• speedo88cz

    Zdravim…Keby ste mali na vyber do coho by ste radeji sli mtb … 26 nebo 27,5… prosim aj zduvodnite … dekuji

    0 0
    • Dawem  

      Spíš si polož otázku 29 nebo 27,5(650b), za mě 27,5.

      0 0
    • ememem1  

      to je otazka. tiez nad tym aktulane meditujem kvoli drahej novemu biku.29 urcite nie, nejdem to rozoberat ale neposkytuje to na jej fyzicke parametre a styl jazdenia nic.

      aktualne sa daju 26 biky kupit kua vyhodne, cim vyssi model tym vacsia zlava. v nemecku aj do 50 %. cize napr. 8 tisicovy bike za 4.2 litra co je slusny rabat.

      rozdiel medzi 26 a tzv. 27.5 (kedze to v skutocnosti ziadny 27.5 neni) je naprosto marginalny a tvrdim ze v praxi nepoznatelny. ak nadodou aj hej tak urcite nie v hodnote 4000E.

      cely problem je ze 26 je objektivne naozaj dead a neviem odhadnut co s tym bude za 2–3 roky. tak ako dnes uz neni slusna vidla na V-ka tak nemusi byt o par rokov na 26. rovnako tak napr. plaste, uz tento rok som mal trocha problem zohnat konkretny model pre seba a ked som nejakym nedopatrenim skoncil par dni na garde tak kamos nebol v stave tam zohnat nijaky 26 plast ani dusu. plast sme nakoniec zalepili a dusu doniecol chlapik z mecki's bike vlastnu z domu.

      som ti asi moc nepomohol ale aspon ams o com rozmyslat, budem to tu sledovat :-)

      0 0
      • speedo88cz  

        dekuji za nazor

        0 0
      • Muf_Bike  

        Blbost. 26" tu bude stejne jako tu bude 29". O to se klidne vsadim. Jinak k dotazu vyse…at si na to sedne mi treba 27,5 vubec nepasovala. Nejak jsem se v prudsich vyjezdech nemohl najit. Ale zase nelamu hul. Precjen jiny ram a spol muze byt jina kava. Takze za me testovaci jizda…

        0 0
        • ememem1  

          co tu bude? na buduci rok neni 26 uz ani ako middle class. tiez sa mi to nepaci ale musis sa s tym zmierit.

          0 0
        • Tina  

          Máš pravdu. 26ka tu stále bude.

          .

          .

          .

          .

          .

          Na detských a dámskych bajkoch do 4tis Kč prípadne custom bajkoch pre veľmi malé postavy. Stačí si pozrieť špecifikácie OEM v ČR a SR. Napr. Dema Senice nebude vyrábať žiadny model na Alu ráme na 26" kolách. Iba na oceli do 6.500,– Kč. 27,5" bajky má pre MY2015 od 7tis Kč ;) Ak aj nejaký OEM ponúkne v roku 2015 26" v drahších modeloch tak buď vypredáva staré zásoby zmontovaných bajkov, alebo má ešte kopec rámov skladom. A to z veľkou zľavou ako vyššie písal MMM1. Prečo myslíš, že sa 26" vypredávajú pod cenu?

          0 0
          • winter78  

            Ale no :-))…Nové 26 sa možno vyrábať prestanú, náhradné diely sa ale vyrábať budú minimálne v nasledujúcich 50-tich rokoch. Alebo si myslíš že 26 "vozový park , ktorý má dnes doma (ešte stále) drvivá väčšina, sa len tak šmahom čarovného prútika zmení na 29 alebo 27,2 ???

            0 0
            • scret  

              a proto dneska vsude vidis topovy vidle na vecka vid?:)

              0 0
              • Gabbo  

                a bez tapper sloupku

                0 0
              • pocestny  

                A zmizely snad topové vidly na véčka šmahem čarovného proutku nebo to pár let trvalo?

                Ony ty díly opravdu ještě přinejmenším pár let budou (pravda, těch 50let trochu přehnal). Takže pokud si dnes koupím solidní 26" bike, tak jsem v pohodě, protože hádám, že 5+ let ty díly ještě budou, a upřímně řečeno 5 a více let starý bike nikdo nebude opravovat top díly. A až bude někdo kupovat v roce 2019+ nový bike, tak se rozhodne podle situace.

                0 0
                • ememem1  

                  hm, si dobry, ja teda uplnou nudzou netrpim ale kupovat si kazdych 5 rokov novy top bike za 7–8 litrov tak to mas slusny rozpocet. otazka je ci je to uplne bezne.

                  0 0
                  • pocestny  

                    Dobře, takže ty jsi ochoten si na nějaké 5–8 let staré kolo koupit třeba top vidlici třeba za 1000 Eur, aby to pořád bylo top kolo? A bude to díky této investici pořád top kolo, nebo to bude pořád jenom staré kolo ‚kdysi top‘ s novou vidlicí?

                    Nedávno jsi psal, že si kupuješ hotely, takže možná ano. Ale mě to příjde jako zbytečné utrácení na staré kolo. Mnohem realističtěji to vidím tak, že lidi, kteří mají budget na top kola, tak chtějí jezdit pořád top kola, a 5–8 let stará kola posílají do světa, mnohdy i dříve.

                    0 0
                    • ememem1  

                      ale ano, to mas pravdu ze za 5–8 rokov to moralne zastara aj ked na nom moc nejazdis. a ked ho riadne jazdis tak ej docela dobre mozne ze je na vyhodenie.

                      lenze ked kupis bike za 8 litrov tak ho o rok horko tazko predas za 3.5–4, skor k tym 3.5, neskor este o par stovak horsie. a to uz musis iny fanatik aby si toto kazdy rok dva riesil a dofinancovaval. a ak ti nahodou do toho prijde aktulna modna haluz tak mas problem sa ho vobec zbavit. si pozri za co sa dnes predavaju top 26 biky spred 3–4rokov.

                      takze z mojho pohladu kupit si na 5 rocny bike dobru vidlu alebo kolesa neni nijaka haluz.

                      0 0
                  • pocestny  

                    Já se držím v mezích do 2500Eur, klasika 26" a neměním kola podle módních vln. Muj koment výše se týkal pouze toho, že souhlasím s Winterem78, že ty díly nezmizí hned z trhu. A hlavně toho, že nemá smysl strkat top díly na stará kola.

                    0 0
                    • ememem1  

                      hned ne ale o dva tri roky tazko povedat. nedavno bol v BM rozhovor z PDM roznych brandov prave na tuto temu, vsetci sa dusovali (DT, Conti a pod.)ze aj ked poziadavka 26 componentov na nove biku je rovna nule este urcite „nejaky cas“, „minimlane 10 rokov“ a pod. budu 26 podporovat „v plnej miere“. realita bola ovsem taka jak som napisal vyssie, to ze su este neznamena ze icvh zosenie vtedy aked potrebuejs. bohvie co z toho bude za par rokov.

                      0 0
                      • pocestny  

                        Tak jasně, ten pokles hodnoty, zvlášť při změnách trendů, je děsivý. Bike není horší, než byl před rokem, ale marketing u novinek evidentně funguje.

                        Sice neumím předpovědět, co příjde, představit si umím cokoliv*. Ale úvaha ‚co příjde‘, by pro mě nebyla hlavním kritériem pro výběr, mnohem víc bych řešil aktuální potřeby (vhodný setup pro danou tělesnou konstituci a styl jízdy). A nebo mi příjde užitečné řešit, jak jezdí konkrétní model a proč. Ale tak se mi zdá, že speedo88cz nic z toho neřeší. Proto mi toto vlákno příjde celé přitažené za vlasy.

                        *) Klidně by se mohly v XC udržet všechny 3 rozměry, přičemž 26" budou osazovat na XS/S. Velikost 27,5" můžou osazovat na M/L, a 29" na L/XL. Nebo mohou výrobci dělat kombinace dvou rozměrů na 1 kole. Mimochodem oboje příjde Tině, jako absurdní nápad. Budiž. Jednotná délka zadní stavby u fullu vel. XS až XXL mi taky nepřipadá OK.

                        0 0
                • scret  

                  no zrovna u tech vecek to bylo relativne rychle… Defacto hned, jak vyresili tuhost XC vidli na kotouce:)

                  0 0
            • Georrge  

              proč si myslíš, že přišli s 29 a 27,5 no právě proto, aby lidi začali obměňovat staré kola :) a nedostupnost komponentů to jen urychlí.

              0 0
      • AdamosR1  

        Líbí se mě, jak dost lidí mluví o tom, že rozdíl výšky ráfku 2,5cm ( mezi 26 A 27,5 ) nejde poznat atd. Keci. Musí to poznat i lama…Berem v potaz, že obě kola jak 26 tak 27,5 mají stejně vysoký a tlustý plášt.

        0 0
        • Tomáš  

          Kdes vzal 2,5 cm, je to 14mm na poloměru a poznat to jde jen na totožném rámu při přehození kol tím, že se zvedne střed a tím to zprasí geo. Imho je to marketingová ********** od Scotta, aby se jim zlepšily tržby.

          0 0
          • AdamosR1  

            Umýš číst ? Asi moc ne? Psal jsem výška ráfku vyšší o 2,5 cm. Ne poloměr. A v tom mám pravdu. 584 vs 559mm. A tady tyto keci že 27.5 vymyslela nějaká značka, protože nezachytila nástup 29 je taky blblost. Ty kola 27.5 už tady byly déle… Navíc mě se cirkusově malý kola 26 fakt nelíbí a 29 je už moc velký.

            0 0
            • Tomáš  

              Číst umím, ale tipl bych si, že někdo z nás dvou neumí vyjmenovaná slova…

              0 0
              • AdamosR1  

                klasický rýpání…Jak dojdou argumenty, tak se hledají chyby…Já píši rychle a neřeším chyby. Nikde na forech jsem je neřešil..Nezabívám se tím , protože mě to je na netu kde mě nikdo nezná u ******. Ale jo vem si slovník a lušti jestli můžeš koment poslat…d.

                0 0
                • Tomáš  

                  Slovník netřeba. To, co většinu zajímá při přechodu z 26 na 27,5 je vždycky poloměr – o kolik zprasí výšku středu, jestli se vejde do zadního trojúhelníku, atd… Číslo 25 mm má vliv jenom na vzhled. Prdel byla, že když jsem měl Trail Kinga 2.4 na svých milovaných 26" kolech, tak kámoš když dal vedle toho svoje kolo s HD 2.35 650Bééé( skoro obdobná šířka, okolo 59mm oba pláště ), tak rozdíl v průměru kol byl do 8mm. Dost by mě zajímalo, jestli bys poznal rozdíl mezi 26 vs 27,5 v tomto případě…? Podle mého, kdyby to nebyla masáž, tak by výrobci plášťů začali dělat objemnější pláště pro 26 ( u XC něco jako RK 2.2 Supersonic ) a bylo by vyřešeno…

                  0 0
                  • kubad  

                    ale notak, k čemu budou na XC 2,4Trail Kingy?

                    je potřeba srovnávat srovnatelné, když vemu snowbike 27,5" a postavím vedle XC 29" tak to bude taky stejně velký :D

                    a věř tomu že rozdíl mezi 26" a 650B poznáš

                    0 0
                    • Tomáš  

                      Na XC jsem uvedl jako příklad RK 2.2 SS. TK je AM/EN plášť

                      0 0
                    • Mr.Duck  

                      Ja teda ne. Mozna to bude min obratny na Shore v pomalym supr technickym terenu, ale jinde sem rozdil nezaznamenal..

                      0 0
                  • JFtryall  

                    Hmm muj Hans mel skoro 62mm. Nevim jak vy, ale rozdil v rozbitym terenu, korenech, technickym vyjezdu atd atd je oproti 26 tak zasadni, ze nema cenu to vubec resit. Jen blazen by bral 26 palcu zpatky po svezeni na stejnym set-upu v 27´5. To je proste fakt a neudela se s tim nic. :-)

                    0 0
                    • kubad  

                      tak tak,

                      0 0
                    • Tomáš  

                      Věřím, že ty to poznáš, ale asi proto, že jezdíš o dost jinej level, než většina lidí tady, kdy tě každý správně přidaný, nebo ubraný milimetr na nějakém místě může o něco zrychlit. Pláště byly úplně nový, pravda, že Hans asi na 21 ráfku, ale tím jaký je TK mastodont, tak rozdíl v průměrech byl skoro smazán

                      0 0
                      • JFtryall  

                        Hele jediny co potrebujes vedet jakej je rozdil na XCcku mezi Ralphem 2.1 a 650b Ralphem 2.1 a na Enduru mezi Hansem 2.35 a tim stejnym v 650b. A ten rozdil je patrny v kazdym ohledu a kazdym jizdnim rezimu, nic vic nic min. Je jedno jestli jedes svetak nebo pro rohliky.:-))

                        0 0
                        • Tomáš  

                          Rozdíl ve velikosti kol jsem vždy zkoušel na jiném rámu, s jinými plášti, nikdy na svém kole s plášti, na které jsem byl zvyklý a nejvíc mě vždycky rozložila změna geo a chodu odpružení, které jsem poznal okamžitě a na další vjemy asi nezbylo místo :-))

                          0 0
                    • Mr.Duck  

                      Ne.

                      0 0
                    • goofy  

                      Kecy. Vaha navic, prinos prakticky nulovy. marketing, tecka. S vetsimi koly se snizuji zdvihy, takze to stejne vic neprejede…

                      0 0
                    • pepino  

                      Že nás ty mrchy desítky let nechaly vycukat na 26", když je jeden a půl palce tak božskej rozdíl.

                      0 0
            • Vilém  

              Tak to bych rad vedel, na cem jsi jezdil doted?

              0 0
            • BB  

              Že jsme na těch cirkusově malých kolech ale vydrželi jezdit let. Ještě se mrknu na tvoje starší přízpěvky, abych se ujistil, že jsi ti ty malý kola vadily už hodně dlouho. Určitě jsi ten, kdo jenom nepodlehl reklamní masírce.

              0 0
        • Peslezedirou  

          Nevím, jaký je to rozdíl ale…když se kdysi jezdily pláště, které byly široké 2,1 ale na vyšku byly dost nízké, tak jsem si koupil první pythony, které byly na svoji dobu strašně vysoké, tak jsem to celkem poznal, převody to utvrdilo, takže změna 26/27,5 bude, ale ne zase tak velká (ale poznat to v praxi bude)jako při přechodu 26/29.

          0 0
    • Chlebovnik  

      šestsetpadesát bé

      0 0
      • Radovan84  

        26" forever.Už se na tu masírku vyserte.Při sjezdu lepší a při stoupání lehčí.Neřešit-jezdit-nekoukat na reklamní spoty!

        0 0
        • fargo.  

          Líp bych to nenapsal.

          0 0
        • petr0x  

          Souhlasím. Ať to vymyslel kdo chtěl, výsledkem je hlavně zvýšení tržeb. V praxi to má důsledek větší rozmanitosti dílů a pro koncového zákazníka vyšší náklady.

          Větší rozměr kol můžou ocenit dle mě pouze osoby s vyšší postavou a opravdoví závodníci pro specifické typy tratí. Pro 80% cyklistů (nepočítaje městské pojížděče) to funkční význam nemá, jediným důvodem může být vzhled a síla chuti být „in“

          0 0
    • Mr.Duck  

      Kdybych mel k mani stejnej model ve 26" a 27.5", nevidim duvod brat 27.5". Chovani je ± stejny, 26 bude lehci a budou na to chvili levnejsi dily..otazkou je, aby byly k mani za par let, kdyz se vsichni zblaznili a prestavaj 26 delat :-/ Obava, ze nesezenu gumy/rafky by asi bylo jediny rozumny zduvodneni nakupu 27..

      0 0
      • kubad  

        které konkretní díly myslíš?

        ráfky? pláště? a tím bych řek že to končí

        0 0
        • Mr.Duck  

          Rafky plaste vidlice. Prvni dve kupuju docela casto, a uz ted mam problem rafky shanet..plastu mam nastesti este zasobu :)

          0 0
          • Chlebovnik  

            Souhlas. Doufám, že si tady nikdo nemyslí, že když 650b vytlačí 26ky do entry-level cenové kategorie (což už se děje), tak výrobci plášťů, ráfků a vidlic budou i nadále vyvíjet nové high-level produkty i pro 26ky. Ne, nebudou.

            0 0
            • Pitrisecek  

              presne tak, je to jako u starsich aut. Zkuste dneska sehnat neco na Felici nebo jednickovou Octavii :-D

              0 0
              • pocestny  

                Vy byste si na stará auta typu felície ještě kupovali nějaké top díly?

                0 0
            • Pitrisecek  

              presne tak, je to jako u starsich aut. Zkuste dneska sehnat neco na Felici nebo jednickovou Octavii :-D

              0 0
            • Pitrisecek  

              presne tak, je to jako u starsich aut. Zkuste dneska sehnat neco na Felici nebo jednickovou Octavii :-D

              0 0
              • goofy  

                Felicii serviduju docela casto a sehnat dil je mnohem mensi problem, nez na soucastne kary…

                0 0
          • Georrge  

            a jeste bych dodal ramy :) cele zapletene kola a dalo by se rict i vyprodejove kliky s prevodnikama nevhodnyma pro vetsi kola.

            0 0
      • goofy  

        Vidle pujdou pripadne nasadit 27,5. Gumy a rafky casem moooozna budu problem. Zatim je to naopak…

        0 0
        • Mr.Duck  

          No jestli je stav v BC nejakym ukazatelem (prece jenom tu kola lidi obmenujou castejc), tak potes. Tady uz sehnat 26" rafky neni vubec prdel ani na DH. 27" pochopitelne maj vsude..

          0 0
    • gargamel  

      Čim větší, tím lepší, takže z tvojeho výběru 27.5, ale pozor, může to být jen přestupní stanice k 29er ;)

      0 0
    • Vanis  

      26 – klasika ale na ústupu :( od XC na DH

      27,5 rozumná volba, vhodné jak na HT tak na full… na 172cm jasná volba 650b hrává kola univerzalita na vše:))

      29" mnohem jistější ale při menší ovladatelnosti vhodné víc na XC na trailu nevim.. nevim.. moje dvě držky na supermana s Konou Process 111 :DD mám 170cm

      0 0
    • lalajda  

      Na nákup 26tky je nejlepší čas. 27,5 je jen marketingový tah. Jezdil jsem obě a zásadní rozdíl, kromě ceny nenašel.

      0 0
      • JFtryall  

        Asi si jezdil malo..:-)

        0 0
      • winter78  

        Ja som zasa nenašiel veľa rozdielov medzi 29" a klasickým 28" crossovým bikom . Len v pohodlí, vzhľadom na objemnejšie 29" plášte a vo väčšom zdvihu vidlice ktorá toho poberie viac než crossová. Oboje dobre odsýpa po asfalte (ak sú 29" gumy dostatočne natlakované) a oboje je ťažkopádne a nemotorné v teréne (tu vyhráva 29" práve pre tie vyššie spomínané plášte a vidlicu). A preto ja by som do budúcna uvažoval o 29" ako o komfortnejšej náhrade crossa.

        0 0
    • Ondra P.2  

      650b / 27,5 bez zbytečných keců okolo.

      0 0
    • Tomcat  

      Po problémech sehnat 2,4–2,5 endurofr solidní plášť bych už znova aspoň rok dva nechtěl.

      Upřímně v kategorii AM, EN,FR mě dojímají ty názory crosskántristů co po technické stránce jezdí „hovno“.

      29 „enduro“ člověk víc potká na Jizerských panelkách a Barandovký stezce než na technických trasách.

      Blbý je že ve střední třídě není u solidních firem moc na výběr, Spešl, Trek, Canyon, G atd… šli s módou co by je odlišovala od nižšší střední třídy.

      Netrvalo hlouho a s 27,5 nebo 29 přišly i Merida, Apache, Author a jiní konfekční výrobci.

      Na druhou stranu fratůn co nechápou fyziku setrvačníku bude při padat větší kolo jako hrozně in , obzvláště pokud tomu bude dělat reklamu nějaká maratonová star.

      Ne 27,5 má význam jen pro cestou nahoru. Na technické trasy je ta hmota většího kola jen další síla na straně jezdce kterou musí překonávat.

      Prostě nemáš na výběr 26 je jen pár modelů nebo výprodej. 27,5 je rozjíždějící vlak kde není jasný jak to ještě dopadne. 29 nechme dlouhánům a epo-pozitivním jedincům.

      0 0
      • lukysheck  

        Tak dneska na singltreku vyzkoušený 26", 27,5", a 29", HT, komponenty a velikost rámu dejme tomu stejný, 26" jede normálně:-), 27,5" jede znatelné líp, míň drncá, krásně se s ní zatáčí, pecka. 29" frčí ještě líp, líp žehlí nerovnosti, ale už není v těch trailech tak obratná, do kopce to chce víc zabrat…

        Za mě tedy 27,5" je super upgrade z 26", je to určitě pro všechny kdo chtějí další level, 29"ku chce vyzkoušet a komu prostě sedne, jinak v každý velikosti kol je malý a ale při jízdě hodně znatelný rozdíl!! A to píšu jako hobby jezdec…

        0 0
        • Tomcat  

          krásně se s ní zatáčí… …říká ti něco taková věc jako gyroskop?

          Když se budou ty kola lišit jen průměrem musíš na to zatočit u 27,5 a 29 vynaložit víc síly.

          Problém je v tom že jen málo kdy seženete na chlup stejný výplet a obutí.

          0 0
        • pepino  

          Tak to zkus se zavazanejma očima, abys nevěděl, na čem sedíš.

          0 0
      • goofy  

        Docela me potesil Transition, ze vydal novy EN bike na 26" kolech. Aspon nejaka vlastovka.

        0 0
        • Tomcat  

          Tak 44000,– bez DPH a cla za rám mě nepřijde zrovna na Transion super.

          0 0
          • Mr.Duck  

            Jak rad bych ted shanel ram za 44k…

            http://www.specializedconceptstore.co.uk/…35805/15demo

            0 0
            • Tomcat  

              Demo v carbonu je Demo a né taková „merida“ agresivního stylu jako je Transition

              0 0
              • Mr.Duck  

                Merida ma k Transitionu hodne daleko :) Transition bych zaradil mezi par z mala znacek co mi prijdou zajimavy..

                0 0
            • goofy  

              Ty to opravdu chceš? Vždyť je to škaredé, předražené a určitě plné atypů jak je u Spešlu zvykem… :-)))

              0 0
              • Mr.Duck  

                Ja teda na svejch speslech zadny atypy nemam, a tohle snad taky nic zvlastniho nema :)

                A chci, na zivo je to moc pekny :P A zkousel sem se projet na jinejch novejch DH kolech, a nic me tak neoslovilo..

                0 0
            • logoman  

              A nestacilo by ti 2014?

              http://www.lyze-kola.cz/…14-vell.html

              tady je cely za nizsi cenu nez je tenhle ram :-)

              Ta prirazka u top modelu je masakr … :-D

              0 0
              • Mr.Duck  

                Cena super, ale podle fotek to bude jety ne?

                Uprimne bych o tom za ty prachy premejslel, ale ac mi 27" smrdi, neni uz uplnej med sehnat tu rafky na 26, a bojim se ze za rok to nebude lepsi..

                0 0
                • logoman  

                  Ja myslim, ze je novy. Rafky kdyztak koupis v CR … :-D Stejne to je zvlastni, ze tam vseci vymenili behem jednoho roku kola za 650B?

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Vice mene. Znam tu dost lidi co meni kola po sezone – prece jenom kdyz chleba stoji kilo, tak koupit si kolo uz neni o tolik drazsi :)

                    Na DH ma vetsina furt 26", ale shopy maj prevazne tezky nesmyslny rafky, a kdyz chces poradny, vyber je dost omezenej..

                    Jako pochopil bych to kolo, ze podle webu bude novy, ale podle fotek ma nepochybne odrenou kliku tam, kde ji trefujes sutrama, a ram vypada ze je trosku osoupanej..nevim ti. Sem teda trochu nahlodanej, ale zas je to o generaci pozadu :( Ale je to S-works, a ja setrim na obyc karbon 1…:-/

                    0 0
                    • logoman  

                      Ja myslel, ze zase tolik nenakupuji, protoze i kdyz jsou tyhle kramy pro ne pomerne levny, stoji je sileny prachy jiny veci, jako skola, bydleni, doktori apod …

                      Imho to je nejaka predvadecka, kterou vozili po vystavach a stala nekde na stanku. Rek bych, ze ostrou akci nezazila.

                      Jeste maji tu nizsi carbonovou verzi

                      http://www.lyze-kola.cz/…-l-2013.html

                      Obcas maji na podzim dobry akce, treba meli carbon enduro ze 135 ⇒ 90k akorat jen M …

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        No naklady na zivot tu sou jako *****, o tom zadna. Ale to kolo mezi nima neni tak velka polozka, jako mezi nakladama na zivot v CR. Rekneme, ze v CR se da celkem vyzit za 10–15k na mesic, cili kolo stoji jako 10 mesicu ziti se vsim vsudy. Tady te zivot stoji cca 2× tolik a vic, cili to kolo je jako 5 mesicu bydleni/jidla atd..

                        Predvadecka by to mohla bejt, ale ta klika, to se ti proste stane jedine pri jezdeni – zeptal bych se na to. Ale rikam si, jestli brat starsi generaci, este z CR, coz by moh (ale nemusel) bejt problem pri zaruce..kazdopadne me ceka este par mesicu setreni, a to pocitam ze uz tam nebude, takze je to celkem passe :)

                        0 0
          • goofy  

            Tak žádná láce to samozřejmě není (bohužel), ale všechny obdobné značky prodávají rámy za ± stejnou cenovku.

            Nebo se ti snad zdá, že je Transition nějaká low end značka ala Merida apod.?

            0 0
            • Tomcat  

              Jo zdá

              0 0
              • goofy  

                Tak to pak jo. To je tvůj problém. Nějaký důvod, proč se ti to zdá jako Merida?

                Které značky jsou potom podle tebe kůl? Santa Cruz? Božský Spešl? Nebo Author?

                0 0
                • Tomcat  

                  Za ty cca prachy by šlo i Banshee Rune a tomu věřím krapet víc než Trasition jako zástupce jedné z mnoha modních značek. Jako Cove, Sarace a jiné.

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Mi rekni, jakej je rozdil mezi Banshee a Transition. Obe znacky od sebe deli akorat tak CA/US hranice, maj podobnou filozofii i lidi kolem. Rune je super bike, ale to treba Covert taky, kupovat ted EN kolo, tak urcite vybiram od obou znacek. Cove ma treba na druhou stranu v jejich domacim shopu tak kysely lidi, ze me to odradilo..kdyz nepocitam kolik jich Skaut zlomil :)

                    0 0
                  • honhav  

                    imho je to jedno, a to mam runu…

                    vyhodou banshee muze byt, ze pro prechod z 26 na 27,5 neni treba menit ram, staci vymenit patky… Nekdo by mohl negativne vnimat zmenu geo., ja jsem asi drevo a me runa na 27,5 funguje porad stokrat lip nez umim jezdit… Jen ted premyslim jestli neotocim vlozky a neshodim hlavu z 66 na 65st…

                    0 0
                    • Tomcat  

                      Problém bylo třeba v ČR sehnat enduro/fr plášť na kráme nakonec objednáno na Chainu protože ty xc prezervativy co tu majsou výsměch.

                      Geometrie problém ani tolik není jen se tomu nechce tolik do zatáček.

                      0 0
    • speedo88cz  

      :))) presne som vedel ze to takto dopadne :) dve skupiny :) budu muset poridit obe i 26 a 27,5 … neco na nich odjazdim , poskusam, popadam a to co mi bude min vyhovat pujde zene :P

      0 0
      • pepino  

        Nedávno byly dvě 26 a 29 skupiny, co se hádaly a společně smály marketingovému blafu 27,5. Dnes už je třetí skupina 27,5, za chvíli 28 a tak dále, jen kroutím hlavou.

        0 0
        • teffe  

          A vůbec bych se nedivil až za pár let nějaký velký výrobce přijde na trh se znovuzrozenou 26" a seznamem nesporných výhod tohoto rozměru. Jakmile bude trh naplněný 29" a 27,5" bude přeci potřeba natlačit do zákazníků zase něco jiného. Nebo se začne zkoumat a vyleze rozměr 28,25.

          0 0
    • corben  

      Jak se komu na cem jezdi je asi dost subjektivni a trochu mi to prijde jak ptat se ktera barva kalhot je lepsi ;).

      Tady je porovnani par meritelnych udaju (26 vs 27.5 vs 29): http://www.my650b.com/…50b-275.html (vzhledem k nazvu domeny je asi zrejme, ktery rozmer je nejlepsi:).

      Osekana verze v cestine: http://mtbs.cz/…ike-technika?…

      0 0
      • nitraq  

        Ano, opět Giant a opět jejich marketingová matematika…

        0 0
        • Mr.Duck  

          Slusny :D

          Libi se mi, jak se nikde nepise, ze 27.5" nema 27.5", coz u vetsiny tech obrazku, co ukazujou jak je 27" bliz ke 26" nez k 29" celkem presne vystihuje to, ze 27 je bliz ke 26 nez ke 29 :D Vysokoskolska matika, rek bych.

          Zajimava je akorat ta kontaktni plocha, ale tvrdit, ze sem to nekdy v praci pocitil urcite nebudu..

          0 0
          • Mr.Dan  

            V práci nebo v praxi? ;)

            Jinak ono to ve skutečnosti skutečně JE 27,5, přičemž ale 26' je ve skutečnosti cca 26,5 a 29er je prostě 29'.

            0 0
            • Mr.Duck  

              Tak to uz je pak ciste o velikosti plaste zejo, 559mm je ~22", a tudiz s 2" plastem mas 26".

              650b ma 584mm ~= 23", cili s 2" plastem 27".

              29" uz ma ale 622mm, coz je ~24.4", 28.4" s 2" plastem, ten rozdil je tam vetsi.

              Jednoduse receno (584 – 559) < (622 – 584)

              Je jasny ze 2" uz dneska snad nikdo nejezdi, ale pri zachovani velikosti plaste bude rozdil stejnej :)

              0 0
              • Mr.Dan  

                Já zase vycházel z reálnejch/nor­movanejch průměrů nasazenejch plášťů, kdy 27,5' plášť má mít 698mm (a má), 29er má mít kolem 736mm a 26' kolem 673mm. Pak ty palce seděj zcela, právě až na 26.

                0 0
                • Kalic  

                  „Zcela“ ???

                  673mm = 26.29"

                  698mm = 27.27"

                  736mm = 28.75"

                  Mimochodem odkud máš ty normované rozměry plášťů?

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    sam si je prenormoval jednickou:)

                    0 0
                  • Mr.Dan  

                    Jeden palec je 2,54 cm. Takže zpátky ke kalkulačce, brouku… To je zajímavý, jak si je tady na BF každej druhej sebejistej svou neomylností a dává to druhýmu sežrat a přitom…

                    Jinak ty normovaný údaje jsou někde z americký verze Wikiny nebo tak někde.

                    0 0
                    • Kalic  

                      no tak mám asi širší palec, no :-)

                      Stejně by mě zajímalo kde bereš ty „normovaný plášťě“, jestli si je náhodou necucáš z tvýho normovanýho palce :-)

                      0 0
                • Mr.Duck  

                  No furt teda ale plati, ze mezi 26 a 650b je rozdil skoro presne palec, a mezi 650 a 29" skoro jeden a pul :)

                  0 0
                  • Mr.Dan  

                    No to nepochybně a právě jsem chtěl jen poukázat na to, že to platí jak pro rozměry ráfků samotnejch, tak i pro rozměry „normovanejch“ plášťů.

                    A taky na to, že označení 27,5 a 29er je v tomto smyslu naprosto v pořádku a blbě je jen 26 a tím je to zkreslený…

                    0 0
    • Starostasky  

      Jestli 26" nebo 27.5" není lehká otázka. Osobně jsem řešil tuto otázku před několika měsíci a nakonec jsem se rozhodl pro 27,5". Na rozhodnutí neměla vliv marketingová masáž, ale spíš to, že jsem jezdil dlouhá léta na 26" a chtěl jsem něco podobného a zároveň v tom hrál s svou roli trochu strach, že na 26" nebudou do budoucna k sehnání slušné komponenty. Každopádně 27.5" není špatná volba a chováním je opravdu blíže staré dobré 26". Takže za mě jasná volba 27.5". Jen musíme doufat, že se výrobci za pár let nezblázní a nepřestanou tento rozměr vyrábět s tím, že 26" bude zase in :)

      0 0
    • n04r3d  

      a do rámu/vidlice 26er se 27.5 kola nevejdou?

      vždyt nejvyšší 26 plášt má 2,5 palce což zhruba odpovídá 2,25 na 27,5

      a jestli se 2,5×26 plášt nevejde do 26er rámu/vidlice tak je to pěknej šlendrián

      0 0
      • Georrge  

        do XC rámů se takové gumy nevlezou docela často.

        0 0
      • kubad  

        XC rámy a vidle jsou na max 2,3"

        A 26*2.5" fakt není jak 27,5*2,25"

        0 0
        • Georrge  

          jen takový maličký dodatek k tomu druhému – 26*2,5" by mělo odpovídat (za předpokladu nepodvyživených gum) kombinaci 27,5*2,0" takže jak píšeš, opravdu ne jako 27,5*2,25".

          0 0
          • Tomcat  

            Jasné jenže to je zase vnější průměr kola. Jenže široký gumy se kupodivu dávají kvůli něčemu jinému než dnešní průměr…

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.