Blur XC2 carbon - Vymluvte mi ho

265 nepřečtených
  • Bumerangista

    Blur XC2 carbon mi přijde por moje ježdění ideální:

    • Zdvih 105
    • Dobré na šplhání
    • VPP technologie o trochu lepší než, co ten jednočep, co jsem měldo teď

    Jen je to trochu drahé (skoro 100 táců). Tak se ptám expertů: Proč do toho nejít, alternativy?

    Zejména mne zajímá životnost toho uhlí. Po dvou letech už to nevyreklamuji (kromě ložisek, které prý do mé smrti) a co když mi do toho vlítné nějaký šutr, nebo se vydře nějaký závit? Zkušenosti?

    Jedna alternativa je starší model v hlíně (kolem 65 táců). Ten má 135 zdvihu, ale jinak v celku srovnatelný.

    Obrázky jsou schvalně z druhé strany, aby byla vidět vzpěra.

    0 0
    • kubad  

      vymlouvat ti ho nebudu, je to supr bajk.

      alternativa je samozřejmě hliníkový Blur XC a není to ani starší model jen je hliníkoý :D a zdvih je stejný

      je potřeba rozlišovat mezi Blurem XC a LT ten LT má právě větší zdvih

      0 0
      • Bumerangista  

        Tak to mi je divný. V několika článcích jsem četl, že hliníkový má 135mm (tlumič 200) a že carbon má už jen 105mm (tlumič 165).

        0 0
        • kubad  

          existuje:

          verze XC – 105mm v carbonu i v AL ta má 115mm

          Blur XC Carbon

          Blur XC Alu

          a verze LT v carbonu a v Alu a ta má právě těch 140mm

          (starší model měl 135mm)

          stačí se podávat na stránky výrobce

          0 0
          • Bumerangista  

            Jo jasně, moje chyba: 115 místo 135. Takže carbon je o cenťák níž.

            0 0
          • BB  

            IBIS je o malý chloupe lepší než Blur, přesněji LT. DW link mi přijde citlivější než VPP. Bral bych karbon, když už, tak pořádně.

            0 0
            • tomfree  

              Hlas pro Ibise

              0 0
              • Twisp  

                za mě taky :)

                0 0
                • Bumerangista  

                  Uznávám, že to má také osobitý styl, takže dobrý tip. Ke mně se to ale nehodí. Objektivně mi na tom pak vadí, že jsou lanka vedena horem, takže si na to nepůjde sednout bez rizika roztrhnutí gatí, až budu někde odpočívat (čekat na čelo závodu samozřejmě). Ja a kam dáš flášu?

                  0 0
                  • mr.antik  

                    flaška už se dneska nevozí…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To je individuální. Také by mi vadilo nemít košík na láhev (stačí jeden).

                      I když vozím camel skoro vždy, tak většinou beru i láhev. V camelu vozím ioňťák (Regge) a v láhvi čistou vodu. Pokud není vedro, že vím, že vypiju celý camel a ještě bych potřeboval celou láhev, tak většinou nevozím tu láhev plnou, ale vždy nějakou vodu vozím (už třeba jen kvůli tomu, kdyby se někdo odřel).

                      0 0
                  • tomfree  

                    Tak to potom ano,já vozím pití v batohu a sestra která má Ibise taky a na kole spíš jezdíme,než sedíme,takže posuzujeme spíše jízdní vlastnosti,ale každý to má jinak že.

                    0 0
                    • Bumerangista  

                      Ta fláša byl fór. Ale ty káble se mi tam nelíbí. A navíc, když dáš 100 klacků, tak to musí být perfekt.

                      0 0
                      • tomfree  

                        No právě,že když vyhodím tolik peněz,tak si koupím dobrý kolo,pokud bych volil 100mm tak si koupím epic od spešlu,vím že jich je moc,ale myslím,že ve své kategorii nemá moc konkurenci a dá se sehnat za solidní peníz,ale santu bych v kategorii xc rozhodně vynechal.

                        0 0
                        • Matony  

                          palec nahoru!

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          To je otázka co kdo požaduje od kola. Já bych třeba Epica nechtěl pomalu ani zadarmo. Z mojeho pohledu je to to nejhorší, co bych mohl pořídit v dané kategorii a bral bych raději snad téměř cokoliv slušně fungujícího (a neříkám to jen hypoteticky, protože jsem teď řešil právě 100mm kategorii pro sebe, kdybych se neomezoval nějakou částkou, tak bych volil třeba Canyon LUX MR, tolik peněz jsem dávat za chrtí full ale nechtěl, protože to není moje prioritní kategorii kola, tak jsem volil něco jiného).

                          Tím nechci říct, že je obecně na nic, někomu třeba na závody sedět může perfektně.

                          Jen s tím, že nemá v dané kategorii konkurenci bych byl hodně opatrný.

                          0 0
                          • tomfree  

                            Pokud vybírám full v kategorii 100mm tak jediné hledisko je rychlost a ovladatelnost,po­hodlí a ostatní je až za tím,s epikem jsem letos najel asi 1000km s vidlicí od spešlu a musím říci že druhé takové kolo,co by mnělo takovou stabilitu ve sjezdu a vydrželo to co vydrželo při váze kolem 9kg jsem opravdu ještě nejezdil a to spešl fakt nemusím a právě díky téhle zkušenosti jsem zkusil stumpjumpra,kterého jsem nakonec koupil.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Jednak ty kritéria tak každý nemá, ale i dle nich bych si Epica nevybral.

                              Ovladatelnost je velmi vázaná na proporce každého jedince, tedy tady pro každého bude lepší jiné kolo, zcela nezávisle na tom, jestli je to Epic nebo něco jiného

                              Konkértně mně třeba geometrií Epicu vůbec nesedí (a to téměř nic, je na ně mě moc dlouhý, příliš nízká hlava, hlavový úhel příliš velký, přitom nelze to pořešit o trošku vyšší vidlicí, protože se pak už dostává na příliš velký rozvor) a tím je u něj i ovladatelnost pro mě velmi špatná (zkoušel jsem v praxi). Samozřejmě chápu, že někomu sedne jak ulitý.

                              Dále chování s brainem je velmi individuální záležitost. Z mojeho pohledu je chování brainu v terénu hrůza (rámy s velmi podobným přepákovaním a podobným chováním mi sedí v terénu s RP23 s CT do střed, jen to nesmí být max, o třídu lépe) a za mírnou výhodu, že nemusíš nic řešit s páčkou bych to nevyměnil.

                              Pohodlí jsem také neměl jako prioritní požadavek při výběru, dokazuje to fakt, že použiju buď RP23 s boost valve (uvidím jaký bude v praxi, na chrtího fulla to možná použitelné bude) a pokud by nevyhovoval, tak tam přijde RP23 s CT střed (to už mám na daném rámu vyzkoušené, že sedí pro dané použití perfektně). Tedy na tento rám nebudu dávat RP23 upravený v TF tuned na maximální citlivost (s CT střed to s citlivostí je už celkem slušné).

                              Stump s brainem, to už by byla vyloženě moje noční můra (také jsem ho v praxi zkoušel).

                              Odolnost Spešl rámů může být výborná, tohle nemůžu posoudit bez dlouhodobého ježdění takového rámu.

                              Prostě jen máme velmi odlišné požadavky a hlavně vidíme nějaké vlastnosti každý zcela jinak.

                              Proto už se zcela vyhýbám hodnocení jako nemá ve své kategorii konkurenci, protože tohle nikdy neplatí pro žádné kolo.

                              0 0
                              • Bumerangista  

                                V některých případech to ale platí, že v dané kategorii nemá konurenci.

                                0 0
                              • tomfree  

                                Ono je to těžké,zase podle tvých požadavků sedne to kolo tobě a ještě asi 10 procentům bikerů.

                                0 0
                                • karliner  

                                  Jestli oni ti výrobci právě kvůli tomu, co píšeš, nevyrábějí spoustu různých kol, která se liší geometrií, vybavením, designem, určením atd.

                                  0 0
                                • MlokCZ  

                                  Neříkám, že má vybírat dle mě. Ale ani ten Epic obecně nesedne určitě 90%. Znám více lidí, komu nesedí.

                                  U geometrie je to stejně jednoduché, tam musí vybírat dle sebe. Buď už vědět jakou přesně potřebuje nebo vyzkoušet. Tady se radit nedá vůbec.

                                  A jestli sedne brain, to lze vyzkoušet také poměrně rychle a nejlepší je si to otestovat.

                                  U vyšších zdvihů mám více specifické a méně obvyklé požadavky. Ale u toho chrtího fulla, co jsem teď řešil si nemyslím, že bych měl nějaké neobvyklé požadavky oproti jiným.

                                  0 0
                                  • tomfree  

                                    No právě že v mém okolí všichni co jezdí seriály maratonů,nebo prostě rádi najíždějí kilometry přešli na epiky a jsou spokojeni.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Jen tak pro zajímavost pro trošku větší statistiku jsem kouknul na pár kol do našich biků, kolik jich tu je.

                                      Epiců je tu o něco více než jiných kol, což je ale také částečně dané tím, že Epic se dělá už poměrně dlouho a některé další chrtí fully jsou novějšího data.

                                      A tady pár čísel pro kola, která jsem dal hledat (je tu spousta dalších chrtích fullů, které jsem nehledal, prostě co mi první napadlo, to jsem zkusil a ne každý má správný název kola):

                                      • Epic 27
                                      • Giant NRS 19 (tady platí to samé, také chrtí full staršího data, protoho má více lidí)
                                      • LP x-control 21 (tady bude počet o něco menší, neproklikával jsem coje chrtí zdvih a co je vyšší zdvih)
                                      • Cube AMS Pro 13
                                      • Trek top fuel 9
                                      • Anthem 7 (není v tom počtu žádný Anthem X)
                                      • GF HiFi 7
                                      • Spark 6
                                      • Blur XC 6
                                      • RM element 5
                                      • Ninety six 3
                                      • Cube Sting 3
                                      0 0
                                      • mr.antik  

                                        Myslim že je to hodně marketingem a hlavně taky sázka na jistotu…

                                        0 0
                                        • hanz  

                                          výhradně marketingem. u spešlu a jejich vidlic a tlumičů a brainů je to naopak skok do neznáma. Já osobně bych od spešla dlouze zvažoval a dlouze testoval.

                                          0 0
                                  • ememem  

                                    Ale ani ten Epic obecně nesedne určitě 90% – zas neprehanaj :-) – poznam tak 7–8 ludi co ho maju (modely tak max 3 roky stare) a vsetci su spokojni. kludne bych to jazdil, aj som ho zvazoval a urcite bych ho z voleja nezavrhol, je fakt ze na tu hranku brainu bych si asi musel zvykat dlhsie. a zas ked nebola tak to fak hupalo.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Možná každý chápeme jinak tu větu s 90%. Já ji myslel jako zbytek k těm 10%, tedy nesouhlasil jsem s tím, že Epic bude vyhovovat 90% jezdců.

                                      Možná to vyznělo tak, že tvrdím, že 90% by Epica nechtěla, tak jsem to ale nemyslel.

                                      0 0
                        • McBlacky  

                          na převážně nezávodní, a pokud ano tak bez ambic na bednu, užití není Epic zdaleka nejlepší volba.

                          Ale to lze zjistit jen testováním. Marketing S tvrdí něco jiného

                          0 0
          • kloubik  

            Neexistuje :-)

            Na stránkách sice odkaz na starej Blur XC mají, ale už jen pro technické specifikace. Už se nevyrábí a alternativa ke carbonu u Bluru XC prostě není… Už si na to stěžovali např. i v US verzi Mountain Bike Action magazínu.

            Když klikneš na tom odkazu na pricing, nic se neukáže.

            0 0
            • kubad  

              to ale neznamená že se nedá sehnat :D

              0 0
              • kloubik  

                Oficiální cestou? S tím, že si ho můžu jako první majitel zaregistrovat, abych mohl případně uplatnit záruku nebo třeba koupit v případě poškození mimo záruku nový rám za nižší cenu? Pokud jo, tak je to samozřejmě jen plus.

                Jinak já bych stejně bral karbon, VPP je přepracované k lepšímu a pokud by cena tady v ČR nešla nějak stlačit, uvažoval bych jestli nemám někoho v USA, kdo by mi ho přivezl…pak to musí vyjít plus mínus jako ten starej hliníkovej, i když samozřejmě by záleželo na osazení.

                0 0
                • kubad  

                  těch Al ještě po prodejcích pár bude, nemyslím jen u nás,

                  ta funkčnost na 105mm zase tak rozdílná proti Al nebude, a kde ho koupit je především o možnostech co si kdo umí sehnat a dovézt.

                  0 0
                  • vifon  

                    praveze medzi vpp 1 a vpp 2 je dost velky rozdiel. U LT hned rozoznatelny

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Přesně tak. Skoro by se dalo napsat, že vpp2 už není ani vpp (vlastnostmi se dostali mimo klasické chování vpp).

                      0 0
                      • vifon  

                        Ono si to clovek ani nejako neuvedomi, ze tam mozu byt nejake rozdiely. Kedze som ale jazdil a jazdim dlhodobo rovnaky bike s vpp1 a vpp2 mozem s prehladom napisat, ze su charakterom odlisne.

                        0 0
                • drbo  

                  myslim ze Dan Horak v Beroune jednu XC hlinu jeste ma ;-)

                  0 0
    • Medunka  

      nevymlouvám, schvaluji

      0 0
    • mr.antik  

      No tak jestli za to ty prachy jseš ochotnej dát tak proč ne, u takhle drahejch kol se nedá říct, že oproti kolu za 50 (nějakej Lapiér, Giant), to bude dvakrát lepší, racionální uvažování jde stranou. Pěkný vpp ještě dělá taky Intense (hliník) nebo IBIS (karbon)

      0 0
      • Bumerangista  

        Dobré tipy. Díval jsem na to:

        Ten IBIS mi přijde trochu masivní. A není tam místo na flášu, tedy ani na pupičku, jestli se dívám dobře.

        Intense jsem se díval na Spidera a přijde mi to cenově srovnatelné. Dovozce je ale nějaký maník z Accenture, a to mi nepřijde moc seriózní.

        0 0
      • fluider  

        Ibis NIE JE VPP, ale DW-Link !

        0 0
    • black.horse  

      libí se Ti? tak si ho kup:-) když uděláš kompromis, za čas si to budeš jen vyčítat… a budeš ho chtít znova.

      0 0
    • Mamut  

      Neber ho.

      0 0
    • fíha  

      No dobre teda: Nekupuj ho, za ty prachy si kupis celu flotilu bajkov v tescu a budes ci moct konecne kazde rano vziat farbu podla momentalnej nalady.

      Rad som pomohol v rozhodovani.

      0 0
      • Bumerangista  

        Také dobrý nápad. Spíš bych ty kola rozmístil všude po známých, aby se nikdy nestalo, že si chci vyjet, ale kolo nemám sebou.

        0 0
        • ememem  

          to neni marny napad :-), uplne vazne mam kamosa co to ma tak ze v kazdom dome a chate ma bike aby to furt nemusel prevazat. ma ich takto pokial viem tak zo 5. akurat ze vsetko epicy.

          0 0
    • jerryx  

      Je to vylozene hnusny kolo.

      0 0
      • Bumerangista  

        Ok. Škoda, že nemáš absolutně nic v profilu.

        0 0
        • jerryx  

          O to snad nejde, ze nemam nic v profilu. Mne se nelibi a to mne na nem zaujalo nejvic, ani sem nejdriv netusil, ze to je takova nabouchana bestie.

          0 0
          • camlost  

            taky me to po vizualni strance moc nezaujalo. resp. zaujalo tim, jak je ta vzpera nevzhledna.

            0 0
          • Bumerangista  

            Tak to už je lepší… ta vzpěra uznávám není nic moc. V carbonu není tolik vidět ;)

            0 0
    • raf007  

      Kamarad si v létě pořídil Blur XC carbon. několikrát jsem mu ho projel a bohužel musím, i jako zatvrzelý hardtailista uznat, že to kolo jede opravdu perfektně. Možná je to i výbornou váhou, která je aktualně 9.2kg. Co me osobne prislo odporné, je cena.

      0 0
    • Twisp  

      SC Blur je výborný kolo. Byl jsem s ním spokojenej do doby, než sem začal cítit potřebu vyšších zdvihů. Měl jsem classica blura se 115mm. Co mě trochu děsí je ta cena. Neví co by za ty rámy chtěli. :)

      Volil bych carbon.

      0 0
    • uzul  

      Ahoj, rozhodně dobra volba. Pred tydnem jsem byl v 03probike v Pruhnicích. Maji tam ram, mel jsem ho v ruce 1990g velikost M. Uzasny Je tam mechanik Franta, jsem si jistej ze ti pomuze vybrat a poradi ti.

      0 0
    • vifon  

      Ak mas prachy, chod do neho. Z osobnej skusenosti s LT1 a LT2 mozem len odporucat. Je to spickovy, rychly maratonsky bike.

      0 0
    • Kubiczech  

      Osobně bych se za tyhle peníze vrhnul do stavby, měl kolo přesně podle svého gusta a užil si každý koupený díl. Jinak ti ho rozmlouvat nebudu (ale já bych stavěl na Ibisu). (:

      0 0
    • juli  

      Že je to fajn kolo, skvěle osázené o tom nebudu polemizovat.

      Ale, vzhledem k předpokládanému rozpočtu, bych osobně nezvolil variantu „sériovky“. Spíš bych stavěl něco originálního, něco co bych v daném setupu nepotkal nikde jinde ;-)

      0 0
      • camlost  

        na druhou stranu, kdyz uz si kupujete kolo za nejakou vetsi castku (rekneme cca 60+), mate celkem slusnou sanci, ze jich v okoli jezdi malo nebo zadny. jo, neni to jistota, uznavam.

        0 0
    • Zoydberg  

      určitě super kola , co k tomu dodat ? Sám jsem jezdil Al verzi Blura – výborný svezení

      0 0
    • Matony  

      Šel bych taky do většího zdvihu, jak už bylo psáno výše.Pořád to jsou ještě lehká a svižná kola, a zdvih se hodí.

      Blur LT (LT carbon)

      Tomac Snyper

      Ibis Mojo

      Yeti 575

      Titus ElQuapo

      Lapierre Zesty

      Litevile 301

      0 0
      • kloubik  

        Titus Elquapo už je moc, to už je enduro. Spíš Titus FTM.

        0 0
      • Bumerangista  

        Sice do Alp trochu pidívám, ale tady se zas takové brutální terény nejezdí (tedy alespoň já ne). Takže 100 zdvihu je dostačující. To co já jezdím, tak se běžně dává i na HT. Jde mi více o rozbité cesty a občas o nějaký ten sjezd ale určitě ne Enduro závody.

        0 0
        • Matony  

          Ty kola nejsou ani jedno Enduro. Hodně se tady psalo o zvihách, a hodně lidí tady přecházelo z menších zdvihů na větší, samoszřejmě i opačně, ale převážná většina směrem k větším zdvihům. Záleží na každýho preferencích. Já mám doma taky 100/100 a 140/145 a i na těch obyčejných rozbitých cestách jak polních tak lesních jednoznačně u mě vítězí vyšší zdvihy.

          0 0
          • kubad  

            přesně tak, a pokud toho 100mm fulla nemáš postaveného jako závodní raketu, tak ani rozdíl v tom jak to jede není moc velký

            0 0
          • Kubas.1  

            No teba Yeti bych řekl že je AM/EN

            0 0
        • fousek  

          Ale jsou tu tereny i na 170mm zdvihu, jen to nechce mit moc progresivni zadni stavbu. Na Reignovy mam na kazdym vyletu vyuzitej zdvih minimalne do 3/4. Proste kdyz odpruzeni funguje tak jak ma, tak ho neni nikdy dost. Rek bych ze Blur LT pojede poznatelne lip nez ten Pells, bude lehci a mozna te prekvapi co s nim sjedes.

          Vetsina terenu se da sjet na HT, jen zalezi na tom kdo to ridi, takze nejit do vyzsich zdvihu kvuli tomu ze to nekdo sjede na HT je zcestny.

          0 0
          • MlokCZ  

            Přesně tak, zdvih není jen o tom, že by na každý další centimetr zdvihu musel být náročnější a náročnějí terén.

            Dokud se držíme kategorie kol, co slušně jedou a nejsou moc těžká, což spousta 140–150mm fullu splňuje, tak se takové kolo využije kdekoliv (pokud se zrovna nebude jezdit převážně po asfaltu) i v lehčím terénu. A zdvih se bude využívat také v pohodě (opět stačí dobře volit vhodný průběh stavby k tomu co se bude jezdit).

            Na Stereu to mám podobně jako to máš na Reignu, ještě posunuto do většího využití zdvihu i bez náročného terénu. Nepamatuju se vyjížďku, kde bych nevyužil 90% zdvihu. 75–80% zdvihu využiju i v případě, že bych se na vyjížďce nezvednul ani jednou ze sedla.

            0 0
            • vifon  

              to same. Vyuzivam zdvih skoro pri kazdom vylete do tych 80–90% (BLT2)

              0 0
          • kesu  

            kazdou vyjizdku v okoli prahy dam doraz,pokud jedu XC vyuziju treba 3/4 (trek remedy). Rozhodne potrebuju dost progresivni zadni stavbu. Podle meho je idealni kolo takovy,ktery bude vyuzivat radove 120–130mm a zbytek tam zustane na skoky.Protoze fakt netusim k cemu je kolo s ohromnym zdvihem , kterej je ale na dorazu na kazdym skoku. Ono pak kdyz to da doraz fakt natvrdo je to dost neprijemny a cloveka to dost rozhází..

            0 0
            • fousek  

              Jeste nikdy sem na Reignovy nesel nadoraz tak, ze bych to cejtil v nohach. Vetsina skoku co skacu nedostane Reigna do vetsiho zdvihu nez nejakej vetsi koren nebo klada pres cestu. Proste jak je to vic jak z metru na placku (spis min) tak se mi to nezda jako dobrej napad to skakat.

              0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • drbo  

      ber ho v karbonu. mam cca 2 mesice LT v hline, nicmene jedinym duvodem byla nizsi cena. jinak link na zajimave video ohledne vydrze karbonu je na velu

      0 0
      • Bumerangista  

        Konečně někdo taky něco napsal ohledně té výdrže. Ale osobní zkušenosti asi nejsou, že jo. Přeci jenom uhlí tady má dlouhodobě ještě málokdo.

        0 0
        • StrejdaS  

          Mam pepika rok a zatim jediny co utrpelo je lak seshora na horni ramovy trubce, potom co jsem se skacel na zabranu pred nejakym vykopem (PS: muze za to teepeex :-)).

          Kazdopadne vzhledem k tomu, ze veskery bowdeny jsou vedeny spodem, tak pochytaj naprostou vetsinu sutraku (v tom vidim hlavni pozitivum tohohle reseni) a zbytek jisti plastova samolepka a kus hliniku prilepenej zespoda na stredu. Samo, kdyz dostanes blbou ranu nebo s tim nekde prasknes, tak do toho diru udelas, ale nerek bych, ze to vydrzi min nez hlinik (kor ty zeslabovany, spatne svareny sragory :-)), spis ±stejne. Kdyz je kvalitne udelany ulozeni lozisek cepu/hlavy a misto kde je objimka sedlovky, tak si opet myslim, ze neni duvod mit nejakej prehnanej strach v porovnani s hlinou.

          Nevyhody jsou jasny, kdyz uz se ti to podari nejakym zasadnejsim zpusobem pochroumat, tak to vetsinou uz neopravis a musis pocitat s tim, ze karbon je podstatne drazsi nez za hlinik.

          0 0
          • Bumerangista  

            To vole no konečně někdo, kdo dává zkušenost do placu. Když vím, jak často rušíš ráfky, tak mám dojem, že by to mělo být ok.

            0 0
          • McBlacky  

            ani hliník neopravíš s velkým úspěchem.

            skoro bych řekl, že karbon lze opravit lépe. Viděl jsem opravenou vzpěru zadní stavby na Rockym – po pádu na ostrý kámen se do ní udělala díra – a bylo to v pohodě. Pokud vím jezdí to dál bez problémů

            0 0
            • karliner  

              Tak, třeba Medúzův Canyon je opravený už tolikrát, že původního materiálu na rámu moc nezbylo, ale to bude asi výjimka :-)))

              0 0
              • McBlacky  

                ale taky jak to vypadá je pro dost lidí důležitý.

                Navíc právě že je opraven už tolikrát. Prostě ten rám to má za sebou a praská.

                0 0
                • fousek  

                  Znam podobne posvarovany KHS, ktery zazilo i nekolik zavodu CPDH, je tak roku 98 a drzi do ted, varil to Franta a laborovalo se slozenim pridavnyho dratu, ale nakonec se to vyladilo

                  0 0
                  • Pebe  

                    a určitě je to KHS z hliníku?

                    nerejpu, myslím tu otázku vážně

                    0 0
                    • fousek  

                      Jj, urcite je. Sice z fotky to 100% neni zrejmy, ale je to tak

                      0 0
                      • scret  

                        jj, to vypada na KHS, tyhle ramy si pamatuju..

                        0 0
                      • black.horse  

                        jehéééé, Jirka F. na KHS, neříkej že to kolo ještě jezdí?:-)

                        0 0
                        • fousek  

                          jj, jezdi, kazdy leto rika ze si koupi neco jinyho a nakonec z toho vzdycky seslo

                          0 0
                    • scret  

                      KHS jsou znamejsi oceli, resp. softailama, ale delaly i dost hliniku, hlavne pro agresivnejsi jezdeni

                      0 0
                  • Oakey  

                    Tady je moc pěkný video o tom, jak je to skutečně s náchylností a křehkostí karbonu – test kladivem :D

                    0 0
                    • Bumerangista  

                      To už tady ve stejném vlákně jednou bylo!

                      Jinak to video vůbec není objektivní. Test by měl probíhat tak, že lze zopakovat. Ten chlapík do toho může mlátit různě a jinak pevně může držet tu vidli.

                      0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
    • McBlacky  

      Vzhledem k tomu, že vím co zhruba preferuješ za trasy a jaký máš styl, doporučil bych ti k pozornosti Giant Anthem.

      hlínu nebo karbon, podle stavu šrajtofle.

      Blur je fajn kolo, ale v hlíně to nepokládám za nic převratnýho a v karbonu mi jejich cenovka v dnešní době přijde dost ulítlá.

      kdybys uvažoval o Maverickovi, tak Pendič má starou ML7 100mm. Durance je 130 :) takže bys mu až tak do zelí nelezl

      0 0
      • Bebe  

        no cena v ČR je strašná, poohlídl bych se kousek za hranicemi…

        0 0
        • McBlacky  

          tak to je jasný, ale ty Gianty se dají v hlíně sehnat hodně slušný okolo 3000eur. Za to celýho blura v hlíně nedáš nikde

          0 0
    • teepeex  

      prosimte, na to tvoje jezdeni:)

      kup si poradny kolo, nejen kvuli zaruce na ram a image neasi? ;)

      ja bych sel do tohoto jednonohyho krasavecka

      kostuje neco kolem 80k

      ale ten blur je taky luxus, o tom zadna

      0 0
    • Fana.A  

      Chvilku budeš nadšenej, ale časem ti bude 105 málo. Za ty prachy koupíš raketu i 120+ s dobrou váhou. Jinak přeju dobrou volbu.

      0 0
      • Bumerangista  

        Zvyšovat zdvihy je trend, to je fakt. Ale já už jsem na 100 rok, a to ještě na blbém, a přitom spokojený. Kdyby jsem to včera neodvezl na reklamaci kvůli prasklině, tak bych jezdil dál ještě rok určitě. Takže ze zdvihu strach nemám.

        0 0
        • Fana.A  

          To není o trendu, ale o pohodové a přitom svižné jízdě.

          0 0
        • krokus  

          Přešel jsem ze 130 (Merida AM) na 110 (Scott Spark) a jsem naprosto spokojený. To kolo žehlí velmi slušně a na rozdíl od té meridy taky jede:-)

          0 0
      • Kubiczech  

        Já ti nevím – poslední dobou se tu tohle rčení často opakuje a já si nepřestávám myslet, že je to blbost.

        0 0
        • kali222  

          tohle rceni podle me plati v tom, ze lide kteri jezdili- dejme tomu, na ht, najednou zacnou prizpusobovat svihy na technictejsi vylety(rozumej casteji a nekdo i uplne jiny level) a to je na tom bavi a chteji zkouset posunout hranice. jenze pak prijde okamzik, kdy technika stiha, ale mozek nedovoli :P

          0 0
        • Fana.A  

          Mám 100 – zadek, 120 – předek a bike jede alespoň pro mě hodně slušně. Přitom na nějaký rychlejší muldě by mě asi trochu více nevadilo. A to jsem starej tatík. Tím si ale na svůj bike určitě nestěžuju. Je to ale jako se sedlem. Každému vyhovuje něco jiného.

          0 0
        • kali222  

          mimo: co rb ?:)

          0 0
          • Kubiczech  

            Dík za optání. (:

            Moc jsem toho na něm ještě nenajezdil, ale i z toho mála můžu říct, že mě překvapilo, jak dobře funguje. Je sice pravda, že jsem byl jako nenáročný uživatel spokojený i Harem, ale tohle je úplně jiná liga co se práce zadní stavby týče.

            Nicméně za těch pár vyjížděk se s ním nějak nemůžu sžít. Někdy je to fajn, ale další den zase trága a já nevím, čím to je. Musím mu po zimě někdě pořádně naložit a snad mě konečně chytne.

            Každopádně musí pár set gramů shodit, takže se bude zřejmě řešit lehčí vidlice. Peníze ale momentálně chybí, do upraveného Stormu se mi moc jít nechce, takže babo raď. Až seženu pořádný foťák, tak ho dám do bajků a budu potřebovat poradit, kde něco shodit s tím, že přitom finančně nevykrvácím.

            0 0
    • kloubik  

      Ještě mě napadlo pokud nejsi prcek (a podle profilový fotky to nevypadá) možná o hodně lepší než Blur XC by od SC byl Tallboy 29"…zdvih 105 mm a podle prvotních ohlasů Santa Cruz vykročil rovnou mezi elitu v 29tkách.

      Podle mě tam nebude velkej váhovej rozdíl a získal bys skvělý kolo, který podle mě pojede víceméně stejně jak Blur XC a bude pohodlnější a univerzálnější.

      Já osobně pokud bych dneska kupoval kolo v kategorii 100 mm, tak asi jedině 29".

      0 0
    • tom_777  

      Protože to kolo má bejt na dlouhý maratony – jestli se nepletu (králhor, úpice a nevim kde ještě jsme se „potkali“) tak nemá cenu řešit ty názory co ti tady doporučujou jít do vyššího zdvihu.

      Za mě je ten Blur sice parádní ale cena je „astronomická“. Za ty prachy je např. rámová sada (i s vidlí) Epic S-works – kterýho má spolujezdec z týmu ( celý kolo 10kilo rovných v XL)

      Já jsem vybral Lapierre X-control 710 kterej má taky „virtuál“ a cenově je o dost přijatelnější.

      Další varianta může bejt Giant Anthem

      0 0
      • mr.antik  

        to je evoluce, začínáš na pevňáku, pak zjistíš, že maratóny jsou nudný a žerou spoustu času, tak koupíš větší zdvihy na intenzivnější zážitky no a pak se zas vracíš k těm nízkým zdvihům a maratónům. Tak záleží v jakém cyklu se nacházíš :-)))

        0 0
      • MlokCZ  

        U těch maratóny hlavně záleží jak je kdo pojme a o jaké pozice jezdí. Pokud pojede někdo v první 20tce, tak je jasné, že vyšší zdvih nepřipadá v úvahu a vše se podřídí výkonu.

        Tak jsem pro zajímavost kouknul na výsledky Bumerangisty z letošní Krále Šumavy, měl více než 3,5 hodiny ztrátu na vítěze (už skoro dvojnásobný čas) a z těch co tu dlouhou dojeli to nebylo ani v první polovině startovního pole.

        Tím nechci vůbec kritizovat jeho výsledek, jen že při takovém výsledku chrtí full, co se týká výsledku nic nevyřeší.

        A přesně pro takovéhle jezdce se ten vyšší zdvih může hodit. Samozřejmě někomu to tak sedět nebude a pojede raději na chrtím fullu s tím, že místo 300tého místa může díky mírně rychlejšímu kolu dojet třeba 260tý (to už je pro letošního Krále rozdíl 20 minut, což si myslím, že při tomto tempu ani tak velké zlepšení času nebude; čím se jezdí pomaleji, tím je rozdíl mezi chrtím fullem a vyšším zdvihem menší).

        Někdo naopak oželí těch pár míst a tu trasu si více užije na vyšším zdvihu (i když je možné, že někdo si to i více užije na nižším zdvihu, nic neplatí obecně).

        0 0
        • tom_777  

          podle mě je pro to „maratonský“ ježdění moc důležitý jak to jede do kopce a tam prostě kolo na 100/100 je vždycky lepší než kolo na 140/140 i kdyby se nějakýma gramhoničskýma trikama udělaly obě kola na stejný váze i se stejnýma výpletama a pneu.

          Ty máš Mloku taky na dlouhý trasy „silničku“ (teď nově bude 100/100 jestli se nepletu)

          a o užívání si z kopce dolů: pokud jedeš na hranici možností svých i materiálu tak ten adrenalin tam vždycky je:D

          a ještě k výsledkům každýho jednotlivýho borce – pokud do toho dává svý maximum(např. vzhledem k pracovnímu vytížení) a baví ho to tak je jedno kolik hodin stratí na nějakýho profíka co to vyhrál (Hrušku apodobně)

          0 0
          • mr.antik  

            To by mě zajímalo – pokud by byly oba dobré systémy, stejně lehké, stejná kola a pláště, podobná geomtrie posedu, tak pojedou oba zdvihy stejně, si myslím já…

            0 0
            • McBlacky  

              ale právě ta geo nebude nikdy podobná. Proto třeba zamčený fuly nikdy nepojedou jako HT

              0 0
          • MlokCZ  

            Ono to přeci vůbec není tak jednoduché. A rozhodnout se každý musí dle svojich priorit.

            Vezmu znovu toho Krále Šumavy, trasu celkem znám (tím myslím, že 90% úseků jsem už někdy při nějaké vyjížďce jel a některé i víckrát).

            V kopcích budeš trávit času nejvíce, takže se tam dá trochu získat.

            Ale jak rychle pojedeš na 100×140mm fullu bude záležet hodně na stylu jízdy (jak moc chceš jezdit ze sedla, jak dobře kruhově šlapeš) a výkonnosti (výkonnější mají pak vždy na vyšším zdvihu větší ztráty a více se jim rychlejší kolo vyplatí – je to dané tím, že při stejně dobrém kruhovém šlapání při určité síle na pedálu se daná konkrétní stavba nehne vůbec a až s narůstající silou se začíná rozhoupávat a tedy pro nevýkoného se to nemusí projevit klidně vůbec a pro namakaného klidně hodně).

            Novou „silničku“ 120/100mm (bude Reba na 120mm kvůli geometrii) bych si právě na Krále nikdy nevzal, tuhle trasu bych jednoznačně jel na Stereu. Toho chrtího fulla budu mít i dost na asfalt (a jako náhradu celopevňáka) a nebudu ho mít vůbec kvůli tomu, abych byl rychlejší (protože i na neteréní trase nebudu více než o 5% rychlejší, to předem moc dobře vím a mám ověřené), ale kvůli stylu jízdy, kde chrtí full mi umožní jezdit často ze sedla (a mám to tedy hlavně pro spestření jízdy v nezajímavém terénu, když je třeba bahno nebo na jaře se pár vyjížděk snažím najet pár km v základní vytrvalosti).

            Vím, že oproti Stereu bude rozdíl velmi malý (beru pro stejné pláště, kola i zbytek osazení) a třeba na trase 100km terénem v některých případech rychlejší na 100mm fullu nebudu vůbec. To už mám ověřené, dříve jsem stejného 100mm fulla jezdil a jel jsem víckrát stejnou trasu i na Stereu; sice na Stereu jsem o malinko pomalejší v některých výjezdech, kde není těžší terén, ale celková únava díky lepší funkci odpružení na dlouhé trase bývá často menší, což pak umožňuje jet ke konci rychleji.

            Ono (aspoň u mě určitě) totiž hrozně moc udělá to, že spoustu úseků, které v tempu na Stereu proletím v sedle (nejvíce je to znát na rovinkách), tak na 100mm chrtím fullu musím neustále vstávat ze sedla a tohle mi odčerpává spoustu energie (a i chuti na takové úseky – samozřejmě nemyslím teď vyloženě něco extra technického, jen prostě netechnický více rozbitý nebo kořenový úsek).

            Při jízdě v sedle je při mojem tempu a stylu jízdy rozdíl jak jede Stereo a nějaký chrtí full zcela minimální (nejvíc z toho bych řekl, že dělá něco málo váhy navíc v kopcích), na rovině bych řekl že žádný (na rovině na asfaltu při rovnoměrné jízdě v sedle bez zrychlování mám dokonce neměřitelný rozdíl i mezi Stereem a celopevňákem; váha v tu chvíli nehraje roli a při rovnorměrné jízdě v sedle a zapnuté push platformě jsou ztráty v pružení v podstatě nula).

            I pro takový extrém jako Stereo x celopevňák na trase, kde je jen asfalt a pěkné rychlé lesní cesty (tedy ani kousíček, kde by mi výrazně omezovalo chybějící odpružení) jsem byl pouze o 10% rychlejší a to v podstatě vše udělaly výjezdy, kde už se rozdíl 3kg váhy projevil celkem dost + něco málo udělala možnost dupat zcela bez ztrát ze sedla.

            A hlavně ta možnost jen v sedle a tempu na vyšším zdvihu rozbitější úseky v sedle se často těmi, kdo to nezkusili velmi podceňuje.

            To srovnání s časy třeba s výtězným Rybaříkem nebylo vůbec o tom, že by vadilo, že to někdo jezdí o dost pomaleji. To bylo o tom, abych měl orientační představu o jeho výkonnu v souvislosti s velmi odlišnou situací pro srovnání 100×140mm pro různou výkonnostní kategorii jezdců (tím myslím ty ztráty v odpružení, které jsou pro méně výkonné mnohem menší a to myslím v % z výkonu jezdce).

            0 0
            • tom_777  

              dík za vyčerpávájící opověď z pohledu jezdce kterej jezdí nezávodně pro radost. Pokuď jde o ježdění pro radost závodně, tak tam si situlace vyžaduje z toho sedla jít docela často. Dám příklad: jedu půlku z šestihodinový štreky ve skupince lidí kde už vím, že tehle borec mě např. vždycky brzdí z kopce, tak si před dalším sjezdem udělám nástup abych v tom sjezdu byl dřív. On mě pak třeba zas dojede, ale to nevadí, protože do toho bude muset vložit víc energie, kterou já pošetřím. A naopak, jindy si musím nastoupit, když na tu skupinku nějak ztratím (třeba taky ve sjezdu) abych moh jet ve skupině a ne se plácat sám, protože to taky stojí mnohem víc sil. O spurtu o 51 místo ani nemluvím :D

              A pro ty malý nástupy a spurty prostě víc zdvihu není, protože když člověk z toho sedla jde a maká celým tělem krátkodobě na max. tak ten propad do zdvihu pocítí. I přes různý propedály apod.

              0 0
              • MlokCZ  

                Pro nástupy a krátké spurty je to jasné a souhlasím, to je situace, kdy větší zdvih bude vždy hodně znát (k horšímu). Tady ale bude rozhodující v jaké části startovního pole se pohybuješ, pokud v popředí, tak je jasné, že tohle tam bude častější. Pokud více vzadu, tak tam tohle asi moc nehrozí.

                0 0
              • MlokCZ  

                A pak je ještě otázka, která mi opravdu zajímá. K čemu je dobré jezdit ve skupině? Tteď myslím samozřejmě nějaký závod, který je hodně kopcovitý a není to skoro silniční závod, kde je potřeba jet co nejvíce v háku kvůli odporu vzduchu.

                Já jsem třeba rychlejší když jedu sám a držím si přesně tempo kde jaké kde potřebuju (přesně ve stylu jako jezdí kopce Kreuziger, i když je to úplně jiná výkonnostní kategorie), svoje tělo znám dobře a vím, co si kde přesně můžu dovolit.

                Většinou jsem na začátku kopce pomalejší (oproti ostatním s podobnou výkoností) a pak je zpět později dojíždím a někdy i v závěru kopce předjíždím. Kdybych se snažil držet s nimi od začátku kopce, tak mi to bude stát mnohem více sil a později mi ujedou třeba úplně.

                A přeci to v té skupině nikdy nemůže sedět všem jaké tempo se v jaké části výjezdu jede.

                0 0
                • Bumerangista  

                  Výhody:

                  1 – Občas jsou rovnější pasáže a tam si můžeš odpočinout (střídání je také možné, když se dohodneš)

                  2 – Ten první má větší šanci se vysekat

                  3 – Ten první najíždí stopu a ty vidíš do čeho jdeš, tak nemusíš na poslední chvíli zachraňovat a tím ztrácet energii

                  Nevýhody:

                  1 – Když se ten první rozmázne, tak do toho vletíš

                  2 – Nejedeš si tempo (jak říkáš)

                  3 – Musíš uviset nástupy… to je v podstatě o tom samém

                  0 0
                  • fousek  

                    2,3 u vyhod me jako vyhody nepripadaj,pres jezdce pred tebou nevidis, takze nemusis dostatecne rychle zareagovat na prekazku a nekteri zavodnici voli neuveritelny stopy.

                    Naopak ve skupince je dobry jet kratky vyjezdy, vic se zmacnes nez kdyby si jel sam, samozrejme u dlouhejch uz je to spis nevyhoda

                    0 0
                    • Bumerangista  

                      V terénu mu nevisíš na zadním kole ale necháš si trochu odstup. Když má přijít rovnější pasáž, tak si ho docvakneš. Jak to jezdí někteří eliťáci nelepení na sebe i ve sjezdech je podle mne blbost. Však ani na silničce si ve sjezdech klidně necháš někdy trochu větší odstup.

                      0 0
                      • vifon  

                        ja mam rad dostatocny odstup, pretoze vacsinou si to pustam a sledovat zadne kolo predomnou nie je prave najvhodnejsie. Takto si v predstihu precitam teren a mozem podstatne rychlejsie reagovat. Vzdy je ale mat v dohlade niekoho pred sebou. Je to potom taka motivacia dobehnut ho :-)

                        0 0
                        • Bumerangista  

                          Když jedeš jako první, můžeš skončit takto (moje oblíbená fotka ze závodů):

                          0 0
                          • Twisp  

                            dobrej trik :)

                            0 0
                          • fousek  

                            Mazany, jen nevim co ho k tomu primelo, leda ze tesne za fotografem je rozlobenej slon.

                            No a to je ta vyhoda tech zvihu, pokud tu prekazku nevidis, tak je tak mala ze se zdvihama ji mas daleko vetsi sanci ustat nez bez.

                            0 0
                          • scret  

                            borec:))

                            0 0
                  • black.horse  

                    Výhoda:

                    2 – Ten první má větší šanci se vysekat

                    No, asi ještě furt jezdím moc vzadu, ale osobně bych řekl, že ten první může v klidu jet, vidí na cestu a nemusí předjíždět ostatní, co se mu tam ve sjezdu motaj:-) spíš se vyseká někdo za ním, protože nevidí a nebo nestihne zareagovat a musí řešit předjíždění

                    0 0
                • tom_777  

                  Ve skupině – často to jsou 2–5 lidí který spolu jedou třeba 20 nebo víc kiláků, třeba v závěru. Je to pro všechny výhodný kvůli tempu a kvůli motivaci – např. neslézt z kola, nezahodit kolo a nejít radši do hospody. Není to tolik o nějaký aerodynamický výhodě jako na silnici, i když občas taky.

                  jednou (na králihor) jsme jeli ve třech, a na občerstvovačce jsem kolegy/soupeře nechal namazat řetěz olejem co jsem měl v kapse a oni mě za odměnu ujeli – dlouho jsem je viděl tak 80 metrů před sebou ale nedojel jsem to. Pozdějc jsem jednoho dojel v takový adrenalinový pasáži, kde se pod dohledem horský služby přelézala skála, ale stálo mě to moc sil a časem mě zas ujel:/ kdybych jim ten olej nepučil tak bych s nima jel ve třech a mohli jsme možná i toho Kopku dojet…

                  0 0
                • McBlacky  

                  na závodech se na čele jezdí v drtivé většině ve skupinkách. Ale těžko ti vysvětlím proč, to musíš zažít.

                  hodně je to o tom zůstat zakousnutej a jet podlahu. Asi hlavně proto, že kluky okolo sebe znáš (můj případ) a nikdo to nedá nikomu zadarmo. Jednou porazíš jeho, podruhý on tebe, hlídáš si umístění, případně bednu…

                  0 0
              • fousek  

                Ja treba vubec ze sedla nevysedam, teda vysedam, ale ne z duvodu ze bych byl rychlejsi, ale aby si zadek odpocinul.

                Ted k tem spurtum, nedavno sem jel zimni brdy, podledni 0,5km je rovinka po asfalte (takze asi nejhorsi povrch pro Reigna) Na zacatku ty rovinky me predjeli 2 na HTckach a v cily sem byl nakonce driv nez oni a vubec sem ze sedla nesel. Takze o tom, ze se bez vysedani ze sedla v zavodech neobejdes neni uplna pravda, jen musis jezdit jinou technikou (lehci prevod vetsi frekvenci) samo nedojel sem ani v mezi 30 nejlepsima, ale myslim ze ty 2 jsem docela slusne potrapil na jednom z mala povrchu kde maj HTcka opravdu navrch.

                0 0
                • vifon  

                  ja tiez zo sedla nevstavam. A pred urazom som na niektorych maratonoch (vlastne polmaratonoch) na mojom BLT potrapil prvu 20-tku a napr. na Horalovi som skoncil 12. V zasade som sa umiestnoval lepsie na technickych tratiach. Tam sa prave ukazala vyhoda lahkeho AM biku. Zjazdy som si samozrejme uzival. Paradoxne som bol tiez rychlejsi do kopca ako mnohi na hardtailoch a XC raketkach. To len taky postreh, ze dobre postaveny AM bike moze byt vcelku zdatnou konkurenciou nizkozdvihovym fullom.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
          • hanz  

            at si dává maximum, to mu nikdo nebere, ale jestlže dojede 300stej v pořadí a chce si kuli tomu kupovat chrtí kolo je prostě blbost. Když si koupí hravější srandu, dojede 350tej což je to samé a užije si to víc. Todle chtěl mlok napsat a je to pravda.

            0 0
            • Bumerangista  

              Jenom kvůli pořadí si snad nikdo nic nekupuje (kromě drog ;)). Chrtí raketa má pro mne dva přínosy: lehké a ovladatelné kolo a elegance. Zdvihy 140 a výše už pro mne tu moje pojetí elegance nenaplňují, dostávají se do feestylovejch poloh. Ale to je jen můj styl, je pravda, že z technického hlediska to není jednoznačné.

              0 0
              • crom  

                100 je akorat,vic te akorat svadi k blbnuti a vyzvareni a to smrdi pruserem,takze nebrat:-))

                0 0
          • fousek  

            Pokud se stoupa po kamenym poli tak mi ver ze 140mm full je lepsi nez 100mm, ovsem nejrychlejs to pujde na HT s normalnima botama, hodit na zada a vybehnout.

            0 0
        • Bumerangista  

          Tak pozor. Na Králi jsem měl technické problémy, viz Všichni jste Králové… bahna 2009. Ale je pravda, že jezdím v druhé třetině, takže od bedny daleko. Někdy ji mají již sklizenou, viz Jak jsem přejel Krušné hory v sólu. Ale v životě mám zatím najeto tak 8 tisíc, tak se to může jenom zlepšovat ;) a zatím mám dojem, že maratóny nepotřebují větší zdvih než 100/100 a to i v zahraničí. Proto vybírám kolo s tímto zdvihem: vyhovuje mi to a do kopců, které se jezdí například na Salz (který určitě pojedu) bych si uměl představit i HT.

          0 0
          • kubad  

            maratony asi ne, ale člověk nejezdí jen maratony že :D

            ten zdvih navíc je dobrá věc a nezpomalí zase o tolik

            0 0
          • MlokCZ  

            Tím, že tedy výkonnost je vyšší než to vypadalo dle toho jednoho výsledku na tom konkrétním Králi, tak nižší zdvih má o něco větší význam.

            Ale stejně je to na Tobě si to ujasnit, co je prioritní (nejlépe po praktickém vyzkoušení, abys věděl co obnáší ten rozdíl mezi chrtím fullem a dobře jedoucím 140mm fullem) a pak vybrat.

            Jsou tu na BF i tací, co si užijou dlouhý náročný maratón na zdvihách 160mm+ a ještě přitom ve výsledkách nedojíždí nijak špatně. A naopak se tu určitě najdou i tací, co jezdí HT a dojíždí někde na konci startovního pole.

            Prostě to bude vždy o prioritách. Pro někoho je rozhodující dojet o 10 míst lépe (i když to není nikde poblíž bendy) a pro někoho si zase užít na závodě třeba technické pasáže a rozdíl pár míst ho nezajímá.

            A Salz. je takový zvláštní závod. Je to dlouhé a s velkým převýšením, tedy tím fyzicky extrémně náročné (minimálně dlouhá určitě), ale přitom to je povětšinou samá pěkná cesta. Na tenhle závod bych asi i já volil nižší zdvih.

            0 0
            • Bumerangista  

              Se vším souhlas. Myslím, že jsem si jist tím, že nechci vyšší zdvih. 120 je pro mne max, 100 min. Pokud bychom byli o 20 let zpět, tak by mi vůbec nevadil HT. Není za tím žádná úvaha o mém umístění na jakémkoliv závodu, je za tím jen intuice mého pocitu z jízdy. Proto jsem celé vlákno definovat tím Blurem. (Jinak bych začal jinak. Třeba „Poraďte kolo“ ;) a všichni by mě s tím vyhodili.)

              Salz 200 a podobné dlouhé tratě jsou přesně to, co mne baví jezdit (i mimo závod, viz Podzimní kontrola řek 2009), tak na tohle vybírám kolo.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
      • Bumerangista  

        Jinak dobrý tip (Lapierre). Kolo je pěkné a vyhovovalo by mi. Jen mám dojem, že cenově není zas tak lepší (díval jsem se jen rychle, možná ve slevě ano).

        0 0
        • tom_777  

          to jaká cena může být se myslím dá s tím kterým prodejcem mluvit. Já navíc z toho budu prodávát ty crossmaxy jako sundané z novéhoho kola takže ta cena bude o dost menší.

          0 0
    • crom  

      kup neco za padesat,zbytek propijem v Halounech:-)nee za me ber hlinu,te pendas zblbnul tim santou

      0 0
      • Bumerangista  

        Penďas mi začal tlačit hlínu z e-bay (ale jenom rám), tak jsem pak strávil pár hodin zkoumáním, co je na trhu a zatím mne láká spíš ten karb, i když cenově je to dost úlet. Zatím tady padly dobré alternativy, musím uznat, že zatím se mi líbil nejvíc Lapierre X-control 710, ale cenově si moc nepolepším. Mimochodem, kdybyste tu hlínu někdo chtěl, tak do neděle můžete přihazovat, já do toho nejdu, mám to spočítané jako málo výhodné.

        0 0
        • crom  

          99 990,–***** ulet,ty jsi milionar ci co?:-)fakt ze za tu cenu uz bude kazdy kolo dobry

          0 0
        • McBlacky  

          to je o ničem je tam 510gbp a ještě to není na zahajovací ceně / resp. rezervě/. tlumič úplně nahovno :( a v reálu to sem s dopravou nedostaneš levněji než 22+tkč. Kdyby jsi měl extra kliku v aukci. Připočítej peníze za tlumič cca 250usd bez pošty za RP23

          0 0
      • fousek  

        tohle je nejprinosnejsi­prispevek teto diskuse:-)

        0 0
        • Bumerangista  

          V Halounech se to v případě nouze dá prodat nebo vyměnit za skládačku + něco navrch.

          0 0
    • McBlacky  

      nevím jestli sleduješ jiný vlákna, mihlo se tady http://www.cykloadam.cz/…park-30_2246

      koupíš cmax SLR, syntace, TT a máš za 80tkč raketu 10,5 karbon full

      0 0
      • Bumerangista  

        Zajívamý tip. Kámoš to kolo má, hodím s ním řeč.

        0 0
        • kesu  

          presne tak

          nechápu,že když chceš pocit, že to dobře jede ti nutěj větší zdvih. Ono sice kola s 140mm jedou dobre ale proste pocit ty chrti rakety ti to nikdy neda,uz jak kvuli vaze,tak geometrii atd.

          Osobne mam dobry zkusenosti se Sparkem,Je to lehounky,uzasne to na XC „zavodni“ kolo funguje. Rozhodne to neni zavodni full tipu Epic, umi se to i houpat.Ale zas na druhou stranu je to fakt citlivy (modely s DT swiss tlumicem,ty RS jsou na to moc progresivni nevyuzijes vic jak 2/3 zdvihu) . A kdyz potrebujes tak to zamknes a mas XT. Za me rozhodne palec nahoru!

          0 0
    • Bumerangista  

      Pánové, objevil jsem skvělé stránky:

      http://cykl.cz/…og2009-xc-fs

      Na a hned jsem se zamiloval do tohodle. Vezmu si jich hned tak 15.

      0 0
    • Bumerangista  

      Nevymluvili…

      Ale, už se pracuje na výměně pár komponent:

      • kola za crossmax slr 07 = –180g
      • sedlo půjde na 135g = –130g
      • rovná řídítka + rohy = –60g
      • nášlapy quartz = –80g

      Nyní zhruba 11.600kg včetně pedálů a kufrů a oněch plastů, potom bude tedy zhruba 11.140, s lepšími plasty to půjde pod 11kg, tedy bez pedálů a kufrů pod 10.7kg. Nic moc, ale rozpočet velí dost, právě dosáhl toho kila.

      Jo a ještě výměna samolepky na vidli za stejnou barvu. To je snad jasné.

      0 0
      • Hnoj  

        Vážně je nutné takto exkluzivní bike posadit na Mavic Crossmax?

        To je při nejmenším nevkusné !

        Až si koupíš Aston Martin, taky na něj nemůžeš dát kola Alesio :-/

        Raději zahoď to XT dokud má nějakou hodnotu a pošli to na SRAM X.9 nebo výše…

        0 0
        • Bumerangista  

          Spotřební materiál jako řazení tam budu dávat další až se spotřebuje ;)

          A v čem vidíš problém Crossmaxu? V tom, že to má hodně lidí? Však nemaj tak špatnou cenu za tu hodnotu.

          Každopádo dík za názor.

          0 0
          • tom_777  

            Hnoj si dělá reklamu, jako vždy :D kdybys napsal, že tam dáš kola na nábojích Hope s drátama sapim (ráfků je na výběr několik, ale nejlepší jsou ZTR Olympic:) tak by bylo všechno ok

            0 0
            • Hnoj  

              Ty sám jsi šťastný majitel kol ode mě :-D

              Je mi úplně buřt, co si tam dá. Ale mít takovejhle bike, asi bych řešil jinak…

              0 0
              • tom_777  

                no šťastnej – teď už jo – ale dalo to práci s dotahováním drátů a později lepením niplů – to ani nemluvim o tom, že sehnat servis s tensiometrem taky není úlpně lehký…

                (od září mám zadní ráfek nabouranej, ale pořát drží)

                No a na potvoru mám na jaro objednaný kolo s crossmaxama slr 2010 a řešim jestli ty crossmaxy střelit nebo ne. Olympiky maj výhodu ve váze a v podle mě lepšim bezdušovým systému, všechny ostatní parametry jsou na straně továrního setu. I když ten rozdíl ve váze Notubes systému vs. UST může bejt při UST gumách i půl kilo…

                0 0
                • Hnoj  

                  Nějak nerozumím, proč jsi lepil niple, které v sobě mají lepidlo už z výroby.

                  0 0
                  • tom_777  

                    po 50 kilometrech měly dráty vůli jako hrom, pak po cca měsíci vždycky znova

                    0 0
                    • kubad  

                      taky mě to udělalo, ale není důvod k lepení, po 2–3 dotaženích OK

                      0 0
                    • tom_777  

                      ono si to sedá asi kvůli tomu, že nejsou kalíškovaný. Teď po cca 5000km je to v cajku, ale těch prvních 1000 bylo provázenejch různým cinkáním drátů – hlavně zadní kolo do kopce když na něm byla váha.

                      ale zpět k tomu bluru – kdyby se na to navěsili samý exkluzivní gramařský věci typu Tune, tak to kolo sice bude lehoučký, ale zas na to nebude spoleh. I když za mě X.O by tomu slušela víc (navíc teď se dá sehnat ve slevách kvůli XX)

                      Kliky bych nechal ta XT je spoleh a vydržej.

                      0 0
                      • Bumerangista  

                        X.0 je fajn, ale přeci jen furt hodně dražší než XTR. A například přehazka XTR Shadow v karbonu není zas tak ošklivá. Druhá věc je pak fuknčnost. Sram se pokládá za lepší hlavně díky většímu poměru mezi tahem lanka a posunem přehazky, což může být opravdu výhoda. Ale je tady opravdu někdo, kdo tohle srovnal čistě z té funkční stránky a nebyl ovlivněn povídačkama?

                        0 0
                        • kubad  

                          je :)

                          0 0
                        • Hnoj  

                          Ano, měl jsem staré XTR 960 a pak přešel na X.0. Shimano už mi na bika nesmí (mimo treter, klik a kazety)… Myslím, že investované peníze se dost vyplatí…

                          0 0
                        • McBlacky  

                          mám srovnání jen XT/X9, LX/X7 a sram mi přijde lepší. Vždycky jsem to jezdil s o řadu vyšší přehazkou

                          0 0
                          • vifon  

                            tiez zrovnavam XT/X9 a vychadza mi z toho zatial X9 ako lepsia volba.

                            0 0
                            • Bumerangista  

                              Ok ok, zajímavé.

                              0 0
                              • vifon  

                                je to paradox, ale 3 roky som vozil komplet XT na starom BLT1 a islo to dobre. Akonahle som zmenil ram za BLT2, tak to nejakym zahadnym sposobom prestalo fungovat ako hodinky. Radenie islo dost ztuha, pricom bowdeny som musel v priebehu sezony vymenit kvoli blbemu Sulovu. A ked som si zlomil v auguste pravy palec, bolo rozhodnute. Volba padla na X9 a teraz vsetko funguje ako ma. Aj ked som sa trochu natrapil s prehadzovackou (citlivejsia na dorazy ako XT). Preto za mna ta X9/X0.

                                0 0
            • Bumerangista  

              Vím, četl jsem to vlákno, kde se to probíralo ;) Já proti té kombinaci nic nemám, nevypadá špatně. Obojí je v podstatě ok. Já chci ale argumenty, a ne ladění míry originality. Blacky mi jasně dal najevo, že by šel váhou ještě níž, protože rád jezdím do kopce. Zase to ale nechi po pár šutrech vždy centrovat, musí to něco vydržet.

              0 0
              • Hnoj  

                Tady, ale jde JEN o originalitu. Proč máš doma tak hezky vymalováno? Protože bílým primalexem to umí udělat každej vůl.

                Kdyby nešlo o originalitu, koupil by sis za pár šupů S-works, Sparka nebo něco podobnýho. Ale ty máš Blur Carbon a to je IMHO velmi exkluzivní bike…

                Nebudu se tady uvádět žádné své subjektivní argumenty, protože mě zas někdo utře, že si dělám reklamu.

                Snažím se ti naznačit, že volba výpletů není v tomhle případě volbou ekonomickou, ale volbou eticko-estetickou.

                0 0
                • Bumerangista  

                  Máš pravdu, estetika hraje velkou roli, v tom s tebou na stopro souhlasím. Už ale nevidím tak špatné mít něco, co má hodně lidí. Mít úplně všechno originální není také vždy výhra.

                  Estetika v tomhle případě nesmí být na úkor technických vlastností. Tak se prostě ptám, jaké jsou ty technické vlastnosti u toho, co doporučuješ. Jde mi samozřejmě o: pevnost, hmostnost, trvanlivost. Tak poraď.

                  0 0
                  • Hnoj  

                    Acros .54, No Tubes ZTR355D, Sapim CX Ray a do toho zamíchat pár kousků barevných Aerolite (červené nebo bílé)…

                    Tohle je řekl bych dost originální, dost pevné, velmi lehké. Ráfky i náboje toho vydrží hodně, dráty samozřejmě občas zlomíš klackem, ale tomu se nevyhneš…

                    0 0
                    • Bumerangista  

                      Ok, zapřemýšlím nad všemi těmito návhry tady, jelikož tahle vlna odporu proti Cmax na mém kole je krutopřísnější než scénář 2012.

                      Mimochodem v tvém obchodě jsem některé ty varianty zahlídl, už jak psal Blacky. Pak tě bonznul Tomáš a tak jsi mazácky doporučil ještě vylepšenou nábu, aby se neřeklo, že to smažíš přímo ze svého webu. Ale já to beru jako dobrou radu, tak nic ve zlém.

                      0 0
                      • Hnoj  

                        Ono je velmi těžké, pohybovat se tady jako obchodník, navíc s tak špatnou pověstí jako já :-/

                        Samozřejmě bych ti mohl doporučit něco z mých sestav, ale to byl na 100% nařčen z reklamy a to se mi nechce, protože i když se to nemusí takto vždy zdát, snažím se dělat si tady reklamu co nejméně i když někdy se tomu prostě nejde ubránit…

                        0 0
                        • Bumerangista  

                          Náhodou jsem díval, že co se týče výběru máš v eshopu docela dobré věci. Já tě jinak neznám, takže nemůžu hodnotit, ale co je obecně pravda, že by se na BF nemělo prodávat jinak než velmi výhodně (pro kupující samozřejmě), jinak to to na pověsti nepřidá.

                          0 0
                          • Hnoj  

                            To je právě můj problém. Všem jsem dělal výhodné nabídky a pár lidem to dost vadilo…

                            0 0
                            • Bumerangista  

                              Výhodné nabídky se samozřejmě dělaj tajně ;) (Pokaždé mám úsměv na tváři, když mi dává obchodník tajně 5–10% slevy, protože to dělají úplně všichni.)

                              0 0
          • Hnoj  

            Vidím exkluzivní bike (pár kousků v ČR) a na něm velmi ne-exkluzivní kola (NĚKOLIK TISÍC PÁRŮ V ČR). Sem patří Chris Kingy, Acrosy, Hope a nebo bych tam nechal ty DT Swiss, který jsou funkcí 100%ně lepší než Mavic náboje…

            Za 13 000Kč jsou rozhodně k sehnání zajímavější a lehčí kola, když už teda řešíš takový kraviny jako hmotnost…

            0 0
            • teepeex  

              tpx

              0 0
              • Bumerangista  

                Ty jsi se podepsal na klávesnici bez E? Nechápu ;)

                0 0
                • StrejdaS  

                  Ja ti do toho nechci moc kecat, preci jenom tvoje kolo, tvoje volba. Ale kdyz uz investujes penauze do ne uplne beznyho ramu, tak by se vyplatilo tam mit nejaky zajimavy dily a ne M-XmaxSLR, co ma kazdej chrt :-) a misto rovnejch rodel si radsi otoc predstavec a mas to zadara.

                  PS: Zajimave resena omitka.

                  0 0
                  • Bumerangista  

                    Vidím, že Cmax jsou opravdu zprofanované ;) To jsem nečekal. Budu s tím muset něco udělat.

                    Rovná řídítka chci kvůli rohům. Navíc tyhle 285 široká jsou fakt už moc široká. Osobně bych neměl problém s drobným zahnutím ve stylu vlaštovky, protože esteticky to prostě jde (na rozdíl od toho, co si všichni myslí na základě názorů na internetu), takže není priorita, aby to bylo rovný až moc. Ale řídidla budu řešit, až se na tom vícekrát svezu.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      já bych se toho nebál. ty SLR zas tak špatný nejsou. až tam budou nikdo nepípne

                      nebo nech co tam je a přišetři na nějaký karbony -galuskový nebo ne, to je na tobě – každopádně váhově budou líp než SLR a tuhostí taky.

                      0 0
                      • StrejdaS  

                        S tim karbonem nevim, ja beru rafek jako deformacni zonu a davat pokazdy 6 a vic tisic za novej by se mi nechtelo. :-) Ja si myslim, ze ty DTcka jsou ok (mozna preplist na lehcich nabach). Kdyz zapletenky, tak bych proste volil neco exotictejsiho nez proflakly SLRka, ale samozrejme na svoji seriovou mrchu bych je bral vsema deseti. :D

                        PS: Jestli se budes zbavovat tech 4.20tek, tak bych si jeden rafek mozna dva vzal (pokud samozrejme nenajdes kupce na cely kola).

                        0 0
                        • Bumerangista  

                          Hodíme řeč. Pojedu na tom nějakou tu zimní vyjížďku, kde to snad nezrasím. Pak to hodím na něco lepšího a můžeme hodit řeč.

                          0 0
                      • Bumerangista  

                        Hodíme řeč o té tuhosti a výdrži různých variant. Pak se rozhodnu.

                        0 0
                        • tom_777  

                          kámoš teda teď ty SLR koupil – ty nový s ofrézovanejma ploškama a ty vypadaj móc pěkně. I přes to, že tady na fóru každej píše fuj hnus blééé :D

                          Já budu mít z jara možná jedny SLR 2010 sundaný z novýho kola na prodej:D Jen si pohrávám s myšlenkou mít závodní bezdušový sety dva – protože s tmelem se blbě přezouvá.

                          0 0
                          • McBlacky  

                            dva sety určitě. jeden na tmelu poladěnej do rychla a druhý na přezouvání do sraček – to ale nemusí být nic super exkluzivního

                            0 0
                            • tom_777  

                              jj. jen mě hlodá, že živim rodinu… jinak mít dva sety – olympiky od hnoje a ještě slr z rumunska by bylo supr :)

                              na olympikách nějaký lehký gumy co podpořej vrchařský vlastnosti – nějaký RoR+RR – nebo Fast Traky

                              na mavicu něco neprůstřelnýho na jistotu třeba micheliny nebo Geax

                              0 0
                              • tom_777  

                                letos jsem vozil neorůstřelnou michelinku na předek a lehkou RR na zadní, ale když bylo bláto byl ten RR k vzteku

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  já už to neriskuju a při horších podmínkách NN/NN :)

                                  střed NN/RR

                                  sucho NoN/RR

                                  na dlouhý MTBO s velkým podílem rychlejch cest a silnic pak NanoR/NanoR

                                  0 0
                                  • tom_777  

                                    no právě že když to s tmelem hezky zaroste, tak to má užásný jízdní vlastnosti a pocit bezpečí a jistoty.

                                    Přezování znamená tejden dofukovat a za mokra se nervovat s bublinkama na bocích pláště, takže jsem od června do srpna vozil ty samý gumy

                                    0 0
      • misuge  

        Jezisko sa hecol docela :) je to krasa, aj ked je to chrt…

        0 0
      • McBlacky  

        kilo už je dost. Já bych stavěl jinak a jiný, ale i tohle bude bomba. určitě budeš po pellsu mega spokojenej.

        Tak rok, pak to začne hlodat – jako vždycky :)

        kola bych dal když už tak něco na Olympic nebo FRM. S tvým stylem by to sedlo a vydrželo a do kopce to proti SLR je přeci jen znát. Nebo pak carbon na galdy, ale to už jsme na jiných penězích

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • vifon  

        Gratulacia, vitaj do rodiny SC :-) No je to teda nakoniec super maratonska raketa.

        PS: Shimano by som tiez vymenil za SRAM. Kolesa by som zatial neriesil, skusit ich pojazdit a az potom pripadne dat nieco exkluzivnejsie.

        0 0
      • jonti  

        Exkluzivni bike.

        Ja crossmaxy schvaluju, nechapu proc ti lide cpou Olympicy na tencenych dratech, ktere jsou mekci a ve sjezdech by znacne zhorsili vlastnosti kola.

        Kdyz lepsi a lehci kola na nezavodeni, tak neco jako ZTR Arch a silnejsi draty(DT Competition 2–1.8–2).

        0 0
      • kesu  

        super bike,klidne dej Cmaxy.uz pro jejich design:)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • BB  

        bezva bike, nechal bych tam ty low rise vlajdy, Blura jsem jezdil a vím že mnohem víc mi vyhovovalo, když jsem přešel na širší vlajdy. To kolo se mnohem lépe vedlo v šutrovatých sjezdech. Ale záleží, jak máš velký rám vůči figuře. Pokud je delší, to ty užší rovná řídítka chápu.

        0 0
        • Bumerangista  

          Dík za zkušenost s rodlama.

          Vlajdy tam asi dám, ale opravdu užší. Takhle to vypadá, že to kolo je širší, než dlouhé. Na Pell's Ridelight L jsem jezdil 640 vlajdy (samozřejmě s rohama) a přišli mi akorát, možná i zbytečně široké při rovných pasážích. Tohle kolo je trochu delší, tak si myslím, že 620 by bylo ideální. Uvidím.

          0 0
          • BB  

            Rick Cunningham v Mountain Bike Action by ti vysvětlil, že na takovýho bika patří vlajdy široký 27 palců. To dnes soudruzi v americe považují za standard na XC. Já tomu dlouho nevěřil, ale na posledním kole jsem je neřezal a nechal široké a uznal, že vědí o čem mluví. Stačí to zkusit a neřezat je hned.

            0 0
            • vifon  

              jj, tiez mam 685 mm vlajdy a je to super. Len treba davat bacha aby sa clovek neomlatil o stromky :-)

              Na takyto maratonsky bike by som ale predsa len asi dal o trosku uzsie.

              0 0
          • bluma  

            Měl jsem na víkend testovačku s 680mm rodlama a pak jsem sedl na muj bajk s 655mm a něco tam chybělo. Je to už asi tři měsíce a pořád si nemůžu zvyknout na užší, takže 680mm jsou na cestě:-) Rozhodně je pojezdi a nedávej hned pryč, i když budeš mít úzký doma, abys nelitoval…

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.