Tak přiznejte kolik se k nám přidalo, nebo letos ještě přidá e-bikerů? Vždyť je to taková paráda :)
Tak přiznejte kolik se k nám přidalo, nebo letos ještě přidá e-bikerů? Vždyť je to taková paráda :)
Jednou stejně všichni u ebiků zůstaneme, dříve nebo později.
rozumny a pravdivy koment!
Netroll :)
Jiste jsou jen dane a smrt.
Nedráždi Hermoda bosou nohou!
Nedávno napadlo tak, že na CX už toho sněhu bylo moc. Hold sem musel na motorce ;)
Poprašek , se ti nechtělo makat
Jojo, tak určitě ;)
Včera jsem přivezl Apache. Luxusní svezení. Dneska prodal Banditu.
To přeci nemůže být žadné luxusní svezení.
Onuce říkal,že to s motorem není možné.A ten ma vždycky pravdu.
Az me bude bolet telo, mozna…jinak nikdy.
dementi jsou zhouba cyklistiky – elektrokola za to nemůžou :(
Hezky konstatováno :-)
Když si užiji s partnerkou a použijeme k tomu navíc i vibrátor, je to zhouba sexu?
Pokud ho mas strcenej v pérdeli, tak trochu jo . :,–)
Sakra, zase sem to nedomyslel. :-)
I tak je to furt sex :-) (i když poněkud, no…)
Žádnej štres, rozviň svůj klid…Vukovi by se vibrátor nevešel do výtahu, nebo by ho neunesl, bo E.
A doprdele :D
Samozřejmě! Povolen je pouze mechanický kolík.
Já jsem obojživelník :)
Používám jak bike, tak i ebike (ten neukazuju, za ten se stydím) :)
Stydět se je první krok k tomu stát se opět člověkem…
Kolo mě bavilo už jako mladýho kluka, kolem 16–17 roku jsem dal celkem na pohodu i 80km na favoritu. Pak jsem měl crosové kolo RockMachine a jezdil jsem tak s dětma a manželkou. No potom kolo fuč a cca. 6 let pauza bez kola. No a přišlo rozhodnutí, že kolo zase jo tak jsem koukal na kola, ekola a dumal – protože bydlím v oblasti, kde ty kopce fakt jsou docela velké – měl jsem na týden půjčený ebike a nakonec jsem se rozhodl pro ebike (enduro full). Během ježdění po okolí jsem se na něm vrhl po trailu z kopce – samozřejmě po modrý :) No pak jsem obrazil i druhej, třetí trail park a začalo mě to bavit i obtížnost jsem zvyšoval. No a najednou mě ta těžká koza začala limitovat. Takže jsem se vrátil zase k biku na lidský pohon. S malým převodníkem vyšlapu co potřebuju a dolekopcem je to jiné kafe. Ještě odlehčím to prase co na tom kole sedí a je to super :) Strhnul jsem k tomu i mladýho, takže pár let mám i parťáka :)
ne, ne, ne to neříkej, to není možné to nejde, to není pravda – nemůžeš to takhle to kazit :D
V čem tě ebike tak limitoval a co jsi měl konkrétně za ebike (klasiku máš v profilu, tak aby bylo srovnání)? Ptám se vážně a netrolím tu jako Vuk.
Já to mám totiž trochu jinak, mě ebike nelimituje v podstatě vůbec a dokonce se v některých situacích na něm cítím lépe. Tak mě zajímá, jak to mají jiný, co jezdili delší dobu na pořádném ebiku i podobné klasice.
Konkrétně pro srovnání co vidím lepší/horší u ebiku a co u klasiky:
A ve zmíněném Rabenbergu se cítím lépe (ve sjezdech, výjezdy teď neřeším) na svojem ebiku než na svojem fullu klasice. A to v podstatě všude.
Na ebiku z důvodu vyšší hmotnosti se cítím hůře jen při:
Mně tedy ta vyšší hmotnost štve zejména při manipulaci mimo jízdu (takové přelejzání většího potoka po lávce složené z jednoho stromu i když aspoň druhý jako zábradlí opravdu nic moc, když ebike musím držet jednou rukou), ale toho není moc a nijak to jízdu nekazí.
A koza bych za sebe tomu neříkal. Pod tím si přestavím něco splašeného třeba s vysoko položeným těžištěm. U éčka je sice vyšší hmotnost, ale je přidaná nízko (motor a baterka na spodní rámovce), což kolo dělá příjemně stabilní.
A to mám 70–72kg, tedy vyšší hmotnost éčka u mě bude výraznější faktor než u těžších jezdců.
Tak to jsem o chlup těžší jezdec takže s nízkou váhou problém fakt nemám :(
Ebike má fulla od Crussisu, nějak se mi dostal za v tu dobu rozumnou cenu do ruky, po prvním seznámení a svezení mimo cesty jsem zjistil, že to prostě nestačí – holt nebyla zkušenost. Tak jsem ho trochu poladil a v podstatě na něm původní zůstal jen rám, motor a baterka zbytek jsem přestavěl nové jsou brzdy XTR 4pístkové brzdy, tlumení od DVO, teleskopka nebyla, pohon SX šel dolů a místo něj XT, kola s enduro obutím, insertama a širším ráfkem, XT platformy.
Skoky – dát dvoják, to abych najížděl rychle jak Schumacher, abych to doskočil, bunny hop taky nic moc.
Pak jsem otestoval SC Hightowera a ta změna byla prostě znát (možná jen pocitově, trochu jíná geo, ale vznikla z toho láska na první pohled :) ). Možná kdybych přímo srovnával ebike od SC, tak ten rozdíl v geo nebude tak markantní.
S těžištěm jsem rozdíl moc nepozoroval ano ebike je stabilnější, ale SC je mnohem hravější a to mi asi víc vyhovuje. Ten rozdíl váhy při jízdě jsem bohužel vypozoroval. Jinak představa, že to někde neustojím a ebike přistane na mě – to fakt člověk nechce. Ale nezatracuju ani jednu cestu, obojí má něco do sebe.
Rychleby nebo Trutnov si člověk i rád vyšlape, zapotí se, ale dá se to. Šlapat Klínovec nebo DM to nechceš.
Tak to vše dává smysl. Zřejmě o něco více skáčeš a pak jsi neměl pro srovnání tak dobrý ebike (ve srovnání s klasikou co máš, já mám ebike ještě o chlup lepší než jsem míval mnoho klasik, třeba je to můj první celokarbon rám, tedy včetně zadní stavby). Geometrie je zásadní a já právě mám naopak o chlup lepší u ebiku než u klasiky (klasiku mám o něco starší než ebike, proto ten rozdíl), tedy točivější/hravější mám o chlup více ebike než klasiku.
U mě nebýt mojí problematické nohy (vícekrát jsem tu o tom psal jinde více), tak já bych se šlapáním samotných výjezdů problém neměl vůbec. A to ani Klínovec (který mám odjetý nejvícekrát, Krušné hory jezdím na 14 dovolené ještě s Jizerkami nejčastěji, tzn. byl jsem tam na těch 14 dní už více než 10×). S problematickou nohou u klasiky to znamená, že najedu tak třetinu kilometrů než bych chtěl a více prostě nemůžu (loni jsem po pořízení ebiku na začátku srpna dal na něm za dva a půl měsíce skoro 3× více než mi noha dovolí na klasice za celý rok).
Mně nebaví jezdit v trailcentru celý den, takže je to vždy kombinace část trasa mimo a třeba i jen jedno sjetí, když jde třeba o ten Klínovec.
Už jsem takhle byl mnohokrát na dovolené v Krušných, kdy se jezdil opakovaně dostkrát Klínovec na klasice, tedy jen za svoje.
K tomu jen uvedu, že to mám raději ze strany z Abertam (ubytování jezdím vždy Abertamy nebo Pernink) než z druhé. Jednou jsme bydleli v Kovářské a i když na výškové metry to byl okruh přes Klínovec s jedním sjetím do Jáchymova skoro stejné, tak z Kovářské ty výjezdy byly horší (třeba více hodně prudkých úseků) i když jsme zkoušeli více variant výjezdu (jak jen z české strany, tak část přes Německo).
Zásadní rozdíl je, že na ebiku si to dám vždy hodně zajímavým výjezdem a na klasice vždy byla snaha, aby výjezd byl co nejsnažší (když už to je ve výsledku hodně výškových metrů), takže klidně i často asfalt.
Škoda, že Plešivec mi zase tak moc nebaví, když ten máme vždy hned u nosu.
Výjezdy za svoje pro mě jsou na hraně akorát v Rabenbergu. Kombinace, co se musí nastoupat cestou tam a zpět z Abertam (Perninku) + většina výjezdů tam hodně prudkých je dost zabijácká kombinace pokud i tam chci něco trochu více odjet.
Takové Rychleby pro mě nebyly o nic lepší na výškové metry (oproti Klínovci) s výjezdem za svoje (na ebiku jsem tam ještě nebyl a ani zatím neplánuju při té jejich nesnášenlivosti ebiků), protože v Jeseníkách vždy bydlíme v Horní Lipové (pro mě ideální výchozí bod, nejezdíme tam jen na Rychleby), takže i tam se to s přejezdem za svoje tam i zpět přes kopec nasčítá na nastoupané metry.
A to je vlastně možná další zásadní důvod, proč ebike je pro mě do sjezdů lepší. Jak nejezdím lanovkou, tak ebike znamená, že na sjezdy jsem méně unavený než na klasice, což může být další zásadní důvod, proč si je více užiju.
Koukám na geo Hightoweru a já mám na ebiku geo hrozně blízkou Hightoweru. V podstatě jedinou nevýhodu a to o 1cm delší zadní stavbu, jinak téměř totožná geo.
Já mám Klínovec (dolní stanice lanovky) asi 9km, už jsem tam jel mockrát za svoje, protože dřív to jinak ani nešlo, cest je tak hafo a je možné pokaždé jet jinak, ale když jedu na traily, tak využívám lanovku (mám sezóní bike pass na lanovku), v chráničích a integrálce se nešlape úplně super. Plešivec je pořád takovej „ve výstavbě“ – tam si sézonní pass nekoupím – nevyužil bych ho. Vztah mezi provozovatelem Klínovce a Plešivce není ideální, takže nějakej propojenej pass je scifi. Mluvil jsem z lidma z Plešivce a plány mají velké, tak uvidíme. Na Klínovci snad mají plán na traily i na severní straně.
Zatím jsem se k E-bajku nedostal, ale taky proto, že to co prodávají, tak je to nehorázně předražené a nemá to parametry, aby to pro mně mělo smysl do toho investovat a taky mám pochybnosti, jak by to mèlo vypadat.
Chci velikou baterii s balancery mezi články, nejlépe abych si ji mohl složit doma z článků koupených na aliexpressu a měla dost energie na více jak 100km svižným tempem, skoro jak motorka.
Když nad tím přemýšlím, tak z toho neni žádné rozumné řešení pro mně, aby to dělalo a umělo to co chci já a potom je dost těžké se rozhodnout, jestli vůbec do toho jít a když jo, tak jak?. Za této situace fakt nevím???
VUK si záložník další nick aby mohl dále a dále prudit :D není to vůbec okatý hele :D
proč píšeš o motorce na forum o kolech?
Plnohodnotných elektromotorek jsou na netu tři (_Y_), s e-kolem to ale nemá nic společného, no
Takové vozítko jedině dovézt od Číňana, anebo ukutit, na silnici ale stejně legálně nesmí. Motor 1–2 kW a plynová páčka, tak vypadá moderní cyklistika, už se staromilci proberte :)
Ahoj, máme dvě přestavby, již několkaletá zkušenost. (najdi BBSHD)
add výkon, 1750W je slušné, bez pomoci cca 40km/h s příšlapem cca 67km/h. Kopec že by si to na kole nikdy nevyjel ani 7 metrů, zahrabeš a vylítneš jak prd. Tam kde všichni už tlačí prolítneš cca 35km/h (samozřejmě bez šlapání).
add plyn jak na motorce, samozřejmost, šlapat nemusíš ani to někjdy nemá smysl. Těch tvých 50–100W ve srovnání s 2kW stejně nepoznáš.
add životnost řetězu, stačí ti cca 3500 km?
add rekuperace, to myslíš vážně, že koupíš baterku za 11 tisíc a pak ji chceš výrazně poškozovat rekuperací, aby si o 5% prodloužil dojezd? Za mě nesmysl, okamžitě vypnout.
Motor jde upravit 60A LUNAcycle jednotkou na 60A. P=U * I = 59*60= 3500W !!!
Liionky prodávané u nás v komerčních kolech NIKDY, při odběru 30A doslova vaří a jejich životnost se brutálně zkracuje až někam k 30 cyklech. Není to stavěné na proudy. Druhá věc je cena.
Tyhle aku máme, bohužel před 4 roky stály 120E.. ale i tak proti Li-ionkám je to o vesmír jinde.
https://hobbyking.com/…ck-xt90.html?…
24C= 20A*24= 480A špičkově… tyhle baterky lechtáš, ani neví že je vybíjíš.
Motor https://eskutr.cz/…v-100mm.html
Fakt mohu jen doporučit. Kdyby ti to bylo málo tak SURRON, taky máme jeden už v rodině :-) ten jde přestavět na 32kW
Běžte si to řešit na moto forum ;)
Ano, jako kolista i e-kolista říkám … táhněte s tímhle do ***** (sám jsem si to raději rovnou vyhvězdičkoval)
Tebe sem pozval Vuk ne? At to tu trochu vyprovokujes :)
Ty turnigy v kole máme 4 roky, zatím bez měřitelné ztráty kapacity. Zatím cca 480 cyklů.
Co jsou to řízené mikrocykly? Máš kontroler, výkonou elektroniku a umíš programovat, jak to chceš řídit během jízdy z kopce třeba 10 minut?
Já prostě baterku nebudu střídavě nabíjet a vybíjet 200× za vyjížďku.
Co je výkon S1? 250W? Jakých 36V? Co je přětížitelnost? Takovou věc jsem v datasheetu nenašel, ani nikde u brashless motorů. Ty aku musíš dát 2 do série, což je full 59V. Proudový odběr mám měřen proudovou sondou+osciloskopem. Ten motor vydrží dlouhodobě 4kW, je to brutálně předimenzované, nechápu proč něco shazuješ, když to vůbec neznáš :-) Jediné co tomu odejde při tomhle výkonu je někomu nylonové kolečko primáru, což se mění za kovové, ale zvýší to hlučnost.
Psal jsem pouze fakta na dotazy Ondra-kutil, měl strach z řetězu, máme teprve druhý a najeto dost přez 6tis.km
nevím jestli bych u kolomotoru mluvil o ustálených stavech dosahování teploty apod. Ty podmínky se mění, motor je ostřikován blátem a vodou, rozpálen sluncem. Nic o typu zatížení se nedočteš ani u boshe. Každopádně bavíme se použití motoru na zlomku jeho možného špičkového odběru.
Takže S1 to má podle toho co si od číňana nalepíš za štítek kvůli homologaci, 250W, nebo 1kW, záleží co si koupíš za nálepku. Ale teda vážně dle technického listu:
Rated power (W) 1250
Rated efficiency (%) ≥ 80%
Já nic nepsal o cyklech při rekuperaci, to se přece nedá bavit o cyklech, ale o obracení stavu přeměny chem. reakcí. Celý cyklus nedáš ani doma na nabíječce.
Musel by si článek vybít až pod 3V, což uděláš párkrát, možná i jednou a je po aku. Počet cyklů klesá s množstvím odebrané kapacity. Při plném využití kapacity napočítáš počet cyklů na prstech, při 80% už to jsou stovky, při rekuperaci jsou to desetitisíce až statisíce,ale pořád to rozhodně neprospívá.
Ani do plna nanabíjím z důvodů životnosti, max 4,17V/čl. Je jasné že nechat aku vybitou poškodí baterku nenávratně víc, než nějaké drobné neustálé cyklování.
Jinak lipolek jsem už vystřídal a nikdy jsem neměl problém ani z doslechu. Kamarádovi teda vyhořela garáž (vysavač liion).
Airsofťáci jich mají desitky doma nafouknutých jak kopačák. Nikdy jsem neslyšel že by někomu začala hořet, to se děje při mechanickém rozseknutí, nebo extrémním přebití.
Mám dojem, že tady tvá emotorka nikoho nezajímá, běž s ti do paďous. :-(
Každopádně tu kecá fyzicky více lidí,než jsem potkal o víkendu na kole,ebike mám,ale teď jezdím na grevlu,120km což je nějakých 6 hodin na kole a potkal jsem čtyři cyklisty.Bylo hezky,sice foukal vítr,ale nic strašného,tak si říkám kde jsou ti pravověrní?
Nebyli třeba v práci? :)
Kamarádi přátelé, jako zaklatel původní vlákna budu také reagovat. Kámoš biker 70 let, ebikuje a užívá si podzim bikovýho života, je to super, baví ho, že už na něj zase nečekáme. Cykloturisté v pozdním věku bez sportovních ambic si mohou udělat velký radius a je to super, lidi po amputaci končetiny mohou jezdit s menším obmezením, super. Ryzí biking to ale hubí a poškozuje, vyrábí to masovost a vytahuje lidi na kopce zadarmo. Známý už začal s elektrickýma motorkama, které se maskují za elektrokola a jako 50kg stroje s 1000W morory jezdí rozřezávat lesní pěšiny Krušných hor, tohle se jednou vrátí i těm kteří 30 let bikovali v podstatě bez omezení. Přijde doba kdy se těma motorama celý posere a bude vzpomínat na to jak ten sport byl fakt svobodnej. Trnu hrůzou jak se začínají prodávat dětská elektrokola, ty děti už nikdy nepojedou za svý.
Vidíš to jenom černě, kolik lidí ty e-motorky vlastní ? Já tedy neznám nikoho. No a ty dětská elektrokola, taky svým dětem nebude kupovat každý.
Vidí to naprosto realisticky. A bohužel, je to černě.
A kolik lidí čipuje a nelegálně upravuje? I nečipovaný vehikl přispívá sám násobně k erozi. K tomu ty stáda a smečky lemer.
Dětská e-kola se už dávno prodávají…
A půjčují v půjčovnách, osobní zkušenost v Itálii na Gardě. I jako příležitostný provozovatel éčka si myslím, že je to pro děti a mládež metla.
Pokud to jakkoliv používáš, jak chceš potom někomu vysvětlit, že je to metla?
Je mi 65, zdravotně jsem docela rozhašený, takže když to zrovna nejde na klasice, svezu se na éčku. Je na tom něco špatnýho?
Když se takhle ptáš, tak je, no. Přesně to, co jsem psal v té otázce. Prostě jen dáváš špatný příklad ostatním, co úplně přesně nechápou o co jde. Hlavně mladým. Jinak takových „špatných“ věcí je na světě nepočítaně. Sám se jistě mnohých dopouštím. Právě Tvoje používání elektrokola nijak moc neodsuzuju, spíš naopak, přeji Ti ať Ti to jezdí jakkoliv co nejdýl. To co mně opravdu vadí, je používání toho elektrokola takovým způsobem, že to vede k lokálním zákazům vjezdu VŠECH kol. Potom tedy, že to prostě vede k celkovému lenivění lidí, ale, jak jsem psal, takových věcí je fůra dalších.
Člověk, který má zdravotní problém, je mu 65 let a používá elektrokolo, dává špatný příklad ostatním? No snad ne :)
Hele, nechci začínat flame, ale trochu jo, no. Asi jen tak málo, že bych to sám od sebe vůbec nezmiňoval, ale zeptal se. Někdo, kdo vyhrává cyklokrosové závody, dává ten příklad na tom éčku o poznání horší, ale pořád nic, co bych nerozdýchal. Co mně opravdu vadí, jsou ty zákazy, jak jsem psal.
Tak by měl raději jezdit na klasice a ničit si zdraví jen proto, aby někomu nedal špatný příklad?
Promiň, ale zrovna tohle je fakt mimo mísu. Od pohledu asi každý pozná a usoudí sám, proč to elektrokolo používá ne?
Ty zákazy se ale tvoří kvůli tomu, že se nabízí čipování (což je bohužel legální) a že to lidi (už nelegálně a vědomě) používají. Tohle má proste zákon na tvrdo zakázat. A prodej rádoby elektrokol, co jsou vlastně motorky nekomentuji už vůbec. Pokud to má plyn, 2000W a podobně.....Tak to není kolo, ale motorka. To si má vymáhat a řešit policie
Nepsal jsem, na čem má jezdit. Naopak jsem psal, ať mu to jezdí na čemkoliv. Naprosto nezpochybňuju, že si každý může jezdit, na čem chce. To „na čem chce“ omezuje až to, že to omezuje ve významné míře i ostatní. (Například to, že mně do kopce předjíždí éčkař a má blbé poznámky, nebo ty zmiňované „příklady“ je taky omezování, ale naprosto bezvýznamné) Za významné omezování považuji ty zákazy. A ne, nejsou kvůli čipování, jsou proto, že je někde lidí prostě moc. A na určitých místech by bez éček (ať čipovaných, či nečipovaných) stále ještě příliš mnoho nebylo.
Ono za tím bude taky něco jiného…
Jak tu psal kolega na konci vlákna….A stejný je to teď v zimě, najednou začla celá republika jezdit na běžkách a na skialpech. Wtf? To se prostě čistě náhodou takhle ohromná masa lidí rozhodne, že je vlastně baví dělat naprosto totožnou činnost? Jasný, to určitě…Je to prostě akorát v módě :/
To není kvůli tomu, že je to v modě. Ale kvůli tomu, že lidem z covidu, samoty, karantény a podobně už jebe a tak se dali na sport. Protože ten jim vrací tu ztracenou svobodu.
Jo, to je pravda. Tyhle zákazy byly sice už před covidem ale móda a nemožnost dělat něco jiného v tom jistě hraje taky velkou roli.
Jojo, probíhalo to před tím. Covid to jen umocnil a popohnal do prd*le
Vytáhnu jednu tvoji větu s dovolením…
(Například to, že mně do kopce předjíždí éčkař a má blbé poznámky, nebo ty zmiňované „příklady“ je taky omezování, ale naprosto bezvýznamné)
Nikdy se mi nestalo, že by na mě při předjíždění měl nějaký éčkař blbé kecy.
Ale stalo se mi mockrát, že když nás jelo víc, neodpustil si někdo z nás rádoby pobodřelé hulákání na éčkaře typu „jak se ti jede s motorem?“. No a reakce už samozřejmě přišla.
Takže rada nakonec, když vás se*rou, nevšímejte si jich, protože jim jste také volní :))
Přesně, mám bohužel stejnou zkušenost. Taky mě přijde, že lidi na e-biku jsou terčem mnohem víc
Tak. Nehulákám ani po motorkářích ani po e-mopedistech, vždyť jsme všichni v jedné stopě :)
tak to jsem bohužel zažil několikrát a nejvíc mě naštval pupkatej blb na ekole, když jsem jel se synkem poprvé na Praděd (bylo mu 10 a byl na sebe fakt pyšnej, že jede) a takovej moula s báchorem na štangli na kluka pokřikoval, že musí máknout, aby trochu jel. Neříkám, že je to pravidlo, ale tohohle blba si já a hlavně kluk budeme pamatovat do smrti.
Dodatečně bych podtrhl ta slova NAPROSTO BEZVÝZNAMNÉ.
Až tě bude zase nějaký blbec na éčku předjíždět a mít při tom blbé poznámky, dojeď ho, dej mu loket a pošli ho do pangejtu. Příště to už neudělá. :-)
+1
seš prostě dobrej, no. To se pozná.
A když to bude naopak,tak to mám udělat stejně?
Když bude zticha nebo slušně pozdraví, tak určitě ne, ale když bude mít blbý kecy, tak kdo ví. :-) Nikdy by mě při jízdě na éčku nenapadlo mít přiblblý poznámky na někoho, kdo jede za svý.
Protože si normální?
Normální bio-cyklisti jsou normální i na éčku, což ale bohužel nevylučuje, že na éčku potkáš i pitomce.
Evidentně máme problém, bikeforum už okupují elektrikáři kteří sdílí info o 2000W motorech a čipování, opravdu je tohle ještě v pořádku? Myslím to, že tohle jezdí zatím ještě jako norlmální elektrokola po lesích. Nemáte pocit že to je už opravdu hodně přes čáru?
Asi se to tu už probíralo, ale mě na elektrokolech vadí, že je to módní věc. Vůbec mě netankuje, že mě předjede nějakej elektrikář do kopce, je to prostě úplně jiná disciplína (nebo spíš úplně jinej sport), takže to mě nechává v klidu.
Ale když vidim, co se najednou začlo dít na horách a všeobecně různě v hůř dostupnejch lokalitách, kde kdysi bejval klid a lidi, který tam byli, měli respekt vůči přírodě i vůči sobě navzájem, je mi fakt na poblití. Všude milion lidí, řvou, machrujou, dělaj bordel, neskladný ekola poházený a poopíraný všude možně atd…A kvůli čemu? Kde byli tyhle lidi před 10 lety? Oooops, ono to tenkrát ještě nebylo v módě. Asi jsem moc konzervativní nebo co, ale sere mě to prostě a nepřijde mi to vubec fajn.
A stejný je to teď v zimě, najednou začla celá republika jezdit na běžkách a na skialpech. Wtf? To se prostě čistě náhodou takhle ohromná masa lidí rozhodne, že je vlastně baví dělat naprosto totožnou činnost? Jasný, to určitě…Je to prostě akorát v módě :/
Je to v módě a může za to z velké části určitě dvouleté období zákazů a nařízení, kdy lidi nemohli nikam moc chodit a dělat to, na co byli zvyklí. Tak se začli věnovat tomu, co bylo víceméně bez omezení a elektrokola se masivně rozmohla jen díky zájmu o ně, protože začali jezdit i lidi, co by na to jinak nesedli.
To je tedy zase blábol flustrovaného sportovce. Co je člověk, člověkem, vždy to tak bylo. Co je ti po tom, kde tyhle lidi před 10 roky byli, co a proč dělají teď. Vždyť je to přeci jejich věc. Příště do módy přijde něco jiného a oni se třeba přesunou. Neznáš Frantu Kocourka ? Ten dělal desítky věcí a každou dotáhl do konce.
No a proč urážíš někoho, kdo si píše něco do nějaké diskuse? Co je ti po tom, kdo si co píše?
Pravdu máš sice v tom, že člověk vždycky byl a bude stádní, ale rozhodně to tak vždycky nebylo (myšleno to chování na horách např.). Lidi to nedělaj z vlastních snů nebo přesvědčení, dělaj to proto, aby si pak na Instagram mohli postnout, že byli taky támhle nahoře nebo kdekoliv jinde, a že žijou extrémně atraktivní/ dobrodružnej život apod.
A to je na tom ta největší zhouba. Dokonce i po nástupu Instagramu u nás, jakožto nedominantnější sociální síťě momentálně tady, to bejvalo docela v pohodě, dokud nepřišel boom elektrokol. Najednou jsou všichni všude, protože se tam jednoduše dostanou a všichni se tam potřebujou vyfotit.
Souhlas s tim, jak už tu někdo psal, že tomu hodně pomohl covid a lockdowny, ale i tak si myslim, že ohromnou spoustu lidí by ani nikdy nenapadlo koupit si elektrokolo nebo běžky, kdyby nebylo lidí, co tohle (kvůli covidu) začli dělat.
A jako jo, je docela možný, že se na to tyhle pseudo-fanoušci sportu, o kterejch mluvim, po čase vyserou, jenomže mezitim se jim povede přírodu a hezký místa totálně rozsekat (např. bordelem, stavěním lunaparků – viz vedlejší vlákno, nebo třeba oficiálnim zákazem vjezdu všech kol bez rozdílu, jak už to tu ostatně xkrát zmiňoval uživatel dolomiti).
No a to je ten problém, který tu spousta lidí má. Mě prostě vadí, házet všechny do jednoho pytle. Těch, co se někde jenom prezentují, není rozhodně tolik, kolik je lidí, kteří si to užívají a mají z toho radost. S tím stavěním lunaparků. viz. Dolní Morava, mám problém i já. Není to však pro to, že jezdím na e-biku. Naopak, těmto místům, se zdaleka vyhýbám. Snad je v těchto regionech nějaká instituce, která je za to odpovědná a projekty schvaluje. I já se občas usmívám nad lidmi, kteří přijedou s SUV, vyloží e-bika třeba na Šerlichu v Orličkách, dají 10km, spustu fotek, nakonec se nažerou v první hospodě a valí domů. Ale jak říkám "nesuď, neznáš osud.
zrovna běžky a skialpy mají triviální vysvětlení: mraky lidí jezdí rádo na hory a sjezdovat. Při zavřených sjezdovkách jsou skialpy a běžky naprosto logická alternativa trávení času na horách.
Podobný je to s kolama, když ze zavřených spinningových kobek vyrazili fitnessáci a fitnessačky na opravdová kola. Poznáš je celkem bezpečně podle absence přileb a nasazených sluchátek, bo nepochopili rozdíl mezi stacionárním a normálním kolem.
Dostal jsem k 60. e-kolo jsem moc spokojen . Jsem po úraze. Díky e-kolu se opět dostanu tam kam před nim. Když vyjedu nějaký kopeček a rozhlédnu se po krajině (stojí mě to více dřiny jak když jsem byl zdráv a pak to i mnohokrát v bolestech odležím za podpory léků tišící bolest) jsem rozhodně šťastnější jak když jsem to dokázal bez pomoci motorku (mám jen asistenci , ne plyn , bez šlapání, takové kolo jsem ani nechtěl, které by to mělo) než když jsem to vyjel před 30–40 léty když jsem byl zdráv.
Udivuje mne kolik je tu lidí kteří nenávidí (dokonce ani nezdraví, ukazují kalousku si jednička atd) druhé aniž by znali důvod proč ten či onen má mororek, bílou hůl, popřípadě vozík. Je možné (nepřeji to nikomu z vás) že se něco přihodí a budete taky kripl. Pak už vám jednání zdravých namachrovaných narcisů vadit taky bude.
Sorry za litánie
Já, například, jsem tady nikdy nepsal, že by elektrokolo neměli používat lidé, kterým jde fyzička následkem úrazu, nebo fakt pokročilým věkem objektivně do kopru. U těch relativně zdravých mně to vadí, ale to je čistě moje věc a nemám jim do toho co kecat. Vadí mně zákazy pro všechna kola, které vznikají kvůli elektrokolům.
Pak mně taky vadí to srovnávání elektrokola s invalidním vozíkem, nebo bílou hůlkou. S tím nejsi určitě první, ale dnes mám psavou :) Takže, opravdu bys neukázal „kalousku jsi jednička“ někomu, kdo jede na invalidním vozíku, či používá bílou hůl ale je přitom naprosto zdráv?
Tímto samozřejmě nijak neútočím na Tebe. Naopak přeju mnoho najetých kilometrů na čemkoliv.
jasně máš pravdu , přehnal jsem to bílá hůlka či vozík je úlet, ale to co on předvedl na silnici nepatří už vůbec . Nikdy jsem si nedovolil ukazovat něco , popřípadě nadávat někomu či podobně , bez příčiny. Pokud se někdo pohybuje na veřejném prostoru, výrazně se odlišuje od druhých, popřípadě má na vozíku expedice xxx , tak by měl počítat s tím, že se stane středem pozornosti. Ta jeho reakce byla úplně mimo, spíše by člověk čekal úsměv a zamávání a z mé strany potlesk atd
Bohužel nestalo se tak .
Je velký omyl soudit jiné podle sebe. Někdo si užije když se sedře protože něco vyjel, někdo jiný si víc užije „kochání“ se přírodou a okolím, než zúženým viděním a vyplazeným jazykem. Mám elektrokolo přiznám si, že mně nějak nebere se uštvat, naopak mám čirou radost ve sjezdu terénem a ten výšlap je pro mne nutné zlo. Zajímavé, že se tady nikdo nepohoršuje, že v bike-parku vyjedou lanovkou a pak kopec sjedou, ale chraň bože to vyjet na e-biku, JJ na e-biku si lempl, ale na lanovce king. Pro upřesnění bavím se o enduro e-biku ne o silničce.
Je to o toleranci, každý člověk je jiný a pokud někdo dosáhne orgasmu dřinou do kopce, tak to neznamená že toho orgasmu musí bezpodmínečně dosáhnout každý kdo to vyjede taky za své.
Viz vlákno o nabíjení baterky v hospě:
mais: jasně že toleruje, nadopneš se kofeinem, taurinem, autem odjedeš pod lanovku a celej den řádíš na kole v bike parku, to je totiž in, ale fuj ten na elektrokole, co se ten kopec vydrápal v sedle a ani to auto nemá pod lanovou na parkovišti :D:D
Lišák: Může být. Ten kopec už je stejně přírodně „ztracen“ – je na něm ten park s lanovkou.
Elektrokolo je v podstatě lanovka na kterýkoliv kopec.
Ale to se tady přetřásá v každém é-vlákně několikrát.
To elektrokolo s bílou hůlkou zní jako geniální nápad. Každý takový ekolista má mou podporu a ohleduplnost!
Vuku Vuku, cos to vyplodil za sračka vlákno? Už ani trolit ti nejde… něco tak trapného jsem už hodně dlouho neviděl :)
Podle všeho byl pan Vuk smazán :( RIP
Hurá :)
Teda nechat se na bike-foru zabanovat kvůli e-bikům, to už je slušná demence :D
Alespoň to zkusil, doufejme že naposled. :-)
Ať si každý jezdí na čem chce. Díky e-biku se mnou táta (65) může jezdit na vyjížďky. A pokud bych měl třeba jezdit do práce na kole, tak bych ho už měl také.
.
Letos jenom pár tisíc tzn 2, všechno na éčkách, obyčejné šlapací došly, musím čekat na model 23
Romane, zapomněl ses přehlásit…
jako kam, do slepence?
Ales Procházka Selasport se rozhodl dále neprodávát u sebe v obchodě elektrokola !!! Smekám až k zemi.
Viz text nize na jeho strance http://eshop.selasport.cz/…iant-zahajen .
Jinými slovy, nesype nám to, tak na to prdíme.
Kdyby měl tohle přesvědčení od jakživa, tak s prodejem ani nezačne. ;)
Ty jeho kola mají slabé baterie, sportovec je pak omezen v rozletu. Dobré se toho zbavit a naskladnit místo toho kvalitní kola Crussis a MTF.
Alda to přestal prodávat, protože konkurence v prodeji elektrokol v Přerově je úplně nesmyslně velká včetně prosperující speciálky, která normální kola ani nevede. Je to pragmatický krok ne ideologický.
Na mtbs.cz prave probiha jedna z nejvetsich diskusi v historii tohoto serveru. Týká se elektrokol a jejich negativního vlivu na bezpecnost na cyklostezkach v případě, že jsou softwarové upravena tak, že mohou s motorovou pripomoci jet více , než povolených 25 km/hod.
Protoze jiz asi 20 let usiluji o zakaz jakychkoliv rekreacnich pohybovadel s pomocnym motorkem po cestach a cestickach v prirode/lese/poli (kde se predevsim snazim jezdit a naopak asfaltovym cyklostezkam se snazim vyhybat), nikdy by mne nenapadlo, že snaha o dodržování max. rychlosti 25 km/hod. přijde ze strany uživatelů cyklostezek…
Tak si tu diskusi případně přečtěte:
Jaký dodržování rychlostí? Co to plácáš?
Maximální rychlost 25km/h??? Od kdy. Pokud je to čistě cyklostezka, tak tam je maximální povolená rychlost daná limitem místa výstavby. Například 50km/h, pokud vede stezka obcí či městem.
Jak je to s limitem na stezce pro chodce a cyklistiky, kterých je u nás většina, nevím. Stejně se na ni pohybuju rychlostí 25–30km/h.
Tvoje 20 let snaha zabývat se blbostmi je stejně marná jako celá čemba:-)
Osobně to vidím na zrychlení na 30 km/h během pěti let. Stejně to má většina už poštelované i bez čipu:)
32 bude lepší :-)
Radši rovnou 35. I když, to už je skoro 40, takže bych to zaokrouhlil na tuto hodnotu.
Jenže pak opět vyvstává otázka „bezpečnosti elektrocyklisty v městském provozu mezi auty.“ No a pro plynulost provozu by samozřejmě bylo nejlepší, kdyby elektrokolo jelo 50 km/h stejně, jako auta okolo něj.
Takže rovnou 50.
=)
32 mají v USA, tak proto.
Aha, a ona ta americká města jsou z pohledu dopravní infrastuktury vlastně zcela totožná s těmi evropskými.
Jasně, díky.
A, nebylo by lepsi kdyby se to v usa stahlo na eu limit? Cim by pak motocyklisti argumentovalu pak? Klidne at maji vozidla s motorem vetsi limit, ale at se vyloucej z lokalit jako je les a stezky, ale to zas ne, ze ;).
Nebylo.
A normální kolo do lesa patří? Nevěřil bys, ale velké procento lidí na to má opačný názor.
Elektrokolo nemám a neplánuju to, ale tenhle boj proti nim je strašně směšný.
Neni to smesne. Pokud nevidis rozdil mezi kolem a strojem s motorem a proc by mela mit jina pravidla, tak je to smutne.
Účelově používáš výrazy tak, aby kolo s motorečkem znělo jako crossová motorka. Jsi jen demagog.
Pokud tu james krici, ze by chtel jako minimum 35km/h, protoze soucasny limit je pro nej malo, tak jak jinak bys to bral? Udela se 35km/h a pak zas bude nekdo kricet, ze je to malo. Kde chces skoncit? Ekolo je stroj pohaneny motorem. Tecka. To ze u toho musis tocit nohama, a muzes, kdyz chces pridat neco vlastni sily, misto madlem je irelevantni. Proti motorovym vozidlum typu ekol, ekolobezek a ruznych jinych elektrickych priblizovadel nic nemam. Je to fajn dopravni prostredek, ale neni to kolo a neni duvod proc by to melo byt ve stejen kategorii a mit stejna prava jako prostredky pohanene pouze lidskou silou. Kolik lidi by si koupilo ekolo, pokud by mohli jezdit po lese s motorkou (klidne v nejakem osekanem rezimu bez potreby papiru) a kdo by si koupil ekolo, kdyby ekola nemela stejna prava jako kola? Malokdo. Lidi si nekupuji ekola, protoze chteji ekola.
Proto tam je motorek 250W, jako přípomoc se to dá pochopit. Realita je už 600–700W trvale, spolu s jezdcem dohromady 1kW moped. Bude třeba trošku ty pravidla upravit, moped není kolo.
Ty to jinak neumíš viď…?
Ekolo není stroj poháněný motorem, ale člověkem.
Už mě nebavíš.
Jezdil jsi nekdy na kole s wattmetrem? Pokud ti motor ekola dokaze davat 250w, tak je to ± to co zvladnes sviznejsi jizdou sam. To ze u toho musis tocit nohama je irelevantni. Nikdo nerozporuje, ze si pripomoc muzes snizit a „zamakat si“, ale nemusis, kdyz nechces, coz je dnes a denne videt na stezkach, kde jezdce na ekole poznas hned podle stylu „slapani“.
No konečně, to to trvalo. Takový myšlenkový průlom jsem od Tebe opravdu nečekal.
To nikdo nikdy nerozporoval. Stejne si zamakas i na babete.
Ty už jsi viděl jet někoho na Babettě bez motoru?
Asi tak stejne jako ekolo bez motoru.
To se ti může stát velmi snadno, stačí vybít baterku :-)
Takze kdyz babete dojde benzin, tak je to totez?
Taky ekolo neváží 12kg, ne?
Já bych ho osobně fakt nechtěl, i když strávím na cyklostezkách dost km, tak v terénu bych to mít nechtěl.
Máš pravdu, u normálních e-kol to platí, ve skutečném terénu bych to taky nedal. Ale jsou už e-kola, co to dávají a bude to stále lepší.
To jo, podle slapani to poznas hned, nejtěžši převod a minimum otaček :-))
Takhle jezdí i mnozí biocyklisté, co kolikrát vidím, to mi hlava nebere. I proto jim to výrobci zjednodušují likvidací vícetáců. Z přesmyku se stal veřejný nepřítel, taková pitomost.
Kefalín a vy znáte i jiné cyklisty než BIO?
Ano, přípomocné :-) a neříkej, že to tady čteš poprvé, tohle označení tady již před drahnou dobou zavedli Tví soukmenovci, aby se odlišili.
Jací mí soukmenovci. Já žádné soukmenovce nemám. :) Sem sem mrkl po delší době jestli aspoň tady je svět ještě v pořádku a tady se háže termitama co nedávají smysl. :)
Bo B-F :-))
To jezdi, ale emopedisti jsou tim pověstni. Emopedistum by stačil převod 1×2 a v rozmezi 11–13 kazeta :-)))
To by teda nestačil, jezdils na tom někdy?
Jo, ještě smajlík :-)))
Ano, nejtěžší převod a minimální otáčky lze vidět i u jezdců na kolech. Jenže tak kola, při toto převodu a kadenci, nejedou rychlostí 20 – 25 km/h.
To je ten rozdíl, že toho přípomocného cyklistu na dálku poznáš.
Tak jezdí tataři co předtím na kole nejezdili. A trpí tím převody i baterka. Časem jim to pokud budou více jezdit dojde. Sportovní ebiker řadí stejně jako sportovní biobiker…
Klasik by rekl, ze sportovni ebiker je kvalitni oxymoron :-)
Ano, klasici se pletou…
Zřejmě proto, že ebike nezkusili na sportovní vyjíždce se sportovním ebikerem…
Oni to vlastně zkusit raději nechcou, ještě by se jim to zalíbilo a museli by změnit stranu barigády :)
Ano, proč také? Jízda na biobicyklu se mí líbí taková jaká je, nechci si ji kazit tímto šidítkem. Stejně tak nebudu zkoušet drogy, třeba by se mi zalíbily…
Styděl bych se sám před sebou, před svou ženou i svým okolím, dosud nepostiženým tímto e-morem.
:))))))))))))))))))) sportovní ebiker. Tvl. co já se tu dnes všechno nedovím.
Na motorce taky můžeš jezdit pro zábavu nebo na ní závodit. To samé na biokole. To samé na ebiku. Kdo tohle nechápe, měl by udeřit hlavou do zdí. Ale že se mu rozsvítí tak za to neručím ;)
Co mas na kole bio?
Ty užs tou hlavou o zeď mlátil, viď :-)))
Tak mas i bio kosmetiku, tak treba bio kolo muze byt kolo, kde jsou nejake komponenty v souladu s bio politikou, napr. kaucuk do plastu, kuze na sedle. Nevim, proto se ptam :-).
Si tak řikam, proč tu tak urputně prosazuješ to sve ježděni na emopedu. Však na něm jezdi a neřeš to. Pořad mi to tak připada, že emopedisti chtěji všem vnutit jak je ten emoped boži. Pro tebe je super, tak na něm jezdi a je.
Baví mě zneklidňovat pitomce, co vařej z vody a masírujou si tady ego na úkor e.cyklistu.
Myslis tyhle pitomce?
Ty je ale nijak nezneklidňeješ, ty je jen pořad v každem vlakně, kde se něco zmiňuje o emopedech, tak je uražiš. A tim i davaš najevo, jak tě štve, že normalni cyklisti nezdileji tve nadšeni z emopedu. Jsou tady i vlakna, kde emopedisti řeši motory, baterky, krouťaky, tak to tam rozjeď se svymi poznatky o ečku.
A že oni urážejí e-cyklisty a dokonce tvrdí, že žádní cyklisté nejsou, to Ti nevadí?
Tvrdit, ze ecykliste nejsou cykliste je urazka? Vzdyt to jen popisuje situaci.
Tož jsi na bike foru, kde se řeši normalni kola bez jakekoliv připomoci, tak tě jako emopedistu moc nemusi :-), ale počkej třeba 5–10 let a už tady nebudeš nikomu vadit. Nebo buď prvni a založ E – bike forum a maž klid. Tam ti žadny, jak se zde piše, biocyklista nepoleze, a je vyřešeno :-))
A nějaká základní úcta ke člověku, co jezdil od raného dětství až do 59ti let „bio“, a docela dost, by taky neškodila.
Vyhráls aspoň jednu etapu na Tour, či monument? Jaká úcta? :)
Vyhrál jsem několik závodů sám se sebou :-) a cením si toho.
To nebylo ve zlém, jen popíchnutí.
Však já vím :-)
Ale byl jsem třeba ještě na Favoritu od Prahy až do Hodonína okruhem kolem hranic. A to s jedním batůžkem, ve kterém kromě spacáku a celty už víceméně nic nebylo. Jeli jsme to s mladším bráchou jako cyklovandr pod širákem. Z Kroměříže jsme to dali domů 300 km za 30 hodin hrubých i s přespáním na louce u Mýta.
Žádnej Miťo jsem tedy nebyl, ale i tak.
Čiré zoufalství kde došly argumenta:-((
Tak už si to odpusť, že jezdíš na ekole i když bys radši jezdil na obyčejném kole. Smiř se s tím, že věk je neúprosný a buď rád, že ekola jsou a můžeš dál jezdit. Nechápu proč této evoluci klasického kola pořád děláš medvědí službu a děláš z ní něco co není. Vždyť je to super, kam se technika posunula a umožnila dál jezdit lidem co by už dávno nejezdili.
Pokusím se, děkuji.
Proč by něco někde zakládal? Možná to netušíš, ale jsme na BF kategorie elektrokola. Když žádný nemáš a navíc ti vadí, tak sem nelez. Přece se nikdo nebude cpát na gay seznamku, když je heterák.:-)
Nerozčiluj se :-))
Lidi jako ty nechapou jednu vec. Velka vetsina lidi by nevyjela vubec, kdyby meli slapat za svoje na normalnim kole a je jedno jestli to je starsi clovek, clovek se zdravotnima problemama a nebo zhnilej tricatnik.. Takze co je lepsi sedet jen doma u televize, pripadne pred barakem na zahradce a nebo aspon tocit nohama na elektrokole a byt venku na slunku, cerstvem vzduchu a aspon trochu hybat tim telem? Dalsi aspekt/pouziti elektrokola je jako dopravni prostredek tzn. ze dotycny se nejede projet, ale chce se dostat z bodu A do bodu B. Co je lepsi pro ostatni a pro toho cloveka sednout do auta, autobusu a nebo sednout na elektrokolo? No a treti aspekt/pouzit elektrokola je jako aktivni regenerace. Proste dotycny ma narocne zamestnani nebo treba ma jine konicky a sporty a elektrokolo pouzije jako prijemne traveni casu venku, kdy lehkym pohybem prokrvuje telo a tim i napomaha regenraci.. Z nejakeho duvodu clovek jako ty absolutne ignoruje tyhle duvody pouziti elektrokola..
Nevim jestli je to reakce na me :-). Ja to chapu a nemam s ekolama problem. Problem mam jen s tim, ze jsou ve stejne kategorii jako kola. Kdyz s tim nekdo bude jezdit po silnici a pouzivat to jako dopravni prostredek nebo regeneracni prostredek, tak super. Klidne at maji ekola mirnejsi pozadavky nez motorky/mopedy, ale nevidim duvod to tahat mezi kola.
Ja nemam problem s elektrokolama co maji ten 250w motor a ktere ti pomaha jen do tech 25km/h. To nemuze nikomu vadit. Ale kdyz kolem tebe proleti na cyklostezce nekdo sedesatkou na 30kg elektromotorce tak s tim taky nesouhlasim to je jasny..
Vy dva máte sakra velkej problém, my z vás zase velkou srandu, bojujte a nedejte se :-)))
To se pletes. Na BF maji srandu vsichni jenom z tebe ;-).
Je fajn, že funkci obecního hňupa vykonáváš tak zodpovědně. :)))))
V podstatě máš pravdu ;-)
Jen tohle je ale dost dikutabilní:
„Dalsi aspekt/pouziti elektrokola je jako dopravni prostredek tzn. ze dotycny se nejede projet, ale chce se dostat z bodu A do bodu B. Co je lepsi pro ostatni a pro toho cloveka sednout do auta, autobusu a nebo sednout na elektrokolo?“
Nedá se to totiž takhle ze všeobecnit :-(
Co se neda zevseobecnit?
Jsou případy kdy ani jedno z toho co píšeš:
"Co je lepsi pro ostatni a pro toho cloveka sednout do auta, autobusu a nebo sednout na elektrokolo?“
není, nejlepší řešení, ovšem doba je jaká je a žádá si rychlá a jednoduchá řešení :-)
Ano kdyz chces jet na dvoutydenni rodinny nakup, tak bude asi lepsi jet autem nez na elektrokole. Nebo kdyz jedes na nadrazi/letiste, tak je lepsi jet autobusem nez na elektrokole. To da rozum. Ja pisu o tom beznem scenari, kdy nekdo proste celej zivot jezdi autem 5–10km do a z prace a ani ho nikdy nenapadlo ze by to mohl jezdit na kole/elektrokole.. No a ze by to bylo pro ostatni lepsi to je snad bez debat ne? Kdyby se provoz snizil o 50% a vsude by vsichni jezdili na ekolech, tak ja bych si mozna i tu silnicku znovu poridil.. :)
Nepochopil, ale neřeš ;-)
Ale pochopil. Co spis nechapu je proc hledas problem kde neni. To se v tel Dolomitech tak nudis?
Kdybys pochopil, tak nenapíšeš to co jsi napsal ;-) Řekl bych, že vůbec netušíš co je v Dolomitech problém :-)
A ja neco pisu o problemech v Dolomitech? Tady ses na ceskem foru.. S tebou ta nadmorska vyska pekne lomcuje..
Jasně ;-)
Výborně napsané, ale Orm stejně pojede svoje :-(.
Uz mas ekolo?
Většina lidí si kupuje ekola, protože ekola chtějí, bo jsou pohodlni, stáří, neduživí, nemocní, nebo proto, že je využívají při práci, nebo že je baví na nich jezdit. Je na tom něco divnýho nebo špatnýho?
Je.
Pokud jsi závistivý udýchaný cyklista, kterého nějaký jiný člověk na kole s přípomocí výkonu průměrného vysavače, předjel.
A koupili by si ekolo, pokud by ekola nemela stejna pravidla jako kola napr. ohledne pristupu na stezky a do lesa? Koupili by si ekolo, kdyby si mohli koupit lehci motorku a pouzivat ji za stejnych pravidel jako kolo – tj. bez papiru, pojisteni, prileb a spristupem do lesa a stezky? Myslim ze za takoveho stavu by po ekole nestekl ani pes. Ekolo je umela kategorie ktera vznikla jen proto aby se ochcala pravidla.