• paw_jh

    Nevím jestli jsem levej, nebo dělám něco špatně (je to tak 50:50 ;)), ale potřebuju poradit, co dělám špatně při opravě průrazu bezduše.

    Vstupy:

    • jezdec cca 110kg, kolo 11
    • pláště Tufo Speedero 700×40c
    • foukám permanentně na 3,1 bar (ať jedu po lesních cestách nebo po asfaltce)
    • tmel Tufo
    • knoty a lepení Decathlon

    Situace:

    Jedu po lese, pravděpodobně prorazím někde o klacík, mám vyschlej tmel, doplním, nafouknu bombičkou, část vzduchu ujde, pak to tmel chytne. Ruční pumpou tomu ještě trochu dám, dojedu domů.

    Před další vyjížďkou nafouknu tradičně na 3,1, tmel to po chvíli neudrží a uteče to. Dám tedy knot. Máznu knot lepidlem (Ferdus), nechám tak minutu zavadnout, zarazím, nechám koukat tak 7mm a vyjedu.

    Na vyjížďce rána, syčení, knot vylítnul. Dám novej, opět máznu lepidlem (Decathlon), nechám zavadnout, zarazím, kouká tak půl cm, nafouknu CO2. Po nafouknutí vydím, že knot kousek povylez, tak upustím vzduch a jedu.

    Po chvíli opět rána, syčení, knot je zase pryč. Dneska potřetí máznu knot, zarazím, nafouknu opatrně ručně a jedu.

    Dojedu domů, koukám, že jsem to ručně nafouknul na necelý 2 bary (bylo to měkký a bylo znát, že to moc nejede). Zkouším tahat za knot, přijde mně, že vylejzá. Nafukuju na 3 bary, tahám za knot a vcelku bez problému ho vytáhnu. I když jsem ho před zasunutím mazal, tak je suchý, jako kdybych tam žádný lepidlo nedal (nevidím, že by se za tím táhly nějaký cucky).

    Co dělám špatně?

    • Foukám na moc? Podle několika kalkulaček jsou 3bary (±0,1) na moji váhu optimální.
    • Dávám málo lepidla?
    • Cpu tenkej knot do velký díry?
    • Nechávám knot moc koukat? Vytahuje se pak třením o asfalt?
    • Jsem na to těžkej?
    • Nefunguje dohromady kombinace tufo/knot/lepidlo?

    Jezdí se mně na bezduších dobře, ale přemejšlím nad návratem zpátky k duším. Jestli máte nějakou radu, co dělám špatně, tak sem s tím :). Díky.

    0 0
    • Danillo  

      Moc velká díra a tenkej knot? Nenechal bych ho koukat víc než 2–3 mm. Zavadnout nechat aspoň pár minut. Mě to tak funguje.

      0 0
    • jIrI___  

      Zakroutil jsi ten knot, ať uvnitř pláště vznikne „uzlík“? Případně můžeš vyzkoušet knoty třeba od Dynaplug s aplikátorem. Jinak na knoty jsem nikdy lepidlo nepoužíval a držely i ve Speederu :). Samozřejmě je beru jako nouzové řešení a díru jsem doma vždycky podlepil záplatou.

      0 0
    • Breakpain  

      čouhá to moc (2mm stačí)

      když to tam cpeš, zakroutíš s tou naváděcí jehlou, abys se knot „zauzloval“ v plášti, než ji vytáhneš ?

      možná moc tenký knot a velká díra …

      1 0
    • paw_jh  

      Zkusím si s tím pohrát. Neuzloval jsem to a nechával asi moc koukat. Díky :)

      0 0
    • JachymP  

      Dej tlustší knot. Mně to drží vždy bez lepidla. Správná tloušťka knotu se pozná tak, že tam jde jehlou blbě narvat. Ještě mě napadá, nedáváš tam ten knot jen jednonásobně? Musí koukat ven 2 konce, prostředek má být vevnitř.

      1 0
    • tonik666  

      Moc kratkej knot, moc couha, mozna moc velka dira

      0 0
      • told  

        Dom dojedu tak jak píšeš , knot má tendenci vylízat ven, doma vyzuju , na knotu udělám suk a dám to tam zevnitř ,

        tlak suk dotlačuje na díru a drží to. Gumu pak sjedu normálně až na holo.

        0 0
        • tonik666  

          Buď knot drží sám od sebe, a pak neřeším a dojíždím. Když se vysunuje, doma podlepuju záplatou a zatírám butylovým roztokem. To je ale velmi výjimečné.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.