• pes_brok

    Raklamne reci stale pretlacaju 4-cap. Mna by zaujimalo ci je rozdiel skutocne taky markantny ako je rozdiel v cene (cca.2–3×). (Pouzitie XC – zdvih do 10 cm) Nebolo by rozumnejsie rozdiel v cene vrazit do spickoveho tlmica s PPV,ProPedal… funkciou + jednocap ram?

    0 0
    • Pá-dlista1  

      Ja bych to neudelal.

      0 0
      • pes_brok  

        Ale preco?

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Mozna proto, ze si myslim, ze pruzeni ma pruzit. A 4cep podle meho funguje lepe.

          0 0
          • K2  

            Když nebrzdíš, tak jednočep funguje parádně:))

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Jak se to veme. Uz jen draha, po ktere se to zadni kolo pohybuje, neni zrovna idealni atd. Ale pro vetsinu lidi jsou to stejne prkotiny, kdyz si koupej tescofulla bez tlumeni :)

              0 0
              • wroum  

                ted sem na vlastni oci videl (zkusil) fulla z makra. 4cep. dvoubrejlo. cca 25 kg. funkcni zdvih cca 5/5 cm (bez tlumeni-kulomet). vaha jak sjezdak nejtezsiho kalibru, krouti se jak skladacka, zdvihy jak na zavody xc. proste idealni kolo. od kazdeho jen to nejlepci.

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Nemas fotku? Co to bylo za system? FSR?

                  0 0
                  • wroum  

                    fotku nemam ale zkusim ji poridit (mozna najdu letak makra kde sem to poprve videl, kdyz jo tak naskenuju a poslu). bylo to v makru v akci tak pred 1–2 mesicema za cca 3500? jinak to melo system jako ma treba Scream. predni „trojuhelnik“ ve stylu Y se vzperou jako maj treba nektery Balfy – jenom mnohem subtilnejsi. prepakovani tlumice bylo "vyseknuty z cca 3 mm plechu :-) saltr altus a kazeta este na zavit. proste hromada leseni a na ni naveseny komponenty co se valej na tajvanu po skladech a jinou cestou se jich nelze zbavit.

                    0 0
            • p.b.s.  

              Stale nemuzu prijit na duvod proc jednocep nefunguje pri brzdeni muze mi to nekdo rozume – fyzikalne vysvetlit?

              0 0
              • Pá-dlista1  

                No protoze, kdyz nemas system se zachytem reakce brzdy (nebo jak se to spravne:), tak ti brzda pusobi proti smeru pohybu kyvky pri pruzeni, tudiz pruzeni ztvrdne. Tuhle nevyhodu 4 cepy trochu eliminuji, ale i u nich se objevuji zachyty reakce brzdy.

                0 0
                • Franta  

                  A u jakych 4cepu se objevuji zachty reakce brzdy? :c)

                  0 0
                • p.b.s.  

                  Ano ale dle meho mozna subjektivniho nazoru tak paka na niz pusobi kotoucova brzda (osa zadniho kola- kotouc) je v pomeru k pace hlavni – odpruzeni (osa kyvky – tlumic/kyvka-stred zadni naby) tak mala ze jeji vliv pusobici proti perovani sice je ale musi byt naprosto zanedbatelný. Toto brano z matematicko-fyzikalnoho pohledu. Z meho pohledu mam jednocep sjezdaka a nic jako necitlivost pri brzdeni jsem nikdy necitil podobne jako s razy do pedalu.

                  0 0
                  • ddd - andy  

                    Hele ty razy do pedalu – ono zalezi kde je ten cep umistenej, ale tobe se fakt nikdy nestalo ze projizdis hodne rozbitou (rolety atd.) zatacku s jednou nohou na zemi a druhou nohu tolik nezatezujes – taxi necejtil takovy skubani do pedalu od retezu?

                    0 0
                    • wroum  

                      ja to na obou svych 1cepech poznam zretelne (merida a rb). na stredni prevody a v zaberu napr na asfaltu pri prejeti vyrazne nerovnosti (treba vetsi klacek – cca 7cm v prumeru) je to vic nez zretelne. pri jizde v terenu to obcas zaregistruji, ale neni to tak zretelne a nevadi mi to.

                      0 0
                      • p.b.s.  

                        ja mam rb sjezd a nepoznal jsem to nikdy ale je to mozna dane velikosti predni placky ze to na ni asi bylo pocitany. Anebo jsem to poznal a citil ale nicemu mi to nevadi.

                        0 0
                        • wroum  

                          myslim ze neni mozne aby to vubec nedelalo. akorat to muze byt ruzne patrne (mensi prevodnik to muze ovlivnit). jinak to taky uz neregistruju a vubec mi to nevadi.

                          0 0
    • wroum  

      ja mam dva jednocepy alebrz me se to zda praktictejsi. nicmene obe verze maji sve pro a proti. jednocep je jednodussi, lehci a vetsinou o neco tuzssi nez 4cep (rozumej pri srovnani ramu stejne urovne). na druhou stranu jednocep pod brzdou castecne ztuhne a znecitlivy, pri prejezdu pricne nerovnosti kopne do klik (zalezi na prevodu, velikosti prekazky) da se na to v pohode zvyknout a uz to ani neregistruju. 4cep pod brzdou neztuhne a vubec pruzi v podstate porad stejne. v pripade vymeny lozisek jich menis mnohem vice. kamos meni loziska u Endura jednou za cca 2 sezony. ja na meride big air 2000 (1cep) sem este nic nemenil a drzi bez vaklu. osobne ma moje sympatie 1cep, ale treba novemu enduru bych se vubec nebranil. na systemy typu pro pedal atd bych se vys..l. mam na tom pocit ze je neco spatne a ze to funguje nejak divne. podle me je lepsi dobre nastaveny tlumic s maximalni citlivosti. zvyknes si na to a naucis se jezdit tak abys eliminoval pohupovani (ja jezdim pomerne silove a tocim tezky prevody takze s tim problem nemam)

      0 0
      • visby  

        1cap je tuhsi ako 4cap? kurna to su mi novinky…

        na XC je to uplne jedno kolko capov mas, aj tak spravi vacsi rozdiel nejaky slusny tlmic…

        0 0
        • wroum  

          tobe to neprijde logicky? s kazdym cepem se tuhost snizuje. (pro rejpaly – cepy na vecka s tim nemaj nic spolecneho). samozrejme zalezi na provedeni…

          0 0
          • visby  

            ani nie… vysvetlim to takto: mas celu zadnu stavbu uchytenu na jednom mieste(1cap napr scott gzero), predstav si silu paky ktora posobi na to jedine miesto… mas zadnu stavbu uchytenu na dvoch miestach(4cap, prepakovany jednocap, vpp atd.), tak sa sila predsa rozklada…

            chapes?

            0 0
            • radek z BF  

              nechapu :-) co cep, to vule navic…

              0 0
              • visby  

                nebudem sa s vami hadat, viem co som oskusal a len to potvrdzuje moju teoriu

                0 0
                • p.b.s.  

                  No hadat se nemusis ale na strojni fakulte se jako zaklad uci ze vule se scitaji. Tudiz pokud budes mit jednu vuli H7 na cepu prumeru 30mm bude rovna 25um. pokud budes mit 4vule H7 na prumeru diry 10 rovna se soucet vuli 4×18um coz je 64um cca 2,5 krat vice...... Sice stale nemluvime o tuhosti ale tato vule se projevi jako bocni pohyb taktez (nemluve o rustu techto vuli s dlouhodobejsim pouzivanim.) Jinak tuhost 4cepu a 1cepu spise zavisi na mnoha dalsich faktorech protoze 4 cepy o prumeru 30mm jsou yajiste tuzsi nez jeden o prumeru 10mm. ale jeden o prumeru 30mm bude nejspise tuzsi nez 4 o prumeru 10mm.

                  0 0
            • fousac  

              nevim co pravi teorie, ale prakticky (subjektivni :) poznatek mam, ze prepakovany jednocep je tuzsi nez jednoduchy jednocep..

              ovsem taky asi bude zalezet na konkretnim modelu…

              a jen tak mimo.. jak se vlastne pozna kolika-cep je ten dany system??? rozhodne ne podle poctu cepu.. :)

              0 0
      • igor  

        v strmom stupani sa nenaucis jazdit…proste to pod tebou stale klesa.Na rozbitych rovinkach sa to este da. Mal som Scott G-zero /jednocap pochopitelne/. Tlmic SID dual air, mohol som ho nastavovat /negativnu komoru/ kolko som chcel, ale vysledok bol iba ten, ze bol akurat malo citlivy, ked som nechcel aby moc hupal. Teraz mam Blur /VPP/ a som cely happy.

        0 0
    • lubos  

      No, ked tak asi by som bral VPP, nebo jak se to jmenuje. Kua, i znacku jsem zapomnel :(

      0 0
    • Pekáček  

      Hele a co bezčep? Jako PELLS nebo MAX 1. Co vy na to?

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Cim vic cepu, tim lip :) i kdyz…? Kazdopadne podivej na kola, kde s cepama usetrili. Treba pekackuv malocep :) Nebo Trek s karbonovou stavbou misto cepu. Nebo scalpel … nebo…

        0 0
        • websky.cz  

          kolika cap/cep je tohle? http://www.sterba-kola.cz/…/mision7.jpg

          0 0
          • fousac  

            jednocep..

            0 0
            • Pá-dlista1  

              ovsem prepakovany :)

              0 0
              • websky.cz  

                po drtici premyslim, ze bych vymenil ram za celopero, zatim jen takova uvaha a tohle ani nevypada draze nevite nekdo jak to jezdi? nehoupe to moc?

                jaks e pozna prepakovany (přepákovaný?) jednocep? jake jsou ejho vyhody nevyhody proti jednocepu a ctyrcepu?

                0 0
                • lubos  

                  Videl jsem 4cep od Specialized a houpal se jako hojdaci konik. Ale neco mel s tlumicem. Takze takovej 4cep je stejne o nicem. Vsechno to zabezpecuje kdyztak ten tlumic. Pokud neni nezavisle zaveseni zadniho kola tak to bude asi vzdycky takhle. Moje prepakovane jednocepove LRS se naproti tomu nehoupe. Neni to jenom vec tlumice/stavby, ale imho taky navyku.

                  0 0
                  • wroum  

                    …videl sem mercedes se zrezlim blatnikem, takze mercedes je na hovno. (analogie toho co si napsal prevedena do jine situace). LRS se nehoupe, protoze to neni zas az tak citlivy system a ma relativne maly zdvih. Co znamena nezavisle zaveseni zadniho kola??? jo a tlumic nezajistuje zdaleka vsechno (co uhly a sily…)

                    0 0
                    • websky.cz  

                      jeee ja nechci zadnou flamewar:) jen jsem se zeptal kdyz full tak jaky a jaky ma vyhody, nejak mi ty zkratky unikaj SPV, LRS, MTV … :) abych evdel po cem se divat co kde jinde hledat, potrebuji si udelat zaladni prehled

                      0 0
                    • igor  

                      Presne tak, len o tlmici to urcite nie je. To mohol aj Scott na G-Zerach jednoducho dat nejaky 5th element a pod. a nemusel vyvijat celkom nove Genius a pritom sa vzdal jednocapu o ktorom roky tvrdili, ze je jediny spravny.

                      0 0
                    • lubos  

                      No, tohle jsem nenapsal, a nevim jak jsi z toho tohle vydedukoval. Jedina asi tak, ze Specialized povazujes za neco super. O cem by se dalo polemizovat. LRS se nehoupe ne proto, ze by nebyl citlivej. Prave naopak, citlivej je hodne. Relativne maly zdvih .. no, nevim, ale mensi nez onen Specialized asi ne. Pokud neumis slapat, bude se ti i to LRSko houpat. A to je to, co jsem hlavne chtel rict.

                      Nezavisle zaveseni je nezavisle zaveseni. Viz automobil. Tlumic samozrejme nezajistuje vsechno, ale muze zajistit hodne. Muze zajistit to, ze jednocep se nebude houpat a muze zajistit to, ze 4cep se hopuat bude az moc.

                      0 0
                      • Pá-dlista1  

                        Si teda myslim, ze zaves FSR je spis z toho lepsiho soudku narozdil od LRS.

                        0 0
                        • Otaku  

                          preco?

                          0 0
                        • visby  

                          dostanem ta do rozpakov:-) co takto epic? svojim sposobom je to aj fsr aj lrs:-)

                          inak s tebou suhlasim, podla mna je FSR to naj co zatial vymysleli… VPP musis mat sag ako ti predpise vyrobca a stale sa blokuje pri brzdeni…

                          2lubos: nemyslel si tym tvojim automobilovym zavesenim to co pouziva napriklad karpiel?

                          0 0
                          • Otaku  

                            Karpiel uz je minulost…

                            0 0
                            • Pá-dlista1  

                              Proc myslis? Vzdyt je to to slavne VPP, akorat jeste predtim nez to tak nejaka chytra marketingova hlava takhle pojmenovala.

                              0 0
                              • Otaku  

                                ja myslel firmu Karpiel, ale koukam ze mozna jeste par ramu vyrobi

                                0 0
                          • Pá-dlista1  

                            Epic ma hlavne tlumic, ktery brani prosazeni se FSR systemu.

                            0 0
                          • lubos  

                            Je to mozne. Ak je to lichobeznikove. Ale ci je to dobre na bajka … neviem. Aj motorky maju jednocap :)

                            0 0
                          • igor  

                            visby, spravne nastaveny sag ja nepocitujem ako nevyhodu. Ked ho dodrzis ako doporucuje vyrobca v rozsahu 10–15, tak neviem aky to moze byt problem. Inak vcera som si schvalne vsimal to blokovanie pri brzdeni o ktorom si pisal, lebo doteraz som to nejako nepocitoval pri jazde. Pri pribrzdovani zadna stavba normalne pracuje, pri brzdou zablokovanom zadnom kolese cez nerovnosti to musim este viac odsledovat, lebo vo vacsej rychlosti a zablokovani som pozeral radsej dopredu.

                            0 0
                            • visby  

                              u teba s tym brzdenim nebude az taky problem, ma rel. maly zdvih, to iste aj s tym sagom, ty mas povedzme 1–2cm… ja vidim problem na zjazdakoch kde musis mat tazke vahadlo na brzdu a sag 5–10cm, co nie je podla mojich predstav…

                              0 0
                              • igor  

                                hej, tak som to bral aj ja, ze u Blura to nieje az taky problem.

                                0 0
                              • p.b.s.  

                                Musis mit vahadlo? Nemusis treba Cedrik Gracia si ho ze svyho cannonu sundal a jezdi sjezdy bez nej i kdyz v serii ho tam maj.......

                                0 0
                                • visby  

                                  lenze ja na rozdiel od cedrica na zjazdoch aj brzdim…

                                  0 0
                                  • wroum  

                                    proto ses asi pomalejsi nez on :-)

                                    0 0
                                  • Pá-dlista1  

                                    Treba mu to tam z nejakeho duvodu vadilo. Ani bych se nedivil, ze by to Cannondale nemel uplne domysleny. Koneckoncu nejak se s tim da jet i bez toho, ze?

                                    0 0
                      • wroum  

                        napsal si: Videl jsem 4cep od Specialized a houpal se jako hojdaci konik. Ale neco mel s tlumicem. Takze takovej 4cep je stejne o nicem. to je na stejny urovni a to mi nevymluvis.

                        co se tyka FSR – funguje asi nejlip ze soucasnych systemu, ale stejne bych ho nechtel.

                        LRS – nevidim jedinou vyhodu tohoto systemu. velke negativum je nutnost pouzit nestandardniho tlumice.

                        ja mam uplne obycejny jednocep bez prepakovani – chodi to lip nez LRS – vyskouseno (meridy jsou to obe), houpe se to nepatrne vic, ale zas je lehci a mnohem jednodussi a nebojim se na to proskocit na bikrosce (na LRS bych se asi bal ze nevydrzi)

                        jak chces u kola udelat uplne nezavisle zaveseni zadniho kola? u auta to je neco jineho a myslim ze u kola je tento cil v podstate nedosazitelnej. kdybych mel rict ktery system je k tomu nejbliz tak to bude prave FSR.

                        0 0
                        • lubos  

                          ad 4cep specialized: nechame toho radeji, dobre ? Vidim, ze tudy cesta k diskuzi nevede. Promin.

                          ad lrs: ok, cili podle tebe je Epic nahovno. Ja jenom, abys to vedel, co pises.

                          ad jednocep: videl jsem big air v akci na maratonu. Je spis prave na to skakani, LRS je crosak pro chrty, ze ano. Ale to predpokladam davno vis.

                          ad zaveseni: plne nezavisle zaveseni samozrejme udelat lze a taky jej nekdo udelal (videl jsem). Jestli je pouzitelne v praxi na jezdeni nevim. Funkcne ale urcite je. I nahon na predni koleso existuje. A je funkcni a ma i sve vyhody. Leccos udelat lze. Ovsem tady je moc veci otazkou vahy. Jinak bychom davno prestali resit jestli tenhle jednocep, jinej n-cep nebo tak podobne.

                          0 0
                          • wroum  

                            big air moc na to skakani prave taky neni, aspon ten muj ne (hodne lehky a malo odolny komponenety, SID tlumic…), a je to takovy dost subtilni.

                            epic – pekny kolo, rozhodne zajimavejsi nez merida. mel sem to na vikend puceny – je to rychly, pekny…az na tlumic – propedal fakt nemusim. kdyz uz se otevre tak je to pekny, ale citlivost je stejne (subektivne) mensi. kdyz je ventil zavrenej a vletis na nejakej hrbol, dostanes docele pecku, otevre se a je to ok. na to si nezvyknu. moje kolo se trochu vic houpe, ale je mnohem pohodlnejsi a zehlivejsi.

                            zaveseni – v podstate sme se shodli. pouzitelne udelat nelze – mozna ze jenom zatim.

                            0 0
                            • blick  

                              By the way, EPIC nemá ProPedal,Pro Pedal je v FOX Triad na Stumpym a na rozdíl od Epica není tak tvrdej, jen má v počátku chodu přiškrcenou trysku, takže se tolik nehoupe při šlapání (při správném nastavení na rovný cestě skoro vůbec). Epica jsem testoval – švihovej bajk – nic pro mě, takže mám zase SJ.

                              0 0
                    • lubos  

                      A jo, „mercedes se zrezlim blatnikem“ LOL :o) Myslim, ze tohle prirovnani je dost od veci. To kdyz tak prirovnej „mercedes s podelanym podvozkem“ :)

                      Btw, medak bych si nikdy nekoupil. Spatne se shani pojistka proti pozaru a bombam :)

                      0 0
                      • wroum  

                        i kdyby tam bylo podelanej podvozek nebo ohnuta antena nebo rozbity okno nebo… tak to vypovida spis o majiteli nez o vyrobci. asi takhle sem to myslel.

                        0 0
                        • lubos  

                          Aha. Vzdyt ok, ale ja jsem to zas nemyslel tak, jako jsi ty pochopil. Ja jsem jenom napsal, ze proste 4cep neznamena, ze se to nebude houpat. A ze je to hodne zavisle prave na tlumici. Houpat, znamena ne chytat nerovnosti ale houpani zpusobene slapanim.

                          0 0
                          • fousac  

                            a kdyz to nebude houpat, nebude to ani chytat nerovnosti..

                            0 0
        • Pekáček  

          Dal jsem tam dlouhej šroub a matku, raději i na druhou stranu a vesele drandím dál, teda to krapet kalí myšlenky na toho ko…a co mi to hodil na hlavu, ale na takový narazíš všude, hlavně když to nejmíň potřebuješ :o) Hele, až s tím vyleze PELLS do prodeje, budou to chtít všichni, uvidíš! A není to málo čep, je to bezčep, to co tam vidíš je jen na držení tlumiče.

          0 0
      • Máca  

        Chci to, zatím to neprodávaj a zatím na to nemám love. Měl jsem (no ještě tan rám mám, ale teď ho nepoužívám) 4-čep Horst-link, ale bohužel na kluzných ložiská. Funkce paráda, ale dost náročný na údržbu a taky to nebylo zrovna nejlehčí, proto mám teď HT. Bezčep – na údržbu značka ideál, jen by to chtělo zkusit jak to funguje!

        0 0
        • Pekáček  

          No, funguje. Nová série by měla mít snad vyřešený problémy s uchycením planžety u šlapáku, stačí to ale zalepit. Zdvih vzadu je 5–6cm s mým tlumičem v reálu, je to míň než opravdický fully, ale hmotnost je ve velikosti 22" jen 2,58kg s tlumičem DNM 22. To zas není tak špatný, alespoň ne za tu cenu (jak kde). Podívej se do recenzí, psal jsem tam o tom. Fotka rámu s provizorní opravou je v „bikes“.

          0 0
          • pes_brok  

            Bude sa nova seria aj dovazat, alebo sa dovezie len par kusov ako to bolo pri serii 2003?

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.