idelalni, zdvihu si to bere kolik potrebuje a porad je tam nejaka rezerva, konec je progresivni. Sag je neco mezi 30–33 proc., pridanim tlaku se sag moc nezmensi, i kdyz je tlumic znatelne prefoukany. Nicmene pri pomalem zhoupnuti jde hodne do zdvihu a ma houbovitou odezvu. Tzn. pocitove utazena HSC, povolena LSC.

          Nicmene to nijak neodpovida na tvou otazku, protoze na Reignu se tlumic choval presne opacne.

          Na Enduru mam velkou komoru, dalsi interni nastaveni z hlavy nevim.

          Dle meho je vyhoda expanzky v prispusobeni konkretnimu ramu, protoze maloktery system v tovarnim nastaveni presne sedne.

          0 0
      • blue  

        to je určitě placebo :-) já mám kolikrát po celym dnu na západě pocit, že mi nefunguje celý kolo :-)

        0 0
    • Oakey  

      Další možná, ale už hůř sehnatelná možnost – pružina bez expanzky (vozim na Monsteru základní Fox Vanillu R s propedalem).

      Něco to váží, moc to nehoupe, ale nezažil sem pocit přehřátýho, nefunkčního tlumiče, jako to popisujou u vzduchu…

      Letos už půjde na servis/generálku a nějaký doladění chodu :)

      0 0
      • logoman  

        Tohle bych treba na svym linearnim ramu vozit nemohl, bych byl porad na dorazech …

        0 0
    • kesu  

      Ahoj,

      mám objednanýho monarcha na 901 místo DHX5air, tak sem pak dám vědět, jestli a jakej tam bude rozdíl.

      0 0
      • mr.antik  

        Jakýho přesně Monarcha bereš? Malýho nebo PLUS

        0 0
        • tomfree  

          Koupil jsem plusko rc3 protože jsem potreboval nejaký tlumič a ten byl zrovna ve výprodeji za 5500kc a příjemné překvapeni chodi fakt dobře.

          0 0
          • mr.antik  

            tak to je super cena, kdes to takhle sehnal? Bych klidně zkusil ten Monarch RT3 (prostě ten nejvyšší model, měl by mít DualFlow. Ale za plnou cenu ani náhodou.

            Takhle se spíš klonim k nějakýmu X-fusionu…

            0 0
          • Baba-Ji  

            chodí slušně, ale stejně, furt tam cítím takovou drncavou hranku a kořenovky/rolety nebere. Citlivý ten tlumič je, ale prostě nezvládá rychlé pohyby zdvihu. Mám ho v nastavení Medium/Medium, až půjde so servisu, nechám mu interně přenastavit kompresi na Low, třeba to bude lepší.

            0 0
          • tomfree  

            Kupodivu jsem to koupil normálně od žitného,ale bral jsem to přes obchod, kde normálně nakupuji a řikali,že byl zrovna skladem a nějaka akční nabídka,je fakt,že to byl poslední kus,tak se ho chtěli asi zbavit.

            0 0
            • mr.antik  

              zajímavé, ten Monarch mě láká asi nejvíc na vyzkoušení, až na tu cenu :-) Budu zkoušet ebay, tam jsem koupil RP2 asi za 3tis.

              0 0
      • kOmE  

        Monarch v 240 a 222mm provedeni nema ale standartni zdvih.

        0 0
        • kesu  

          jj vím, beru verzi 4.2 délku 222 na 66mm, se kterou by měla mít 901 něco přes 170mm zdvihu..

          Chci zkusit menší zdvih na takový ty enduro/fr vyjížďky

          0 0
          • kOmE  

            Aha, tak to pak ji. Ja vozil chvili monarcha rt3 a ten chodil krasne.

            0 0
      • Baba-Ji  

        no to jsem zvědavý, jestli bereš PLUSko, co na něj řekneš. Já teď objednávat vzduch, tak jednoznačně Vivid nebo vector HLR

        0 0
        • mr.antik  

          To plusko není vyloženě DH, ale kdoví v čem jsou ty odlišností, možná jen nevydrží takovou zátěž…

          0 0
          • Baba-Ji  

            To bych neřek, že zátěž. Je to prostě AM tlumič, takže se tam nepočítá, že bude žádaná velká a rychlá reakce zadního kola, spíš tam bude počítáno s nějakým požadavkem, aby to moc nehoupalo a trochu kolo jelo.

            Takže uvnitř nebude olejový okruh dělaný pro rychlé průtoky velkého množství oleje(pro rychlé reakce tlumiče – kořenovky, šutroviště, prostě DH situace), bude lehce přiškrtěnější, aby se moc nehoupal a nereagoval na každou „blbost“.

            V tomhle tam bude rozdíl, podle mně.

            0 0
          • kOmE  

            Plusko nema s vividem nic společného. Je to vylepsenej monarch na enduro.

            0 0
            • Baba-Ji  

              prej ma vnitrnosti, nebo tlumeni podobne Vividu

              „Solo Air system and damper design similar to Vivid Air“

              0 0
              • Baba-Ji  

                …pokud to neni jen PR kec

                0 0
              • kOmE  

                Z vnitřností mi to prijde ze je stejnej jako monarch rt3.

                0 0
                • Baba-Ji  

                  jj, akorat beztak pridali expanzku

                  0 0
                • Baba-Ji  

                  mně by třeba docela dost zajímalo srovnání Vivid Air a Vectoru HLR Air, pokud bych nešel do některého z těchhle dvou, tak pak už jen rovnou do pružiny

                  0 0
                  • goofy  

                    Podle me se Vector s Vividem rovnat nemuze… Uz jenom objemem komory. Vector je urcite fajn vzduchovy tlumic, ale ja uz pro jistotu pujdu do pruziny :-)

                    0 0
                    • Baba-Ji  

                      no mně by to právě zajímalo, Vector je určením taky DH tlumič

                      0 0
      • mr.antik  

        Jak to vlastně má tady RS se servisem, případně možnost ladění, změny těch kompresí atd? Přecijen ty vyšší řady tlumičů nejsou extra rozšířený jako třeba foxy…

        0 0
        • Baba-Ji  

          normálně, v RS centrech http://www.cyklozitny.cz/…entra/t-318/ …ale nevím, jestli to jen neposílají třeba zrovna Žitnému.

          Já třeba dával věci servisovat do http://www.rockshox-servis.cz/.

          Jinak pro interní přenastavování kompresí apod. znám jen Bikelive.

          0 0
          • mr.antik  

            Jak jseš spokojenej s tím rockhox-servisem, mám to tady kousek (sice o kus dál než žitného), ale asi budou levnější…

            0 0
            • Baba-Ji  

              zapomněl jsem zmínit, že berou i ne-RS věci. Nechal jsem si tam zpravovat starý tlumič, známý tam posílá tlumič každoročně a nemůžem si ani jeden stěžovat. Za opravu(komplet vyčištění a naplnění i s poštovným) jsem platil nějakých 700,–. Rozhodně tam budu posílat tlumič i vidli, až přijde čas.

              0 0
            • JJ  

              Já jsem s Romanem z rockshox-servisu moc spokojenej. Je to bývalej servisák od Žitného, takže se vyzná a dělá docela levně. Dá se s ním i domluvit, zajet za ním na Maxov a základní údržbu udělá na počkání.

              0 0
    • mr.antik  

      Tak jsem koukal na Recenze Monarcha RT3 a teda nic moc, ani citlivost, ani ten LS/HS odskok tam nechvalí…

      http://all-mountain-next.blogspot.cz/…11–2012.html

      A teď otázka – jak velký je rozdíl mezi posledními Foxy (s Kashimou, případně nejnovějšími CTD) a starými.

      Těch starých se dá na ebay celkem dost vybrat…

      0 0
    • mr.antik  

      Nevíte někdo, co to je za divnou komoru na tomhle tlumiči?

      http://www.ebay.de/…330839213998?…

      0 0
      • mr.antik  

        Nebo radši zkusit klasiku bez Boost Valve

        http://www.ebay.de/…190765351398?…

        Vím, že mlok kdysi na Boost Valve dost nadával, ale teď je nějak spokojenej.

        Otázka je,zda je tam i nějak pokročilejší tlumení (HS expanze)

        0 0
      • mr.antik  

        Už jen čtyři hodiny… tak nevim Boostvalve nebo obyč?

        0 0
        • mr.antik  

          ok, tak nikdo nic, asi do toho za rozumný peníze půjdu. A né že mi pak budete nadávat, co jsem to koupil za kurvítko.

          0 0
      • goofy  

        Jsem tu az ted a mozna pozde, ale je to XXV, neboli ta nejvetsi komora od Foxe (vetsi nez high volume)

        0 0
        • mr.antik  

          před koncem jsem si všimnul, že posílá na dobírku, ne přes paypal, tak jsem to vzdal…

          0 0
    • Tomcat  

      Některý tlumiče mají jen expanzku krapet menší a schovanou . Takže to není těleso paralelně s pístem ale v serii za pístem. Nejvíc to je poznat na OEM Foxe pro Trek, jenže pak to na i jiné uchycení.

      Bylo to tu už mockrát , vzducháč se zahřeje a změní vlastnosti a dost k vzteku. Takže otázka kam budeš jezdit jestli nahoře to naladíš a ve 2/3 už pojedeš na neprosto jinak naladěným kole.

      0 0
    • mr.antik  

      Takže tlumič je konečně doma, je to teda Velocity Tune 200, rebound M, tak nevim jestli s tím něco dělat nebo počkat až do vyzkoušení? Předpokládám, že to bude podobné Compresion tune Medium?

      0 0
      • MlokCZ  

        Rebound tune je pořád rebound tune, tedy to se týká expanze.

        200 je tlak BV. A záleží jaké máš nastavení velocity tune (to by mělo být také L, M nebo F).

        A vyzkoušet bych určitě nejprve vyzkoušel, to v každém případě.

        0 0
      • zdeno1  

        už jsi otestoval nový tlumič?o nečem podobným taky uvažuju na moje X-ko.mohl bych mít fox CTD za peknou cenu,tak váhám…

        0 0
        • mr.antik  

          Ještě ne, u nás je moc sněhu na testování :-)

          0 0
          • zdeno1  

            tak uz jsi to otestoval?diky

            0 0
            • mr.antik  

              Jo, v pohodě to funguje, proti DHX žádný rozdíl. Asi by se dal vzít nějaký citlivější tlumič, ale já to nemám rád, kromě sjezdu nepoužitelné pro mě.

              0 0
              • zdeno1  

                diky za bleskovou odpoved:-)taky jsem uz nahodil tlumak bez expanzky(RP2) a vubec to nejni spatny…a uspora 507g se taky hodi…

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Vozim x-fusion o2 rcx (taky bez expanzky)…na EN as vpohode, ikdyz chvilema se mi zda, ze moc nestiha. Na ostrejsi endurovani bych dneska sel do tlumaku s expanzkou a sirokou skalou nastaveni:)

                  0 0
                  • ghostik  

                    Nevíš jestli mají ty „obyč“ tlumiče od XF HS expanzi? IMHO ne

                    0 0
                  • mr.antik  

                    Jenže ty to máš na RBéčku, tam to prý přituhává. Přeci jen přepákování nějaký negativa odstíní. Ono by nebylo špatný mít nějakej double barrel air nebo vivid air, jenž já bych si ho stejně nedokázal naštelovat jinak, než tu RP23 :-)

                    0 0
                    • goofy  

                      Me by stacil asi Vector HLR air… Tvyri se to jako velmi schopny tlumic za ty prachy. DHXko me uz obcas stve, ale jeste jsem se nedokopal pro razantni krok :-)

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        hlr bych chtel na druhy kolo..ale porad ne a ne na nej natrefit za dobry prachy…a davat za nej deset, kdyz ccdb se da sehnat za deset…

                        napred ale otestuju stavajici dhx, ale moc nadeji tomu nedavam (az to kolo teda nekdy dostavim..)

                        0 0
                    • Smazaný účet  

                      tak mi prijde, ze se to lame na roletach…tam imho poznas, kdy to tlumak uz nedava…

                      jinak prepakova mam ca 1:3, coz uz je docela dost no, ale docela to spolu funguje.

                      0 0
                      • sjusko  

                        Ještěže mi to na 301 nejde, aspoň mám klidnější spaní :-)

                        Aj to se mělo zařadit pod RacerX

                        0 0
                        • RacerX  

                          :o) myslíš?

                          0 0
                          • sjusko  

                            No nikde jsem to neviděl, a kdyby to šlo, určitě by to někdo vyzkoušel :-)

                            Ale teď je na řadě změna vahadel na 160mm, myslím že mi to bude na chvilku stačit.

                            0 0
                            • deekay  

                              Jestli se bavite o Double Barellu na 301, tak to jde,ale jsou k tomu potreba upravena vahadla a jezdi to Nathaniel Goiny :D

                              0 0
                              • RacerX  

                                vivid, double barel, cokoliv co má expanzi :o)

                                0 0
                                • deekay  

                                  jo tak, tak Float X, Monarch Plus jdou uplne bezne a normalne :)

                                  Vecer hodim naky fotky z archivu, kdyz si myslite, ze to nikdo nejezdi :D

                                  0 0
                                  • sjusko  

                                    Jak to, že to ještě nemá nikdo z LV tlupy? :-)

                                    0 0
                                    • deekay  

                                      nekomu vadi cca 70g navrch, nekomu vadi ,ze nejsou k sehanni :D

                                      0 0
                                      • RacerX  

                                        podle mého bude 301 140/160mm + float X dokonalý nástroj…

                                        možná se mílím, ale tak trošku si myslím, že Deekay má už něco za lubem… ;o)

                                        0 0
                                        • deekay  

                                          ja mam zalubem furt neco, ale float X to rozhodne nebude, je spousta jinych tlumicu :o) Kdyby nebyl fox na ramu tak ho na LV nemam

                                          0 0
                                        • kubad  

                                          kubad je Bos infected a deekay RS infected :D

                                          0 0
                                      • sjusko  

                                        Váha mě netrápí, vim kde se nechá ubrat minimálně tak 5kg :-)

                                        Spíš jak se musí upravit vahadla aby se to tam vlezlo?

                                        0 0
                                        • kubad  

                                          aby tam vlezlo co? konkretně

                                          0 0
                                          • Baba-Ji  

                                            no tlumic s expanzkou, to da rozum, o cem je cela tahle debata?! ;)

                                            0 0
                                            • kOmE  

                                              Ale ne kazdy potrebuje jiny vahadla.

                                              0 0
                                            • mr.antik  

                                              tak jak jsem pochopil, Monarch Plus tam normálně zandáš :-)

                                              0 0
                                              • Baba-Ji  

                                                ted mne doslo, ze on uz asi myslel konkretni model tlumaku, s Monarchem jsem to pochopil stejne :)

                                                0 0
                                                • sjusko  

                                                  Jestli koukám dobře tak float CDT je 6,5" dlouhej a Float X či Monarch Plus je min 8,5"

                                                  0 0
                                                  • kubad  

                                                    nevím na co teda koukáš, ale na 301 potřebuješ 200×57mm tedy 7.875×2.25" a tyhel se na LV jak Float X tak Monarch Plus

                                                    dělají, a oba tam jdou dát

                                                    problém je u CCDB a RS Vivid Air

                                                    0 0
                                                  • kOmE  

                                                    Páč jsou to hrozný buřty :D

                                                    0 0
                                                  • mr.antik  

                                                    no a maj expanzku uplně na druhým konci

                                                    0 0
                                                  • sjusko  

                                                    No to taky nevim kam jsem koukal :-)

                                                    Ale je to jedno, já nic takovýho nepotřebuju.

                                                    0 0
                                                  • kOmE  

                                                    A proto se k tomu vyjadrujes :)

                                                    0 0
                                            • kubad  

                                              někerej jo někerej ne a vo tom kerej to je :D

                                              0 0
                  • RacerX  

                    jenomže, pořád je tu problém s cenou…protože dávat 13litrů za vivid AIR jako že tuning kola, to je brutalita…:o(

                    Druhá strana je, že jestli funguje tak jak se říká, tak by to mohl být jeden z nejvíce ospravedlnitelných tuningů na kole ;o)

                    0 0
                    • mr.antik  

                      Já kupoval rám celekm zalevno, teoreticky jsem ho mohl mít i bez tlumiče, pak by to smysl dávalo.

                      0 0
                      • RacerX  

                        tak to určitě…jak říkám, ladit se dá všecko, ale jen málo věcí přinese tolik užitku, jako správně zvolený a potuněný tlumič. (nemluvě o tom, že když člověk ví co chce, tak se dá změnit komplet charakter kola)

                        PS.: já už jsem na vivid air čekatel, takže já už jsem si to v hlavě/domácím rozpočtu ospravedlnil ;o)

                        0 0
                    • Smazaný účet  

                      no…prachy z komina…vivid taky vypada moc hezky…zase stary tlumak za neco prodas…a kdyz ceknes ebay, tak se taky cas od casu neco najde…

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.