• bisak

    Snažím se vybrat si nové kolo. Staré jsem prodal a teď mám problém s výběrem nového. Snažím se hledat modely mezy celopéry a základním požadavkem je, aby bylo postaveno na čisté sadě, řekněmě Deore LX, protože si myslím, že čistota sady vede k lepší funkčnosti kola. Ovšem v tom je, zdá se, problém, protože minimum producentů kol montuje čisté sady.

    Nejdříve jsem zvažoval o složení kola ala Croxo nebo Spyder či KTM, protože tam montují čisté sady, ale ve fóru jsem se dočetl, že pro změnu rámy nic moc a když už se někde shodnete, že rám je OK, tak je zase kolo postaveno jak já říkám „jako slepenice“. Rád bych tedy, kdybyste mi mohli diskusí pomoct v rozhodnutí, jestli skutečně hledat kolo na bázi čisté sady anebo jestli je to jedno a koupit kolo slepený z Deore, Sram, Avid atp…

    Jak vůbec dopadne srovnání kvality Deore vs. Sram vs. Avid vs. Magura atp? Doteď jsem měl kolo s čistou Deore a říkám si např., že mít třeba brzdy od někoho a přehazování od Deore, přičemž tyhle dvě věci do sebe na řidítkách nezapadnou, musí být trochu nepohodlné…

    Díkes

    0 0
    • maxtor  

      Bohužel drtivá většina výrobců kola osazuje směsí komponentů z různých řad a také od různých výrobců. Komponenty, které jsou vidět (přehazovačka atd.) jsou v drtivé většině z vyšších sad než komponenty, které vidět moc nejsou (např. náboje). Prostě marketing.

      Pokud se nerozhodneš skládat, tak „čisté“ kolo asi neseženeš. Já sám jezdím jen kompletní sady, protože vyjde levněji koupit komplet top sadu než plácat různé značky dohromady. A navíc se mi to tak i líbí. Neplatí ale, že by výrobky různých výrobců a z různých sad (pokud jsou kompatibilní – např. řazení – měniče, páky – brzdy) nemohly vedle sebe fungovat bez problémů.

      0 0
    • Twister  

      :-))) No, myslím, že nějaké kolize ve funkci „nečistého“ osazení jsou naprosto výjimečné a můžou nastat akorát tak při dodatečných úpravách. S tímto kritériem pro výběr biku jsi tu, troufám si říct, první.

      0 0
    • cobra  

      Ja bych to vubec neresil, vybral bych si kolo tak, abych byl spokojenej hlavne s ramem, vidlici a brzdama. To je asi to nejdrazsi, to ostatni stejne casem odejde, takze to vymenis za co budes chtit. Dulezity je jeste razeni – na co ses zvyklej nebo jakej system ti je sympatickej. To, ze vyrobce micha ruzny sady i vyrobce podle me neni problem, pokud je to trochu slusna znacka tak micha pouze kompatibilni komponenty a je to pouze optimalizace jak za danou cenu toho nebidnout co nejvic (udelat kolo co nejzajimavejsi).

      0 0
      • kali222  

        tak tak ja razim zasadu, ze co je nad deore ,nebo aspon deore, to se da vydrzet:D aspon pro me.

        me spis vadi ze na seriovkach okolo 40 jeste stale potkavame vidlice pilot/318/levnejsi manitou atp........ a 40 se mi uz zda docela dost penizku :) jo taky ze fully treba jeste pres 50 maj avidy J3............... no tim nerikam ze cokoli z zminenych komponentu je smecko:-),ale prijde mi to dost penez a malo muziky

        0 0
        • mitch  

          No tak takovy kolo si prece nekoupis :)

          0 0
          • kali222  

            no s pilotem a nebo 318 nikdy:D s J3 jo

            pro me je 40 hodne penez,ale chapu, ze jsou tu bohati lide.

            0 0
            • dancing dog  

              To není jen o bohatsví, ale i rozumu. pokud někdo dá 50ooo za kolo s hayes Sole, tak je možná bohatej, ale ne moc chytrej, teda pokud to zrovna není nějaká kultovka jako třeba RM Hammer :-)

              ale věřím, že i mezi boháči se najdou chytří lidé…

              0 0
        • maxtor  

          To víš, na něco tě nalákají, ale taktně zamlčí, že někde ubrali. Proto kola zásadně skládám…

          0 0
    • kubad  

      Asi bych to tak striktně neřešil, komponenty se dají lehce zaměnit. Prostě si při výběru pohlídej aby nebylo nic extrémě ošizeno je dnes celkem jedno jestly Sram, Shimano, Avid, Magura vše funguje jde jen o to jakou úroveň dílů zvoliš

      0 0
    • vladaza  

      kombinuj, proč ne? deore přehazka, smyk – to jed, ne? náboje jsou ovšem totální ŠROT, tak tam raději šoupni jiný – na prolínaní sad i značek nevidím nic špatného – jediné kriterium je funkčnost, hmotnost, výdrž.

      0 0
    • yetti  

      Nez na michani sad bych se spis soustredil na to aby melo kolo geometrii, ktera Ti padne a slusnou vidlici, na ktere vsichni vyrobci seriovych kol setri nejvic a take aby se Ti kolo libilo svym designem. Jestli je kombinovany XT s LX a nebo Avidem ci Magurou je podle me celkem jedno. Ja sam jsem nikdy nemel bika v ciste sade a nikdy jsem nemel jakykoliv problem s kompatibilitou.

      0 0
    • Hejdik  

      Jediné,čím bych se já řídil je,že bych nekombinoval např. páky řazení a přehazky či smyku od dvou různých značek,nebo brzdové páky a brzdové třmeny kotoučovek,u véček na tom asi tak moc nesejde.Neříkám,že to nemůže fungovat,ale problémy s tím být můžou.Jinak bych to asi zásadně neřešil,pokud to spolehlivě funguje,tak proč ne. Jinak je to otázka spíš designu.

      0 0
      • Mug  

        Shimano smyk funguje se SRAM řazením v pohodě.

        0 0
        • Hejdik  

          Neříkám,že ne! Sám jsem kdysi vozil gripshift od sramu a smyk Alivio a nebyl problem.

          0 0
          • Mug  

            // Jediné,čím bych se já řídil je,že bych nekombinoval např.páky řazení a přehazky či smyku od dvou různých značek …//

            0 0
            • Hejdik  

              Neříkám,že to nemůže fungovat,ale problémy s tím být můžou.Jinak bych to asi zásadně neřešil,pokud to spolehlivě funguje,tak proč ne. Prosím nevytrhávat z kontextu,děkuji :-)

              0 0
    • MlokCZ  

      Tak čistá sada je snad jediný faktor, který je při výběru fulla naprosta nepodstatný. Naopak dobře namíchané komponenty mohou přinést za podobné peníze více muziky. Já bych čistou Shimano sadu naopak nechtěl (ne že by byla špatná, ale namícháním dosáhnu pro mě lepší funkce). Kvalitativně se nedají porovnávat značky, ale pouze konkrétní komponenty. A i tam často je kvalita v odpovídajících sadách podobná, ale každému přitom sedne lépe něco jiného).

      Některé kombinace řazení a brzdových pák opravdu nemusí sednou vedle sebe ideálně. Některé naopak dělají třeba dokonce společnou objímku (třeba Sram + ORO nebo Sram + Juicy), i když společná objímka také není obecně lepší nebo horší (dovolí lepší posun vzdálenosti brzdových a řadících pák od gripů, díky tomu, že dovolí i polohy, kdy by se jednotlivé objímky překrývaly, ale na druhou stranu fixuje natočení úhlu obojích páček a není možné natočit každou jinak).

      0 0
    • MlokCZ  

      Fulla vybírej především podle rámu, vidlice a tlumič. To je základ a věci které časem snadno za levno nevyměníš. A tady je ideální aspoň něco v reálu vyzkoušet, ideální full neexistuje. Existuje pouze více dobrých fullů, kde každý má nějaké výhody a nevýhody a pro různé potřeby se hodí pokaždé jiný.

      0 0
    • Pedro RB  

      Celopéra s čistou sadou má například Stevens (LX a XT)

      0 0
    • Honza729  

      Ono je potreba si taky jasne rici, kam jezdim, jak jezdim, kolik jezdim. Resit cistotu sady, pokud jsi spis turisticky zamereny, je po mem soudu pitomost. Cili usuzuji, ze jsi spise klasicky biker, tzn. tezsi teren, bahno, kopce a najezdis toho zrejme vice. V tom pripade bych se skutecne zameril na kvalitu a fci jednotlivych komponentu a spise resil pevnost a kvalitu ramu, vidlice, stavbu,apod. Prevazna vetsina komponentu je stejne tzv. spotrebka a po case cistotu sady stejne narusis upgradem.

      0 0
    • Smazaný účet  

      vy ho teda kamenujete chudaka :))

      0 0
    • kesu  

      neres to pri dnesni cene dilu to muzes vymenit ale myslim ,ze je to zbytecny.Kdyz si kolo stavim je to taky mix.U nekterejch komponentu je rozdil u jinejch ne(vahove je dulezita kazeta XT nebo nizsi a je skoro 100g doma),popripade kliky.Naopak rozdil razeni LX nebo XT neni az tak podstatnej.Totez smyk.Ja bych to proste neresil.Jen bych podotkl ze co se tyka kompatibility brzdovejch pak a razeni neni problem

      0 0
      • MlokCZ  

        Brzdové a řadící jsou většinou kompatibilní v pohodě. Ale jsou varianty, které pro někoho můžou být problém.

        Např. ORO + řazení Sram, tak pokud nechceš společnou objímku, tak to lze provozovat pouze s brzdovými pákami blíže gripům než objímka řazení. Opačně si to vadí. Třeba mě to tak sedí, ale někdo by to mohl chtít mít obráceně a ani společná objímka by mu nesedla, tak potom smůla. Ale nebývá to časté, spousta jiných kombinací jde v obou polohách (tedy blíže ke gripům jak řadící, tak i brzdové páky).

        0 0
        • fík  

          „malá“ nevýhoda společných „dražších“ objímek, stane-li se neopravitelným jedno, musí se obnovit oboje, nebo „bastlit“

          0 0
    • bisak  

      No jo, ale jak v te zaplave neshimano dilu poznam dobrou a spatnou soucastku? U Shimana aspon vim, ze LX uz je pomerne slusna sada a doufam, ze se to tyka vsech jejich soucasti. Co ale ty ruzny Truvativy, Avidy, Hayesy, ruzny typy naboju apod? Jak z toho ven? Vzdyt jen Avid vyrabi 7 typu kotoucovych brzd:-(

      0 0
      • MlokCZ  

        A co takhle si o tom co budeš chtít koupit něco zjistit. O každé součástce tu v historii určitě něco bylo a pakud ne, tak se stačí zeptat. Třeba brzdy jsou tady probírané pořád.

        0 0
    • prvniodkonce  

      Koupit durateca a nechat si ho osadit komplet čistou xtr, to má styl :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.