Brzdy - Olej kolem páky - Shimano 105 BR-R7070 silniční

19 nepřečtených
  • sugy

    Ahoj,

    prosím o radu a Váš názor.

    Mám silniční hydrauliky Shimano 105 BR-R7070 a při výměně destiček jsem zatlačoval pístky zpět.

    Po zatlačení se na pákách, pod gelovým madlem, objevil olej.

    Páka zadní brzdy je „měkká“ a začne zabírat až při zmáčknutí na 95%. Přední je ok.

    1. mohl jsem tlakem protrhnout bezpečnostní membránu v páce? pokud tam tedy vůbec něco takového je. Pokud ano, je to membrána součást odvzdušňovacího šroubu? Nebo něčeho jiného? Dá se vyměnit?
    2. jak docílit, aby páka zadní brzdy nebyla „měkká“ a zabírala dříve? je to tím, že chybí vyteklý olej? tedy doplnit olej a odvzdušnit?

    Předem moc díky za názory a rady

    0 0
    • novas752  

      Ano mohl. Jen to asi úplně není bezpečnostní membrána. Vyměnit by šla ale neseženeš ji, Shimano ji jako náhradní díl nedělá a nikdo jiný asi také ne. Buď jen membrána podtekla, což by znamenalo jen odvzdušnit brzdy a cajk, nebo praskla což by bohužel znamenalo výměnu celé páky.

      Odvzdušnit, pokud to bude stačit. A příště pístky nikdy neroztahovat bez vyndaného šroubu z odvzdušňova­cího portu.

      0 0
    • TK75  

      Vítej v klubu

      Je to na to opravdu háklivé a membrána koupit nejde

      Opatrně a vždy jak píše Novas

      0 0
      • Lister  

        Zase pokud to někdo při plnění udělá dobře, tak by nemělo být nutné odvzdušňovací šroub povolovat. Nikdy jsem to u svých brzd nedělal a zatím všechny drží i když pístky roztahuju docela často.

        0 0
        • novas752  

          Kdyby. Pokud na tom kole děláš jen a pouze ty tak si to můžeš dovolit. Pokud na tom dělal s brzdama někdo jinej tak nikdy nevíš.

          0 0
          • Lister  

            To máš samozřejmě pravdu.

            Ale nemusíš povolovat vždy – jednou naplníš a odvzdušníš správně a pak už si musíš věřit ;-)

            0 0
          • TK75  

            Já jsem to tenkrát dělal přes třmen, když to bylo bez bublinek tak jsem to na páce zavřel…ale nechal ještě připojenou stříkačku ke třmenu, ten jsem taky zavřel.No a brzda zabírala až u řidítek, takže jsem to krz třmen ještě trochu natlakoval a bylo to ok.

            No ale potom jsem zjistil že jsou destičky moc u kotouče a skrtaj ..tak jsem je o kousek roztáhl a bylo vymalováno.Nevim co je na tom postupu špatně, dělal jsem to poprvé

            Teď už zase asi dvakrát a zatím dobrý…ale jsem z toho celkem nervózní:-) asi mám někde chybu v postupu

            0 0
            • novas752  

              Máš no. Shimano brzdy nemají expanzku dělanou na tlak. Takže jakmile z jedné strany do brzdy tlačíš tak musí být vždy z té druhé otevřená.

              0 0
              • TK75  

                No jo, ale takhle jsem to viděl v nějakým videu že se tím právě udělá ten krátkej krok brzdy, nebo teda že zabírá hned

                Akorát to na tom videu nedělal u silničních brzd myslím…Sakra jestli to vůbec bylo Shimano

                Tak to budu muset teda znova nastudovat

                0 0
              • TK75  

                Jak ale jinak jde teda u silničních brzd nastavit chod páky?Když potřebuju aby to zabíralo hned od začátku a ne až v půlce…kvůli tomu jsem to dělal

                0 0
                • novas752  

                  Na výchozí polohu je schovaný buď 2,5mm inbus z boku nebo 2mm inbus zespoda pod pákou. Ale krok páky nijak nastavovat nejde. Chápu že spousta lidí bylo zvyklých na kratičký záběr z ráfkových brzd, ale tohle hydrauliky prostě neumí

                  0 0
                  • TK75  

                    Jo ten inbus z boku znám, ale to je minimální.....u mtb je to v pohodě, tam se dá vzdálenost slušně doladit.U té silniční to je na tohle špatný…

                    Nešlo mi o zvyk z ráfkových, ale abych si u grevlu z vrchního úchopu při brzdění jedním prstem nemačkal ostatní prsty pod pákou…Zase držet to více prsty, tam mi to vyrazí z ruky

                    0 0
                  • TK75  

                    Ale dík za vysvětlení…aspoň teď už vím, že to na to není dělaný a nebudu to zbytečně týrat :-)

                    0 0
            • wladeq  

              Chyba je, z toho co popisujes, v tom, ze netusis co delas a jak funguje hydraulika

              edit: abych nemlzil…co asi cekas ze se stane, kdyz zatlacis pisty v uzavrenem okruhu? ze se ta prebytecna mineralka z toho okruhu vypari?

              0 1
              • shcorepi  

                A ty si myslíš, že se tam ten olej každým zabržděním dovyrobí, aby kompenzoval opotřebení destiček? Takže je ho tam po úplném opotřebení destiček více a musí se s novými destičkami zase upustit? Nebo jak ty teda rozumíš té hydraulice, když tady kolegu napadáš. Zkus trochu rozvést svou přednášku.

                3 0
                • wladeq  

                  Já si to špatně přečetl, pochopil jsem to tak, že ty brzdy naplnil po vrch, pak zjistil, že se mu nevleze kotouč mezi desky, tak je zatlačil…omluva

                  1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.