• Zdenek91

    Nemá někdo toto kolo? Vyplatí se si ho koupit ?

    https://www.ramala.cz/…4-ard-2022-m?…

    0 0
    • kubad  

      nevyplatí, ale je to pěkné kolo

      1 0
    • Alojs01  

      Mel nekdo k obedu svickovou? Byla dobra?

      0 0
      • Vilém  

        Jo, vcera. Vyborna byla, tu si urcite dej taky, neudelas chybu.

        0 0
      • mantis  

        Měl jsem, ale byla bez teleskopu, takže nic moc..

        1 0
    • novas752  

      Neřekl bych, není to nic vzácného, i když na něm nebudeš jezdit tak jeho cena bude jen klesat a klesat. Leda že bys ho půjčoval za peníze, to by možná šlo.

      1 0
    • haďák  

      Nevyplatí. Vidlice má příliš mnoho nohou.

      0 0
    • roud  

      Cannondale bez lefty je jako ženská bez pí…

      0 0
      • mantis  

        Cannondale bez lefty je zajímavý v tom, že do něj nebudeš cpát ročně za servis podobnou částku jako do auta :D

        0 0
        • J1RKA  

          vsak to nevylucuje to, co pise roud

          2 0
        • roud  

          Nevím jak současná ocho ale dřív jsem vozil lefty speed carbon 110sl a servis ročně 2–3k naprosto bezproblémová vidle :)

          0 0
          • mantis  

            Taky jsem měl zrovna nedávno roupy pořídit leváka, ale nejdřív jsem si obvolal servisy a poptal se na ceny:

            servis po 100 hodinách 3 – 5k

            velký servis po 200 hodinách 7 – 9k

            Takže když ročně najedeš třeba jen rozumných 300 – 400 hodin… Sorry jako, to už z principu ne. Za normální vidlici dáš jednou ročně 3 – 4 a hotovo.

            A to nepočítám poruchovost/prů­sery, o kterých bylo napsáno dost a dost a to i lidmi, kteří to servisují. To já jen pro úplnost, že kolo bez lefty může taky znamenat dost úsporu nervů i peněz :)

            0 0
            • novas752  

              No pokud to bereš podle doporučení výrobce tak to za 300–400h rozhodně jednou ročně nebude. RockShox má co 50h to servis spodních nohou a co 200h to celková repase = 5–6 servisů spodních nohou a 1–2 repase = násobně víc než 3–4k. Fox má celkovou repasi každých 125 hodin = 2–3 repase za rok a za to taky dáš o dost víc než 3–4k.

              Pokud cca trojnásobně překračuješ intervaly dané výrobcem na ostatních vidlicích tak můžeš Lefty přece taky = vyjde tě to ročně vlastně na stejno.

              1 0
              • mantis  

                Teoreticky to samozřejmě tak je. Ale samozřejmě víme jak je to v praxi – velké procento lidí, normálně hobby jezdících, daj vidlici na servis jednou ročně a funguje leta a hrozící průsery jsou minimální. Ale kašlat na to u lefty je téměř záruka průseru za dost jinačí prachy. To bych fakt nesrovnával :)

                Prostě „křehkost“ a procento nesmyslně drahých průserů u Lefty je stará známá písnička, s tim se nedá hnout ať se to někomu líbí nebo nelíbí :)

                0 0
                • novas752  

                  Čoveče ani mi nepřijde. Rozhodně ne v dnešní době. Cannondale v tomhle ohledu zřejmě velmi dobře zvládl uvědomit majitele těch vidlic. Když vám ta vidlice odejde tak bude servis stát raketu samostatně se skoro nedá koupit a jiná do toho rámu nepasuje. Což u dnešních Ocho už neplatí.

                  Cokoliv se ti hodně podělá v Lefty se ti může podělat i v normální vidlici a oprava bude v případě těch topových vidlic stát přibližně podobně, ne-li víc. Třeba nová spodní noha na starší 2 korunkové lefty vyjde na nějaký 4–5k. Nové CSU na RockShox, Fox jsou výrazně dražší.

                  0 0
            • Azmir  

              A je to vůbec třeba? Sice nejezdím závody a ve sračkách, ale vždy mi stačilo po vyjíždce otřít nohy a stříknout silikoňák a nikdy nebyl žádný problém a žádná z mých vidlic nikdy v servise nebyla. Jednou jsem si sám po několika letech provozu vyměnil vazelínu v Epiconovi, ale že bych to poznal na funkci, se říct nedá. Fox i po 10 letech bez servisu šlapal pořád dobře a nezaznamenal jsem žádnou disfunkci nebo nedej bože vydřené nohy, či podobný problém.

              0 0
              • Gwaihir  

                Kolik km najedeš za rok?

                0 0
              • novas752  

                Tak to schválně na servis dej, asi se budeš divit. Funkce, zejména citlivost se zhoršuje o malinký neznatelný kousek s každou jízdou a tak ti to postupně ani nepřijde. Jak ta vidlice fungovat má už dávno ani nepamatuješ.

                Vydřené nohy bez rozebrání často nejsou vidět, když už to začíná být vidět i okolo gufer tak je většinou dávno pozdě, daleko dříve to začíná okolo vrchních pouzder. Mnoho let stará tvrdá gufera pustí dovnitř vodu což vede na od anodizace oholeném hliníku k oxidaci a to jo jen zpečetí. Takhle vypadá vnitřek vidlice, která z venčí kromě napraskaných gufer žádné viditelné opotřebení nevykazovala. Ta svislá čára úplně vlevo je špína v místech kde seděl břit gufera, tam je ta noha naprosto ok.

                0 0
                • TK75  

                  Na a co vůbec ten silikonak…je lepší otřít a striknout po jízdě, nebo jen otřít a silikon nepoužívat často?

                  0 0
                  • novas752  

                    Silikon a všechny podobný šplíchátka na vidlice příliš často používat nedoporučuju, zvlášť lidem kteří na ty servisní intervaly dost kašlou. .Je to sice supr, vidlice chodí pak tak 20 minut fakt parádně, ale to proto, že zavzlíná pod oba břity gufer a v prostoru mezi nima ředí a vyplachuje vazelínu. Čimž roztáčíš začarovaný kruh protože bez šplíchnutí ta vidlice pak chodí na sucho a je citelně tupá = nutí tě to šplíchat ještě víc (což problém zdánlivě vyřeší – na těch 20 minut jízdy) a výrobce šplíchátka má radost, protože běháš pro další… :-)

                    Když přijedu z ultra špinavý vyjížďky jednou za čas tak je to dobré, ale všeho moc škodí. Já to použiju třeba 2–3× mezi jednotlivýma servisama spodních nohou (čištění, novej olej a vazelína). Kdo jezdí ve sjačkách častěji, měl by dělat i ty servisy častěji.

                    0 0
                • Azmir  

                  Nedám, protože se mi to nevyplatí. Pochopím u nového kola za 150k. Pokud koupím třeba bazarového fulla za 30k, jako v mém případě, nemá cenu dávat každý rok třeba 5k jenom za servis vidlice a tlumiče, to radši neudělám žádný a za 6 let si koupím „nové“ kolo.

                  Co se týká gufer, proto používám silikoňák a nikdy mi žádné nepopraskalo, jak píšeš. Jak jsem psal, epicona jsem vyčistil a vyměnil vazelínu po 3 letech provozu a na funkci to dle mého subjektivního názoru nemělo vliv a vevnitř žádný bordel nebyl. Jo ale jak se vyndal elastomer, to pak chodilo jako vidle z jiné dimenze…

                  0 0
                  • novas752  

                    No je to tvuj boj, 5 let sice jezdíš na tupém odpružení jak kdyby to byl bazarový full za 10k, ale do toho ti kecat nebudem. Ono s tim hned nemusíš běžet do servisu, údržbové servisy klasických vidlic a většiny tlumičů není problém zvládnout i doma a nestojí to téměř nic (žádné extra drahé speciální nářadí netřeba, molitany a max. rozmačkávací podložky stojí pár desítek korun, oleje a vazelíny na jeden servis taky.

                    Gufera silikoňákem nepopraskají, vyplavení vazelíny ze žlábku mezi vnitřnim a vnějšim břitem s tim přímo nesouvisí, to ztvrdnou a ztratí pružnost časem. Když už začnou praskat tak jsou dávno dávno na vyhození.

                    1 0
        • Smazaný účet  

          mám na 2 kolech starší lefty a bezproblému (hobby použití) nevím jestli ty nehodnotíš závodní použití – tam nevím.

          u Ocho je super, že je konečně tapered tak až si ji koupím a rám mne omrzí, snadno ji přehodím na jiné kolo.

          0 0
    • va-bo  

      U RS vidlic muzes kazdy mesic sundat spodni nohy, vycistit, promazat, dat trochu oleje. Naklady par korun, prace na pul hodiny, vidlice vydrzi leta. Suntour to same.

      0 0
    • va-bo  

      Za super image s Lefty se vyplati si priplatit :-).

      0 0
      • roud  

        Nevím jak ocho ale dřív byla lefty lehká ale tuhá vidlice v porovnání s dobovejma skarebama a sidama co se dřív vozily u nás navíc měla ještě wow efekt protože to skoro nikdo neznal ;)

        0 0
        • novas752  

          Ocho má 1450g karbonová repektive 1750g hliníková.

          1 0
          • Smazaný účet  

            No a ta SID bude mít k těm 1500g.

            kolo s lefty je za 110 a to je velký cenový nárůst :( a ještě tam je o 200g těžší vidle.

            0 0
            • roud  

              Jasně ale bez lefty si budeš kupovat cannondale proč? Dnes je to obyc Taiwan rám na kterém není nic zvláštního :/ a bohužel podle fotek co se zde objevovali poslední dobou i s dost bidnou kvalitou :( a to konstatuji jako letitej uživatel a fanda této značky:'(

              0 0
              • vt  

                Tak zrovna zde zmineny Scalpel HT vypada dobre i bez lefty (myslim funkcne, geo atd) nevidim tam zadne zavady proti konkurenci.

                0 0
                • roud  

                  Jasně ale proč nevzit třeba cannyon ? (Pominuli že zrovna ho nemají skladem ) https://www.canyon.com/…-7/3128.html

                  0 0
                  • vt  

                    Jo Exceed je pekny kolo … Scalpela HT bych volil kvuli geometrii, jinak jak pises, je to klasicky bezny kolo v teto kategorii a ostatnima parametrama se vicemene neodlisuje.

                    1 0
                    • Gwaihir  

                      Co váha? Přijde mi, že zrovna scalpel má lehčí rám než exceed, ale nevím, jestli to není na úkor pevnosti.

                      0 0
                      • vt  

                        Scalpel by mel byt o par gramu lehci, ale IMHO pro amaterske pouziti je to v placebo rovine.

                        1 0
                        • Gwaihir  

                          To sem si myslel. Naštěstí se mi ten scalpel vůbec nelíbí ;)

                          0 0
                          • vt  

                            Mne zas jo :-) … a na zivo je ta zluta s flekama krasna.

                            1 0
              • Smazaný účet  

                bez lefty je to tuctové kolo…

                lákavá je ještě ta geometrie, ta může ovlivnit pozitivně jízdní vlastnosti…na XC ht mají ten úhel hlavy asi nejmenší… do budoucna budou kola s takovou geo přibývat i u jiných značek…

                třeba ten Canyon má HA 69° (to mělo FSI)

                Scalpel HT 66,5°

                a navíc hmotnost rámu udávají 895g (asi ve velikosti S ale i tak je to poměrně slušný základ).

                2 0
                • satch  

                  Tak záleží, jestli potřebuješ u HT hlavu 66, když přece všichni dají všechno i na gravelech s hlavama kolem 71,5 :-)

                  0 0
                  • J1RKA  

                    ale tady na BF preci

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    no já mám ještě XC HT s 71° a to už teda není moc velká zábava v terénu.

                    pro lidi co nemají v oblibě silniční kola je trend daný:

                    na dlouhé švihy grevl s 71°

                    a na zábavu trail s >67° (full nebo HT dle preferencí, peněženky).

                    0 0
                    • roud  

                      Já mám doma pořád ještě tohle HT a vždycky když na něj sednu tak mám pocit že je to neskutečná střela :)

                      0 0
                      • va-bo  

                        Proti tem vysokozdvihum v pozadi, asi ano :-)

                        0 0
                        • roud  

                          to byla ještě doba kdy všechno bylo v pořádku Cannon, Rocky, Spešl :) a žádná éčka :D

                          1 0
                    • novas752  

                      On ten Scalpel HT neni o moc lepší, geometrie by dovolila docela dost ale furt to naráží na skutečnost, že je to jen xc hardtail.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        já myslím, že ve sjezdu bude jistější… ale to asi každé kolo s moderní geo.

                        0 0
                        • novas752  

                          Jó jasně že bude. Troufneš si na tom trochu víc a nebo rychleji. Ale furt je to jen xc ht. Žádné extra odolné výplety a furt jen xc pláště, lehký rám taky neni bůh ví jak odolný. Takže ti to ve výsledku zase o tolik víc nedovolí respektive to snadno vytrestá.

                          0 0
                          • vt  

                            No ale furt te to vytresta trochu pozdeji nez XC s konzervativni geo :-)

                            0 0
                          • Smazaný účet  

                            ale já mám třeba ještě úzké alu ráfky… kdybych dal karbony s vložkou tak určitě kolo dovolí víc.

                            0 0
                • vt  

                  Tech 895g je jen top verze HT 1, ostatni jsou o neco tezsi.

                  0 0
                • jonti  

                  Ta geometrie je velmi zvlastni – velmi polozena vidlice a maly reach, teda dlouhy predstavec. Zajimalo by me, jak se s tim jezdi.

                  Dalsi velke minus je sedlovka 27,2, co omezuje vyber teleskopu.

                  0 0
                  • vt  

                    Default predstavec mi taky prijde dlouhy, spolu s reachem je to skoro jako Lector SF, coz je uplny extrem.

                    27.2 teleskopu je uz celkem vyber, precijen je to XC kolo a neni nutny 20cm chod … nekde na netu jsem teda narazil na poznamku, ze delsi sedlovka muze kolidovat s uchycenim kosiku.

                    Sedlovka ma klasickou objimku, coz je zase vyhoda :-)

                    Minus jeste vidim v BB30.

                    0 0
                    • novas752  

                      Střed už dlouho neni BB30 ale PF30. 83mm široký. Misky lisocané do rámu a v nich ložiska. To co tam dávaj z výroby vydrží hodně.

                      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.