29" HT do 30k + správna geometria

36 nepřečtených
  • engineer

    Ahojte, vyberám bike postavený na 29" kolesách, HT s cenou do 30000 CZK (cca 1100 €). Po 15 rokoch sa opäť vraciam k bicyklu a zatiaľ by to bolo skôr na rekreačné, turistické vozenie.

    Prečítal som si niekoľko tém, pobehal rôzne obchody a mám nejaké tipy. Chcel by som vás poprosiť o radu, ktorý model vybrať a tiež akú veľkosť rámu.

    Moje miery:

    výška: 186 cm

    inseam: 87 cm

    forearm: 35 cm

    arm: 69 cm

    thigh: 63 cm

    lower leg: 58 cm

    sternal notch: 155 cm

    Niektorí predajcovia mi odporúčali 19"-ku rám, niektorí veľkosť 21" a keďže, ako som spomínal, veľmi dlho som nesedel na bicykli tak sa neviem rozhodnúť. Preto by som bol veľmi vďačný za každú radu.

    Moji adepti

    https://www.cube.eu/…yellow-2017/

    http://velosprint.sk/…-blk-grn-red

    http://www.ctm.sk/…erna-zelena/

    https://www.kellysbike.com/…000000048475

    https://www.scott-sports.com/…ect-900-Bike

    P.S.: na každý bicykel plánujem vymeniť brzdy za Shimano SLX

    P.S. 2: na CTM dokážem získať 20% zľavu, na ostatné modely iba 10%

    0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Kellys má alespoň vepředu pevnou osu, pokud se dobře dívám, tak ostatní jsou na QR. Opakovaně jsme došli k tomu, že Gate30 není za tu cenu špatná nabídka.

      0 0
    • JFtryall  

      Musi se koukat na realne velikosti. Jestli se vracis po delsi dobe, tak asi nebudes volit nijak agresivni posed, takze by i ta 20–21 davala smysl kvuli vyssi hlavovce. Jestli by to bylo moc dlouhe, tak zvolit kratsi predstavec. Vysku mas tak na hrane, mohl bys mit 19 i 21. Jde pak o konkretni ram.

      0 0
      • engineer  

        Však práve, že som na hrane a o to ťažšie sa mi rozhoduje. Preto som chcel názory skúsených jazdcov. Priznám sa, že môj favorit je práve Cube Acid, ale pri 21" má top-tube iba 610 mm a výška rámu je 515 mm čo je už na hrane pri standover clereance. Papierovo ideálne miery má asi ten Ghost Kato (620 mm/500 mm), ale na predajni som ho nevidel a o tej značke toho moc neviem…

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Na rekreační a turistickou technicky nenáročnou jízdu bych to moc nehrotil, stejně budeš nejspíš překvapený, jak moc se posed na kolech za 15 let posunul (dopředu k řídítkům). Seknout se úplně nesekneš, svez se někde kousek na kolech, která jsou na prodejně dostupná. Podle Tvých proporcí Ti budou vyhovovat spíš menší a delší geometrie a nebudeš mít až takový problém s výškou řídítek, protože budeš sedět relativně nízko (oproti mně: výška+, délka trupu±, délka nohou--, délka rukou-). Kellys v M bude nejspíš úplně v pohodě.

          Záleží, kolik vážíš a kam to bude spět se Tvým ježděním.

          0 0
    • scota  

      Zkusil bych RB CRR 29 velikost L (620 mm,480 mm).

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Sdílím se synem CRR275 vel. L (480/600mm) a přemýšlím, že ve výprodeji pořídím XL (510/620mm), protože tato konfigurace by mi vyhovovala lépe, až na vyšší hlavu. U RB se nevejde do rozpočtu.

        0 0
    • atty  

      Možná bych do výběru přidal Cube ale verzi LTD – je to lehoučce sportovnější než Acid, ale při tom velmi pohodlné a osazením vyvážené kolo – do cenovky se ± vejdeš (podle varianty – dělají na stejném rámu několik variant dle osazení), je ještě o trochu lehčí než Acid a je to pro mne kolo, které je myslím vůči ceně optimální na pohodové ježdění (měl jsem LTD Pro verzi 2014). Rám v 19" by Ti mohl být OK, pokud chceš hodně „turistickej“ posed a delší kolo, pak 21".

      0 0
    • JakeF  

      Délku nohou máš na 19". Délka už je spíš podle osobních preferencí, to by chtělo nejdřív něco vyzkoušet.

      0 0
    • Pán z Dubu  

      Jestli zvažuješ instalovat nosič, bylo by dobré zvolit takový rám, kde třmen zadní brzdy je na dolní vzpěře zadní stavby a nebude tak kolidovat s nohou nosiče a na rámu budou montážní otvory pro nosič. Jako má např. Amulet http://www.amulet.cz/…-jose-11-400

      0 0
    • plysovykozisek  

      Já jsem na tom velikostně stejně a doporučil bych rám 21". Ale rači si to vyzkoušej. Z těch kol uvedených bych bral Kellys nebo Scott. Za úvahu by stálo kontaktovat nějakého stavitele kol.

      0 0
    • engineer  

      Trochu ste mi ešte zamotali hlavu, pretože 5 zo 6 predajcov (rôznych značiek) mi tvrdili, že 21" rám je pre mňa na 100% vhodný. Často hovorili, že mám dlhé nohy, ale podľa vašich reakcií to nie je celkom pravda. Čo teda hovoríte na niečo takéto, teda na geometriu/výbavu:

      http://www.ghost-bikes.com/…e/kato-9-al/

      Vidlica nič moc, ale ostatné vyzerá fajn, postavené na XT-čku.

      Btw.: zaujímavé je, že často na tomto fóre sa odporúča Kellys, prípadne CTM, ale čo som sa rozprával s predavačmi, tak nikto mi túto značku neodporučil aj napriek tomu, že ju predával. Že vraj tie čínske rámy sú nič moc tzn. ich vývoj, kvalita a návrh geometrie.

      0 0
      • t29  

        Skoro všechny rámy jsou dneska z Číny, akorát moje silnička má rám z Kambodže ;) Kellys/CTM tady zas tak moc doporučované nejsou, to spíš RB, což je kompletně česká výroba včetně svaření rámů.

        Měřím 178 cm (o 8cm míň než ty) a mám inseam 85 cm (o 2cm míň než ty), a jezdím na 19" rámu, tak si to přeber.

        Ten Ghost…no. Má přípravu pro nosič, ale kombinaci XT brzd a Deore kotoučů trochu nechápu.

        0 0
        • Czechak  

          Já nechápu kombinaci xt brzdy a RS 30 silver.

          0 0
          • engineer  

            Z čoho som bol ja najviac zhrozený, keď som si prechádzal jednotlivé modely v cene cca 27000czk, že tam dávajú brzdy Shimano BR-315 čo je podľa mňa choré na tak drahom bicykli. Hlavne, že zadný prehadzovač bol XT.

            0 0
            • Czechak  

              To je standardní. Pěkný rám, XT na přehazovačce a k tomu základní brzdy a bídná vidlice. Nejlíp je na tom podle mě Kellys Gate, který má ty komponenty vyvážený. Případně se podívej na Radon ale má 1×11.

              0 0
            • atty  

              Obvykle je přehazovačka to první, co méně znalý zájemci o tento typ kol čekují – má to XTčko, tak to bude asi dobrý :)

              Prostě jen obchodní strategie, jak prodat kolo s celkově bídným osazením vůči ceně, je právě zdůraznit třeba XT přehazku :)

              Problém je, že pokud si na kole dlouho nejezdil (a celkové pojetí geometrie rámu a posezu se opravdu hodně změnilo za posledních cca 15 let), tak by bylo ideální si opravdu reálně vyzkoušet nějaké modely – vybírat kolo jen podle papírových popisků délek trubek a úhlů je podle mne blbost (samozřejmě určité zákonitosti je třeba dodržet, aby ses na to se svými mírami ideálně poskládal), ale každému vyhovuje trochu něco jiného.

              Základem je myslím dobrý rám (dle rozměrů, potřeby, předpokládaného nájezdu a stylu ježdění uživatele), vše ostatní se dá časem upgradovat (třeba právě brzdy, hazka, kliky atd.) Dobrá vidlice je taky otázka – pokud bude kolo jezdit 90% po asfaltu a slušných cyklostezkách, nemusíš rozdíly ve vidlici za 5 oproti 20 tisícům ani moc vnímat. V terénu to naopka poznáš brzo. A i vidlice je výměnná – když časem zjistíš, že Tě kolo baví nebo se změní převaha asfaltu za terén, vždy je možno upgradovat – ať jednotlivé součástky (které stejně nevydrží věčně), tak třeba vidlici. Když Tě to chytne extrémně, stejně pak budeš tohle kolo prodávat a kupovat něco zase lepšího, lehčího atd.

              BR315 jsou základní hydrauliky od Shimana a mimo páky pro 3 prsty v nich úplně velkej problém nevidím – při použití organik a slušnejch kotoučů nebrzdí zas tak špatně pro „turistické“ použití a na rozdíl od jiných „základních“ brzd jsou opět snadno odvzdušnitelné a servis prakticky nevyžadují.

              0 0
              • engineer  

                Úplne súhlasím s komentárom, vlastne si zhrnul túto časť debaty. Konkrétne, tiež dávam za pravdu, že bike si treba osobne vyskúšať. Bohužiaľ nie všetky modely a hlavne veľkosti majú na predajni, takže je to trochu zložitejšie.

                Osobne som dosť zaťažený na brzdy či už z auta alebo motorky, tak aj na bicykli proste potrebujem cítiť dostatok brzdnej sily. Nie som nejaký ťažký (85 kg), ale tie BR315 mi prišli ako nejaká lacná hračka, už len prevedením (pozn.: dosť kladiem dôraz na precíznosť resp. kvalitu).

                0 0
            • tomas.nov8  

              Záleží kolik vážíš, ale souhlasim s komentářem výše, že 315 na normální turistický nebo rekreační ježdění stačí. Já mám cca 69kg a tak měsíc jsem na 315 jezdil, kromě těch velkých pák jsem problém neměl.

              0 0
    • atty  

      Tak tak, hydrauliky od Shimana bych nezatracoval, ani v těch nejobyčejnějších provedeních – mimo dlouhé páky na více prstů je brzdný účinek dostačující. Pokud jseš na brzdy zatíženej extrémně, je otázka půl hodinky shodit z nového kola „staré“ brzdy a za cca 3–4k koupit třeba XTčka (možná ideálněji sehnat ještě starší verzi BR-M785 – nemá tak pěkné páky, ale za to netrpí „pumpováním“, jako nové řady XT8000 a SLX7000). A brzdí moc dobře, pěkně se dávkují a údržba veskrze minimální.

      Jak opakuji – zkusil bych si někde nějaký Cube LTD – jsou to kola s poměrně vyváženým osazením (vidlice obvykle RS Recon TK silver, pohon kombinace nových XT a SLX, brzdy rovněž, náby Deore…), cenově se podle modelu vejdeš ± 28–35k a je to poměrně pohodlné turisticky/spor­tovnější kolo, na kterém nemusíš hned půlku věcí měnit, protože jsou prostě v ceně dobré a dobře slouží. Možná tak gumy – dávají tam od výroby obvykle drátové Rapid Rob nebo Tough Tom, které zrovna ideálně nejedou ani nedrží (ale taky se na tom dá jezdit).

      V kategorii „ultraznačkových“ kol je problém ten, že v ceně cca 30k, je to většinou slušněj rám, ale všechno ostatní má dost kompromisů – platíš prostě za značku rámu a to dost.

      Myslím, že pro „turistu“ se dá v ceně ± 30k vybrat slušné a použitelné kolo s váhou do 13kg, „závodník“ bude vybírat v ceně 2× až 3× vyšší, pokud chce HT s minimálními kompromisy. a o dvě tři kila lehčí. A ty 2–3kg dělají právě ten cenový rozdíl :)

      0 0
      • Yura  

        „A ty 2–3kg dělají právě ten cenový rozdíl :)“

        Tak ty 3kg zhodi s pupku no. Coz neni zadnej problem. Chapu kdyz nekdo honi vahu na kole, protoze je sama zila a uz nemuze ubrat na svem tele, ale vetsinou gramari i pupkaci a to je fakt traparna nejvetsi. :)) Co je lepsi 13kg kolo a minimalni tukove rezervy a nebo 8kg raketa a 20kg rosolu na brade a kolem pasu. :)))

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Hmm, je přece jen při jízdě trochu rozdíl mezi živou a mrtvou váhou.

          A máš vůbec tušení, kolik obětí, úsilí a peněz stojí zapěstování 20kg kvalitního funkčního rosolu?

          0 0
          • Yura  

            Penez ani moc ne. Ty nejvetsi sracky po kterych tuk roste nejlepe patri mezi ty nejlevenjsi a na kalorie nejbohatsi..

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              A myslíš, že majitel odlehčené super-duper rakety za 50+ tisíc má rosol z kabanosu ve slevě? Drahý rosol se musí vozit na náležitě drahém kole.

              0 0
              • Yura  

                Tak z plodu more a svickove z Argentiny se tloustne blbe.. Kdo se stravuje kvalitne a jeste k tomu jezdi na kole, tak je skoro az nemozny, nabrat vanu.. Ale pridej tam nejake klasicke ceske prasarnicky a pujde to samo. :))

                0 0
            • AussigBiker  

              Omyl, je to strašně drahý. Chlast a jidlo zdražuje stejně jako ostatní, mě to stálo strašně peněz :)

              0 0
    • atty  

      Tak jasně :) Ale je samozřejmě účelem mít kolo v dané ceně relativně co nejlehčí a v téhle kategorii a ceně prostě slušné HT MTB na hliníku s větším rámem, se vzduchovou vidlí, bude mít někde kolem ± 13kg. To není vcelku problém a jedince, co nenajezdí tisíce kilometrů za sezonu a nemá srovnání – u toho to problém nebude rozhodně. Bavíme se o kategorii turista/hobík.

      Nicméně i tak je jednoduše dovoditelný, že lehčí kolo prostě pojede trochu lépe (pokud budou samozřejmě dodrženy další zákonitosti). Chlap se stejnou vahou a stejným výkonem pojede na 10kg kole rychleji, než na 13kg (když nepojede furt jenz dolekopcom).

      Kdyby na aktivní hmotnosti vůbec nezáleželo, neřešily by se u závodníků rozdíly pád desítek gramů.a UCI by nestanovovalo limity váhy (protože výrobci jsou schopni prostě ty kola udělat ještě daleko lehčí, zvlášť u silniček)

      Sám jsem to poznal (ač nemám watmetr a nejsem nijak trénovanej), tak po „přelezu“ z 13kg hliníku (se kterým jsem byl ale maximálně spokojený) jedu stejnou trasu, se stejným tepovým průměrem (asi tedy i podobným výkonem) na 10kg karbonu o cca. 1–2km průmerem rychleji. Že mám na sobě těžkej batoh (protože tahám spoustu věcí, co kdyby se něco po…) a na kole mám půl kilovou brašnu na řídítkách je už jedno, to jsem měl i na 13kg Cube.

      A že mi nabušenej mladej 70kg hobík na 13kg kole ujede je vcelku jasný, řeším jen to, že s 10kg kolem mi ujede ještě rychleš :)

      0 0
      • Yura  

        Ja sem nikde nenapsal, ze na vaze kola nezalezi. Ja jsem z ****** napsal, ze muze tu vahu komplenzvat jinde..

        0 0
    • palo7  

      psal jsem to už víckrát, ale tohle se prý dá koupit za 28,což je podle mně dobrá nabídka

      http://www.koloctm.cz/…cervene.html

      0 0
    • atty  

      Jestli se dá koupit běžně za 28, pak je to opravdu slušná cena i kolo. Ale já všude vidím ceny cca o 10 vejš.

      0 0
    • engineer  

      Ešte sa vrátim k tej geometrii ramu. Pisali ste mi, ze mam kratsie nohy v pomere s trupom a vyhovoval by mi skor dlhsi a nizsi ram. Co to znamena v reci cisel? Top tube 620 mm, 630 mm, 650 mm alebo…?

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Znamená to, že z 19" kol zkoušej spíš ta s delší geometrií.

        0 0
      • michomin  

        Milý inžinýre, podle toho, co píšeš, je jasné, že v oblasti geo to máš v hlavě srovnané víš co a jak. Ten Ghost, co jsi vybral, má pro pro tebe správnou velikost, jak výšku, tak i délku, o tom jsem přesvědčen.Vhodné rámy by měly oscilovat velikostí kolem s nevelkou odchylkou.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.