• vn

    Riesim nove kolesa a momentalne mam dilemu ktorym smerom sa vybrat. Vo vyhlade je bud

    • kombinacia DT240 + XR400 resp. Notubes 355/Crest s vypletom DTAerolite/Su­percomp
    • Fulcrum Red Metal Zero 2011

    tj. vecna polarita „handmade“ vyplet s dusou alebo bezdusovou paskou a „factory“ setu s UST rafkom.

    Doteraz som jazdil DT 240+Supercomp+XR 4,2 istu dobu (asi 2 roky) aj s paskou Eclipse ale nebolo to 100% takze bezduse to mam sice rad, ale nemusi to byt za kazdu cenu, hlavne za cenu neustaleho unikania vzduchu. Mam 65–70kg a nezavodim len chcem pekne kolecka na noveho fulla.

    Zaujima ma najma pohlad na

    • bezudrzbovost
    • chod volnobezky
    • funcnkost bezdusoveho systemu

    Ostatne je myslim porovnatelne

    Ak viete poradte:)

    0 0
    • vn  

      Mrtva tema?:)…a pritom taka nadcasova:)

      0 0
    • blisterexist  

      nába DT, a ráfek nějaký bez dír bych dal já

      0 0
    • kubad  

      +/- srovnatelné co se týče UST,

      do NoTubes ráfků musíš nalepit pásku, ale pak je to zhruba nastejno.

      +/- údržba, na hliníkové dráty potřebuješ tensiometr, takže tady to bude trochu lepší u klasiky.

      ale obojí v pohodě

      chod volnoběžky asi výrazně body pro DT

      rozhodnout se musíš sám, ruční záplety s NoTubes ráfkama budou lehčí, tuhost zase u Fulcrumu.

      Rozhodnutí je za mě jednoduché :)to co se ti víc líbí, osobně bych volil DT

      0 0
    • MlokCZ  

      Tohle je hrozně moc o preferencích každého. Rozhodnul bych se podle toho jaký bezdušový systém budeš chtít jezdit.

      Škrtnul bych variantu DT ráfek, ta mi přijde k ničemu. Rozhodoval bych se pouze mezi ručním zápletem se ZTR ráfkem (kde bych ale hodně uvažoval vzít raději Arch jak kvůli odolnosti, tak kvůli vyšším bokům, prostě se mi ty extra snížené boky u Crestu nelíbí).

      Pokud budeš chtít jezdit dušové pláště bez duší, tak je lepší volbou jít do ZTR ráfků.

      Pokud budeš chtít vozit UST pláště, tak ty Fulcrumy.

      UST řešení (tedy UST ráfek i plášť) je nejjednodušší na montáž. Téměř vždy jde nahodit bez kompresoru, tedy klid a pohoda. Těsní to i bez tmelu, takže nikdy nevzniknou žádné problém, že to nechce třeba chvíli těsnit.

      Je to nejspolehlivější i v tom, jak plášť drží na ráfku (rizko svléknutí třeba při vyšším tlaku z ráfku).

      Odolnost je taky větší (proti obyč verzím dušovým, pokud vezmeš třeba double defense verzi u dušové varianty, tak to už bude podobné) + nejlépe funguje zacelování tmelem (větší vrstva materiálu umožní zacelení větší děr než u tenkých dušových plášťů.

      A oproti těm výhodám stojí jedna jasná nevýhoda. A to, že je tohle řešení znatelně těžší.

      Já jsem třeba zastáncem UST řešení i za cenu vyšší váhy.

      Když půjdeš variantou dušového pláště bez duší, tak některé věci budou záviset na konkrétním případu a nejde tolik zobecňovat. Někdy to půjde nahodit snadno i bez kompresoru, někdy ne. Někdy se to zatěsní brzo, někdy ne. Některé pláště takhle nejde použít vůbec. Na některých ráfcích je to problematičtější (např. zrovna DT 4.2d jsou problematičtější ráfky; na ZTR ráfkách to půjde vše mnohem lépe).

      Musíš dávat větší pozor na maximální použitý tlak (hlavně třeba právě u Crestu kvůli nízkým bokům).

      Rizik a potenciálních problémů je více.

      Při precinzní instalaci to ale funguje také dobře.

      A nejhorší varianta na nasazování je asi dušový plášť na UST ráfku. S tou jsem se teď pěkně vyvztekal a měl problém to nejprve nahodit a pak aby se zatěsnily patky. A moc té konkrétní kombinaci (Cmax 29 + Marathony Dureme) nevěřím pro vyšší tlaky. Takže možná nakonec na tomhle jednom kole zůstanu u duší (na třech dalších kolech máme doma UST řešení, takže kontroly a doplňování tmelu si užiju dost a starat se o čtvrté výrazně problematičtější řešení se mi moc nechce).

      Tady na BF bude asi převládat více řešení dušové pláště bez duší než UST řešení. Já bych osobně preferoval pohodovější a spolehlivější UST řešení i když za cenu vyšší váhy.

      Rozmysli to ale dobře předem, protože i když na ZTR ráfky můžeš použít UST pláště na Fulcrumy můžeš použít dušové pláště bez duší, tak opačné kombinace jsou lepší.

      A určitě jdi do řešení bez duší, to je přínos obrovský. Takže pokud se nechceš zabývat možnými problémy s dušovými plášti, tak jdi do UST řešení.

      0 0
      • destr  

        Tak na to přečíst toto nemám kule :-D

        0 0
        • mr.antik  

          já myslim že stačí poslední miniodstaveček :-)

          0 0
        • ememem  

          tak to necti pripadne skus poriesit nieco s tymy gulami :-).

          napisal mu to presne tak ako to je skor sa cudujem ze sa mu to chce 75-ty krat opakovat.

          0 0
      • vn  

        Obvzlast vycerpavajuce:)… Ja som na DT 4.2 s paskou Eclipse jazdil s RaRa UST 2.1 tj. asi 650gr serioznou gumov a zpociatku to bolo super bez problemov s 10–20gr tmelu len po par vymenach plastou sa paska zacala odliepat a nova zase nesla 100% nalepit na stary raf…momentalne je moja predstava asi RaRA prip.NN v prevedeni Double defense, ktory ma by uz s Tubeless Ready patkou od 2011. Od Fulcrumu ma odraza trochu neznamy volnobeh kedze s DT zubatkovym systemom som velmi spokojny. Od ZTR zase podozrivo nizka hmotnost a pripadne vyzuvanie plasta na ultranizkych bokoch, ale neviem ci prave Tubeless ready od Schwalbe vyzuvanie neeliminuju. Mozno to skonci ze stare DT 240 dam napliest novym ZTR rafkom a doplnim to Fulcrumom a bude oboje:)

        0 0
        • MlokCZ  

          2011 Schwalbe a Tubeless Ready – tady stále zůstává otázka, jak ta patka ve skutečnosti vypadá.

          Já mám pořád pochybnosti, že to je opravdu UST patka a pořád jsem neměl žádný 2011 bikový Schwalbe plášť v ruce (Marathony Dureme 2011 co mám nahozené nejsou TL ready).

          Kdyby to byla skutečně UST patka, tak double defense verze na Fulcrumech by se mi jako řešení taky velmi líbila. Pořád ještě pár gramů dolu oproti UST verzi a většina výhoda UST verze by zůstala.

          U těch ultranízkých boků je hlavní vliv právě ten ultranízký bok. Pak stačí mnohem menší protažení patky, aby plášť z ráfku ustřelil. A i UST patka je schopná se natáhnout.

          Tak kdo ví, jak je to s tou patkou u Schwalbe, už musel mít někdo 2011 TL ready model v ruce, kdo pozná od sebe klasickou a UST patku?

          0 0
          • MlokCZ  

            Jak mně by se hodily Marathony Dureme s UST patkou (double defense jsou).

            0 0
            • vn  

              no tak obhospodarovat viacero bezdusovych koliest to musi byt radost:)…Este by som sa, ale spytal trochu absurdnu vec ako je to z dusami a ZTR rafkami. ZTR by malo pomoct aj mensej nachylnosti na prerazenie duse ak tomu dobre chapem. Otazne je ako napomoze nevyzutiu alebo vyzutiu plastu.

              0 0
              • MlokCZ  

                Když jsou všechna ta kola UST + UST varianta, tak je to právě docela pohoda se o ně starat, zvlášť když mám doma kompresor.

                V podstatě jen 3× do roka je najednou všechny zkontroluju, většinou sundám pláště abych viděl stav tmelu (po sundání, kontrole a doplnění žádný potenciální problém, že to třeba nenahodím nebo se to musí znovu zatěsnit). A stihnu všechny 3 páry do půl hodiny (komplet vše včetně nahození zpět a nafoukání), přeci jen kompresor to dost urychlý (foukat 6 plášťů ručně už přeci jen chvilku trvá).

                Kdybych používal dušové pláště, tak bych se samozřejmě snažil sundání pláště zcela vyhnout a doplňoval tmel jen přes ventilek. Jenže občas se udělají třeba větší sraženiny starého tmelu, které chce z pláště vyhodit nebo někdy když je už vícekrát doplňovaný tmel a nějaký tam zůstane, tak má divnou konzistenci a je lepší ho vyměnit.

                A za těch 3× půl hodiny ročně mi to odměnilo tím, že jsem neřešil za 3 roky ani jediný defekt, který by nezacelil tmel, prostě paráda. A samozřejmě k tomu nižší valivý odpor a foukám nižší tlaky než jsem foukal s dušemi.

                Tím neříkám, že nemůže přijít větší defekt, který tmel nedá, ale je to ojedinělé.

                A problém jsem měl za ty 3 roky jediný a to jeden ustřelený UST RR 2009 (nový kus) z ráfku, jednalo se ale o vadný kus (našel jsem poškozenou patku), který mi tedy rovnou stihnul i vymalovat tmelem celou předsíň :-)

                Zkušenost s dušemi na ZTR ráfkách nemám, takže nemůžu potvrdit, že to nějak znatelně pomůže proti procvaknutí. Teoreticky by trochu mohlo, stejný plášť bude mít na ZTR ráfku mírně větší objem. Já bych si ale zase pro ten větší objem dovolil rovnou mírně nižší tlak, takže ve výsledku to proti cvaknutí asi moc nepomůže. Na tohle chce vyhodit duše.

                0 0
                • vn  

                  To verim ze kombinacia UST UST je najbezudrzbovejsia a to by som chcel aj ja dosiahnut lebo nechcem viac casu stravit s fukanim ako jazdenim … Jedine co ma odradza je vaha – RaRa UST 650gr vs RaRa DD 540gr … a kedze som fakt lahky a nejazdim ziadne zveriny tak mi pride zbytocne tahat taku robustnu gumu:)…ako som pisal istu dobu som UST gumu na DT 4.2 jazdil a bolo to super – 25 psi, ziadne defekty, malo tmelu akurat riadne rozbyty rafik od neustaleho zmykania gumy o rafik … Ako je to s tmelom a paskou? je nutne do UST rafku nieco davat kvoly lepsiemu zceleniu resp. nezasvineniu rafku od tmelu alebo je to len guma + tmel /ake mnozstvo?/ + ventil a tmel sa da z rafku bez problemov vytriet … z mojich skusenosti viem ze v kolese bol riadny bordel

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Do UST ráfku nikdy nic nedáváš. Tam použiješ vždy jen UST ventilek. Tmel (NoTubes, jiný nevím) to moc nezasviní, jednou utřeš hadrem a je hotovo, pokud se chceš zbavit zbytků tmelu. Pokud používáš pořád bez duší, tak nic nikdy neutírám, maximálně vyhodím sraženinu (udělá se takový klidně i větší pevný tvar) nebo jen vyleju zbytek pokud je divný.

                    Já používám do UST 2,25 plášťů 60ml tmelu. Do dušových bych dal o něco více.

                    0 0
          • v POHODÌ klokan  

            Já mám teď nově Racing Ralpha snakeskin TL ready (teda ještě nenasazeného), ale patka vypadá jako normální dušová. Teď nejsem doma, večer to můžu řádně prozkoumat.

            Ale podle mě by ani nemohli udělat na normánlím dušovém plášti téměř-UST patku, protože by to mohlo na klasických ráfcích dělat neplechu, ne?

            0 0
            • Peslezedirou  

              Nebude se lišit o proti dušové verzi jen tím, že TL bude mít silnější stěnu pláště, s tím, že patka bude dušová?

              0 0
              • MlokCZ  

                Silnější stěna to nebude, nechtěli navyšovat moc hmotnost a jak píše už vn, tak to má být jen 5g navíc (píšu má být, protože teoreticky udané váhy zase nemusí sedět).

                A taky jsem někde viděl, že by to měl být nějaký zátěr pro lepší těsnost.

                0 0
            • vn  

              Niekde som registroval ze TL verzia je pri patke len niecim natreta aby lepsie zreagoavala a utesnila sa do rafiku … ale niesom si isty skor by som tipol ze bude aj pevnejsia … vahovo to je narast oproti Schwalbe 2010 len +5gr cize to hovori skor za nater ako za viacej materialu

              0 0
            • MlokCZ  

              Teď už jsem čekal něco takového.

              A máš pravdu, že UST patka by nebyla zrovna ideální pro použití s dušemi na dušových ráfkách. A určitě se jim nechtělo dělat u všech modelů dvě verze pláště.

              Takže to může pomoct maximálně s mírně lepším zatěsněním patek. A hlavní výhody UST patek se nekonají.

              0 0
        • makak  

          Pořídil jsem před létem 240 náby a 355 ráfky. Vzhledem ke svojí váze ±90 kg jsem měl strach z ráfků (s baťohem jsem měl v Alpách 100 kg), ale vypadají, že mě uvezou bez problémů :-)

          Pláště jsem byl rozhodnutý, po konzultacích tady, nahodit nějaké plnokrevné UST, ale nakonec jsem to spokojeně odjezdil na Bontrager XR Jones Tubeless ready. Nasazeny bez kompresoru. Jediný defekt o kterém vím zalepil tmel.

          0 0
          • MlokCZ  

            Pokud je plášť tubeless ready, tedy má skutečně UST patky, tak je to velmi blízké UST plášti.

            0 0
      • Peslezedirou  

        Howg.

        Zajímavá alternativa by byla možné s tímto ráfkem.

        http://www.wtb-bike.eu/…c17-p132.htm

        0 0
    • BB  

      s Fulcrumem RM Zero mám dost špatné zkušenosti z hlediska praskáná ráfku. Zatím mě prasknul třikrát, vždy na zadním a vždy podélné praskliny na obě strany od díry na ventilek. Vždy sice vyreklamováno, ale reklamace vždy znamenala měsíc bez zadního kola. Takže jsem pořídil jiné zadní kolo a Fulcrum mám jako zálohu. Druhé nepříjemná věc je, že se tam dělá opakovaně vakl na v ložiskách. Sice se to dá dotáhnout, prý je to jednoduché, ale já to při své „zručnosti“ neumím, takže zase do servisu. A navíc jsou ty kola dost těžká.

      0 0
      • vn  

        brrrr:(…to znie desivo to by som nechcel absolvovat … preto stale inklinujem k DT 240 k nim mam uz vybudovanu doveru v bezproblemovost za posledne 4roky aj ked rafky s vypletom boli uz posledny rok riadne vyzmykane ale podrzali ma

        0 0
        • BB  

          s DT 240 mám jen ty nejlepší zkušenosti, ty jsem bohužel opustil právě kvůli Fulcrumům a stále na jejich bezproblémovost a bezúdržbovost vzpomínám.

          0 0
        • ememem  

          nic z toho co pise BB z rocnej prevdzky RM0+ust schwalbe nemozem potvrdit (vid odpoced BB vysssie).

          0 0
      • ememem  

        zvlastne ak rozdielne mozu skusenosti s tym istym vyrobkom.

        mam 95kg, jadzim jak prasa a RM0 bez jedinej straty bodu prezili zopar maratonov, bezne jadzenie aj alpenX. su absolutne brutalne mega tuhe (vypletaju sa na 110 resp. 150kg vzadu podla strany) a pritom na ust pomerne lahke a zrovna rafik mi prijde o dost mohutnejsi ako napr. na Cmax. (o ZTR ani nehovorim). ine kolesa bych uz snad ani nechcel, som sa to Fulcrumov tak zamilovat ze som si Ra0 kupil aj na silnicku a zatial o nich mozem povedat to iste co o RM0.

        co sa tyka orecha a lozisiek o nijakom vakli zatial nemoze byt ani rec. a sorry ale ked to niekto niekto pritaihnut na FM tak to snad ani neni mozne. a su tazke? ktore ust su lahsie? (ako ok, cmax o par gramov ale imho je rafik vyrazne „papierovejsi“.

        0 0
    • scret  

      design a tuhost pro Fulcrumy. Hmotnost, servisovatelnost v kazdym zapadakove hovori pro 240+ZTR…

      UST je parada, nahazuje se to v poho, tmelu malo, zuti skoro nulove… bohuzel ta vaha:( a jak psal mlok, UST rafek + obyc plast neni uplne idealni reseni, ale da se to… Ted to zkousim na KHSu – Contik v kevlaru a utesnoval jsem to neskutecne dlouho a snad tunou tmelu:((

      0 0
      • vn  

        A ako sa da so ZTR spravit „pevne“ koleso:)…ZTR Arch?…viacej spic? … silnejsie spice? … Myslim ze na moju vahu a styl jazdenia netreba zase nejake extra „drzaky“ ale zase uplnu zuvacku nechcem:)

        0 0
        • scret  

          zuvacka to rozhodne nebude, ale tu tuhost maji o fous vetsi podle meho nazoru tovarni zaplety (Fulcrum, Mavic)

          podle nekoho je tuhost plusminus stejna…

          0 0
    • MlokCZ  

      A Cmaxy STčka, o těch si vůbec neuvažoval? Jsou sice mírně těžší než 2011 RM Zero, ale dlouhodobě prověřené a bezproblémové (sám už taky budu mít tak 15tis. km na STčkách bez jediného problému). Já bych na fulla šel dnes zase znovu do STček. (případně SXka dle typu fulla).

      0 0
      • destr  

        Nevim kolik mají STéčka, ale zera maj lehounko přes 1600g, takže velkej rozdíl tam nebude a ST budou mnohem odolnější.

        0 0
        • vifon  

          Mlok myslel 2011, tie su tusm o 130g lahsie ako 2010.

          0 0
        • MlokCZ  

          Současná STčka mají 1615g katalogově (a váze věřím, u všech Maviců mi ± jednotky gramů souhlasila; já mám ještě starší STčka, která mají 1650g).

          Zera 2011 jsou ale lehčí než předchozí a mají už jen 1550g (katalogovka).

          Já s nemám problém u STček ani s těmi co mám a mají 1650g, těch 1615g mi přijde na fulla na kola naprosto v pohodě a naopak nejsem zastáncem lehčích méně odolných kol na fulla.

          Ale když on si dal do výběru kola pod 1600g, tak proto jsem to zmínil, že jsou STčka mírně těžší.

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak dokonce 1470g. Já vzal hmotnost dle stránek Fulcrumu, kde dole mají front 670g a rear 880g. Výše je ale 1470g komplet a ve srovnávací tabulce je zadní 800g (takže to by vyšlo taky těch 1470g).

            Tedy rozdíl je nejspíš ještě větší oproti STčkám.

            0 0
            • vifon  

              jj, pamatal som si znizenie vahy o 130g.

              Moje 2010 maju presne 1600g.

              0 0
            • Peslezedirou  

              Trošku dobočím, omluva vn.

              Výše jsi psal, že máš na Mavikách, ne zrovna málo kilometrů, kolikrát jsi rozebíral a mazal ořech, jaké je cca vůle v ořechu? Ještě jedna otázka Maviky, které jsi pořídil na 29ku, jaké mají dráty, kulaté jako ST?

              0 0
              • MlokCZ  

                Ořech mažu tak po cca 3–4tis. km (teď jsem zrovna mazal na těch dvou párech ořech podruhé a už ani nesundavám při tom kazetu), s Mavic olejem to docela vydrží. Žádnou větší vůli u ořechu zatím nemám. Těch 15tis. ale není na jednom páru. Na jednom páru co mám nejvíc mám cca 7tis. km. A taky jak nejezdím moc v extrémnějším bahně a podobných podmínkách, tak třeba ořech při mazání mám uvnitř vždy zcela čistý, takže jen rychle otřu hadrem a dám nový olej.

                Ty 29tkové jsou v podstatě totéž co u 26tky STčka 2008 model (takže dráty kulaté, 19mm ráfek).

                Na hodně najetých kilometrů na Cmaxech tu je expert jecnak. Ten tu někde psal, že na nich už má kolem 40tis. km.

                0 0
                • Peslezedirou  

                  Supr díky za info. Mě se moc nelíbí ploché dráty, ty kulaté vypadají bombově. Taky to moc v bahně nehrotím, bydlím v paneláku, tak si výlety v bahně odpouštím :-)

                  0 0
                • scret  

                  na KHSu mam STcka uplne v poho, pritom maji najeto shruba stejne jak na Reignu… ale na tech uz je znat mala vule na orechu a olej je vzdy cerny… mazu a cistim cca po 1tkm. Kdyz jezdim v bordelu tak i treba po 500km…

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.