• Banjo

    Včera jsem si od známýho koupil jetou Suntour XC Pro SL, dal mi jí za půl darma, protože mu nefungovala, jak si představoval. Já bych si teď chtěl vyzkoušet svý schopnosti a udělat z toho vidli. Mám objednaný prachovky a chystám se na výměnu oleje. Chtěl bych taky zvýšit zdvih vyndáním podložky vespod, jak jsem tu někde čet. Ještě jsem jí neměl rozebranou, takže moc nevim,jak na to. Studna informací na starym fóru vyschla, takže vás musim s timhle problémem otravovat už po xtý. Jaký máte zkušenosti a vychytávky, který by se mi mohli hodit? Fakt všem díky!

    0 0
    • kovar  

      ze stareho BF vymenit tesneni za funkcni a upravit tlumic(zpetnou zaklopku). Jelikoz nevim, jak to vypada tak vic neporadim. NEbo dones Milanovi z Xbike.cz a on ti to za uplatu prekope.

      0 0
    • Pá-dlista1  

      Jak uz bylo psano. Vymenit tesneni (ale za co?). Mozna to do jiste miry vyresi ty prachovky. Vymenit olej za ridci (s tim ventilem bych mozna pockal, az potom). Ja ti poradim, jak vyndat tu podlozku. Povolis srouby ze spodu vidle. Klepnes do nich, abys uvolnil trny. Nebo to delat nemusis, ale pak musis vic zabrat a roztahnout vidlici. Vnitrni a vnejsi nohy od sebe :) Vypustis vzduch z nohy a vysroubujes zatku (klic 27mm ?). Vytlacis vsechno ze spodu trnem a na nem je navlecena pruzina a gumova (cerna) podlozka a plastova (bila) a mozna jeste nejake podlozky. Ja sem odstranil tu gumovou a bilou plastovou (2cm) podlozku. Pak to vsechno v opacnem poradi slozis a je to. Jestli chces mit predem nejakou predstavu, tak si stahni rozlozeny schema ze suntour cycling.

      0 0
      • ravo  

        Někdo z Ostravy psal, že koupil dvoubřité těsnění v nějaké spešl prodejně ( ne cyklo)…

        0 0
        • Lišák  

          Pokud by jste někdo věděli jaký těsnění a kde ho vzít, tak to sem napište! Dík.

          0 0
          • ravo  

            Byl to nějaký obchod s guferama – tesněníma do průmyslových strojů nebo tak něco. Mělo by to být v každém větším městě. S průměrem si určitě poradíš ( tuším že to je 30mm, ale nemám suntourku, akorát si pamatuji, že to těsnění nebylo drahé), změřit to nemůže být problém nebo vzít to původní s sebou. A taky někdo psal, že mu to nejlépe chodilo, když místo oleje použil brzdovou kapalinu – otázkou je, co to s těsněním uděla tak za půl roku…

            0 0
            • TinkTink  

              No vnitrni prumer by mel byt 32…a takovych tesneni se vyrabi nekolik – prave jsem zacal hledat, kde to sehnat :)…

              0 0
          • ravo  

            Hele, tohle jsem právě vyhrabal z compu mezi uloženejma věcma, třeba tě to bude inspirovat ( autorem na starém BF byl někdo s nickem JIS):

            Je to dobrá vidle,akorát si jí musíte doladit sami.Do vzduchové patrony je chyba použít vazelínu,jak to dělá výrobce.Brzdová kapalin mi naháněla strach,ale funguje i olej do tlumící patrony,alespoň by neměl narušovat těsnění.Osvědčil se mi Motorex č.5.Musíte místo vazelíny nalít trušku oleje do vzduchové patrony.Nemůžu říct"osvědčil se"když jsem ho použil teprve včera,ale vidlice funguje jako s tou brzdovkou a já nemám pocit ,že tam leju něco co mi může rozložit těsnění.Komu nevyhovuje tlumení s řidším olejem v patoně,tak může laborovat i tam.Já jsem teď spokojenej krom ochrany nohou od nečistot.Na zimu bude opravdu dobré pořídit prachovky,jinak se musí zkrátit interval údržby,což není taky problém.Vidli rozeberete a vyčistíte na kole během chvilky.Ještě k otázce zdvihu.Zkusil jsem ty elastomery jak bylo popsáno ve Velu,ale je to ztráta komfortu tlumení a je cítit doraz vidle při návratu zpět.Prostě negativní pružina je komfortní.Možná jestli jsou hodně měký elastomery,který doma nemám.Spíš bych se sháněl po kratší negativní pružině,pokud chcete měnit zdvih a zachovat komfort.Všem přeju moc úspěchů při úpravě vidle.Já s ní jezdil čtvrt roku bez úprav a taky fungovala,ale teď je super.

            0 0
      • lubos  

        To bylo tehda o tom, ze se nema rozebirat nejaka patrona ? Co pak musel dotycny seskrabavat vidlu, nebo co to bylo ze stropu ? :)

        0 0
        • lubos  

          Jo a zapomnel jsem rict, ze o tehlech santourkach se jiz popsalo tolik papiru , ze mam chut si ji nekde sehnat a zacit se v tom rejpat take :))

          0 0
          • Lišák  

            SLko nemá natlakovanou patronu, tu má SEčko-myslím, že se to tak jmenuje, myslím, že má i LO. V SL je patrona, ale normálně rozdělávací.

            0 0
      • Banjo  

        A až budu dávat do tý patrony jinej olej, fakt se nemusim bát? Prej to někomu udělalo díru do stropu. Co tam vůbec mam dát za olej? Známej řikal, že bude stačit normal do motorů, čim řidší, tím prej líp.

        0 0
        • Lišák  

          Tenkrát psal, že mu vystřelila patrona, když ji (asi násilím) rozdělával, ačkoliv tam bylo napsaný „nerozdělávat“. U SL normálně vyšroubuješ horní kryt, spodní imbus (možná do toho budeš muset trošku ze spodu ?uknout (přes delší našroubovanej šroub, aby jse nezmršil závity)a „patronu“, už otevřenou z vidle normálně vyndáš.Standardně je tam olej s viskozitou 11.

          0 0
    • Otaku  

      Pokud je tu jeste nejakej kutil muze mit moji malo jetou (asi 400km) tak za 1500,–

      0 0
      • TinkTink  

        100 nebo 80 mm – ja teda osobne prodaval jenom 80…ale prej jsou i 100mm :) – sem zvedavej :)

        0 0
        • Otaku  

          100mm, byla na kole co sem kupoval v lete.

          0 0
          • TinkTink  

            Tak se mi jeste ted :o))) ozvi na mail… tinktink@seznam.cz nebo na ICQ 149780628 – viz users :)…

            0 0
            • Pá-dlista1  

              To je ta sama ty ?un?o! Jenom z ni vyndas distancku, ale neboj ona nechodi ani 80 ani 100mm :)

              0 0
              • TinkTink  

                No ja to rozebrany nemel…a za toho tuntu se ti jednou pomstim :) – chodit bude…na to dam krk…akorat mi to bude chvili trvat…tesneni novy uz mam vybrany, ale nevim jeste kde ho koupit…

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Jestli ti to bude pasovat, vem mi hned taky par. Dik :) Muzes mi napsat neslusnej pruvodni dopis, az mi to budes posilat. :)

                  0 0
                • Lišák  

                  Mě je posílat nemusíš, ale mohl by jsi mě napsat rozměry a označení. Nakupovat sem se už trošku naučil :-)

                  0 0
                  • JJ  

                    Az budete shanet naky gufera, tak si typ najdete na www.gufero.cz, tam si vybere kazdej:)

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Obvzlast v rubrice sortiment :)

                      0 0
                      • JJ  

                        No tam zrovna ne:) Maj to v sekci obchod, ale sezenes gufera i na vidli s 80 mm nohama:)

                        0 0
                        • TinkTink  

                          noo…divam se tam – ze bych to objednal online…ale jeste nevim, jak vypada to originalni gufero z vnejsi strany…takze si jeste budu muset pockat… :)

                          0 0
                          • JJ  

                            Tak si dej taky bacha, po kolika to nejmin prodavaj. 400 kousku je dost:)

                            0 0
                            • TinkTink  

                              NJN..ale zatim jsem ani nenasel to co hledam…porad tam sou naky divny tvary… :-/

                              0 0
                              • JJ  

                                No ten klasickej vidlicovej tvar s pruzinkou nahore neni myslim normalizovanej. Jinak by to mel bejt tvar GP nebo GPV (to ma vlnitej vnejsek) A ty NBR ACM MVQ a kdovico este sou akorat ruzny druhy gumy.Akorat MVQ neni myslim na hydraulicky oleje.

                                0 0
                            • TinkTink  

                              Hele…co bys tam zvolil…??? Ja tady nasel par kandidatu, ale nak zadnej ideal…

                              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.