• Bjerndi

    Zdarec,

    celkem dlouho mi vrtá hlavou otázka, co udělá při závodech rozdíl v kolech. Vůbec se nechci přít o tom, že hlavní jsou nohy, ale může hrát významnou roli v rychlosti i kolo ? Samozřejmě myslím tím spíš minuty než sekundy třeba u závodu kde na kole člověk stráví hodinu a víc.

    Porovnávali jste to ? Předpokládám, že zkušenosti tu budete mít spoustu. Mě to osobně zajímá spíš co se týše x-terry. Jezdím víceméně v první pětině pole, ale nějakou tu minutu ztrácím a to zejména na rovině ( moc tomu nerozumím, že v kopcích mám menší problémy, asi málo nadupáno ) kde kolem mě borci relativně proletí a já je v kopcích dojíždím.

    Pro příští sezónu plánuju zlepšit efektivitu při závodění a samozřejmě, že hlavní bude zapracovat na nsjíždění, ale zajímaly by mě i další souvislosti :)

    0 0
    • SOBYS  

      Taky jsem o tom přemýšlel. Asi by nebyl problém porovnat rychlost v kopci při stejném výkonu/tepové frekvenci. Obě kola by musela být stejně vybavená (aspoň pláště a podobná zapletená kola). To, že ztrácíš na rovině bude hlavně malou silou v nohách. Podle toho co píšeš si postavou vrchař a to nejde s velkým výkonem po rovině moc dohromady. Zkus zařadit nějaké intervaly po rovině s těžším převodem.

      0 0
    • jonti  

      Možná jenom neumíš šlapat a nemáš sílu. V kopcích je to především o celkovém výkonu, ten máš dobrý i díky běhání.

      Poradil bych spíš jezdit rychlé roviny na vysoké kadenci jako nácvik efektivního šlapání.

      Jde se docela dobře otestovat, jestli máš tento problém: Dokážeš se dostat po rovině na silnici na stejné tepy, na které se dostaneš do kopce a udržet je stejně dlouhou dobu?

      0 0
      • garp  

        No to mně taky dost zajímá,nedokážu se dostat na takové tepy,jako mám do kopce.Co je špatně a jak to natrénovat?

        0 0
        • McBlacky  

          špatně je to, že máš slabý svaly. Natrénovat se na to dá, ale bolí to a trvá to dost měsíců, někdy i let

          0 0
          • garp  

            No slabý,spíš blbě trénovaný. Dřep udělám ze 170kg,vážím 74.Rád bych věděl,jak to trénovat.To že to bolí,s tím tak nějak počítám.

            0 0
            • blaf  

              jezdi kasi po rovine

              0 0
            • Rychlej turista  

              Rychlé kašoidní rovinaté intervaly s těžkou šajbou. Nejdříve krátké a postupně prodlužovat. Taky se dá jezdit intervaly tím způsobem, že začneš na 30 km/h a pomalu neustále zrychluješ a postupně přidáváš o zub těžší převod až dokud to jde. Jakmile neudržíš rychlost, interval skončil, nemá smysl se škubati dále. Později přidat jízdu mírně zvlněnou krajinou jako motorka – stejná rychlost i převod, kopec nekopec. Level nejvyšší je asi jízda za kamiónem, ale to už si musí vyhodnotit každý sám, jestli do toho půjde. Až dokážeš drtit 30 min. 3 – 5 tepů nad ANP, budeš na dobré cestě k samostatnosti, kdy se nebudeš muset bát jet i mimo balík :-D

              A na závěr má univerzální a trvale platná rada:

              Per tam velkou! :-)

              0 0
            • biker jura  

              no dřep je ti k tomu hodně platnej:D

              0 0
        • fousek  

          Lehokolo

          0 0
    • nox159  

      rozdil bude nula nula nula velke nic ;-)

      a zaspal jsi dobu 29ky byla in tak pred 5ti lety…

      0 0
    • Bjerndi  

      a když se vidím na fotce, tak bych řekl, že mi je malý :D i když rám velikostně sedí

      http://ivanovickysportovniden.rajce.idnes.cz/…N27.9.2014/#…

      0 0
      • Rychlej turista  

        Krátké to je…

        0 0
      • McBlacky  

        z fotky teda na závodní posed hodně krátké

        0 0
        • Kalic  

          toto je krátký i na výletní posed :-)

          0 0
          • Bjerndi  

            no jo, poslední dobou se mi to zdálo divný, připadám si trochu vysoko :D Ale ještě jsem znova koukal na velikost a ta prostě sedí, ale rám evidentně ne.

            Tenhle jsem dostal jako náhradní, když ten původní praskl a už se nedělal :)

            0 0
            • McBlacky  

              podle vytažené sedlovky vzhledem k rámu bych tě tipoval na dlouhý nohy a krátký tělo a ruce. Ale spíš to vypadá, že máš kratší nohy a delší tělo a ruce. Takže bys měl mít větší=delší rám a méně vysunutou sedlovku. K tomu delší představec a eventuelně širší řidítka nebo rohy pro natažení posedu na rovinky a stoupání

              0 0
              • Bjerndi  

                no spis mam kratsi ruce, podle nejakyho mereni na sportlifu. Nohy urcite ne.

                No asi budu planovat na dalsi sezonu novej bike, tohle je pozustatek kdyz jsem s kolem pred 4 rokama zacinal a byl teda menenej ram :)

                Vidim to na nejakou 29 s pevnym karbon ramem, ale prehled nemam vubec. Za kolik tak jde sehnat solidni lehci " raketa " ?

                0 0
                • McBlacky  

                  nevím co si představuješ pod solidní, ale 50+ bych si připravil minimálně. Pokud budeš chtít značku, tak 80+. V budget segmentu bych koukal na Canyon, mezi značkama podle ceníků co jsem měl k dispozici vychází pěkně Giant, naopak Trek, který měl dobrou nabídku letos to totál zabil, zdražil a změnil specku k horšímu. Spešl standart, solidní rám ale zbytek vzhledem k ceně slabota.

                  0 0
                  • jonti  

                    Ve vyssi tride kol je velmi dobry Cannondale, tam je specka takova, ze nemusis uz u kol za 100k nic menit.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Cože? :D Myslíš XT a tubeless ready Mavic Crossride s novýma nálepkama? :D A to si ještě 10 litrů připlatíš…

                      0 0
                      • fousek  

                        Takhle muzes rict ze treba Capagnolo Shamal jsou vpodstate Eurusy akorat maj keramicky loziska:-) Crossroc ma uplne jinej rafek, mozna i nabu, ale jinak je to Crossride. Jinak Flash za 80t. ma ZTR Rapid.

                        0 0
                        • JakeF  

                          Tak rozhodně to jsou kola pod úrovní Crosstrailů, takže srovnání s Shamaly je fakt mimo… A pokud kromě inovace ráfků na TLR, což je dneska nutnost, udělali i nějaký drobný změny i na nábách, na tom moc nemění. Navíc co si budem povídat, na bajk za 110 litrů by nepatřily ani ty Crosstrail. Seděly by tam tak STčka, když už zůstat u Mavicu.

                          Ale je mi jasný, že vzhledem k tomu, jaký kola prodáváš, se mnou souhlasit nemůžeš :).

                          Flash Carbon 3 je jiná písnička, ten je za těch 80 naopak celkem zajímavý kolo, snad vyjma brzd, který jsou otázka pár tisíc a plášťů, ale to je stejně spotřebák…

                          0 0
                        • McBlacky  

                          jenže rapid je úplně jinej ráfek než celá produkce ZTR a to včetně váhy.

                          455–500 gr dle internetových zdrojů, ZTR neuvádí váhu, nýtovaný místo svařený, ZTR tvrdí že jeich ráfky jsou handmade a rapid ale že je strojově…

                          prostě normál jebka, klidně to může dělat remerx nebo někdo jinej a lepit jim na to samolepky.

                          0 0
                          • JakeF  

                            ZTR uvádí 455g na 29". Prostě takový těžší Cresty s kalíšky.

                            0 0
                            • McBlacky  

                              tak nejen váha určuje ráfek. Já bych byl opatrný to rovnat ke crestům jen díky samolepce.

                              sám jsem je nejezdil tak to nebudu dál rozvíjet.

                              0 0
                              • JakeF  

                                Kamarád je vozí a odolností bych je ke Crestům klidně přirovnal, když je trochu seznámíš s kameny, tak taky nevydrží :). Na bajku bych je klidně nechal, při ostřejším ježdění stejně žádný XC ráfky nejsou navždy… Zato ty Crossroc jsou celkem výsměch a to ještě na XC za 110 dobrý, ale že to cpou i na 160mm fulla za 130, to už je maximální úlet :D.

                                0 0
                          • biker jura  

                            já mám rapidy na tréninkových kolech s 28 dráty a na závody mám crest s 32 CX ray dráty. no rozdíl ve váze je těch 100gr na ráfek (rapid cca 430gr v 650B) ale co se týká odolnosti tak je rapid odolnej mnohem víc na rány o šutry o kořeny než crest. s Crestem jsem si jednou klepl o ostrou hrany a už jsem pak doma rovnal a vyklepával patku, na rapidech takových ran už bylo a ani náznak. A co se týká tuhosti, tak mám taky pocit, že ty cresty moc tuhý nejsou, přitom vypleteno od Hnoje je to kvalitně, ale mám prostě pocit plavání v zatáčkách když ty kola prohazuju, což se děje poměrně často, takže srovnání mám (pláště samozřejmě stejný).

                            0 0
                            • McBlacky  

                              minimálně to plavání je fakt divný protože 32D na CX ray se proti 28 normál drátům musí projevit.

                              tak je něco jinýho závod a trénink

                              0 0
                              • biker jura  

                                nevím možná je to fakt jen pocit, nebo ty gumy byly nějaký měkkčí(jak už nebyly úplně nový, tak ta stěna změkla).

                                0 0
                              • biker jura  

                                no dnes jsem na dvorku zkoušel takovej „svůj“ test, kdy trochu nahnu kolo a zatlačím nohou na pedál v dolní úvrati (všichni tak zkoušej jak je kolo tuhý :D) No docela jsem čuměl když se mi dráty na straně kotouče před očima úplně povolily a prověsily. Tak nevím, jestli to nemám jen nedostažený, ale zase na omak když to stojí tak mi to příjde dotažený až dost.

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  to není normál, leda bys do toho skočil fakt moc.

                                  já mám CX ray 32D, lepený v křížení, takže to je dost nerelevantní srovnání…

                                  0 0
                                  • biker jura  

                                    no dnes jsem stranu u kotouče asi o pul otáčky dotáhl a zdá se že je to lepší, ale furt nic extra. Asi to mám z 26" kde se mi to zdálo vše tužší. Moc tomu nepomáhá ani zmrvená reba 2014, která taky není co bejvala.

                                    Mám taky 32D a celkem uvažuju, že bych to svázal jako ty. Čím se to prosímtě dělá a jak na to? klasicky sletovat pájkou, nebo smotat nějakým tenkým drátkem či jak? díky

                                    0 0
                            • bimjeam  

                              A koľko prosím ťa vážiš?

                              0 0
                    • McBlacky  

                      já si to nemyslím

                      Canyon má za 91,5 komplet XTR, WCS a SLR

                      Giant za 99 je na x01, custom carbon, 1600gr kola na rohatkových dt swiss (tipuju 350ky)

                      CD za 110 na XT, custom carbon, Crossroc

                      takže efektivně u CD bys musel dotlačit na kolech proti Canyonu 10, proti Giantu 6

                      0 0
                    • Greyhound  

                      To fakt ne, ja si chtel na jare koupit cannona cca. za kilo a byl z nabidky dost zklamanej – Crossridy strasny, osazeni dejme tomu, ale lefty bez locku na riditkach. Pak strasnej cenovej skok na teamovku, ktera se IMHO nevyplati,protoze Enve kola a drahy Cannondale kliky na praseni na zavodech zbytecnej luxus. K tomu X01 coz beru na maratony a normalni jezdeni pro cloveka s beznou vykonnosti spis jako nevyhodu.

                      0 0
                      • Greyhound  

                        …nakonec jsem si proto koupil lonskej model a jak jsem se na 29ku tvaril skepticky a bal se toho tak jsem z toho kola nadsenej a lituju jen toho, ze uz jsem si ho nekoupil driv :-)

                        0 0
                        • McBlacky  

                          napiš mi na mail v profilu – jestli teda budeš v sobotu v Krumlově.

                          0 0
                  • Bjerndi  

                    no 100K fakt nemám,to si myslím, že bych radši obětoval na dovolenou a poořádnej trénink.

                    Dostal jsem třeba slušnou nabídku na tohle kolo http://www.cyklopoint.cz/…1000–11305d/ ( názor ) ?

                    No a pak taky občas kamoši radí, ať za " někoho " závodím, že dostanu kolo ještě s lepší cenou…ale nějak mi nepřijde, že bedny v hnojácích někoho můžou zajímat :D

                    0 0
                    • jonti  

                      Hezke kolo. Doporucuji resit primarne geometrii a jak ti to kolo sedi, jak se ti libi a az potom pomer cena vykon.

                      0 0
                      • Bjerndi  

                        to byl spíš nástřel,jasně po této zkušenosti budu chtít vyzkoušet jak mi sedí různé geometrie.

                        Předpokládám, že kvalitní full začíná cenově úplně jinde

                        0 0
                        • jonti  

                          nemusi to byt pravidlem, kdyz sezenes neco na hlinikovem ramu na SLX nebo XT cena bude jen o neco vyssi nez karbon ht.

                          0 0
                          • Bjerndi  

                            a ciste teoreticky…pro cloveka ktery bude bike pouzivat na x-terry by bylo lepsi brat co ?

                            Zatim jsem se setkal spis s nazorem, ze lepsi je pevnej karbon 29 nez tezsi celopero ve hliniku.

                            0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Prilehavy dres misto modreho padaku na rychlejsi rovince taky znatelne usetri watty :-)

        0 0
      • xshreck  

        tyjo, takhle bych se někde asi přizabil :-D

        0 0
      • Bjerndi  

        posunul jsem sedlo dozadu a je to lepší, aspon si lehnu do řidítek :)

        0 0
    • Stendy  

      Myslím, že tohle ti rámcově odpoví. Neříkám, že tento příklad je dogma, ale měření je dělané za použití wattmetru, takže jedno z nejpřesnějších měření. Ve shrnutí ti to v jezdivém terénu, které je z principu více nakloněno 29", udělá 15W ve prospěch 29". Což je 30sec na hodinu závodu. Bude-li to techničtější terén, bude to ještě méně. Takže pro běžného člověka to rozhodně není důvod ke koupi nové 29, když je s 26 spokojen. Ke zlepšení stačí se jet cíleně párkrát projet navíc. Závoďák, který už nemá moc prostoru ke zlepšení (optimální trénink, příprava, která už zabírá maximum času, strava, regenerace, hmotnost, atd.) asi ocení i zlepšení o těch ± 30 vteřin/hod, jelikož se o pár míst posune. (Neřeším aktuální módnost jednotlivých rozměrů kol. Každý, at si jezdí na tom, co se mu líbí a co mu vyhovuje. Debat na téma 29" (27,5) je nejlepší, nebo 29" nebrat, jsou tu mraky. Jenom poukazuji na to, že až takový zásadní rozdíl mezi jednotlivými řešeními není.)

      www.Birel, cykloškola, 29" vs 26".

      http://www.youtube.com/watch…

      0 0
      • zbartos  

        Díky !

        0 0
      • tomxxx  

        Jestli ti přijde 30s na hodinu jízdy málo, tak zkus někdy o těch 30s sám zrychlit :D Pokud by byl tvůj propočet správnej (což neumim ověřit), tak je to celkem dost.

        0 0
    • tomxxx  

      Já to tak měl minulý rok taky. V kopcích sem dojížděl, z kopce jsem ztrácel hrozně, protože jsem se bál. Na rovinách taky velké ztráty, protože jsem neudržel tempo. Měl jsme pevnou 26, takže na kořenech a šutrech vyklepanej jako prase. Na tento rok jsem natrénoval (jízda hodně na silničce, v zimě válce, ale byla krátká zima, takže brzo venku), což je asi hlavní. Obstaral jsem lehkou 29, ale furt pevnou, páč se nechci starat o pružení a podle mě to zas taková výhoda na málo technický maratony neni. No a zlepšilo se všechno. Roviny pohoda, kopce nahoru taky (ačkoliv záplety nemám vyloženě lehoučký), bezduše vyřešily problémy na kořenech a podobnym bordelu. Ke konci sezóny jsem se přestal bát i ve sjezdech, ale tam většinou neztratíš tolik, když jedeš opatrně, jako když se vysekáš.

      0 0
      • JakeF  

        O silničních závodech jsi nepřemýšlel?

        0 0
        • blaf  

          jestli to je reakce na opatrnost ve sjezdech, tak silnice je imho z hlediska rizika padu daleko hodsi

          0 0
        • tomxxx  

          Jeden sem jel a je to docela maso. Navíc ty sjezdy jsou ještě horší než na mtb. Takže neřikám, že na žádnej nikdy už nepůjdu, ale spíš jen jako zpestření, než že bych to chtěl objíždět celou sezonu.

          0 0
      • McBlacky  

        tak sám píšeš že jsi daleko víc natrénoval :)

        z kopce 29´´ pomůže to jo

        0 0
        • tomxxx  

          Jo natrénoval, spíš to bylo zároveň na to, když vzdychal, že mu to jede jen nahoru. Ale na roviny je 29 k nezaplacení.

          0 0
          • JakeF  

            A z jakýho důvodu (jinýho než placebo), by měla být na rovinách 29" lepší? Lepší setrvačnost kol jedině, ale tý není problém docílit i u 26" tím, že dáš těžší kola. A zároveň můžou rovnou být tužší a/nebo odolnější.

            0 0
            • McBlacky  

              na rozbitější rovině to jede líp, na hladký mi to přijde stejný

              0 0
            • tomxxx  

              Protože to tvrděj u spešlu v katalogu ;) to mi prostě stačí

              0 0
              • JakeF  

                Chápu, že tenhle příspěvek myslíš ironicky, nicméně přesně tím mi celá tvoje argumentace smrdí…

                0 0
                • tomxxx  

                  Přesně…nechci hádat a zaplácat tady celý vláknou sračkama. Uzavřel bych to tak, že 29 je v podstatě stejná jak 26, nebo aspoň při závodě na nějaký drobný detaily nemyslim vůbec, s tim rozdílem, že v bordelu nejsem vyklepanej a řeší to částečně moje problémy s technikou, když chceš jezdit na pevnym rámu.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Jo, s tím jsem schopnej souhlasit… V terénu to lehce pomůže, něco přidá na pohodlí, zase trochu zhorší zrychlení a ve výsledku je to zas jenom o jezdci.

                    0 0
    • fousek  

      Pokud je to na rovine v terenu (polni, lesni cesky atd), tak prd na 29" a kup si 100mm celopero, vahove to bude stejny jak 29" v rozbytejsim terenu nez je hrubsi asfalt budes rychlejsi a pridana hodnota je pohodli

      0 0
      • cabbage  

        Nemáš pravdu, 29" se přes nerovnosti převaluje lépe samo o sobě (testováno full 26" 140/140 vs. 29" 140/135mm) a vůbec to po kořenitých rovinkých jede daleko plynuleji.

        Z kopce má člověk takový větší pocit bezpečí, když se podívá jak je prostor pod ním vypolstrován velkou pneumatikou;)

        Druhou věcí je akcelerace – po přesednutí zpět na nijak oslnivě efektivního Mondrakera mi přišlo, že sedlám raketu. Faktem je, že 29" měla trochu balónovitější a hrubší bzdušáky (29" maxxis ardent vs. 26" continental x-king na Mondrakeru) ale i tak.

        0 0
    • Tomcat  

      Opět vymytý mozek 29palcovým hypem v podání vrcholových sportovců, který by zajeli líp i na vratech od stodoly.

      0 0
      • Martin  

        ty ses podíval do zrcadla a píšeš co vidíš?

        0 0
      • Bjerndi  

        děkuju, taky názor. Jelikož novej bike budu potřebovat, tak mě zajímaly možnosti a názory ostatních.

        Ptám se protože se zrovna v kolech moc neorinetuju a zavodim v pohodě na starym biku za 20 litrů. Akorát už se mi do něj nechtějí vrážet prachy a řekl bych, že i kolo by mohl být trochu limitující faktor a proto se ptám.

        Třeba je 29 blbá póza, to nijak nerozporuju ( pamatuju si jak profíci říkali, že to je zbtečný ) ale třeba RB přestává 26 dělat a tak myslím i tímto směrem.

        Jestli sem Tě urazil, tak se stav a můžeš to rozběhat, tempo Ti rozběhnu

        0 0
        • noviisek  

          RB bude dělat to, co prodá. Né to nejlepší.

          0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Rámy na 26" snad RB dělá dál, jen už nemá v nabídce komplet biky :-). Neznám strukturu jejich prodeje, ale ani by neměla nějakou vypovídací hodnotu, jsou stejně příliš malí na to, aby nějak výrazně ovlivňovali náladu na trhu.

          Snaží se zkrátka dělat podle svého přesvědčení to nejlepší, co mají ještě šanci prodat a mít z toho nějaký zisk.

          0 0
    • hovanec  

      Pokud nejezdíš na vrcholové úrovni, tak je zbytečné vrážet peníze do nové 29, pokud máš schopný 26 stroj. Ono měřit rozdíl exaktně je dost složité. Na druhou stranu si myslím, že je to moc hezký námět tématu pro diplomovou práci.

      Zajistit validitu a reliabilitu při tetování bude docela ošemetné, ale ne nemožné. Bylo by třeba pohlídat velkou škálu proměnných a stanovit striktní podmínky testování. Jako kvalitativní výzkum budiž, ale u kvantitativního v tom vidím obrovské ALE.

      Ale ještě k tématu. Sám jsem zkoušel 29, ale i přes všechny výhody průchodnosti terénu při sjezdech jsem zůstal u 26. Ten rychlostní rozdíl nebyl tak markantní, abych 29 musel mít za každou cenu. Když porovnám co se týká hmotnosti svůj stávající setup se srovnatelnými 29, tak jsme cenově hodně mimo.

      Takže když to shrnu, pokud by 29 váhově odpovídala 26, proč ne, ale cenově bych se nejspíš nechytal ani za hlavu. ;)

      0 0
    • Bjerndi  

      Mohl bych poprosit o nějaký nástřely na kvalitní bike na výše zmíněné věcí ( tedy převážně x-terry, v podstatě podobnej záhul nanejvýš dostává kolo při normálních vyjížďkách )

      Ještě by mě zajímalo, zda mám přemýšlet na hliníkovým celopérem nebo je lepší variatna pevnej karbon.

      V podstatě bych rád dostal trochu představu kterým směrem koukat, je mi jasný, že univerzální recept neexistuje

      0 0
      • jonti  

        sel bych do celopera, i vzhledem k tomu, ze budes po kole min domlaceny od narazu a lip se ti pobezi.

        0 0
        • Bjerndi  

          tak naštěstí tyhle problémy se mi nestávaj a s během problém nemám, ale každá úspora energie se může hodit.

          Koukal jsem trochu po možnostech a jen představa, že než to všechno vyzkouším…tak mě omejvaj :)

          0 0
          • Breakpain  

            Muj odhad? 2–3 kola a pak teprve zjistis, co je optimalni :-D … trpka osobni zkusenost :-).

            HT → full → HT … a nyni asi → CX ;-) … kdyz jsem kupoval kolo, mel jsem pocit, ze presne vim co chci a sedi mi to … spletl jsem se … nekolikrat ;-). Neposlechl jsem srdce, ktere mi naseptavalo, „ze jsem budikovej najizdec km“ :-) …

            0 0
            • Bjerndi  

              Asi máš pravdu. Těch možností je tolik, že vlastně ani není prostor to otestovat.

              Nemám problém si přiznat, že ani moje zkušenosti nejsou " bůhvíjaké " a že vlastně poznám, co by mi nejlíp sedělo. Když se k tomu připočtou další faktory jako limitující rozpočet, nedostupnost vyzkoušet některý značky atd tak šance, že volba bude ideální je celkem minimální :)

              Určitě se budu snažit koukat po sportovním delším rámu :)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.