Možná hloupý dotaz, ale skládám kolo po hodně dlouhé době a předchozí osazení tvořily bytelné (a levné) hliníkové díly.
Po prohlédnutí aktuální produkce mám skoro pocit, že ty komponenty jsou snad z papíru :)
Řidítka:
RaceFace Ride XC 710mm: hmotnost 374g, tloušťka stěny na konci 1.3mm
Ritchey Comp 710mm: hmotnost 272g, tloušťka stěny na konci 1.6mm
FSA V-drive 740mm: hmotnost 300g, tloušťka stěny na konci 1.8mm
MUD PEAK 780mm: hmotnost 302g, tloušťka stěny na konci 1.6mm
Sedlovka 31.6mm:
Ritchey Comp 2 bolt: hmotnost 312g, tloušťka stěny na konci 2.4/1.9mm (předozadní/kolmá osa)
MUD PEAK: 3.19g, tloušťka stěny na konci 2.0mm
Force Basic S4.6: hmotnost 382g, tloušťka stěny na konci 2.8–2.9mm
Zajimavé je, že na řidítka RF použil výrobce nejvíc materiálu, ale na konci řidítek je tloušťka stěny přesto nejtenčí. Navic jako jediné nemají rovný konec, koncová hrana je mírně zvlněná (nerovnoměrně nanesená povrchová úprava?) Řidítka Ritchey jsou o 100g lehčí, tlouštka stěny je ale zjevně více rovnoměrná.
Sedlovka Ritchey má jako jediná jinou tlouštku stěny v předozadní a kolmé ose.
Sedlovka Force Basic jako zástupce lowcostu vypadá opravdu bytelně, jediné negativum specifikace je snad původ v číně (přece jenom řidítka a představce mají z Taiwanu). Všechno ostatní jsou základní řady renomovaných značek a i tak jsou výrazně lehčí s tenčí stěnou trubky.
Jak dlouho takové komponenty vydrží? Intuice radí, že bytelnější zpracování bude odolnější.