• Chcu si koupit kolo(13000kc), ktery ma osazeni cisty deore, jenze dneska sem si cetl ceny dilu (Alivio x Deore) a vsechny dily vybavy od alivia sou o mnoho levnejsi. Tak ted nevim, jestli se to vyplati a jestli je lepsi si vybrat cistou sadu nebo treba prehazku Deore a zbytek Alivio? Dik za vsechny rady.

    0 0
    • Lister  

      Deore se rozhodně vyplatí. Hlavně duté kliky se s alivkem nedají srovnat. Z alivka bych sne sl tak maximálně přesmyk. Kombinace deore přehazka a zbytek alivko je úlně na nic. Budeš mít pouze osm převodů a rozdíl mezi řazením alivio a deore přehazky nepoznáš. Rozhodně bych nešetřil ani na středech. Tam čím lepší tím líp.

      0 0
    • smirek  

      servisak mi vysvetloval, ze Deore – bez privlastku-je stejny jako Alivio. Pouzdra, kladky, zivotnost. Vzadu stary STR, vpredu LX a razeni Alivio. 5 k bez problemu. Kliky deore /ktery taktez mam/ dopadly v testu Vela hodne blbe..Jo LX a XT je uz jina…

      0 0
    • vlk  

      přehazovací páčky jsou lepší alivio než deore.Náboje také raději deore než alivio-kamoš měl alivio a co jsme se bavili,tak to bylo hůře utěsněno proti nečistotám oproti deore.Kliky Deore.Zbytek Ti asi neporadím.V-breake brzdy-raději tektro 825A jestli ho seženeš nebo avid 5,7.Osmikolco klidně sram.ale ty hg taky nejsou špatné.řetěz conex803 nebo sram48.

      0 0
    • MartinXC  

      Pokud nechceš časem honit gramy nebo za rok prodávat anebo jezdit náročných >5000km ročně, tak se Alívka a 8mi převodů neboj. Pár let vydrží a když je třeba něco měnit, cena je velice dobrá. Vyděláš na životnosti a ceně řetězů. Když už něco tak šaltr LX spíš než Deore, možná čelisti Deore nejsou od věci.

      Než Deore, tak alespoň LX řazení, páky, kliky s plackama, pastorek, šaltr. Ale to by bylo asi dražší kolo…

      Deore je sice závodní (nejnižší), ale provozně nejdražší sada od Shimana. Pořád se z něj něco sype a přesností řazení to není žádný zázrak, spíš naopak.

      0 0
    • rock  

      Koukám, že co biker, to jiná zkušenost. Já si vyzkoušel přechod Alivio → Deore na přehazce (rozdíl minimální ve funkci; obrovitý v tom, že jsem nahradil staré „sedmikolo“ devítipastorkem. Není pravda, že devět převodů vzadu využije jen závodník, větší rozsah se vždycky hodí), řadicích páčkách (Deore mnohem komfortnější a poskytující jistější pocit) a brzdových čelistech (Deore je možná tužší, těžko říct). Uritě bych vzal bike osazený Deorem, o Aliviu nepřemýšlel a až se Ti začnou jednotlivé díly časem sypat (neboj, ten čas zas tak krátký nebude), tak bych možná pokukoval po LX …

      0 0
      • McBlacky  

        rozdíl 7–9 je velkej, ale rozdíl 8–9 je spíš kosmetickej a psychologickej, nejvíc se stejně vozí 11–30 na osmičce a jak už tady padlo je to enough na cokoli a často 9ka se vozí to samé, takže jde jen o odstupňování a to se projeví max tak na silnici ne v terénu :-)

        0 0
    • McBlacky  

      a ještě si neodpustím malou poznámku, za sezonu provozu kola na alivio,deore, stx jsem odepsal: kliky alivio, šaltr deore, smyk alivio, řazení stx (tak 50%), náboj deore zadní už je taky načatej, střed stx, kazetu alivio… takže to at si každý udělá představu, najeto 5500km. vloni jsem jezdil na lx kazeta, šaltr, smyk, kliky icon, rolf kola řezení deore, najel jsem sice jen 3500km, a menší brutál než letos a nezrakvil jsem z toho nic…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse