Cannondale Scalpel 3 2011 vs. GT Marathon Carbon Pro 2010

59 nepřečtených
  • odie

    Ahoj, vybírám kolo, rozhoduji se mezi Cannondale Scalpel 3 2011 vs. GT Marathon Carbon Pro 2010. Chci ho hlavně na XC závody (maratony) nad 50km. Jaké byste vybrali? A jakou velikost na postavu 182cm, v současné době jezdím HT, takže s odpruženým rámem nemám moc zkušeností.

    Díky odie

    0 0
    • Smazaný účet  

      Scalpel, vel. L

      0 0
    • Lister  

      Skalpel – mimo jiné hlavně proto, že to je krásné kolo a za 70tis akceptovatelná ce­na.

      0 0
    • kesu  

      rozhodně scalpel, ale vzal bych Mko. Lko je šíleně dlouhý

      0 0
      • Lister  

        M má 585mm, L 615mm – ani jedno není extrémní hodnota vzhledem k velikosti. Klidně bych vzal L, ale záleží na proporcích.

        0 0
    • roud  

      Lko

      0 0
    • reza.traktor  

      L (cannon), zkoušel jsem M i L, M mi přišlo vyloženě malé (182, inseam 86–87).

      0 0
    • frederick  

      Ja jsem pro GT… jezdil jsem Marathona a je skvelej…za to Scalpel daleko vic houpe! mel jsem ho pujcenej a at jsem foukal tlak jak jsem chtel, houpalo to jak blby…:(

      0 0
      • camlost  

        open – propedal – lock

        kde mas problem s houpanim? (krome toho se to pode mnou nehoupe ani na open pri sagu cca 25% – konkretne letosni Scalpel 3)

        0 0
        • marapara  

          GT jsem jezdil několik let a výhoda je opravdu, že skoro nehoupe, pokud člověk nejede silově, ani když je tlumič otevřený.

          Teď jezdím 4čep SJ FSR a houpe o dost víc. Pokud člověk nechce pořád sahat po páčce PP, tak je I-Drive asi lepší řešení. Ne že bych si SJ stěžoval, je to otázka zvyku častěji používat páčku PP, ale v tomhle byl I-Drive sofistikovanější systém.

          0 0
      • maajkee  

        Tak jednočep se bude vždycky trošku houpat, ale proto tam je propedal. Když jedu za roudem, tak většinou téměř žádný pohupování nevidím.

        0 0
        • frederick  

          kurňa tak bylo neco špatně, kamoš to měl půjčený taky a taky nadával:( tak ted jsem v rozpacích. Budu si to muset pujčit znova!

          0 0
          • roud  

            používám scalpela uplně stejně jako camlost a buď je to pevňák nebo krásně žehlí :O)

            0 0
            • frederick  

              no já vím, že ty jsi s tím spokojenej a já jsem po něm vždycky nejak prahnul, ale když jsem si ho půjčil, tak me to zklamalo…no asi si to budu muset nekde pujčit na delší dobu. Jinak Marathon taky houpe, ale asi to má trošku jinej projev…

              0 0
        • Tomínos  

          Není scalpel díky tý zeslabený části spíš blíž čtyřčepu než jednočepu? Teda ne že bych byl super odborník, ale to zeslabení mi přijde blízko místa, kde má čep čtyřčepová konstrukce.

          0 0
          • Smazaný účet  

            je

            0 0
            • fousek  

              prave ze ne, Scalpelu se posouva hlavni cep a to tak, ze prubehu zdvihu se muze posouvat v radu mm a stale bude ten bod otaceni na spodni savly. Kdyz si vemes treba takovyho Ellswortha, tak ten ma bod otaceni nekde u predniho kola a v prubehu zdvihu sem meni v radu desitek cm az metru.

              4-cep je vpodstate ten novej Yeti s tim excentrem.

              0 0
              • Tomínos  

                Ještě mi vysvětli kde bych měl na scalpelu hledat hlavní čep? A jak myslíš tu změnu otáčení v řádu desítek metrů, jsem teď totiž trošku ztracenej, nuplně super by byl nákres jak to myslíš.

                0 0
                • maajkee  

                  Těžko najdeš čep, když čepy nemá :)

                  0 0
                  • roud  

                    naposled když se to tu řešilo tak se došlo k tomu že je to čtyřčep

                    0 0
                    • DaSnail  

                      softail…

                      0 0
                    • Lister  

                      IMHO se přikláním k tomu, že to má fakt blíže ke čtyřčepu.

                      0 0
                      • maajkee  

                        Ale proč to řešit, prostě je to scalpel, čepy nemá, Nevím proč by se to muselo někam zaškatulkovávat :)

                        0 0
                        • kubad  

                          škatulky pro pořádek, a patřil by do kategorie softail, jinak chováním cca jak 4 čep

                          0 0
                • kubad  

                  myslí virtuální bod kolem kterého se to stačí.

                  0 0
                • fousek  

                  Tak je to udelane rychle a u CDcka jsem to vice mene odhadnul (cert vi jak se jim to tam krouti, bude taky dost zalezet na skladbe vlakem), kazdopadne je dulezity to ze mezi nabou zadniho kola a hlavnim cepem neni dalsi cep. Je pravda ze hlavni cep se posouva po zadni stavbe, ale zadni kolo opisuje porad kruznici o polomeru cca 1/4 az 1/2 zadni stavby.

                  Klasickej 4 cep ma bod otaceni jinde nez hlavni cep a vetsinou se jeho poloha dost meni v zavislosti na zdvihu. Kdyby cepy zadni stavby byli rovnobezne, tak by byl bod otaceni v nekonecku, tudiz by traektorie zadniho kola byla usecka, toho stavu nemuze CD system dosahnout i kdyby se postavili na hlavu.

                  Proste CDcko je softtail jako vysitej a k vlastnostem 4-cepu se nemuze priblizovat

                  0 0
                  • roud  

                    Tohle je marný v životě jsi neviděl jak se ta zadní stavba chová a snažíš se tu dělat nějaý závěry :O(

                    0 0
                    • fousek  

                      Mas pravdu ze neni moc videt jak to propruzuje. Jinak Scalpela sem videl.

                      Pokud myslis ze to pruzi uplne jinak tam dodelej ty cepy jak si myslis ze to funguje

                      0 0
                      • kubad  

                        funguje to fakt trochu jinak, na stránkách Cannondale byla dřív pěkná animace,

                        ale u zdvihu 100 a teď 70mm nebo kolik to má je to asi celkem nepodstatné

                        0 0
                        • fousek  

                          Neco jsem zahlid, nejakej jako naznak 2 cepu tam je nebo aspon to kapku pripominalo, ale urcit nejak presne vlastnoti u takovyhle planzety bych rek ze bude docela orisek a nasledna vyroba aby to melo identycky vlastnosti kus od kusu, tak jak konstrukter chtel snad jeste vetsi.

                          0 0
                    • JakeF  

                      Kdybys tušil :).

                      0 0
                    • Smazaný účet  

                      no tak v linkage je to kreslený podobně jak to má fousek, je tam pro výpočet nakreslenej čep odhaduji to asi na 7 cm za středem.

                      0 0
        • JayDee  

          Tak to jezdime asi kazdej za jinym Roudem-houpe se na tom jako svina :)

          0 0
          • maajkee  

            Tak to jsi asi nejel za nikým na pořádným fullu :)

            0 0
            • bukajcze  

              Musím se zastat JayDeeho. Pod Roudem se to tak cenťák houpe :)

              0 0
              • maajkee  

                ? :) Tak to jsi se zastal spíš mě teda :) Cenťák je naprostej prd.

                0 0
                • roud  

                  hehe oni to poznaj až budou mít fulla :O)

                  0 0
                • JayDee  

                  Centak pri kazdym slapnuti vsede je ***** moc… :(

                  0 0
                  • roud  

                    Tak neni problém tam vrazit tlumič od DT a ten má pevnej LOCK ale tohle mi přijde lepší aspoň to z člověka nevyklepe duši i když má propedal na 3ku

                    0 0
                    • maajkee  

                      Pevnej lock na fulla je dle mě blbost, to bych tam nedával, jednou je to full, tak to musí fungovat :)

                      0 0
                  • maajkee  

                    ? :) Tak ale zas prosimtě, to i plášť s nízkým tlakem se zhoupne někdy víc jak o cenťák. Na druhou stranu mu to prostě dost pomůže v terénu.

                    0 0
                • fousek  

                  1 mm na kole se zdvihem 100mm (u scalpela min) je opravdu hodne

                  0 0
                  • fousek  

                    10 mm

                    0 0
                    • maajkee  

                      Jo jo, to je na vyhození kola :) Mně se jekyll houpal snad tak 3–5cm a jezdilo se na tom v pohodě :) Kdyby se mi houpal jen jeden cenťák, tak by mi to přišlo jako pevnňák a ani bych to nezaregistroval.

                      0 0
                      • fousek  

                        Aby nedoslo k mylce, bavime se o puhupvani kola pri jizde po rovine, nebo celkove vyuziti zdvihu? Kazdopadne 3–5cm je spatne v obou pripadech.

                        0 0
                        • maajkee  

                          No jasně, že při jízdě po rovině :) Jako samo jsem to nadsadil, ale houpalo se mi to fakt dost, ty 2–3cm bych fakt řekl že jo. Jinak zdvih jsem využíval podle pásku v podstatě celej.

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak to už se pak nedivím, že se ti líbí teď HTčko :-)

                        Momentálně mám nejlépe vyzkoušenou AMS 150tku (to proto, že u téhle stavby můžu za jízdy mimo terén dát ruku na tlumič, tak se to pozná mnohem lépe než jen pohledem), jak se pohupuje na rovině na nerozbitém povrchu (tedy jen od šlapání).

                        A i přesto, že jsem tam hodil tlumič už s rozumně nízkou kompresí (velocity tune Low + nízký tlak BV), aby to bylo více citlivé, tak stavba se pohuje tak 2mm, více ne.

                        A to je na počátku zdvihu nízký přepákovací poměr, jen těsně přes 2:1, takže to je maximálně 0,5cm reálného zdvihu. A to je to 150mm full.

                        0 0
                    • roud  

                      záleží na nastavení a tlaku vozil jsem ho i tak že to byl uplnej pevňák momentálně to mám víc dopohodlna a i tak to valí jako namrdaný…

                      0 0
    • odie  

      Ahoj, díky všem za názory. Vybral jsem Cannondale Scalpel 3 2011, ale paradoxně jezdím GT Marathon Carbon Pro 2010 (Scalpel nebyl na skladu a GT vyšlo na lepší peníze). Takže nebylo prakticky z čeho vybírat. První pocity a dojmy. GT je výborný kolo, pokud máte rádi delší vyjížďky cca. 100km v těžkém terénu. Odjel jsem na něm letošní Sudety a fungovalo výborně (po celou dobu). Je lehké, dobře ovladatelné, vyšší střed nedá šanci i vyšší překážce (kláda), Foxina na předním je trochu tvrdá (na mou váhu 70kg), zadek by mohl být uzavíratelnej. Při jízdě je to trochu harlej, lépe není to stíhačka, jet se s ním dá ale v podstatě všude, jde jen o fyzickou přípravu. Makejte. zdar a sílu odie

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.