Servis Manitou - kdy, kde za kolik??

57 nepřečtených
  • Frankie

    Omlouvam se, lehce jsem zkusil vyhledavat, ale zatim zadny prinos, takze kdo je ochotny, toho prosim o dobrou radu :)

    Mam vidli Manitou Skareb Comp SPV 100mm a tlumic Manitou 3way swinger SPV, oboji 2004(viz kolo v profilu). Najeto cca 7000km.

    Poslenich tak 6 mesicu mi prijde, ze jak vidle tak tlumic prituhl a musel jsem jit dolu s tlakama, ale i tak to treba na korenech docela nadskakuje. Diry a dopady to celkem zpracovava, ale prejezdy prekazek moc ne. Navic na tlumici posledni dve vyjizdky zustavala tmava stopa po oleji.

    Zatim jsem razil heslo, ze do servisu jen kdyz je problem, muze ta mensi citlivost, ze uz se nejaky problem hlasi? U tlumice uz asi jo vzhledem k tomu oleji…

    Kam je nejlepsi dat to v Praze do servisu (primo Progressycle?) a kolik to tak stoji?

    Dekuju a mejte se.

    FV

    0 0
    • martt  

      Ta vidla sa da lahko rozobrat aj doma a olej doplnit/vymenit je robota tak na hodinku. Bolo to tu uz velakrat, hladaj!

      Snad jedine upozornenie, ze velky imbus zdola na nohe pod regulacnym koleckom MUSIS PRE POVOLENIE KRUTIT DOPRAVA (teda ako by si ho utahoval) inac ho ulomis.

      K tlmicu neviem nic.

      0 0
    • Hurka  

      z vlastní zkušenosti pokud jde o Manitou, doporučuji přímo Progresscycle. Hlavně pokud tam dáváš nějakou závadu a nevíš, jestli se to nevyvrbí v něco vážnějšího, co bude chrtít objednat nějakou komponentu zvenku… ceny jsou normální, chce to domluvit se předem.

      0 0
    • Phoebe  

      Také jsem teď řešil servis, ale pravidelný. Celopéro co mám v profilu, tj. Black + Swinger SPV. Včera jsem si ho přivezl ze servisu. Kontrola + výměna oleje. Také jsem zavzdušnil přední kotoučovku + u zadní se mi hůře vracely pístky, kontrola čepů zadní stavby a také přecetrování kol (jsem línej to dělat sám, nikdy to neudělám moc dobře). Cena 1250 – Bikelive – koukni na stránky.

      0 0
      • Phoebe  

        Ještě maličkost – dobře odvedená práce servisáka, už jsem to jel dnes projet, i když ten vítr…

        0 0
    • scret  

      staci vycistit a vymenit olej doma a mas to zadarmo:))

      Jinak progresscycle!

      0 0
      • Frankie  

        No to jsi nejsem uplne jisty :) Kolik stoji koupit nejaky mensi baleni oleje do vidlice a tlumice, alespon cca??

        Rad bych si to udelal sam, snazim se byt cim dal vic samostatny ohledne oprav kola, ale tohle asi zatim presahuje me schopnosti…

        FV

        0 0
        • maxtor  

          Taky sháním olej pro Manitou, protože jej chci vyměnit. Zatím jsem to ale nezjišťoval. Snad ti ale pomůže informace, že pro vidlice Manitou potřebuješ olej s označením SAE 5W.

          0 0
          • náčelník  

            To je ale jen jeden ze tří.

            0 0
            • maxtor  

              Nerozumím. Myslím do tlumiče. Tam musíš dát olej správné viskozity – na tom je závislý chod tlumiče.

              0 0
              • Frankie  

                To jsem se v historii docetl – nekolik hustot atd… v motorkarskych kramech to snad maji, ale nemam tuchu, kolik to muze stat…

                Taky jsem se docetl, ze kdyby lidi vedeli, jak je to snadny, tak by si to delali sami a servisy by utreli, ale nevim, jestli se to netyka spis vidli olej-pruzina vic nez olej-vzduch ???…

                FV

                0 0
              • náčelník  

                Ano, do tlumiče (TPC, FFD) potřebuješ hydraulický (tlumičový) olej 5W. Ale dál je nutno mazat kluzná pouzdra (motorový olej 5W-40) a vzduchový píst (motorový olej 20W-50). Servisní manuály naleznete zde:
                www.answerproducts.com/helpdesk.asp

                0 0
            • McBlacky  

              jeden ze tří teoreticky. Dávám všude 5W. Jediný kde to teoreticky vadí je na pístek, ale když dáš víc je to ok. Tlumič jasně 5w, ikdyž je lepší dát menší – míchat 5 a 0, neboť drtivá většina manitou co jsem zkoušel nebo měl měla tlumení příliš líné a majitelé je vozili na téměř max otevřené, zhruba 1/2 chodu seřízení tlumiče nemá reálné využití.

              0 0
          • mar_tin1  

            www.kolokram.cz/index.php?…

            tady mas ty oleje… 5, 10 a 15… jsou sice od rockshoxu, ale to je jedno

            0 0
            • Frankie  

              Dekuju… nejmensi baleni 110ml (pokud by se dalo pouzit) 160,–Kc, to neni tak strasny, pocitam ze ta decka by na vidli i na tlumic mela bez problemu stacit…

              No zkusim po vikendu brnknout do Progresscylu nebo na ten bikelive, na kolik by ten servis vysel a pokud to bude nejaka darda, tak se to mozna pokusim rozebrat sam :)

              FV

              0 0
              • martt  

                tak nejako (300,–SKK???) ma stal cely liter Shell advanced Fork 5W. Kupeny v predajni Honda.

                0 0
            • Frankie  

              Aha, ted koukam, ze olej DO vidlice mozna nebude to same jako olej NA vidlice… ???

              FV

              0 0
              • goofy  

                Potrebujes neco takoveho: www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

                Ale ja bych zasel treba do nejake mortorkarske prodejny a tam pochodis urcite taky a nejspis jeste levneji. Dalsi problem je, co s tlumicem, a jeste dalsi, ze do Manitou potrebujes dalsi 2 oleje: na mazani (Evil genius) a na vzduchovy pistek…

                0 0
                • Frankie  

                  Taky jsem si rikal, ze necim jinym se bude mazat a necim jinym tlumit…

                  Zajimalo by mne, za kolik se da udelat ta oprava/servis doma a kolik by mne stala v servisu… pokud to nebude zasadni rozdil (jako treba 400 doma a 2000 v servisu :) ) tak bych to nechal na odbornicich…

                  FV

                  0 0
                  • martt  

                    tie dalsie dva oleje su par mililitrov uplne obycajneho najlacnejsieho motoroveho oleja.

                    0 0
                    • goofy  

                      No jo, ale kde koupis par mililitru oleje? Zatim jsem videl pul litru nejmene…

                      0 0
                      • RedAce  

                        Vzal jsem od kámoše co dělá v Mercedesu na Chodově jeden z nejkvalitnějších olejů od Mobilu co se dává do Nascar aut v Americe, má ale viskozitu 0W. Použil jsem ji na celou vidli, ale mám Skareb Super 80mm model 04.

                        0 0
                        • laproch  

                          Do vidlice,pružinový Bomber,používám červený olej pro automatický převodovky.Super

                          0 0
                        • martt  

                          Do tlmica to ale urcite NELEJ! Ten olej je urcite nieco ako 0W-30 alebo 0W-40, to je do tlmica prilis huste! Do tlmica daj presne ten tlmicovy olej, co tam patri. Na mazanie puzdier a na vzduchovy piest mozes podla mna naliat hocijaky motorovy alebo prevodovy olej. Manitou doporucuje taky hustejsi, tusim 20W-50.

                          0 0
          • Kubatec  

            S tou viskozitou oleje je to trochu ošemetný. Já třeba do svého Blacka na zimu dávám sae 2,5W jaro a podzim 5W a v letních teplých měsících 7,5W. Nemám možnost nastavit kompresní tlumič, tak to řeším takto.

            0 0
    • vlkouš  

      Vidli dávám na kontrolu a výměnu oleje pravidelně. Buď do Progresscycle (dokud byli v Braníku) nebo do Smichoff (u Anděla). Cena od 300 do 500. V.

      0 0
      • Frankie  

        Super, konecne tu padla alespon nejaka priblizna castka :). Dekuju.

        FV

        0 0
        • scret  

          jj,me to kdysi davno kdyz jsem jeste vidli daval do servisu stalo taky kolem 5 kila… ale uz nejakej patek si servis delam sam,po mejch zkusenostech vim,ze si vidlici nikde neskrabnu,vim ze to udelam poctive a usetrim prachy… hlavnepri trose sikovnosti je to cca 15 minut sfoukly…

          0 0
          • Frankie  

            Pokusim se k tomu taky jednou dopracovat :)

            15min – to mas nejakou RST Gilu, ne ?:))) … no ale asi ani tu bych za 15min nezvladl :)

            FV

            0 0
            • maxtor  

              Tak 15 min je asi jen „básnický obrat,“ ale jinak se Scretem souhlasím. Nejvíc práce mi vždycky dá znovu nainsalovat kotoučovku tak, aby správně seděla. Jinak, když vidlici rozdělávám (Manitou Black), tak ji ani nesundávám z kola. Jen otočím vzhůru nohama, sundám kolo, odmontuji třmen, povolím 3 šrouby a vnější nohy mám v ruce a můžu to vevnitř promazat. Pokud chci promazat jen pružinu, celý postup, který jsem uvedl výše, vynechám a jen pružinu vytáhnu odšroubováním šroubu na vrchu levé nohy. Když potřebuji zkontrolovat nebo vyměnit olej v tlumiči, udělám totéž s pravou nohou. Je to fakt jednoduché a divil bych se, kdyby to u jiných modelů Manitou bylo složitější.

              0 0
              • Frankie  

                Hele, jeste par takovych zprav a zitra to teda sam rozeberu, ale jestli uz to nedam dohromady, tak vam to hodim na hrb :))

                FV

                0 0
                • maxtor  

                  Buď v klidu. Dohromady to dáš. Jen jedna praktická rada. Když sundáváš ty otočné kolečka kterýma se vidlice šteluje (např. tlumení) pamatuj si, v jaké pozici byly. Potom se to těžko zjišťuje.

                  0 0
                  • Frankie  

                    Kolecka na tom mem skarebu nemam… jen na prave noze dole odskok…

                    FV

                    0 0
                • scret  

                  zkus to,opravdu to zvladne asi i prumerne sikovnej clovek,jen ti servisaci se nas snazej presvedcit,jak je to extremne slozita a narocna vec…

                  ja dokud jsem se do toho nepodival,tak jsem mel vidlici za skoro perpetumobile…:))

                  0 0
                  • Frankie  

                    Jo, ja vim, ze je to vetsinou jen o tom, pustit se do toho :)

                    Mozna bych na konci tehle sezony, to uz bude po zaruce, poprosil nekoho zkuseneho (flaskou neceho oblibeneho :D, ze by mne do toho zasvetil. Neni nad to, kdyz je clovek schopnej udelat si to sam… ten pocit :)

                    Nee, tohle neni inzerat na seznameni :)

                    0 0
                    • scret  

                      no klidne bych te zasvetil,bohuzel nejsem z Praglu…tak snad nekdo prazskej se ozve:)

                      0 0
              • McBlacky  

                hele a když to takhle děláš, nebylo by košer informovat že vyteče olej z geniusu a zaprasí ti korunku a vůbec řidítka a řazení atd…

                0 0
                • scret  

                  souhlas…

                  0 0
                • Lišák  

                  Pokud nemá maxtor vidli překopanou na olej, tak se mu to nestane. Podle profilu má Black r.v. 2002 a ten byl vazelínový.

                  0 0
            • scret  

              mam uz cca asi 4. nebo 5. Manitucko moje + jsem par delal ne mejch,takze to zakladni (ocista,promazani) je opravdu rychle…15 minut doslova bych mozna i stihl,ale je to kolem pul hodky,vic ne…

              a RST nikdy kolem myho kola nesmela ani projet:)))

              0 0
      • Kubatec  

        Smíchoffbike se přestěhoval a přejmenoval na CentralBike. Na Smíchově sice bike shop zůstal, ale mechanik ze smichoffbike (Honza) má svůj krámek.

        0 0
    • Frankie  

      Jen pridavam osobni zkusenost – bezny servis vidlice a tlumice stoji v Progressu cca 500,–/ks. Pro toho, kdo umi, asi zbytecne drahe, pro nas levoruke asi normos cena :)

      Jinak je musim pochavalit za rychlost. Nevim jak v sezone, ale brzo z jara to byla otazka par dni, ted dokonce jen dvou a myslim, ze kdyby clovek udelal psi oci, tak mu to snad udelaji i na pockani.

      FV

      0 0
      • Smazaný účet  

        no já je za rychlost teda pochválit nemůžu…v neděli 9.2. jsem objednával u progresscycle pumpičku, nářadí a kartáčky na camel a zatím mi přišel jen automatickej email o tom že systém přijal objednávku a že se vyřizuje… když to srovnám s kupkolem kde mi objednávka přišla do dvou dnů…jsem zklamanej :(

        0 0
        • Frankie  

          No tak to je ale trosku jinej pripad, protoze jsou zavisly na dodavce treba z Nemecka. 9. sice byla sobota, ale proste je to pres vikend, coz samozrejme trochu vsechno protahne… teoreticky bys na to nemusel brat ohled, ale v realnym svete je lepsi to vzit v potaz :)

          0 0
          • Smazaný účet  

            tak beru zpět, odeslali přes PPL 11.2. PPL mi to přivezla 12.2 ale nezastihla mě. Moje chyba(škola). Ale nic to nemění na tom, že progresscycle nedal vědět že to odeslal. Až na můj email z dnešního rána odpověděli že to poslali:-D Zítra tedy bude:-))

            0 0
    • Pedro404  

      Trochu to tu vykopu – Dostal sem k rámu z druhý ruky jednak úplně základní pružinovej Fox Vanilla a k tomu Manitou Swinger 4way SPV coil (oba pár let starý budou), kterej prej pouští olej a bude potřebovat repasi. Jelikož Fox nemá ani expanzku, tak bych asi nechal spravit ten Manitou – poradí někdo, kde v Praze to umí a za jaký peníze?

      0 0
    • novcze  

      měl jsem vidlici R7 na repasi u dovozce, stěžoval jsem si na necitlivost a chtěl jsem řidší olej do tlumící části … změnili kompresní poměr, olej vyměnili a vidlice chodí tak jako nikdy, ani jako nová takhle výborně nefungovala.

      repase tlumiče u x-fusion byla stejně bezvadná

      0 0
      • kocka  

        Na kolik to vyšlo?

        0 0
        • novcze  

          měl jsem to v servisu a platil celkovou cenu za všechno, ale vidla byla za cca 1500,– plus ještě nějaká doprava, nevím přesně

          0 0
    • KAPLIS  

      Nemá prosím někdo odkaz na stránky se servisním manuálem na scareb 100mm model 2004. Na origo stránkách je jen odkaz na model 2003 (asi 80mm) a u modelu 2004 je napsáno viz manual scareb. Jde mi o množství oleje do tlumení.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.