• mlevora

    Zdar,

    resim to trochu v jinem vlakne, kde stavim kolo, ale myslim si, ze si to vklidu zaslouzi vlastni tema (jine jsem tu venujici presne tomuhle nenasel)

    Jak jsou vyhody boostu? Myslite ze je realne poznat tuzsi kola? Nejake dalsi vyhody? Ze tam clovek muze dat sirsi plaste je jasny (osobne mi to prijde prehnany, nonboost dle me dovoloval az az)

    0 0
    • Mr.Duck  

      Myslím že boost je blbost, nicméně za chvíli už nebude na výběr.. Teď je ahoj levnější sehnat všechno non boost :)

      0 1
      • kubad  

        naopak boost smysl má, výplet je rovnoměrnější, poznat to asi při běžném ježdění nepude, u tvršío už asi jo, ale jak píšeš v podstatě je to dnes už jedno, bez boost toho moc neseženeš

        0 0
        • mlevora  

          ted jsem si uvedomil, ze kdyz chci shimano 1×12, tak to snad ani nejde bez boostu

          0 0
        • Mr.Duck  

          Teoreticky. Myslím že tvrdší ježdění v mém okolí provozují všichni a já jim to pak opravuju nebo pletu nové, a nepřijde mi že by boost nějak pomáhal odolnosti nebo tuhosti. Zdaleka ne tolik jako použitý ráfek.

          Neříkám že tam není žádný přínos, a jak říkáš je to už jedno. Nicméně já jsem rád že ani na jednom kole boost nemám, užší zadní stavba zas nabízí víc místa na kotníky, přehazovačka je blíž středu = je menší šance s ní něco trefit atd.

          Důvod proč jsem ale proti boost je hlavně ten, že to přišlo aniž by to někdo potřeboval, ujal se nový standard a dnes máme na 120mm kolech SuoeeBoost+ 157, což je úplně nesmyslný trend co začal právě boost :( Ale každý volíme svojí peněženkou, já udělal co jsem moh a teď asi čekám na svůj poslední non boost rám :-/

          0 0
          • hrota  

            Pokud dostatečně dlouho vydržíš, bude už všechno jen boost a tím pádem zase odpadne problém :D Pokud se nevrátí 26er a 130mm náby

            0 0
          • Hrabex1  

            nejvetsi nesmysl byl prechod z 26" na 29" bez soucasnyho rozsireni prirub naboju. Jinak receno, boost mel prijit mnohem driv, soucasne s novym standardem 29".

            0 0
    • krabica  

      Jenže pluskové pláště potřebují víc místa… Navíc se boostem trochu uvolnilo místo kolem středu, takže výrobci mohou lépe umístit spodní vahadla/čepy, udělat je tužší, případně udělat bytelnější dolní vzpěry, kratší zadní stavbu, nebo umožnit užití těch širších plášťů…

      0 0
    • Goob  

      Já mám kolo se standardem. Trošku jsem to řešil a něco je pro, něco proti. Mínus pro mě rozhodně je, že dozadu nacpu maximálně 2,4" gumu, větší neprojde vidlí. Vlastnost rámu, samozřejmě. Ale plusem je, že nekopu patami do zadních spodních ramen… mám je jen ošoupaná, a to mám pedály s větším Qfaktorem. Všechna kola s boostem, co jsem si zkoušel, mi v tomhle vadila, šlapu hodně patami dovnitř.

      0 0
    • theedge  

      Zda se mi jako nesmysl dneska u nove stavby resit non-boost komponenty.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • LTZ1000  

      Jakej problém představuje non-boost pevná osa 12×142 mm např. v Giantu Talon 0 2025https://www.giant-bicycles.com/cz/talon-0

      Zastaralé to asi fakt je. Bude to méně tuhé? Vejdou se tam pláště 29×2.4", což většinou stačí. Bude se blbě shánět náhradní osa nebo náboj? Nevejde se tam lepší kazeta? Nějaké další problémy? To kolo je zajímavé především sedmi velikostmi rámu od XS do XXL. Kdo toto nevyužije, tak má na výběr z hromady kol s boost zadní osou.

      0 3
      • Hrabex1  

        Zadni kolo bude mit mensi sklon dratu a tim padem nepatrne mensi tuhost.

        Jestli projdou siroky plaste je individualni zalezi na konkretnim modelu. Kazdopadne pri jizde v blate je tam vetsi riziko kontaktu retezu s blatem na zadnim kole. Dostupnosti os a naboju se neboj, standard 142 × 12 se pouziva na silnici i na gravelu.

        0 0
      • yetti  

        U non-boost je limitující hlavně šířka pláště a maximální velikost převodníku. Tuhost zadního kola je samozřejmě u boostu vyšší, ale není to nic zásadního. I u klasiky lze dosáhnout dostatečně tuhého výpletu.

        0 0
      • jmbiker  

        Vyrábět v roce 2025 rámy s osou 12×142 je kravina. MTB standard už je dlouho někde jinde.

        0 1
      • RapMan  

        hlavně je pakárna, že přední kolo je boost a zadní ne, když bys chtěl někdy nová kola, budeš si je muset zaplést na zakázku, moc jich v kombinaci přední boost, zadní ne-boost není.

        Stejný případ mám u svého kola…

        0 0
        • va-bo  

          Nebo vyměnit vidlici.

          2 0
          • RapMan  

            nebo adaptér z neboost osy na boost, prostě víc komplikací.

            0 0
            • va-bo  

              Na některých ešopech jde koupit přední a zadní kolo zvlášť. Třeba Mavic na Kupkole (asi i jiné a jinde).

              0 0
            • va-bo  

              Spíš nastane opačný problém, že se úzké sady pro MTB přestanou vyrábět.

              0 0
    • LTZ1000  

      Takže jo, non-boost pevná osa 12×142 mm se nedoporučuje. Třeba bude za rok nová verze Giant Talon s boost osou…

      O trochu dražší je Giant XTC SLR 29 2 https://www.giant-bicycles.com/…lr-29-2-2024

      Co na něho říkáte?

      Zatím vidím tyhle nevýhody, které by ale šly časem napravit.

      • spíše základní brzdy Shimano BR-MT200
      • 30zubový převodník
      • vidlice Giant Crest 34 RRL, která může býti hůře servisovatelná
      0 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.