• Pavlos097

    Má cenu si s rozpočtem 13500 max kupovat 29p kolo a jake jsou vyhody oproti 26? Nejdem žádný profi jezdec takže mi nevadí horší výbava chtěl bych jen odpověď jestli to má cenu.

    Uvažuji o tomto

    http://www.mojekolo.cz/…t-nine-trail nebo tomto

    kole

    http://www.mojekolo.cz/…he-3.0-black

    nejradsi bych avalanche 2.0 ale lonske modely ve velikosti XL jiz nikde nemaji.

    0 0
    • campijozo  

      Pročti si historii.

      Za ty peníze jdi radši do 26.

      0 0
    • fousac  

      ten Felt je moc pekny kolo, i v cizine na netu ho vcelku chvalili (uz nevim, jestli mtbr nebo kde)… nedavno sem ho doporucil kamaradovi, na 196cm/90kg za ucelem turistiky v polabi to imho smysl ma…

      jestli pro tebe, to si asi musis rict sam…

      obecne pocitej, ze ta 29" bude o chlup tezsi, linejsi, min obratna, proste spis takovej malej tank na polnacky…

      0 0
      • rj72  

        Nechci tu rozhodně strhnout diskusi o 29,ikdyž se mi to už jednou podařilo. Podotýkám,že se vyjadřuji ke kategorii hobby a k výše uvedené cenové relaci. V této cenové relaci spíše převáží nevýhody. Jednoznačné ANO u 29 je lepší schopnost pro náročnější sjezdy vyšší kameny. Pokud máš trasy, kde to využiješ bude to mít smysl,pak také nejspíše nebudeš litovat. Největší omyl je se domnívat, že si 29 užiješ na stejné trase (ve stejných místech) jako 26. (podobně si ji užiješ spíše jen na šotolině dolů a nahoru) Proti tomu stojí výrazné NE v této cenové kategorii a to jsou výjezdy kopců po asfaltu a zpevněném povrchu. Bez vhodných plášťů t.j. pravděpodobně dalších investic do lehkých a rychlých ,které to alespoň trochu vylepší, to s koly z této kategorie ve 29 je spíše opruz. Obecně se dá aplikovat jedno pravidlo – na 29 chybí oproti 26 3–4 nejlehčí převody(díky poloměru a vyšší hmotnosti kol), ten,kdo je nepoužívá a obejde se bez nich, tak to může zkusit,ale jsou výjezdy(např. Špindlerovka a Sněžka z Polské strany),kde se bez nich člověk těžko obejde,ale to se bavíme o rychlosti chůze.Pro hobby lze pak doporučit ponížení malého převodníku (při 22/36 je 1 zub vpředu jako 1,75 zubu vzadu), k tomu však musí být kliky,které to umožní svou roztečí, info lze dohledat např. tabulka roztečí u Gebhardta -GIP. Obecně se dá napsat, že na silnici a zpevněném povrchu je rozdíl mezi 29 a 26 jako rozdíl mezi časovkářským a klasickým silničním kolem(větší setrvačnost, pomalejší zrychlení a náročnost v kopci). V terénu je to jako porovnávat velký a malý traktor( většinou menší obratnost, lepší zdolávání větších překážek). Jen doufám, že nevyvolám další vlnu názorů a polemik, podotýkám, že se vyjadřuji ke kategorii hobby a z této cenové relace a snažím se popsat uskálí v této cenové relaci. V kategorii Race a v jiné cenové relaci, to k čemu se vyjadřuji nemusí platit.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.