čus tak jake mate tipy na naboj na pevnou osu a na ráfek at to hodně vydrží???
čus tak jake mate tipy na naboj na pevnou osu a na ráfek at to hodně vydrží???
nába Point, dráty DT, ráfek Intense MAG30DH… unese to 115kg těžkýho freeridovýho mastodonta, tak to unese i Tebe;-)
Bych teda dal levnejsi nabu (ne horsi, jen levnejsi).
dy? to je levnější nába… stála 1800, to není tak extrémní suma…
Ale porad skoro dvojnasobek co za stejny produkt od jine firmy… Novatec, daBomb…
o tom novateku sem taky uvažoval…a jaky ten rafek??
na kolik vydou ty draty a kde se da kupit ten rafek netušim oktery de dej mi na něho naky odkaz ale spiš budu chtit sun rims bud double track nebo double wide..
Vem si spis Double Tracka. Btw. je to to same jako Intense.
neni. ma jinou samolepku :)
ja som akurat vcera nahodil na bike sun rims double track postavene na NS nabojoch… zatial som to ale nikde poriadne netestol, ale ak budem mat nejake pozitiva/negativa, dam vedet.
BTW po vymene zadneho kola mi nechce prehodit na najlahsie kolecko, netusim preco, nastavit mi to nejde.. idem stym do servisu. Ako keby ta kazeta bola prilis daleko na prehadzovac. Ostatne prevody uplne v pohode
A co doraz? Pripadne prilis napnute lanko?
no s dorazom som sa hral, ale nepomohlo. Viac som do toho nevrtal aby som to nerozladil tak, ze to nedam dokopi.:) Lanko ma tiez napadlo, ale na povodnych naboch nebol problem… Skoda ze ma nenapadlo to hned vyskusat ked sme tam davali to kolo v predajne.
Tak tam dneska zase musim ist, dufam ze nezmoknem ako vcera.:)
chlapi na kolik vydou ty dt draty??
cerna DT spice tak 6–8kc
to je dost malo nie? mna kus vysiel na 30 SK…
novatec + DT vyplet + double track/single wide
singlewide je trošku jinde než doubletrack ne.....jinak rozhodit se dá všechno, mi říkali že na doubletracku osmu neudělám a po chvatiměchu mam šišu vzadu jako prase. bych to spíš viděl na: jestli na váhu tak singltracka, jestli na výdrž tak doubletracka
No dalo se to čekat, že z toho uděláš takovej gulás?
Novatek je název výrobce, takže záleží na konkrétním modelu. Takže například náboj na 20ku osu co je na Norco Atomic 2005 je kónusovém takže žádná výhra. Investovat do drátů Dt je taky investice nanic pokud k tomu máš low-end náboj i ráfek. Pokud semeleš ráfek, nebo nábu je fat děsně důležitý že ti přežily dráty, který stejně nepoužiješ.
Na výpletu by měli dráty vydržet nejmíň, potom by je měl deformit ráfek a při největší držce by měl odejít teprve náboj.
Pokud bych chtěl fakt šetřit, koupil bych Remerx Jumbo, Dráty hvězdnice, nába Cannondale nebo DaBomb.
Pokud chceš, aby bylo už i k něčemu, koupíš nábu Funn, Formula, TR, Poit, atd…. Ráfek Vuelta Dh nebo FR, DM24 nebo DX32? Mavic, případně lowend od SunRims. ¨ Pokud chceš fakt tank tak: Ráfky Sun Rims Double Track nebo, Funn , Syncross, Mavic Náby tady už to je jedno je to většina značkových Dráty klidně DT Případně set Mavic DeeMAX s CrossMAX FR
Ještě aby bylo jasno, ptáš se na výplet na DH, takže kolo, u kterého záleží na rychlosti a hmotnosti. Tvz. 32 nebo 28 drátů, šířka pláštů do 2,5´.
Pokud by to mělo být na FR je to o něčem kapánek jiném
Uz jsem rezignoval na to jak tu placas nesmysli, takze jen malickost na Norco Atomik 05 neni naboj Novatec.
Co že tam Shami má?
myslím si že to cos napsal je teda hodně velkej blud, ale prosím o vysvetlení investice do drátů?…přijde ti nějakých 200kč za dt 2,0 jako investice?…mě teda ne…spíš mi přijde jako trotlovina v dnešní době používat nějaká lowend dráty… a máš recht, zničit se dá všechno, ale nepamatuju se že bych někdy zničil lowendovou nábu dřív než ráfek…obzvlášt na dh
No dráty jsou věc která spojuje ráfek a náboj jedná se o relativně pružné spojení které má absorbovat nějaké nárazy případně trvaloudeformací předejít znicění něčeho jiného. Prasklí drát není nic neobviklého a jde vyměnit rychle. Často může dojít k „vypletení“ kola bez trvalích následků na ráfku, takže jde použít na výplet dál.
Narozdíl od rozpláclého lowend ráfku, použitém s super špicema. Takže naco mi budou "super? dráty pokud mi odejde ráfek nebo nába dřív, nanic protože na nový výplet v 75% použít nepůjbou. Takže nejvíc investovat do náboje, potom do ráfku a nemíň do drátů.
takže asi takle rozdíl mezi lowend a hiend: u náboje je to 4 tisíce, ve funkčnosti je to uplně jedno protože se daj vyměnit ložiska takže doporučuju náboj za cca litr, u drátu je rozdíl asi 100kč takže rozhodně použít DT a u ráfku je to hlavně dané tím co dokážeš sehnat, protože jestli si myslíš že si vybereš ráfek a on bude tak nezapomen že seš v čechách…každopádně doporučuju nejakej střed(třeba singletrack)…takže ve finále máš relativně dost dobrý kolo za 2200kč (bez práce) na náboji kterej ty bis asi nikdy z nějakých pohnutek nevozil ale věř že vydrží uplně stejně jak to dt třeba, a když ne tak za dva roky zainvestuje 200kč do ložisek a bude jako novej.....a pochybuju že mu vydrží ty dva roky ráfek.....dh není xc, u dh náboje nepotřebuješ aby vydržel 20 000km ale aby měl solidní tělo co nepraskne a to náboje v kategorii do litru splnujou.
dále bych si dovolil oponovat: proč měnit furt prasklý dráty a centrovat kolo když stačlilo připlatit stovku a koupit si dt špice?
sry za pravopisný chybky
trvalou deformaci predejit zniceni neceho jineho:)to si tam rovnou muzes dat spejle:)A ty si jako myslis,ze pokud budu mit levnejsi spice tak ti ten rafek nepraskne?teda podle me priplatit si stovku a mit rozhodne vetsi jistotu,ze ti to nepraskne, je celkem vyhodny ne? ja ty DTcka jezdim na XC rafku:) s 525kovou nabou a hydrama(vpredu)a davam tomu celkem doooooost zabrat a zatim sem nemel zadnej problem(oproti tomu co sem mel predtim…)
ja jsem tomu dneska taky hrozne nakladal,taky se divim ze to vsechno vydrzelo.ale spis proto,ze jsem dneska ridil jako prase.na XC biku.a to mam „lepsi“ kola nez ty na ten tvuj ukrutnej freeride.
a kolik ten drop mel,priznej se…:))no jo,neni dobry kolo,ale vsecko bude…norco sasqoc uz je na ceste!..:)
ale me nejde o kolo:-).jenom me prekvapuje ze sam veris tomu,ze tomu nakladas a pritom to vsechno v poho drzi..
ze to nepraska?to sem nerek-psal sem oproti tomu co bylo predtim za kolo…tzn.ze necentruju dvakrat za mesic a jen jednou a spotreba spic se taky snizila…:)
no tak na visionovi praskaly draty snad samy,to je taky fakt:-).pamatuju si jak jsem se v sede rozjizdel do kopce,slapnu a lup,drat hotovej:-).od ty doby co mam DTcka nepraskl jedinej.ale zase bych z toho nedelal takvej boom,kvalitni spice nejsou jenom DTcka.
jj,to souhlas…:)ale tak zatim celkem vse drzi,takze sem taky spokojenej…co bylo na tom visionovi za spice-nevis nahodou…?a pak se tady nekdo divi,ze ma nekdo neco proti authoru…:-)
nemam vubec poneti jak se jmenuji:-).rekl bych priznacne noname:-).
Ty Vuelty FR bych nebral – asi nejhorsi rafek na kterym jsem mel to „stesti“ jezdit.
za to ale za nejluxusnější prachy myslím ne
dhčka jsem kdysi kupoval snad 400/kus
Za to uz je ale DM24, ne?
myslím že je trošku dražší ale je hodně v pohodě. Ale jezdit se dá na všem, záleží jaký seš prase a jak čistě jezdíš atd atd
No ja mam prave ten DM24 vzadu na pevnaku a schytal uz hodne ran a eshte si nic nestezoval… :o) Myslim, ze o moc vic nez 400 drazshi nejsou, ale nechce se mi hleda ucet… ;o)
… nechcem zaklada? ďalší thread, takže to dám sem na bikemagazine som sa dozvedel nový pojem: POLOPEVNÁ OS … što éto???
V jake souvislosti? Mohlo by se jednat o osu s maticema nebo treba o QR20 :)
na vidle s obyč patkami … osu s maticami mám na starom bajku, naboj Miche, ale že by som tomu hovoril polopevná os, to ani nie:-)
tak uz viem co to je … toto:-)))))))) http://www.bikemagazin.sk/…layimage.php?…