Drhnuti kotouče po delším brždění

22 nepřečtených
  • Dragonfly

    Mam relativne nove kolo s brzdama XT. Po nejake dobe mi zacal drhnout zadni kotouc o desticky. Drhnul v jednom miste. V tom miste kde drhnul jsem udelal vystredeni trmenu. Povolil jsem ty 2 imbusy na trmenu, zmacknul brzdu a sroubky dotahnul. Fungovalo to dobre ale ted zacal kotouc drhnout po trochu delsim zabrzdeni. Brzdim mirne nepretrzite treba 15s. Brzdu povolim a slysim jak kotouc drhne. Toto drhnuti se ale po ujeti cca 200m postupne vytrati. Cim to je? Je mozne ze se za tak kratkou dobu brzdeni zahreje kotouc tak aby se ohnul a drhnul o desticky? Nebo se nechce vracet desticka?

    0 0
    • Spider_29  

      Za prvy mas zkrivenej kotouc.

      A za druhy bych zkusil promazat pistky. Z toho, co pises by to mohlo vypadat, ze se pomalu vracej.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Pistky nemazat.

        0 0
        • pepek  

          Když už lepíš konusy, tak i pístky rád namažeš.

          0 0
      • novas752  

        Pistky se nemazou – akorat se do toho nalepi bordel a brzdny prach a zatuhne to jeste vic.

        0 0
        • Spider_29  

          Mam jinou zkusenost. Je taky namazat a namazat. Nesmis je cely polejt olejem.

          A mysli na to, ze ten bordel se tam dostava uplne stejne bez namazani nebo s namazanim. A namazani snizi treni.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Akorat to treni je tam sakra potreba:)

            0 0
            • Spider_29  

              K cemu?

              0 0
              • Smazaný účet  

                Tak jo teda.

                Ve trmenu mas drazku ve ktere je, nejcasteji, tesneni ctvercoveho prurezu, ktere drzi pistek. Vetsinou je pistek do tesneni dost napresovany. Pokud system funguje jak ma, tak po stalceni paky se pistek v tesneni neposouva, ale „taha ho s sebou“, dochazi k natahovani tesneni. Jenom pokud se tohle deje, tak po uvolneni paky dojde k vraceni pistku do puvodni polohy-a to obou stejne. Pochopitelne jak desticky ubyvaji, cas od casu se stane, ze pohyb pistku je vetsi, nez mozna deformace tesneni a pak se pistek povysune-a opet se pohybuje v rozsahu, ktery umozni tesneni.

                Kdyz to namazes, tak pisky muzou chodit ve vetim rozsahu, ale uz neni sila, ktera by je spravne vracela zpet-rozperna pruzinka desticek a ani ten az tlak 1 atmosfery z druhe strany na to rposte nestaci. To, ze nekomu pisty fungujou i po namazani je spise vysledek blbeho namazani:))) Jako bonus se na namazanou plochu bude snaze lepit jemny bordel, o ktery v brzde neni nouze.

                Jinak treba v aute se pistky bubnove brzdy mazat muzou (zasel hodne zalezi na konstrukci), protoze pakny k sobe tahaji silne pruziny-a ty zatpacuji pistky.

                0 0
                • Spider_29  

                  Diky za nazor.

                  Me promazani zatim vzdy pomohlo navratit puvodni spravnou funkci pistku.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Kdyz uz mi pistky nechodily, tka jsme rozdelal cely trmen, vsehcno vypucoval a sestavil…svete div se, fungovalo to tak i na, pro nektere, neseriditelnych elixirech a funguje to i na hope…kdyz jsem jednou namazal juicy (DOTkou), tak sly brzdy do kopru…

                    0 0
                    • Spider_29  

                      Tak komplet rozborka a vycisteni je asi nej… z pohledu obnoveni funkcnosti. Ale proc to delat, kdyz spolehlive zabere i mnohem min pracny reseni.

                      Jen to chce pouzivat vhodny prostredky. DOTka jako mazadlo pistku by me nenapadla. Vysledek tomu u tebe odpovidal ;-).

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        V cem je u DOTky problem?

                        0 0
                        • Spider_29  

                          Me by spis zajimala uvaha, ktera vyhodnotila DOTku jako vhodnejsi mazivo nez treba teflon.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            A co treba aby nedoslo k poskozeni tesneni?

                            0 0
                            • Spider_29  

                              Teflon poškodí těsnění?

                              Evidentně je smyslem tvých příspěvků jen připitomělá snaha hledat za každou cenu spor. Užij si to. Tys namazal DOTkou a brzdy ti šly do kopru. Já jsem svý Formule The One namazal asi před dvěma lety teflonem a brzdy bezchybně fungujou dodnes.

                              Jestli fail brzd po tvé údržbě byl způsobenej DOTkou nebo něčím jiným, to nevím.

                              Ohledně údžby pístků souhlasím s tím, co se píše na odkazu, kterej jsem sem dal.

                              0 0
                              • Esi  

                                tady asi ani nejde o spor, Lukas má pravdu v tom že vracení pístků má na starost jen pružnost těsnění ve kterém hlavně nesmí jít pístky moc lehce, pružinky jsou tam jen proto aby ty destičky nedrnčely na šutrech když nebrzdíš, prostě ty destičky drží přimáčknuté k pístkům. Tak že pístky a těsnění kolem nich by mělo být hlavně suché, tak že ideálně na to nesahat, při výměně destiček otřít od prachu suchým hadrem a zatlačit pístky zpátky do třmene a dát nové destičky.

                                0 0
                              • Smazaný účet  

                                Tak hlavne to neprekrucuj, ja nikde nepsal ze neco nemuzu pouzit, protze by to poskodilo tesneni…ja proste pouzil prvni vec, o ktere jsme si byl 100% jist, ze tesneni neposkodi.

                                Faul byl poslede zpusoben zadrenim pistku-nalepil se na nej bordel a zacal pridirat, presne jak jsme vyse popisoval. To same imho muze nastat pri mazani vazelinou (viz odkazovane video).

                                Kdybych mel pripitomelou snahu hledat spor za kazdou cenu, napisu ze je picovina mazat teflonem pistky, protoze teflon je polymer a, lidove receno, kus blbyho plastu. Mazat se da necim, v cem je teflon rozptyleny. Ale ja takovy nejsem, tak to psat nebudu:)

                                0 0
                • Spider_29  

                  Jinak neco k pocteni:

                  http://www.bikeradar.com/…video-43227/

                  0 0
    • novas752  

      To vypadá na nějakej problém s vracenim pístků. Rozžhavit kotouč natolik aby se zkroutil by dalo víc „námahy“, ale křivej nejspíš bude, takže ho srovnej/dej srovnat.

      0 0
    • DrinkUP  

      Podobně mi zlobila brzda, když jsem neměl uplně ideálně odvzdušněno (prvních cca 10 vteřin i lehce přibržďovala), ale nevim jestli to způsobovala zavzdušněná brzda, nebo moc naplněná. Po řádnym odvzdušnění, doplnění oleje na ideální množství a srovnání pístků do správný polohy je vše ok.

      0 0
    • popokatepetl  

      taky mam XT třmeny a kotouče. A kotouč mi teď škrtal i dříve než za 15s. Mírně se vlní i chladný a má 1,35mm. Chce to novej :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.