rozdiel medz celoperom a hardailom

15 nepřečtených
  • Nihasha

    Čaute. Može mi niekto prosím popísať výhody a nevýhody celoodpruženého biku oproti biku len s odpruženou prednou vidlou. A ktorý sa používa na aký typ jazdy.

    díky.

    Popr. napíšte svoje skúsenosti, ja som na celopere ešte nesedela, tak neviem..

    0 0
    • Lišák  

      Něco najdeš tady:

      www.bike-forum.cz/…8/forum.html#…

      0 0
    • šlapatko  

      Nazdárek,tady ti nejspíš moc lidí nepomůže.Nejspíš ti doporučí přečíst si starší příspěvky.Sám jezdím HT a k celopéru mě to netáhne.Mám rád jednoduché věci.Výhod celopér je více,např:Poho­dlí,lepší prostupnost terénem,taky je lepší ve výjezdu(zadní kolo kopíruje snáze terén než pevné kolo),taky myslím že člověku v terénu dovolí více chyb v pilotáži než HT.

      0 0
    • fcelak.majak  

      Domnivam se, ze pomerne zasadni otazkou je, co vlastne od kola ocekavas – ja osobne mam jak HT (100mm R7 Super LO, aktualne ladeno u pana Slance) tak celopero (vpredu 100–120–140mm, vzadu 130mm) a kazde kolo mi poskytuje jine moznosti pohybu – HT predstavuje typickou dravou, mrstnou, lehkou a v zasade nepohodlnou (ve srovnani s celoperem) strelu, kterou pouzivam pri jizde v terenu proti chronometru a na zavodech, celopero je neuveritelne pohodovy a pohodlny stroj, ktery me neutlouka a nenuti me k zbesile jizde vpred (nejen diky rozmeru plastu 26×2,35 a bajecne fungujicimu pruzeni to sprintovani jde take pomerne ztuha). Lze svym zpusobem opatrne skloubit obe – poridit si XC celopero (mysleno s ryzi XC geometrii) se zdvihy 100/100mm nebo 120/120mm a nebo ke stavajicimu HT (predpokladam, ze ho vlastnis) poridit neco, co ma vyssi zdvihy (alespon 120/120mm). Osobne bych kazdemu doporucil, pokud mu to financni moznosti dovoli, mit dve kola – typicky „chrti“ HT a pohodove (nicmene zasadne tezsi) odolne celopero. Yarda.

      0 0
      • MlokCZ  

        A nebo to mít vše v jednom, tedy fulla, který je celkem odolný, dobře jede a váží málo.

        0 0
        • Lišák  

          Tady se ovšem setkáváme s nemilou otázkou financí… Takové kolo by se mně taky líbilo, ale chtěl jsem všechny ložiska valivá (špatná zkušenost s pouzdry) a finance byly omezené. Tak jsem pořídil to AC co mám z druhé ruky a původně skoro 17kg srazil na 14,5kg. Použil jsem hodně věcí, co už jsem doma měl, takže jsem nemusel odlehčovat za velký peníze. Stejně je to pořád takový tank-není to žádné mrštné XC :-/ Pokud někdo kupuje (možná) první kolo, nebo má doma plečku, tak ho takový bajk, jako uvádíš, přijde minimálně na 35kKč (Canyon).

          0 0
          • MlokCZ  

            Jasně, finančně taková kombinace není levná, s tím se bohužel nedá nic dělat.

            0 0
      • vladaza  

        kdo má prostor na uskladnění / a v první řadě finance/, ten se rozhodně nemusí omezovat na jedno kolo, je naprosto ideální, když může člověk volit pro danou vyjížďku odpovídající stroj. žádné univerzální kolo, podle mého soudu, neexistuje aneb kolik máš kol tolikrát jsi cyklistou a tolikrát víc můžeš mít pěkných zážitků, lehká nadsázka, ale je to tak.

        0 0
        • keo  

          Ono v zásadě máš pravdu,ale turista mého ražení prostě vyjede podle mapy po trase kterou nikdy nejel a tam ho čekají různá překvápka,to bych musel mít doprovodné vozidlo a během trasy měnit kola,takže nezbývá než přistoupit na nějaké ty kompromisy.

          0 0
        • MlokCZ  

          Někdo více různých druhů kol ocení, někdo až tolik ne. Měl jsem v jednu chvíli silničku, HT i fulla a stejně to u mě zkončilo tak, že jsem na HT a silničce nejezdil vůbec. Už mám rok a něco jen fully a ani jednou se mi nezachtělo vyjet ani na HT, ani na silničce. Ale chápu, že někoho to třeba baví mít x druhů různých kol.

          0 0
          • MlokCZ  

            A třeba předloni jsem byl v Chorvatsku s fullem a tři etapy byly čistě silniční a ani trošku mi nevadilo, že jsem je odjel na fullu a na silničce bych si je více neužil (třeba na Sv. Jure bych na silničce vyloženě jet nechtěl i když to je také asfalt).

            0 0
          • fcelak.majak  

            Soudim, ze to ne vzdy bude o tom, co a nakolik koho „bavi“ ci ne. Mozna je to predevsim o tom, ze nekteri cykliste opravdu spatruji (a nejen spatruji, take vnimaji) velmi zasadni rozdily mezi obecnou funkcionalitou HT a celopera. Ja HT sedlam vzdy, kdyz si chci dat opravdu do tela, kdy jsem vnitrne pripraven na opravdu „nakladacku“, kdy si dam kupr. „svuj“ 80km okruh, ktery bych na celoperu jel temer cely pulden a na HT ho zvladnu za cca 2,5 hodiny velmi tvrde prace v sedle (pomer 50:50 asfalt a teren), kdy se nekocham krajinou ani nicim jinym a proste jedu „jako o zivot“. Neboli – vyrazim z bodu A, do ktereho se po projeti vytycenych bodu zase jinou cestou co nejrychleji vratim. Velmi bych se zdrahal vnucoval nekomu celopero jako univerzalni MTB. Mam jak HT tak celopero a hodlam, pokud to pujde a zdravi dovoli, delit svou prizen mezi oba stroje – kazdy ma sve presne vymezene postaveni a od kazdeho ocekavam naco uplne jineho a kazde kolo ode me take neco naprosto jineho zada. Nejsem priznivcem dokazovani si toho, co je lepsi – zdali HT nebo celopero. Kazdemu jezdci a kazdym specifickym podminkam muze vyhovovat neco naprosto odlisneho a ctim nazor kohokoliv na to ci ono (v obecnem slova smyslu). Sice nemusim souhlasit, ale to je zase muj narok na vlastni nazor. :-) Nastesti jsme lide a ne stroje a kolik lidi, tolik nazoru, coz je prima… Yarda.

            0 0
            • MlokCZ  

              Já to chápu, proč na HT tě to takhle baví. Ale je tu jeden rozdíl a to v konkrétním fullu a podle tvoje popisu se zdá být, že asi zásadní. Tu Meridu co jezdíš jsem testoval a pomalejší než moje Stereo je, ale přesný rozdíl říct nedokážu, na to jsem ji nejezdil dost dlouho a netestoval na přesně daném okruhu.

              Pokud bych něco dal na HT při jízdě na plno za nějaký čas (dejme tomu třeba těch 2,5hodiny), tak na svojem fullu to zajedu téměř stejně rychle a také to pojede velmi dobře. Když to bude hodně asfaltu a jen lehký rychlý terén, tak nepatrně rychlejší bych na HT byl, ale rozdíl hrozně malý. Tedy myslím rozdíly typu na HT 2:30, na fullu 2:31 (na fullu pokud na asfaltu přepnut na propedal, tak pro mě není od HT v podstatě žádný rozdíl, pouze váha, ale tu mam u fullů také slušnou, i když samozřejmě HT bych v daném osazení měl o 1–1,5kg lehčí). Teď uvažuju při stejných pláštích. Pláště totiž udělají rozdíl mnohem větší. Ale ani s použitím rychlých semisliků x to co vozím na fullu by rozdíl nebyl ani 15 minut (čistě na asfaltu je to zase kolem 10% rozdíl na průměrné rychlosti u mě, vyzkošeno). U mě totiž nebyl v kopcovitém terénu při 100% asfaltu zásadní rozdíl v čase ani mezi silničkou a HT se středně rychlími plášti (typu RR). Tady jsem jezdil průměry rozdílné pouze o 10% (několikrát měřeno s tepákem na 100km stejném okruhu se snahou vždy to jet ± na stejných tepech, tedy na stejném zatížení). A pokud bude asfaltu o něco méně a terén ani nemusí být nějak moc těžký, jen místy trošku rozbitý, tak na fullu tu trasu zajedu rychleji než na fullu.

              Proto i když vezmu extrémní případ a to full + pláště co vozím (které už jsou poměrně pomalé) x silnička, tak při stejné námaze dám rozdíl cca jen 15% na průměru a oproti HT zanedbatelný.

              Tedy mě HT ani pro případ, že bych chtěl chrtit po asfaltu stejně nic nepřináší.

              To co popisuju byl přesně důvod, proč jsem se zbavil i silničky (kterou jsem jezdil celý život více než 15 let a vždy měl k biku současně také). Ten nárůst rychlosti a dojezdu na asfaltu je pro mě moc malý na to, abych byl omezený na to, že celou trasu musím jet po asfaltu, na spoustě silnic mi to na silničce vůbec nebaví, protože jsou rozbité, ty co nejsou rozbité, tak zase často mají velký provoz.

              Celé to srovnání co píšu je ale hodně ovlivněno tím, že jezdím pomalu (na jakémkoliv typu kola) a tedy při nižších průměrech jsou ty rozdíly mnohem menší. Pro představu na silničce jsem nikdy nejezdil průměry přes 25km/h. Na kopcovitějších trasách jsem jezdíval maximálně kolem 24km/h, ale spíš i méně a klidně také jen kolem 20km/h.

              Pokud někdo zvládne průměry kolem 30km/h, tak ty rozdíly v rychlosti mezi silničkou a širokými plášti začnou hrozně narůstat.

              Pro mě osobně tedy už silnička ani HT nemá co nabídnout.

              0 0
    • Lister  

      no naprosto zásadní rozdíl je v tom, že fully mají vzadu tlumič – teda alespoň většinou......

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.