• 9700

    Na své 29er 3×10 plánuji předělání na 1×10 (95% jízdy jezdím jen na střední převodník). Aktuálně mám vepředu 44/32/22z a vzadu kazetu 11–32. Otázka zní: půjde vyšlapat prudší kopec 32z vepředu a 32z vzadu na kazetě nebo 34z převodník a vzadu na kazetě 36z?

    plánuji upgrade dopředu 34z převodník a dozadu kazetu s větším rozsahem.

    Díky moc za odpověď.

    0 0
    • kubad  

      co dokážeš vyšlapat na 34/36 ti neřekne nikdod jiný než ty sám

      0 0
    • Vilém  

      A to mame jako vedet jak?

      Co si to treba zkusit?

      0 0
    • Chlebovnik  

      To je zase dotaz o ničem. 32×32 si snad na aktuálním setupu můžeš zkusit a 34×36 je pouze o nějakých ~5.5% lehčí.

      Osobně mi přijde 34×36 na 29er jako těžký nejlehčí převod a volil bych 32T převodník, ale záleží na tobě a na tom, co jezdíš.

      0 0
      • 9700  

        poslední otázka je tedy k volbě komponentů. Bude to fungovat nebo doporučujete nějakou změnu?

        • původní kliky MTB kliky Sram X7 3.3
        • nový převodník SHAMANRACING převodník BCD104 černý 32z
        • SHAMANRACING šrouby do převodníku 5mm, 4ks (nebo jiné 5mm)
        • Kazeta Shimano Deore CS-HG62–10 Dyna-Sys 11–36
        • řetěz Shimano HG-54 nebo HG-74

        nakonec jsem se rozhodl pro variantu 32z převodník místo 34z.

        0 0
        • JakeF  

          Shaman není narrow-wide, takže jedině s vodítkem.

          0 0
          • petrun  

            Nebo tam nechat přesmykač bez lanka a natvrdo ho zaretovat dorazy.

            0 0
            • JakeF  

              Což je celkem prasárna a bude muset shánět delší šrouby dorazů a stejně to nebude fungovat tak dobře. Ale jo, je to taky možnost…

              0 0
              • petrun  

                To vůbec není pravda. Loni v zimě jsem to tak jezdil.

                0 0
                • JakeF  

                  Já to tak měl taky a viděl bych to spíš jako krizovku, než na dlouhodobý použití… Ono to vodítko třeba právě od Shamanu nestojí až tolik.

                  0 0
                  • petrun  

                    Krizovka to opravdu byla. S jednopřevodníkem jsem jezdil jen jednu zimu a stačilo :D

                    0 0
          • Jakobo  

            Ja mam taky ten prevodnik Shaman a v pohode, nic nepada. Jezdim s tim vsude, teda enduro ne. Na zkousku to staci.

            0 0
        • Jakobo  

          Ovsem 32/11 to se dost natocis nohama, na nejake delsi prejezdy po rovine a asfaltu to neni. Dej si normalni trojtac, nemas na to mentalne :-)

          0 0
          • deekay  

            Ja mam 32×11 na 29eru a po rovine to v pohode staci, pokud clovek nezavodi.

            0 0
            • JakeF  

              Jsi na BF, tady se najdou lidi, co by se i na 29ce neobešli bez 44/11 :).

              0 0
          • Lister  

            32/11 na 29 znamená při normální frekvenci šlapání rychlost přes 30km/hod. Pokud dokážeš na MTB při delším přesunu držet takový průměr, tak to seš asi v repre, ne?

            0 0
            • Smazaný účet  

              +1…

              0 0
            • MlokCZ  

              Tak jako vždy záleží jakou kadencí točí:

              32×11 + 29" RaR 2,25

              50ot./min – 20km/h

              60ot./min – 24km/h

              70ot./min – 28km/h

              80ot./min – 32km/h

              90ot./min – 36km/h

              100ot./min – 40km/h

              Tedy může to být jak hodně přes 30km/h, tak i poměrně dost pod 30km/h. 70ot./min třeba až takový extrém není.

              Na opravdu rovině pro sólo jízdu to bude pro většinu v pohodě stačit (nebude už jen vyložně nízkokadenčním), ale bude stačit mírný šlapavý sjezd a už to nebude stačit daleko více jezdcům…

              A ještě když přičteš, že ne každý jezdí sám a může někdo i častěji jezdit přesuny v háku za výkonnějším…

              0 0
              • Smazaný účet  

                Pro presuny v haku za vykonejsim jezdcem to neni…ale pro sjezd po asfaltu je to mylsim uplne vpohode…tech 45km/h pro „spicku“ tam vykrouti i mene zdatny jezdec (takova lama jako ja zvlada na 26" z kopce na 32/11 spickove 50Km/h) a dal neni prece treba slapat…v terenku je 50kmh uz docea kalup a po asfaltu to neni az takova zabava..

                0 0
                • MlokCZ  

                  32/11 na 26" je už téměř 140ot./min, to může být pro někoho zcela nepředstavitelné. Já třeba nemám problém krátkodobé vytočit takovou kadenci, ale dělám tu čím dál více nerad. Poslední dobou se mi většinou nechce točit krátkodobě ani už moc nad 100ot./min.

                  A jak se sejde kombinace trošku výkonnější, který netočí moc vysoké kadence…

                  V terénu hodně záleží na kole. Na celopevňáku mi v terénu těžší převody nechybí vůbec, protože na něm v terénu šlapat nemůžu v podstatě nikdy (to už musí být opradu pěkná cesta a to už není třeba ani nazývat terénem).

                  Tam zase trošku těžší převod ocením na fullu. 32/11 by mi už na můj vkus nestačilo a to nejsem žádný „nízkokadenčák“. Pod těch 42/12, co na 26" fullu vozím už bych jít nechtěl.

                  Mám ale postavený teď full do jezdiva s RoR/RaR (tedy právě často typická situace, kdy na fullu v trochu rozbitém ale ni jak náročném terénu šlapat můžu a na celopevňáku už ne).

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    A paradoxně nepotřebuju na celopevňáku těžší převod než na fullu (tedy nutně, využít by se někdy dal).

                    Vždy cca do dubna najíždím převážně asfalt a na celopevňáka dávám objemné slicky.

                    Na asfaltu se snáze točí vyšší kadence (než v rozbité pasáži na fullu kde to pruží). A hlavně když už to trochu klesá a jede samo, tak se dá vždy zalehnout a na šlapání vykašlat a pořád to celkem jede.

                    V rozbité pasáži na fullu zalehnout nemůžu a bez šlapání to moc nepojede.

                    Proto nakonec budu mít převody na celopevňáku i fullu ± stejné (i když 40/12 je pořád nepatrně těžší na 29" než 42/12 na 26").

                    0 0
                • bimjeam  

                  50km/h na 26" na 32/11????

                  Mne idú nohy ustreliť aj pri 40/11 na 27,5" keď chcem točiť nad 50km/h.

                  Nevravím, že to nejde, ale na 32z placke si to fakt neviem predstaviť, jedine, že by som mal 190mm kľuky :D

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To je přesně o čem jsem psal teď výše. Pro někoho 140ot./min krátkodobě žádný problém, pro někoho nepředstavitelné.

                    Před pár lety jsem si zkoušl pro zajímavost maximální vytočitelnou kadenci (krátkdobě typu 5s) a to na nejlehčí převod na asfaltu (aby to nebylo limitované výkonem) do mírného kopce (aby se to nerozjíždělo samo a nešlapalo se úplně do prázdna).

                    Při nejlepších pokusech jsem překročil 200ot./min. Takhle bych to běžně za jízdy už rozhodně nedal, ale k těm 150ot./min to krátkodobě (třeba 30s-1minuta) se dá. A 120ot./min jsem schopný jet dlouhodobě.

                    Ale jak už jsem psal, tak dnes už mi to nebere takhle vytáčet vysoké kadence.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Tak tech 140rpm je u mne dost kratkodobe, rekneme tak max 30s a stejne jak ty, delam to nerad a spise tak pro srandu at trochu roztocim nohy. Kdyz jsem hlidal kadenci, tak jsem fungoval od 50rpm do 110rpm docela bezne…kde neni sila, musi se tocit:)

                      0 0
                      • TJK  

                        vidis.. nekdy bych zkusil kolik natocim na 180mm Middleburnech… ale rekl bych ze tech 140 nebo neco pod bude asi maximum… vim ze to urzim dyl.. kolem minuty a kousek… presne jak rikas jen kdyz se na vyjizdce blbne nebo spurtuje na cedule :-D

                        0 0
                  • joudys  

                    co s tím má společného délka klik (kadence x rychlost)?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Hodně. Čím delší kliky, tím obtížněji bude točit vysokou kadenci. Tu poznámku jsem ale také nepochopil. Na delších klikách by to přeci nedal už vůbec.

                      0 0
                      • joudys  

                        přesně, delší kliky to ještě zhorší, každopádně vůči rychlosti je proměnnou kadence bez ohledu na délku klik

                        0 0
                      • bimjeam  

                        Máš úplnú pravdu. Mal som napísať 160mm kľuky, nejako som si to naopak predstavil. ;)

                        0 0
            • bimjeam  

              No ja ti neviem, bežne šlapem po ceste nad 30 km/h. (samozrejme nie celý čas)

              Keď chytím dobrý vietor, tak nemám problém ísť niekoľko km aj nad 40km/h. Dole kopcom tiež úplne v pohode točím pedálmi, pokiaľ to nie je nejaký technický terén.

              A to nehovorím o asfaltových štartoch maratónov, kde sa ide bežne nad 40km/h po ceste, tam mi často nestačí ani 40/11 na 27,5"-ke.

              IMHO 32/11 v teréne bude asi stačiť, zvlášť ak človek jazdí len rekreačne. Pre milovníkov rýchlej jazdy to ale nebude ;)

              0 0
            • Jakobo  

              Tak pokud nekdo chce slapat jak trotl pri delsich prejezdech po asfaltu, je to jeho volba. Ja mam na krosovi plaste 622–42 a prevodnik 36 z je to takove minimum. U 29 i s vetsim obvodem to pri 32/11 asi nebude tezsi.

              Jsem presvedceny, ze po rovine a s vetrem v zadech nebo nekde z kopce vetsina z vas zaradi tezsi prevod, ale to je jen tady takova tradice tvrdit ze neee.

              0 0
              • joudys  

                nejlepší na těch převodech je, že na nich stejně bude jezdit jen a jen sám majitel. Je to jeho boj. Na druhou stranu si dovedu představit, že někdo jezdí tak nějak lážo plážo, moc to nehrotí, z kopce to spíš jen tak trochu přišlápne a do větších kopců se nepouští, takže mu to třeba bude vyhovovat. Život a kolo je o zkoušení, tak třeba to potom předělá někam zpět, pokud zjistí, že tudy cesta nevede.

                0 0
                • Jakobo  

                  Moudra slova, prevody si musi kazdy optimalizovat sam pro sebe.

                  Bral jsem to spis z vlastniho pohledu. Kdyz jsem jeste bydlel v CR, jezdil jsem hodne do Chribu, obvykle Otrokovice, Bunc, pak treba Vlcak, Stare Hute a po hlavni silnici pres Chribske lesy domu. Byl jsem rad, ze jsem zaradil tezsi prevod a tech 20, 30 km nejak na nizkou kadenci domotal. Totez na druhou stranu, do Karpat, po silnici na Zlin, nahoru na Provodov nebo na Loucku atp. a druhou stranou domu. Podobne Hostynske hory.

                  0 0
    • K-Paxian  

      Zdravím

      chystám se předělat xc hardtail na 1×10,protože na zimáku už nějaký čas jezdím 1×9 ,klasický 32 zubů převodník s náběhy a kazeta 11–34, přehazka deore SGS, a vše funguje jak má…

      Ted zvažuju jestli pořídit na 1×10 přehazovačku s ramínkem GS nebo SGS?Převodník narrow wide 34 zubů, vzadu kazeta 11–36.V čem je GS ramínko lepší? Dá se GS ramínko použít i pro případný návrat na 2×10?

      0 0
      • Carloss  

        GS, asi by sneslo i krátký, ano dá i na 2X10, ale na převodu malá, malá už může být řetěz prověšenej

        0 0
        • Dejv94  

          Na 1×10 mám SSW ramínko (36 převodník a 11–36 kazeta) a všechno vpohodě, ale 2×10 to nepobere.

          Na 2×10 mám GS ramínko bez brzdy (39/26 převodníky a 11–36 kazeta) a všechno vpohodě, když na 1×10 GS ramínko, tak jedině s brzdou.

          SGS bych volil pouze na trojpilu.

          0 0
          • K-Paxian  

            Díky

            S brzdou? :) to je co ? mám v plánu použít obyč hazku slx m670…

            0 0
            • Dejv94  

              Nevím jak se tomu přesně říká, ale má to SLX M675, vypadá to jako kdyby měla přehazká „nádor“ s páčkou on/off.

              0 0
            • enregistree  

              brzda = clutch = shadow plus

              napina retez a snizuje riziko jeho spadnuti,

              0 0
              • Smazaný účet  

                brzda = brake

                spojka = clutch

                prehazka obsahuje treci element(regulo­vateny co do sily spojkovani a vypinatelnou packou)

                0 0
                • pepek  

                  třecí element = pásová brzda

                  0 0
                • Chlebovnik  

                  U Shadow Plus tím „clutch“ není myšelená spojka jako u auta, ale spíš něco jako sevření, uchopení, obepnutí, …

                  0 0
      • enregistree  

        GS raminko vic napina retez, takze ten min pada a je tissi.

        0 0
    • JudyN15  

      Ať nezakládám další téma :

      Chci na enduro 1×10 (34/42) a řeším tyto možnosti :

      1. WERK pastorek 42Z s 16z pastorkem + převodník 34Z JS Components
      2. JS Components pastorek 42Z bez 16z pastorku + převodník 34Z JS

      Components

      Převodník od JS Components řeším proto, že má podstatně hlubší ozubení NW zubů, než u WERK.

      A 42Z pastorek od JS Components má po 90° náběhové zuby…

      Hazku mám X9 Type2, střední ramínko.

      http://www.werk.bike/

      http://www.simaracycle.cz/12-34-zubu

      http://www.simaracycle.cz/…42-zubu.html

      0 0
      • Tina  

        Z foto to možno nie je vidieť, ale Werk 40 a 42z pastorok má tiež nábehy po 90°. Sú to vyfrézované drážky na boku pastorku. Rovnako ako na oceľových pastorkoch Shimano.

        0 0
    • maros.77  

      Asi budu divný, jezdím na trojpile 27,5 – 40/11 a kolikrát bych si z kopce ještě přišlápnul a už to nejde a do většího kopce se občas štracham na 22/34.

      Proto nepochopím jak může někomu na HT XC stačit jednopila 32/11?

      Teda vlastně chápu, 29 a městské cyklostezky.

      0 0
      • tonik666  

        Stačí jezdit terénem kde nejde jet tak rychle jako po silnici. Nebo tobě nestačí 40/11 na superflow v rychlebech (abych dal nějaký příklad co si umí každý představit:)?

        0 0
        • maros.77  

          Jasně, že jsou situace a kola, kde se to dá pochopit, ale pokud máš kolo na univerzálnější jezdění(což podle mě HT je), už je jednoplacka limitujicí a to mi snad nikdo nebude vymlouvat.

          0 0
          • tonik666  

            Mno já to HT 26 s 1×10 s 32z vpředu mám, a jsem celkem spokojený. Ale nejezdím klasické XC vyjížďky v XC tempu.

            0 0
            • maros.77  

              No právě a o tom jsem psal, pokud to má člověk takhle je to v pohodě, ale kolik takových bude a kolik podlehne z úplně jiných důvodů;-)

              0 0
            • wilda81  

              sice 27,5" 30z, ale jinak souhlas

              0 0
          • MichaelSimek  

            40×11 je 50km/h jeste relatvine normalniho slapani, to me normalni pro xc vyjidzky neprijde ani v tempu

            0 0
          • mr.antik  

            tak jednak je to téma rok staré a původní tazatel řešil vpředu 34 a jednat to téma vytáhl další tazatel který řeší enduro kolo.

            0 0
            • maros.77  

              Hm…,tak na enduro je to v pohodě, v tom případě se omlouvám za reakci „mimo mísu“ a datum jsem taky přehlédl.

              0 0
            • JudyN15  

              Tak tak, maliko se tady můj dotaz ztratil :)

              0 0
      • mr.antik  

        to nevadí…

        0 0
      • Singlespeed  

        Soudit někoho jen podle sebe není moc dobrá metoda :-). Třeba mně stačil několik let pro jízdu v terénu v moravských horách jen jeden jediný převod 34/20 a nestěžoval jsem si. Ale na rozdíl od tebe jsem lidi, co jezdili jiné převody, v pohodě chápal :-).

        0 0
        • maros.77  

          Hele, nikoho nesoudím, ať si jezdí každý co chce, jen jsem napsal svůj pohled na věc a ten je asi takový, že tady hodně lidí místo skutečného jezdění řeší spíš to, aby byl „IN“.

          Toť čistě můj názor a nikomu ho nenutím.

          0 0
      • Dejv94  

        To že ty nejsi schopen normálně šlapat neznamená že ostatní to mají špatně. Chápu že někdy na 27,5 může být 40/11 nedostačující ale při převodu 22/34 bych asi spadnul protože je to pro mě až moc velkej kašpárek (nejlehčí jsem jezdíl 26/36 na 29 kole a vždy jsem vše vyjel).

        0 0
        • maros.77  

          Otázkou je co pro tebe znamená „normálně“ šlapat, asi to bude něco jiného než pro mě. Klidně se můžeme domluvit, stav se ukážu ti nějakou mou trasu a jestli na tom co říkáš vyjedeš vše co já, klidně ti ten výlet zaplatím;-)

          0 0
          • MichaelSimek  

            hmm, plati ta nabidka i pro ostatni :)

            0 0
            • maros.77  

              Kdyby to platilo pro všechny, už bych si pomalu mohl založit cestovku:D

              0 0
              • MichaelSimek  

                ale ja mam 28/36 na 29ce :)

                0 0
                • Singlespeed  

                  Tak, to je pohodový převod. Pamatuju si, že když jsem s MTB začínal, byl nejlehčí 28/28. Rubat s tím stojky třeba kolem Gardy bylo vcelku peklo, člověk drtil půlku kopce ze sedla.

                  0 0
                  • jonti  

                    souhlas, jel jsem tam závod s 27/34 na 29er a rozhodně to nebyl dostatečně lehký převod.

                    0 0
          • Dejv94  

            hmmm, to zní lákavě, teď mám nejlehčí 34/36 na 29 kole.

            0 0
        • maros.77  

          Otázkou je co pro tebe znamená „normálně“ šlapat, asi to bude něco jiného než pro mě. Klidně se můžeme domluvit, stav se ukážu ti nějakou mou trasu a jestli na tom co říkáš vyjedeš vše co já, klidně ti ten výlet zaplatím;-)

          0 0
      • jonti  

        Stačí se podívat na město v profilu – v Praze a jiných městech s plackou okolo to většinou stačí.

        0 0
        • hawrda  

          Praha má placku okolo?Byl jsi někdy třeba dál než na Zbraslavy?A to nemluvím o Praze samotné…

          0 0
          • jonti  

            Kde máš u Prahy delší prudké kopce? Beru vzdálenost do 70km z centra, přes 140 km na MTB už není běžná vyjížďka. Není tu ani kopec který se jede výrazně víc než 15 minut. Menší a kratší kopce jsou v Brdech, Posázaví a Křivoklátsku. Ale jestli chceš jet delší kopce, tak možná v Krkonoších, Krušnejch, Jizerkách nebo na Šumavě.

            0 0
            • hawrda  

              Tak jo,Brdy ani ostatní popsané lokality asi úplně hory nejsou,ale placka taky ne že.Tedy pokud za placku nepovažuješ kopce vysoké 860m(to je např Tok v uvedené dojezdové vzdálenosti a nebo blíže ku Praze Studený vrch 660m atd.).A dostat se na jejich vrcholy za 15 min.,odvážné tvrzení.Takových příkladů by byla jistě řada.

              0 0
            • Mr.Duck  

              To mě baví když se tu řeší kdo má větší kopce v diskuzi kolem převodníků :-) Podle těhle vašich teorií bych měl vozit min. 6placku vepředu a oba mi nějak jedna stačí :-)

              0 0
      • Mr.Dan  

        Dopuručuju 40z pilu vyměnit za 42z. 42/11 na 27,5 je cca to samý jako 44/11 na 26 a to už fakt stačí. Jinak s neuniverzálností jednoplacky na XC HT docela i souhlas, já bych to nechtěl, vždyť 28/34 na 27,5 jako nejlehčí je tak na hraně.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.