• Twisp

    Mam tuhle brzdu na predku. Je tedy z druhy ruky ale s novym nejetym kotoucem. Pri delsim sjezdu a delsim brzdeni se mi zda ze brzda ztraci na ucinnosti. Desticky sou tam teda puvodni od hayesu a maj najeto asi 2500km. Myslim ze asi vymena desticek me nemine, co? Co rikate na tyhle ? http://www.trinnity.cz/DetailPage.asp?…

    popripade jaky jiny vozite a ste spokojeny?

    0 0
    • Tomcat  

      Máš HFX-9XC nebo HD? Případně jak velikej kotouč.

      Z toho mála co říkáš to je zavadnutí při prehřátí kotouče. Natoh by pomoct větší kotouč s větší perforací . Případně jiná směs destiček ,ale cena by byla dost velká. Možná přes polovinu nového HayeseHFX-9DH.

      Zatím sem to ještě nikde nehrotil (mám HFX-9Xc + 180mm kotouč od firmy A2Z) ,ale hocela v pohodě.

      0 0
    • 100kg  

      K Hayes montovaným na kolo dávaj SemiMetallic destičky což je plast s přimíchaným kovovým práškem. V naší váhové kategorii platí, že pokud chceš být ještě dlouho zdráv, musíš je hned vyhodit a koupit jakékoliv Sintered Metallic, což je spékaný kov. Na www.cykloprofi mají několik druhů kolem 400 Kč. Akorát ti brzo sežerou kotouče. Ale ty tam maj taky levně.

      0 0
    • kungpao  

      Skus BBB, nestoja veľa a dobre brzdia. Ja som spokojný, keď mi originály odišli tak som kúpil tieto a celkom káva..

      0 0
      • blue  

        pripojuji se souhlasem a stejnou zkusenosti

        0 0
        • visby  

          brzdia dobre, ale kvalita nie je ziaden zazrak… v jednej sa mi spravila doslova diera, dosticka nebola moc zjazdena, ale musela ist pretoze zacinala brzdit o kotuc ta palicka, co pritlaca dosticku ku kotucu…

          0 0
    • Roman  

      Zrovna jsem je rozdělal, vyndal původní destičky a přesně jak píše „100kg“ je to „železodr?“ s pojivem. Jsou tady ve vláknech 2 rady na desky za cca 700kč a desky za cca 400. Pokud by Kč nebyl limitující faktor, tak které destičky do těchto diskutovaných Hayesů?

      0 0
      • 100kg  

        To je jedno, klidně ty levný, hlavně Sintered Metallic. Stáhni si na www.cykloprofi.cz jejich katalog a pak musíš zavolat na ceny, to nemaj uvedeno. Poslali mi je do 2 dnů. A jestli jsi lehkej, můžeš i Semi Metallic za 350. Určitě brzdí líp než ty co dávaj k brzdě.

        0 0
        • Roman  

          Díky za typ. Ten jejich katalog nejde stáhnout poněvadž to hlásí „zablokovanou stránku“, ale alespoň vím co shánět.

          A nevíš čím se vyznačují ty za 700kč proti těm sintered metallic?

          0 0
          • 100kg  

            Na Hayes jsem ty drahý (800) Sintered originály neměl a ty levný (380) mi po 1000 km běžného ježdění odebraly znatelnou část kotouče. Možná, že na montovaných brzdách na kolo šetřej i na kotouči. Nebo je materiál desek příliš agresivní. Na Avidech jsem orig. Sintered desky (800) měl 5000 km bez zničení kotouče. Tak nevim. Snad má někdo víc zkušeností.

            0 0
            • Tomcat  

              Hele borci nevím co řešíte. Na počátku nebyl problém stím že to nebrzí, ale stím, že se to přehřeje a pak to nebrzí! S těma vašema fullmetal destičkama to zavaří ještě dřív. Mimo proto nedává Magura sintrovaný destičky, protože se to dřív zavaří. Potřebuje to uchaladit nebo odvést to teplo jinam. Takže větší kotouč, víc perforovaný kotouč, kapalina co bude víc odvádět teplo, pomocný chladič (viz. www.cykloprofi.cz) Nebo koupit jinou brzdu na DH nebo FR pokud XC zavaří z kopce.

              0 0
              • vlk  

                mám drobný dotaz.chci si taky totiž koupit nějaké hydry.Takže problém je v tom že když je pak kapalina v brzdach moc horka tak hůře brzdí nebo že když se zahřejí kotouže, že hůře brzdí destičky.Pokud to první tak by teoreticky tento jev asi neměl nasta u mechanických kotoučovek.Chci se vypravit do alp a koupit na to nějaké kotouče.Takže jsem se rozhodoval mezi shimano 555 zde uváděnými HFX-9 a mechanickými avidy.

                0 0
                • Tomcat  

                  Brzda se ti přehřeje a je jedno jakej systém. To že „vyvaříš“ kapalinu, zasekneš kotouč nebo spálíš destičky, odejde ložisko v nábe na straně kotouče je už vrchol. Je dobrý, když jdou styčné plochy třmenu a vidle jdou kov na kov (není tam lak nebo barva) pro odvod tepla, atd. co už sem říkal. Na XC ti hydry s 160kotoučem budou stačit na maraton bych už koukal po 180ce a víc.

                  Samo že to musí bej pořádně odvzdušněný, nic křivýho, nebo hlavně ne kombinace typu : páka Magura, třmen Grimeca , kotouč Promax. Popřípadě jiná kapalina než tam má bejt nebo destičky co tam bejt nemaj.

                  0 0
                  • vlk  

                    no ne mě by zajímalo ,jestli tímto jevem trpí jen hydraulické kotoučové brzdy nebo i mechanické-např avid.

                    0 0
                    • Tomcat  

                      No vařením kapaliny asi jen hydraulické :o), ale zavaříš salozřejmě i lankovou. Avida sem nejzdil, ale vyzkoušeno na Promax, Deore a Hayes . Prostě se to přehřeje a plynule to přestáná brzdit → pak se to kouše(teplota stále stoupá) → natavenej kotouč se začíná vlnit (teplota stále stoupá) → následně se to kousne nadobro . Doprovázeno h horším případě destrukcí materiálu brzdy , kotouče nebo u úchytu brzdy na vidlici.

                      0 0
                      • vlk  

                        hele ty mě jen strašíš ne.Já chtěl do alp a na zimu kotouce.Kvůli lepšímu brždění.Ale kurňa to pak sletět na takhle rozpalenej kotouč bych nechtěl.A dost se bojím toho, že by se mi brzda při sjezdu kousla.To bych už asi v alpách při sjezdu nemusel přežít.

                        0 0
                        • blue  

                          zas tak tragicky to neni :-) ale je pravda, ze si pod kopcem budes muset dat bacha, jak se opiras o kolo, abys nemel kotouc obtisknutej na noze :-)

                          0 0
                          • Tomcat  

                            No na to si pozor dávám , ale málem sem takhle podpálil mez v KRNAPU ;-).

                            0 0
                • kovar  

                  a co Shimano 525? a ta je tak macata a jeste ma kovovy adapter – takze je to samy chladic, takze snad se prehrivat nebude:-), uvidime. jinak treba pridelat na kotouc nejake chladici lopatky, ktere zaroven budou ovivat trmen:-).

                  0 0
                • blue  

                  v alpach jsem toho s hayesama a 160 mm kotoucem uz trochu najezdil, da se to, ale je pravda, ze trochu vetsi kotouc by se mozna obcas hodil

                  0 0
                  • visby  

                    ja som v alpach chladil kotuce vodou z kamelu…

                    dufam, ze sa tomu nic vazne nestane…

                    0 0
              • 100kg  

                Ta ztráta brzdného účinku je určitě u plastových desek zapřičiněna přehřátím plastu. Orig. plastové Hayes mi při jednom zabrždění shořely. Ze začátku to brzdilo, pak se účinnost zmenšila na 2/3. Naštěstí se mi podařilo jen tak tak zastavit. Z brzdy se kouřilo jak z dýmky. Kotouč dostal jen fialovou barvu, takže teplota kotouče mepřesáhla 300, na zelenou až modrou barvu je to 330 stupňů. Potom desky odešly po 100 km běžného brždění, prostě se vydrolily. To se ti se Sintrovanými deskami nemůže stát. Pro vaření brzdové kapaliny by asi musela být ještě vyšší teplota nebo stará brzdovka. Já měl novou DOT2 se zárukou 330 stupňů varu. Což je zajímavé pro diskusi: Jakou se máte barvu kotouče na vnější ploše obvodu? Od žluté 260, fialové 280, zelené 310, po modrou 330 stupňů.

                0 0
                • Tomcat  

                  No Promax hydro měl mětalický a takys ho zavařil(180kotouč).

                  Jinak barva kotouče Na lankovým Promaxu s 160 kotoučem od fialový po modrou (HC na Lysé Hora) Hayes HFX-9 XC s 180 kotoučem žlutá. Ale na lepší barvě pracuju.

                  0 0
                • blue  

                  a co tam DOT3 nebo jeste lip DOT4, ktera ma mimochodem dokonce vyssi bod varu, nez DOT5 a neabsorbuje vodu tak rychle, jako DOT3?

                  0 0
    • Roman  

      Kam byste v Brně svěřili výměnu 160 kotouče za 180 u těchto hayesů – aby měli vše, co je k tomu třeba a aby to opravdu uměli.

      0 0
      • Tomcat  

        Mám pocit, že v ČR a ne jen v Brně, to mít „na krámě“ nikdo nebude. Podle mě je to prkotina kterou zvládne každej co umí vyměnit píchlou duši. Na www.cykloprofi.cz vyber kotouč a odpovídající redukci (podle toho co váš za úchyt na vidli a třmenu brzdy) a objeddnej si to ( velice rychlé dodání). Na montáž ti bude stačit určitě to co máš doma.

        0 0
      • Pá-dlista1  

        a jestli chces original Hayes 180mm, tak mas asi smulu. Hayes dela jen 6 a 8".

        0 0
        • Tomcat  

          :o) Hele nech ho bejt, von si stím nezačal to byl jine příspěvek :-))

          0 0
    • blue  

      muze mi nekdo vysvetlit, jak funguje ten Cool Bomb?

      http://www.cykloprofi.cz/…ika_a2z.html

      to se pouzije jako meziclen na hadicku pred prase a kapalina tece skrz to?

      0 0
        • blue  

          prave z tohodle obrazku mi to umisteni neni moc jasny

          0 0
          • Tomcat  

            Podle mně se to dává místo šroubu na odzdušnění. Protože průchozí to nebude.

            0 0
            • blue  

              prave ta nepruchodnost me matla, odvzdusnovaci sroub me nenapadnul

              0 0
      • slou  

        Podle toho jak to vypada bych to videl ze to funguje stejne jako zebrovani valce na motorkach. Je ale potreba aby kolem teho fukal luft a nebylo to negde v zavetri. Alespon tolik co jsem pochopil z teho obrazku. Dava se to tam kde je to teplo treba odvest takze bych to tipnul mezi hadicku a trmen. Otazka druha je jak velkou to ma ucinnost?

        0 0
    • scret  

      Hehe, panove a nebylo by lepsi vratit se k veckam?:-)))

      0 0
      • enjoy  

        a nebylo by lepsi vratit se k ceckam?:-)

        0 0
      • Roman  

        Tak!, nebo kolo zahodit a chodit pěšky, bosky, no a zpět na strom :-)

        0 0
    • Twisp  

      Tak jsem koupil zde proklamovane BBBcka. Vypada to ze sou gut, ale mam takovej problem, sou to trosku burtiky takze kdyz sem je nacpal do trmenu a nasadil kolo, kotouc se o ne otira…nejni misto ani na vizitky. Co s tim? Zpilovat? Nebo je poradne zajet dokad trochu neubydou?

      0 0
      • blue  

        jak uz psal jinde bb, poradne zatlacit pistky, jde to sice trochu hur, protoze se ti vzdycky kousek zase vrati, ale jde to

        0 0
    •  

      Ticho! Všechny vás zabiju!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.