Ahoj,
koketuju s myslenkou zkusit si na ram viz muj profil dat dopredu 650B kolo a vidli ? Vzdycky se mi libila tahle varianta od LV..
Tusite nekdo jaky to bude mit vliv na geometrii ?
Nebo si myslite ze je to uplna blbost ? :)
Diky moc za nazory
Ahoj,
koketuju s myslenkou zkusit si na ram viz muj profil dat dopredu 650B kolo a vidli ? Vzdycky se mi libila tahle varianta od LV..
Tusite nekdo jaky to bude mit vliv na geometrii ?
Nebo si myslite ze je to uplna blbost ? :)
Diky moc za nazory
Blbost.
Ty seš poslední dobou se vším moc rychle a jednoduše hotovej.
Mne proste nejak bytostne vadi mit ruzne velky kola. Nevidim v tomto konceptu jiny smysl, nez pokus se snazit opravit spatnou/neoptimalni vec, coz to jeho enduro neni a nic takovyho nepotrebuje.
a mě právě laká kombo té uchylně krátké zadní stavby a většího předního kola.
Blbost to IMHO není, ale pro dodržení geometrie by bylo třeba tam dát 650b vidli s cca 20 mm menším zdvihem, než máš teď, resp. zkrátka takovou, aby měla stejnou hodnotu A-C a přitom se do ní vlezlo 27,5 kolo, což bude znamenat právě nejspíš vidli s nižším zdvihem oproti stávající.
A-C by měla mít ještě o 0,75 palce menší…
menší proti čemu?
Ono to nebude 0.75, realne je mezi 26 a 650b rozdil 1". Cili kolem 1cm staci.
kubad: proti 26 – zveda se ti A-podlaha taky, cili pro zachovani geometrie to musis ubrat na a-c :)
a mají všechny vidle tento rozměr stejný ? To bude bude zábava to dohledávat…
650B kolo a vidle ti zvednou předek o cca 25–30mm
buď to zkousneš nebo nechaš snižit vidlici nic jineho v tom neni
ideál někde vyzkoušet,
OK, je to asi blbost. 3cm je strašně moc, tak nějak sem doufal že seženu nějakou nižší vidli. Kdyby to bylo o 1cm tak bych o tom přemýšlel..
zástavbová výška vidlic je +/- stejná
jedině vzít něco ze zdvihu vidle no
Blbost to být nemusí, záleží na tom, co si od toho slibuješ.
Jak to ovlivní geometrii je asi jasné, tady nemí moc o čem diskutovat, takže záleží co chceš – jen větší kontaktní plochu pláště a větší moment na překonávání překážek, které přinese (?) větší kolo, nebo jestli chceš celou geometrii více položit – pak by stačila jen vidlice s vyšším zdvihem nebo větší zástavbovou výškou.
Víc mě lákají výhody většího kola než změna geometrie. Tam se změny naopak docela bojím protože enduro mi docela sedí. Nejednodušší testy by bylo to na spodní misce hlávka podložit co ?
Je to sice prasárna ale na test na parkovišti či kratším trailu by to asi sneslo
„Výhody“
Ne, že bych Tě chtěl nabádat k nějakým nepravostem, ale co si takhle na víkend půjčit nějakou testovačku se stejnou vydlicí a kolem a zkusit si to přehodit. Možná by to šlo za menší peníz někde rovnou domluvit, ale to by asi museli byt známi nebo čekat, že si od nich nějakou vidlici s kolem koupiš.
Nejjednodušší test bude půjčit si někde větší přední kolo a vyzkouset v současné vidlici. Pokud ti projde slušně korunkou a u vidlice nechodis nadoraz tak by pri jízdě neměl byt problem.
Vypodlozenim nezjistis vůbec nic.