• Sipal

    Tak nějak poslední dobou zvažuju, že bych zkusil na příští sezónu nějakej solidní trénink, ne jen bezhlavý popojíždění po lese. Bohužel neznám ani nikoho, kdo by využíval komerční programy typu cyklotrenink, ani nikoho kdo by třeba chodil někam do oddílu. Mohli byste se podělit o Vaše zkušenosti s vedeným tréninkem? Spíš ve smyslu koho oslovit, co zkusit, co mi může něco dát (nebo co vám něco dalo/nedalo), co nemá cenu a tak. Kdyžtak jsem z Berounska, kdyby měl někdo tip na supr trenéra v okolí ;-). Díky za reakce.

    0 0
    • Rychlej turista  

      Správně jsi pochopil, že komerční cyklotrénink, pokud nemáš žádné zkušenosti, je celkem k ničemu. Chce to opravdu někoho, kdo ty zkušenosti má. Nemusí jít přímo o trenéra, pro začátek bohatě stačí, když si najdeš nějakou partičku, nejlépe silničáře, co pravidelně jezdí a v níž jsou i nějací vyžilí staří psi, co už to mají pomalu za sebou, ale kupodivu jim to pořád jezdí. To tě rychle posune kupředu a po švihu u piva můžeš vstřebávat i teorii a dozvíš se, jak jezdit i sám a čeho se vyvarovat.

      0 0
    • Zerocool  

      a pokud takového nikoho nenajdeš, tak to určitý smysl má, aspoň víš, že ježdění má nějaký význam, a že to děláš s nějakým cílem, ale obecně na tom není nic složitého a dá se to rozdělit do pár období během roku, které každé je zaměřeno na jinou část a zaměření přípravy…

      0 0
    • šlapatko  

      Chceli zakladatel vlákna jezdit po závodech má to smysl.Jinak nechápu proč hledat trenéra.Před pár lety jsem kolo moc hrotil a měl jsem chuť s ním seknout.Můj život byl kolo,práce,spánek a navíc nebyl moc čas.Připadal jsem si jako otrok.Venku chcalo a já kroutil kilometry:-(.Teť jezdím napohodu a baví mě to více.Sory že tady tak plkám.Jen mi příjde blbost hledat trenéra pokud není záměrem jezdit na bednu.

      0 0
      • jonti  

        Podle mne je nejdulezitejsi ujasnit si priority a nedavat tomu vic nez muzu. S trenerem je podle mne ale jednodussi najit motivaci a hlavne je trenink casto efektivnejsi. Ja se treba nedokazu objektivne divat na svuj trenink a nechci videt co delam blbe.

        0 0
      • Sipal  

        Klidně mě oslovuj v první osobě, já zareaguju ;-) Trenéra hledám opravdu kvůli závodům, sice bedna asi nehrozí, ale zajímá mě, kam se dokážu dostat. Je samozřejmě možný, že ten režim neustojím, ale zkusit to mě láká. Předpokládám, že to bude efektivnější, než si jezdit podle sebe, i kdybych si nějaké tréninkové plány někde načet, nebo kdybych jezdil s nějakou bandou jak psal Rychlej turista (i když se to samozřejmě nevylučuje). Dneska se jdu za jedním člověkem podívat, tak sem kdyžtak hodím dojmy.

        0 0
        • bagr  

          Samozremne ze to smysl ma,coz muzu tvrdit,jelikoz sem se placal jak me napadlo a ted jezdim druhej rok pod trenerem.A rozdil je znatelnej.Je to hlavne o tom,ze da treninku hlavu a patu a nauci te jak by trenink mel bejt poskladanej,coz je to nejdulezitejsi­.A treba po par letech uz ses schopnej se trenovat sam.Hlavne se nespolehej na rady starejch silnicaru a kamaradu,jak ti tady radi,protoze to je to nejhorsi.Kazdej clovek je jinej,ma lepsi predpoklady napr.pro vytrvalost,silu ,rychlost a on ti ten plan napise primo na tebe a dulezita je zpetna vazba od tebe pro nej,jak ten trenink na tebe pusobi a postupne to vypilujete.Co se tyce financi tak ty sou vzhledem k tomu co sou lidi schopny dat nesmyslne do kola v podstate zanedbatelny.Me to stoji osm kil mesicne coz je prd.Na ty co ti radi ze je to blbost se vykasli,protoze jak to znam, tak sou spis liny a pohodlny trenovat a tak to ostatnim rozmlouvaj a vokecavaj to.Kolo nema smysl resit,ale dobrej trenink posouva tvou vykonnost dopredu a je uplne jedno na jaky urovni jezdis.Prave u amateru je to dulezity,protoze ty sou schopny se za par dnu totalne zlikvidovat.Tak hodne stesti ale chce to hlavne chtit!Cau.

          0 0
        • Rychlej turista  

          Vycházel jsem trochu i z tvého věku, protože jsem předpokládal, že chceš na kole hlavně příjemně trávit čas a přitom jezdit tak, aby se dal slušně objet i nějaký ten závod. Pokud bys jezdil s nějakou grupou, šlo by to tak nějak samo od sebe. Dlouhodobě a nenásilně by ses trvale zlepšoval několik let a zvýšení výkonnosti by tak byl jen pouhý vedlejší produkt příjemného poježdění s kamarády a ne hlavní cíl bez ničeho. Pokud si ale hodláš nechat někým život organizovat, pravděpodobně přijde dočasné rychlé zvýšení výkonnosti, a pak stagnace a tím i ztráta motivace. Bude tomu prostě chybět šťáva, přestane tě to bavit a po po pár měsících skončíš, kde jsi začal. Něco jako když začneš chodit do tělocvičny zvedat kila, abys pak mohl doma pózovat před zrcadlem.

          0 0
          • McBlacky  

            vidím to podobně, ale každý má svůj pohled.

            mě třeba vyrazit sám na švih vyloženě nebaví. V tom je Praha super, vždycky někoho vytáhnu :)

            0 0
            • Rychlej turista  

              Čoveče, já podzim vždycky nenáviděl, ale pomalu mu začínám přicházet na chuť. Všechno je v takovém poklidu, i ty projížďky. Nikam se nemusí spěchat a v člověku se rozlije taková blaženost, že má po skvělé sezóně a splněno a už se jen se kochá. Něco jako když si večer před spaním uvařím hrnec čokolády :-)

              0 0
              • McBlacky  

                podzim je super taky proto, že to jede líp než na jaře, takže můžeš jezdit dlouhý švihy nebo když je potřeba pekelně tomu zatopit.

                a pak to listí, barvy, šustění pod koly. loni byl super podzim. Letos doufám v ještě lepší

                0 0
                • nox159  

                  hoši, jak to vlastne je? ja mel vzdycky za to ze na podzim po odjeti poslednich zavodu by se mela dat nejaka pauza (cca mesic ) aby si telo odpocinulo a pak by se melo zacit se zimni pripravou. je to tak nebo jsem to nejak popletl?

                  0 0
                  • Snowball  

                    to uz je prekonane, teraz je in drtit furt zima-nezima. Vid RT, odmontoval aj stredny prevodnik a vzadu nechal len jeden pastorok (11z), cize sa uspesne zaradil medzi singlespeedistov. Ze to teda funguje drtit furt, na to nemoze byt lepsi dokaz.

                    ;)

                    0 0
                  • McBlacky  

                    pauza ano, pokud máš opravdu závodní a tréninkový režim. Tedy najíždíš více jak 10tkm nebo více jak 500hodin, máš plán pro odlišné cykly atd.

                    Pokud sportuješ celý rok 4–6× týdně, kombinuješ sporty a neřešíš v jakém jsi období a co by jsi měl jezdit, tak pauzu totální nepotřebuješ, prostě se chvílí vozíš víc na pohodu a někdo ani to ne.

                    tenhle přístup praktikuju já. Jasný, že nikdy nebudu mít na borce typu Beeda co opravdu trénují, ale i tak lze mít poměrně slušnou stabilní výkonnost

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Ještě bych dodal, že tento způsob je velice šetrný k tělu. Tím, že člověk nejezdí na doraz, má stále obrovské rezervy, což se mj. projevuje i absencí nemocí, protože člověk není vycuclý a tělo tak má pořád odkud brát. Na druhou stranu, pokud je třeba, není při takovémto režimu problém během jednoho až dvou měsíců dostat se do vrcholné formy.

                      0 0
                      • nox159  

                        tak tedka ste mi teda zamotali hlavu :D Bavil jsem se o tom z par lidma ( jezdi na bednu) a ti mi radi at pauzu udelam a tedka vy mi tu zas tvrdite ze je to pro me zbytecne tak tedka sem z toho trochu zmateny no.

                        mohli by ste mi to jeste trošku upresnit, proc vy jste pro jezdeni „na pohodu“ cely rok a oni „z vetsim nazazenim“ a pauzou? jake jsou pro a proti?

                        0 0
                        • Snowball  

                          Vies co, ja ti to vysvetlim, dobre? Co si myslis o postulate, ze najlepsi biker na svete je ten, ktory si to najviac uziva? Je to pravda alebo nie? :o)

                          0 0
                          • nox159  

                            tohle je na jinou diskuzi a jine tema ;-) ja se tady bavim o treninku a ne o pocitu…

                            ale jestli chces muj nazor tak: uziju si vic zavod ve kterem dojedu treba na druhem miste nez ve kterem dojedu predposledni, jako ten pocit jak človek stoji na bedne je neopakovatelny, teda aspon pro me ;-) clovek ktery tak dojizdi kazdy zavod to mozna bere jinak.

                            0 0
                            • Snowball  

                              ok, lenze pomer zavodnych km vs celkove km je asi kolko, 1:50? A ked trenujes podla nejakeho exaktneho planu, tak si tu vacsiu cast asi prilis neuzivas… Zas jedna vec je pravda, a to ze ludia su niektori sutazivi a ini absolutne nie.

                              Mladi chalani maju tendenciu to prehanat, byt nazhaveni a prosto vsetko hrr bez rozmyslu, tak pre teba by taky rozumne postaveny treningovy plan mohol mat ten vyznam, ze sa behom 2 tyzdnom neodpises tym ze sa hned pretrenujes.

                              Druha cesta je, ze tie zavody uplne vynechas a jazdis pre radost, sam pre seba, ale to pride az s vekom…

                              0 0
                              • nox159  

                                tak svoje telo uz za tech par sezon celkem znam a pretrenovani asi nehrozi, spis by to chtelo asi zefektivnit ten trenink…

                                a to ze z vekem to budu brat mozna jinak nepopiram

                                jestli muzu vedet kolik je tobe ?

                                0 0
                                • Snowball  

                                  mentalne 15 :o)) Preco?

                                  Telo je pomerne dobry regulator, ak si sam motivovany nezleniviet, cize trener ti moze dat predstavu kolko asi znesies, ale take operativne rozhodovanie o treningu, tam si mozes velmi dobre poradit sam, alebo sa orientovat trochu aj podla ludi v partii ked vidis ako na tom asi su a kolko si nakladaju. A ked jazdis podla momentalnej dispozicie a potom davas pauzu do chvile ked mas zas chut sadnut na kolo, tak s tym sa da pomerne rozumne riadit a dosiahnut pomerne idealny stav bikerskej nirvany ktoru popisuje RT :o)

                                  0 0
                                • Snowball  

                                  btw ked riesis ci pauzovat alebo nie, podla mna je jazdit v zime (tu u nas) o drzku / zdravie, cize neuvazujes to kombinovat s inym sportom? Ja to tak robim, ale teda ja nezavodim, jazdim cisto pre radost. No aj profizavodnici to tak robievali, na zimu presedlali napriklad na bezky, na co mali lepsie podmienky (G. Lemond napriklad), a na jar sa ku kolu zas vratili. U nas je podla mna idealne prejst ked idu teploty dole na turistiku, lyze, plavanie, korcule. Co sa s telom zanedbalo v regeneracii cez sezonu, tu sa da ciastocne odcinit, lebo dlhe hodiny na tom bicykli telu daju zabrat a myslim ze je velmi vhodne vyuzit tuto prirodzenu prilezitost robit cosi ine.

                                  0 0
                                  • nox159  

                                    jasne ze nejezdim v zime jen na kole, na zimu mam posilovnu, bezky, plavani, a turistiku ktere postupem casu prechazi na beh – ale to je taky do jineho tematu ;-)

                                    0 0
                              • McBlacky  

                                ten poměr tak hrozný není. Podle mě někde okolo 1:10 u závodníků silničářů. U MTB závodníků co trénují na silnici to bude blíže 1:12–1:15

                                kdyby to bylo 1:50 tak to by asi postrádalo smysl se tak hrozně gumovat pro tak malou radost. ti co opravdu mají detailní plány je berou jen jako zlo, aby jeli o víkendu na bednu. Právě pak přichází problém, když takhledrtí celou sezonu a na bednu nejezdí. Po dvou takových sezonách s tím flákne převážná většina.

                                Proto s RT doporučujeme i alternativu, kdy si jezdíš pro radost a po několika sezonách už máš slušný základ a můžeš s určitým úsilím vyladit formu a ty bedny začít jezdit. Tak trochu jako vedlejší produkt :)

                                0 0
                                • Snowball  

                                  Spravny pristup! :o) Ja to robim podobne, len vynechavam veskere zavody aj maratony :o)) A pridavam mimo kola hory bez kola ;)

                                  0 0
                                • nox159  

                                  me bavi jezdit i podle planu, kolo si umim uzit i tak, uziju si klidne i trenazer, mam radeji pohyb nez sezeni u televize.

                                  jeste sem moc nezazil ze by se mi nechtelo a jel sem protoze sem si rekl ze musim. max tak jeden z 50 dnu se proste musim neco prinutit delat ale to je fakt jen vyjimka ;-) proto jak to tady tak ctu tak cazinam uvazovat o nejakem trenerovi, jako spis by mi slo o konzultaci nekterych veci nez o primo naplanovani: „ten den pojedu to, dalsi den tohle…“

                                  0 0
                                  • pelhrimov  

                                    klišé, klišé, klišé (cliche), jedno za druhým zde vypouštíš a poradit si nenecháš

                                    0 0
                                    • nox159  

                                      kdybys reagoval pred rokem tak bych ti asi odepsal neco jineho nez ted ;-)

                                      tedka jen napisu – co človek to nazor a jestě časy a nazory se s přibývajícími zkušenostmi mění :)

                                      0 0
                        • McBlacky  

                          jezdit bednu se nerovná podávat univerzálně kvalitní rady – na to pozor. Ono právě dostat se na tu bednu je možný několika cestama /i ta naše s RT má svoje výsledky :)/. Pak je to taky o tom se na ní udržet, dlouhodobě.

                          my ti radíme za jakých podmínek je to zbytečný – to je rozdíl

                          0 0
                          • nox159  

                            ja taky nerikam ze to co mi radi ti moji znami je pro me zpravne, proto me zajimaji i pohledy jinych lidi na tuto problematiku, a to jak pises ze mi radite za jakymch podminek je zbytecne tu pauzu davat to chapu ;-) kdybych se vas ale zeptal na jaky styl treninku se dat, jestli ten vas nebo ten s tou pauzou tak by jste mi poradili jak?

                            0 0
                            • Rychlej turista  

                              Ten náš je pomalejší, ale zábavnější, šetrnější a hlavně dlouhodobě udržitelný.

                              0 0
                              • Snowball  

                                mozem jednu otazku mierne mimo? Ako dokazes v terene existovat bez toho maleho prevodnika? A niekde spominas, ze jazdis prevazne velky prevodnik, to mam chapat ze mimo asfalt? To jazdis vyslovene silovo, alebo co? Ja ten velky prevodnik neradim skoro ani na asfalte…

                                0 0
                                • Rychlej turista  

                                  Na malý převodník se jede tak pomalu, že je pro mě výhodnější jít pěšky, protože je to i pohodlnější. Nemám potřebu mít dobrý pocit, že jsem ten krpál nešel pěšky, ale vyjel. Ale takový kopec stejně člověk těžko hledá. Cokoliv se dá vyjet rychlostí větší, než je chůze, vyjedu na prostřední. Opodstatnění pro mě má snad v terénu, jako jsou Beskydy, protože tam se ty kopce musí jezdit v sedě a jsou příliš dlouhé na to, aby je člověk chodil pěšky. Do Beskyd bych ale volil klidně i fulla. Jenomže já takový terén skoro vůbec nejezdím a pokud se někdy do Beskyd odstěhuju, toho fulla pořídím. Velký jezdím i v terénu a prostřední hážu jen tehdy, pokud budu vědět, že v daném úseku by mi velký už někde nestačil nebo je to takový terén, že bych furt musel řadit velká/malá, jako to bylo ve Vimperku. Pak přeřadím na prostřední už před tím úsekem, protože řadit z velkého v kopci nebo na kořenech je problém. Na asfaltě jedu jen velký.

                                  0 0
                                  • Snowball  

                                    OK, dik, asi mas natrenovane o hodne vic nez ja :o)

                                    Ja zas ked musim tlacit tak to beriem ako malu osobnu porazku, ale je fakt ze casto je efektivnejsie to vytlacit ako sa tam utrapit zakvaceny za rohy :o)

                                    0 0
                                  • Rychlej turista  

                                    Jo a jezdím opravdu silově. Ale k tomu je potřeba festovní základ mnoha tisíc km. A to několik sezón, takže to moc nedoporučuji. Když jsem byl po zlomenině páteře, byl jsem rád, že vůbec můžu jet a kvedlal jsem, co to šlo, až to bylo legrační, když jsem jel s kámošem, co na silničce dává malý, jen když zajíždí k baráku. Teprve dva roky po úrazu jsem byl schopen podat zase standardní výkon.

                                    0 0
                                    • nox159  

                                      silove jezdis i v terenu? nedokazu si predstavit silovou jizdu na volnych sutrech, po mokrych korenech…

                                      0 0
                                      • Medunka  

                                        Po volných šutrech a mokrých kořenech jezdíš kadenčně?

                                        0 0
                                        • McBlacky  

                                          na fullu jedině :)

                                          0 0
                                        • nox159  

                                          jj na HT a bez problemu ;-)

                                          0 0
                                          • Medunka  

                                            asi budu muset potrénovat techniku

                                            0 0
                                            • nox159  

                                              jak jezdis v tom terenu ty? jako kadencne je pdole me tak ze tocim nohama jak **** a proste to nejak projedu :D tam asi zadna technika nebude :D

                                              0 0
                                              • Medunka  

                                                řekla bych, že technicky dost slušně, ale asi záleží na sklonu a délce úseku a hojnosti překážek. Většinou do nich jdu silově, abych měla rychlost a možnost koordinovat kde mám pedál, abych si neškrtala než abych točila stovku a buď to vyjde nebo ne.

                                                0 0
                                                • Medunka  

                                                  Ale možná si jen já myslím, že šlapu silově a ty co na mě koukaj si říkají, že točím děsnou kadenci :-) Kdo ví :-)

                                                  0 0
                                                • nox159  

                                                  no asi to bude tim kde, kdo a jak jezdi, kdyz je to poradna stojka po korenech a šutrech tak do toho silove jit nemuzes ( teda ja to silove nedavam) bo bud mi jde kolo na zadni, nebo mi zadni hrabe, proto tocim jak magor abych ten kopec vyjel i kdyby mi zadni kolo 3× prohrablo :D u siloveho slapani vetsinou prohrabnuti kola na takove stojce znamena konec jizdy.

                                                  u mirnejsich kopcu taky podle me zalezi na tom jak rychle to jedes protoze na jeden prevod jde jet jak silove (10km/h) tak frekvencne(20km/h) a muzes v obou pripadech ovlivnovat to aby sis neskrkla pedalem. u siloveho si trasu „vic promyslis“ u frekvencniho jak se treba surt tak klikama prestanes tocit a moc rychlosti neztratis, a za prekazkou pokracujes ve slapani dal)

                                                  ma davam prednost frekvencnimu slapani :) ale je to asi individualni

                                                  jinak pekna fotka

                                                  0 0
                                                  • Pebe  

                                                    vůbec nechápu proč do toho pleteš rychlosti. Pokud nemáš singlspeed tak pochybuju, že když můžeš jet frekvenčně 20km/h že tak nemůžeš jet i silově. Ono to nakonec vyjde spíš opačně, když můžeš jet kadenčně 20km/h tak silově můžeš stejně nebo i rychleji.

                                                    U silové jízdy máš tu výhodu že máš ještě kam zrychlit, což u kadenční jízdy jde už jen těžko.

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    tak kazdy si pod pojmem silove a kadencni jizdy predstavi neco jineho v tom bude asi ten problem ;-)

                                                    0 0
                                                  • kámen úrazu1  

                                                    Tak když jedu přes kořeny po rovině kadencí kolem 75 a potřebuju zrychlit, nohy to už většinou neutáhnou. Když mám převod na kadenci cca 90 a potřebuju krátkodobě zrychlit (třeba kvůli více kořenům u sebe), bez problémů to na 115, 120 roztočím a pak zase můžu zpomalit. Asi to má každej jinak.

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    jj presne tak je to u me ;-)

                                                    0 0
                                                  • Pebe  

                                                    Kadence 120 v ternu přes kořeny, to zní skoro až neuvěřitelně.

                                                    To já dám na furtce když jedu cca 40km/h a to už je sakra fuška i na rovné silnici

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    pro nekoho neuveritelne pro nekoho normalni, ja bych treba silove v terenu jezdit nemoh – vlastne ani neumel :D

                                                    je to si individualni no

                                                    0 0
                                                  • Medunka  

                                                    čím tu kadenci měříš a jaké převody jezdíš?

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    no v jednu dobu me to celkem fakt zajimalo jakou kadenci jezdim… tak sem si to na jedne vyjizdce zkusil tak lehce pocitat coz nebylo idealni tak sem si od kamose pujcil merak a jezdil sem s tim cca mesic takze nejake zmerene data mam.

                                                    prevody volim podle sklonu, terenu a aktualnich fyzickych dispozic tak aby nebyl priliz tezky ani prilis lehky :D:D

                                                    jinak nejak moc dobre nevim na co se me u tech prevodu ptas ;-)

                                                    0 0
                                                  • Medunka  

                                                    No mě jde o to, že když si představím kořenovou pasáž a kadenci 120, příjde mi to nereálný

                                                    0 0
                                                  • funkatron  

                                                    nemyslis to nahodou tak, ze tu vysoku kadensiu okolo 115 udrzis akurat kym nevyjdes nejaky kratky usek?

                                                    viac minut tak tocit je fakt fuska

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    asi jsem to tak myslel :)

                                                    jinak aktualene s prechodem na fula nizsi tlak a jine obuti, tuto metodu vyuzivam cim dal tim min ;-)

                                                    ale nektere pasaze bych bez roztoceni poradne kadence nevyjel ani tedka

                                                    0 0
                                                  • kámen úrazu1  

                                                    Pár vteřin, než přejedu horší krátký úsek. Dýl bych to na kořenech neudržela.

                                                    0 0
                                                  • kámen úrazu1  

                                                    A hovořím o dost lehkým převodu. Na rovině na kořenech jedu klidně malej tác a vzadu dolaďuju klidně i přehozením na menší pastorky.

                                                    0 0
                                                  • Snowball  

                                                    pocitas si tie otacky rucne? :o)) V tom pripade ta upozornujem, ze sa pocita pocet otoceni klukou o 360 stupnov za minutu (otacka), nie o 180 (pocet sliapnuti za minutu)… :o))))

                                                    (115–120 bez problemov – nadejna draharka!!!)

                                                    0 0
                                                  • kámen úrazu1  

                                                    Mám měřič kadence. Na biku už ne, ale býval i tam.

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    nevim jaky v tom vidis problem utocit to jde v pohode, to ze to nezvladnes ty neznamena ze to nemuzou zvladat ostatni ;-)

                                                    0 0
                                                  • kámen úrazu1  

                                                    Navíc asi stále nepochopil, že mluvím o krátkodobým zrychlení pro přejetí nejhoršího. Roztočit před, nějak přejet, zas točit míň. A to na velmi lehkým převodu, jak jsem zmiňovala, jedu v techničtější pasáži klidně nejmenší tác, jen abych měla prostor právě pro zvýšení kadence. Běžný převod, nebo dokonce těžší bych na kořenech neroztočila, na to nemám sílu, rozhodně nejedu rychle. Jenže jak to neroztočím, tak se snáze zaseknu, nebo šlápnu v nějaké fázi špatně a snáz mně podklouzne zadní kolo. Chápu, že jiní dávají přednsot normálnímu nebo těžšímu převodu a nízký kadenci. A ještě jiní těžkýmu převodu a vysoký kadenci. :-)

                                                    0 0
                                                  • šlapatko  

                                                    Já to mám zase jinak s těžším převodem vyjedu větší stojky.

                                                    0 0
                                                  • kámen úrazu1  

                                                    Ono je možný, že na ten těžší převod jedeš stejnou kadenci jako já, že jseš namakanější.

                                                    0 0
                                                  • šlapatko  

                                                    Ale prdlajs namakanej:-) Jako příklad dám výjezd na Radhošť po červené.Je zakončený sjezdovkou kterou jsem za 7let nikdy nevyjel bez šlápnutí.Je to trať Beskyd tour.Letos jsem jí poprvé dal na střední placku bo se mi posral přesmykač a neřadí mi malou placku.Bylo to zlé křížení převod 36–32.Má li střední placka 36.

                                                    0 0
                                                  • Pebe  

                                                    střední placka má většinou 32zubů, pokud nemáš trekingové převodníky.

                                                    A naprosto s tebou souhlasim, co jsme byli na Vysočině tak tak 90% výjezdů jezdil na střední placku, prostě i s malou kadencí je to rychlejší a máš taky pořád prostor zrychlit a přitom to nemusíš honit do nějakých extrémních kadencí.

                                                    Katka: mě osobně to je jedno, jenom mi to přijde lehce zbytečné tolik točit, máš mnohem větší pravděpodobnost se někde zaseknout.

                                                    0 0
                                                  • Rychlej turista  

                                                    Ber to tak, že je to holka a prudké kopce nejezdí. Pro ně jsou i mírnější kopce stoupání jaxviňa, ale to kolo se tam chová jinak, než v pořádném technickém krpálu, který bez práce s těžištěm a tedy i řádným převodem, kdy potřebuješ mít ukrutný záběr třeba jen půl šlápnutí (a něco na něj ujet) a pak povolit, aby ti to nepodklouzlo, prostě nevyjedeš.

                                                    0 0
                                                  • šlapatko  

                                                    Na malou placku nějak zapomínám,letos se hodila jen na Bystřičce:-)

                                                    0 0
                                      • Rychlej turista  

                                        Jak bych jezdil v Beskydech jsem psal. Ale tam, kde jezdím, jsou včas varováni a volné šutry nemají a pokud už je nějaký vyorán, je vzápětí uklizen :-)

                                        0 0
                                        • nox159  

                                          tak to je neco jineho, ja mam beskydy „za barakem“ tak to vidim trochu jinak ale tedka uz je mi to jasne :)

                                          0 0
                                    • Snowball  

                                      RT – jazdis aj po ceste (silnici)? Ak mas snimac kadencie, kolko otacok bezne tocis?

                                      0 0
                                      • Rychlej turista  

                                        Na silničce jsem už rok neseděl a je to znát. Frekvenci šlapání už nesleduji ani neřeším, nemá to pro mě v současnosti význam. Když jsem ještě jezdil na silničce, tak jsem si to hlídal a občas si dával frekvenční tréninky, zejména před časovkou. Na to jsou výborné válce nebo ještě lepší je jízda za kamiónem, to se dá drtit vysokou frekvencí 52/11, což jinde nedáš. Obecně platí, že kdo neutočí vysokou frekvencí lehký převod, není spchopen jet vysokou frekvencí ani převod těžký, takže si zvykne jezdit pomalu. To je můj současný stav, ale na bajku to až tak nevadí. Důležité je, že vím, že na kole se dá jezdit i rychle a vím, jak toho dosáhnout, když to budu potřebovat.

                                        0 0
                                        • Snowball  

                                          Nemyslel som ked som sa pytal na to, ci trenujes s cielom drzat vyssiu frekvenciu nez na co si zvyknuty, chcel som sa len dopatrat, co pri beznej jazde na silnici jazdis ako trvalu cestovnu frekvenciu, pre mna je taky standard okolo 90, tak som bol zvedavy ci ty to mas nejak velmi odlisne od toho co ja?

                                          0 0
                                        • Greyhound  

                                          Nechci zpochybňovat tvoje tréninkové metody, výsledky hovoří jasně, ale v čem spočívá ten přínos drtit 52/11 za kamionem oproti drcení o něco lehčímu převodu stejnou kadencí bez něj?

                                          0 0
                                          • McBlacky  

                                            říká se tomu trénink rychlosti. Zvyknout si, naučit se reagovat, atd…

                                            0 0
                                          • Rychlej turista  

                                            52/11 je zabijácký převod a pokud ho chceš utáhnout a jezdit, musí se na něm i trénovat a tedy jet rychle, minimálně 55 – 60 km/h. Pokud budeš trénovat na lehčím převodu a pak dáš 11, tak ji jednoduše neutáhneš, protože na to nebudeš mít sílu. Pokud ale budeš schopen jet 20 minut za kamiónem 90 km/h, pak pro tebe bude hračka 11 pekelně roztočit z kopce nebo po rovině točit 13,14 před balíkem :-)

                                            0 0
                                            • Rychlej turista  

                                              Jinak k těm převodům, co se dá ještě jet nebo nedá. To je u každého jiné podle výkonnosti, většina lidí 11 vůbec nepotřebuje a většinou ani 12. Dá se to zjistit ale velice jednoduše, jak těžký převod je pro daného jedince ještě jezditelný. Je to takový, při němž jsi schopen při frekvenci zhruba 90 ot./min. jet aspoň pár minut 3 – 5 tepů nad ANP. Pokud si to lidi zkusí, většinou zjistí, že na rovině nebo z mírného kopce vůbec nejsou schopni se k ANP ani přiblížit. Toto je syndrom bikerů, co nejezdí na silničce, protože nevědí, že se na kole dá jet i rychle a že nad ANP se dá dostat nejen do kopce, ale i na rovině a dokonce i z kopce. Schází jim totiž síla těžký převod utáhnout a proto se na rovině a z kopce plácají na nízkých tepech.

                                              0 0
                                              • Snowball  

                                                Tebe sa bikeri zdaju malo silovo vybaveni? Skor by som tipoval opak, ze biker neutoci trvale 100 ot min co je predpoklad ist rychlo, lebo na menej tazky prevod neutoci(m:o). Prave ked som po rokoch na silnicke pridal aj mtb, tak som si zlepsil silu, lebo v terene neni zbyti, bud ides silovo alebo tlacis :o)

                                                (teda nerad sa pletiem do vasej debaty)

                                                0 0
                                            • Greyhound  

                                              asi jsem natvrdlej, ale furt tomu úplně nerozumím. abych pekelně roztočil 11ku z kopce nebo točil 14 před balíkem jak píšeš tak k tomu potřebuju především být schopen podávat určitý výkon(watty) po určitou dobu. je jasný, že je lepší tuhle zátěž trénovat v rychlosti, protože narozdíl třeba od jízdy do kopce při stejných wattech a kadenci si potřebuju zvykat na specifický posez a ovládání kola (tj. co myslí asi Blacky), ale nějak mi uniká ten velký přínos dělat to místo při 70 z kopce sólo při 90 za kamionem, to se mi prostě zdá už extrémní. I když kopec kde se dá jet delší dobu souvisle 70 se hledá hůř než kamion a když jsem se jednou takhle držel pár km aviatika tak to bylo příjemně zpestření vyjížďky :-D

                                              0 0
                                              • Snowball  

                                                drzal som klapacku, lebo s greyhoundom sme si minule slubili vzajomne ignorovanie, ale kedze vedla si sa k mojmu onemu rozpisal, tak ti skusim odpovedat: neviem ako to ma zazite RT, no tento trening za autom ja poznam ze sa robil nie ako trening sily, ale ako trening rychlosti, pretoze sice si mal zaradeny tazky prevod, ale musel si ho roztocit na cca 100–110 ot min, a kedze si bol v haku za autom tak si to mohol udrzat dlhsiu dobu, simuluje to jazdu v baliku kde sa ide tazi prevod a vacsia rychlost bez priameho odporu vzduchu.

                                                A preco sa to robi takto a nie na lahsi prevod bez auta? Ked ides tou velkou rychlostou, mas dost velku zotrvacnost, cize staci pomerne malo sily, aby si sa v tom vzduchovom tuneli za autom udrzal a neodpadol, to je jedna vec, a druha je, ze ked ti kolise vykon ako slapes do pedalov, ono to malo ovplyvni v tej vysokej rychlosti tvoju momentalnu rychlost pri tych vysokych frekvenciach pedalovania, a to je rozdiel voci tomu ked sa snazis slapat vysokou frekvenciou na lahsi prevod, tam ti rychlost okamzite trochu narastie alebo zas klesne a uz si mimo tu vysoku frekvenciu, bud uz to neuslapes, alebo to musis zas rozbiehat do toho zelaneho pasma, zatial co za tym autom ta to pekne drzi v tom pasme kde treba, tam ked sa prilis rozbehnes, skrtnes kolesom o naraznik auta co ta pribrzdi a zas ides ako mas :o)

                                                0 0
                                                • Beeda  

                                                  vogo, jedna veta na 13 radku:-))

                                                  0 0
                                                  • Snowball  

                                                    tak co uz, zle sa to vysvetluje, treba vyskusat a pochopis co treba…

                                                    0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    myslím, že Beeda v tom má jasno :)

                                                    0 0
                                                  • Rychlej turista  

                                                    Buď pozdraven, konečně se objevil někdo, kdo to zná :-) Tak třeba jim to budeš umět vysvětlit lépe, než já. Jinak ti dodatečně gratuluji ke skvělému času na KŠ :-)

                                                    0 0
                                                  • Beeda  

                                                    chacha diki, jsem si daval 80km sam pred grupetem pote co mi ujelo Sparta-Kolokram grupeto, ale nesjeli:-))

                                                    0 0
                                                  • Rychlej turista  

                                                    jj, tyhle časovky dlouhé desítky km na KŠ jsou boží :-) Já tak jednou odjel ze skupiny asi 7 lidí, aby mě po zhruba stovce zase sjeli, pár km před cílem :-) Ani jsem nebyl naštvaný a bavil se, jak ze mě měli vítr a furt se ptali a ujišťovali se, že v cíli už opravdu spurtovat nebudu. Byl jsem rád, že visím a už jsem ani nestřídal, tak jsem jim to slíbil :-) Ona taková drzost, odjet ze skupiny a jet sám, taky do sebe něco má a lidem to vrtá v hlavě, i když z taktického hlediska to asi není to pravé ořechové :-)

                                                    0 0
                                                  • Beeda  

                                                    no u me jinak, me ujela ta prvni a nevedel jsem kolik je za mnou druha…

                                                    v kopcich jsem nikoho pod sebou nevidel, jelikoz mi nesekalo, tak jel svoje tempo a rikal si, ze nejedu uplne pomalu (ca 260–300w) a kdyz me nekdo dojede tak jsem v poho a pojedu kdyztak s nima, dojezd je rovinatejsi:-)

                                                    0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    taky bych chtěl jet v pohodě avg 260–300W na 250km trati :)

                                                    0 0
                                                  • Beeda  

                                                    taky jsem se pak pos..l :-))

                                                    0 0
                                                  • Greyhound  

                                                    tak s tímhle výkonem by mi myslím Beeda bohatě stačil pro můj rychlostní trénink místo toho kamionu :-DD i když jsem za ním vlastně kdysi chvíli visel, ale spíš než rychlostní trénink to pro mě byl náběh na rychlou smrt

                                                    0 0
                                              • Rychlej turista  

                                                Pokud chceš jezdit rychle, musíš tu rychlost taky trénovat. Kamión jede zruba stejně pořád pryč a pokud jede dostatečně rychle, snadno se za ním dostaneš na ANP a jsi schopen to nějakou dobu držet. Tohle sám nenatrénuješ, protože není jak, kopce jsou moc krátké, mají zatáčky a nedá se v nich tak jet plynule naplno jeden převod. A ovál za barákem taky každý nemá. Pokud to trénuješ, zvykneš si na vysokou frekvenci i na těžkém převodu. Pak pro tebe není problém jet sám a rychle, jen s o něco lehčím převodem. Proto spousta lidí je sice schopna viset v balíku, který jede 40 – 50 km/h, protože v balíku se dá kvedlat i lehký převod, ale jakmile jsou sami, jsou ztraceni. Jízda v balíku je hodně podobná jízdě za kamiónem, jen se za ním jede podstatně rychleji a na težší převod.

                                                0 0
                                                • Greyhound  

                                                  Díky, takhle to už dává smysl než že to je jen o „síle“ jak jsem pochopil z předchozích příspěvků. Nicméně mi to přijde jako už poněkud extrémní metoda, ale ty jsou holt asi pro extrémní výsledky jako máš ty potřeba. Pokud tohle budu chtít jednou trénovat tak než inhalovat splodiny za kamionem tak se spokojím s rychlým balíkem, delší kopcem nebo aspoň rovině se silným větrem do zad ;-)

                                                  0 0
                                                  • Rychlej turista  

                                                    Vždycky jsem to psal v souvislosti s vysokou frekvencí šlapání. Po takovém tréninku slezeš z kola a nohy se ti podlomí. A pokud se na nich náhodou udržíš, klepeš se jak ratlík, takže to určitě něco do sebe má.

                                                    0 0
                                                  • Greyhound  

                                                    Já reagoval na větu „Pokud budeš trénovat na lehčím převodu a pak dáš 11, tak ji jednoduše neutáhneš, protože na to nebudeš mít sílu.“ a nechápal proč když bych trénoval (na silničním kole) na trochu lehčí převody se stejnou kadencí, zátěží a jen ta absolutní rychlost by byla o něco nižší tak bych tu sílu mít neměl. Ale z dalšího vysvětlování a upřesnění mi je to jasný.

                                                    Zrovna nedávno jsme s kámošem řešili jak na ty svoje neskutečné výkony trénuje Cancellara a tohle je možný vysvětlení.

                                                    0 0
                                                  • treatt  

                                                    Ono leccos napovi i ty stehna…

                                                    0 0
                                                  • Snowball  

                                                    tak to bude najskor z toho, coho si sa pri tom zazracnom treningu z plnych pluc nadychal…

                                                    0 0
                                  • martin7  

                                    jen taková poznámka. Na výstavě jsem teď viděl novýho Srama. Ve předu jen dvoutác a vzadu desetikolečko. To vypadá zajímavě

                                    0 0
                                    • Rychlej turista  

                                      Jo, taky jsem to už zaregistroval. Ale půjde asi až na nové kolo.

                                      0 0
                                      • beeker  

                                        6 tisíc za kazetu…:-/

                                        0 0
                                        • Rychlej turista  

                                          Tak to je masakr. Ale než budu mít nové kolo, bude za třetinu. I tak je to dost.

                                          0 0
                                          • Snowball  

                                            ten novy sram je problerm v tom, ze je to 10kolo, cize nulova kompatibilita s 9kolami. Ale ked si priaznivec 2tacu vpredu, FSA ma take kluky pre 9kola, pocty zubov na prevodnikoch su rozne a daju sa vybrat, a ked to skombinujes s kazetou 11–34, da sa to celkom asi zniest.

                                            Bol o tom teraz clanok vo Vele 9/2010, su tam spomenute moznosti tych kombinacii.

                                            0 0
                                    • jonti  

                                      Jo, ale rozsah ti zustane skoro stejny jako kdyz vozis 3×9, vzadu mas 36 zubu na kazete. Prinos ma byt hlavne min razeni prevodniku. Taky se mi to velmi libi.

                                      0 0
                                    • Premik  

                                      nějak letmo jsem zaregistroval, že před měsícem na MS v cross country v Canbeře jel někdo kombinaci 1×10, což mi připadalo docela husté. Tuším, že druhý Absolon. Pokud by měl vzadu těch zmiňovaných 11–36, docela by mě zajímalo kolik zubů měl vepředu, 36? 38?

                                      Jinak jenom přidaný 10. pastorek ke stávající skladbě převodů na devítce v kombinaci s 2převodníkem pro mě osobně nemá žádný význam a počítám, že se tato novinka neujme. Ale 10kolečko s klasickým rozsahem 11–30 nebo 11–32, tzn. s menšími dírami mezi pastorky a to celé v kombinaci s klasickým 3převodníkem se mi docela zamlouvá.

                                      0 0
                                      • Pebe  

                                        tuším jednopřevodník jezdí občas Geoff Kabusch

                                        0 0
                            • McBlacky  

                              záleží co chceš jezdit a jak. Pokud je pro tebe priorita jezdit 4–5 závodů za měsíc celou sezonu s ambicemi na první desítku v kat, tak je lepší cílený trénink.

                              pokud pojedeš 1, nejvíc 2 závody za měsíc v hlavní sezoně, tak je lepší si ten zbytek v sedle užívat a jezdit si podle sebe, s kamarády, střídat mtb a silnici a jet na co máš zrovna náladu, ne to co zrovna musíš podle rozpisu. Tedy náš styl. Já teda osobně s tímto režimem objedu 20–25 závodů, ale jsem určitě vyjímka.

                              0 0
                              • nox159  

                                mi staci zajet za sezonu 5–10 zavodu ale chcu se v nich dobre umistit. kdybych jezdil kazdy tyden zavod – tak me to stoji nehorazne penize, a natrenuju toho min nez kdybych tolik zavodu nejel. Tedka v tom veku nemam zadne zavazky proste jen chodim do prace a jezdim, zatim mi to takhle vyhovuje kdyz vidim to jak se zlepsuju.

                                a jak sem uz spal v jednom tematu (diskuze s rychlym turistou) tak pokud me to posune dal budu se klidne kazdy den nudit 3h na trenazeru. Zatim to vidim takhle, postupem z vekem se to asi zmeni, prijdou jine starosti, deti… ale tedka sem do toho ochotny dat vse :)

                                0 0
                                • Rychlej turista  

                                  Samo, že v tvém věku a pokud máš předpoklady jezdit s nějakými výsledky, tak to nějaké vedení chce. My se tady ale spíš bavíme o tom, co po tom, zvlášť když s tím člověk začne coby geront a to předtím vlastně nikdy vůbec nezažil. Proto si myslím, že začít v tomto věku otročením podle nějakého plánu valný smysl nemá a jsou schůdnější a daleko příjemnější cesty, jak dosáhnout téhož. Sice ne s tak rychlým rozjezdem, o to však stabilněji a hlavně trvaleji.

                                  0 0
                                • kačaba1  

                                  Jen takovy poznatek: Ja jsem letos nastoupila do e-treninku, manzel jezdil skoro kazdy tyden zavody. Na zacataku jsme na tom byli vykonostne dost podobne. Kdybych mela na stupnici 1–10 oznamkovat moje a jeho zlepseni, kde 1 je takrka zadne a 10 je to nejvetsi, pak ja: 5 a manzel: 9. Kdyz mi chce ujet, tak s tim nema problem (drive se mu to nepodarilo) a s technikou je na tom taky lip (coz neprirazuji zavodum, jen ze v e-treninku te techniku nikdo nenauci)..

                                  0 0
                        • ¨MZ  

                          já si pauzu taky dávám, cca od půlky listopadu, do tý doby tak nějak jde jezdit, do konce prosince. To je nejhnusnější období. kdy mně to na kolo neláká, v týdnu je stějně brzo tma. První dva tři tádny úplné volno a pak pomaličku začnu s během, abych zas úplně nezlenivěl. Ale ten měsíc a půl úplně bez kola. Pak mě to po tý pauze na kole zase hodně baví. Ale abych si jako někteří dával volno celý říjen, když je v lese tak krásně a pak v litopadu začal se zimní přípravou, tak to ani náhodou.

                          0 0
                        • Zerocool  

                          pauzu si samozřejmě nějakou dej, pokud si v zápřahu někdy od prosince minulého roku, myslím ale , že kluci mysleli to, co praktikuju i já, prostě se vozit (už jen napohodu) a dojíždět ve vytrvalosti i na podzim, podle toho, co počasí umožní, pak až příjdou plýskanice zima a už nebude chuť dej pár týdnů pauzu…

                          0 0
                • martin7  

                  jó a podzim na Šumavě bez „turistů“ to je lábuž

                  0 0
          • bagr  

            Sorry turisto,ale napsat ze mu to rychle zvedne vykonnost a pak zase spadne a prestane ho to po par mesicich bavit je fakt nesmysl!Prave ze pravidelny a smysluplny trenink,jenz ma urcity zakonitosti vede k postupnemu svysovani vykonnosti,ktera je trvala.Samozrejmne ze je to otazka par let,jelikoz cyklistika je hlavne vytrvalostni disciplina spojena se silou a rychlosti.Protoze vetsina lidi je linej jak prasata,tak se nechtej namahat a jezdi jen tak bez ladu a skladu,nebo si vyberou mene narocnej sport. Maloktery jiny sport ma v sobe vsechny tyto vlastnosti,snad beh na lyzich a beh na delsi trate.Chce si to nejdriv najit informace o dane veci a vyzkouset na sobe a pote rict svoji osobni zkusenost.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Svoji zkušenost jsem popsal. Taky jsem psal něco o věku a proto pochybuji, že pokud člověk sportuje celý život, tak to těžko dělá proto, aby smysluplně trénoval. Skoro bych řekl, že čím jsem starší, tím nesmyslnější věci na kole dělám. A je to proto, že mě to tak baví :-)

              0 0
              • bagr  

                Samozrejmne pokud se chces kolem jenom bavit a je ti jedno jak jezdis,nic proti tomu.Ale ja mel na mysli to,kdyz nekdo chce zvysovat svoji vykonnost a zlepsovat se v zavodech.

                0 0
            • Zerocool  

              ale na to, co ty píšeš musíš mít podmínky, pokud budeš opravdu trénovat podle plánu, tak je to drill a to mi věř, k tomu pokud musíš ještě řešit každodenní problémy a nedejbože chodit do práce je vražda, dá se to vydržet maximálně 2–3 roky… a co potom??? budeš potřebovat dlouuhou pauzu, aby jsi se na kolo vůbec podíval, přístup, který popisují RT a Černoch je dlouhodobě udržitelný a kolo ti nezhnusí, taky přesedáváme na tento přístup… Samozřejmě něco jiného je, pokud jsi profík, kolem se živíš a nechodíš do práce, pak se jen musíš zmáčknout uklidit si zvratky po tréninku, dát si sprchu a udělat něco k jídlu:)

              0 0
              • kámen úrazu1  

                Já začla trénovat na tuhle sezónu. Měla jsem letos dost problémy, tak to na výsledkových listinách znát není, ale vím, že jsem se o něco zlepšila. Navíc – a dost nečekaně – mě to hodně baví, víc než ježdění si jen tak. Neříkám, že vždycky, to bych lhala. Jsou dny a tréninky, které bych radši vypustila. Ale celkově vzato, baví mě to a u tréninku podle plánu zatím zůstávám.

                0 0
                • Medunka  

                  On má Zerocool domácí zkušenosti z jiného úhlu pohledu na závody než máš ty, nebo já :-) tak ten trénink bere úplně jinak :-)

                  0 0
                • Zerocool  

                  to jo, ale pořád to je u tebe více hobby a asi to ani tak moc nebolí, protože to neženeš do takových extrémů, patří k tomu ale i další věci, cestování, apod…prostě co je moc, to je příliš, Medunka a někteří ostatní ví:)

                  0 0
                  • kámen úrazu1  

                    Jako že mě třeba intervaly maximálky bolí míň?

                    0 0
                    • Zerocool  

                      určitě ano, nechci zpochybňovat tvůj přístup k tréninku…

                      0 0
                    • Beeda  

                      nene, ten extrem zacina ve fyz. a hlavne psychicke unave (spojene nadoby), kdo zacne v brezen/duben tyden co tyden trenink/zavod/cesta a konci v rijnu, tak vicemene od srpna u rika uz aby byl konec:-)

                      vlastne ti to zerocol napsal jiz vysse akorat jsi to nepostrehla…„patri k tomu dasli veci…“ coz pokud by jsi se do toho stavu dostala, tak by jsi se neptala zda je to o bolesti max.intervalu…

                      0 0
                      • Zerocool  

                        Máš deset bodů chlape, líp bych to nenapsal! Je to přesně jak píšeš. O bolest v intervalu opravdu až tak nejde:). Jen bych dodal, že plný trénink začíná v listopadu a končí se na konci září. Je to fakt brutální, když chodíš do práce a navíc, když takhle táhnou oba, tak je to fakt na bednu…

                        0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                  • Medunka  

                    Tak koukám, že je to oficiální. Ale i tak doufám, že se občas někde na nějakém závodě potkáme :-)

                    0 0
                    • Zerocool  

                      jo je to ofi, každopádně závodního ducha nepohřbila, na závodech se určitě uvidíme…

                      0 0
          • Sipal  

            Tak já na kole úplně primárně začal jezdit abych zhubnul. To se mi letos povedlo (25 kilo, přijímám gratulace ;-) ), ale jak se tak pozoruju, budu pořád potřebovat nějakej pohyb, aby to zase nevylezlo nahoru. Sice už teda hubnutí priorita není, ale když vidím, jak jsem se zlepšil jen tím popojížděním, tak by mě fakt zajímalo, kam to ještě můžu dovést. Jak moc to bude nebo nebude otrava a jak dlouho to vydržím, to teď fakt nedokážu říct. Ale ono ježdění pro hubnutí (hlavně rotoped), kdy stejně musím každý den jezdit aby to mělo smysl, se už od toho tréninkového režimu zas tak neliší. Aspoň by to s trenérem mělo nějaký řád a hlubší smysl, než jen pálení kalorií. Každopádně díky za názor, uvidím jestli tak dopadnu.

            0 0
            • Pedro RB  

              gratuluju!

              0 0
            • black.horse  

              velká gratulace k zhubnutí! jinak, pokud máš chuť to zkusit dle trenéra tak klidně zkus, nic horšího než že se na to po čase vysereš se Ti stát nemůže:-) spíš jde o to jaký styl ježdění Tě baví víc, trénovat aby ses zlepšoval nebo jezdit pro radost a pohodu a kochat se…

              0 0
              • McBlacky  

                oprav si věk :) už to není tak kůůůl :)

                ty ale začínáš z kochaře aspirovat na chrta!

                0 0
                • Pebe  

                  aspirovat? Dyk je z něj už čistokrevnej nízkotučňák :-))

                  0 0
              • Sipal  

                Dík. Asi to tak dopadne. Ještě nějak dohodnout doma, že to nebudou úplně nesmyslně vyhozený peníze. Což ale v podstatě stejně budou :-).

                0 0
            • Lance  

              i na bachoru?

              0 0
      • Olej  

        taky jezdím na pohodu tedkom jsem si al ekoupil trenažer na zimu tak jsem zvědavej co to se mnou udělá:)

        0 0
        • Snowball  

          nechcem ti kazit radost, ale ked jazdis na pohodu, tak tipujem ze ta to akurat tak otravi

          0 0
          • McBlacky  

            záleží jakej má, já používám I-magic a docela se na něj těším. Venku hnusně – hodím tam nějaký Alpy, zapnu si soupeře buď kamarády nebo svoje starý časy a frčím. Navíc už se to dá „hrát“ i online. To bude letos v zimě peklo :)

            navíc ty lepší umožňují sledovat jak TF tak Watty a má to pak docela zajímavý výstupy ohledně efektivity na různých kadencích atd.

            0 0
    • Hádě  

      čau, jeden můj dobrej známej jezdí za cyklotrenink, přitom je to „hobbík v letech“, taky jde o to jestli na to máš připravené nějaké finance. Můžeš mi napsat na e-mail…

      0 0
    • šlapatko  

      Mám to podobně.Čas od času projedu trasy které si měřím a pořád jdu nahoru.Technika jde dopředu,v kopcích to taky jezdí lépe.Jezdím jen pár závodů ročně.Letos mě nadchla 24 v Bystřičce­.Nejlepší závod co jsem kdy jel.Člověk se nikam nežene,poklábosí a celkově je to jiné než 50km natvrdo.I trénink je jiný.

      0 0
      • HROOLI  

        Rád bych se přidal do této diskuze..Taky zvažuju pomoc nějakého trenéra.Příjde mi,že můj trénink není dokonalý a já nedokážu ,,vytěžit" 100% .Už jsem psal dotaz i panu M. Blackymu – ( za odpověd mu velmi děkuji ) a díval se na stránky cyklotreninku.com ,kde se mi zamlouval program ,,Základ " je na tři měsíce,jen nevím jestli ta doba bude stačit a kondice půjde výš a výš.Jsem něco jako Nox.Netajím se tím,že chci být občas i na bedně,udělám pro to vše.Začal sem letos o prázdninách- jezdím vždy,kdy mám čas.Což ted na podzim není lehké.Ze školy příjdu ve tři a učím se do pěti,pak jedu ven ,jak je kosa -ca sedum se vracím a učím se ještě dál do osmi..Podzim bude asi problémový..Seč­teno,podtrženo – jsem mladý nevybouřený man :) ,který chce něco dokázat,ne jít do závodu bez nějakých větších ambicí.Jen potřebuji někoho ke kormidlu :)

        0 0
        • Medunka  

          no můžeš vyzkoušet i Ondru Vojtěchovského a tady se můžeš kouknout jak někteří trénují a bednují :-)

          0 0
        • Rychlej turista  

          Zkus se optat BjP, do Opavy to máš kousek. Mají tam zřejmě slušnej oddíl, když BjP na letošním KŠ na dvoustovce skončil 6.

          0 0
        • Dalas  

          vzhledem k tvému věku bych si našel někde v okolí nějaký cyklistický oddíl-team. To by bylo pro tebe myslím nejideálnější. Taky jsem začínal v oddíle na silničce, kde nás bylo sice asi 6 lidí, ale byli tam 2 profíci, trenér a ti nás naučili jezdit a pak brát na závody–bylo to supr a pěkně v kolektivu-to je nenahraditelné!

          0 0
        • Zerocool  

          pan M. Blacky…dobrý:) no a vem si až budeš chodit do práce a budeš chodit v pět domů…to už asi nebudeš jezdit vůbec tipuju…

          0 0
    • jonti  

      Tak som sa motivovany tymto vlaknom zaregistroval na MyTreneek :) Celkom pekne to tam je. A ako prve som pozeral ako trenuje Beeda :)

      0 0
      • HROOLI  

        Já taky,ale v§bec nevím jak nastavit např. najeté km atd..Neorientuji se v tom.

        0 0
    • Sipal  

      Všem dík za příspěvky, i když se to tradičně zvrhlo úplně jinam. Každopádně včerejší přeměření v Casri mě pošťouchlo k tomu, že trenéra zkusím a uvidím, jak to dopadne a kam mě to posune. Abych měl motivaci, tak veřejně vyhlašuju závazek jezdit KPŽ do stovky. Dr. Martínek se na to sice moc netvářil, ale nemá cenu si dávat malé cíle ne?

      0 0
      • Snowball  

        drzim palce, ale… nechces sa venovat radsej turistike? Napriklad Nizke Tatry nie su zle. To by IMHO bola vacsia zabava a malo vacsi zmysel nez sa nahanat za manekynmi na karbonovych klolech :o)))

        (ale nie, zartujem, vela stastia a hlavne si to uzi a neubliz si)

        0 0
      • Rychlej turista  

        Pořadí do stovky o ničem nevypovídá. dej čas vítěze +%. Já jsem spokojený, když se vejdu do jeho času +10%. Ale to bylo kdysi, už slevuji a teď bych to viděl na 15% :-)

        0 0
        • Sipal  

          No, mě to vychází tak kolem +20%. Na P50 jsem měl na Hrušku 27%, vůbec netušim jestli je to reálný nebo ne. Ale závazek neměnim, kdo a za kolik vyhraje mě nezajímá, musim bejt do 100 ;-).

          0 0
          • McBlacky  

            to záleží taky kam přijedeš a na jakou trasu. Letos se třeba Ještěd nebo Vary /oboje dlouhá/ daly zajet na hezký výsledek – teda opticky :)

            jinak jak píše RT, čas vítěze + %, to je relevantní srovnání. Těch 10% je už hodně slušný.

            0 0
            • Sipal  

              To chápu, že záleží kolik a jakejch lidí jede, proto jsem to taky formuloval takhle ;-). Ale beru to v půlmaratónech, tam startuje vždycky lidí hodně a dostat se do stovky je zatím mimo moje možnosti. Tak uvidíme.

              0 0
              • Rychlej turista  

                Jenomže takové hodnocení nemá valnou vypovídací hodnotu a čím víc účastníků, tím to bude vypadat lépe. Ale jen vypadat. Pokud to budeš brát na ty %, je to hodně přesné a objektivní, protože i na hnoják, kde startuje 5,5 lidí, zpravidla přijede aspoň jeden namakaný borec a neexistuje objektivnější metoda, než se na závodě srovnávat s vítězem, protože za ním klidně může být 5ti minutová pauza, pak další borec, zase 10ti minutová pauza a pak v 10 minutách našlapána polovina startujících. Podle tvé metody by mezi druhým, třetím a čtvrtým byl rozdíl pouze dvou míst, takže prakticky žádný. Pokud se ale tito tři potkají na nějaké davovce, druhý dojede někde vpředu, ale třetí se čtvrtým se budou plácat pravděpodobně několik desítek, možná i stovek startujících za ním. A výše píšeš, že jsi byl na vyšetření a chceš to brát trošku vážněji. Pokud to tak je, tak po roce bys neměl mít problém se vejít do času vítěze +20%. Pak už to jde ztuha.

                0 0
                • Darkson  

                  asi záleží jak kde, ale na některých závodech +20% času vítěze bude problém. to by znamenalo zajet třeba bikový Sudety za 6 hodin:-)

                  0 0
                  • Beeda  

                    cim tezsi (delsi a pomalejsi..) tim se casove nuzky rozviraji…

                    0 0
                  • Rychlej turista  

                    Asi jsem napsal blbě, že by to neměl být problém, spíš mělo být, že pokud se tomu bude věnovat, že by mělo být reálné takových časů dosahovat. Pro někoho ta reálná hranice může být 10%, pro někoho třeba 25%. Ale dá se s tím pracovat a člověk objektivně vidí, jak se zlepšuje, což podle pořadí, pokud nejezdí hodně vpředu, nepozná. Jak porovnáš výkon na dvou rozdílných závodech, když jednou skončíš 50. a jednou 90? Objektivně to může být úplně obráceně, než jak to vypadá opticky. Takže pokud se chci chlubit, použiju výsledky, ale pokud se chci někam hnout, vždycky mě zajímají spíš ta procenta :-)

                    0 0
                    • Darkson  

                      neboj, já to chápu, taky vždycky koukám spíš na odstup od vítěze a jeho výkonnost:-)

                      0 0
                    • Sipal  

                      Já s tebou vůbec nepolemizuju jestli má větší vypovídací hodnotu absolutní umístění nebo relativní výkon vůči vítězi. Chápu co co znamená, plně s tebou souhlasím a pro účely porovnání svých výkonů samozřejmě používám ty procenta času vítěze. Ale jako nějaký cíl hozený do davu právě pro účely chlubení mi to přijde takové suché – když řeknu, že loni jsem měl +27% a letos chci třeba +18%, tak si pod tím velká většina lidí nic nepředstaví a hlavně to pak neocení ;-). Když řeknu, že loni jsem byl 300 ze 600 a letos třeba 85, tak to vypadá jinak. Takže asi tak. A mimochodem, jako další takovou rozumně vypovídající metriku používám relativní umístění ve výsledkové listině. To zas (aspoň u větších akcí) není tak citlivé na to, jestli zrovna jede Hruška a dá druhému 5 minut, nebo jestli je špička vyrovnanější.

                      0 0
                      • Bumerangista  

                        Místo hodnocení jenom času (i procentuelně) jsem vymyslel trochu vylepšenou metriku. K délce je připočtené vynásobené převýšení a celé je to na nějaký exponent, jelikož čím delší trať, tím menší průměr.

                        U běhu se prý používá převýšení×10, u kola jsem empiricky došel ke koeficientu 20. Má to svoji logiku: oproti běhu se na rovince méně unavíš.

                        Exponent jsem empiricky nastavil na 1.15.

                        Z toho vznikne nějaký koeficient, který jsem normalizoval jako 100 pro vítěze Malevilu 2009. Malevil 2009 jsem vzal jako referenci kvůli relitivní neobtížnosti trati (bylo sucho a technický pasáží relativně málo).

                        No a pak je to stejné: můžeš to hodnotit aboslutně, nebo se můžeš srovnávat vůči vítězovi, ale na základě této metriky. je na to trochu vidět i obtížnost tratě daného závodu vůči referenci (ale jen tam, kde se zúčastnila špička elity). Tak třeba u letošní Úpice (Apache Jestřebí hory), kde to bylo dost o blátě, vychází 1.18 vůči Malevilu 2009… a Drásal má 1.03, tedy srovnatelná obtížnost trati, trochu málo víc techničtějších pasáží (jedna tlačka).

                        Inspirace zde. Můžete si to vyplnit a podívat se, jestli to u vás zhruba něco ukáže (ladil jsem to jenom na mně, což je málo).

                        Jo a žádný komentář vůči mým výsledkům! Je to dost na pohodu (zatím).

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          Jseš pěkná hračička :-)

                          Bohužel tomu moc nerozumím.

                          0 0
                          • Bumerangista  

                            Chápu, vypadá to komplikovaně. Příklad:

                            Malevil 09, Jan Hruška: 106.5km, 2.69km převýšení, čas 4:10

                            ⇒ celkem (0.051×(106.5+20×2­.69)^1.15)÷4:10 = 100

                            Drásal 09, Jan Hruška: 115km, 3.200km převýšení, čas 4:51

                            ⇒ celkem (0.051×(115+20­×3.2)^1.15)÷4:51 = 97.5

                            100/97.5 = 1.03 … náročnost tratě

                            Drásal 09, já: čas 6:13

                            ⇒ celkem (0.051×(115+20­×3.2)^1.15)÷6:13 = 61.8

                            61.8×1.03 = 63.4 … můj výkon

                            Výhoda je, že pokud odhadneš náročnost tratě (povrch a techničnost – pohybuje se mezi 0.95 a 1.2), nepotřebuješ čas vítěze, abys zhodnotil, jak jsi dával, vypočteš si to sám. 100 znamená, že jsi Hruška, 65 vychází zhruba jako minimum pro ujetí Salzkammer 200 v limitu.

                            0 0
                        • marios  

                          Hodně dobrá práce. Když jsem si tam zkusmoo dosadil svoje letošní výkony, tak jsem v XCM se vešel do ±5% v tom kalibrovaným kriteriu. Potíž byla jen u silničního krále, tam do dalo víc v důsledku jízdy ve skupině (u silnice by to asi chtělo přehodnotit nějakej koeficient) a u XCO, který jezdím s veteránama vepředu, tudíž je kal. kritérium taky vyšší. Nebo je lepším měřítkem to „jen“ kriterium?

                          0 0
                          • Bumerangista  

                            Dík za zpětnou vazbu.

                            Se silnicí to bude podle mne podobné, pokud se bude předpokládát, že všichni tahají stejně. Ale to nemusí být pravda. Já silnici nejezdím, takže nebudu vařit z vody, ale určitě by šlo nějak to namodelovat.

                            XCO jsem také nikdy nejel, ale předpokládám, že všichni jsou na tom stejně v bloudění a v dohledávání, tak by to mohlo sedět, ale možná je tam něco víc.

                            0 0
                  • Greyhound  

                    přesně tohle jsem sem chtěl napsat, protože jsem si po letošních sudetech dělal pro zajímavost analýzu svých výsledků jestli se v čase zhoršuju a vyšlo mi, že letos by 10% byla první desítka, 20%první třicítka a 30% první stovka.

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Takže taky porovnáváš časy. To je to, co jsem měl na mysli.

                      0 0
                      • Greyhound  

                        Porovnávám se následovně – v prvé řadě s kámošema s podobným životním stylem a nájezdem, pak s vítězem a nakonec s nejlepšíma ženskejma, to je totiž jediná rozumná kategorie kde mám se svým přístupem šanci bojovat o bednu ;-)

                        0 0
                        • jonti  

                          Mam to rovnako, ta prva zenska ale moc spolahliva neni, je tam prilis uzka spicka. Proste ked to Radovej alebo Krnacovej nejde alebo tam nie su, tak ak mi ide dam prvej zene pol hodiny, ak tam su tak najviac 15 minut.

                          Velmi dobre je tiez medzirocne porovnanie na zavodoch, kde sa nemeni trat.

                          0 0
                          • Greyhound  

                            Na meziroční srovnání jsem zapomněl, tam je ale problém, že u dlouhých tratí (třeba Sudet) se ta trať v průběh let trochu mění a taky dost závisí na stavu trati.

                            Absolutní odstup na vítěze, ať již absolutního nebo v kategorii je pro mě příliš deprimující a nemotivující, to se radši podívám kolik mi zase naložila Radová a řeknu si, že příští rok trochu potrénuju a už jí konečně zaříznu :-D

                            0 0
                    • Cryzyy  

                      tady je tech prvnich 10% pro normalniho pracujiciho smrtelnika jenom sen, do 20% znamena hodne stesti a par sezon driny zasebou, rozdil 20%-30% uz je vykonnostne hodne velkej

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Jo, taky vidím těch 20% jako hranici, kde se to láme a jejíž překonání už není zadarmo.

                        0 0
                        • Snowball  

                          mate podnikat vyjizdky so seberovnymi, potom by ste neboli sklamani ze vas v lese nehali samych, nechytali by vas komplexy, nasledne by ste tolko neutracali za velomaterial ze tu casovu stratu jeho pomocou stiahnete, a neublizovali by ste tolko svojim telickam :o)))

                          0 0
                          • Medunka  

                            :-)

                            0 0
                          • Zerocool  

                            :):) ty jsi hrozné péro, apoň se zorientuj s kým zrovna píšeš, myslím, že na projížďce s těma dvěma by jsi se rychle ztratil, možná i s některýma ženskýma tady:):)

                            0 0
                            • Snowball  

                              vdaka za poucenie, ale nebolo treba, na tom totiz prave cele kuzlo mojho predosleho prispevku (ba ci aj celeho mojho posobenia na BF) bolo postavene! ;)

                              0 0
                              • Snowball  

                                (som si doteraz myslel, ze trojsmajlik je dostatocny indikator, ale ZC ma zas dokazal vyviest z omylu… :D

                                0 0
                              • Zerocool  

                                A co jako tím chtěl básník říct?

                                0 0
                                • Snowball  

                                  ale nic, to si nevsimaj. Ja v pohode zvladam take tie situacie typu poucovalo kura sliepku ;)

                                  0 0
                          • Cryzyy  

                            V tomto konkretnim pripade je trosku problem s nedostatkem „seberovnych“ v miste bydliste a pri danem nacasovani vyletu :) Od doby co jezdim na silnicce a zimaku, nejsou naklady na jezdeni zase tak velke a casu tomu venuji jenom tolik, kolik chci, telo si na to uz celekm zvyklo, takze prestavat by mu nemuselo udelat dobre :)

                            0 0
                        • Cryzyy  

                          Trosku „vedecky“ je to popsane tady http://www.ondrej-vojtechovsky.cz/…view/208/31/ rozdil je trosku v tom, ze na KOLE (na silnicnim KOLE) nejezdi tolik turistu (nic osobniho :)) jako na biku, nicmene zacatek zebricku bude stejnej.

                          0 0
      • jonti  

        Mozem sa ta opytat, ako si sa tam objednal? ja sa tam pokusam uz treti den dovolat a neuspesne. Raz sa mi to podarilo, ale Dr. Martinek bol prave zaneprazdneny, nech zavolam medzi 13 a 14hod, ale potom uz nikto telefon nebral. :(

        0 0
        • Zerocool  

          jsou tam i sestry, těm se nedá dovolat? jinak tam skoč, když jsi v praze ne?

          0 0
        • Sipal  

          Objednával jsem se hodně podobným způsobem, navíc mi do toho ještě přišla jeho služebka do zahraničí, ale po dvou týdnech jsem se nakonec dovolal a pak už to byla rychlovka. Dokonce i můj mail někam zašantročil, takže ani to není jistota. Prostě zkoušej, jinak to nevidím. On ne že by nechtěl, na mě působí strašně ochotně, ale asi je vytíženej, nevím…

          0 0
        • beeker  

          To znám, doktoři…:-)

          0 0
    • jonti  

      K tejto teme, ake mate skusenosti s konkretnymi programami? Mne pripada, ze cyklotrenink je dost drahy, za 900 mesacne dostanem vedenie a fakt len minimum osobnych konzultacii. Ondrej Vojtechovsky pozeram ze tiez zdrazil na 900 mesacne, ale aspon tam je konzultacia kazdy mesiac. Tak premyslam, ci to pre mna s mojim dost chaotickym zivotnym stylom ma cenu, alebo si radsej navrhunem nejaky treningovy plan sam a budem ho dynamicky upravovat podla nalady a podmienok.

      0 0
      • Zerocool  

        základ je vědět jak, že??:)pak si můžeš sestavovat a přizpůsobovat co chceš…

        0 0
        • McBlacky  

          ono dost lidem stačí si rozepsat pevný režim třeba vždy na 4 týdny, aby se přinutili.

          obecně pro hobíka v přípravce drtivá většina ZDV, pak na jaře 10–15% intervalů různých motivů. V sezoně zařadit více komp a je to v pohodě. IMHO – Pokud dodrží takto postavený plán teda v určitým objemu, bude na tom líp než někdo kdo bude mít profi trénink a pojede ho z 80%.

          tyhle základy Jonti zná. Jezdí už pár sezon a celkem dobře

          0 0
          • Zerocool  

            to já vím, právě se mi zdálo divné proč se tak ptá…

            0 0
          • Cryzyy  

            Ona je otazka kam se kdo chce s trenerem dostat a jake hranice si urci, pokud clovek uz nejakej cas jezdi a vi co a proc dela, tak mu to asi moc nepomuze, leda by chtel prekrocit nejak zasadne svuj stin. Pro zacatecnika to urcite smysl ma, muze ho to posunout rychleji dopredu a zaroven mu to pomuze vyvarovat-se nejakych zasadnich chyb. Druha varianta je, ze trenera pouziva jako konzultanta, coz by mohl byt Jontiho pripad… treba loni jsem tak 95% treninku odjezdil tak nejak jak bych si predstavoval, ale v dobe pred zavodama to byla takova naloz jakou bych si sam nikdy nenaordinoval.

            0 0
          • jonti  

            Mne ide hlavne o to, ako velmi je trening ktory mi naordinuju robeny pre mna. Kedze som celkom specificky pripad, po zraneni a dlhodobom treningovom vypadku. Navyse sa nechcem vzdat lezenia a len jazdit na bicykli.

            Jednoznacny prinos podla mna bude ist na laktatovu krivku a vediet kde mam prahy.

            Zatial mi najlepsie vychadza si zaplatit ten Start program na cyklotrenink.cz.

            Ale ako dlhodobe sa mi viac zda co ponuka Ondrej Vojtechovsky, hlavne kvoli osobnym konzultaciam. Este si to asi trochu premyslim a snad coskoro idem na to.

            Este dalsi dotaz, podla mna nema velmi zmysel zacinat uz teraz, vyznam to ma snad az v decembri(pro­sinec), ked to uz nejak so sezonou suvisi. Alebo zacat nejaky treningovy program uz teraz?

            0 0
    • Tomahomo  

      Náhodou jsem našel rozhovor s Ondrou Vojtěchovským, třeba si jej někdo také rád poslechne.

      0 0
    • RADO77  

      Nemám zkušnosti s cyklotrénink. com, ale dostával jsem psané tréninky 3 roky po sobě (na triatlon), tak napíšu pár osobních postřehů. Neměl jsem ambice na bednu, ale chtěl jsem se jen zlepšovat. Trénink mě přiměřeně motivoval (bez něj bych se na sport dost často vybodl a pak jsem byl rád, že jsem šel – na druhé straně, když bylo psí počasí tak jse změnil plán, resp. sport – výhoda triatlonu :-)). Jako naprostého sportovního amatéra mě trenér taky zasvětil do základů tréninku a sportu dělaného trochu systematicky (regenerace, tepy apod.).

      Má to jednu podmínku. Najdeš si trenéra, který pochopí, že na rozdíl od profíků pro Tebe (nebo alespoň pro mě to tak bylo), že „cesta je cíl“, t.j. že není hlavní absolutní výsledek, ale postupné zlepšování výkonnosti bez ohledu, na umístění ve výsledkové listině. Krom toho musí pohopit, že máš rodinu práci apod. a že když máš v práci nějaký projekt a strávíš v práci pár dnů do půlnoci nemůže Tě honit do

      Trenér by měl taky chápat, že kolo není středobodem Tvého světa a, když trénink kola občas prohodíš běžkama, inlinama, či něčím jiným, tak to není ztracený čas. Howg

      0 0
      • Manas  

        Takovyho trenera bych taky potreboval …

        0 0
      • Beeda  

        tak hlavne je dulezite oboustrane pochopeni…

        kolikrat vidam, ze sverenec nepochopi nebo nechce chapat dodrzovani zakladnich postupu, dela si co se mu z libi, ze uz „vi jak na to“ a nasledne ani o techto zmenach nedava zpetnou vazbu…

        navic i sverenec musi pochopit, ze profici jsou uz produktem drsne selekce, takze se jim nemusi vybec ani priblizit, a i „pozorovnani z dali“ bude uspechem vzhledem k danym moznostem.

        nakonec dost lidi ma velke ocekavani a chce vsechno hned, rychle a to bohuzel nejde a je to k cesta k demotivaci ci skode na zdravi. Neni to jako prit do kramu dat prachy na stul a koupit si fazonu…

        0 0
        • RADO77  

          O té komunikaci a očekávání je to dobré doplnění Toto jsem zapoměl dodat.

          Na druhé straně ta selekce he hlavní příčinou toho, že dobrý profík není vždy nejlepším trenérem pro hobíky, protože kvůli zažitým modelům časte nemůže/nechce pochopit, že hobíci mají jiné cíle a hlavně jiné možnosti (zejména časové).

          0 0
          • Biker jak Pes  

            Jsem někde četl, že profíci, co jsou vedeni trenérem odmala často později, po kariéře, nejsou schopni sami vést nebo trénovat. Důvodem je často neznalost problematiky. Přišlo mi to docela odvážné tvrzení, co si myslíte ?

            0 0
            • pelhrimov  

              Já bych to zjednodušil. Na kole prostě může jezdit i méně inteligentní jedinec, který se nemůže uživit svými znalostmi v žádném oboru tedy ani trénováním. Buď bude profesionálním sportovcem nebo bude chodit na směny k pásu do výroby a nebo bude nezaměstnaný.

              0 0
              • pelhrimov  

                Z toho vyplývá jedna věc: Tréninkové rady rychlejších závodníků těm pomalejším mohou být někdy strašně s prominutím pitomé. To, že je někdo na hobby závodech o chloupek rychlejší neznamená, že má nějaké hluboké znalosti o tréninku, ale z 90% je to proto, že prostě má více času a chuti a najezdí v tréninku větší objem. To samé platí o potravinových doplňcích, kdyby fungovaly tak, jak si někteří myslí, tak by některé látky v nich obsažené byly okamžitě zapsány na seznam zakázaných :) To co v nich opravdu funguje jsou asi jen různě složité cukry, od těch nejjednodušších až po škroby :)

                0 0
                • Beeda  

                  z toho plyne, ze jsi vubec nepochopil ulohu trenera;-)

                  0 0
                • Biker jak Pes  

                  No mi právě nešlo do hlavy, že i za ta léta profesionálního sportu se najde jenom opravdu pár takových, kteří jsou později schopni trénovat. To buď jsou profesionální sportovci opravdu takové paka nebo ignoranti. Jinak si to vysvětlit neumím.

                  Čímž se právě rozpadá můj sen živit se sportem. :-(

                  0 0
                • Rychlej turista  

                  Být trenér, tak bych se o někoho začal zajímat teprve tehdy, když bych viděl, že dotyčný 90% času a chuti věnuje najíždění kilometrů. Tohle totiž může dělat i bez trenéra a trenér není od toho, aby někoho honil na trénink. Dokud dotyčný nepochopí, že cyklistika je zejména o těch najetých kilometrech, tak jakékoliv vedení postrádá smysl. Cyklistika není fotbal, kde stačí mít talent se ve správnou chvíli ocitnout na správném místě a zbytek okecat.

                  A co se týče toho trenéra, jako takového, tak vystudovaný teoretik, nikdy nemůže být dobrým trenérem. Schází mu totiž zkušenosti a ty jsou, jak známo, nepřenosné a nic je nahradit namůže.

                  0 0
                  • Beeda  

                    2.odstavec asi tak :-) a pelhrimov to nevedomky taky vstihl ze na jezdeni na kole inteligenci nepotrebuje;-) ale v zavode a treniku tu hlavu pouzit musis;-)

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      No však to používání hlavy a správně vedený trénink patří mezi těch zbývajících 10%. Je to jako bys kopal v diamantovém dole – čím usilovněji budeš kopat, tím více diamantů vykopeš, ale briliant mezi nimi nebude ani jeden. Ten se teprve z toho diamantu musí vybrousit. Stejně, jako z toho cyklisty (co má chuť a vůli najíždět kvanta km), může používání hlavy a dobrý trenér udělat špičkového závodníka. Osobně si myslím, že cyklistika patří mezi ty "inteligentnější " sporty :-)

                      0 0
                      • nox159  

                        zas na druhou stranu kdyz se chcu zlepsovat co nejefektivneji a mam na to napr 10h tydne tak se podle me ten trener vyplati…

                        pokud bych mel kazdy den 3h cas tak je to neco jineho…

                        muj nazor ( je jen teorie) vy mate svoje nazory overene v praxi a s tim vam nesaham ani po kotniky ;-)

                        0 0
                      • Bumerangista  

                        Bezhlavě točit (najíždět) vs. mít pevnou vůli… no nevím, co je více pravdivé.

                        0 0
                  • RADO77  

                    Máš naprostou pravdu u těch, kteří chtějí „jezdit bednu“. Ale ta debata (alespoň z části) je tady o tom, zda trenér má smysl pro lidi, co nemají ambici jezdit bednu, ale mají chuť se i v rámci omezeného časového prostoru zlepšovat. Myslím si, že trenér má u tohoto typu lidí ještě větší význam, než u těch „bednařů“ – tam je to hodně o těch objemech o kterých mluvíš – prožože dá tréninku v omezeném prostoru směr pomůže z z něj vytěžit maximum. Chce to ale porozumění pro toto specifikum od trenéra a jak správně podotkl Beeda kvalitní komunikaci ze strany svěřence.

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Jasně, že je to komunikaci, ale především je to o poznání svěřence. Proto jsem k internetovým a dalším trenérům na dálku velice skeptický. Podle mě daleko větší (spíše bych řekl obrovskou) službu udělá jěždění s partičkou starých zkušených psů, zvlášť, pokud se mu některý z nich bude trošku věnovat, protože pro nezkušeného začínajícího cyklistu je nejdůležitější sbírání zkušeností a vyvarování se fatálních chyb. Ani jedno ani druhé mu žádný trénér na dálku poskytnout nemůže. A teorii se dozví u piva. Tohle hobíkovi naprosto musí stačit a pokud v něm něco je, dostaví se první solidní výsledky. Teprve pak (když jsou větší ambice) bych se podíval po osobním trenérovi.

                      0 0
                      • tom_777  

                        (k internetovým trenérům jsem skeptickej taky – je to jen byznis)

                        jsem „mladej“ zelenáč co závodí na kole asi 2 roky – dřív jsem jezdil prostě na vejlet – a myslím, že pro takový zelenáče je hrozně těžký jezdit s těma „starejma vlkama“ protože ty starý vlci jsou vlastně taková uzavřená komunita(navíc trochu rozhádaná za ty roky) a někoho novýho moc neberou i když se na okresních závodech potkáváme a výkonostně už v rámci okresu v těch horních 10% jsem

                        takže jezdim s dalšíma začátečníkama … nebo solo což mě trochu sere, ale asi to jinak nejde

                        0 0
                      • JakeF  

                        Super. A co bys poradil mně? Při ročním nájezdu ani ne 5000km a zoufale necílenym tréninku jsem byl schopen zajíždět výsledky v Galaxy sérii těsně pod bednou na krátkejch trasách i s absolutní neznalostí tras, na dlouhejch, co znám ty lidi, tak by to bylo kolem 15. až 20. místa celkově. Jediná moje výrazná slabina jsou rozjezdy, kdy mám problém po startu udržet stejně výkonný lidi a zatáčení na sypkym povrchu. A je to první rok, co nějak závodim, loni 3 závody na zkoušku. Na ježdění pod osobním trenérem to není ani výkonnostně, zvlášť když budu v prváku na VŠ, najít partu bych musel nějakou, kde někdo jezdil opravdu elitu a těch moc na bajku asi nejezdě, navíc vzhledem k rozvrhu ani netuším, kdy bych s nima moh jezdit. Příští rok bych to chtěl přesunout spíš na XC závody a ten online trénink mi přijde jako jediná reálně uskutečnitelná volba, jen na to nemám peníze. Takže si holt na jaře udělám testy a budu zase jezdit podle sebe, jen na XC víc trénovat techniku…

                        0 0
                        • Lada,s  

                          Teď jsem se díval na tvoje výsledky Galaxy série a musím říct že velice slušné. Škoda že jen 4 dokončené závody, pak by bylo i celkové pořadí velice pěkné :-)

                          0 0
                          • JakeF  

                            Díky, co se dá dělat… 3* to byl defekt, jednou blbá i náhradní duše, 2* neopravitelně řízlej dušovej FF bez duše (ten už mi na kolo do závodu nesmí). Pak protože mi nešlo o body, tak jsem byl vyslán na P50, no a z Kácova jsem si dal z 6. místa expres do nemocnice :). Ale na celkový pořadí to chce stejně jezdit dlouhý, těch 20 bodů je moc velkej rozdíl. Nicméně příští rok už Galaxy stejně jezdit nebudu, většina závodů je šíleně daleko.

                            0 0
                      • Bumerangista  

                        Pavle, já určitě patřím do té skupiny, kterou ty popisuješ (kde sbírání teorie u piva a zkušeností s partou bláznů je ta správná volba), ale určitě bych to neradil klukovi, co je mu 20 a chce se přiblížit / dávat bednu. Jakýkoliv trenér to bude brát vážněji, než „kámoš od stolu“. Jestli on-line trenér je to správné, to už je jiná otázka, ale upřímě, co tady děláme na BF, když bychom se klidně mohli scházet osobně v nějakých klubovnách, že?

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.