• Zerousek

    Čau bando,

    chtěl bych poslat dál svůj základní gravel bike a koupit si něco lepšího

    Zatím mám Triban 120 GRVL z Decathlonu. Kupoval jsem si ho, abych zjistil, zda mě tato kategorie bude bavit. A ono jo.

    Tento Triban je celkem v pohodě. Sem tam něco vrzne, ale všechno je snadno seřiditelné. Po přehození na bezduše a 40mm pláště je to super kolo. Ale..

    Některé věci se mi za tu dobu, co jej mám (asi 4k km) omrzely.

    Líbil by se mi jednak větší rozsah na kazetě (ideálně na oba směry).

    A hlavně! Hlavně mě prudí základní „nepevné“ osy. S kotoučovými brzdami je to otrava, kdykoliv kolo převážím autem.

    Takže jsem se začal koukat na upgrade. Decathlon má letos novou řadou gravelů a dával by smysl hned tento: Gravelové kolo Microshift Sword 1×10 rychlostí GRVL AF

    Microshift mi nevadil ani teď. Zde má lepší rozsah. A máme tady i pevné osy. Asi by mi i stačil…

    Ale když už si chci udělat radost, tak jsem si řekl, že rovnou půjdu i do hydraulických brzd. Na to musím o level výše: Gravelové kolo Sram Apex 1×12 rychlostí GRVL AF

    A tady se dostávám k tomu, co mě zajímá. Nemám zkušenost s ničím od Sramu. A ani na tato kola ještě nejsou nikde pořádné recenze. Všechny recenze na YT jsou na starší řadu Decathlon gravelů, které už se neprodávají (a neměly pevné osy).

    Dává to podle vás smysl? 33k už není málo peněz (i když vím, že tato kategorie je teď in a hodně drahá a pořád je to spodní hranice).

    Jsem schopný a ochotný si připlatit ještě trošku více a koupit si něco od „renomované značky“.

    Líbí se mi hodně nové Meridy:Merida Silex 400

    Tato nyní za 37k. Můj strop je 38k.

    Je to na Shimanu. Celá sada od brzd po řazení. GRX 400.

    Na svém levném Tribanu jsem si oblíbil 1×10 řazení. Merida má 2×10. Asi bych si zase zvykl na dvouplacku. (S jednoplackou už je mimo můj limit.)

    Co myslíte? Ušetřit 4k a jít do Sram Decathlonu, nebo si připlatit za Meridu? Např. Kellys v podobné výbavě je ještě dražší.

    Nebo mi doporučíte do 38k něco vhodnějšího?

    Dojíždím na tom denně do práce (cca 16 km), do toho nějaké ty výlety kolem komína. Ale třeba dvakrát do roka si dám Vídeň (z Brna asi 160 km). Každý rok najedu trochu více km. Letos to vidím do konce roku na nějaké 2.000 km. Loni jsem měl 1.500 km. Není to moc, ale už jsem si tím obhájil to, že si koupím něco nového.

    Měřím 168 cm, takže tyto velikosti jsou málokdy ve výprodejích apod. O karbonu v této cenové vůbec neuvažuju.

    Díky za moudré rady.

    0 0
    • Azmir  

      Zvážil bych karbon https://www.bike-discount.de/…tone-n-green

      Popř slušně vybavený hliník je třeba tento Felt na 12s GRX/105 https://www.merlincycles.com/…-316151.html

      Myslím, že Hnoj umí svoje karbonové Sabro taky okolo 40k, možná bych mu zkusil taky napsat.

      Podle mě se hliníkem moc nikam neposuneš, radši bych připlatil a vzal slušný karbon.

      3 0
      • FOSA  

        Podle mě se z Tribanu 120 posunes téměř vším.

        Letos mi vyreklamovali hliníkový rám za karbon, nepoznám rozdíl, kolo mám přeskládáno a má totožné komponenty, stejnou geo… absolutně nepoznám rozdíl mezi hlínou a karbonem.

        Největší rozdíl mu udělají hydraulické brzdy, spolehlivé řazení / sadu (ja na grx 1×11 nesahnul aktuálně 17tis. km :-)) a ještě bych se asi díval na nějakou slušnou prostupnost pláště, kdyby chtěl začít vymýšlet ptákoviny a cpát tam gumy 700×50c a tak :-D No a pokud by byl budget, tak spíš prošetřil peníz na nějake základní slušné vyplety, kde nějaké z řad DT 1600, 1800 se na bazaru dá sehnat nejeté kolem 8k.

        1 0
        • otilrak  

          Opravdu žádný rozdíl? Se mi nechce věřit. Já vyměnil na svém kole sedlo s CrMo ližinami za sedlo s karbonovými a najednou jde o úplně jiné kolo. Většina otřesů zmizela. Přestaly bolesti co jsem předtím měl. Rozdíl mezi hlínou a karbonem jsem taky bagatelizoval, ale už uznávám, že hliník vs karbon má jasného vítěze.

          0 3
          • Singlespeed  

            Pohodlí na kole dělají z 99% procent pláště. Obuješ širokou gumu bez duše, dáš trošku nižší tlak a máš pohodlný koráb i z hliníkového RB.

            3 0
            • otilrak  

              Já psal o své zkušenosti. Pláště stejné, 37 mm šířka s dušemi, a najednou neskutečné pohodlí. Bezduše si udělám někdy v budoucnu. Takže já bych u podobného upgrade šel určitě do karbonu.

              0 0
              • Manzak  

                Karbonovy ram muze byt i tvrdsi nez hlinik, to jen aby sis nedelal iluze…

                4 0
          • jIrI___  

            Já přešel z hliníkového rámu na karbon a výrazně pohodlnější byl ten hliník. Pak jsem přešel na jiný karbonový rám a ten ja zase pohodlnější. Nedá se zobecňovat, u karbonu tuplovaně. Pořád ale zastávám názor, že bych si raději koupil hliníkový rám s lepším osazením než karbonový rám s horším osazením.

            1 0
      • Floydie  

        Ale prijde o moznost vozit brasny, to muze byt pro nekoho zasadni.

        0 0
    • otilrak  

      Přidej 20, kup Sabro a už nic jiného nebudeš potřebovat.

      Mám gravel za 34 na hlíně koupený před rokem (ceniková cena byla 39) a už teď vím, že do několika let půjdu do karbonu. Jsem s kolem maximálně spokojený, tedy až na kvalitu a odolnost laku, ale vím, že když upgrade, tak karbon nebo titan.

      1 0
    • squalo  

      Z těch kol z Decathlonu určitě model s hydr. brzdama.

      Do 35k je fajn Kross Esker 5.0

      https://www.newbike.cz/…-2025/d15292

      0 0
      • otilrak  

        Já mám 6.0 a říkám, že takový upgrade nemá význam. Ať jde rovnou do karbonu. Když nebude chtít na sabru elektriku a to nejlepší osazení, tak se fakt může cenou dostat i pod 50.

        0 0
    • QuintalDad  

      Já bych se Silex 400 nebál, podle mě je to dobrá volba. V zimě jsem kupoval Silex 4000, má prakticky stejnou geometrii a nemám ji moc co vytknout. Snad jen ostré brzdy a pláště jdou rády do smyku (spíš na mokrém asfaltu). Kvůli tomu pláště změním, ale zatím není jiný důvod. Silex má vyšší úhel sedlové trubky a nízký hlavové, takže dobře drží i v térénu, dobře se s tím i stoupá. Dost využívám množství úchytů na rámu, takže ani na 150 km tůry nevozím batoh. Zatím mám najeto okolo 3000 km, spíš v horském terénu po cyklotrasách.

      Co se týče údržby, tak mi zatím stačilo jen mýt kolo a mazat řetěz a jednou trochu dotáhnout lanko přehazovačky.

      0 0
    • vt  

      Ja bych vzal Meridu, zvaz akorat tu 1×.

      0 0
    • kapo22  

      A co tenhle CUBE? Kupoval ho teď kolega a je spokojený.

      Hliník, 2×12

      https://jizdni-kola.heureka.cz/…d-race-2025/?…

      0 0
    • Tomket  

      Neřešil bych a vzal tohle…

      https://sport.bazos.cz/…grx-1x11.php

      0 0
    • vaclaw  

      Na ten Decathlon jsem koukal a je to myslím slušný kolo za tu cenu. Ještě má poměrně fajn ceny Cube Nuroad a Radon Regard (což jsou prakticky stejný kola). Hlavně bych si rozmyslel, na co konkrétně ho potřebuješ, jestli silnice bude převažovat nebo ho budeš tahat hodně do terénu i třeba rozbitějšího. Do většího bordelu bych asi chtěl 50mm průchodnost pláště a určitě 1×11 nebo 1×12. Na silnici bych to tolik neřešil a možná bych naopak chtěl něco 2×. Ta Merida je fajn, ale za mě už je to moc hozený do XC geo a cenově to není úplně výhra. Ještě je otázka, jestli nezkusit ulovit ve slevě něco na karbonu, kolem 40 by se mohlo něco objevit, ale to je těžko říct.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.