• kecanah

    Zdravím, prosím o radu k rámu Author ERA 06. Potřebuji do tohoto rámu sehnat tlumič. Na stránkách authoru píší, že tam patří tlumič s roztečí 165 mm. Měřil jsem rozteč bez tlumiče a ta je 187mm – zadní vidlice se dotýká rámu u středové osy (to je maximální rozteč pro tlumič). Kbyby tam byl tlumič 165 mm, tak zadní část bude mít tendenci tlumič natahovat do těch 187 mm? Když tam bude tlumič 190 mm, tak bude trochu stlačený a jako doraz bude fungovat rám u středové osy :-(. Bohužel je to můj první odpružený rám co mám a nemám s tím žádné zkušenosti. Prosím o radu jaký tlumič tam dát nebo jestli není třeba něco blbě na rámu.

    0 0
    • Vilém  

      Tak pokud pisi 165mm, tak by tam asi mel byt. Samo, ze bez tlumice chodi zadni stavba v mnohem vetsim rozsahu.

      Pokud by sis delkou nebyl jisty, tak jich tu par jezdi, muzes kontaktovat majitele.

      0 0
      • kecanah  

        Jasně, jde mi o to, jestli se tlumič nemůže „roztrhnout“. když se na kole sedí tak je stlačený, ale když se kolo uvolní tak se má tendenci roztáhnout až na doraz. Je to tak? Nerad bych přišel o tlumič :(

        0 0
        • skvedo  

          To bys podle stejné úvahy nemohl zvednout přední kolo, aby se ti neroztrhla vidlice. Tlumič roztahuje tlak v něm (nebo pružina). Roztahovat bys ho teoreticky mohl, pokud bys někde zachytil zadním kolem a setrvačností táhl rám ze zdvihu, ale to je velmi nepravděpodobná situace.

          0 0
          • kecanah  

            OK díky za radu, bohužel jsem měl v ruce jen tlumič s pružinou který měl asi 1,3 kg tak tomu bych veřil, ale když má 200 g tak sem se chtěl radši zeptat.

            A pokud bych tam dal ten 190 tak budu mít omlácenej asi jen rám ale bude to fungovat stejně? Akorát tlumič bude trochu zmáčknutý.

            0 0
            • Vilém  

              No predevsim by byla uplne jina geometrie.

              0 0
              • kecanah  

                Snad by to nebylo tak moc znát nebo jo?

                Mám možnost sehnat DT SWISS HVR 200 ale je to 190 :(

                Nevíte za kolik se takový tlumič prodává? Našel jsem jen cizí stránky a cena byla od 8000 kč a výš

                0 0
                • Vilém  

                  165mm tlumic sezenes treba za 2000,–.

                  0 0
                  • kecanah  

                    jen mě zajímalo kolik tak stojí, nabídl mi ho známý :). určitě nějaký obyč se sežene za 2000 :)

                    0 0
                    • Vilém  

                      Tak ted vubec nevim o cem mluvis.

                      Ten x-fusion v odkazu je sice zaklad, ale bezproblemovy.

                      Kdyz jsem ale koukal na tu specifikaci ramu, 06 modelu, tak nevim zda bych se do toho poustel, uvadi myslim ani ne 90mm zdvihu, kdyz das tlumak do te vnitrni diry.

                      0 0
                      • kecanah  

                        mám rám a sháním do něj tlumič. Když je maximálně rozevřený (už se zadní vidlice opírá o rám u středu) tak je rozteč 187 mm.

                        Výrobce udává rozteč 165 mm.

                        Nevěděl jsem jestli tam dát 165 nebo 190 tak sem se poptával a známý mi nabídl DT Swiss ale 190 říkal že je dobrý.

                        Problém je, že se mi nezdá že bych do mezery 187 měl dát tlumič 165 mm.

                        Díky za ten odkaz. Jen nechápu tu větu do čeho by ses pouštěl :), jako dát tam ten 190?

                        0 0
                        • pepek  

                          Dej tam ten 190. Bude to velmi vhodné pro závody do strmého vrchu.

                          0 0
                          • kecanah  

                            Nejsem závodník a taky toho moc nenajezdim :D, jen mi pořád vrtá v hlavě ten rozměr :). To myslíš, že se stim pak normálně nebude dát jezdit?

                            0 0
                  • kecanah  

                    a doporučil by si spíš tlumič FOX Float R nebo X-Fusion O2 RL

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.