• lucky bastard

    Zdar, prehodil sem na bezduse po nafoukani bez mlika to trochu unikalo po bokach jen na par mistech po doliti se zdalo ze to mliko pobralo, 3 dny stalo kolo doma a vse ok ani trochu se neupustilo, pak sem na nem jel asi 3× do práce vse ok a ctvrtej den bylo kolo prázdný, tak sem ho dofoukal a za pul dne bylo zase prázdny, tak sem ho zase dofouknul a uz drží zase 3 dny bez úniku vzduchu. Tak uz nevim

    0 0
    • novas752  

      Jaký a kolik mlíka tam máš?

      0 0
    • Hrabex1  

      to je dotaz nebo konstatovani? Tezko rict, ale jestli bylo kolo uplne prazdny, urcite to neuslo skrz plast, ale ventilkem nebo kolem patky.

      0 0
      • lucky bastard  

        akorat me zarazi ze to dycky nakou dobu drží ok a pak se to najednou vypusti

        0 0
        • LM  

          Protřepával si pořádně kola po nalití mlíka, případně drncá to trochu cestou do práce?

          0 0
          • lucky bastard  

            v tom bych asi problém nevidel doma sem s tím šejkoval asi pul dne :)

            0 0
            • tonik666  

              sejkovat doma ma nema smysl.staci jednou projet, to je vic jak pul dnes sejkovani.

              jezdit jezdit, prip dolit

              1 0
    • va-bo  

      Nafoukni a zkus to ve vodě, jestli budou někde ucházet bublinky.

      0 0
    • va-bo  

      Pomalý defekt, může to klidně ucházet někde pod páskou. Pak by šly bublinky kolem niplí.

      0 0
    • TK75  

      Hele já bych začal od začátku.Znova a pořádně pásku, hezky natáhnout a nemůže být problém.Kdykoliv jsem dal poctivě správně širokou pásku tak nebyl problém.Naopak problém byl, když jsem se spolehl na pásku co dával někdo v továrně.

      Ale to je jen nápad no :-)

      0 0
      • va-bo  

        Tak tak, souhlas. Pokud je problém s páskou (může být někde malinko odchlíplá), pak stejně musí začít od začátku. Kdyby to ucházelo pláštěm, byl by někde vlhký flek od mlíka.

        0 0
        • TK75  

          Přesně, milion dírek a lehce to uchází, všude po plášti fleky. Tohle je prostě určitě tou páskou, já předtím než dávám pásku i šmirglikem přejedu okolí děr na niply kvůli otrepům, aby to pásku třeba neproderavelo

          0 0
      • lucky bastard  

        To urcite udelam, ale uz tomu nebudu tak verit. Jak ríkam fungovalo to bez problemu cca tyden a pak se to najednou vypustilo a po nafouknuti to zase drzelo treba tri dny bez sebemensiho uniku.

        0 0
        • pepek  

          Neposunuje se ti plášť na ráfku? Udělej značku na ráfek a na plášť.

          0 0
          • lucky bastard  

            to slysim poprve to je zas co za zradu? :) asi tam hodim zase duse :)

            0 0
            • LM  

              Nejdřív udělej tu značku :-)

              0 0
            • Hrabex1  

              jestli je to tak a hodis tam dusi, utrhnes si ventilek :-)

              0 0
              • jeniiiik  

                No to je blbost. Viz mototrial. Duše to primackne k patkam a nic se při normálním tlaku neprotočí.

                0 0
                • pepek  

                  Ozaj? A k čemu myslíš, že je ta věc naproti ventilku?

                  0 0
                  • jeniiiik  

                    Dvě komory ,,v gumě,,. Nevím jak se ten jejich systém jmenuje. Jedna s větším tlakem a druhá s menším. Větší aby se neotáčela guma. Myslíš že na kole při záběru a nebo při brzdění je tam takova síla aby to neudržela duše?

                    0 0
                    • pepek  

                      To nejsou dvě komory, to je osmička šroub s maticí a držákem proti protočení. A ano, i na kole se to může protáčet. Už jsem jeden ventilek urval. A podle značek vím, že se to někdy protáčí.

                      0 0
                      • jeniiiik  

                        Tak okej, moje chyba. Bylo to na MX motorce kde mi to ukazoval borec. Dva ventilky, větší a menší tlak.

                        S protočení jsem se při normálním tlaku fakt nesetkal.

                        0 0
                        • novas752  

                          Na levných kolech – nebezdušových ráfcích a levných drátovýchpláštích se to stává běžně. Na kvalitnějších tubeless ráfcích a pláštích by se to ale stávat nemělo, ani u nějakých gravity disciplín (kde jsou ty točivé momenty vvolané brzděním daleko větší než na gravelbiku apod.) jsem se s tim nesetkal.

                          0 0
                          • jeniiiik  

                            Jo to je jasné, obyč kolo kde ti cela guma spadne do ráfku když je prázdné jsem do toho nepočítal. To tu asi moc neresime. To jsem měl taky defekt na nějakém arabovi a jak vypadla guma z ráfku, tak se protivila, uvolnila a dostala až do špic. Než jsem zastavil, tak jsem měl ráfek tou gumou polámaný. Dál jsem seděl na kole, pedál na zemi, zadní kolo ve tvaru trojúhelníku. To byla vtipná situace.

                            0 0
                            • pepek  

                              Stalo se mi to na bezdušovým ráfku s NN a kevlar patkou. Protáčení pláště se tady na BF nekolikrát řešilo, bez jasného výsledku.

                              0 0
                    • Mr.Duck  

                      Ja to teda kdysi na kole s dusi zazil. Konec koncu u starych kol to byl i docela bezny problem ze se pri jezdeni posunula guma a urval ventilek. Dnes ty gumy sedi o dost lip ale taky drzi o dost lip, dokazu si predstavit ze se to na nejakem rafku v nejake situaci pohne :)

                      0 0
                    • novas752  

                      2 komorové řešení existuje i pro kola – Schwalbe ProCore.

                      Na levnějších ráfcích a pláštích se to stává zcela běžně že se plášť po ráfku protočí (mnohdy i přes obří tlak).

                      0 0
                  • va-bo  

                    Tak tak, říká se tomu HALTR.

                    0 0
                  • kyl  

                    Takto vypadalo kdysi moje testovací kolo na bezduše.Dva ventilky naproti sobě.Jeden nafukoval pásku v ráfku a roztáhla patky pláště a druhý hustil plášť.Páska byla z úzké duše.

                    0 0
          • Smazaný účet  
            0 0
        • va-bo  

          Dej to do vody a uvidíš, kde to uchází. Pak to můžeš řešit.

          0 0
    • MilanT  

      Hele,tohle nemá skoro řešení :-)

      Já mám doma bezdušáky 3 a jeden plášť zlobí přesně takhle.

      Páskou to u mě asi není protože už tam je čtvrtý plášť a u prvních 3 to nedělalo.

      A co se toho mlíka týče,vždycky je lepší víc než míň.Já běžně dolévám cca 60ml co 2–3 měsíce.

      Myslím že na funkci to má vliv :-)

      Prostě čas od času dofouknu a neřeším. Až se sjede tak uvidím co to bude dělat dál.

      0 0
    • lucky bastard  

      jeste jedna vec, kolik lijete mlika do gravel kola šířka pláště 37mm

      0 0
    • jIrI___  

      Vítej ve světě bezdušáků… Trpím podobnými trablemi, snad všechny bezdušáky nehledě na výrobce (Schwalbe, Panaracer, Tufo) mi několik prvních dnů či týdnů drží tlak naprosto bez problémů. Čím víc je na nich najeto, tím více mi ucházejí a po nějakých 1000 km se dostanou do takové fáze, že je musím nafukovat každý den, nepomůže ani nový tmel v dávce vyšší než velké (do 40 mm pláště 100 ml tmelu). Když je pak vyměním za nové, je na nějakou dobu opět klid i s malým množstvím tmelu (30 ml). Tlaky nevozím ani velké, ani malé (snažím se foukat kolem 2,5–3 bar) Pokud se i nové pláště na příští sezónu budou chovat obdobně, přecházím zpět na duše :)

      0 1
      • lucky bastard  

        jak to tak vidim, tak to bude asi aji muj pripad.

        0 0
      • depresy  

        Z mé zkušenosti jsou CX/gravel bezduše nejproblémovější.

        0 0
        • jIrI___  

          Vidím to tak nějak podobně, na MTB jsem v tak velké míře tyhle problémy během nějakých dvanácti let nezaznamenal. Sem tam se tak choval třeba jeden plášť ze čtyř.

          0 0
          • novas752  

            Nižší tlaky, tlustší pláště… Nic překvapivého.

            0 0
            • TK75  

              No já zas můžu říct že WTB na gravel jsem měl daleko míň problémové než třeba Continental na mtb

              Specialized Tracer 38 jsou taky bezproblémové, drží tlak.Rafky vždy DT Swiss nebo mavic úst

              A ty Wtb jsou dokonce tak na pohodu že na mavicách snad neucházej skoro vůbec.

              Stejně ale teď TB a FT

              To bude v instalaci pásky, ventilku, nebo druh ráfku

              0 0
              • az8  

                Trochu mimo tému, ale keď si spomenul mavic rafky, ake ventilky tam používaš. Mám Crossmaxy a zatiaľ ich vozim s dušami. Tento rok by som rád skúsil bezduše (rafku sú už s páskou, tak už len tmel a ventilky, plasty a pumpu)

                0 0
              • jeniiiik  

                Je to na jak kterem ráfku. To dělá hrozně moc. Přítelkyně má wtb gumy pořád prázdné. Ráfek taky wtb, nějaký OEM. Tak vyměníme za DT a bude klid. Já jezdil všechno možné na karbonových Bontrager s vnitřní pevnou plastovou páskou a je to mnohem lepší. Předtím na jiných kolech mi to taky unikalo. A jak jsem psal tady hned vedle, Goodyear mi neunikal téměř vůbec. Až jsem se divil.

                0 0
      • jeniiiik  

        Goodyear gravelove gumy jsou první, kde jsem neřešil celou sezónu žádný únik a nemusel pred každou vyjížďku dofukovat. Až teď po sezoně a občas ke konci když jsou rozsekané a dělají se na nich fleky tak to utíká. Ale pode mnou dostávají celkem zabrat.

        0 0
    • lucky bastard  

      no nic, jdu to jeste jednou cely prelepit a dam tomu posledni sanci. Jizda na bezdusich byla fajn, rozdil byl poznat, ale preferuji spolehlivost a tu sem na dusich mel.

      0 0
      • novas752  

        Dobře odmastit ráfek, páska širší než vnitřek ráfku, po nalepení trochu nahřát fenem ať lepidlo pořádně přilne, díru pro ventilek udělat nahřátym hrotem, neprořezávat.

        0 0
        • lucky bastard  

          tohle vsechno sem provedl, akorat sem nenahraval, nemam fen :)

          0 0
          • kyl  

            Ani horkovzdušku?

            0 0
          • MilanT  

            Nevzdávej to,já bych se k duším už nevrátil ani za nic.

            Nechci to zakřiknout,ale za cca 3 roky bez jediného defektu který bych musel řešit.

            Tedy ,jednou se mi stalo na závodě že byl ten defekt asi větší a ušlo to víc než jen nepatrně,jenže v terénu jsem si toho nevšiml a při prvním nájezdu na asfalt jsem v zatáčce už hezky plachtil přes řidítka :-)

            Ale i tak jsem na tom poloprázdném kole dojel do cíle.Ale jsem dement,vůbec mě nenapadlo to na trati dofoukat,prostě jsem to vzdal a ploužil se do cíle. Dofoukání jsem udělal až v cíli a dodnes na té gumě bez jakéhokoliv zásahu jezdím.

            Samo že píchnutí bylo jinak nepočítaně,ale všechny pobralo mlíko a já jen jezdím.

            Super

            0 0
          • TK75  

            No a to bude ono, tím fénem se to pořádně přilepí a roztáhne, sedne

            Se vsadím že to ani Jiří nefènuje.Mozna:-)

            Ta páska je tvrdá ten fen je jistota

            0 0
            • jIrI___  

              Všechno, co se lepí, automaticky nahřívám. Zvyk z bývalého zaměstnání :D

              0 0
      • Kire  

        Bezduše na CX vozím spokojeně nekolik let, většinou v kombinaci s plášti Vittoria a tmelem NoTubes. Nejdříve bych kolo ponořil do vody a zkoušel najít příčinu úniku. Může to být páska, ventilek, dírka v plášti, . . .

        0 0
    • lucky bastard  

      jeste jedna otazka jen tak pro jistotu. Ten tesnici krouzek se dává z venku na ventilek na zavit a nej utahnout ten ó krouzek, nebo dovnitr do ravku na ventilek?

      0 0
      • TK75  

        Zvenku, zevnitř je ten gumovej kužel

        A bez toho fénu to není všude dokonale přilepený, takže se ti prostě časem ta páska někde lehounce nadzvihne a tam ti to krz niple uchází

        0 0
        • Mr.Duck  

          V životě jsem neohříval pásku na bezduše a nikdy mi to kvůli tomu neutíkalo. Instaloval jsem jich stovky, nemyslím že to bude tím :)

          0 0
          • Smazaný účet  
            0 0
            • jeniiiik  

              Jo, ***** od Giantu treba letěla do koše po pěti minutách. Strašný shit. Bylo to akutní a o víkendu, tak obyčejná úzká elektrikářská v několika vrstvách přes sebe a vedle sebe aby vůbec pokryla díry. Jako provizorium fungovala několik let. :)

              0 0
              • petyn  

                Pak to ale musel být porod to sundat :)

                0 0
                • jeniiiik  

                  Chytneš konec a odmotavas, u ventilku se to vždycky roztrhlo, tak ho chytneš znova a odmotavas dál. Žádná hrůza.

                  0 0
              • Mr.Duck  

                Myslis takovou tu nahnedlou prusvitnou? Vzdy mi prisla dost pekna poctiva, ale nikdy jsem ji nelepil, jen videl na OE kolech.

                0 0
                • jeniiiik  

                  Modrou. Je to už celkem dávno, tak pět let. Teď už to mají možná v pohodě. Lepil jsem to tehdy na Giant kola, měli ráfek s balotinou (takový krupickovy povrch jako na predstavcich, řidítkach) a ani hovno to na to nešlo nalepit. Ani na jiný hladký ráfek to nešlo. Tak letěla.

                  Pak jsem používal vkládací 2bliss od Spešlu a teď mám ve všem Bontrager plastové. Těžší, ale super bezproblémové. Jen se na to některé gumy hůř nandavaji.

                  0 0
          • TK75  

            Nic jiného proč mu tu nefunguje mě nenapadá no, je to divný :-) Já to tak dělám a nikdy jsem neměl takovéhle trable, tak když má dobrý ráfek, pneumatiky tak něco někde musí být špatně

            0 0
            • Mr.Duck  

              Jako může být páska shrnutá od kraje ale to si myslím že by spíš utíkalo za jízdy. Páskou to tak jako tak být může, ale nemyslím že to bude souviset s vysoušením vlasů :) Podle mě je nejpodstatnější pásku pořádně natáhnout při lepení. Tak aby bolely ruce když je to hotový je to akorát :)

              0 0
    • jonti  

      Odhaduji špatně zatěsněný plášť, který je moc lehký a není úplně vhodný na bezduše. Spolu s vysokým tlakem to občas uteče. Navíc teď v mrazech většina tmelů funguje hůř.

      0 0
    • lucky bastard  

      kazdopadne obe kola prepaskovany a uz cca 3H drží bez sebemensiho úniku, ale to aji predtim a pak to nejednou pres noc uteklo, tak uvidim.

      0 0
    • embi  

      Za me skoro normalni chovani… Foukam temer denne a jsem s tim tak nejak smireny.

      0 0
    • Delkim  

      tenhle problém byl u mne vždycky problém s ventilkem, dotáhnout atd.

      0 0
    • tomcat5  

      ,,foukat denne je blbost,,

      Po přečtení tohoto threadu mám dojem, že bezduše potřebují vlastního mechanika a proto se hodí jen do World Tour.

      Díky za zkušenosti.

      0 0
      • jIrI___  

        Zas tak divoké to není, ale v každém případě jsou duše více blbuvzdorné.

        0 0
        • TK75  

          Neplatí u každého… já o bezduších ani nevim, jakmile je nahodim, tak už jen jezdím.Dofukuju stejně jako duše cca jednou měsíčně pro jistotu.

          No ale jak je vidět, najdou se i lidi co s tím potíže mají

          0 0
    • jIrI___  

      Kolik vrstev pásky dát do ráfku DT CR1600? Z preventivních důvodů jsem odlepil origo pásku a teď dumám, jestli nové pásky dát jednu nebo dvě vrstvy. Mám 10 m, takže teoreticky by to mohlo vyjít na dvě vrstvy, ale zase aby to neudělalo více škody než užitku. Origo byla v jedné vrstvě…

      0 0
      • Peslezedirou  

        Vyřešil jsi to tenkrát? Nevím, jestli nedat vrstvy dvě…

        0 0
        • Peslezedirou  

          Měl jsem notubes, jako šlechtic, tak jsem dal dvě vrstvy a nohodit šly pláště krásně a navíc hezky sedí v patkách, s duší jsem nemohl plášť srovnat.

          0 0
        • jIrI___  

          Dával jsem jednu vrstvu té klasické pásky Tesa. Fungovalo to bez problémů.

          0 0
      • tonik666  

        Jedn. Driv jsem lepival 2 ale k nicemu to neni, jen vic prace

        Posledni kola vzdy jen jedna vrstva, samozrejme prekryv 30cm na konci

        0 0
    • Domingos  

      Přidávám se k vláknu s prosbou o radu.

      Před časem jsem nahodil na gravel pláště Tufo Speedero. Vše bez problémů a najel jsem na nich asi 2 tis. km téměř výhradně po zpevněných cestách.

      Poslední jízdu jsem se s gravelem omylem dostal i na pasáž s kořeny a kameny.

      Projížďku jsem ani nedojel, protože přední kolo začalo během jízdy ucházet.

      Když kolo nafouknu, trvá cca 2 dny než se vyfoukne do určitého tlaku a pak ten nízký tlak udrží. 2 dny kdy na kole nejezdím. Když na něm jedu, ujde za pár kilometrů.

      Nemáte někdo doporučení jak začít abych zjistil problém?

      V plášti žádnou díru ani stopu od mléka nevidím. Ventilek je utaženy.

      Jsou to me první bezduse a první problém k řešení.

      Diky za případnou radu.

      0 0
    • bikeridercz  

      Přidám svou zkušenost. Po 2 letech měním GroundControl(před­ní) a FastTrak(rychlejší zadní) v rozměry 29×2.35, před každou jízdou jsem kontroloval tlak a většinou i dofoukl, štvalo mně to ale zvykl jsem si. Koupil jsem v SBCR stejnou kombinaci. Vyměnil jsem, nafoukl BEZ mlíka, potopil do vody, žádný únik ani kolem ventilku ani kolem niplů. Ráno FastTrak skoro prázdný, WTF. Znovu nafouknout, znovu pod vodu a utíkalo to přes plášť viz video v místě kde jsou vyražené nápisy. Takže jsem plášť vrátil jako vadný. Závěr: kašlu na rychlejší plášť vzadu a dávám GroundControl. Chvilku jsem taky uvažoval o variantě FastTrak vpředu a rychlejší Renegade vzadu, na to samozřejmě po této zkušenosti taky kašlu, protože evidentně ty rychlejší a lehčí pláště prostě na sobě nemají dost materiálu. Bezduší se ale nevzdám. Zdar !

      0 0
      • allrose  

        Loni jsem koupil Maxxis Ass.DH a unikaly velké bubliny přes boky všude,když jsem psal prodejci plus video,že chci reklamovat,tak mě odpálkoval s tím,že tmel to zatáhne ,nemám nárok,ale mohu ho vrátit,tak jsem raději zaplatil druhé poštovné a dál se nedohadoval..

        Zkušenost je taková,když bublá málo,jde použít,bublá moc..na vyhození a tmel to nespraví..

        Bral jsem ještě DHR a to skoro neunikalo a druhým rokem je únik v normálu..a to má v sobě 3 knoty,natrhané figury..

        0 0
    • krokus  

      Koupil jsem dva jeté pláště Schwalbe RR tubeless ready. Jeden mi šel nahodit normálně ruční pumpou, druhý nešel nahodit ani kompresorem. Trochu záhada. Ten druhý měl možná trochu volnější patky. Může být problém v tom? Vzduch docela mohutně unikal právě kolem patek. Zkoušel jsem to bez mlíka. Mělo by smysl zkusit tam nalít mlíko, když byl ten únik hodně výrazný?

      0 0
      • theedge  

        Tak to ti hodně nesednul plášť s ráfkem. Ještě možná to zkusit nějakým boosterem ( pokud ten kompresor neměl vzdušník ). Mlíko ti v tomto moc nepomůže – to to zatěsní až nahodíš patky.

        0 0
        • krokus  

          Dík, myslel jsem si to. Asi holt ten plášť budu muset vozit s duší.

          0 0
          • rejdy  

            Zkusil jsi dát ještě další vrstvu pásky?

            0 0
          • adam1  

            Zkus tam dat to mlíko -hodně to pomůže a kompresorem ,dobře je vyšroubovat ventil ventilky aby tam byl co největší přísun vzduchu ,jakmile ti zaskoči patky vrať ventil .

            1 0
            • Kouba_2005  

              Jo, jestli chce hezky vymalovat, tak ať tam naleje mlíko a pak do toho foukne kompresorem … chjo.

              0 1
            • novas752  

              Mlíko pomůže prd, tim akorát zadělá všechno okolo jak mu to bude foukat. Nevím jestli vyšrouboval jádro ventilku pryč, jestli ne tak to udělat v první řadě. Pokud to pak nejde pumpou tak zkusit nějaký vzdušník, ať už na kompresoru nebo nějaký samodomo atd. Pokud ani to nezabere tak další vrstvu pásky.

              1 0
              • krokus  

                Myslíš foukat to kompresorem přímo do ventilku bez té vložky? To jde? Hnal jsem to tam přes redukci galuska-autoventilek.

                0 0
                • novas752  

                  No tak tam bude ten problém. Samozřejmě že to jde, vyndává se to kvůli většímu průtoku, do pláště potřebuješ dostat co nejvíc vzduchu najednou aby to plášť přitlačilo na ráfek.

                  0 0
                  • krokus  

                    Jo takhle, myslíš vyndat vložku a použít tu redukci? No tak to jsem blbej, že mě to nenapadlo. :-(

                    0 0
                    • theedge  

                      Jo to určitě udělej – s vyšroubovaným vnitřkem ventilku pak jde nahodit i problémový plášť třeba i ruční pumpu. Když si mákneš :-)

                      0 0
                    • krokus  

                      Určitě teda ale bez redukce, protože ta se šroubuje na závit vložky ventilku. Koncovka hadičky kompresoru tam teda možná nebude ideálně pasovat.

                      0 0
                • krokus  

                  Jo a zkoušel jsem to kompresorem na Shellce. Nevím, jestli to je ten nejvhodnější, ale jeden problémový plášť jsem už takhle nahodil.

                  0 0
          • Kouba_2005  

            Některý kombinace jdou prostě líp, některý hůř. Přidej vrstvu pásky a zkus to znova. Třeba na nějakých Shimano UST ráfcích jsem to nahazoval kompresorem se vzdušníkem, kompresor řval, fučelo to všude, musel jsem přitlačovat všude možně plášť k ráfku … a najednou šup, bylo to tam. Chce to péči, no, ne to hned vzdávat :-)

            0 0
            • krokus  

              Ok, beru, asi jsem to vzdal moc brzo. Jen to bojím, že se mi to teď po padesáti hokusech pokusech nějak povede, za dva měsíce budu chtít dolévat tmel přes ventilek, vypustím vzduch, vyletí mi patky – a můžu začít zase od nuly. :-)

              0 0
              • Esi  

                Pokud je T.R rafek tak po vypuštění vzduchu patky nespadnou

                0 0
            • ladys  

              A nemá přidat pět vrstev? To nemá na nahození vliv, na únik ano. Některé pláště se musí prvně srovnat s duší. Pak mýdlová voda. Zatím jsem vše nahodil ruční pumpou, ale někdy se zapotím…

              0 2
              • Kouba_2005  

                Presne naopak, mas to pomotany. On potrebuje zvetsit prumer rafku, aby mu to tou mezerou tolik nefucelo. Dalsi vrstva ma vliv na nahozeni, nikoliv na unik.

                2 0
                • ladys  

                  :D průměr ráfku se zvětší další vrstvou pásky a to pomůže. Tak jo.Pokud jsi to nepochopil musí sklouznout patky k ráfku. Proto se používá mýdlová voda

                  0 6
                  • Kouba_2005  

                    Vnitrni prumer, to je snad jasny. Skvirou mezi plastem a vnitrni stenou rafku (prostrednim zlabkem) mu to fuci, takze se vzduch do patky neopre, tudiz nic nikam nezaskoci.

                    0 0
                    • ladys  

                      Lep si vrstvy já budu jezdit, trochu si počti něco od MlokCZ.

                      0 1
          • Breakpain  

            Nahod si rucne na jedne strane patku komplet a na druhe to potahej co nejbliz k rafku. To naskoci ;) …

            0 0
      • Edwin  

        Zkusils to pořádně namydlit?

        1 0
      • MlokCZ  

        Vše je pouze o postupu nahození. Některé rady tu už jsou správné, některé dost zavádějící a některé zcela chybí.

        Je potřeba použít více či méně pomocných metod, při troše snahy to nahodíš i bez kompresoru:

        • namydlit patky pomůže opravdu hodně, protože pak i jen lehké opření vzduchu (tzn. i když hodně vzduchu utíká mimo) o plášť to tam může nahodit
        • vždy musíš foukat s vyšroubovanou vložkou ventilku (když je to jako uvedená volnější kombinace), to platí i při pokusech velkou pumpou
        • velké pumpy typu joeblow mountain se už dost blíží kompresoru

        To bylo zatím to nejjednodušší bezpracné, což ale nemusí stačit. Pak lze dle potřeby přidat:

        • pokud je vhodný ráfek (tzn. po nahození se udrží patky nahozené a nespadnou samovolně do středového žlábku), tak nejprve nahodit jednu patku pomocí duše
        • druhou patku namydlit a pomocí montpáky nahodit v části obvodu, u takhle volné kombinace to jde snadno a nahodíš cca 2/3 obvodu
        • pak už zbývá pouze 1/3 obvodu jedné patky (kde to bude při foukání utíkat) a to ještě namydlené, to se donahodí už velmi snadno, takhle jde nahodit téměř cokoliv bez kompresoru
        • případně ještě navíc k tomu použiješ kompresor, to už pak nemůžeš nenahodit (pokud není opravdu nějaký zcela nevhodný ráfek)
        • pak ještšě u nového pláště je dobré ho aspoň na pár hodin nahodit s duší, aby se natvaroval, to ale u jetého nebude potřeba

        A pokud je plášť na ráfku extra volný a to i nahozená patka, tak pak přidat tu zmiňovanou vrstvu pásky. Přidání vrstvy pásky samotnému nahození může někdy trochu pomoct a naopak to může jít i o něco hůř. Při přidané vrstvě pásky hlavně namydlit, protože se bude plášti chtít zaskočit do patek ráfku obtížněji. Zase to může pomoct, že méně vzduchu utíká při nahození mimo. Nedá se tak předem říct, že to půjde nahodit lépe nebo hůře.

        Podstatné je, že příliš volná kombinace je bez té vrstvy pásky rizikovější za jízdy k ufouknutí.

        A co se týká nalití mléka pro snažší nahození. To je dobré maximálně, když nemáš po ruce čím to namydlit, tak potom mlékem určitě potřít patky. I to sníží tření pro nahození a jde to lépe. I když namydlení je určitě lepší. A pak mléko i trošičku pomůže omezit ten foukající vzduch mimo, ale také to pak může udělat i dost bordel. Tedy rozhodně jsou lepší ty všechny předchozí uvedené pomocné metody.

        2 0
        • krokus  

          Dík, tohle je výborný. Postupně všechno vyzkouším (něco jsem už i zkusil). Několik plášťů už jsem nahodil, ledacos k tomu nastudoval, ale asi to chce docela velkou zkušenost, aby člověk bez trápení nahodil i vzdorovitější kousky.

          0 0
        • scortis  

          Já zatím všechno nahodil normální pumpou přes zašroubovaný ventilek (když ho vyšroubuju tak mi to utíká druhou stranou pro AV :D). Continentaly RK tam padly jak nic nasucho, Vittoria Barzo jedna nasucho, druhá jsem nalil trochu tmelu a na pár fouků. Vittoria Terreno podobně, jedna vcelku v pohodě, druhá byl malinko porod ale namydlil jsem patky a párkrát pořádně foukl a taky dobrý a to byly už vcelku historický TLR ráfky, kde jsem si poprvý pásku instaloval sám, dnešní ráfky už asi budou vychytanější.

          0 0
        • skaj  

          Jeste dodam dva tipy:

          1. nahodit co2 bombickou. Pokud uz ma clovek co2 pumpicku (a ta se na bezduse hodi, kdyby nekdo v terenu resil rychly unik a patky serval) tak nemusi resit navsevy kompresoru a koupi vzdusniku. Bombicka stoji asi 20kc a clovek ma nahozeno. Uspesne to takhle praktikuji uz nekolik let – vetsina plastu stejne jde dilenskou pumpou a kdyz se nedari, jednu bombicku obetuji.
          2. Pokud je plast prilis tesny, dat ho na hodinku na topeni. Tohle je oficialni rada Challenge – bez ni bych Roubaix vubec nenasadil.
          1 0
        • jeniiiik  

          Jen bych doplnil, ze není kompresor jako kompresor. U vzdusnikoveho to jde úplně jinak než u nějakého žebráka na pumpě bez vzdusniku. Tam jsem několikrát pohořel a ani ťuk.

          0 0
          • novas752  

            Vzdušník je vzdušník no. Jestli ho nafoukne pumpa nebo kompresor je jedno, jde o ten vzdušník.

            0 0
            • roman 3D  

              a vejde se ten vzdušník do batohu pro jistotu

              0 2
              • novas752  

                Ano vejde. Jsou to takové malé CO2 bombičky. Menší než pumpička.

                Ale s dobrym ráfkem a pláštěm by se nemělo stát, že spadnou patky, to je takovej postrach různých ghetto pokusů o bezduše. Já jednou v zimě prorazil přední kolo o ráfek kousek od konce vyjížďky, tak jsem asi 500m z kopce jel na úplně prázdnym plášti a patky furt držely tam kde maj.

                2 0
                • Esi  

                  Na normálním rafku drží patky tam kde mají, nikdy se mi nestalo ze by spadla patka a i tak mám bombičku v podsedlovce :-)

                  0 0
                • detoxy  

                  Nejenom gheto. Na TLR ráfcích Bontrager mi patky padaly s jakýmkoliv pláštěm.

                  0 0
    • roman 3D  

      tak tohle ti latexový duše neudělají, stačí dvakrát týdně dva až tři fouky do každé a je klid, čisté řešení

      0 3
      • Velomiwookie  

        Tak tady yo mam presne obracene, bezduse drzi a do latexu foukam kazdej druhej den

        0 0
        • roman 3D  

          já to vidím obráceně že když jsem na kafi v mém oblíbeném cykloobchodě tak tam jezdí hodně nešťastníků s samodoma nefunkčními bezdušemi, brzo přestanou takové pokustóny přijímat aby se nemuseli špinit s tím humusem co z toho je

          0 2
          • Simpi  

            zlatý bezduše, kdy při případnym defektu nemusim foukat celý kolo… zaknotuju, dofouknu a jedu

            1 1
          • jIrI___  

            Mám podobnou zkušenost. Zvláště spousta svátečních jezdců chtělo bezduše vyzkoušet, ale pak se vrátili k mnohem méně komplikovaným a uživatelským příjemnějším duším, protože prostě výhody bezduší nepřevýšili jejich nevýhody. Pro spoustu lidí z B-F naprosto nepochopitelné, ale B-F ani zdaleka není reprezentativní vzorek běžných cyklistů :)

            2 2
          • novas752  

            To ale neni bezdušema ale nasranym v rukách. Plno lidí jde třeba 10km pěšky protože neuměj vyměnit nebo zalepit duši.

            6 1
            • roman 3D  

              a teď si vem že jim z toho chčije mlíko a uchází a měli by dávat knot-)

              0 3
              • Breakpain  

                A na aute se neknotuje? :)

                Zrovna knot by mel umet dat kazdy.

                Ale uznavam, ze bezduse nemaji prinos pro kazdeho, nicmene to same plati o dusich. Pulku kol mam na dusich a pulku na bezdusich, podle toho, na co to je …

                0 1
                • roman 3D  

                  knotovat píchlou gumu na autě jsem teda ještě nikoho na silnicích neviděl:-)

                  3 2
                  • Kaire  

                    Např. na hlavní silnici, nebo v hnusném počasí je to rozhodně lepší nouzovka než celé kolo. Na autě je to ale opravdu jen na dojetí. Taky to vozím.

                    0 0
                  • Breakpain  

                    Kdyz pichnes 2 kola naraz, nic jineho ti nezbude, normalne vozim sadu na knotovani. Nerikam ze je to casty, ale uz jsem to delal.

                    Chytnul jsem pravou stranu a obe gumy dead. Zaknotoval jsem obe, dofoukal a jel dal. Pak jsem to teda nechal podlepit v servise.

                    0 0
                    • Velomiwookie  

                      srdcar, normalni clovek zavola asistencku, kterou ma zadaco v pojisteni…

                      1 0
                      • Kaire  

                        To hodně záleží, např. na některých CHR ostrovech by si čekal klidně i tři hodiny a víc, než někdo jenom přijede. To bych si to raději provizorně opravil a nechal podlepit v místě ubytování. A to sem člověk, co by bez asistence na dovolenou nikdy nevyrazil…

                        Nakonec kompresor + knotovací sada vyjde na cca 2tis. To je prakticky zanedbatelný náklad.

                        0 0
                      • Breakpain  

                        Pumpu i rukavice vozim porad … a je s tim min srani nez s vymenou za rezervu :) …

                        1 0
              • Kaire  

                Špatné porovnání. Šance že turista udělá díru do pláště pro knot je tak 1‰. Píchnout duši je mnohem jednodušší, včetně té latexové. Navíc je sporný co je pro nezručného člověka lehčí opravit.

                Taky si myslim že pro turisty jsou duše lepší varianta, néžené. Na druhou stranu ženy kolo taky nahazuji jako bezduše a je to ok. To jezdí fakt málo, prakticky na sucho (jen na prvotní dávku tmelu), tlak to drží v poho, defekty neřešíme… Vozim malinkatou lahvičku tmelu, která by to kdyžtak pokryla. Nakonec stejně záleží jaké pláště člověk vozí.

                2 0
            • Kouba_2005  

              Jo, zrovna v neděli jsem jel dodávkou pro kamaráda asi 15km. Prorazil na mopedu duši a jelikož je levej, tak si s tím neporadí. Mopeda jsme odvezli do Decathlonu, chtěl to tak, tam mu to oservisovali a má zas klid.

              0 0
    • Floydie  

      vloz dusi a jezdi :-)

      2 4

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.