• Rici

    Mam novou (svou prvni) hydraulickou brzdu a to juicy 7. Mam dotaz jestli neni nahodou trosku zavzdusnena. Brzdi sice dobre uz na prvni zmacknuti, ale pri dalsich zmacknutich se trosku zkrati jeji draha – tedy brzdi uz driv a nejde tolik k riditkum. Je to normalni nebo je potreba ji jeste trosku odvzdusnit? Rozdil sice neni velkej presto bych rad znal vase nazory.

    0 0
    • BB  

      já když mám zavzdušněnou brzdu, tak naopak promáčnu brzdovou páku až k řídítkům a nic se neděje.

      0 0
    • MartinXC  

      Tvrdnutí není zavzdušněním, spíš natlakováním a dosažením provozních podmínek. V autě mi to dělají brzdy taky. Spíš si všimni, jestli to tvrdnutí nastane i při dlouhém brzdění (bez povolení), tj. při stejné síle začne brzdit víc (to by nemělo).

      0 0
      • blue  

        ze by moc kapaliny a malo mista v expanzni nadrzce, takze zahratim nema uz kam expandovat?

        0 0
      • lubos  

        Pravda, pravda, auto brzdy to tak delaji.

        0 0
        • F.i.s.h.men  

          Měli by jste si dát do pořádku brzdy v autech. Jestli je musíte našlapat, tak je máte 100% zavzdušněné.

          0 0
          • Ricci  

            presne tak, velmi nebezpecna vec, brzda ma brzdit na prve stlacenie…

            0 0
        • La Piér  

          …ale jen zavzdušněné, stejně jako zavzdušněné brzy na kole.

          0 0
    • Kamikaze 591  

      Co zůsobuje tvrdnutí páky brzdy?

      0 0
      • Joseph de Sax  

        buď je to mentální anorexie nebo chronický zánět mozkových cév…

        0 0
      • Atilla  

        Má to zavzdušněné. Postupně jak to namačkáva, tak se bublinka rozmělní a brzda tvrdne. Pak se zase někde spojí do hromady ve velkou bublinu a zase se páčka víc propadá. Juicy mají normálně dost tvrdý krok pokud jsou správně odvzdušněné.

        A vy ostatní si dejte auto do servisu:)

        0 0
      • Evilcleaner  

        při dlouhém nepřerušovaném brždění se kapalina zahřeje ⇒ zvětší objem tzn pokud brzdu nepovolíš tak se zvedá tlak v uzavřené soustavě, když ji otevřeš tak to co vzniklo „navíc“ zůstane v expansce.

        zavzdušnění, rozmělnění bublinky a podobné nesmysly nebrat.

        další krok tohoto ztvrdnutí je naopak propadnutí páky, pokud dojde k varu kapaliny, protože se začnou tvořit páry.

        0 0
        • MarekF  

          Takže když je venku nějaká normální teplota (20°C) a propadá se mi páka, párkrát s ní zapumpuju, tak se mi zahřeje tak, že zvětší svůj objem? Tomu sám nevěříš..

          0 0
          • Evilcleaner  

            ne to vypumpuješ bublinku do expansky

            ja jsem ve svém příspěvku odpovídal na to na co se ptal kamikadze, ty řešíš evidentně úplně něco jiného.

            0 0
            • Atilla  

              Jak bys mohl vypumpovat bublinky do expanzky? Vyděls jak to vypadá? Můžeš si to zkusit i sám na přiblblé stříkačce s DOT.

              0 0
              • Evilcleaner  

                hm a když zkracuješ hadice tak stačí párkrát promáčkout páku a bublinka sama vyběhne… to je z říše zázraků tedy?:-)

                0 0
                • Atilla  

                  Tak máš bublinu a co? Do expanzky se nemůže bublina dostat, jak by to asi udělala? Víš jak vypadá expanzka, nebo jak funguje?

                  0 0
                  • Evilcleaner  

                    věř že vím a velmi dobře;) mi tady spíše nesedí ta tvoje teorie o rozmělnování bubliny, protože je úplně jedno jestli tam ten vzduch zabírá nějaký objem v jedné bublině nebo ve sto malých. to by se ten vzduch musel zcela rozpustit což si zase nějak já nedovedu představit jak se v kapalině rozpouští vzduch…

                    0 0
                    • Atilla  

                      Tak mi teda vysvětli, když už natlačíš tu bublinku do expanzky

                      jak to, že je za chvilku co nešáhneš na brzdu je zase bublina někde v okruhu, když vzduch stoupá nahoru?

                      0 0
                  • Vilém  

                    Proc by se nemohla dostat do expanzky? Nebo to je nejaka specialita Avidu? U brzd co jsem mel rozdelane se do expanzky normalne dostat muze, avid paku jsem rozdelanou nemel, proto se ptam.

                    0 0
                    • Atilla  

                      blbě jsem to napsal, dostaneš jí do páky k místu kde máš membranku, která se roztahuje a dělá vlastně expanzku, ale to přece neřeší problém s tvrdnutím páky. Když bys tu bublinku dostaneš do expanzky , tak by tam přece musela zůstat, páč vzduch se drží nahoře, ale to se nastane.

                      Výš jak je v avid servise videu, že když odvzdušnuješ, tak máš ve stříkačce udělat podtlak a bublinky vzduchu se srazí a vyjede ti jedna veliká bublina. DO té doby je stříkačka naplněná spoustou mikro bublinek a asi pnutím kapaliny nejde zmáčknout.

                      Kdyby to bylo takhle, tak odvzdušnuješ brzdy tak že jí namačkáš bublina ti vyjede nahoru. Sundáš víčko expanzky a máš odvzdušněno. Což se ale nestane pač jsou bublinky v kapalině.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Reagoval jsem ciste na to, ze se nemuze dostat bublinka do expanzky.

                        Jinak kazdopadne bych v jeho pripade odvzdusnil.

                        0 0
        • Kamikaze 591  

          Dělá to i v klidu. Když teď přijdu k inkriminované brzdě, párkrát napumpuju, tak tvrdne. Při jízdě je to akorát rychlejší.

          0 0
    • La Piér  

      100% odvzdušnit.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.