• trickyrider

    Ahoj před rokem jsem koupil GF Marlin . Najel jsem na něm 2000km a musel jsem vyměnit řetěz a i kazetu , protože novej řetěz na starý vymačkaný kazetě není nic dobrýho. S tohou po spokojený jízdě jsem se pustil za prvními jarními kilometry, ale s hrůzou jsem zjistil, že při jízdě po trochu nerovném povrchu a v kombinaci s větším záběrem řetěz občas nepříjemně přeskočí . Nejdříve jsem myslel , že je špatně seřízená, ale řazení jde naprosto OK . Můžete mi poradit co by se dalo dělat. Jestli je to jenom seřízením nebo koupit novou. Mám Deore XT

    0 0
    • Meesha  

      neni ten retez dlouhej?

      0 0
      • trickyrider  

        řetěz mi přijde OK . navíc mi ho tam instalovali odborníci v servise tak bych jim chtěl věřit.

        0 0
      • Meesha  

        nebo to je ta sjeta kazeta…

        0 0
        • trickyrider  

          řetěz i kazeta jsou nový proto podezření na přehazku

          0 0
          • Meesha  

            Tak musis pockat, nez si to sedne…

            0 0
            • trickyrider  

              jo něco už mi kamarádi naznačovali , že to chce počkat , ale představa jak se rozjíždím na přechodu a při sjetí z obrubníku a následném šlápnutí to přeskačí se už člověk skoro bojí pořádně do toho šlápnout :-)) dík za radu

              0 0
              • Meesha  

                jj, to znam. Ted tajne doufam, ze se mi to zajizdeni vyhne. retez mam novej tejden, zejtra bude kazeta a pily snad do konce tejdne – v nedeli potrebuju zavodit – zadny strileni nebude! Nesmi! :-)

                0 0
                • trickyrider  

                  co to jsou pily ? ještě se nějak neorientuju ve bikeslengu :-))

                  0 0
                  • Meesha  

                    prevodniky – ty tri velky ozubeny kolecka pridelany ke slapkam.

                    0 0
                    • trickyrider  

                      jo ted když jsem o tom přemýšlel co by to mohlo být tak jsem si řikal co bych mohl mít ještě „sjetý“ a došlo mi to , ale přesto dík

                      0 0
                • McBlacky  

                  hele a jak plánuješ zajet?

                  0 0
                  • Meesha  

                    no, nevim. Doufam, ze kdyz to bude vsechno novy,tak to bude sedet… Myslis, ze ne?

                    0 0
                    • McBlacky  

                      to jsme si nerozuměli, já se ptal jak chceš zajet závod, ne komponenty :) už to vidím se přiřítím do cíle, totálně mrtvej a osprchovaná elita už bude chytat bronz :)

                      0 0
                      • Meesha  

                        nevim, uz to planuju jet dva roky, ale nikdy sem se tam nedostal, tak kdyz budu mit dopravu, tak snad letos…

                        Pri mym stesti se urco neco vyse*e. Kdyz ne, tak asi do tech 80–100?

                        0 0
                        • McBlacky  

                          trasa je easy, já loni zajel 67 flek, 18minut na vítěze a to jsem jel na kole co mělo 14kg, s drapákama a měl najeto do 1000km a navíc jsem startoval úplně vzadu. Letos slicky, kolo pod 11, najeto 3tkm, start z první řady první vlny. No uvidíme jak to dopadne. škoda že se dostanu na bika ted v týdnu jen ve čtvrtek, to je k ničemu :(

                          kdybys měl stress s dopravou, tak snad bych jedno místo v autě měl. kdyžtak napiš na icq.

                          0 0
                          • Meesha  

                            je tam nejakej brutalni kopec, kde budu potrebovat malou placku?

                            0 0
                            • McBlacky  

                              no jak se to vezme já ten hlavní (od prvního brodu k asfaltce) loni zdrtil na malou a pátý patorek osmikolečka, takže teoreticky by jsi to měl napohodu dát na 32/32. Ze začátku na první prudký cca 100m úsek máš dost sil (kus po startu) pak je před lomicí takovej kvak asi 15metrů to urveš taky na střední. pak ten zmíněnej kopec, kde jsou dvě pasáže kde se malá dá hodit, ale když něco pojedeš tak jí nepotřebuješ, od 2nd brodu do černých voděrad easy na střední a poslední kopec do klokočný tam je kousek přes kořeny (snad si to nepletu) tam jsem si ji hodil, ale ve stojce těch pár metrů přehupsneš, teda když budeš mít ještě sílu – tam už se jedou sračky, protože co cíle je to sjezd a malej kopec spurtu na náměstí, tam si malou nedáš, protože nebudeš dělat kripla před publikem :)

                              0 0
                              • Meesha  

                                No, tak to bude zajimavy… Mam 6dni na to, aby sem ze svihovyho udelal silovyho jezdce :-) Dik

                                0 0
                              • gummo  

                                nevim jestli sem to neprehlid ale vo jakej svih se jedna??

                                0 0
    • McBlacky  

      tak to máš sjetý i pily.. tipuju že to střílí hlavně na střední a při větším záběru…

      0 0
    • McBlacky  

      to je ale stejně smůla po 2000km měnit celej pohon. jestli máš ještě tu starou kazetu a retěz, tak to nasaď zpátky a dojezdi, v klidu na tom dáš další 3–4 tisíce než se začně řetěz trhat a pak bych teprve investoval do novýho pohonu. Protože kazeta, řetěz a převodníky to je minimálně 2500kč a pokud nejsi závodník kterej nechce riskovat přetržení při závodě, můžeš to klidně dojezdit až do totálního konce, pak navíc ještě koupíš kladky do přehazovačky (200kč)

      0 0
      • trickyrider  

        já jsem měnil řetěz protože se mi asi 5× roznejtoval a pak jsem šlapal potupně pěšky domu
        tak už jsem mu prostě nevěřil a koupil novej ale začalo to trhat na kazetě v servise mi doporučili bud počkat až si řetěz sedne nebo novou kazetu. od koupě tam byla ta nejlevnější co je tak jsem si koupil raději novou a „lepší“

        0 0
        • McBlacky  

          hmm tak to jo, to pak jedině vyměnit komplet, no alespon si budeš ted pamatovat, že se má řetez pravidelně kontrolovat a měnit :)

          0 0
    • Divoký Vlas  

      O víkendu jsem kamarádovi měnil kazetu a řetěz a taky mu pak přeskakoval řetěz, v záběru a jen na malých kolečkách. Je to tím, že v místě snítování řetězu jsou články stažené a dobře se neohýbají a pak v tomto místě řetěz přeskočí. Stačí rozhýbat články v místě snítování.

      0 0
      • McBlacky  

        jo tohle je dost častý, když se nepoužívá rychlospojka. když se ale dobře zanýtuje, tj. přesně na střed, tak se to nestává. jednoduše se to dá rozhánout zapáčením šroubovákem, případně dvěma proti sobě

        0 0
        • fousek  

          ja to delam tim lisovacem, kdyz to de ztuha tak to kapku zamacknu nebo vymacnu podle toho jak hodne je ten cep zalezlej

          0 0
    • davevi  

      … zkoušel jsi jestli náhodou není ten novej řetěz špatně (ztuha) snýtovanej ? Může to být i jakýkoliv jiný článek, stačí když ho nastřelí kamen od předního kola.No a pak to při záběru střílí. Kamoš to zažil tento víkend.

      0 0
      • hydrant  

        před lety jsem zkusil řetěz Taya, byl na spojku, bez nýtování a tomu po pár desítkách kilometrech zatuhnul jeden článek, teda dva články v čepu, tak to pak přeskakovalo na kladkách, na převodnících se to v poho natáhlo a na kladkách pak znova problém a tak pořád dokola. A když se to rozchodilo, tak zatuhnul zas jinej. Reklamoval jsem ( úspěšně, dovážela to Vesmírná agentura )a nebyl jsem prý zdaleka první. Jiný řetěz – Shimano, Sedis – mi to neudělal, jedině ve snýtování, to ten mrtvej článek rozhejbu ručně páčením proti sobě – no to jsem to ale napsal blbě…

        0 0
    • jihra  

      Jak už se tu psalo – máš buď dlouhý řetěz (to, že ti to montovali v servisu ještě neznamená, že to montovali odborníci) a nebo máš „nerozhýbaný“ ten článek, kde se nýtovalo (to je ta pravděpodobnější varianta. Nerozhýbaný článek poznáš jednoduše. Protáhni celý řetěz přes pastorky a kladky přehazovačky (směrem dozadu, aby byl co nejméně zatížený) a najlépe na kladkách přehazovačky poznáš, že se některý šlánek řetězu neohýbá. Ten článek je pak třeba rozhýbat – vezmeš řetěz z obou stran „zatuhlého“ článku do rukou a páčiš STŘÍDAVĚ na jednu a druhou stranu a to kolmo na směr ohýbání článku řetězu – prostě jako bys chtěl řetěz zlomit. Neboj se fest přitlačit. Vžda to pomůže.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.