• capo

    Jsem nedlouho majitelem této vidlice. Kupovaná na ebay. Chtěl bych poprosit o rady:

    1. jak vidlici optimálně nastavit (stále mi uniká funkce červeného kolečka nahoře na pravé noze)
    2. jak se o vidlici starat  – nikdy jsem neměl žádnou vidlici rozebranou, ale ruce snad obě levý nemám. Mám na mysli běžnou údržbu, kontrolu hladiny oleje apod. Velmi by pomohlo nějaký instruktážní video, pokud by něko o něčem věděl.
    3. zdá se že už se objevil nějaký problémek :( u modrého kolečka pro nastavení útlumu rosí olej. rád bych to nějak zkontroloval, případně opravil, ale nevím jak na to…

    Za každou radu budu vděčný. Pokud se to dá srovnat s nějakou jinou manitou vidlicí, nepohrdnu návodem k ní. Doufám, že tenhle příspěvek nebude jen opakováním nějakého existujícího, ale nenašel jsem co jsem potřeboval…

    Jen pro info nějaké parametry:

    Zdvih/použití: 130 mm/All-mountain Pružení: vzduch Tlumení: SPV Evolve Regulace: tlak vzduchu, vratný tlumič, tlumič komprese, progresivita tlumení Mazání: Semi-bath s těsněním Evil Genius Vnitřní nohy: dural 32 mm Vnější nohy: magnesium RA Sloupek: dural Váha: 1 814 g Barva: černá

     

    Díky!

    0 0
    • capo  

      Ještě dodatek k dotazu a) tedy nastavení. Mám 86kg, dle návodu bych měl SPV foukat na 4,6–6,5 baru. I když ho dám jen na těch 4,6, přijde mi vidlice jako subjektivně tvrdá, a to i když do hlavní komory - v levé noze – dám třeba taky jen 6 barů… Na kolik ji foukáte vy?

      0 0
      • Vilém  

        Ze ti prijde tvrda? To bude asi tim SPV:)

        0 0
      • MlokCZ  

        Do SPV komory dej minimální povolený tlak a ona trošku chodit začne, ale zázraky nečekej, když si koupil vidlici s takovým zabudovaným kurtvítkem.

        0 0
        • capo  

          Mám to chápat tak, že celej SPV Evolve je na nic? Vím že se o pružení dost zajímáš, můžeš prosím uvést nějaké zdůvodnění? Díky

          0 0
          • Vilém  

            Neni na nic, je na to, aby se vidle nepohupovala. Jako dan si tento system vybira malou citlivost.

            0 0
            • MlokCZ  

              Ono to tak ale stejně pořádně nefunguje. V sedě pokud se šlape slušně se nehoupe ani supercitlivá otevřená vidlice a ve stoje při pořádném záběru méně nafoukaná SPV komora vidlici bez houpání stejně neudrží. A pokud SPV komoru nafoukáš hodně, tak to přestává mít téměř cokoliv společného už s odpruženou vidlicí.

              Když si pořídíš Foxku nebo RS, tak podobného stavu můžeš dosáhnout pro zamčenou vidlici, když MC nastavíš na menší sílu otevření (nebo u Foxky lock). U obou to ale hlavně jde vypnout a vidlici otevřít a navíc štelovat rychle bez pumpičky.

              0 0
              • Vilém  

                Ja netvrdil, ze to funguje:) Mam SPV v Blackovi a pokud by se nasel nejakej clovek kterej by to se mnou vymenil za normalni lock, tak to beru hned. Fox i RS jsem zkousel a funkce je trochu jinde.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Obecně se to ale zase říct nedá, Black bez SPV je dobrá vidlice.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Prave proto bych chtel ten normalni lock. V tlumici me SPV taky nejak nenadchlo.

                    0 0
                  • mara53  

                    moje rec, mam presne 120mm argumentu, jak je Black dobry ..... :))

                    0 0
                • MlokCZ  

                  No a pak na druhou stranu Fox také poslední dobou „kurví“ vidlice, pro změnu kompresí. Sice u RLC to není tak tragické, pro minimální nastavení komprese ne korunce je to „jen“ 5kg zhoršení citlivosti, ale i tak. Sice 5kg není tak tragických a i s nima je citlivost ještě celkem ok, ale úplně zbytečné. A u Fox tlumičů to samé, tam zase skoro všichni výrobci kol letos dávají verzi compression tune na max (ale tady se to nedá svádět na Fox, protože ten dodal verzi interního nastavení jakou si který výrobce kol objednal, měli možnost vzít i compression tune na minimu).

                  U vidlice to naštěstí lze úpravou u Milana pořešit a těch 5kg se zbavit. U tlumiče to pořešit také lze (úpravou u TF tuned), ale už je to dražší.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Takže zatím jediný kdo nijak nekurví schválně chod při otevřené vidlici je RS a Suntour, ale zase třeba RS chybí v originále high speed komprese. A Manitou má high speed expanzi.

                    Prostě při větších nárokách na vidlici neexistuje žádná ideální v originálním stavu a bez úpravy to nejde.

                    0 0
                    • capo  

                      Mohl bys prosím pro laika objasnit pojmy high speed komprese a expanze? Je tím myšleno jejich omezení, nebo naopak umožnění? Díky

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        High speed expanze se tu řešila už hodněkrát. Nejpodrobněji asi tady.

                        U komprese je to trošku sporné kdy to je high speed a kdy low speed. Třeba u Foxu to označují low speed a přitom je to vlastně high speed (kompresní okruh není volně průchodný, ale vždy blokovaný planžetou proto high speed), proto už to píšu jen obecně komprese.

                        0 0
          • MlokCZ  

            Přesně tak, podle mě je SPV úplně na nic, zvlášť na vidlici, na tlumiči by se to s minimálním nastavením tlaku SPV komory a u některých typů rámů dalo ještě zkousnoust, ale ani tam bych to nechtěl.

            Jakékoliv omezování chodu vidlice, aby bylo k něčemu dobré musí jít vypnout, protože po většinu času je třeba maximálně citlivou vidlici a ne ji ******* nějakým omezením celý chod. Tedy pokud někdo nutně potřebuje omezovat vidlici (třeba na závodění, jinak pro hoby ježdění je to z mojeho pohledu zbytečné úplně), tak použije poplock z řídítek nebo případně terralogic.

            Terralogic je jediný systém, který automaticky omezuje vidlici a zdá se mi na některé použití dobrý (tím myslím opět maximálně na závody, na pohodové ježdění bych si ho na kolo nikdy nedal). Ten po otevření vidlice v souvislé rozbité pasáži zůstane otevřený a po tu dobu je to plně aktivní vidlice, takže aspoň na těžší pasáže je 100% ok. A horší citlivost před otevřením u terralogicu se dá třeba na závodech překousnout. A současně za to nabízí zcela zabránění pohupování vidlice při silové jízdě ze sedla. Takže výhody jsou poměrně velké a nevýhody ještě jdou.

            0 0
            • capo  

              Můžete mě prosím někdo navést, co přesně a v jakém okamžiku SPV omezuje? Co jsem se dočetl, tak jeho tlakem ovlivňuji okamžik, kdy se otevře záklopka, a vidlice tedy půjde stlačit. Čím menší tlak, tím větší citlivost vidlice. Chápu to správně? PSV tedy nemá vliv na zpětný útlum, ale jen útlum komprese?

              Čerpal jsem zde http://www.ivelo.cz/…05-3/ukazka1

              0 0
              • capo  

                Takže to červený kolečko nahoře na pravý noze upravuje velikost SPV komory, takže bez použití pumpičky vlastně můžu ten tlak regulovat, ne? Snad jsem to pochopil správně…

                0 0
                • MlokCZ  

                  SPV funguje jak si popsal o příspěvek výše, ono je to všechno hodně podobné. Komprese i lock u Foxu funguje na stejném prinicipu, jen tam není další komora, ale na planžetku tlačí pružina. Co konkrétné dělá červené kolečko nahoře Minute netuším. U klasického provedení SPV jak u tlumiče, tak u vidlic prostě foukáš SPV komoru a jejím tlakem určuješ sílu potřebnou k otevření záklopky. Ale je možné, že třeba Minute má i nějaké nastavení navíc, to fakt netušim.

                  0 0
              • MlokCZ  

                Ano, SPV má vliv jen na kompresi.

                0 0
      • capo  

        Super, o tom stručném jsem věděl, ale ten servisní jsem nenašel. Díky!

        0 0
    • Vilém  

      Co zkusit stranky vyrobce? tam najdes urcite odpovedi na vsechny otazky.

      0 0
      • capo  

        S tou určitostí bych si tak jist nebyl.

        Např. po tom co nafoukám SPV dle návodu, přijde mi vidlice celkově tvrdá, proto mě zajímá jak ji foukáte vy…

        0 0
        • Vilém  

          Mam Blacka s SPV a foukam na nejnizsi mozny tlak. To, ze ti prijde po nafokani PSV vidle tvrda, je proste funkce toho SPV, otevre se az pri vetsi rane.

          0 0
          • capo  

            Aha, tak to potom nechápu, v čem se skrývá ta jeho „inteligence“ :(

            0 0
        • Vilém  

          A tou urcitosti jsem myslel, ze tam najdes jednak servisni manual a jednak uzivatelsky manual, kde jsou vsechny ovladaci prvky a nastaveni popsany.

          0 0
          • capo  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            0 0
    • capo  

      Setkal se tu prosím někdo s tím, že teče olej z tlumičové nohy (modré kolečko na pravé noze)?

      0 0
      • scret  

        jj, stava se to,taky se to tu nekde resilo, staci vymenit tesneni - O krouzek  a je to zas v cajku… uz jsem to delal na jednom Manitucku,ted to ceka i moje dalsi Manitucko…

        0 0
        • capo  

          Co teď koukám na to, jak ta vidlice uvnitř vypadá (zatím pouze fotky :)), tak je to to první, co mě napadlo. Netušíš prosím, kde nejlépe tenhle o-kroužek sehnat? Díky!

          0 0
          • scret  

            original nekupuj,staci zajit do nejakyho kramu kde maj „sanitu“ …

            0 0
    • Mutant Marana  

      Jak to tady tak ctu, tak to je vubec vybornej napad si koupit Manitou s SPV! Blahopreji!

      0 0
      • capo  

        Popravdě, já si vůbec nemyslím, že by ta vidlice byla špatná. SPV možná není nejlepší systém inteligentního pružení, ale kdybys ji měl za tu cenu jako já, tak ji vezmeš taky…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.