29" zapletená kola na XC kolem 6t kč

67 nepřečtených
  • MatS

    Přemýšlím, že si udělám radost a i proto, že bych chtěl zkusit bezduše, chci koupit zapletená kola. Nyní mám Mavic Crossride FTS-X a přijdou mi s 24 dráty celkem měkká. Na bike-discount.de maji DT Swiss M1900 Spline za 239 eur, což oproti cenám v ČR přijde fajn. Nebo co poradíte v relaci 6t kč? Poznám rozdíl oproti Mavicům? Závody nejezdím. Mám 76kg a kolo viz profil.

    0 0
    • zderes  

      Nikdo nic?

      Tak mrkni na Biketone.cz.

      Buď si koupíš komponenty a necháš si to zaplést nebo nějakou stovku připlatíš a zapletou Ti kola podle toho jaké chceš, stačí si to domluvit.

      Tuhá, cca o 200g lehčí než ty M9000. Osobní zkušenost. Nejsem prodejce ;))

      0 0
    • embi  

      V Decathlonu Sun Ringle?

      0 0
    • chyna.cz  

      Náboje gorce 4×1, rafky black jack a draty podle financi a nemuze to byt extra tezky za ty prachy

      0 0
    • abel  

      https://www.superstarcomponents.com/…-edition.htm

      vloni jsem pořídil superstary trail24 na HT, najeto cca 600km, o víkendu dostaly čoud na šumavě a drží. hmotnost odpovídá.

      akorát ten jejich ořech je ultrahlasitej, nic pro milovníky ticha.

      0 0
    • stan.zak  

      Letos jsem se dal taky na dělání si radosti spojené s odlehčováním.

      Pokud jde o záplety, je tady na dlouhé počtení temat dost.

      Mě se nakonec naskytly dvě výborné koupě, takže jsem pořídil tovární Spline, ncm.

      vlastní zkušenost mám s uživatelem Hnoj, velká spokojenost jak s jeho doporučeními, tak se záplety samotnými, tedy toho ti rád doporučím.

      Letos zprostředkovaná zkušenost – psal jsem si i s jeho spokojenými zákazníky i přímo s uživatelem raf007, a opět ochota a snaha o nalezení řešení, a máš to v Praze

      Jinak, nešetři, a kup ještě lehčí než 1900 :- )

      0 0
      • MatS  

        Díky o Hnojovi vím z minulých diskuzí zde na BF. Jen na webu mají záplety už mimo plánovaný rozpočet, který se mi nechce překračovat. Ne že bych měl problém s financema, ale na mé ježdění mi to už přijde zbytečné mrhání. Lehké to kolo už mám dost a honit gramy nepotřebuju :-) Spíš mi jde o zvýšení tuhosti při stejné nebo nižší hmotnosti než mají Crossride FTS-X. Ono těch 24 drátů i na mojí váhu asi už je málo. A možná ten ráfek dělají taky z papíru.

        A jaký je tvůj názor na DT Swiss M1900 Spline 22,5? Jaké jsou ty náboje 370? Někde jsem viděl, že je to vlastně 350tka, kde místo ratchet systému je normální 3 západkový systém a že to jde časem vyměnit za ratchet. Navíc se mi líbí, že to posílají včetně redukcí na pevnou osu/rychloupínák a bezdušové pásky a ventilků.

        Jo a poslední a ne zanedbatelný je taky vzhled, aby ke kolu ladily ;-)

        0 0
        • petyn  

          Ja vazim 100 kg a merim 2m . Uz druhy rok jezdim Crossmax elite a tech 24 dratu je v pohode. Nejezdim teda zadny zverstva a neskacu.

          0 0
          • MatS  

            Jenže Crosmax elite je trochu o pár galaxií jinde oproti low endům jako je Crossride FTS-X. Tam bych věřil, že mi těch 24 drátů bude stačit. Jen ta cena ;-)

            0 0
            • obda  

              A co současné Crossmax (2018) bez přívlastků? Je tam jiný ráfek (22 mm).

              0 0
              • satch  

                Mlok tu někde psal, že to je přejmenovanej crossride

                0 0
                • MatS  

                  To úplně není. Je to takový kočkopes a těží z názvu Crossmax, aby nalákal neznalé.

                  Crossride má ráfek 21mm, Crossmax 22mm a navíc bezdušový. Náboje si myslím, že budou u obou stejná bída. Navíc ten Crossmax mi přijde cenově jako nesmysl.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Crossridy měly různé ráfky dle verze (dohromady v obou katetoriích XC i Trail byly 4 verze Crossridů). A bezdušová verze u nich samozřejmě také byla, ale jen ta nejdražší, ty levnější ne.

                    Nejdražší verze Crossridů byla naopak ještě dražší, byly za 400E (i když to byla také verze light, která u Crossmax light stojí teď ještě něco přes 400E, když srovnávám doporučené ceny).

                    Šířka ráfků se pak mění i dle ročníku (postupně jsou o něco širší) i pro stejný typ kol.

                    0 0
                • obda  

                  Minimálně ráfky a náboje má jiný. Crossride a Crossmax

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Crossridy byly v nabídce v mnoha různých verzích a Crossmax je prostě současná náhrada, tedy další verze Crossridů.

                    Ty jsi zrovna dal odkaz na levnější verzi Crossridů, ta nejdražší byla za 400E.

                    0 0
                    • scret  

                      je smutny, jakej hokej v tom ted Mavic udelal :(

                      0 0
                    • obda  

                      To je mi jasné, nicméně by mne zajímalo, jak si na tom tyhle konkrétní Crossmaxy stojí.

                      0 0
                      • satch  

                        líbily by se mi ty PRO, protože mají jako jediný UST ráfek, ale ta cena je trochu mimo (pro mě)

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Já bych do žádných levnějších Maviců nešel a to myslím ještě ani do Crossmax elite. Všechny až po elite mají debilní konstrukci náboje a dříve nebo později je nutné řešit vůli ložisek vymezovacími podložkami.

                        K tomu Crossmax a Crossmax light navíc ještě TS-2 ořech (šel by vyměnit, ale to je hodně prodraží).

                        Nejlevnější verze Crossmax má pak nejhorší nejlevnější dráty, light verze aspoň zeslabované ale pořád kulaté.

                        Tuhost už tedy není tak tragická jako bývala kdysi dávno u prvních Crossridů, ale žádná extra hitparáda to také není.

                        Z Maviců má podle mě smysl brát jen Pro verze pokud někdo chce mít UST ráfky (za mě to je super). Ty navíc jsou na tom s tuhostí velmi dobře, což dělají hlavně ty tlusté Zicralové dráty. Navíc jiná a daleko lepší konstrukce náboje s možností jednoduše vymezit vůli ložisek (nastavuje se na nandaném kole, takže je to opravdu hned), TS-4 ořech.

                        Pro verze jsou tedy i tak trochu předražené, ale když se povedou někde za dobrou cenu, tak se to už dá. Dobrá cena je tak maximálně do 650E, lepší ještě levněji.

                        Aktuálně vím o aspoň trochu rozumné ceně pouze na XA Pro na BD

                        https://www.bike-discount.de/…elset-671623

                        XA Pro jsou sice o trochu těžší než Crossmax Pro, ale mají už 25mm ráfek a odolnost je parádní. Já bych osobně dal přednost téhle o něco těžší verzi. Crossmax Pro jsem navíc teď za 650E a méně ještě neviděl.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Levné tovární záplety bych bral raději Fulcrum Red Zone 7.

                          A pokud o něco dražší než ty Fulcrumy, tak něco sestavit.

                          0 0
                          • MatS  

                            Ty Fulcrumy vypadají fajn. Jak jsou na tom v porovnání s DT M1900 Spline 22,5? Nevíš, jestli k těm _Fulcrumům přidávají rovnou redukce na QR? Vzadu mám jen QR, tak bych jinak musel ještě dokoupit ty redukce.

                            0 0
                          • MatS  

                            Tak jsem psal prodejcum a nakonec i do cr zastoupeni Fulcrumu, jak to je s temi adaptery na QR. Prodejci bud mlci nebo davaji nejasne odpovedi. Zastoupeni odpovedelo salamounsky, ze jsou na trhu verze s adaptery i bez. Ale jak to rozeznat to nerekli, kdyz to nikdo poradne neuvadi. Asi se naseru a koupim je na bike24.de, kde to aspon maji napsane 

                            0 0
          • hfx9  

            Jak jsi s nima spokojený, právě po nich pokukuju

            0 0
            • petyn  

              V pohodě. Přišly už s nalepenou páskou a bezduš. ventilky. Nahodil jsem plášť, nalil mlíko a jezdím. Kamoš je má na Stumpovi a lítá s tím nesmysly a taky v pohodě. Já to bral hlavně taky pro povolenou zátěž 120 kg. Kola se nekroutí a pěkně jedou.

              0 0
    • oddie  

      Bazar DT + Cresty mě před časem stály 5tis, cca 1600g obě, na 76kg víc než v pohodě… Sem tam se něco takového objeví. Od nějakých 6tis se podobně lehké i dají nechat zaplést, např. Novatec + Black Jack + Sapim Race apod., zaplejtačů je víc, já mám jedny kola od https://www.cyklobazar.cz/…ovatec-1580g

      0 0
      • MatS  

        Díky to vypadá zajímavě.

        0 0
      • mischak007  

        Osobni zkušenost – pokud BJ, tak jedině 23mm verzi, nebo širší, jen ne 21mm. Nemaji uplně štastnou konstrukci a dostat na to pneu je peklo. Po 150km jsem odrovnal zadní kolo, takže odolnost buhví jaká také není a to nejezdím žádné prasárny a vážím 75kg. Novatec.. první zadní náboj mi vydržel cca 200km, pak prasknul ořech. Prý je potřeba pravidelně kontrolovat a dotahovat. Ten druhý zatím drží, nic se nepovoluje, tak doufám že to nezakřiknu.

        0 0
        • oddie  

          Black Jack Ready 21 v 27,5" mám aktuálně na takovém nouzovém sranda fullu, jezdím s tím hlavně orienťáky a nenáročné věci. Najeto s tím mám odhadem 500km, vážím 85kg + něco báglík, obuto na tom mám bezdušově Race Kingy 2,0, nandal jsem je z větší části rukou, jen ve 3/4 nandávání jsem si lehce dopomohl jednou plastovou montpákou, kdybych to potřel montážním mejdlem, dost možná bych je nandal jen rukou. Asi by se nandané hůř sundavaly, to jo, ale s nandáním žádný problém nebyl a díky tomu tvaru uprostřed se o to líp chytaj patky u bezduší. Takže to je zase moje osobní zkušenost :) Při těch 85kg jsem trochu váhal, jestli je vzít, ale rozhodl jsem si je vyzkoušet, za ty prachy toho člověk moc neriskuje… Náby nevím, mám tam staré X9.

          0 0
        • MatS  

          21mm vnitřní šířky mám teď a moje představa je taky 22 až 23mm. O Novatec nábách toho tu bylo popsáno dost, ale tys mne celkem vylekal. O DT se píše jako skoro o bezúdržbových. Jestli nába vydrží 200km, tak to mám na tři vyjížďky, to fakt neee. Nepotřebuju v zahraničí o dovolené řešit problémy jak dojet a hledat kdo mi to přeplete za raketu abych nestrávil zbytek dovolené po svých :-S

          0 0
          • mischak007  

            Treba jsem měl jenom smůlu. Naštěstí stačilo vyměnit jenom ořech a měl jsem kliku že majkee tady z HK mi vyšel maximálně vstříc a dokázal rychle sehnat novej.

            0 0
    • oddie  

      Mmch. aktuální bazar, to mi taky nepřijde úplně marné… https://www.bike-forum.cz/…-29-no-tubes

      0 0
      • satch  

        jestli to má z toho cannona, tak to má vyosený zadní náboj… (se jaksi zapomněl zmínit)

        0 0
      • antuch  

        No hlavne dc 51 od formule nejsou na prumyslech tusim

        0 0
      • koldas  

        Navíc zadek je rychloupínák a MatS má obě pevný ne?

        0 0
        • MatS  

          Vzadu mam RU, ale chtel bych, aby to bylo na pevnou osu, kvuli budoucnu a ja tam mel redukci na RU, jak to ma treba DT.

          0 0
    • capo  

      Prodávám Crossmax ST, kdybys měl zájem…

      0 0
    • Simon777  

      Kdyby byl zájem, mám doma nový DT Swiss Xr331 29 + DT 350.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Doma mám nevyužité WTB Frequency i19 Team, náboje Shimano Deore XT hbm8010/fhm8000, sapim race 2,0–1,8–2,0. Váha cca 1800g.

      0 0
      • MatS  

        Diky, ale jak pisu vyse, chci vetsi vnitrni sirku rafku. Vicemene jsem rozhodnut pro Fulcrum red zone, jen cekam na vyjadreni dovozce, jak je oznaceno prodejni baleni s adaptery na jine typy os.

        0 0
        • stanik48  

          Já dt m1900 mám ve 27,5 na XC asi rok a půl a nemůžu si stěžovat. Jsou to za ty prachy dobré tuhé zaplety. Ty náboje jsou tuším dt 370

          0 0
          • MatS  

            Diky za zkusenost. Jen skoda te vysoke hmotnosti u nich. Libi se mi, ze k nim vyrobce dava i pasku a ventilky na bezduse a adaptery na vsechny osy. V tom by se mohl Fulcrum priucit. Uvidim po vyplate ke kterym se priklonim.

            0 0
      • Jakobo  

        Ukaz to na vaze pak uverim. Mam podobne zaplety XT naby, DT Swiss X 392 a DT Competition a co si pamatuju byl jsem nad 1.9 kilo.

        0 0
        • stan.zak  

          Dráty můžou udělat dost gramů.

          Původně osazené BlackJack vnitř. š. 25 mm, náby Deore, dráty nevím, mám s páskou bez ventilků zvážené 1,935 kg.

          Druhé s nábami XT teď nevím, ale o moc lehčí nejsou.

          0 0
    • MatS  

      Tak jsem dostal nabídku od dovozce fulcrum. Teď jsem si všiml poslední věci, kterou potřebuji poradit. Atuálně na kole Grand Canyon AL 6.9 SL má kola Mavic Crossride FTS-X. Přední osa je jasná. Ale zadní osu mám na rychloupínáku 9×135mm a Fulcrum uvádí 10×135mm rychloupínák. Přiznám se, že už v těch standardech se začínám ztrácet. Bude to fungovat s novými koly? Nebo bude potřeba koupit jiný rychloupínák?

      0 0
      • obda  

        9× je přední, 10×135 mm je zadní.

        0 0
      • petyn  

        Bude to fungovat. Je uváděná redukce 10×135, ale ve skutečnosti je to na klasický rychloupínák. Vlastní zkušenost, Na rychloupínák od DT Swis 10×35 jsem to musel nechat předělat u soustružníka.

        0 0
    • Motyll  

      Využiju téma. Hldám zapletený kola ± 6–7 tis s parametry:

      MicroSpline, Boost, TLR, uchycení kotouče libovolné

      Jezdec má 36 kg, takže není potřeba dramatizovat zátěž. Preferuju co nejnižší hmotnost.

      0 0
    • AdaLeh  

      Využiji téma, protože hledám téměř to stejné.

      Chci přejít na bezduše a současné záplety nemám TLR. Sháním nějaká TLR zapletená kola za ± 6 000 Kč. Použití na XC, váha kolem 70 kg. Boost (15×110/12×148 mm) verzi s ořechem na Shimano 11s kazetu a Center Lock kotoučem.

      Našel jsem Fulcrum Red Zone 500 Boost (https://www.kupkolo.cz/…8mm_z103969/?…) a jsou skladem.

      Jsou to dobré záplety a tu cenu? Nebo mi doporučíte nějaké jiné, které se dají v dnešní době sehnat?

      Díky

      0 0
      • Branko  

        Odporùčam, v tej cene, skvelá volba. Vozím od jesene 2021, bez akychkolvek problemov. Na XC, obute Maxxis Ikon 2,2”.

        1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.