• delik

    Ahoj, zadní píst mi při brždění propouští minerální olej u zadní brzdy Shimano Deore BR-M596. Díky tomuto problému dochází k tomu, že se mi ten olej dostane do brzdových destiček. Chci se tedy zeptat – je nějaká možnost opravy, a nebo je to na nový třmen? Děkuji.

    0 0
    • novas752  

      Jediná možnost opravy je nový třmen. Shimano na to náhradní díly nedělá. Naštěstí jsou třmeny dost levné, akorát ho musíš sehnat skladem.

      0 0
    • Tomcat  
      • otázka co přesně tam netěsní
      • ND jsou velice špatně sehnatelné
      • cena práce a materiálu v servisu bude stát co ten třmen.
      0 1
      • MatS  

        Netěsní těsnění kolem pístku, které je totál atyp. ND sehnatelné u nás nejsou, leda alternativní pístek a těsnění z Ali. Jenže u třmenu za pětikilo nemá smysl toto řešit.

        Ale jestli to chce risknout, tak třeba zde:

        https://www.aliexpress.com/…4214373.html

        0 0
    • delik  

      Všem díky moc, rozhodl jsem se tedy, že koupím raději ten nový třmen, ale opět další zádrhel – Shimano Deore BR-M596 již není v prodeji. Koukal jsem tedy po jiných modelech, jen si nejsem jistý, jestli mi tam jiný model třmenu bude pasovat.

      Můj původní třmen: https://brzdy.heureka.cz/…ore-br-m596/#…

      Třmen který chci koupit: https://brzdy.heureka.cz/…e-br-m-6100/#…

      Podle toho co jsem četl, tak se musím soustředit zřejmě jen na dvě věci a to na uchycení a pro jakou hadičku to je. můj třmen je na:

      uchycení POSTMOUNT a hadičku SMBH59/90SS

      Takže kdyby jsem koupil ten třmen BR-M 6100, tak mi tam nevznikne žádný problém při instalaci a bude pasovat? Díky

      0 0
      • yetti  

        Cokoli od Shimana seženeš bude fungovat.

        0 0
      • novas752  

        Je to úplně jedno, jakékoliv Shimano bude fungovat. Stačí vybrat stejné připojení hadice a PM.

        0 0
      • MatS  

        Jen br-m586 pouzival jiny tvar/typ desticek (a01s) nez nove Deore 6100. Pak abys nemel jine desky vepredu a jone vzadu, ciste z praktickych duvodu. Ale ty a01s uz dnes snad nejsou v zadnem soudobem trmenu.

        0 0
    • JohnySkelet  

      Nazdar lidi! Shodou okolností jsem zjistil podobný (ne-li stejný) problém na mé zadní brzdě BR-M775. Když odmontuju třmen a vložím do něj distanční plastovou vložku, několikrát zapumpuju tak je na vložce pár kapek oleje. Při pohledu z boku je na jednom pístku vidět drobné bublinky a olejový film. Přišel jsem na to tak, že mi po zimě začaly hvízdat zadní destičky. Když jsem je prohodil za přední, po vypálení z kopce přední přestaly hvízdat a začaly znova zadní. Myslel jsem původně, že mám někde vazelínu na šroubu nebo naftu ve špíně ve třmenu. Pak mi zjihla zadní páka, a i když jsem před půl rokem doplňoval olej, v nádobce dost chybělo a vedení bylo zavzdušněné. (Popis pro ostatní s podobným problémem)

      Podobná otázka, jako borec nade mnou: Jiná možnost než nový třmen neexistuje? Na nový BR-M775 jsem zatím nenašel. Má někdo zkušenosti s výměnou toho těsnění z AliExpresu?

      0 0
    • pm74  

      Postupne servisuju rodinna kola a mam letos treti netesny trmen. Ty predchozi byly starsi Deore, klasicky s oxidaci v drazce pro tesneni pistku plus tesnici manzeta lehce naleptana. Tam bych to pochopil. Ale prazdna rok stara mt410, ktera ma najeto 200km? Pod ni louzicka, skoro nove desticky nacucane olejem. Jestli to vyteklo kolem pistku, nebo mezi polovinami trmenu netusim, ale urcite ne kolem olivy. Trmen jsem rozhodil, drazka je cista, tesneni vypada ok, okrouzek ve spoji taky. Co to je?

      0 0
      • kubad  

        Na to se musíš ptát? Natlakuj a uviídíš kudy to teče , pak podle toho reklamace nebo popelnice

        0 0
        • pm74  

          To je jasny, ale jeste nez to udelam, ptam na zkusenosti dalsich, protoze se mi to strasne chce delat 2×. Mozna je to nejaky typicky problem toho modelu a reseni je vymenit rovnou tesneni pistku, i kdyz vypada zdanlive dobre.

          0 0
          • pm74  

            Vycistil jsem, vratil jsem tam puvodni tesneni a narychlo „odvzdusnil“. Pri tlaku se u pistku obcas objevi mikrobublinka, ale olej znatelne nevyteka. Je mi jasny, ze bublinky znamenaji olej, ale nejaky minimalni unik je asi normalni, jinak by to nemazalo, ne?

            0 0
            • va-bo  

              To si úplně nemyslím.

              0 0
            • novas752  

              Tam žádný únik být nesmí.

              0 0
              • pm74  

                Unikem byl myslen ten tenky film na pistku. Predpokladam, ze nevyjizdi suchy, nebo?

                0 0
                • va-bo  

                  No, vyčistil bych to čističem brzd, vytřel dosucha a vidělo by se. Jestli tam časem bude mastnota, tak to není dobře. 100 malých úniků je jeden velký únik, jak píše Novas.

                  0 0
                • novas752  

                  Vyjíždí suchý, pístek v těsnění nejezdí, resp. jezdí jen když se vysunuje víc než běžný pracovní zdvih.

                  1 0
                  • pm74  

                    Jak nejezdi? Co tlaci desticky ke kotouci?

                    0 0
                    • va-bo  

                      Jezdí jen v rámci pružnosti toho těsnění, které ho vrací zpět, aby to nebrzdilo furt. Ale to je jedno. Kdyby tam byla mastnota, nalepí se tam bordel z obložení a nebude to časem fungovat.

                      0 1
                      • pm74  

                        Tak tomu, ze pistek vraci zpet to tesneni se mi nejak nechce verit :D

                        1 1
                        • va-bo  

                          A cos myslel že ho vrací? Ta pružinka mezi destičkami? Magury pružinku nemají, jen magnet.

                          0 0
                          • pm74  

                            hydraulicky tlak/podtlak generovany pakou…

                            1 1
                            • va-bo  

                              Nevím jak velký podtlak tam může ta pružinka v páce vyvinout. Ale když tam je podtlak, tak si to přicucne kapalinu z expanzky.

                              0 0
                              • pm74  

                                Fajn, jeste k tem bublinkam. Odvzdusnil jsem to jen narychlo, abych zjistil jestli a kde to tece. Nemuze to byt treba tak, ze vzduch se kolem tesneni dostane ven, ale pro olej je system tesny? Rekni, ze jo :D

                                0 0
                                • va-bo  

                                  No, možná jo :-). Vyčisti to a uvidíš jestli to těsní.

                                  0 0
                                  • pm74  

                                    Vystrikal jsem vnitrek trmenu cisticem a vypada to, ze bublinky zmizely. Ten olej byl pozustatek po montazi pistku, aspon doufam. Otazkou je, kde se tam ten vzduch vzal, protoze se objevovaly i po dukladnem odvzdusneni, ale to uz asi resit nebudu. Brzda je tvrda, zatim snad netece.

                                    edit: ted me napdalo – nemuze to byt zpusobeno pohybem tesneni v drazce? Je o neco sirsi nez krouzek, ktery vlastne pumpuje…

                                    1 0
                              • Floydie  

                                Jenze prostup do expanzni nadoby se otvira az kdyz je paka temer uvolnena, jinak by to z principu nemohlo fungovat. Hydraulicky okruh pri cinnosti brzd musi byt uzavreny. To zajeti pistku je samozrejme generovane tim podtlakem pri vraceni brzdove paky do vychozi polohy. U vas bych zrovna tuto neznalost nepredpokladal, ale i mistr se nekdy myli ;-)

                                0 0
                                • kubad  

                                  a ten podtlak vzniká čím? tou malou pružinkou v páce?

                                  0 0
                                  • pm74  

                                    No ja jsem jeste vcera googlil a konsenzualni „nazor“ internetu shrnuty pomoci AI je nasledujici:

                                    V hydraulickém kotoučovém brzdovém systému Shimano se písty vracejí zpět snížením hydraulického tlaku při uvolnění brzdové páky. Tento pokles tlaku, spojený s pružností těsnění pístů, umožňuje pístům zasunout se zpět do třmenu. Vratný mechanismus nepoužívá žádné pružiny .

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      ano souhlas pokles tlaku , ale ne podtlak + pohyb těsnění

                                      3 0
                                      • pm74  

                                        :D slovickarime, nebo resime princip? Jasne ze tam neni podtlak vuci atmosferickemu tlaku, ale jen rozdil tlaku. Myslim ze kazdemu bylo jasny, jak je to mysleno.

                                        0 0
                                    • va-bo  

                                      Až někdy rozebereš páku, tak uvidíš, že oboje těsnění na pístku má jednostranný břit, který tlakuje jen jedním směrem. Takže jestli vytváří podtlak, tak nepatrný. Samozřejmě přisávání kapaliny z expanzky funguje při uvolnění páky, stejně jako vrácení pístků ve třmenu, a jenom doplňuje úbytek kapaliny v systému vlivem úbytku obložení nebo po roztažení pístků při údržbě.

                                      1 0
                                      • pm74  

                                        Mam tu jednu rozbitou, tak prouzkoumam. Diky za tip.

                                        0 0
                                • va-bo  

                                  https://www.bike-forum.cz/…ot-brzd.html

                                  Tady je to trochu vysvětleno jak funguje otevřený brzdový systém.

                                  0 0
                        • novas752  

                          To nemusíš, stačí to brát jako fakt. :-)

                          Vůči těsnění se pístek pohne akorát jednou za čas o pidiprd jak se sjíždějí destičky. Jinak to prostě visí na těsnění v jednom místě a pomáhá tomu tak maximálně drobný podtlak tvořený vratnou pružinou pod pístkem v páce.

                          1 0
                          • pm74  

                            Ok, zase jsem se neco dozvedel, takze diky. Ja tusil, ze tam nemam vracet to stary tesneni, i kdyz je vlastne novy.

                            0 0
                            • va-bo  

                              Třeba to bude fungovat, vyčistils to a třeba dals to těsnění obráceně a pomůže to.

                              0 0
                          • pm74  

                            Zajimavy je, ze u tech starsich Deorek melo tesneni tvar hydraulicke manzety – U na rezu. Ta cinska druhovyroba vypada jako vysek z gumy a proto mam o nem pochybnosti. MT410 uz ma tesneni taky jen obdelnikoveho profilu, ale porad vypada lip.

                            0 0
                            • novas752  

                              Mno aktuální 4pístový XT mají taky čtvercový 11spd Ultegrový/Duro­vý taky.

                              0 0
    • va-bo  

      Někdo v Brně třmeny repasuje. Kontakt nevím, ale bylo to někde na starším bazaru.

      0 0
      • pm74  

        Repasovat to zvladnes za 15 minut, v tom problem neni. V podstate me zajimaji vsechny mozne zkusenosti s tesnenim v trmenu a s tim souvisejici uniky oleje.

        0 1
        • MatS  

          Tak je jen několik míst, kudy to může prochcávat. Kolem hadice(olivy)/banja (dle typu třmenu), kolem odvzdušňovacího ventilu, kolem pístků a nakonec ve spoji těla třmenu. Teď píšu o Shimano.

          Samotné Shimano díly na třmen moc nedodává, ale na Ali toho je celkem dost. Otázkou je, zdali se to vyplatí a jak dlouho to vydrží.

          Pokud je to v záruce, tak reklamovat a pokud po, tak spíš vyměnit celé. Osobně jsem měl zatím štěstí a fungovaly po celou dobu mého používání, než jsem je nevyměnil za vyšší model brzd nebo kolo neprodal.

          0 0
        • va-bo  

          Pokud to sákne kolem pístků (válečků) budeš asi potřebovat nové těsnění a to asi jedině u servisáka z jiného třmenu nebo z Číny. Proto upozornění na ten repas. Těsnění asi má. Může to taky sáknout mezi polovinami třmene, to by ukazovalo na o kroužky.

          0 0
          • pm74  

            Ty i MatS: neverim, ze pisu tak nesrozumitelne, aby z toho nebylo jasny, ze tohle vsechno vim.

            Chapu, ze servis tmenu neni bezny, ale na druhou stranu – servis vidlic je 5× slozitejsi, resi se tu v x vlaknech a dela ho kdekdo. Tohle je prace na 15 minut, jediny problem je Shimano a jeho politika nahradnich dilu. Kdyby byla dostupna origo sada tesneni za stovku, vymenim ho komplet a hotovo. Takhle resim jestli po vycisteni skoro noveho trmenu vratit origo, nebo dat druhovyrobu z Ali. Ty starsi Deorka jsem jim zrepasoval, zatim dobry, ale kdovi, co bude za pul roku. I proto se ptam, ale predevsim me zajimaji vsechny mozne zkusenosti dalsich, kteri repasi realne delali. :)

            0 0
            • va-bo  

              Jo řešil jsem to párkrát přemístěním těsnění nebo pístků z jiného třmenu, pokud řeba prasknul keramický pístek. Mám těch rozebraných třmenů asi pět. Vždycky se to povedlo, ale taky nemusí.

              0 0
            • novas752  

              Tam může být problém s rozměrem – tolerancí děr nebo pístků atd., může být vadný těsnění, může tam být nějaký škrábanec/nedo­konalost v povrchu. Proto celej třmen.

              Repase je triviální ale když to teče tak to k ničemu nepovede. Já to dělal na starších třmenech (4 roky, ±1000h provozu) kde to bylo plný bordelu a i tam to pomohlo jen hodně dočasně a pístky opět začaly chodit špatně. Tam by nový těsnění možná pomohly – pístky se vrací na základě jejich pružnosti a nová guma chodí líp než stará guma.

              Nebo když keramickej pístek praskne, vyměnit z jinýho třmenu kde je taky jeden prasklej.

              0 0
      • roud  

        Nesmyslná práce slx trmen stojí kolem 5ti stovek.

        1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.