• te-pe

    Můžete mi někdo popsat jak funguje regulace zdvihu RTWD na vidlicích Manitou? Konkrétně, jestli se při změně zdvihu mění délka vidlice, tedy vysunutí nohou a jestli se mění charakteristika zdvihu? Nebo se zdvih reguluje jen jakousi velkou změnou předpětí.A náhodou délku vidlice M.Black při zdvihu 120mm?? Díky.

    0 0
    • Orbis  

      RTWD

      • Na vrchní straně namontovaný mechanismus změny zdvihu vidlice dovoluje jezdci měnit plynule zdvih vnějším ovladačem. Změna zdvihu přitom neovlivňuje předpětí pružiny. • Nový indikátor nastavení zdvihu jej vylepšuje nad úroveň současně používaných systémů. • Rozdíl mezi minimem a maximem dělá 30mm u všech vidlic. Myslim si že je to podobný jako U-turn od RS:))

      0 0
    • cabbage  

      jak ufunguje netusim, ale snizuje zdvih(a dedy vysku vidlice) a pritvrzuje pruzeni.

      0 0
      • cabbage  

        delka blacka pri 120mm zdvihu je 493mm(osa naboje/vrsek korunky)

        0 0
      • te-pe  

        Rozumím – li tomu správně, při snížení zdvihu ze 120 na 90 mm, tedy klesne vidlice o 30 mm, ale zároveň se patřičně přitvrdí charakteristika?

        0 0
        • Orbis  

          Jo tak by to mělo bejt, je to tak u Manitou Splice Super:))

          0 0
          • te-pe  

            120mm zdvih už by geometrie mého rámu asi nepobrala. Uvažoval jsem, že bych ji vozil na 90 – 100 mm, ale nechci přijít o komfort. Je ten rozdíl v citlivosti velký?

            0 0
            • cabbage  

              to urcite zavisi i na tuhosti pruziny, neni lepsi si koupit neco se 100 zdvihu?

              0 0
            • Martyss  

              Není to spíš o tom, že na rovině a při výjezdech máš nastaveno na 90 mm a při sjezdíku na 120 mm?

              0 0
        • cabbage  

          co sem cet a slysel tak jo, ale ja sem tu vidli nikdy nejezdil.

          0 0
    • hanz  

      omyl…žádné předpětí se nemění…to bylo u starých modelů manitou…a možná ted u splice jak někdo píše, ale to nevím RWTD pouze povysune nebo zasune mnější nohy, při čemž dýlka pružiny, tudíž i předpětí zůstává stejný. V praxi to znamená to že citlivost se nemění, ale doraz se přibližuje, tedy prostě při menším zdvihu nevyužívá vidlice uplného stalčení pružiny a už vás omezí doraz na dně vnějších nohou, kdežto při vyžším zdvihu ta se ta vidle ještě stále má kam nořit. Uf doufám že jsem to napsal zrozumitelně. Prostě charakteristika se nemění, ale spodní osa grafu dostane k plusu ty dva či tři cm

      0 0
      • vlk  

        přesně tak to je, ještě bych dodal že je to vlastně stejný systém jako u-turn u rockshock-těch pružinových.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.