XC PRO SL - vakl př změně zdvhu

16 nepřečtených
  • wbiker

    Ahoj. Přicházím s trochu už dost diskutovaným tématem. Bohužel v historii jsem nenašel nic, co by mohlo vyřešit můj problém. Takže – zvýšil jsme zdvih téhle vidlce vyndáním toho bílého plastového kroužku a z počátku se to zdálo jako velmi dobré řešení. Bohužel časem jsem začal registrovat (zpočátku buď nebyl, nebo jsem si nevšiml) znatelný vakl. Zkoušel jsem i přetáhnout hlavovku, ale vůbec žádná změna. Chtěl jsem se zeptat, jestli někdo z těch, kteří mají s touhle vidlicí zkušenost, myslím, že je jich tady dost, měl podobný problém a jak ho řešil. Dík předem za všechny odpovědi.

    p.s. Doufám že tenhle tread nebude prostorem k nesmyslným hádkám.

    0 0
    • wbiker  

      Jo ještě – v hstorii někdo psal, že tenhle způsob zvýšení zdvihu vyřadí tlumení. Je to fakt?

      0 0
    • wbiker  

      Jo ještě – v hstorii někdo psal, že tenhle způsob zvýšení zdvihu vyřadí tlumení. Je to fakt?

      0 0
      • Lišák  

        Ta plastová podložka u negativky nemá s tlumením nic společného. Při mých pokudech o ladění této vidle jsem ji taky vyndal a vidle chodila bez stéle bez vaklu. O tlumení by jsi přišel když by jsi sundal plastový kroužek, co je na tlumicím pístku v pravé noze.

        P.S. Po mých pokusech o vyladění vidlice už jakž-takž chodila, ale nakonec stejně skončila u Kladna a teď si jenom chrochtám na skutečně funkční vidlici se zdvihem 120mm.

        0 0
        • Lišák  

          ..stále bez vaklu…

          0 0
        • milan1  

          Rád bych uvedl, že Lišák měl naprosto nejlépe vyladěnou vidlici podle známých návodů jaká se ke mě zatím dostala. Mnoho lidí by takový výsledek jako on považovala za konečný a vydávala by to za maximální úspěch a taky se to tak děje. Mnoho méně úspěšných než Lišák už vydávala svá svědectví o svém skvělém výsledku. Lišák má ale náročná měřítka. Jak už jsem psal, již dávno jsem si stanovil kritéria, která může a musí ta která upravovaná vidlice dosáhnout. Tato dávno stanovená kritéria právě u téhle řady jsou taková, že snesou současné srovnání i se zdejší modlou Rebou. Právě dosažené výsledky jsou dost velký kámen úrazu při všech debatách o různých úpravách. Jenom ten, kdo se sám pokusil o úpravy a ví čeho dosáhl, dokáže posoudit chybné hodnocení, když někdo tvrdí, že pouhým mazáním, nebo jinou jednoduchou úpravou dosáhl špičkového chodu. Ze svého pohledu leckterý upravovatel dosáhl samozřejmě pokroku ale jak je daleko od konečných možností může posoudit nejlépe někdo, kdo vše sám vyzkoušel a to je málo lidí, jedním z takových lidí je rozhodně lišák. Takhle jdou na dálku jednoznačně rozlišit hrubé omyly. Konečný výsledek a jeho drobné nuance jsou ale těžké na popisování a stanovit dosažený stav na dálku podle subjektivního popisu je nulová i při velké snaze obou stran. Protože jsem tenhle zmatek v hodnocení rozeznal již dávno, připravil jsem Vám přesně pro tyto potřeby laický test a pro náročnější, kteří by se chtěli problematikou zabývat podrobněji i graf charakteristiky pružiny. Tohle jsou ty naprosté základy, které jsou třeba k ladění vidlic, jde hlavně o získání citu pro chod vidlice a představy o výsledku, který je nutné dosáhnout. Tyto pomůcky jsou potom použitelné i u jiných vidlic, nejenom u problematických Suntourů a přinášejí výsledky, které kolikrát dokážou překvapit i u zavedených značek. Samozřejmě je třeba připomenout, že jasná představa o tom, co se ve vidlici děje a jaký to má vliv na funkci, jaké mají být asi odpory vidlice to je zcela zřejmý základ. Dotaz na vakl je jasným důkazem o známém rozptylu hodnot ve výrobě a na ten se musíme zaměřit zcela samozřejmě, tohle je potom ten správný základ tuningu. Znovu zopakuji. Správný tuning vidlic není jenom dodržení nějakého zaručeného návodu, je k tomu třeba dost vlastních zkušeností, které Vám nemůže nikdo předat. Musíte se to prostě naučit, pokud chcete dosáhnout výsledku sami. Nástroje pro získávání takových zkušeností máte ode mne k dispozici už dávno. Dotaz na vakl vidlice je problematice ladění strašně vzdálený a má velmi jednoduchou odpověď, vidlice, která již vakl měla ho zvýšením zdvihu jenom zvýrazní, je to velmi jednoduchá úvaha a snad není třeba to rozvádět. Naproti tomu vidlice, která problém s vaklem nemá ho nebude nejspíš mít ani při zvýšení zdvihu.

          0 0
          • wbiker  

            Takže s tím vaklem nic neudělám? Jedině snížit zpátky na 80?

            0 0
        • wbiker  

          Poradíš mi ještě s výměnou gufera? V historii jsem našel rozměr, ale nechci zničit celou vidlici. Je ta výměna v pohodě?

          0 0
          • milan1  

            Nezlob se, už jsem ti to několikrát psal, člověk který se ptá stylem jako ty, by se neměl pouštět ani do údržby vidlice, natož do tuningu. Chybí ti zkuešnosti, které chceš nahradit dotazy. Nejde to a opravdové poškození při tomhle postupu je velmi pravděpodobné. Na vymezení vůle pouzder, celých, nejenom horních ti chybí nástroj v minimální ceně cca 2000,– To ale pomineme. Pro ostatní platí to o čem se rozepisuju a této problematice může rozumět právě jen Lišák. Třeba by se ti tohle doporučení od něho četlo lépe.

            0 0
            • miťo  

              Já se do tuningu taky nepouštím, protože na to nemám čas, jsem rád, že můžu vůbec trénovat :) Tuning přenechávám lidem, kteří tomu rozumí :)

              0 0
              • milan1  

                já zas nemám a nebudu mít výkonnost a výsledky, jako máš ty, díky tréninku :-)

                0 0
            • Lišák  

              Wbiker zřejmě myslí vyměnit stíráky-to by zvládnout mohl. Já ty původní opatrně vypáčil velkým šroubovákem, jejich místo dokonale odmastil a vteřinovým lepidlem nalepil stíráky nový. Měly o málo menší venkovní průměr, takže by jinak ve vnějších nohách nedržely.

              0 0
              • vlk  

                stíráky nemají na vakl vliv-vždyť je to vlastně guma.On myslí futra to jsou ty klusné kroužky v nohách po nichž ve zkutečnosti jezdí ty vnitřní.Některé vidlice mají vevnitř kónický tvar a tak stačí je jen trochu dál tarazit.Ale vetšinou se vymění za nové.Je potřeba takový jednoduchý nástroj na vytažení.Problím je ovšem ,že na nasazení nových potřebuješ takový trn co stojí ty 2 tis a to proto,aby se to nasadilo rovně.

                0 0
                • vlk  

                  Jako, že milan myslí ty futra.

                  0 0
                  • Lišák  

                    Jasně, že Milan myslel futra, ale ty wbiker určitě sám nevymění. Když vymění stíráky, tak si sice nepomůže od vaklu, ale o fous se zlepší chod vidlice.

                    0 0
              • wbiker  

                Aha, to jsme asi trochu zmátl já. Omlouvám se. myslel jsem ty stíráky.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.