• vojta

    Kolega mne dnes pozadal, abych mu prifoukl tlumic na jeho Meride TransMission, ze pry kdyz jede, skrtne pedalem o kazdy krticinec. Uz kdyz bika privezl, nezdal se mi zdvih tlumice – byl vysunuty jen cca 40mm (pri tlaku cca 140 psi). V manualu jsem nasel, ze by mel mit tlumic zdvih 60mm – po prifouknuti na 220psi se vysunul na cca 50mm. Vzhledem k tomu, ze svuj tlumic (ne LRS) foukam na 100psi, zda se mi tlak ponekud vysoky (i kdyz je to jina konstrukce zadni stavby) a ani pri tomto tlaku nedosahuje tlumic deklarovaneho vysunuti. V cem muze byt problem ? Ze by neco s negativni komorou ?

    0 0
    • lubos  

      A tu jsi neskousel vyfouknut ? Nebo to tam nejde a ma to automaticky nastavenou. Jinak ano, to by mohlo byt.

      0 0
    • croscountry  

      Moc vysoké tlaky by tam nemali by?. Merida vyzdvihuje svoju konštrukciu práve preto, že umožňuje dobrú funkciu pri pomerne malých tlakoch, čím šetrí tlmič.

      0 0
    • TinkTink  

      Viz Lubos – kompletne to vyfoukni, zatlac, natlakuj SPV tak min na 150psi a pak zacni tlakovat hlavni komoru…doufam teda, ze tendle tlak do SPV bude s timdle objemem stacit…zkus to a uvidis.

      0 0
      • vojta  

        To uz jsem zkusil, kdyz kolega to kolo privezl. Kdyz jsem ho vyfouknul, pist sam zajel. Pri tlaku kolem 120psi potom pist vylezl jen o cca 3cm. Jen tak pro pobaveni … kolega volal prodejci a dostal „klasicke“ odpovedi – „Hmm. Nevim… Na to si jeste nikdo nestezoval. Ze by mel byt na tlumici zdvih 6cm ? Oni v tech manualech casto kecaji…“

        0 0
    • kubrt  

      sice nevim co by s nim mohlo byt ale ja pri sag 1 cm a 95 kg tam mam 110 psi

      a jeste jedna vec, kdyz uz se o tomto tlumici bavime, nema k nemu nekdo ceskej navod?? nebo manual, mel ho nekdo rozdelanej?

      jaky max. tlaky se do nej muzou cpat??

      bohuzel jsem koupil jen ram a dostal jsem k tomu nicnerikajici knizecku o tlumicich manitou ale presne tento – lrs tam neni

      0 0
      • vojta  

        Tech 110 psu se mi jevi jako normalni hodnota. Kolik mas tlumic v nezatizenem stavu vysunuty ? ad. manual – nemecky a angl. lze k LRS stahnout ze stranek Meridy (http://www.merida.com/…_control.php?…) servisni manual k normalnimu Swingeru je v angl. na strankach www.answerproducts.com (predpokladam ze vnitrnosti jsou u LRS stejne). V cestine mam nejaky preklad „uziv.“ manualu k normalnimu Swingeru. ad. tlaky – tusim ze v LRS manualu bylo v SPV 175psi, v hlavni 300psi

        0 0
        • kubrt  

          ted jsem ti to premeril a v normalnim stavu, tedy tlumic je vysunuty na max – meri ta upravena zlatava plocha 7,2 cm jeste dodam ze je to u transmissionu tedy zdvih 120

          0 0
          • lubos  

            Sice nemam tenhle tlumic, ale german-a ma celkovou delku pistnice cca 69mm. Takze by to sedelo.

            0 0
        • kubrt  

          jo a diky za ten odkaz, uz to mam stazene, je to to co jsem chtel, diky

          0 0
    • vojta  

      Z opravy v zari se tlumic vratil v podstate ve stejnem stavu a vzhledem k tomu, ze kolega chtel jezdit, nechal dalsi reklamaci az na zimu. Konecne se rozhoupal ke druhemu kolu a pozadal mne, abych tady vznesl dotaz. Je normalni, aby se tlumic s poklesem tlaku sam zasouval ?(pri vyfouknutem tlumici je pist uplne zasunuty)

      0 0
      • Peslezedirou  

        Podle mě bude asi něco s negativkou, ale nejsem odborník…

        0 0
      • TinkTink  

        Jak velky je ten pokles tlaku?

        0 0
        • vojta  

          Mel jsem na mysli, ze pokud postupne snizuju tlak v tlumici, pist se sam zasouva (aniz by na nej pusbilo zatizeni). Pri uplne vypustenem tlumici je pist uplne zasunut.

          0 0
          • lubos  

            tak to je nejspis hodne pretlakovana negativka. Tipnul bych si, ze je tlakovana automaticky propoustenim pres neco , a opacna propust se zasekla .

            0 0
      • BB  

        je to naprosto „normalni“, mam Fox Float RP3 od pocatku prosince a uz byl trikrat v servisu. Obcas projde vzduch okolo hlavniho tesneni a vytvori „negativni komoru“. Fox to nazyva „stuck down“. Zdvih tlumice se snizil tak o 1,5 cm a ja si pripadal jak na DH kole. Nakonec Fox zjistil, ze to tesneni nesnasi mraz a poslali novou serii, ktera ma byt v poradku. Zitra vyzkousim.

        0 0
    • o.ndra3  

      Toto je způsobeno, jak už tu někdo psal, přepuštěním vzduchu z pozitivní do negativní komory. Dochází k tomu když se jezdí v mrazu u Swingerů do roku 2004. U novějších je to prý řešeno nějak jinak, ale nevím, co je na tom pravdy.

      Je potřeba z té negativní komory ten nadbytečný vzduch dostat. V Progressu mi byl doporučen tento postup. I já jsem to zvládnul.

      1. vypustit vzduch z obou komor
      2. vyndat oba ventilky a pomocí imbusu, tuším 3, odmontovat i ty vnější části ventilků
      3. nejlépe v hadru (bude z toho téct olej)rozšroubovat tělo tlumiče a vypustit vzduch i z negativní ko­mory
      4. původní mazivo nahradit něčím řidším (mám tam olej do vidlice) aby se problém neopakoval
      5. zase všechno poskládat
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.