• milis1

    Preferuje někdo 29 nad 26, jaké máte zkušenosti?

    0 0
    • Hnoj  

      Použití tlačítka vyhledávat není zločin a není nijak trestáno.

      Naopak trestáno je využívání uživatelů fóra jako vyhledávačů…

      0 0
    • DaSnail  

      podle mých zkušeností 29 × 26 = 754

       
      0 0
    • pajan  

      69er

      0 0
    • Bafoon  

      preferuji a kladné

      0 0
    • zirecek  

      Ano, preferuji, protože jsem velmi vysoký a na 29ce jsem poměrově jak biker průměrného vzrůstu na 26ce. 29ka má své výhody pro určitou skupinu lidí, pro určitý styl, pojetí jízdy. 26ka tu je, bude. Jde o tvé tělesné proporce, styl jízdy. Když si odpovíš na tyto dvě věci, zjistíš, zda pro sebe 29 ano či ne.

      0 0
    • Kacondra  

      Já jsem se do 29 zamiloval. Osobně věřím, že je to o vyzkoušení. Člověk to musí zažít na vlastní kůži. Jízdní vlastnosti jsou mnohem lepší než u 26tek. 29tka se dotýká země větší plochou, lépe proto stoupá (na blátě člověk ani nevěří, že to ještě pořád jede), lépe sedí v zatáčkách… O pohodlí ani neni třeba mluvit. Na hard-tailu máte pocit, že máte v zádu 2 cm odpružení. Že jsou 29tky jen pro velké lidi je mýtus. Manželka má 156 cm a moc si to na své 29tce užívá. 

      0 0
      • Dav...1  

        No rict ze sou jizdni vlastnosti mnohem lepsi no asi jak pro koho. Na hodne technicke jezdeni to urcite lepsi nebude. Ale nejel sem natom ani potom netouzim :D

        0 0
        • Kacondra  

          Máš pravdu. Na hodně technické ježdění to není, ale kolik z nás jezdí něco více než klasické XC v českých podmínkách. A až budeš mít možnost, tak to vyzkoušej. Jen tak pro srandu…

          0 0
          • pitos  

            Možná se budeš divit ale hodně…že ty těch lidí moc neznáš neznamená že jich je málo.

            0 0
            • Kacondra  

              Já tady nedělám z nikoho nevýznamnou minoritu. Jen si myslím, že na ježdění v čechách je 29tka jako dělaná. Možná až vyzkoušíš WFO od Ninera, tak sám změníš názor. 

              0 0
              • pitos  

                ježdění v čechách…to je jako co?neuvědomuješ si asi že každý nejezdí jako ty,nezáleží zase tak na terénu ale na stylu jakým v něm jezdíš.Je biker který terénem třeba přes kořeny prostě jenom projede a je biker co si rád s těmi kořeny a bikem pohraje.

                Osobně proti 29kám nic nemám,nejel jsem na nich a rád bych to i zkusil ale spíše ze zvědavosti.Vím že plno lidem můžou vyhovovat a na určitý styl ježdění mohou být super ale na techničtější ježdění to není.A Ninerem bych se neoháněl,nebo máš zkušenosti s jinými 26" EN biky a 29" Ninerem,nějaké srovnání,výhody proti 26" stejné kategorie?.Navíc Niner není enduro ale AM.

                0 0
                • mr.antik  

                  asi myslel jedění v čechách = ježdění po praze  :-))

                  0 0
                  • Pebe  

                    tohle může říct jenom někdo kdo po Praze a okolí toho moc nenajezdil :-P

                    0 0
      • drtyc  

        o bahne mi ani nemluv. projel jsem pisek zariznuty az na kameni, jenze ty plavaly na bahne, tak jsem to cely krasne v zatacce hrnul a nestacil se divit ze to jeste jede a nelezi, ale dockal jsem se.

        0 0
      • mr.antik  

        Chci vidět fotku

        0 0
      • Bafoon  

        156cm na 29"?! hmm zajímavé, taky bych rád viděl foto to si moc představit nedovedu

        0 0
        • jIrI___  

          No co, kola až po pás :-D

          0 0
        • d_j  

          Takže člověk s takovou výškou si nemůže koupit ani crossa 28"? Navrhněte výrobcům, aby začali dělat 26" cross kola. Aspoň bude sranda ;-)

          Jéžiš, to sou ale názory. Stejnej nesmysl, jako když si silničář musí holit nohy, jinak je vyřízenej. Já doufal, že bikeři jsou trochu tolerantnější. No nic. Aspoň bude pěknej FLAME.

          0 0
          • d_j  

            Pardon, chtěl jsem napsat, „to jsou ale předsudky“. Názor, ať má každej jakej chce.

            0 0
          • pitos  

            že bikeři jsou tolerantnější… to by mě zajímalo kde jsi na tohle přišel,na netu určitě ne:)I když ve srovnání se silničářema možná kapku ano, ale to nestojí ani za řeč.

            0 0
          • Bafoon  

            hele ty … jeden… říká tady někdo něco o tom že to nejde? nebo že nesmí? 29" má svá specifika a nemyslím si že je to pro každého – proto by mě zajímalo (nic víc nic míň) jak na 29" může vypadat drobná slečna s 156cm, už i krosové kolo na tuhle výšku bude peklo s 26" to nebude mít také snadné natož 29" – prostě to člověka trkne čím ji 29" může oslovit když je primárně zaměřená pro jinou sortu

            0 0
            • d_j  

              Snad jsem toho tolik neřek, nebo ano? V psané diskuzi se snadno chytá za slovo.

              Připadá mi, že se klade příliš důraz na to, jak je vhodnej poměr velikosti kol vúči tělesné vejšce. Nedělá mi problém připustit, že to může vypadat divně.Ale v těchto diskuzích se z toho dělá pomalu dogma (netvrdím, že ty ano).

              Důležité mi připadá, jak to dané kolo vyhovuje pořadavkům a pocitům majitele, přestože druzí jsou jiného, i radikálnějšího názoru. Opět to není namířeno na tebe konkrétně.

              Ostatně nejlepší je pohádat se u piva :-)

              0 0
              • Bafoon  

                u dvou :-)

                0 0
              • Bully  

                Ano, pokud ta 156 cm vysoka slecna bude jezdit poklidnym tempem po polnackach, neni duvod, aby ji 29" nesedelo, pokud dosahne na slapatka a pokud si pri necekanem sesedani nenarazi p.pinu o horni ramovku. Problem pro ni nastane, pokud bude chtit zacit 29" MTB pouzivat jako MTB. Bude pro ni tezsi nez 26", mnohem hur ovladatelne a pokud bude mit sklon k sportovnejsi jizde (a bude chtit vidlici odpruzenou aspon s minimalnim zdvihem), muzou ji zacit vadit riditka trcici slusne nad uroven sedla. To ji urcite prida z kopce, do prudsiho kopce ji to prinuti spis sesednout. To, ze to vypada hrozne je sice taky pravda, ale pro tuhle vysku uz neni krasavec ani tech 26", rozumny clovek ale stejne hodnoti driv vlastnosti a tohle kolo bohuzel jaxi neni pro vsechny.

                0 0
          • pitos  

            a navíc nemůžeš spojovat MTB a cross…jsou to přece jiná kola ,každé zaměřené na něco jiného.

            0 0
          • Gorgov  

            To ze se da nejak pri vejsce 156cm jezdit na 29 biku je sice pravda, nicmene to vubec nepopira to, ze je to kokotina. Vozit se na tom po silnici asi takovy utrpeni nebude, ale zkouset na tom neco predvadet v terenu, to si neumim predstavit.

            0 0
            • teepeex  

              hmm, pri tyhle vysce bude velkej problem ten ram udelat tak, aby si clovek nekopal do predniho kola a zaroven aby byl bike ovladatelnej alespon v rozumny mire

              0 0
        • DaSnail  

          veľkosť 16"

          0 0
          • pajan  

            :-D

            0 0
            • DaSnail  

              Proč smích? Mně se to líbí.

              Tohleto je commuter. Takže kdyby šel pryč ten bordel (blatníky, brašny, zámek, odrazky), vymněnil by se případně představec a řídítka tak je to imho hezké kolo.

              A velká kola s tlustýma gumama slušne jedou a holka nemusí řešit žádný odpružení. Když jezdí turisticky po polních a lesních cestách a po asfaltu. Do velikého terénu to asi není.

              Tož dle chuti každýho soudruha. Mi se to líbí…

              8oP

              0 0
              • pajan  

                IMHO je to strašný…

                0 0
                • DaSnail  

                  ok, to beru…

                  0 0
                • hribik A1  

                  mohol by som sa spytat, co furt vsetci vidite take veledolezite na tom vzhlade? :-)

                  0 0
                  • pajan  

                    Mno jedna z věci, která je u bajku důležitá – pokud pomimu skladbu,funkčnos,tu­host a váhu

                    0 0
                    • hribik A1  

                      no ako pre koho :-) pre mna je z tohto vsetkeho dolezita tak celkova funkcnost, parametre jazdy a spolahlivost. a este dostatocny nakladny priestor, ked si z bajku urobim dodavku ako dneska :-)

                      0 0
                      • pajan  

                        Tak ty seš originální v tomdle… Samozřejmě v dobrym :-)

                        0 0
                        • vlasof  

                          vzhled nejezdí. když ti to natře někdo kdo má skládačku na který jezdil eště císařpán tak je to borec a nikdo mu za hnusný kolo nadávat nebude- spíš naopak. -IMO

                          0 0
          • mr.antik  

            Jako cesťák si to dovedu představit a fandim tomu. Jenže my starší tomu neřikáme 29ka ale trekking…

            0 0
            • kubad  

              jj do mtb to ma daleko, trek s mtb ovladatelnejsi geometrii, vyhoda je ze se tam daji na rozdil od trekingu dat sirsi pneu a pak jezdit i v terenu

              0 0
              • DaSnail  

                Ako ďaleko to má od mtb?

                Geometria vyzerá celkom normálne, výbava podobná jak mtb26 v tej cene, akurát prevodníky sú väčšie.

                IMHO

                8o)

                0 0
                • kubad  

                  Kona Smoke

                  tak na tomhle bych opravdu v terenu jezdit nechtěl :-) převodníky 48/38/28,  pneu Continental City Contact 700×47C a pevná vidle

                  mluví jasně kam to kolo patří – max lehčí terén polñačky cyklostezky a pod.

                  Ale upravit na MTB by to šlo :-)

                  0 0
                  • vladaza  

                    šlo, možná , pokud by silnější plášť nechytal o přesmyk, říkám možná. a pak  – Kona má v 29" lepší stroje

                    0 0
                  • zirecek  

                    Takže na 29ce s převodníky 44/29 s pevnou vidlicí mám jezdit jen na lehčí polňačky a cyklostezky? Vezmu si ponaučení, :-).

                    0 0
                    • kubad  

                      počkej to sem nějak nepochopil :-)

                      jinak ale pokud dáš 44/29 tak klobouk dolu přesto že mám rád 2převodník ve předu tak toto zpřevodování si na 29" fakt nelajznu bez 22z malé placky bych to asi neutahl a to mám vzadu 12–34

                       
                      0 0
                      • zirecek  

                        Taky si říkám, jestli jsem netrefil kozla a nebude to již na hraně. Odpověď se dozvím v praxi nejdříve leden/únor nového roku. Už se těším, :o). PS.: Furt se kochám tvým Ninerem v galerii.

                        0 0
                        • Bafoon  

                          počkej, jestli si to dobře kombinuju – ty budeš mít rám supa team 23", kliky GB 200mm s dvojpřevodníkem 44/29 a pevného vidlíka?

                          0 0
                          • zirecek  

                            Ano, přesně.

                            Mám už doma téměř vše až na rám, který by snad měl být v lednu.

                            0 0
                            • Bafoon  

                              fíha ;-) ať to vyjde

                              mě netbike psal že se dodávka supu opozdí že budou až na sezonu

                              0 0
                              • zirecek  

                                Nestraš, mám objednáno z konce října u prodejce SUPa. Včera mi říkal, že to vypadá na leden (doslova řekl, že rám bude v lednu). Navíc na prodejně už má komplet 29ku 2009 pro zákazníka k odběru.

                                Přes Netbike jsem bral výplety, od včera je mám doma, :o).

                                Dík, :o).

                                0 0
                                • Bafoon  

                                  z konce října? to jsi ještě nevěděl že bude bílozelený ne? :-)zákazník co si objedná a počká „půl roku“ – chtěl bych mít tvou trpělivost :-D

                                  třeba ne všechny cesty vedou do Říma ;-) máš holt lepší info no

                                   
                                  0 0
                                  • zirecek  

                                    Po zkušenosti s modely 2008, kdy už v lednu nebyly rámy a nepodařilo se mi stihnout ani poslední komplet kolo v 23" velikosti v únoru v Praze, tak jsem to na příští sezónu vzal s předstihem dle doporučení. O bravu mi nejde, :o).

                                    0 0
                      • vladaza  

                        já mám nejlehčí převod 22/27, pokud dá k převodníku 29 nej. pastorek 34, tak bych to viděl optimisticky

                        0 0
                        • zirecek  

                          Ano, uvažuji stejně, když jsem teď dlouho jezdil max. 32/34. 29/34 bude v pohodě na jednodenní výlety v horách v ČR, SR při mém pojetí MTB.

                          Avšak týdenní dovolená například na Gardě bude garda.

                          0 0
            • DaSnail  

              Kona to má v kategorii ASPHALT což jistě naznačuje mnohé 8o)

              My starší tomu říkáme 29ka protože to má devětadvacítková kola a pláště. Měly by se tam vejít až 2.3 palce tlustý gumy. To na trekking asi nenarveš…

              0 0
      • Gorgov  

        tak to je blabol jen co je pravda.

        0 0
      • Gorgov  

        jinak teda chudak tvoje manzelka…

        0 0
    • qasko  

      29 × 26 = 754

      0 0
    • t29  
      1. hledej v historii, tyhle filozofické debaty se tady objevovaly už minulou zimu
      2. sedni, vyzkoušej, uvidíš
      3. za sebe 29"
      0 0
      • vladaza  

        sedneš, jedeš, na 26" zapomeneš :-)). kdo nevyzkoušel, tak může jenom akademicky plácat

        0 0
        • Vilém  

          Tady bude mit velkej podil na spokojenosti taky ram:)

          0 0
          • vladaza  

            z počátku jsem byl, pravda, kapku skeptickej, ale po pár jízdách bylo jasno – funkčnost zadní stavby je špičková a s klasickým rámem zcela nesrovnatelná, škoda , že podobné absolutorium si nezaslouží přední vidlice, která se sice snaží, ale softailového projevu zadní vidle prostě nedosahuje /jasně mohl bych dát odpruženou, ale ta zase neodpovídá mé představě ryzí jednoduchosti řešení/

            0 0
            • Peslezedirou  

              No zajímalo by mě jestlli dokážeš od sebe oddělit podíl vlivu zadní stavby a 29 kol na pohodlí. Rád bych se na Mrázkovi projel abych zjistil, jestli je to takový rozdí o proti klasickému rámu. 

              0 0
              • Haryk  

                Je. Jel jsem na Vilémovým.

                0 0
              • Vilém  

                Nekde to zkus, pokud budes mit moznost. Mam 5 kol na CrMo ramech, ktery se povazuji za pohodlnejsi, pak k tomu ja jednoho Mrazka a jednoho Mrazka jezdi mlada. Musim rict, ze ze vsech mojich kol, jsou Al mrazci nejpohodlnejsi a pritom nemam pocit, ze by se ram nejak kroutil pri zaberu ap. proste jde pekne za slapnutim. Nevyhoda je pouziti nezeslabovanych trubek a tudiz vetsi hmotnost.

                0 0
                • Vilém  

                  Jeste dodam, ze nedokazu posoudit, co hraje pro pohodli ramu vetsi roli, zda vice polozena sedlovka, nebo prohnuti trubek. Muj nazor je ten, ze je to oboji dohromady, ta konstrukce neni vubec hloupa:)

                  0 0
                  • vladaza  

                    já když viděl tydle rámy poprvé – no nazdar a sbohem.ale když jsem loni hledal nový rám, tak mi nakonec z toho Mrázek vypadnul jako optimum. ti ostatní vařiči neměli buď chuť nebo ji i měli podpořenou ovšem finančními po­žadavky za atypickou geometrii, mě se solidní přístup rodiny Mrázků líbil, co jsme dohodnuli to platilo. hmotnost rámu /kolem 2 000 gr /je o nějakých 500–600 gr větší než je zvykem u Alu, ale kdo rám držel v ruce, tak má pocit nezničitelnosti, funkčnost zadní stavby pak je nedostižná, z kroucení jsem měl taky obavu, jo taky z toho, že se ohne sedlovka. nic z toho se nepotvrdilo

                    0 0
                    • Vilém  

                      Je jsem trochu tezsi, osciluju tak mezi 80–90kg a al sedlovku Ritchey Pro jsem v nem zohl. Ted tam mam asi 5 let carbonovou a je klid. Mlada tam ma Al, ale tak 60kg, takze ta je v poho.

                      0 0
                      • vladaza  

                        já jsem tam prdnul tříB /asi za 8 kilo-dva šrouby pro nastavení sklonu a dotažení sedla/ a dobrý

                        0 0
        • petryk  

          Konecne nejaky foto :)

          0 0
    • drtyc  

      29 26… vpredu velky vzadu maly. to jezdilo jeste za pradedecku a prababicek ne?

      0 0
    • Martin  

      já mám devětadavcítky rád…

      http://bike-forum.cz/…il-6006.html

      na to moje turistický ježdění je to skvělej tank.

      0 0
    • Volf  

      Myslím si, že se jedná i o marketingový tah. Uvědom si, že vlastně 29 „ je běžný rozměr, který tady byl dřív než 26 ". Je proto otázkou, proč byla používána od začátku menší kola, když se mohla použít standardní. Můj názor je, že teréní kolo je s 26“ koly vhodnější pro ježdění víc než 29". Konec konců byly tady vždycky i treková kola a přesto nezažily nikdy nějak výrazný rozmach. Pokud si koupíš 29" kolo tak budeš ale jezdit bez problémů stejně jako s 26" protože si prostě zvykneš. Já měl půjčeného Supa a taky bych si zvyknul, ale prostě mně připadá 29" kolo hnusný, protože má prostě vzhledově moc velká kola. Pokud bych ale měřil 2 metry, tak bych 26" kolo nekoupil, protože velkej chlap  vypadá, že jede na dětském kole.

      0 0
      • drtyc  

        ja bych teda ale osobne dal balony na cokoliv. jedno jestli 29 26 nebo i ty mensi. prijde mi pak, ze vsechno trpi krapet min.

        0 0
      • delfyn  

        trekový kola tu byly, ale s jinou šíří pláště, sám jsem si na trekový chtěl dát co nejširší pláště už někdy kolem roku 1998 ale výběr byl mizernej

        0 0
    • Hynas  

      Mám 29era a pro mé pojetí jízdy je ideální…určitě lepší než 26tka.

      A souhlas s tím, že kdo nejel…tak ať nekecá. :o)

      0 0
      • vladaza  

        jaký ježdění?? správný bikeforácký „expert“ hodnotí kolo zásadně podle obrázku

        0 0
        • Martin  

          a jakmile to není na SRAMu nebo XTR nebo XT, tak si neškrtneš :-D

          0 0
    • kankrlicek  

      Na 29 jsem jel, ale měnit nebudu. To kolo nutí člověka skákat před čumák auta.

      Tímto pozdravuji Pebeho a přeji mnoho bezproblémových kilometrů. :)

      0 0
    • Ice-goofy  

      Mam 2 M a jsem naprosto psokojenej … ted asi probehne mala prestavba, ale velikost kol zustane…

      0 0
    • SMC  

      Jsou to dvě různý kategorie pro dva různý typy jezdců, měl jsem 29 celou sezónu, sedneš na ní jedeš do nejtěších terénů Orlických hor a jseš nadšenej jak dokáže projet terén o kategorii pohodlněji než 26, krásně se přenáší přes kameny a hladí kořeny na lesních cestách, po třech měsících jsem, ale začal zjišťovat, že na trailu, kde jsem si „bajkování“ užíval se začínám nudit, kameny kde jsem byl s 26 nucenej makat rukama a nohama jezdím rovně, hrát si s kolem, který se stejnou výbavou je o 2,5 kg těžší než 26 mně nebaví, při každým nástupu mi kámoši odjíždí… 29 jsem prodal a těším se na jaro s novou 26. Je to o člověku, přirovnal bych to k autu máš-li raději pohodlnou Octavii 1,4 kup si 29, toužíš-li po zábavnějším, ale méně pohodlným RS kup si 26.

      0 0
      • Martin  

        místo octavie 1,4 bych dal 1,9 TDi :-)

        0 0
        • Bafoon  

          přesně :-) 1,4 je lemra lína

          0 0
          • t29  

            Ale to devětadvacítka proti šestadvacítce taky :)

            (když si teda odmyslím Superfly a podobné stroje… a kdo má v nohách sílu, ten to neřeší)

            0 0
            • Bafoon  

              1,4 55kw 19tdi 81kw a rs nějakých 112kw :-) tak já jen souhlasím že převedeno na motorizaci  to tas tak propastné to není hmmm ale já mám ty dva metry takže by se u mě dala ta síla v nohách předpokládat :-D

              0 0
              • Bully  

                Delas tu takovou malou revoluci :o) Cim vyssi clovek, tim vetsi sila sice muze v nekterych pripadech platit, mel jsem ale dojem, ze v cyklistice specialne plati spis pomer vykon/hmotnost. Kdyz jsi u tech aut, on silnejsi motor v autobuse neznamena, ze to pojede rychleji nez o polovinu slabsi hatchback.

                0 0
          • přišlapávač  

            no nevim, třeba takovej motor 1,4 TSI se 150 koněma asi zase tak línej nebude :-)

            0 0
      • mr.antik  

        Když to tak čtu, tak jsem zvědavej, kdy se konečně začnej jezdit DH na 29kách…

        0 0
        • Vilém  

          Myslim, ze takove pokusy uz probehly. V DH to vsak podle me nema smysl.

          0 0
        • MattsSpeed  

          v tom je ten for: nikdy :)

          0 0
          • milis1  

            Jezdím Superfly, myslím 29 musí být v DH lepší než 26

               
            0 0
            • Ice-goofy  

              TO by chtelo foto kola ;)  … Jinak souhlas , ze ve sjezdu 29´´ i pro me lepsi a rychlejsi …

              0 0
            • vladaza  

              tož tos hrábnul do kešeně :-), měl jsem fly půjčený na víkend, čistě závodní pojetí 29-tky, tuhost rámu špičková , pro turistu /mezi který se počítám/ možná až moc

              0 0
      • zirecek  

        Konečně někdo, kdo napíše, že to jsou prostě dvě kola, dva druhy, dvě kategorie. Není třeba pořád říkat, co je lepší. Obé jsou vynikajicí pro své užití, ve své kategorii.

        Také již opadá trochu marketingová euforie 29, :o)).

        0 0
        • mr.antik  

          jasně, teď přijde zas marketing pevných vidlic a singlspeedů

          0 0
          • zirecek  

            Pevnou vozím několik let. Avšak SS již taky jedou. Holt každému dle chuti. Když člověk ví co chce, nenechá sebou cloumat, tak na tom v dnešní době vydělává, protože má možnost volby.

            0 0
            • mr.antik  

              přesně tak. taky už jsem si kdysi málem koupil takový kraviny jako červený šroubky do převodníků, podložky po přestavec apod a dneska jsem rád že jsem to neudělal :-)

              0 0
    • Pišák  

      Možná odpovídám nevhod, ale nepreferuji 29.

      Zkoušel jsem 1× půjčeného SUPa 29" na trase, kterou jsem si předtím i potom projel na svém 26". 'Cekal jsem hlavně hladší průjezd hrubým štěrkem až kamenivem, pros­tě tak nějak plynulejší jízdu. Nebylo to tak, 29" je pro mne labilnější, celkově nejistější, nebyla přínosem (ale neměl jsem to asi ještě úplně „v ruce“). Efekt pohodlí se rovněž nedostavil a to mám svou vidli dost natuho. Ona ne-ovladatelnost 29" se také podepsala i na jednom mně známém úrazu.

      Ale – hlavně podle mne závisí na tom, co a jak na kole kdo jezdí a jezdit chce. Pro poklidný styl jízdy, nepreferující manévrování a těžší terén, to, myslím, může být ono. No ale potom by snad měl být vhodnější cross, trek, či jak se všechny ty marketingové čachry momentálně nazývají.

      0 0
      • t29  
        • Přesedal jsem z crosse na 29" a musel jsem se dva měsíce učit jezdit, než jsem získal jistotu v ovládání.
        • Širší pláště proti crossovým 1,3" nebo 1,6" se na pohodlí projeví. Totéž nemůžu tvrdit o rozdílu mezi 26×2,1" a 29×2,1".
        • Pro poklidný styl jízdy je sice vhodnější cross, ovšem v případě 50km/h na drnech nebo šotolině (byť to je bez složitého manévrování a těžkého terénu) volím 29".
        0 0
        • Martin  

          přesedlal jsem z crosse na 29" a rozdíl je pro mě podstatný. sice jezdím to samé, co před tím, ale na 29" biku se cítím líp, víc si troufám a 29er je pro mě v terénu pohodlnější.

          0 0
    • Skater  

      Pro mě je 29´´ ideální maratonský kolo – znamená větší jistotu ve sjezdech, nejmarkantější rozdíl potom cítím na rozbitých loukách, v takovém terénu nemá 29´´ konkureci a vzhledem, že to je na maratonech dost častý terén, tak pro mě jednoznačně přínos. Technicky jsem zdatný nebyl nikdy, skákat neumím, takže buď to převalím – 29 mě pomůže, nebo slejzám:-) a to bych na 26 slejzal dřív. Zatáčky se dají projíždět ve větší rychlosti, brody jsou snažší. Extrémně točivý zatáčky jsou logicky horší… Vyšší váha tu samozřejmě je, ale já jsem vždycky stejně víc ztrácel ve sjezdech, do kopce to většinou udejchám, ale jakmile se zlomilo stoupání, tak mi na 26 všichni ujeli, což už teď neplatí.

      0 0
      • Hynas  

        20 sekund! 20 sekund!!! Příště uvidíš!!! :o)

        0 0
        • miťo  

          Já zajel Dráslala na 29tce lépe než vloni na 26tce, letos bez maratonského tréninku!

          0 0
          • Skater  

            Můj osobní odhad je, že kombinace 29´´ + full pro mě znamená na 90km maratonu 20–30minut lepší čas oproti 26´´ HT, čím těžší terén (Král Šumavy, Sudety), tím samozřejmě lépe. Prostě na dlouhý trati je pro mě rozhodující pohodlí a to mi zaručí 29´´ se zdvihem 100 vpředu i vzadu aniž by to byla houpačka. Na HT mi docházely síly, protože jsem byl umlácenej, jsem spíš šlachovitý než svalnatý a po 60km v terénu jsem už na HT nemohl sedět v sedle. Troufám si tvrdit, že na srovnatelný pohodlí bych na 26´´ potřeboval zvih alespoň 120, nemohl bych tak často ze sedla (což dělám často a rád, nejsem vyloženě točič v sedle) a 29 prostě valí líp, když narazím na kořen, tak na 29´´ se zvihem 100mm musím ztratit míň energie než na 26´´ se zdvihem 120, ať je subjektivní pocit pohodlí jakýkoliv (doufám, že mě teď nějaký mechanik nepřesvědčí o opaku).

            0 0
        • Skater  

          Letos jsem skoro netrénoval, příští rok to bude jiná Spiel;-)

          0 0
      • juraj  

        ja musim plne souhlasit, jsem velmi rekreacni cyklista, ale i z teto me pozice ma 29 veskera pozitiva. Je stabilnejsi, jede mnohem lepe, skoro az nezastavitelne, nema takove ty jankovite tendence k lehkemu rizeni, proste se vali, ale kdyz chci zatocit, zatoci stejne ostre jak 26 (no dobre, zatacky o polomeru kmene stromu treba ne, ale kolik je takovych…). do rozbiteho terenniho kopce vyjedu veci, ktere jsem neveril, ze vyjedu. a co v terenu kvituju taky hodne je predozadni stabilita dana delkou kola a velikosti kol - je NEMOZNE kolo prevratit v stoupani vzad, to driv nezvladnou nohy, podjede plast, nebo neco praskne v prevodech. je taky mnohem tezsi prevratit kolo vpred. taky v bahne jsem si rikal, ze to uz nemuzu projet, ze uz musim zastavit a ono to jede furt pryc. o brodech se tu uz mluvilo.

        osobne myslim, ze 29 sice je min manevrovatelna, ale poznaji to az extremiste toho typu, co na zadnim kole preskakuji lavicku napric a podobne.

        mam 175cm a  sup 829, 19" velikost ramu, nejlevnejsi 29 co byla na trhu. kdybych o nej prisel, tak jdu zas do 29, 26 pro me uz skoncila.

        0 0
        • vladaza  

          škoda, že supi přestali nabízet malý 29-tky /letos byl nejmenší rám právě 19/, jako by dávali najevo, že  to není pro malý lidi, což není pravda , myslím, že i borec kolem 165 cm má nárok, pro postavy pod 160 cm už bude asi fakticky problém zmáknou smysluplně geometrii

          0 0
          • Bully  

            Mam 165 cm, 26" bika s kratkou hlavovkou, integrovanym hlavkem, predstavec bez podlozek a otoceny negativne- dolu, rovna riditka, zdvih vidlice jenom 85 mm. Uz ted bych potreboval riditka niz a zbytek kola je akorat. Myslet si muzes co chces, ale realita je trosku jinde.

            0 0
            • Martin  

              realita je v tomhle případě subjektivní

              0 0
            • mr.antik  

              Když tě gemetrií omezuje i 26ka, tak nevim, proč si kupovat 29ku jen kvůli tomu, že je to in a že to líp valí přes kořeny. Jezdim na kolo abych se trošku nadřel :-)

              Když to vezmeš, tak pro nás malý je ta geometrie 26ky podobná jako geometrie 29ky pro 190cm dlouhány. Můžeš se podívat na moje kola v profilu.

              0 0
              • vladaza  

                já taky nejsem žádnej čahoun – 174 cm. s tou výškou postavy – na stránkách Nineru je zmínka právě o praktickém limitu kolem těch 165 cm. já vím, že to může být kec, aby ty kola nacpali malým lidem, ale to už by lidi dávno probrali na nějakým foru a pokud by to nebyla pravda, tak by to firmě ve finále moc dobrou reklamu neudělalo, nejmenší rám dělají  ve velikost S - cca 15-ti palcový. já jim v tomto směru prostě věřím. druhá věc může být, že na takovém rámu nedostaneš třeba řidítka hodně nízko, to může být pro někoho mínus, mně třeba naopak vzpřímenější posed docela vyhovuje. jak už bylo řečeno 29" je specifickou kategorií a není pro každého, jeden je nadšený, jiný krčí rameny a třetí odhazuje kolo vztekle do příkopu :-)) /aby ho jiný nadšeně zvedl/

                0 0
              • Skater  

                No tak jestli máš rám 14´´, tak 29 asi fakt není to pravý, nicméně nevím co jinýho by u horskýho kola mělo být rozhodující při výběru, než že to líp valí přes kořeny. Jinak já taky jezdím, abych se trochu nadřel, ale čím víc to frčí, tím z toho mám větší radost:-)

                0 0
                • mr.antik  

                  Rozhodující je, jak dobře zatáčí :-)

                  0 0
                  • juraj  

                    pokud to bylo mysleno vazne a ne jako rypnuti do neosvicenych :) , tak bych chtel videt tu hadi stezku, kde je nepatrne lepsi tocivost 26 tak vyraznym bonusem.

                    0 0
              • Bully  

                Nikde nepisu, ze bych po 29" touzil :o)

                0 0
    • Vegan  

      Ahoj nevim kam muj prizpevek zaradit tak ho zaradim za zakladajici post

      Takze Dlouho jsme jezdil pevnou 29" SUP a mel jsem moznost vyzkouset Pevnou 29" KONA, Pevnyho NINERA 29", Full SPESL 29" Stunkjumpera, FULL 29" Garry Fishera. Takze si myslim, ze zkusenosti na rozdavani Nyni jezdim na 26" Enduro biku.

      Vyhody 29"

      Tank masakr............. KDe neprojede pevnak 29" neprojede asi ani 100/100 FULL 26" natos pevnak

      Rychlost je take vyborna proste kolo se jednou rozjede a jede daleko lehceji

      Prekonavani nerovnosti ( jeti po louce s drnama – na 29" jizda jako po sterkove polnacce, ta smaa louka na 26" utrpeni v primem srovnani.

      Stoupavost kolo ma neuveritelnou chut stoupat

      Vyhody 26"

      Vetsi hravost ....... na hodne hrave pesince je to na 29" jako slon v porcelanu

      Lespi skakani..... pocnaje jednodusim bunny hopem konce lepsi praci s tezistem

      Mensi polomer otaceni...... na 29" jsou nektere zatacky prilis utahle a musi se jet pomaleji

      Vetsi zdvyhy :( na 29" se dela tusim max 140mm ted u ninera, ale je to novinka.

      Tod tak ve skratce a tek k tomu 29" jen pro velke lidi ........ to je asi jako s tim ze 5 letemu prckovi nedate 26" ale 16", pak povyroste dostane 20", pak dostane 24" a pak teprv 26" a, kdyz poroste dale dostane 29" trebas. Proste to tak je na 29" na mensim ramu jak 18" se neda jezdit kolo je prilis neohrabane v terenu. A srovnani s crosem je mimo ponevads na crosovi neni potreba takova manevrovatelnost ....... proto lidi co predelali crose na 29" nakonec skonci u 29" MTB ramu ponevads ten ram ma jinou geometrii.

       

      A ve skrze bych to shrnul tak, ze na maratony a XC pro vetsi lidi neni alternativa vuci 29" veskrze zadna cim vetsi clovek na 29" tim vice jsou negativa smazavana na ukor pozityv. A verim, ze az se ninery zacnou delat s o dost vetsima zdvyhama budou stejne tak dobre na AM jestli i na Enduro si netroufnu rict.

      0 0
      • vladaza  

        někde vpředu mám foto Mrázka a to je svinsky malej rám, někde kolem 16-ti palců /jestli vůbec/ a že by byl neohrabaný v terénu?? já , na rozdíl od Tebe, tvrdím – pokud je dobře zvládnutá geometrie a posed, tak se na dvacetdevítce můžeš cítit velmi dobře i když jsi nedorostl víc jak 170 cm. ale dále se přít  nebudu, prostě mám se svými 174 cm taky určitý zkušenosti / kromě mrázka ještě pérko od GF a jeho top HT Fly – a to jsem neměl nejmenší velikost rámu/

        0 0
        • Vegan  

          Hele nerikam ze je to nepouzitelny jen proste tam roste nepomer ramu/velikosti jezdce/ kol tedy vice jsou znat neduhy 29" vetsi polomer otaceni, horsi zvedani na bunny hop, horsi prace s tezistem.

          Polomer otaceni je dan rozvorem zatimco rozdil v rozvoru u 21" ramu na 26" a 29" kolech je v ramci meze u te16" uz to bude hodne rozdil a to geometrii neosefujes.

          Bunny hop je v pocatecni fazi o dostani teziste co nejvice do zadu a zde ti u malych ramu/jezdcu bude vadit dlouha zadni stavba

          A u prace s tezistem at uz pri vyjezdech nebo sjezdech to bude stjne jako u bunnyho

           

          Proste u vetsich ramu jsou rozdili mezi 26" a 29" po techto aspektech mene znatelne a tudis mensi nikoli vsak na ukor vyhod. Coz se u malych velikosti neda rici.

          0 0
          • juraj  

            vzdyt je to neco za neco, „tankiste“ jako ja oceni stabilitu a radi ozeli nikdy nechtenou zivost a tendenci delat psi kusy, kterouzto zase akrobaticteji zalozeni jezdci, kteri chteji zapolit s kazdym korenem a kamenem, vyzaduji. v tom je asi dosazeno konsensu. neda se rict co je lepsi, dokud si kazdy nerekne, jak chce jet. vetsina vyletniku i sportovcu ale, at se zaklinaji obratnosti sebevic, proste patri mezi tankisty. od nich pak volani po maximalni mozne obratnosti zni zvlastne.

            0 0
        • mr.antik  

          Já se nechci hádat, ale délkou zadní stavby na pevňáku cca 45cm (i u nejmenších velikostí) mě prostě nepřesvědčíš, že to je hravější než 42cm. Pro malýho člověka dostat tohle na zadní je docela silovej výkon. O ostatních výhodách se nepřu. Hlavně ty trailový 29ky třeba od Kony se mi líbej, ale stojim si za tím, že si to víc užije vysokej chlap (nebo i holka), ale pro malýho človííčka to bude trápení.

          0 0
      • mr.antik  

        Pěkné shrnutí :-)

        0 0
      • kloubik  

        Ahoj, pokud jsi měl možnost jezdit tolik 29tek, můžeš zkusit porovnot živost/ovlada­telnost jednotlivých kol - zajímá mě hlavně G2 geometrie u GF, jestli má opravdu něco do sebe ve srovnání s ostatními 29" koly.

        0 0
        • Vegan  

          Kazda geometrie mela neco do sebe Sup 929 07 je spis rychlik neni to moc kolo na pesinu kde se musi hodne zatacet a atd. Kona zase byla dobre odlazena na blbnuti prisla mi spolu s Ninerem takova nejzivejsi na blbnuti. GF me popravde moc neoslovil jendak se to kolo docela houpalo a proste mi nesedlo nechci ho hodnotit jel jsem na nem jen chvilku. No a co mi sedlo 100% nejvic a co me vazne oslovilo je SPESL Stunkjumper 29" myslim, ze s tech kol co jsem jezdil bylo nejvic odladene geometrii. Dalo se snim fakt blbnout a pritom to byla raketa jako prase.

           

          Osobne si myslim, ze nejdal v 29" je aktualne NINER a Spesl mu hodne dycha na zada podle recenzi noveho ninera AM je to vazne bomba kolo a myslim, ze Niner je vyvojem nejdal mezi 29" koly. Jsem zvedavej jestli spesl na rok 2010 uz konecne take nabydne zdvyhy 120/120 jak se o tom uz dlouho mluvi. GF tam je to rozpacity podle recenzi je to dobre odladene kolo jako HT, ale jako i podle recenzi jejich fullu je nemaji jeste uplne zvladnute.

          Kazdopadne posledni 29" jsem jel na sklonku leta a vzhledem k tomu, ze ted jsme presedlal zpet na 26" se tim zase nejakou dobu zaobirat nebudu.

          0 0
          • kloubik  

            Diky za odpověď…ja jezdil cca pul sezony GF 29" hardail (ale jeste s Genesis geometrii prvni generace z roku 2007) a byl jsem moc spokojenej. Pokud mi vyjde v lete cesta do ameriky, chtěl bych si pořídit fulla 29" a favoriti jsou Niner a GF (ale bude to otázka financí…i přes koupi v americe je to velkej balík peněz). Zatím je favorit Niner RIP9 – pro tenhle rok je hodně předělanej, zadní zdvih zvednutej na 115 mm, co jsem četl krátký test a první dojmy, tak velký nadšení…Jen prej menší citlivost na malé překážky a hrboly, ale zmiňovali, že to mohlo být větším nafoukáním tlumiče a předprodukční ver­zí.

            0 0
            • Vegan  

              hele do faze abych resil citlivost na 29" fullech jsem se jeste nedostal pac hodne toho zavisi na naladeni tlumice a to bych to kolo musel myt na nekolik mesicu doma a nechat si ten tlumic trebas upravyt abych zjistil do jake miry je to stavbou a do jake tlumicem. A niner si myslim ze mi sedet bude proto, ze je to VPP.

              0 0
            • Gorgov  

              v lete uz budou ty kola v americe drazsi nez tady, takze bych byl klidnej :)

              0 0
      • juraj  

        cau, i jako zavily fanousek 29 bych do nevyhod pridal relativne maly vyber na prumeru zavislych dilu – vidlic, plastu atd. pro turisty je vyber ok, ale hodne znamych brbla, ze se nedela pro 29 vidlice typu X vlastnosti Y, ci plast s ruzne bizarne tvarovanym vzorkem a proto do nej nejdou.

        0 0
        • vladaza  

          tak u plášťů podepisuji, výběr u nás celkem mizerný. jinak u mě velká spokojenost s WTB Vulpine /skládačka, semiclick a jede – podobný plášt defacto na trhu není, tady mají výrobci, co dohánět/

          0 0
          • Martin  

            Laďo, jak moc jezdíš v bahně? jsi spíš čistotnej biker nebo jedeš bahno nebahno? zajímalo by mě, jak se ty tvoje vulpiny chovaj v mokru

            0 0
            • vladaza  

              bahno nevyhledávám /než bych projel nějakou prasárnou, tak radši slezu/, ale ty vulpiny mě fakticky překvapily, jeden by řekl, že budou ve vlhku /o hlubokém bahnu nemluvím,že/ ne­použitelné, ale díky tomu průměru kol se mi jeví jako univerzální a pro místní poměry super. kolem plášťů jsem se hodně zajímal a nic lepšího jsem pro sebe neobjevil ani od jiných výrobců /původně jsem zvažoval R. Ralpha v 2,25" na přední kolo, měl jsem obavu, že lišák bude ustřelovat, ale jsem rád, že jsem to poladil zrovna takto/. navíc váhově je to lehce přes 600 gr, teď jsem ještě sehnal light duše od švalbů – no, budoucnost 29-tky vidím skutečně růžově.pozn. - jel jsem na těch pláštích i kolem 100 km jenom po asfaltu a nebyl jsem z toho otrávený, prostě parádní hladká jízdá bez hluku od valících pneu. ostatně, co se na trhu objevily semislicky jsem hrubý plášť nekoupil, mám rád ticho

              0 0
              • Martin  

                tož to já jsem zas prase prasečí, bahno je můj život :-) – asi nějaká deformace z dětství, kdy mi rodiče za bahnění se nadávali :-)

                jak jsou na tom Vulpiny s defektama? když jsem měl, ještě na modrym, semislick, tak jsem defektil dost často.

                0 0
              • kubad  

                kdes vzal lehčí duše a kolik váží?

                taky nějaké na zimu potřebuji – na jařa přejdu na noTubes :-)a chci nasadit pneu NoTubes The Raven  v 26" se mě verze The Crow která má nižší boční výstupky osvědčila.

                 
                0 0
                • Vilém  

                  Neslo by zkusit dat tam 26" light?

                  0 0
                  • kubad  

                    zase tak dolů s váhou duše nechci, ale 200g je moc cca kolem 150g by byl ideál.

                    26" skusím uvidíme :-)

                    0 0
                • vladaza  

                  schwalbe sv 19 a, 140 gr, Olomouc prodejce švalbíků u nádr. Olomouc město /název firmynevím, JMC trading -jo, tak to bude/

                  0 0
      • MlokCZ  

        Zareaguju trošku pozdě, ale přece.

        Srovnání pěkné a souhlasím s takovým pohledem.

        Jen dodám něco k těm fullům a vyšším zdvihům. Tam je u 29tek zásadní problém v tom, že to pak neúměrně prodlužuju zadní stavbu. Tím je to nejen limitované na vyšší zdvihy, ale především jen na některé systémy, čímž to nabídku fullu v 29tkách hrozně omezuje. U některých konkrétních systémů ten vyšší zdvih udělat asi půjde, u některý systémů určitě ne.

        A pak pro vyšší zdvihy je třeba i odolnější kola, pořádné pláště a tady se u 29tek nutně dostaneme do vysokých hmotností, které se už pak dost projeví, ono váha celkem roste už i u 26tkových kol v této kategorii. U vidlic bude pro vysoký zdvih a 29tky podobný problém a opět to povede k výrazně větší hmotnosti, pokud se má zachovat stejná tuhost jako pro 26tkovou vidlici se stejným zdvihem. Také vidlice s vyšším zdvihem k dispozici zatím nejsou vůbec.

         
        0 0
        • Doc  

          white bros delaji 150 mm . pokud se nepletu, tak je to asi nejvyssi zdvih

          0 0
          • MlokCZ  

            Postupně se to zlepšuje, nedávno ani těch 150mm nebylo. Ovšem 32mm už pro 150mm pro 29tkovou je podle mě málo, ono už je to na hraně i pro 26tkovou u 150mm.

            A pak ta výška těch vidlic, 560mm už je proklatě hodně.

            0 0
            • Doc  

              to si rozumime

              sam mam na 29 vidli 120 mm bez pevny osy a po jedny sezone uz vim, ze tam byt mela

              0 0
    • juris3  

      Predelal jsem cross Apache Wakan disc na 29 MTB a jsem moc spokojenej. Je to autobus co jede porad. Na kolech mam Michelin XC vidle Reba Race 29, karbon riditka.

      Dobre se s tím projizdi brody, protoze ses vys.

      0 0
      • Vilém  

        Fakt dobry fotky. Cely kolo by nebylo? :)

        0 0
      • Bully  

        O kolik mm jsi v tech brodech presne vys nez na 26", ze je to ta stezejni vyhoda?

        0 0
      • Bafoon  

        můžu se zeptat jaký jezdíš zdvih reby?

        0 0
      • mky  

        můžu se zeptat na tu vidlici? Kolik jsi dal za Reba Race 29? Byly nějaké problémy s montáží na wakana? Mám wakan disc 08 jako ty a uvažuju o jiný vildici, jen nechci dávat MTB pneu…

        Díky za odpověď

        0 0
    • burnout/syndrome1  

      V hodně rozbitém terénu s mnoha zákrutami při své výšce výhodu nevidím.Naopak ideální na celodenní výlety po cestách a cestičkách,kde se,narozdíl od krosu,dájí sjet  i obtížnější úseky.Ideální volba na všechno pro všechny od 190cm.Vše myšleno HT,s fully 29 žádná zkušenost.

      Až se mi rozpadne kros,na kterém jezdím do práce a za poznáním,nahradí ho jistě 29HT jako největší universál,co si dovedu představit.26 s tlu­mičem ovšem ponechám.přes kořeny a kameny optimal.

      0 0
      • juraj  

        29 je jiz pomalu, ale jiste minulost.

        viz: http://www.crookedcog.com/…witt36er.bmp

        (29 je to VPREDU!)

        0 0
        • Ice-goofy  

          To kolo mne zaujalo jako na cestovani po meste by to byla pecka ho mit, ale na jejich ofiko strankach neni nic o cene ani o prodeji ;)

          0 0
          • Pebe  

            podle mě se to moc nechytí a bude problém sehnat dráty/ráfky/pláště…

            0 0
            • Ice-goofy  

              To je jasny, ze asi s timto by byly velke problemy, ale rikam si jen tak po tom meste by zas tak caste defekty byt nemusely. ;) Kazdopadne do lesa zustanu u 29´´ … (Uz abych mohl jezdit)

              0 0
              • zirecek  

                Kurnik, s tím bych se bál ve městě vytočit pravoúhlou úzkou jednosměrku. Odstavené popelnice na okraji cesty bych měl za bariéru, :o)).

                0 0
                • Ice-goofy  

                  Jasne manevry by to byly zajimave, ale ten obdiv v lete kolem otevrenych zahradek ;)

                  0 0
                  • Pebe  

                    na to by mohlo stačit něco takového ne? ;-)

                    0 0
                    • Martin  

                      no jasně, když už kolo na machrování v létě někde na městě, tak jedině cruiser :-)

                      0 0
                    • Ice-goofy  

                      Ne to me neoslovilo ;) byl jsem i v obchode, kde jich meli mraky i jsem si to vyzkousel… jak rikam tohl ne ;)

                      0 0
        • Airbag  

          Dálniční rychlík :-)

          Nebo moderní ukrajina?

          To už by chtělo akumulator rotační energie, protože roztočit taková kola už musí dát docela fušku.

          0 0
    • Hynas  

      To je prdel…vás tady číst :o)))

      0 0
    • Hynas  

      .

      0 0
    • Ferdyš  

      Hoj,trochu oživení.Máte někdo,plc,jízdní dojmy nebo porovnání mezi GF Hifi 29 / Spešl Stumjumper 29? Vegan se výše zmínil,ale šlo o letmé seznámení.Letos snad ten přechod konečně vyjde,tak sosám info.

      0 0
    • Hynas  

      Zdar ogaři…divajte, jake fajne tema jsem v historyji našel…posledni vzkaz sice kajsi z ledňa, ale od té doby se beztak na světě našly jakesyk dalši podnětné připominky tu k temu, k temu věčnému dylematu, esli je teda lepši dvacetšestka nebo dvacetdevitka, no ni? ;o)

      0 0
      • Bafoon  

        se nudíš a chceš nějaký flame co? :-)

        0 0
      • Airbag  

        To je stejné, jako jestli je lepší tvoje žena/přítulka nebo sousedova/kama­rádova :-)))

        Musíš vyzkoušet obojí, aby si na to přišel!

        0 0
    • Vondych  

      Ahoj hele máte někdo zkušenst s novym(09) instinctem 29?váham jestli si ho mam koupit akorat me prave znepokojuje ta 29…ale tak co sem tady četl tak ten kdo s ní ma zkušenosti tak jenom kladne…:) taky mi přijde ta vaha nejak vysoká…ale to to bych snad prežil…:)tak jestli ho nekdo ma tak jakej je frajer?!díkes

      http://www.author.cz/…og/&cid=2546

      0 0
      • t29  

        Instinct se dělá v 26" i v 29", což asi víš. 29" verze má:

        • větší kotouče
        • jiné ráfky, pláště, rám
        • jinou vidlici

        zbytek je stejný. Takže záleží hlavně na tvojí výšce, síle a oblíbeném stylu jízdy – pokud rád skáčeš, kličkuješ atd., pak doporučím 26", pokud máš radši, když se valíš krajinou jako tank, pak doporučím 29". Neplatí jen pro Instinct, ale pro libovolné 26" vs. 29".

        Co se týká váhy, tak např. hmotnost mojí 29" Cobie se pohybuje mezi 14 kg a 22 kg podle toho, kolik vezu pití, nářadí, brašen, nosičů atd., takže mi 13 kilo 29" Instinctu přijde jako odpovídající.

        0 0
      • Martin  

        kamarád má tractiona 29er. akorát ho zprznil crossovými plášti, takže nemůže využít jeho plnej potenciál

        svezl jsem se na tom, když to mělo ještě pláště 2.1 a je to docela fajne kolo. akorát pružinová RST M-29 je mazaná vazelínou (podle prodejce, já to neověřoval) a strašně pomalu se vrací. jinak je citlivější než moje Tora, ale dost chodí nadoraz i když nemusí

        já bych se toho instinkta nebál a klidně bych do něj šel

        0 0
    • Vondych  

      Supr díky moc…no ja mam 184cm a jeste mozna neco málo porostu…z toho blbnutí už jsem snad vyrostl těd bych se spíš přikláněj k tomu tanku:) asi byc ho i zkusil no…díky moc…jo ještě,znamej mě straší tím že na to budu špatně schánět věci…tak co je na tom pravdy?(myslim tim ráfky duše…)ale tak ja bych to neviděl tak strašne snad…?

      0 0
      • kubad  

        je to horší, ale není to problém rafků je dost duší pneu už celkem taky

        0 0
      • t29  

        známý tě může strašit, jak chce, ale každý slušný obchod pláště i duše na 29" nabízí. ráfky se dají použít širší trekingové (myslím 19 mm se běžně vyrábí)

        0 0
        • kubad  

          Mavic, Dt-Swiss, Sun, Salsa,NoTubes,  Remerx a další to bylo jen tak narychlo co mě napsadlo výrobci ráfků pro 29"

          0 0
        • Martin  

          v nouzi třebas Remerx GrandRock za pár šupek :-)

          0 0
    • Vondych  

      tak to je supr ja sem si to myslel no že by to nebylo tak horký…:)ale jěště mě straší jedna věc…přední vidlice:RST M29 Air vzduchová uzamykatelná (80 mm)     protože já ty RST nemám rád…myslim že je teda nic moc…což me dost znepokojuje…:(co si o ní myslíte?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.