životnost karbonových komponentů

25 nepřečtených
  • orca

    Dovolim si dotaz jakou mají životnost reálnou a jakou udává výrobce na rám vidli sedlovku a další komponenty ?

    Vyplatí se to pro běžného cyklistu či je to jen estetická a módní záležitost ??

    0 0
    • gobike  

      Taky by me to zajimalo.

      0 0
    • kesu  

      mam akorat riditka a planuju sedlovku,vyznam to podle meho nazoru ,krom nizsi hmotnosti,nema.Ja tedy na zadnejch karbonovejch komponentech nepoznal zmenu oproti al(pravda je ze sem nejel na celokarbonovem ramu).Ale karbonovyho ramu bych se urcite nebal jen bych zvazoval ty od vyrobcu kteri s tim maj zkusenosti(scot­t,giant,apod)­.PS myslim si ze zivotnost je velice podobna stejne kvalitnim al komponentum,protoze karbon ma mensi unavovy charakter,akorat bych se bal lepenejch spojek

      0 0
      • Vilém  

        Neprotireci si to ?„myslim si ze zivotnost je velice podobna stejne kvalitnim al komponentum,protoze karbon ma mensi unavovy charakter“

        0 0
        • kesu  

          jo asi jo myslel sem to tak ze ten karbonovej komponent ma sice lepsi unavovy parametry ale zase je na nej pouzito mene materialu kvuli vaze…

          0 0
    • marapara  

      Já to vidím celkem dobře s tou životností. Já jsem ve skoku mezi 2 stromy trefil karbonovým rohem Amoeba Scud strom asi v 35 km/h a přežil :). Horší to bylo s předním kolem. To bylo na sračku.

      0 0
      • pali  

        zober hlinikovy ram a uhod nim o roh budovy co to da a to iste urob s carbonovym a porovnaj vysledky a uvidis rozdiel ten hlinik to neprezije

        0 0
        • Gatier  

          A ten karbonovy tiez nie. Mame tu este nejake podobne prirovnanie?? Karbon je velmi haklivy na upnutie, na tlaky z vonku. Treba dodrziavat vyrobcom doporucene sily utahovania takychto komponentov. Dost lahko sa poskrabu, hlavne sedlovka uz aj po prvom zasunuti do ramu. Co sa tyka zivotnosti, asi by som sa bal viac, ako pri hliniku podobnej hmotnosti. Karbon je pre mna az na vynimky len esteticka zalezitost.

          0 0
          • Lookas  

            pre teba mozno je karbon esteticka zalezitost.. ale pre ty co o karbonu neco vi je to zalezitost plne funkcni!!!

            0 0
          • pali  

            nie je to o upnuti a trvalom tlaku, stlacani, strihu a pod.

            0 0
      • prodi  

        Není Amoeba Scud pouze hliník potažený karbonem?

        0 0
    • Quake 9.0  

      Kompozitové komponenty mají mnohem lepší životnost a únavovou odolnost, než komponenty vyrobené z hliníkovýc slitin. Kompozit má zhruba vlastnosti velmi kvalitní oceli (spíš o něco lepší). Namáháním ho nezničíš, ale jak budeš bourat, tak přeji hodně štěstí. Z mého hlediska je kompozit u MTB nejlepší tak na řidítka, sedlovku, vzpěry zadní vidlice apod. Na řidítka je rozhodně bezpečnější než slitina Al, protože slitiny Al nemají mez únavy, což je jejich největší konstruktérský problém (co se týče stálosti tuhosti komponentu a jeho bezpečnosti). Musí se však s rozumem dotahovat všechny objímky. Takže to shrnu asi takto. Pro normálního (nemovitého) člověka bych doporučil kvalitní ocelový rám s kompozitovými doplňky značkových firem. Dát peníze za kompozitový rám je luxus. Ale jestli na to někdo má, tak vřele doporučuji.

      0 0
      • sfinga  

        no, popravě, kvalitní ocelový rám je často dražší než Hliník či karbon. :-)

        0 0
      • orca  

        překvapuje mně že upřednostňuješ řidítka např. Když u silničních beranů výrobci z karbonu uvádějí životnost na počet km respektive do prvního pádu. myslím že na MTB se padá častěji… Zkusím se poptat konkrétně výrobce rámů s karbonu co mi řekne tady to je zatím nejednotné…ale děkuji…

        0 0
        • Lookas  

          jestli ti jde o ram.. tak ten ma jednoznacne delsi zivotnost (jezdenim na kole, nemyslim pady) nez ostatni dosud uzivane materialy!

          0 0
          • zirecek  

            Tohle je teorie, matroš vydrží více, ale praktika je ježdění → rány od šutrů, třeba pád a o životnosti se nedá mluvit u celokarbonu. Co je alternativou, je vlepování do hliníkových spojek.

            0 0
      • lubos  

        U riditek je ale treba jeden problem, ze jsou mekci nez bezne hlinikove (v necem je to ale na druhe strane vyhoda). Na muj krosovy bajk mi to vcelku nevadi, ale u endura bych to nesnesl.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.