Elektrokolo, nová dimenze cyklistiky

1039 nepřečtených
  • PavelK10

    Taky to tak máte ebikeři, že se na svého ebika těšíte více, než jste se těšili na kolo bez motoru?

    Mám ho 3 roky a pořád jsem rád, že jsem do toho šel. Nové výzvy, daleko pestřejší možnost výběru terénů, nová motivace jezdit…

    A i těch podivínů, co ten přínos nechápe a má potřebu prudit a remcat už ubývá… :)

    3 24
    • Er4serHead  

      ne

      5 1
    • esmo  

      Správné vlákno máš tady:

      https://bike-forum.cz/…cyklistiky-v

      5 4
      • PavelK10  

        V čem je správné? Vždyť je to nesmysl už ten nadpis…

        1 0
        • orm  

          Spatnej napis tu mas ty u sveho vlakna.

          5 4
          • Janes  

            Co sem lezeš, Sašo, máš snad e-kolo?

            2 0
            • orm  

              To ne, ale videl jsem nazev vlakna s faktickou chybou, tak jsem citil potrebu to napravit.

              1 5
      • BFCZ  

        Pan je pamateny a nebo nema co jinyho na praci nez provokovat.

        0 3
    • onuce  

      Ano, ale jen proto, že je to nová hračka.

      0 3
      • PavelK10  

        Jasně že je to nová hračka. Nejezdím na kole abych honil kilometry nebo závodil. Chci se po práci pobavit. A na ebiku se pobavím více…

        4 0
    • cyborg  

      no co ti budu povídat.. od té doby co mám éčko (bude to teď čtvrtá sezóna) tak na klasice už jezdím jen když mám éčko rozebraný kvůli servisu, zapomenu si nabít baterku anebo si jedu zablbnout někam do bikeparku.

      3 2
      • AussigBiker  

        Jak Vami baterie kapacitu? O ecku ze zdravotnich duvodu premejslim.

        0 0
        • onuce  

          Jak již jsem tisíckrát varoval, ze zdravotních důvodů je to velmi ošemetné.

          0 3
          • AussigBiker  

            Ja gravitacne mazu sebe vnitrne, nikoli vidlici, takze to bude kdyz tak v cajku.

            2 0
        • PavelK10  

          V dnešní době min 625 Wh, raději 750Wh, ta 750ka už skoro stačí na celý den v běžném terénu s rozumnou dopomocí bez dobíjení…

          0 1
        • cyborg  

          mám 625Wh, ale to kolik se na tom dá ujet je debata na delší dobu.. Já jsem schopen to vyplácat i za 50km a to na nejúspornější režim.. A jsou borci co na tom ujedou 150+km. Je to především o profilu trati, váze a kondici jezdce.

          Co se týče zdraví. Na trénink je to imho vhodnější než klasika.. KDyž sem na tom seděl každý den, šlo za měsíc 7kg dolů, stejně jako na klasice. Ovšem úroveň zábavy a utrpení je úplně někde jinde.

          5 0
          • PavelK10  

            Jasně, dojezd je značně individuální..je třeba si to osahat a naučit se trochu plánovat dlouhé trasy, dokud nebudou baterky 2kW+ tak se s tím nedá jezdit bezhlavě s plnou dopomocí…

            0 0
          • AussigBiker  

            OK, dik, tak nejak jsem to pochopil. Uvidim, zatim nejsem fit, tak az budu, tak se treba rozhoupu ke koupi.

            0 0
        • MlokCZ  

          To hodně závisí od tvojí hmotnosti a pak jaké trasy (jak typu terénu, tak délkou a hlavně převýšením) chceš jezdit.

          0 0
    • Velomiwookie  

      taky ne

      0 1
    • tigermoth  

      Nemám a nechci, protože by to omezovalo můj dojezd :) A dolekopcom by mi vadila nadbytečná hmotnost. Chci se pobavit, a na klasickém kole se pobavím daleko víc a dýl.

      7 3
      • cyborg  

        ad ta hmotnost.. jsou situace kde z toho i těžíš.. stabilita, žehlivost anebo taky přechod když sedneš na normální kolo a i 16kg ludra ti najednou přijde jako pírko :)

        4 1
        • tigermoth  

          Ok, spíš mi jde o distribuci váhy, baterka v dolní rámovce a motor s převodovkou u středu – ee. Mám skoro sedmnáctikilové kladivo na parky a používám ho i jako „enduro“, ale přesto jsem měl na elektrice pocit, že mám pod sebou kolo ještě o půlku těžší. Jako by se to kolo otáčelo právě kolem oblasti středu, to těžiště člověk neokaká. Mě to prostě nebaví, já jsem rád frý a hepy.

          Edit – myšleno elektroenduro, elektro XC jsem nezkoušel.

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak je jasné, že ta vyšší hmotnost a její rozložení je pro některé situace nevýhoda a některé věci jsou pak těžší. A hlavně více trestá chyby (třeba na skoku přetočení nebo nedotočení je pak daleko větší průšvih než u lehčí klasiky).

            Na druhou stranu v jiných situacích to pomůže. Pro extra prudké výjezdy je to velký přínos (díky tomu, kde ta hmotnost navíc je rozložená).

            3 1
            • tigermoth  

              Ve vzduchu je lehčí lepší. Když dáváš polet, nechceš, aby tě kolo navíc ještě trestalo, když posunuješ svoji komfortzónu. V tvém případě je elektrika jasná volba, ale v mém případě to bylo pro mě vždy kol a kolem horší než klasika.

              0 0
      • PavelK10  

        Jasně, každý má na výběr. Mě zase nebaví do kopce tlačit nebo tam jet lanovkou. Na ebiku se bezpečně zabavím i jízdou do kopce a z kopce mě to sice baví taky, ale tam už ve svém věku moc limity posouvat nechci. A při posouvání limitů do kopce je bonus i nárůst fyzičky a ten je snad ještě větší, než na kole bez motoru

        2 0
        • gerrard  

          A dokážeš ten nárůst fyzičky nějak rozumně vysvětlit?

          1 1
          • PavelK10  

            Jasně, je to o tepových frekvencích a motivaci, kterou ebike dává do prudkých kopců. Na kole bez motoru slezu a s tepovkou 150 kolo vytlačím. Na ebiku s tepovkou 180 ho vyjedu…

            3 1
            • gerrard  

              Tys přehlédl slovo rozumně. :) Naštěstí je tu Mlok.

              2 0
              • vaclaw  

                Hele nemám s tím mnoho praktických zkušeností, ebike nemám a co jsem zkoušel, tak jsem se na to moc nezaměřoval, ale vychází mi, že si můžeš ty tepy líp hlídat, na dlouhých výjezdech se ti nedostanou tak vysoko, případně i s vyššíma můžeš ještě jet. A taky může dát těch kopců, aspoň v mém případě, víc. Obecně bych to popsal, že si ten trénink líp optimalizuješ. A taky když jezdíš na ebiku a trochu se hlídáš, tak druhý (třetí… pátý… osmý) den asi nejsi tak zničený a můžeš si dát další rundu (aplikuji vlastní zkušenost, kdy po pořádný vyjíždce jsem druhý den dost nepoužitelnej).

                2 0
                • mais  

                  Přesně tak – proto e-bike používám hlavně v zimě atd, aby nedostávaly průdušky takovou dardu a pak ho pužívám jako pracovní nástroj – dojedu a nečekám až přijedou plíce atd

                  2 0
                  • Janes  

                    Zdendyš to střídal, na e-kole se vyjížděl mezi treninky a tu symbiozu si moc pochvaloval, za což ho chtěli místní ultras ukřižovat.

                    0 0
                    • Lišák  

                      Pokud jsi s ním ve spojení, tak se zeptej na loňský nájezd na kole vs. na éčku. :-)

                      0 0
                      • Janes  

                        Bohužel ne, když tady byl, tak jsme trochu osobkovali, ale pak už nic, škoda, měl bych šanci na doprovod v oblasti Jablonného s přesahem do Německa.

                        0 0
          • MlokCZ  

            Já už se tady pokoušel někde v jiném vláknu zamýšlet nad některým rozdíly ježdění klasika vs ebike pro případ, že na ebiku se neflákáš a chceš si také máknout a proč je poměrně snadné se i na ebiku fyzicky odrovnat.

            Zkusím něco z toho znovu nadhodit, jak to já mám na ebiku (oproti klasice):

            • mírnější část výjezdu jedu v nějakém ještě pohodovém tempu (pořád třeba v ZDV)
            • prudší pasáže se hodně často snažím udržet ve stejném tempu, takže pak je dost intenzit
            • jenže jsou ty intenzity rozumně dlouhé (jak je rychlost v tom výjezdu třeba 2,5× vyšší než klasice, tak stejný úsek tedy trvá 2,5× kratší čas)
            • časté zkoušení extra prudkých výjezdů, kde zase dojde i na ebiku na intenzity, jenže zase je to po kratší dobu, takže mě to neodělá
            • a celé se to ještě dá korigovat vhodně vybraným režimem přípomoci

            Oproti tomu na klasice takovým způsobem jezdit vůbec nemohu:

            • větší množství extra prudkých pasáží vede pouze k odrovnání, ty intenzity jsou moc dlouhé a nekontrolovaně vy­soké
            • většinou je tak potřeba se spoustě těch výjezdů zcela vyhnout
            • přišlápnutí a držení tempa v náročných výjezdech není vůbec možné, protože to po ten delší čas není možné udržet, takže místo toho tempo snížím rovnou

            Ono by to samozřejmě šlo i na klasice zařídit při vhodně vybrané trase, aby to bylo srovnatelné po tréninkové stránce. Jenže na klasice to aspoň u mě znamená, že místo zábavného terénu bych to musel komplet vše odjezdit na nezajímavých jezdivých trasách, kde si to dokážu správně pohlídat.

            A to je pak zcela nezábavné a protože netrénuju cíleně na žádné závody, tak jsem to nikdy na klasice nedělal a raději volil větší zábavu. Ale pak to právě bylo po tréninkové stránce méně efektivní.

            Shrnul bych to do jedné věty:

            Ebiko to spojí dohromady. Ponechá tu zábavu s možností jezdit náročné výjezdy v terénu a současně to může být i tréninkově přínosné.

            6 1
            • cioran-m  

              Pro ty z motoristů, kteří to nezkusili: osobně jsem přesvědčen, že daleko větší zábava, než na poněkud směšném elektromopedu, je v terénu na lehké opravdické motorce.

              A nejen zábava – krom toho je to fyzicky opravdu hodně náročné.

              Ach, pravda: jediný problém je v tom, že by nebylo možné jet všude tam, kam dnes zatím mohou ty mopedy, že. :)

              4 10
              • onuce  

                A druhý problém je, že benzínový stroj nedáte do bytu.

                3 0
              • J1RKA  

                myslis e crossku nebo nejakou 125 < KTM >

                0 0
              • MlokCZ  

                Tak hlavní problém je, že motorka je něco úplně jiného. Samozřejmě někoho může bavit více (stejně jako jakákoliv jiná činnost), ale pořád je to celé o nepochopení toho, že dnešní ebiky jsou chováním skoro už nerozeznatelné od klasického kola.

                A tedy, že na nich jezdí ti, co je baví jezdit (nebo bavilo) jezdit na klasice.

                Pro mě osobně by byla tedy navíc kroska i zcela nevhodná ze zdravotních důvodů. Na dovolené na ebiku musím šlachu také cíleně šetřit, ale ne z pohledu šlapání, ale nesmím dávat příliš moc náročných terénů (tedy u ebiku omezení náročných sjezdů). Na krosce by to bylo pro nohu takové po celou dobu.

                Samotné šlapání na ebiku je u mě i rehabilitační pomůcka. Moje je teď posledních půl roku v nejlepší stavu, co kdy byla (ve chvíli kdy nejezdím a ani moc necvičím cíleně, třeba když jsem byl 14 dní nemocný, tak se to vždy zhorší).

                A pak platí ten první odstavec, tedy jezdím na ebiku, protože mi baví to samotné šlapání. Kroska by mě ani vůbec nebavila (zkoušel jsem se na ní projet, mě ale nikdy nebrali motorky žádného typu i když mám řidičák i na velkou motorku), tedy ani se zdravou nohou bych si ji určitě nepořídil.

                7 0
                • onuce  

                  dnešní ebiky jsou chováním skoro už nerozeznatelné od klasického kola

                  Já to tedy v kopci hrubě rozeznám!

                  0 1
                  • AussigBiker  

                    No a jeste ke vsemu gravitacne mazat motorku, to uz je na doprovodny jerab a tresadlo.

                    2 0
                • orm  

                  Takhle tvoje veta ' jsou chováním skoro už nerozeznatelné od klasického kola.' je nepresna. Lepsi formulace by byla ‚_mohou_ byt chovanim skoro uz nerozeznatelna …‘. Dulezite je to sluvko mohou, protoze opak toho je, ze nemusi a to je to jak vetsina lidi pouziva ekola. Tebe jsem na ekole nevidel, ale lidi jedouci na ekole jinak poznas hned.

                  0 3
              • Janes  

                Pane dochtor, voni sou ale hlava!

                0 0
                • cioran-m  

                  Inu, k tomu, co jsem napsal, by (možná, jisté to samozřejmě není) snad stačila dokonce i ta tvoje… :))

                  0 2
                  • Janes  

                    Nene, to určitě ne, nejsem hoden…

                    0 0
                    • cioran-m  

                      Hoden a schopen – to jsou obsahem rozdílná slova. I když – trochu spolu přece jen souvisí…:)

                      0 2
              • mais  

                Hele není na motorce uděláš větší bordel což normální člověk v přírodě nechce, navíc na kole dám víc než na terénní motorce, pokud by to nebyla slapacka, ale na ty by si zase nechtěl jet dál…

                Pro mě je základ, že po mě zůstane v přírodě na kole minimálně stop

                0 0
                • scoty  

                  U enduro ježdění na moto to není tak docela pravda. Tam se nejezdí do bezvědomí jeden výjezd. Naopak se dostaneš tam, kam bys na kole nikdy nedojel. Možná bys se divil, kolik dnešních trailů v lese vzniklo v dobách, kdy se ještě u nás smělo jezdit na terénních motorkách a byli jsme v tom nejlepší na světě.

                  Po vítězství lesácké lobby už se les smí plundrovat pouze ve velkém těžkými stroji…

                  0 0
      • MirosPikos  

        K tý hmotnosti. Kamarád si pořídil elektrickýho Blizzarda, jezdí s námi Sušici apod. Občas někoho vytáhne nahoru. Nebo vyjede nahoru, trail do půlky dolů aby si ho pak dal celej s námi. Větší hmotnost mu dolu kopcem vyhovuje/pomáhá. Líp se mu na tom prý jezdí. Sjede víc, než dříve. Jezdí odpočatější. Hmota ho drží víc ve stopě. Celkově ho to posunulo a teď bude pořizovat fulla bez motoru. Takže i takový příběhy se mohou stát.

        3 0
      • MlokCZ  

        Jak může ebike oproti klasice omezit tvůj dojezd, tomu opravdu nerozumím?

        A s tím pobavením to máš vyzkoušené? Samozřejmě, že to tak mít můžeš, jen by mě zajímalo, jak si k tomu závěru došel.

        0 1
        • scalar  

          Dáš na elektrokole jednodenní výlet 250 – 300 km?

          0 2
          • roman 3D  

            s jedním dobitím v pohodě

            1 1
            • scalar  

              Jak dlouho trvá takové dobití do plné baterie?

              0 0
              • roman 3D  

                podle toho kolik potřebuješ dobít a jakou nabíječkou, dobrý oběd s pivkem někde, kávička a jede se dál

                2 1
              • MlokCZ  

                Já na vyjížďkách nedobíjím, protože mi 750Wh baterka stačí ke 120km/2000m výškových a delší jezdit už stejně z důvodu šlachy nechci (na klasice by to vůbec nepřipadlo v úvahu s mojí šlachou to jet).

                Ale když se dobíjí, tak to vůbec není o plném dobití. Dobíjení není časový lineární a nejdéle trvá počátek (při úplně vybité baterce) a konec (těsně před plném dobitím).

                Na vyjížďce to pak funguje následovně při vhodně zvolném dobíjení:

                • ujedeš třetinu trasy, vybiješ baterku třeba o 70% a jdeš na oběd
                • dobiješ 50% kapacity baterie (ze 30% na 80%)
                • dobíjíš v nejrychlejším pásmu dobíjení, takže těch 50% kapacity celé baterie bude trvat pouze např. 30% celkového času dobití z nuly na max
                • ve dvou třetinách trasy to můžeš zopakovat úplně stejně
                • stačí tak na nabití 2× po jedné hodině a máš hned dvojnásobný dojezd (u mě by to při troše šetření baterie mohlo dát tak 4500–5000m výškových metrů)

                Samořejmě je to ale už hodně omezené tím, že na trase se musí na vhodných místech nacházet ta dvě dobíjecí místa.

                0 0
                • orm  

                  Kdybych mel na 300–400km jizde porad chodit na obed nebo dobijet, tak nikam nedojedu nebo to nedojedu za den. Zastavis na pumpe, hodis do sebe tycku, koupis piti a valis dal. Zebrat tam o zasuvku neni cas.

                  0 2
                  • Janes  

                    Haha, kolikráts to jel? Že u toho hodíš tyčku Ti ale věřím…

                    2 1
                    • orm  

                      Nad 250 casto, nad 350 uz mene casto, ale jel jsem to letos na gravelu.

                      0 2
                      • Janes  

                        Tak to vypadá, že co ti pán dal na svalech, to ti nedopřál na mozkových buňkách.

                        2 1
                        • orm  

                          Tak mam stesti, ze mne nadelil alespon neco :-). Ty jsi mel smulu.

                          0 2
                      • gerrard  

                        Letos?

                        0 0
                      • Modus2  

                        Asi takhle, 99% hobby biocyklisů (a shodně i éčkařů) určitě nemá potřebu a snahu jezdit na jeden zátah 250 a více km. Takže většině éčkařů stačí zásoba energie na cca 100+ km, což je za současného stavu techniky resitelné.

                        2 1
                  • MlokCZ  

                    Tohle není vlákno se soutěží o nejdelší jízdu a moje byla reakce na 250–300km a teď to posouváš dále až na 400km…

                    Já tedy nezávisle na čem se jede bych zase nemohl jet 10h+ (čistého času jízdy) a přitom do sebe celý den házet tyčky. To nedělá ani Rychlej turista při jízdách typu 24h.

                    A jízd 10h+ jsem zase tak málo neodjel a právě na takové trase si zajdu na pořádné jídlo a při tak dlouhé jízdě klidně právě na 2 pořádná jídla.

                    Přes léto když se včas vyjede, tak není problém mít 14–15h času (to je pořád bez exrémů typu vyjet ve 4 ráno, ale beru třeba jen od 6:30 do 21:30). To je pohodlně na 11–12h jízdy + dvě pořádné zasávky + pár kratičkých.

                    0 0
                    • orm  

                      Zacatek diskuse byl o tom, ze ti ekolo nestaci na nektere jezdeni. Vysledek je ze nestaci :-). Jinak jo, pred lety jeden muj znamej zkousel jet na ebiku ceskou cast 1000mil (startovalo se v cesku) a bud jel stejne rychle nebo byl rychlejsi. Uz si to nepamatuji. Musel ale hodne planovat.

                      0 0
                      • Janes  

                        No, ale stačilo mu to, co tam máš dál?

                        0 0
                        • orm  

                          Ano, jsou situace, kdy ti ekolo staci a jsou situace kdy ti ekolo nestaci. V terenu, kde se 1000mil jezdi, tak tam ta pomoc ekola bude vyrazna, takze to prevazi tu nutnost nabijet a vysledny cas bude stejny nebo spise lepsi. To ale nikdo u ekol nerozporuje, ze se na nich da v terenu jezdit rychleji nez na kole.

                          0 0
          • PavelK10  

            Na enduro celopéru někdo běžně jezdí přes 200km denně?

            1 0
            • MlokCZ  

              Jak jsem tu psal, tak já mám zatím nejdelší 120km/2000m výškových s většinou opravdu terénu na trase. A kdybych více šetřil baterku (celé na ECO), tak bych to dokázal protáhnout tak na 140km/2500m.

              Pro cílené extra dlouhé trasy bez zdravotního omezení je tu ale již ta mnou zmíněná varianta jet část s vypnutým motorem. Pořád to dojezd prodlouží oproti klasice (a nemůže nikdy zkrátit). Ale už to samozřejmě nebude taková zábava.

              0 0
              • onuce  

                Zábava to možná není, ale pro mne jediný smysl využití elektrokola, totiž prodloužení dojezdu.

                0 2
          • MlokCZ  

            Kilometry jsou nejméně důležité ohledně dojezdu.

            Dojezd na ebiku přeci bude vždy jen o tom, jak k tomu kdo přistoupí.

            Pokud bych měl zdravou patelární šlachu, tak ano, právě bych zkoušel delší trasy než jsem před lety dával maximálně na klasice.

            Na klasice jsem dával maximálně něco ve stylu 120km a těsně pod 3000m výškových (celých 3000m výškových jsem nikdy nejel).

            Se zdravou nohou bych na ebiku určitě už dávno zkusil 3500m+.

            Samozřejmě takový extrém znamená, že se pojede už část trasy s vypnutým motorem. Ale vždy dojedeš dále, bude to třeba ve stylu:

            • 30% trasy bude o 5–10% náročnější než na klasice (jeto s vypnutým motorem), reálně tedy o těch 5–10% delší doba jízdy pro udržení stejné intenzity
            • zbytek bude výrazně lehčí než na klasice, při stejné intenzitě o hodně rychlejší.

            Výsledek tedy bude v obou případech stejná intenzita a na ebiku třeba o 40% delší trasa…

            2 0
        • onuce  

          Na kole bez baterie můžete jet klidně až na kraj světa.

          S baterií maximálně pár stovek kilometrů.

          0 4
          • PavelK10  

            A mi těch pár stovek km pro zábavu bohatě stačí. Až se budu chystat na kraj světa tak to možná přehodnotím

            2 0
        • tigermoth  

          Protože když si chci dát Opava – Harta – Praděd – ČHS – Vrbno – Krnov – Opava nebo něco podobného, tak by mě ta baterka a pohon od nějakého 100. – 150. km dost vadily, oprav mě, jestli to už dneska dojede dál. Mám rád ten neomezený rozlet, chci si cestou odbočit někam – můžu. Nemusím se nikde stavovat na dobíjení.

          A na enduru jsem to zkoušel a nenadchlo mě to. Takové nemastné neslané, hodně práce, whip a table dají tak 2× resp. 3× větší námahu. Nahoru jedeš sice zadarmo, ale mi to za to nestojí. Plus za ty prachy, co stojí nějak rozumně osazená elektrika, bych mohl mít klasiku v topu.

          0 2
          • MlokCZ  

            Jaké bude převýšení? Jak tu uvádím, tak při šetření (celé na ECO, ale to pořád znamená, že po celou trasu snažší než na klasice) bych dal 140km/2500m výškových a to s dost terénem (tedy ne žádné celé jen jezdivé cesty).

            A pokud bych měl zdravou nohu a více bych uvažoval o těhle extrémnějších trasách, tak bych šel do 900Wh baterky (mám 750Wh), takže by to bylo hned dalších 20% dojezdu navíc.

            A pak je tu samozřejmě ta možnost po cestě dobít a ten příklad zdvojnásobení dojezdu jak jsem uvedl. Ale už to bude ta závislost na dobíjecích místech (já mít třeba nechci).

            Ještě je tu tedy pro extrémy možnost druhé baterky do batohu, ale to také není můj šálek kávy (i když mám na 750Wh baterku opravdu výjimečně lehkou, tak pořád je to 3,5kg).

            0 0
            • tigermoth  

              Má to asi 3.2 km.

              Ok, pro kolenáře to smysl dává a to asi každý chápe. Až mě moje kolena (hlavně to levé) doženou, tak to asi taky pořídím, nebo možná radši motorku, ještě nevím :)

              0 0
            • bessinka  

              Mě vyhovuje toto. 1250 Wh. Naklapnu jen, když plánuji dálkovou. Nemusím stále tahat jednu velkou baterku.

              0 0
              • MlokCZ  

                Snado odmontovatelná přídavná baterka je pro extra dlouhé trasy dobré řešení. Jen to zase komplikuje řešení košíku na láhev. Mně se třeba do rámu vejde pouze Fidlock řešení (což nevadí, protože je výborné) a to na chlup přesně s 0,6l láhví. S přídavnou baterkou by to už vyřešit nešlo.

                Někomu košík na láhev chybět nemusí, já bych se bez aspoň té jedné 0,6l láhve neobešel (pití v báglu vozím nerad a beru navíc, jen když vím, že to jinak na dané trase nejde, což je jen málokdy).

                0 0
      • Janes  

        A proč sem tedy lezeš?

        1 0
    • Velomiwookie  

      Prijde mi, ze spis Ty mas potřebu prudit a remcat :) Jezdi si na cem chces, ale imo nemusis kvuli tomu cilene prudit lidi co jezdej na normalnich kolech na foru pro normalni kola :)

      I kdyz i special vlakno na ecka tu mas, tak se muzes holedbat tam s romanem, jak je to slunickovy

      2 5
    • MlokCZ  

      Mám to úplně stejně.

      Původně důvod přechodu na ebike byl zdravotní a ten důvod pořád přetrvává. Ebike mi umožnil najet letos 3× více hodin než jsem měl předchozí roky na klasice. A to na klasice to bylo maximum, co jsem si mohl s problematickou patelární šlachou dovolit. Na ebiku to ještě maximum ani nebylo, tam už to bylo kolik jsem najet chtěl a měl na to času.

      Ale ta zábavnost je tak velká, že bych u toho již zůstal i kdybych žádný problém s patelární šlachou neměl.

      A už teď řeším, že nejspíš úplně zruším svoje klasická kola (ještě stále mám jedno HTčko a jednoho fulla) a pořídím druhý ebike. U ebiku chce mít něco záložení ještě více než u klasiky (jak je tam více věcí, co se mohou pokazit).

      3 0
    • Vilém  

      Nestacilo vyhrabat nejake z tvych starsich vlaken?

      Nebo tu budes spamovat v pravidelnych intervalech tim stejnym?

      2 2
      • roman 3D  

        jaké spamování, téma je ve správné kategorii navíc ecyklistika ať chceš nebo nechceš pomalu válcuje tu klasickou obyčejnou

        0 5
        • VojtaXY  

          Rikat, ze necyklistika valcuje cyklistiku je jako rikat ze chuze do prace valcuje maratonsky beh. Jsou to dve rozdilne veci.

          3 1
      • PavelK10  

        Spam je založení tématu v sekci elektrokola, k tématu elektrokola. Nebo je spam když lidi co elektrokola nezajímají a nejezdí na nich tak přispívají svými omezenými názory pramenícími z neznalostí k danému tématu?

        2 0
      • psbiker  

        Nj. na to jak je elektrokolo skvělé už je tu několik vláken, klucí motoroví chtějí nějaké to uznání bzučících výkonů a pořád napotvoru nic.

        6 5
        • cioran-m  

          :))

          0 4
        • roman 3D  

          až jich tady bude mnohem více tak si zvykneš a nebudeš zasírat diskuzi o elektrokolech

          2 4
          • psbiker  

            Však jediná živá vlákna jsou ty o zhoubě cyklistiky, tady tohle čeká osud těch několika předtím, tam baterkáři nemůžou?

            1 4
            • roman 3D  

              to ty neřeš a upaluj do témat o obyčejných šlapacích kolech:-)

              2 1
        • PavelK10  

          Uznání? Proč?

          Nikdo nic takového nikdo tady nechce. Chceme se podělit o radost a zkušenosti se stejně zapálenými ebikery. A do toho se furt cpou zatrpklí a pokrok neuznávající cyklisté, no holt jsme takový národ že budeme komentovat něco, o čem víme prd…

          2 0
          • psbiker  

            Nejspíše jenom závidí elektrokolo, zapálený elektrokolista by se nad to měl umět povznést :)

            1 1
          • Vilém  

            Spis to vypada, ze v okamziku, kdy uz v zrcadle, pred kterym si tak rad honis, neni nic videt, poridis nove v podobe noveho tematu.

            0 3
      • Janes  

        Ale zajít sem zaprudit, to si neodpustíš, co, závidíš?

        0 1
    • ratel  

      už to tu zaznělo, špatný název, má být Elektrokolo, nová dimenze motorismu. Do takového fóra by žádný cyklista nevlezl, proč taky. Přejmenuj a máte klid.

      A závidět elektrokolo? To je trochu jako závidět invalidní vozík.

      12 6
      • PavelK10  

        Co to pane melete? V práci by se nemělo pít..

        0 2
      • Velomiwookie  

        :D top

        1 3
      • roman 3D  

        když tady budete vyrušovat tak se potom v záplavě příspěvků o ničem nedozvíte nové trendy a výhody ecyklistiky:-)

        2 0
      • onuce  

        Nová dimenze motorismu

        Ano, to je výstižné. Motokolo skutečně není klasické kolo. A opravdu má e-bike blíže k motocyklu, než k bicyklu.

        1 3
      • VojtaXY  

        Ja to cetl puvodne jako nova diagnoza cyklistiky

        0 0
    • iron.hide  

      Nie

      1 1
    • Dvojan1  

      Jj. Já už normální kolo nemám. Pořízení éčka nelituji. Už 4 rokem jezdím gravela a i moje kolena jsou pro. https://youtu.be/1ovnEBBO6XI

      3 0
      • orm  

        Co je nenormalni kolo?

        0 0
      • PavelK10  

        Mi taky ebike pomohl se zlepšením kolen, je to narozdíl od posilovny a běhání pohyb který kloubům neubližuje

        1 0
        • makimaki  

          Kolenům pomáhá ten pohyb a je celkem buřt jestli je to moped, elektrokolo nebo kolo. A posilovna nebo běhání jsou pro kolena blbost.

          0 0
    • Chlebovnik  

      Dnes jsem byl svědkem docela legrační situace. Byl jsem v krámu na pokec a na kafíčko.

      Přišel tam pán, že by rád KOLO v ceně okolo 20 tisíc. Prodejce se ho ujal, a hovořili spolu cca 15 minut nad konkrétním vystaveným kolem. Povídali si spolu vcelku racionálně, témata hovoru se točila okolo výbavy, převodů, plášťů, atd.

      Když už to vypadalo, že by si pán kolo i vyzkoušel, vypadla z něj otázka: „A jaký to má dojezd?“ … pár vteřin ticha… Prodejce: „No, takový, kolik na tom za své ušlapete.“ … opět pár vteřin ticha… Prodejce: „Pokud jste myslel ELEKTROKOLO, tak ta máme vystavená tady vedle. Ale ta samozřejmě nebudou za 20 tisíc, ale spíše 38 a výše.“

      No, povídali si asi dalších 5 minut, a pak z pána vylezlo, že se vrátí po obědě. Prý se už nevrátil. =)

      3 0
    • Puamik  

      Nové výzvy, daleko pestřejší možnost výběru terénů – a já jsem si myslel, že motorové věci do terénu nesmí. Má elektrokolo motor? Má. Tak co dělá v terénu?

      1 5
    • Jasam  

      Co elektrokolo?!

      Ale jak já se těším, až se konečně objeví elektroběžky, elektroraketa na tenis, elektroboty na běh, elektropaddleboard, atd, atd. To bude NOVÁ motivace, to budu pokořovat NOVÉ výzvy.. A což teprve, až vymyslí elektrolano pro horolezce, to se nechám vyvézt na každou skálu v okolí. ;)

      1 2
    • Krejza  

      Kolik z vás, kteří tu ekolo dáváte na úroveň motorky, jste na motorce skutečně něco najeli?

      3 0
      • cioran-m  

        Hele, tolik jako ty jistě málokdo. Ale o to nejde. Řeč byla o tom, že kolo i motorka jsou oboje zábavnější, než blbej elektromoped, krz zisk výrobců maskovanej co jízdní kolo.

        0 7
        • scoty  

          Když si představím kolik se toho užít za poloviční cenu použitelného éčka…;-)

          https://www.motorbike-czech.cz/…200-my-2015/

          0 2
          • Janes  

            Potkat Tě s tímhle v přírodě, tak Tě z toho sundám…

            0 0
            • scoty  

              Tak oproti místním odblokovaným mopedům na baterky má tohle alespoň papíry, určitou technickou způsobilost a o tom co je ekologicky bezpečnější by se dalo diskutovat hodiny…

              0 2
        • Krejza  

          Ano, o můj nájezd nejde. Ptám se, kolik toho na motorce najeli ti, kteří mezi ní a ekolem dělají rovnítko. Opravdu mě to zajímá.

          Zábava je dost subjektivní hledisko, nejde takto jednoduše škatulkovat. Dokážu si představit, že jsou lidé, které ekolo baví více než kolo nebo motorka.

          2 0
          • mais  

            Hele jednoduše mám motorku baví mě

            Mám kolo baví mě

            Mám elektrokolo baví mě

            Mám elektrokolobezku baví mě

            Mám kolobezku baví mě

            Co si myslí lofas na b-f je mi fuk on můj život nezije

            7 0
            • Cyklofanatic  

              Amen a teď by se mohlo zamknout. :)

              0 0
              • Lišák  

                Souhlas! :-)

                0 0
              • pepek  

                Počkal bych ještě na názor lofase.

                1 0
                • scoty  

                  :-)))

                  0 0
                • Janes  

                  Orm už si brousí ostrovtipnou tužku :-)

                  1 0
                  • PavelK10  

                    Dlouho jsem tady nebyl, Lofas je přímo nějaký cyklista? Nebo souhrnný název hloupých cyklistů?

                    0 0
                    • pepek  

                      Mais: Co si myslí lofas na b-f je mi fuk (Lofas se ovšem ještě nepřihlásil.)

                      0 0
                    • mais  

                      lofas byla přezdívka u nás ve vsi v hospodě pro přemoudřelé strejce, co na všechno remcali, všemu rozuměli a kdyby měli příležitost, tak by vše do ruky správně uchopili – místní fotbal, jzd, pak ZD až po vládu republiky

                      0 0
                    • scoty  

                      Jo, a ještě s ním jezdí nějakej Hůlka, Housenka a Starý dobrý ještěr…;-)

                      0 0
            • makimaki  

              Tady je reálné nebezpečí, že se ubavíš k smrti. A možná i předčasně.

              0 2
            • cioran-m  

              Elekrtokoloběžka ? To je ta věc, jak na ní dospělý člověk vypadá jako (nedospělý) lofas v mírné, leč nesaturované permanentní erekci?

              0 1
      • PavelK10  

        O čem to je?

        Proč to sem dáváš?

        0 0
      • Cyklofanatic  

        Muzes shrnout v par větách co je hlavní myšlenka videa? Je to moc dlouhý.

        0 0
        • cyklista86  

          Je to o podminkach lidi, kteri tezi kobalt pouzivanej v bateriich mobilu, e vozitek.. Ty velke spolecnosti co ho prodavaji tem vyrobcum tvrdi ze to je moralni tezba strojama apod.. Pritom to tam tezi lidi v nevyhovujicich podminkach, bez ochranych pomucek a pod.. Tak z toho maji vsemozne nemoci, rodi se jim zkryplene decka a pod..

          0 0
          • PavelK10  

            To je samozřejmě smutné, že to tak je. Ale to není jen materiál do baterií. Takhle je to bohužel je u většiny těžby materiálů, obzvláště v rozvojových zemích. Sám jsem si užil dost let v podzemí při těžbě uhlí tak si dokážu představit jak to tam funguje. To ale přece neznamená, že vyhodím všechny baterie co mám doma a už žádné nekoupím. A už vůbec nechápu proč to dávat tady. To tady můžu dávat videa jak se těží hliník, vyrábí carbon nebo využívají děti při výrobě cyklosoučástek v některých zemích…

            0 0
          • Cyklofanatic  

            Díky za vysvetleni. Každopádně to ale asi nelze moc používat jako argument proti e-bikům, protože takových věci co někde vznikají za kontroverzních podmínek máme doma kazdej mraky. Nejsem nejakej příznivec ani odpůrce e-biků, je to jako vždy o lidech. Bohužel se k tomu dostali mimo normálních cyklistů i lidi, co na tom neumí jezdit s nějakým bazalnim citem k přírodě a ostatním, takže do budoucna mám strach z různých zákazů pro všechny kola.

            1 0
    • Trance  

      No tak ses priznal, ze ses linej jako prase, co tam mas dal?

      0 2
    • Lišák  

      Ty vaše kozí dechy jsou na prd.

      Tohle je nová dimenze cyklistiky!

      https://youtu.be/0Rh0vow4HJ0

      Ještě víc rychlosti, ještě víc zábavy!

      0 0
      • PavelK10  

        Na běžném ebiku je právě ideální ten 250W motor. Jízda se pak v terénu moc neliší od normálního kola, ten přidaný výkon je tak akorát aby to bylo dobře ovladatelné a nelišilo se to moc od způsobu ovládání kola bez motoru.

        Navíc větší výkony potřebují větší baterie a zvyšují váhu kola. Spíše se teď poslední dobou výrobci soustředí i na slabší motory a menší baterie, kdy už se váha ebiku dostává pod 18kg. Akorát ta cena bývá ujetá…

        2 0
        • Modus2  

          Jasně, 250 W bohatě stačí, k tomu speed limit 32 km/h a nemá to chybu. :-)

          1 0
          • Lišák  

            No vždyť to píšu, ne? Kozí dech. Elektrokolo musí mít rychlost, pak je na tom kotel zábavy, v krátkém čase se stihne hodně kilometrů a o to přece jde. Alespoň to většina majitelů kozích dechů vždycky píše. A 40 mph je skutečně víc, než utrápených 20. ;-)

            1 4
            • PavelK10  

              Nepochopil, každému není dáno

              1 0
              • Lišák  

                :-)

                Jízda se pak v terénu moc neliší od normálního kola

                Takže: Chci jezdit na kole, které se liší od normálního kola jen tak, že to švihá do kopce a pokud se mi po rovině nechce šlapat, tak dám turbo a jen kvedlám nohama.

                To ovšem není žádná nová dimenze, ty zpátečníku!

                :-)

                1 1
                • ratel  

                  Dneska jsem viděl emoped gravel Bianchi. Zdálky pěkné kolo, fakt se ti výrobci snaží ty motory a baterky dobře maskovat.

                  Emopedisti, kdybyste si mohli vybrat, hrdě se priznate k motorku nebo se ho budete snažit zapřít?

                  0 3
                  • onuce  

                    Zapřít. Rozhodně. Stydím se před cyklisty.

                    0 5
                    • roman 3D  

                      Naopak, mě baví jak jsou nasraní když je předjíždí éčka:-))

                      2 1
                      • liborg1982  

                        No jo, ty si prostě vůl.

                        2 1
                      • Lišák  

                        Tobě na éčku vadí, když tě předjede motorka? Mně na kole to teda nevadí.

                        0 0
                        • roman 3D  

                          Mě rozhodně ne:-))

                          1 0
                        • cyklista86  

                          Ale naopak to je jina sranda. Kdyz te predjede nejaky vysmaty elektrikar do kopce a ty ho pak na rovine dozenes a predjedes. To se na nej ani nemusim podivat a uplne citim jak mu zacne pulzovat zilka na spanku. :D

                          0 4
                          • J1RKA  

                            no proto chteji ten limit 32km/h

                            2 1
                          • roman 3D  

                            Naopak, budu mít ze zoufalství toho na obyčejnému šlapacím kola prdel:-)

                            1 2
                            • liborg1982  

                              Oprava, ty nejsi vůl. Ty si korunovaný.

                              1 2
                              • roman 3D  

                                My na éčkách ale nemáme vůbec potřebu se poměřovat s takovými jako ty:-))), z nich máme legraci

                                1 2
                                • tigermoth  

                                  Pche, to my, co rajtujem na Babettě 210, si děláme legraci z takovýchhle elektrosnažilek. Když pedály a motor, tak sakra pedály a motor, žádné podělané kompromisy!

                                  Když mi dojde šťáva, vezmu elegantně z košíčku kanystr, doleju směs 1:50 a za minutku už drandím svých legálních a neodblokovaných 40 kmh, když tobě chcípe akumulátor, kde je tvůj bůh, he?

                                  Normální ečkaři, kolenáři a plotýnkáři nechť příspěvek klidně přeskočí:)

                                  1 3
                                • liborg1982  

                                  .

                                  0 0
            • Modus2  

              Láska a tolerance nakonec stejně zvítězí nad zlobou a nenávistí odpíračů éček.

              4 0
              • onuce  

                To není zloba a nenávist, ale oprávněné znechucení ze zamoření přírody motolemply. Rozumněj takovými, co by tam jinak nebyli.

                A k tomu pak obava z plošných zákazů.

                2 6