Elektrokolo, nová dimenze cyklistiky

1267 nepřečtených
  • PavelK10

    Taky to tak máte ebikeři, že se na svého ebika těšíte více, než jste se těšili na kolo bez motoru?

    Mám ho 3 roky a pořád jsem rád, že jsem do toho šel. Nové výzvy, daleko pestřejší možnost výběru terénů, nová motivace jezdit…

    A i těch podivínů, co ten přínos nechápe a má potřebu prudit a remcat už ubývá… :)

    4 30
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      5 1
    • esmo  

      Správné vlákno máš tady:

      https://bike-forum.cz/…cyklistiky-v

      5 4
      • PavelK10  

        V čem je správné? Vždyť je to nesmysl už ten nadpis…

        1 1
        • orm  

          Spatnej napis tu mas ty u sveho vlakna.

          6 5
          • Janes  

            Co sem lezeš, Sašo, máš snad e-kolo?

            2 1
            • orm  

              To ne, ale videl jsem nazev vlakna s faktickou chybou, tak jsem citil potrebu to napravit.

              2 6
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 3
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 3
    • cyborg  

      no co ti budu povídat.. od té doby co mám éčko (bude to teď čtvrtá sezóna) tak na klasice už jezdím jen když mám éčko rozebraný kvůli servisu, zapomenu si nabít baterku anebo si jedu zablbnout někam do bikeparku.

      3 2
      • AussigBiker  

        Jak Vami baterie kapacitu? O ecku ze zdravotnich duvodu premejslim.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 3
        • PavelK10  

          V dnešní době min 625 Wh, raději 750Wh, ta 750ka už skoro stačí na celý den v běžném terénu s rozumnou dopomocí bez dobíjení…

          0 1
        • cyborg  

          mám 625Wh, ale to kolik se na tom dá ujet je debata na delší dobu.. Já jsem schopen to vyplácat i za 50km a to na nejúspornější režim.. A jsou borci co na tom ujedou 150+km. Je to především o profilu trati, váze a kondici jezdce.

          Co se týče zdraví. Na trénink je to imho vhodnější než klasika.. KDyž sem na tom seděl každý den, šlo za měsíc 7kg dolů, stejně jako na klasice. Ovšem úroveň zábavy a utrpení je úplně někde jinde.

          5 0
          • PavelK10  

            Jasně, dojezd je značně individuální..je třeba si to osahat a naučit se trochu plánovat dlouhé trasy, dokud nebudou baterky 2kW+ tak se s tím nedá jezdit bezhlavě s plnou dopomocí…

            0 0
          • AussigBiker  

            OK, dik, tak nejak jsem to pochopil. Uvidim, zatim nejsem fit, tak az budu, tak se treba rozhoupu ke koupi.

            0 0
        • MlokCZ  

          To hodně závisí od tvojí hmotnosti a pak jaké trasy (jak typu terénu, tak délkou a hlavně převýšením) chceš jezdit.

          0 0
    • Velomiwookie  

      taky ne

      0 2
    • tigermoth  

      Nemám a nechci, protože by to omezovalo můj dojezd :) A dolekopcom by mi vadila nadbytečná hmotnost. Chci se pobavit, a na klasickém kole se pobavím daleko víc a dýl.

      9 4
      • cyborg  

        ad ta hmotnost.. jsou situace kde z toho i těžíš.. stabilita, žehlivost anebo taky přechod když sedneš na normální kolo a i 16kg ludra ti najednou přijde jako pírko :)

        4 1
        • tigermoth  

          Ok, spíš mi jde o distribuci váhy, baterka v dolní rámovce a motor s převodovkou u středu – ee. Mám skoro sedmnáctikilové kladivo na parky a používám ho i jako „enduro“, ale přesto jsem měl na elektrice pocit, že mám pod sebou kolo ještě o půlku těžší. Jako by se to kolo otáčelo právě kolem oblasti středu, to těžiště člověk neokaká. Mě to prostě nebaví, já jsem rád frý a hepy.

          Edit – myšleno elektroenduro, elektro XC jsem nezkoušel.

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak je jasné, že ta vyšší hmotnost a její rozložení je pro některé situace nevýhoda a některé věci jsou pak těžší. A hlavně více trestá chyby (třeba na skoku přetočení nebo nedotočení je pak daleko větší průšvih než u lehčí klasiky).

            Na druhou stranu v jiných situacích to pomůže. Pro extra prudké výjezdy je to velký přínos (díky tomu, kde ta hmotnost navíc je rozložená).

            3 1
            • tigermoth  

              Ve vzduchu je lehčí lepší. Když dáváš polet, nechceš, aby tě kolo navíc ještě trestalo, když posunuješ svoji komfortzónu. V tvém případě je elektrika jasná volba, ale v mém případě to bylo pro mě vždy kol a kolem horší než klasika.

              0 0
      • PavelK10  

        Jasně, každý má na výběr. Mě zase nebaví do kopce tlačit nebo tam jet lanovkou. Na ebiku se bezpečně zabavím i jízdou do kopce a z kopce mě to sice baví taky, ale tam už ve svém věku moc limity posouvat nechci. A při posouvání limitů do kopce je bonus i nárůst fyzičky a ten je snad ještě větší, než na kole bez motoru

        2 0
        • gerrard  

          A dokážeš ten nárůst fyzičky nějak rozumně vysvětlit?

          1 1
          • PavelK10  

            Jasně, je to o tepových frekvencích a motivaci, kterou ebike dává do prudkých kopců. Na kole bez motoru slezu a s tepovkou 150 kolo vytlačím. Na ebiku s tepovkou 180 ho vyjedu…

            3 1
            • gerrard  

              Tys přehlédl slovo rozumně. :) Naštěstí je tu Mlok.

              3 0
              • vaclaw  

                Hele nemám s tím mnoho praktických zkušeností, ebike nemám a co jsem zkoušel, tak jsem se na to moc nezaměřoval, ale vychází mi, že si můžeš ty tepy líp hlídat, na dlouhých výjezdech se ti nedostanou tak vysoko, případně i s vyššíma můžeš ještě jet. A taky může dát těch kopců, aspoň v mém případě, víc. Obecně bych to popsal, že si ten trénink líp optimalizuješ. A taky když jezdíš na ebiku a trochu se hlídáš, tak druhý (třetí… pátý… osmý) den asi nejsi tak zničený a můžeš si dát další rundu (aplikuji vlastní zkušenost, kdy po pořádný vyjíždce jsem druhý den dost nepoužitelnej).

                2 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  2 0
          • MlokCZ  

            Já už se tady pokoušel někde v jiném vláknu zamýšlet nad některým rozdíly ježdění klasika vs ebike pro případ, že na ebiku se neflákáš a chceš si také máknout a proč je poměrně snadné se i na ebiku fyzicky odrovnat.

            Zkusím něco z toho znovu nadhodit, jak to já mám na ebiku (oproti klasice):

            • mírnější část výjezdu jedu v nějakém ještě pohodovém tempu (pořád třeba v ZDV)
            • prudší pasáže se hodně často snažím udržet ve stejném tempu, takže pak je dost intenzit
            • jenže jsou ty intenzity rozumně dlouhé (jak je rychlost v tom výjezdu třeba 2,5× vyšší než klasice, tak stejný úsek tedy trvá 2,5× kratší čas)
            • časté zkoušení extra prudkých výjezdů, kde zase dojde i na ebiku na intenzity, jenže zase je to po kratší dobu, takže mě to neodělá
            • a celé se to ještě dá korigovat vhodně vybraným režimem přípomoci

            Oproti tomu na klasice takovým způsobem jezdit vůbec nemohu:

            • větší množství extra prudkých pasáží vede pouze k odrovnání, ty intenzity jsou moc dlouhé a nekontrolovaně vy­soké
            • většinou je tak potřeba se spoustě těch výjezdů zcela vyhnout
            • přišlápnutí a držení tempa v náročných výjezdech není vůbec možné, protože to po ten delší čas není možné udržet, takže místo toho tempo snížím rovnou

            Ono by to samozřejmě šlo i na klasice zařídit při vhodně vybrané trase, aby to bylo srovnatelné po tréninkové stránce. Jenže na klasice to aspoň u mě znamená, že místo zábavného terénu bych to musel komplet vše odjezdit na nezajímavých jezdivých trasách, kde si to dokážu správně pohlídat.

            A to je pak zcela nezábavné a protože netrénuju cíleně na žádné závody, tak jsem to nikdy na klasice nedělal a raději volil větší zábavu. Ale pak to právě bylo po tréninkové stránce méně efektivní.

            Shrnul bych to do jedné věty:

            Ebiko to spojí dohromady. Ponechá tu zábavu s možností jezdit náročné výjezdy v terénu a současně to může být i tréninkově přínosné.

            6 1
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              4 10
      • MirosPikos  

        K tý hmotnosti. Kamarád si pořídil elektrickýho Blizzarda, jezdí s námi Sušici apod. Občas někoho vytáhne nahoru. Nebo vyjede nahoru, trail do půlky dolů aby si ho pak dal celej s námi. Větší hmotnost mu dolu kopcem vyhovuje/pomáhá. Líp se mu na tom prý jezdí. Sjede víc, než dříve. Jezdí odpočatější. Hmota ho drží víc ve stopě. Celkově ho to posunulo a teď bude pořizovat fulla bez motoru. Takže i takový příběhy se mohou stát.

        3 0
      • MlokCZ  

        Jak může ebike oproti klasice omezit tvůj dojezd, tomu opravdu nerozumím?

        A s tím pobavením to máš vyzkoušené? Samozřejmě, že to tak mít můžeš, jen by mě zajímalo, jak si k tomu závěru došel.

        0 1
        • scalar  

          Dáš na elektrokole jednodenní výlet 250 – 300 km?

          0 2
          • roman 3D  

            s jedním dobitím v pohodě

            1 1
            • scalar  

              Jak dlouho trvá takové dobití do plné baterie?

              0 0
              • roman 3D  

                podle toho kolik potřebuješ dobít a jakou nabíječkou, dobrý oběd s pivkem někde, kávička a jede se dál

                2 2
              • MlokCZ  

                Já na vyjížďkách nedobíjím, protože mi 750Wh baterka stačí ke 120km/2000m výškových a delší jezdit už stejně z důvodu šlachy nechci (na klasice by to vůbec nepřipadlo v úvahu s mojí šlachou to jet).

                Ale když se dobíjí, tak to vůbec není o plném dobití. Dobíjení není časový lineární a nejdéle trvá počátek (při úplně vybité baterce) a konec (těsně před plném dobitím).

                Na vyjížďce to pak funguje následovně při vhodně zvolném dobíjení:

                • ujedeš třetinu trasy, vybiješ baterku třeba o 70% a jdeš na oběd
                • dobiješ 50% kapacity baterie (ze 30% na 80%)
                • dobíjíš v nejrychlejším pásmu dobíjení, takže těch 50% kapacity celé baterie bude trvat pouze např. 30% celkového času dobití z nuly na max
                • ve dvou třetinách trasy to můžeš zopakovat úplně stejně
                • stačí tak na nabití 2× po jedné hodině a máš hned dvojnásobný dojezd (u mě by to při troše šetření baterie mohlo dát tak 4500–5000m výškových metrů)

                Samořejmě je to ale už hodně omezené tím, že na trase se musí na vhodných místech nacházet ta dvě dobíjecí místa.

                0 0
                • orm  

                  Kdybych mel na 300–400km jizde porad chodit na obed nebo dobijet, tak nikam nedojedu nebo to nedojedu za den. Zastavis na pumpe, hodis do sebe tycku, koupis piti a valis dal. Zebrat tam o zasuvku neni cas.

                  2 2
                  • Janes  

                    Haha, kolikráts to jel? Že u toho hodíš tyčku Ti ale věřím…

                    2 2
                    • orm  

                      Nad 250 casto, nad 350 uz mene casto, ale jel jsem to letos na gravelu.

                      0 2
                      • Janes  

                        Tak to vypadá, že co ti pán dal na svalech, to ti nedopřál na mozkových buňkách.

                        2 2
                        • orm  

                          Tak mam stesti, ze mne nadelil alespon neco :-). Ty jsi mel smulu.

                          0 2
                          • Janes  

                            Neměl, mám šikovný ruce, umím si poradit, a v neposlední řadě mám velký péro.

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 1
                      • gerrard  

                        Letos?

                        0 0
                      • Modus2  

                        Asi takhle, 99% hobby biocyklisů (a shodně i éčkařů) určitě nemá potřebu a snahu jezdit na jeden zátah 250 a více km. Takže většině éčkařů stačí zásoba energie na cca 100+ km, což je za současného stavu techniky resitelné.

                        2 1
                  • MlokCZ  

                    Tohle není vlákno se soutěží o nejdelší jízdu a moje byla reakce na 250–300km a teď to posouváš dále až na 400km…

                    Já tedy nezávisle na čem se jede bych zase nemohl jet 10h+ (čistého času jízdy) a přitom do sebe celý den házet tyčky. To nedělá ani Rychlej turista při jízdách typu 24h.

                    A jízd 10h+ jsem zase tak málo neodjel a právě na takové trase si zajdu na pořádné jídlo a při tak dlouhé jízdě klidně právě na 2 pořádná jídla.

                    Přes léto když se včas vyjede, tak není problém mít 14–15h času (to je pořád bez exrémů typu vyjet ve 4 ráno, ale beru třeba jen od 6:30 do 21:30). To je pohodlně na 11–12h jízdy + dvě pořádné zasávky + pár kratičkých.

                    0 0
                    • orm  

                      Zacatek diskuse byl o tom, ze ti ekolo nestaci na nektere jezdeni. Vysledek je ze nestaci :-). Jinak jo, pred lety jeden muj znamej zkousel jet na ebiku ceskou cast 1000mil (startovalo se v cesku) a bud jel stejne rychle nebo byl rychlejsi. Uz si to nepamatuji. Musel ale hodne planovat.

                      0 0
                      • Janes  

                        No, ale stačilo mu to, co tam máš dál?

                        0 0
                        • orm  

                          Ano, jsou situace, kdy ti ekolo staci a jsou situace kdy ti ekolo nestaci. V terenu, kde se 1000mil jezdi, tak tam ta pomoc ekola bude vyrazna, takze to prevazi tu nutnost nabijet a vysledny cas bude stejny nebo spise lepsi. To ale nikdo u ekol nerozporuje, ze se na nich da v terenu jezdit rychleji nez na kole.

                          0 0
          • PavelK10  

            Na enduro celopéru někdo běžně jezdí přes 200km denně?

            1 0
            • MlokCZ  

              Jak jsem tu psal, tak já mám zatím nejdelší 120km/2000m výškových s většinou opravdu terénu na trase. A kdybych více šetřil baterku (celé na ECO), tak bych to dokázal protáhnout tak na 140km/2500m.

              Pro cílené extra dlouhé trasy bez zdravotního omezení je tu ale již ta mnou zmíněná varianta jet část s vypnutým motorem. Pořád to dojezd prodlouží oproti klasice (a nemůže nikdy zkrátit). Ale už to samozřejmě nebude taková zábava.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 2
          • MlokCZ  

            Kilometry jsou nejméně důležité ohledně dojezdu.

            Dojezd na ebiku přeci bude vždy jen o tom, jak k tomu kdo přistoupí.

            Pokud bych měl zdravou patelární šlachu, tak ano, právě bych zkoušel delší trasy než jsem před lety dával maximálně na klasice.

            Na klasice jsem dával maximálně něco ve stylu 120km a těsně pod 3000m výškových (celých 3000m výškových jsem nikdy nejel).

            Se zdravou nohou bych na ebiku určitě už dávno zkusil 3500m+.

            Samozřejmě takový extrém znamená, že se pojede už část trasy s vypnutým motorem. Ale vždy dojedeš dále, bude to třeba ve stylu:

            • 30% trasy bude o 5–10% náročnější než na klasice (jeto s vypnutým motorem), reálně tedy o těch 5–10% delší doba jízdy pro udržení stejné intenzity
            • zbytek bude výrazně lehčí než na klasice, při stejné intenzitě o hodně rychlejší.

            Výsledek tedy bude v obou případech stejná intenzita a na ebiku třeba o 40% delší trasa…

            2 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 4
        • tigermoth  

          Protože když si chci dát Opava – Harta – Praděd – ČHS – Vrbno – Krnov – Opava nebo něco podobného, tak by mě ta baterka a pohon od nějakého 100. – 150. km dost vadily, oprav mě, jestli to už dneska dojede dál. Mám rád ten neomezený rozlet, chci si cestou odbočit někam – můžu. Nemusím se nikde stavovat na dobíjení.

          A na enduru jsem to zkoušel a nenadchlo mě to. Takové nemastné neslané, hodně práce, whip a table dají tak 2× resp. 3× větší námahu. Nahoru jedeš sice zadarmo, ale mi to za to nestojí. Plus za ty prachy, co stojí nějak rozumně osazená elektrika, bych mohl mít klasiku v topu.

          0 2
          • MlokCZ  

            Jaké bude převýšení? Jak tu uvádím, tak při šetření (celé na ECO, ale to pořád znamená, že po celou trasu snažší než na klasice) bych dal 140km/2500m výškových a to s dost terénem (tedy ne žádné celé jen jezdivé cesty).

            A pokud bych měl zdravou nohu a více bych uvažoval o těhle extrémnějších trasách, tak bych šel do 900Wh baterky (mám 750Wh), takže by to bylo hned dalších 20% dojezdu navíc.

            A pak je tu samozřejmě ta možnost po cestě dobít a ten příklad zdvojnásobení dojezdu jak jsem uvedl. Ale už to bude ta závislost na dobíjecích místech (já mít třeba nechci).

            Ještě je tu tedy pro extrémy možnost druhé baterky do batohu, ale to také není můj šálek kávy (i když mám na 750Wh baterku opravdu výjimečně lehkou, tak pořád je to 3,5kg).

            0 0
            • tigermoth  

              Má to asi 3.2 km.

              Ok, pro kolenáře to smysl dává a to asi každý chápe. Až mě moje kolena (hlavně to levé) doženou, tak to asi taky pořídím, nebo možná radši motorku, ještě nevím :)

              0 0
            • bessinka  

              Mě vyhovuje toto. 1250 Wh. Naklapnu jen, když plánuji dálkovou. Nemusím stále tahat jednu velkou baterku.

              0 0
              • MlokCZ  

                Snado odmontovatelná přídavná baterka je pro extra dlouhé trasy dobré řešení. Jen to zase komplikuje řešení košíku na láhev. Mně se třeba do rámu vejde pouze Fidlock řešení (což nevadí, protože je výborné) a to na chlup přesně s 0,6l láhví. S přídavnou baterkou by to už vyřešit nešlo.

                Někomu košík na láhev chybět nemusí, já bych se bez aspoň té jedné 0,6l láhve neobešel (pití v báglu vozím nerad a beru navíc, jen když vím, že to jinak na dané trase nejde, což je jen málokdy).

                0 0
      • Janes  

        A proč sem tedy lezeš?

        1 0
    • Velomiwookie  

      Prijde mi, ze spis Ty mas potřebu prudit a remcat :) Jezdi si na cem chces, ale imo nemusis kvuli tomu cilene prudit lidi co jezdej na normalnich kolech na foru pro normalni kola :)

      I kdyz i special vlakno na ecka tu mas, tak se muzes holedbat tam s romanem, jak je to slunickovy

      2 6
    • MlokCZ  

      Mám to úplně stejně.

      Původně důvod přechodu na ebike byl zdravotní a ten důvod pořád přetrvává. Ebike mi umožnil najet letos 3× více hodin než jsem měl předchozí roky na klasice. A to na klasice to bylo maximum, co jsem si mohl s problematickou patelární šlachou dovolit. Na ebiku to ještě maximum ani nebylo, tam už to bylo kolik jsem najet chtěl a měl na to času.

      Ale ta zábavnost je tak velká, že bych u toho již zůstal i kdybych žádný problém s patelární šlachou neměl.

      A už teď řeším, že nejspíš úplně zruším svoje klasická kola (ještě stále mám jedno HTčko a jednoho fulla) a pořídím druhý ebike. U ebiku chce mít něco záložení ještě více než u klasiky (jak je tam více věcí, co se mohou pokazit).

      3 0
    • Vilém  

      Nestacilo vyhrabat nejake z tvych starsich vlaken?

      Nebo tu budes spamovat v pravidelnych intervalech tim stejnym?

      3 2
      • roman 3D  

        jaké spamování, téma je ve správné kategorii navíc ecyklistika ať chceš nebo nechceš pomalu válcuje tu klasickou obyčejnou

        0 5
        • VojtaXY  

          Rikat, ze necyklistika valcuje cyklistiku je jako rikat ze chuze do prace valcuje maratonsky beh. Jsou to dve rozdilne veci.

          3 1
      • PavelK10  

        Spam je založení tématu v sekci elektrokola, k tématu elektrokola. Nebo je spam když lidi co elektrokola nezajímají a nejezdí na nich tak přispívají svými omezenými názory pramenícími z neznalostí k danému tématu?

        2 0
      • psbiker  

        Nj. na to jak je elektrokolo skvělé už je tu několik vláken, klucí motoroví chtějí nějaké to uznání bzučících výkonů a pořád napotvoru nic.

        6 7
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 4
        • roman 3D  

          až jich tady bude mnohem více tak si zvykneš a nebudeš zasírat diskuzi o elektrokolech

          2 4
          • psbiker  

            Však jediná živá vlákna jsou ty o zhoubě cyklistiky, tady tohle čeká osud těch několika předtím, tam baterkáři nemůžou?

            1 4
            • roman 3D  

              to ty neřeš a upaluj do témat o obyčejných šlapacích kolech:-)

              2 1
        • PavelK10  

          Uznání? Proč?

          Nikdo nic takového nikdo tady nechce. Chceme se podělit o radost a zkušenosti se stejně zapálenými ebikery. A do toho se furt cpou zatrpklí a pokrok neuznávající cyklisté, no holt jsme takový národ že budeme komentovat něco, o čem víme prd…

          2 0
          • psbiker  

            Nejspíše jenom závidí elektrokolo, zapálený elektrokolista by se nad to měl umět povznést :)

            1 1
          • Vilém  

            Spis to vypada, ze v okamziku, kdy uz v zrcadle, pred kterym si tak rad honis, neni nic videt, poridis nove v podobe noveho tematu.

            0 4
      • Janes  

        Ale zajít sem zaprudit, to si neodpustíš, co, závidíš?

        0 1
    • ratel  

      už to tu zaznělo, špatný název, má být Elektrokolo, nová dimenze motorismu. Do takového fóra by žádný cyklista nevlezl, proč taky. Přejmenuj a máte klid.

      A závidět elektrokolo? To je trochu jako závidět invalidní vozík.

      14 7
    • iron.hide  

      Nie

      1 1
    • Dvojan1  

      Jj. Já už normální kolo nemám. Pořízení éčka nelituji. Už 4 rokem jezdím gravela a i moje kolena jsou pro. https://youtu.be/1ovnEBBO6XI

      3 0
      • orm  

        Co je nenormalni kolo?

        0 0
      • PavelK10  

        Mi taky ebike pomohl se zlepšením kolen, je to narozdíl od posilovny a běhání pohyb který kloubům neubližuje

        1 0
        • makimaki  

          Kolenům pomáhá ten pohyb a je celkem buřt jestli je to moped, elektrokolo nebo kolo. A posilovna nebo běhání jsou pro kolena blbost.

          0 0
    • Chlebovnik  

      Dnes jsem byl svědkem docela legrační situace. Byl jsem v krámu na pokec a na kafíčko.

      Přišel tam pán, že by rád KOLO v ceně okolo 20 tisíc. Prodejce se ho ujal, a hovořili spolu cca 15 minut nad konkrétním vystaveným kolem. Povídali si spolu vcelku racionálně, témata hovoru se točila okolo výbavy, převodů, plášťů, atd.

      Když už to vypadalo, že by si pán kolo i vyzkoušel, vypadla z něj otázka: „A jaký to má dojezd?“ … pár vteřin ticha… Prodejce: „No, takový, kolik na tom za své ušlapete.“ … opět pár vteřin ticha… Prodejce: „Pokud jste myslel ELEKTROKOLO, tak ta máme vystavená tady vedle. Ale ta samozřejmě nebudou za 20 tisíc, ale spíše 38 a výše.“

      No, povídali si asi dalších 5 minut, a pak z pána vylezlo, že se vrátí po obědě. Prý se už nevrátil. =)

      3 0
    • Puamik  

      Nové výzvy, daleko pestřejší možnost výběru terénů – a já jsem si myslel, že motorové věci do terénu nesmí. Má elektrokolo motor? Má. Tak co dělá v terénu?

      1 6
      • Jáchym 1  

        Co Tě k takové myšlence vede?

        2 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 3
    • Jasam  

      Co elektrokolo?!

      Ale jak já se těším, až se konečně objeví elektroběžky, elektroraketa na tenis, elektroboty na běh, elektropaddleboard, atd, atd. To bude NOVÁ motivace, to budu pokořovat NOVÉ výzvy.. A což teprve, až vymyslí elektrolano pro horolezce, to se nechám vyvézt na každou skálu v okolí. ;)

      1 3
    • Krejza  

      Kolik z vás, kteří tu ekolo dáváte na úroveň motorky, jste na motorce skutečně něco najeli?

      3 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 8
      • PavelK10  

        O čem to je?

        Proč to sem dáváš?

        0 0
      • Cyklofanatic  

        Muzes shrnout v par větách co je hlavní myšlenka videa? Je to moc dlouhý.

        0 0
        • cyklista86  

          Je to o podminkach lidi, kteri tezi kobalt pouzivanej v bateriich mobilu, e vozitek.. Ty velke spolecnosti co ho prodavaji tem vyrobcum tvrdi ze to je moralni tezba strojama apod.. Pritom to tam tezi lidi v nevyhovujicich podminkach, bez ochranych pomucek a pod.. Tak z toho maji vsemozne nemoci, rodi se jim zkryplene decka a pod..

          0 0
          • PavelK10  

            To je samozřejmě smutné, že to tak je. Ale to není jen materiál do baterií. Takhle je to bohužel je u většiny těžby materiálů, obzvláště v rozvojových zemích. Sám jsem si užil dost let v podzemí při těžbě uhlí tak si dokážu představit jak to tam funguje. To ale přece neznamená, že vyhodím všechny baterie co mám doma a už žádné nekoupím. A už vůbec nechápu proč to dávat tady. To tady můžu dávat videa jak se těží hliník, vyrábí carbon nebo využívají děti při výrobě cyklosoučástek v některých zemích…

            0 0
          • Cyklofanatic  

            Díky za vysvetleni. Každopádně to ale asi nelze moc používat jako argument proti e-bikům, protože takových věci co někde vznikají za kontroverzních podmínek máme doma kazdej mraky. Nejsem nejakej příznivec ani odpůrce e-biků, je to jako vždy o lidech. Bohužel se k tomu dostali mimo normálních cyklistů i lidi, co na tom neumí jezdit s nějakým bazalnim citem k přírodě a ostatním, takže do budoucna mám strach z různých zákazů pro všechny kola.

            1 0
    • Trance  

      No tak ses priznal, ze ses linej jako prase, co tam mas dal?

      0 2
    • Lišák  

      Ty vaše kozí dechy jsou na prd.

      Tohle je nová dimenze cyklistiky!

      https://youtu.be/0Rh0vow4HJ0

      Ještě víc rychlosti, ještě víc zábavy!

      0 0
      • PavelK10  

        Na běžném ebiku je právě ideální ten 250W motor. Jízda se pak v terénu moc neliší od normálního kola, ten přidaný výkon je tak akorát aby to bylo dobře ovladatelné a nelišilo se to moc od způsobu ovládání kola bez motoru.

        Navíc větší výkony potřebují větší baterie a zvyšují váhu kola. Spíše se teď poslední dobou výrobci soustředí i na slabší motory a menší baterie, kdy už se váha ebiku dostává pod 18kg. Akorát ta cena bývá ujetá…

        2 0
        • Modus2  

          Jasně, 250 W bohatě stačí, k tomu speed limit 32 km/h a nemá to chybu. :-)

          2 0
          • Lišák  

            No vždyť to píšu, ne? Kozí dech. Elektrokolo musí mít rychlost, pak je na tom kotel zábavy, v krátkém čase se stihne hodně kilometrů a o to přece jde. Alespoň to většina majitelů kozích dechů vždycky píše. A 40 mph je skutečně víc, než utrápených 20. ;-)

            1 4
            • PavelK10  

              Nepochopil, každému není dáno

              1 0
              • Lišák  

                :-)

                Jízda se pak v terénu moc neliší od normálního kola

                Takže: Chci jezdit na kole, které se liší od normálního kola jen tak, že to švihá do kopce a pokud se mi po rovině nechce šlapat, tak dám turbo a jen kvedlám nohama.

                To ovšem není žádná nová dimenze, ty zpátečníku!

                :-)

                1 1
                • ratel  

                  Dneska jsem viděl emoped gravel Bianchi. Zdálky pěkné kolo, fakt se ti výrobci snaží ty motory a baterky dobře maskovat.

                  Emopedisti, kdybyste si mohli vybrat, hrdě se priznate k motorku nebo se ho budete snažit zapřít?

                  0 3
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 5
            • Modus2  

              Láska a tolerance nakonec stejně zvítězí nad zlobou a nenávistí odpíračů éček.

              4 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                2 6
              • Lišák  

                Těmi odpírači myslíš vás, co nemáte pochopení pro novou dimenzi cyklistiky?

                0 0
            • roman 3D  

              Nejsi ty z čemby?

              1 1
        • MlokCZ  

          Přesně, výkon je aktuálně akorát a větší vůbec netřeba. Ono by to stejně nešlo ani v náročnějším terénu dobře ukočírovat. To jsou ale věci, které bez větší praxe na ebiku v technickém terénu nikdo většinou vůbec netuší. Na klasice mi taky nikdy v technickém náročném výjezdu nikdy nenapadlo, že může být potřeba snížit rychlost aby nebyla moc velká pro zvládnutí dané pasáže, protože vždy limitovala fyzička.

          Na ebiku je dost pasáží, kde jedu cíleně o něco nižší režim, že bych to při přišlápnutí na Turbo ani technicky nedal.

          2 0
          • cyborg  

            Nepletuli se, se tak nejde ani tak o vykonu motoru na W, ake kolik ten system vyplodi Nm a predevsim jak je nastaveny ten prubeh.. . Já mam pocit ze 75Nm na starsim Bosch CX je v rezimu Turbo misty az az. Ale napriklad kamarad s Rocky Mountain se 108Nm si na prebytek vykonu nestezuje, ba naopak si pochvaluje jak to ma Rocky Mountain poladeny, ze ta vypomoc je predvidatelna, atp.. Vezl jsem se na tom kratce, nemuzu osobne hodnotit.

            0 0
            • MlokCZ  

              To spolu ale úzce souvisí (výkon vs točivý moment). Průběhy dopomoci se liší (závislost síly a pedálu vs přípomoc motoru), to je jasné, ale mně teď šlo o to maximum.

              Tedy z pohledu rychlosti, kolik v tom výjezdu můžeš jet a tu rychlost ukočírovat. 20km/h+ v technickém výjezdu není žádná sranda, protože sedíš a šlapeš a nemůžeš kolo tak dobře kontrolovat jako při sjezdu v attack pozici.

              Ta předvídatelnost, to je pak další věc nesouvisející s rychlostí, ale třeba s tím, abys nezahrabal při příliš velkém přišlápnutí, apod.

              A pak taky těch 250W není maximální, ale nominální výkon, který to musí splnit. V maximu všechny současné slušné motory dávají více (kolem 500W+).

              1 0
    • psbiker  

      pro pobavení:

      https://www.youtube.com/watch?…

      1 0
    • cubista  

      Už jen tím, jak kontroverzně jsi uvedl založené vlákno, jsi potvrdil, že sám jsi prudič těžkého kalibru. Užívej si života a nech i jíné si užívat života podle svého. Ale zase jsem se při dnešním špatném počasí aspoň zasmál lidské hlouposti.

      1 1
      • PavelK10  

        Vás někdo do něčeho nutí? Co je kontroverzního na tom že někoho ebike baví? Spíš se mi zdá že ve vláknu o elektrokolech prudí ti co na něm nejezdí. Nechápu, proč do něj lezou, když je to nezajímá…

        4 0
        • makimaki  

          Dnes jsem potkal jednoho na elektrokole, co si to fakt užíval – svítivě zelená bunda, svítivě žluté podkolenky, konstantní rychlost a šlapání. Vždy mě tohle nekonečný elektroboogie rozesměje. Ale ať e-jezdci kupujou, alespoň v cyklokrámech mají kšeft. Za mě by mohli ty elektrokola být i o 30–50% dražší.

          1 4
          • cyklista86  

            Tak svitive/reflexni hadry z estetickeho hlediska nic moc vypadat jako technicke sluzby, ale jinak stokrat lepsi nez ta dnesni moda ziletkaru, kteri maji vsechno cerne, sede barvy. To je demence na steroidech v primem prenosu…

            3 1
            • Janes  

              Ninjabikeři jsou jako mor.

              1 0
            • makimaki  

              Však jak říkám, on si to užíval a já taky. Jestli stokrát lepší, to nevím, já to nepočítal.

              0 0
          • roman 3D  

            A byl šťastněj, za to ty sis šel pobrečet na BF:-))))

            1 0
        • cubista  

          Asi rád používáš slovo chápat v záporu:-))) Jednou ty a podruhé ti druzí. Cituji z tvého úvodu vlákna: A i těch podivínů, co ten přínos nechápe. Takže prosím pochop, že i ti, co nemají zájmy totožné s tebou, nejsou podivíni. Jen je prostě baví něco jiného, třeba platení svetrů:-)))

          0 1
          • Janes  

            Sašo, běž si vysírat do vlákna o Ukrajině, zde nejsi vítán o nic víc. Ba dokonce ještě míň.

            0 2
          • PavelK10  

            Podivín je někdo, koho dané téma nezajímá, přesto do toho tématu přispívá bez jakýchkoliv znalostí a osobních zkušeností..

            3 0
            • cubista  

              A co ten, který se na bateriovém kole svezl, takže zkušenost má, ale přesto ho to neoslovilo z řady různých důvodů? A napíše svoji zkušenost a názor. To přece není nic podivínského. Myslím, že ten třetí řádek v úvodu vlákna si šlo odpustit. Je zbytečně konfrontační. Z prvních dvou řádků je cítit naopak zapálení pro věc.

              0 1
        • orm  

          Na to spatneho nic neni. Spatne je jen to, ze ekolo zaradili do stejneho legislativniho ramce jako kola.

          1 7
          • PavelK10  

            Proč špatně? To je právě super. Nastavila se hranice rychlosti a max výkonu motoru, ať se to neutrhne že řetězu. A přírodě to neškodí vice než běžné kola. Takže kde je problém?

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              1 0
            • orm  

              Chapu, ze pro vas ebikery je to super, ale to z toho nedela obecne super vec. Kdybyste meli samostatnou kategorii, tak si pro ni muzete vyjednat svoje podminky, treba tu vyssi rychlost.

              1 3
            • Lišák  

              A přírodě to neškodí vice než běžné kola.

              Co chvíli tady někdo píše, jak je éčko supr, protože na kole dá nějaký trail 1 – 2×, ale na éčku klidně 4 – 5×.

              Takže opravdu platí, co jsi napsal?

              3 2
              • cyborg  

                touhle optikou by největší ničitelé přírody byli závoďáci co nalítají po lese10–15.000km ročně. Proti nim jsem se svýma třemi tisíci na éčku vlastně ochránce přirody.

                1 0
                • psbiker  

                  A co ty bezohledné neukázněné tlupy bzučících výletníků, co nerespektují zákazy, se kterýma mají v chráněných oblastech své neblahé zkušenosti?

                  0 2
                  • Janes  

                    Celá desetiletí potkávám podobné tlupy biobikerů, táhnoucí se od hospody k hospodě.

                    3 0
                    • psbiker  

                      No snad kvůli nim nevyhlásí zákaz vjezdu všech kol na polňačku někde v Polabí :)

                      0 0
                    • PavelK10  

                      Však jo, je to o přístupu člověka k přírodě a ne toho, jestli sedí na ečku nebo biokole. Příroda je tady pro lidi, ale lidi by se měli chovat tak, aby ji zbytečně neničili. Za mě přírodu daleko více ničí smog, změna klimatu, někdy musí ustoupit průmyslu a cestám. Sem tam nějaká cestička v lese, která když po ní nikdo rok nepojede tak zaroste a zmizí, tak té ekologii škodí míň než divočáci co se přemnožili a ryjou všude v lese. Smog a chemické svinstvo fakt škodí a dlouhodobě. Cyklisti v lese škodí minimálně a je to zcela vratný krátkodobý proces…

                      1 0
                      • roman 3D  

                        přesně, a moje 2,6 pláště jsou k přírodě šetrné

                        2 0
                      • orm  

                        S posledni vetou souhlas, _CYKLISTI_ skodi minimalne. Otazka je co motorkari, mysleno lidi se strojem s motorem.

                        1 6
                        • PavelK10  

                          Motorkáři se spalovacím motorem dělají randál, plaší zvěř, smrdí a vyryjou dost hluboké díry kde se pak už nevlezu s pedály. Ekolo je pro zvěř bez hluku, rozdíl proti kolu bez motoru je zanedbatelný…

                          1 1
                          • makimaki  

                            O motokrosařích v lese mně povídej, ta bezmoc, že to nikomu nevadí, den kravál větší než ve městě. Proti tomu je e-kolo tiché a ono je, a v lese při tom počtu, třeba v okolí mého bydliště, v podstatě zanedbatelné.

                            3 0
                          • orm  

                            Existuji i velke motorky na baterky.

                            0 3
                            • Krejza  

                              Jsou super, jen cena a dojezd stojí za hovno.

                              0 0
                            • makimaki  

                              Co oči nevidí, srdce nebolí. Ale tady platí, co uši neslyší, tam srdce nebolí.

                              0 0
                        • Modus2  

                          Z tvé strany stále stejný, jako kafemlejnek. Co to zkusit někde jinde? Tady jsi hodně OT :-(

                          2 1
                          • orm  

                            Proc?

                            0 3
                            • Modus2  

                              Téma je: „Taky to tak máte ebikeři, že se na svého ebika těšíte více, než jste se těšili na kolo bez motoru?“ A k tomu odpírači nejspíš nemají o říct. :-)

                              3 0
                    • hawrda  

                      Tak né že by přesně tohle nedělali i party éčkařů, jen tedy ještě ne celá desetiletí.

                      A to mě připomíná, že se zase letos budu muset zajet podívat do Lobče:).

                      0 0
                • J1RKA  

                  aha, takze zavodaku je stejne jako eckaru hmmm

                  1 2
                  • cyborg  

                    hehe, soutěž o co nejvíc offtopic komentář?

                    Jde tady o to, že závoďáka s 15k km ročně nejspíše poplácáte jako pašáka po rameni. A naopak na éčkaře se zlomkem najetých km se budete dívat jako na ničitele přirody?

                    Přírodu neničí ani jeden, pokud není debil.

                    Házet všechny do jednoho pytle nepřineslo nikdy nic dobrého a dělat závěry a soudy na základě toho kdo na čem jede je blbost úplně největší.

                    3 1
                    • J1RKA  

                      takze si myslis, ze nastupem elektrokol se nezvysil pocet lidi kteri jezdi po lese? na kole jezdim uz radu let, ale nekam jsem uz prestal jezdit, pac jetam prelidnino, to kouzlo uz to proste nema, kdy stacil pohled a vedels, tvl to byla makacka ale stalo to zato. takze me vpodstate eckari vytlacili nekam, kde mam zase klid

                      2 2
                      • cyborg  

                        Ale o tom řeč nebyla.. mluvili jsme o tom, že na éčku sjede někdo trail vícekrát než někdo na klasice a proto éčka ničí přírodu – je to bullshit.

                        Že je tvé ego smutné, protože potkáváš lidi tam kde si na kole dříve dojel jen ty a pár těch správných borců, je teda další skvost. Holt se kopečky zpřístupnili i méně zdatným jedincům. Kvůli ebikům asi začalo o něco víc lidí jezdit na kole do přírody, prtože holt dokážou dojet tam kam dřív ne. A to je jako obecně špatně? Bylo by lepší kdyby seděli doma? Nebo mají jezdit kolem řeky po placce, protože hory by měli být jen pro Vás frajery?

                        1 1
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          2 1
                    • Lišák  

                      Jde tady o to, že závoďáka s 15k km ročně nejspíše poplácáte jako pašáka po rameni.

                      Já nejsem sportovec, takže vařím jen z toho, co jsem našel na B-F, ale tady se tak nějak psávalo, že MTB závoďáci trénují hlavně na silnici. V terénu už jen dolaďují. Asi ne závoďáci v DH, ale ti jsou zase někde u lana, kde je ten kopec už stejně „mrtvý“.

                      2 3
                      • cyborg  

                        Já se organizačně kolem MTB závodů pár let motám a znám několik borců co za měsíc ujedou pomalu to co já za rok. A myslím, že pokud to myslíš s MTB závoděním vážně, tak musíš drtit hlavně MTB a ne silnici. . Asi úplně každej závodník má i silničku jako doplněk k tréniku, hlavně pro zimní měsíce, ale z toho co jsem navnímal tak převážně sedí a trénují na MTB.

                        A mimochodem můžeš mi říct co je to mrtvý kopec? :) tam kde je lanovka? Mám objeto většinu bikeparků v ČR a velkou část v Alpách.. no, moc mrtý mi to nepřijde nikde

                        0 0
                        • Lišák  

                          Mrtvý je pro mě. Velká koncentrace lidí na malém prostoru. Sám se tam nemám nikdy potřebu vyskytovat, pouze pokud jsem s někým, kdo tam fakt chce, tak se někdy kousnu a dám i kopec s lanem.

                          0 0
              • MlokCZ  

                Přesně jak reagoval cyborg, takové srovnání nemá smysl.

                Pokud to chceš srovnávat s tímhle stylem, tak bys tedy měl prosazovat regulaci dle najetých kilometrů.

                2 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      3 2
    • Betaron  

      Tož jsem si před měsícem drze dovolil pořídit elektrokolo (Pells Thorr Evo Pro), abych mohl pořád jezdit v terénu, po turistických, hřebenovky apod. Na asfalt zatím ebike nepotřebuji.

      Za barákem mám „svoji“ tréningovou trasu s převýšením 430m na osmi kilometrech po lesní makadamové cestě, a tak zatím jedna zkušební jízda na ebike. V režimu Eco jsem trasu ujel o dvanáct minut rychleji než na mém současném HK. Řadil jsem, jako na normálním kole. Dále pak lesem po hřebeni, aby ebike bylo pokřtěno blátem, celkem 40km, baterie 750W

      Když porovnám vybavení komponentů ebike s mou klasikou, je to tak o dva levely horší.

      Nu což, bude se postupně předělávat. Na normálním horském kole měním brzdové desky i dvakrát do roka.

      2 0
      • roman 3D  

        Desky z ali jsou levný a některý i kvalitnější

        1 1
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Charles2k  

      Máš špatně nadpis, ne nová dimenze cyklistiky, ale nová dimenze motorismu, když už.

      A kdyby mi chtěl někdo tvrdit, že jsem elektrokolo nevyzkoušel, tak jsem nějaký čas zkoušel elektrokolo Haibike v cenové relaci cca 80 tis. a zátěž proti normálnímu kolu byla velmi výrazně nižší. Prostě neporovnatelné. Ale pro důchodce, zdravotně handikapované, nebo třeba partnerky výkonnějších cyklistů to beru…

      1 6
      • Krejza  

        Taky ti uniká, co znamená motorismus, že?

        2 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          1 3
        • MlokCZ  

          Až na některé motorky je to jasné:

          • základem motorismu je motor
          • elektrokolo má motor
          • základem ježdění na elektrokole je šlapání do pedálů
          • základem motorismu je tedy i šlapání do pedálů
          • ježdění v autě je motorismu, protože tam se do pedálů také šlape
          • co je ježdění na motorce, která zrovna nemá pedály do kterých by se šlapalo?
          4 0
          • MlokCZ  

            A kdybych to vzal dle sebe, tak by to jiná dimenze motorismu být mohlo, protože:

            • nebaví mě vůbec jezdit autem a řídit už vůbec ne (loni jsem řídil 2× a to dvě cesty ze čtyř na dovolených)
            • nebaví mě vůbec jezdit na motorce (mám řidičák i na velkou motorku a zkoušel jsem pořádně před lety) a hodně let jsem na žádné už nejel
            • baví mě šlapat do pedálů (klasické kolo mi vždy bavilo a bavilo i teď, nájezd by ale mohl být jen omezený)
            • na ebiku mi baví jezdit ještě více než na klasice

            Možná mi tedy baví ta jiná dimenze motorismu, protože je to hlavně cyklistika…

            5 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              2 0
            • Krejza  

              Možná mi tedy baví ta jiná dimenze motorismu, protože je to hlavně cyklistika…

              Tím jsi asi mohl začít a ušetřit si tak všechny ostatní body :-)

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                1 0
            • orm  

              Neni to cyklistika. Je to ecyklistika. Proc mate porad tu potrebu byt cykliste? Proc o tom vsechny musite presvedcovat, ze jste take cykliste? Prijde mne to, ze mate z toho nejaky mindrak. Jezdeni na ekole je, zatim, v CR povolene, tak jezdete, ale nedelejte z toho co to neni. Jinak jestli nekdo toci nohama nebo toci rukojeti je uplne jedno.

              5 4
              • cyborg  

                Tak tohle už smrdí demencí. Ono je to přesně opačně ty popleto. Vy tady hajteři ebiků tad máte pořád potřebu pokřikovat že ebike není kolo. A tvoje superstupidní srovnání přidávání plynu na motoce se šlapáním do pedálů je top strop omezenosti.

                Me je docela jedno jak ebiku a lidem co na nich jezdí říkáte. Vymezuju se k tomu, že je to motorka, protože to prostě otočením rukojeti nepojede ani kdyby ses pos*al. Kdo si na tom chce máknout, tak si mákne. Kdo ne, tak makat nemusí, ale dojezd bude podle toho vypadat. Zkus si na nejnižší výpomoc vyplácat 750W baterku.. přijedeš servaný jak borůvka ať pojeděš kudykoliv.

                5 0
                • J1RKA  

                  nezlob se, ale proc porad poukazujete na dojez, a ze pri nizky pripomoci se serves jako boruvka, slysis tady od nejakyho normalniho cyklisty, zeby tohle resil. tj to co nas rozdeluje, kazdej podle svoji kondice a ne podle kapacity baterie

                  1 3
                  • Lišák  

                    Naprostý souhlas.

                    0 2
                  • Janes  

                    Ale ono je to právě o tý kondici, baterka tě sama nikam nedoveze. Když máš fyzičku a jezdíš s malou přípomocí, namakáš se a dojedeš daleko, když fyzičku nemáš a jezdíš na velkou přípomoc, daleko se nedostaneš. Největší přínos e-kol pro cyklistu je jakési narovnání trasy, kdy můžeš eliminovat přetížení v kopcích a eliminovat peaky.

                    2 0
                    • roman 3D  

                      obávám se že tohle antiéčkaři nedokáží pochopit:-)

                      1 1
                    • Lišák  

                      Proč ty píky jezdit, když je vlastně eliminuju? To je jako selfíčka motorkářů, kteří právě zdolali Großglockner. ;-)

                      3 2
                      • Janes  

                        Ne každej je masochista :-)

                        1