• kralovek

    Prosel jsme historii, spv se zminuje pomerne casto ale nenasel jsem definici jak to funguje, jake jsou, nebo spis mely by byt, jeho vlastnosti. Hodne se o nem lidi zminujou v souvislosti „lockout ano/ne“. Mam tomu rozumet, ze to je jakasi alternativa k lockoutu? Prosim vysvetlete. Uvazuji o koupi biku s touto vidli (balack super air SPV 2004) Diky

    0 0
    • blue  

      z webu progresscycle.cz

      SPV

      • Vlastnosti SPV zahrnují vnější prvky pro seřízení kontroly pohybu tlumiče při šlapání a progresivnost hydraulického tlumení s ventilem kontrolujícím jedinečnou stabilizaci na terénních nerovnostech. • Vylučuje nechtěný pohyb pružení a zlepšuje výkonnost pohlcování nárazů tím, že eliminuje zpožděnou reakci kompresního tlumiče na počáteční pohyb. • Efektivitu tlumení při šlapání lze snadno a rychle nastavit běžnou vzduchovou pumpou.

      a nebo http://www.answerproducts.com/ourtech.asp

      0 0
      • kralovek  

        Ha uz jsem to nasel http://www.answerproducts.com/ourtech.asp

        Ale stejne budu rad, kdyz to jeste trochu zkritizujete.

        0 0
        • kovar  

          raději si pujč vidlu s SPV a projeď se na tom.Buď se otřepeš hnusem (jako já) nebo budeš nadšen.

          0 0
          • kralovek  

            Ale rekni proc nadsenej, nebo proc zhnusenej … tohle jsou naprosto nekonkretni informace.

            V planu to rozhodne mam. V jednom shopu tady nabizej … zkusebku.

            0 0
            • kovar  

              Proč nadšený, to teda fakt nevím :-) Proč zhnusený? – konkrétní informace: necitlivost za jistých , zcela běžných,podmínek třeba, už jsme to tu propírali, ale nevím v kterém příspěvku.

              0 0
              • blick  

                A už si se svezl na Nixonovi? Není to sice klasický máslo, ale je rozhodně citlivější než loňský Minutky..

                0 0
                • kovar  

                  Na Nixonovi eště ne. A ty jo?

                  0 0
                  • blick  

                    Já jo, kámoš si ji přivezl v říjnu ze států a tak jsme ji už testovali. Jde jen o nastavení na subjektivně danné optimální hodnoty a po té je to super vidle. Jen to chvíli trvá… Velkou výhodou je také minimalní zanoření vidle proti klasice, což oceníš v prudkých pasažích, kdy nemusíš chodit tolik za sedlo a samozřejmě na schodech pokud je neskáčeš.

                    0 0
      • kralovek  

        Byls rychlejsi :o)

        0 0
        • hanz  

          spv jsem jezdil ve předu aj v zadu......v zadu maximální spokojenost, ve předu maximální zhnusení. tlumič je fakt libovej ale vidla špatná 25% chodem(pro mě nevihovující) a 75% spolehlivostí a řešením nastavujících prvků......nastavit spv vidlici je oravdu čin hodný uznání.

          navíc sami v servisním manualu upozornujou snad na 5-ti místech na poruchu tlumiče která se má zkouknout jako první když to nefakčí.

          já už bych spv ve vidli nechtěl.

          0 0
          • kralovek  

            o jakou vidlici slo?

            0 0
            • hanz  

              to máš celkem fuk, ptotože tlumič spv je standartní do všech vidlic obsahující spv, ale jinak šlo o minutu.

              tlumič spv má problémy s pěněním oleje(ale koukal jsem že u spv evo to už vyřešili kompresním žokem, kerej zabrání přístupu vzduchu k oleji) a dál to jejich štelování....­.komorou spv šteluješ bod odtrhnutí a i progresivitu vidle, jenže to je tak moc spojená nádoba(obrazně i fakticky), že když si nastavíš progresivitu na víc jak 1/3(myšleno z max) tak se ti v spv komoře zvedne tlak, ale bohužel už se nedostaneš k ventilku abys upustil......prostě strašnej opruz metodou pokus omyl. Dále i při minimálním nastavení tlaku spv komory se vidlice na takovém tom starém vyježděném asfaltu, nebo na kostkách, atp. chovala jako 100% pevná, což jsem tedy nepřežil…vyznávám pohodlí a proto ted vozím marcošku maratonka na pružinkách a 120mm a lebedím si.

              0 0
              • blick  

                Letošní Nixony mají vylepšený systém SPV Evolve… :o)

                0 0
                • kovar  

                  A v čem, jak, a čím je vylepšený?

                  0 0
                  • hanz  

                    už jsem to zkoumal a vylepšený je akorát tím kompresním žokem na spv komoře…takže odpadaj problemi s pěněním oleje, ale ostatní neduhy zůstali......to teda slabej pokrok když jako vylepšení vydávaj to že jim začne fungovat tlumič.....jestli to takle pude dál tak třeba u EVO VII bude už SPV neporuchový…ale já to zkoušet teda nehodlám.

                    0 0
                    • Lukster  

                      No, já tak negativní zkušenosti nemám – mám Minutku2 a celou sezónu bez problémů, jsem s ní navýsost spokojen. Pokud chcete citlivost,tak stačí ufouknout SPV a je to.Ale já nemám rád moc citlivé vidlice, potom mi to připadá, že přední kolo „plave“.Lukster

                      0 0
                    • blick  

                      No já nevím, ale stačí se podívat na recenze ba BF nebo MTBR, či kontaktovat bikera, kterej ji má. recenze dopadají velmi pozitivně. Stačí se jen na nich svízt, ale nestačí ti jedna malá projížďka. Výkend ti bude stačit na nastavení a další týden si budeš zvykat …něco jako přechod z klasických lyží na carvingy.:o)

                      0 0
                      • hanz  

                        děkuji, ale já jsem na spv najel dost na to abych věděl že ho nechci(zapomen na výkend, či týden…mě nestačily ani dva měsíce), a manitoua vlastně už žádnýho. Nikdy neříkej nikdy, ale pokud to pude a nebude třeba na novým biku, tak prostě ne. Uvidíme za tři roky, třeba konečně...........

                        0 0
                        • blick  

                          Shrnul bych to takhle: „každýmu taky nevyhovuje full“

                          0 0
                          • McBlacky  

                            mě třeba zaráží, že tam kde bych fulla nejvíc čekal: Crocodille, Great divide, apod. se jezdí na HT, a to tím stylem že 16+ hodin denně, několik týdnů po sobě :-)

                            0 0
                            • blick  

                              Kde na to berou čas?

                              0 0
                              • McBlacky  

                                tihle borci jsou profící, nebo znáš nějakýho hobíka, kterej dá tohle: The Great Divide Race 2004 (approx 3 weeks) Distance – 2465 miles Elevation Gain – >200,000 feet bez podpory, všechny věci sebou, cca 190km/den 21 dní v kuse, terénem. troufám si říct, že tady na foru se najde jen málo lidí co by to vydrželi jen 3 dny :-)

                                0 0
                                • blick  

                                  3 dny na bajku, 3 dny na kapačkách…:o) to bych možná zvládnul, ale víc ani cuc

                                  0 0
    • kralovek  

      A jeste jedna otazka … na moji soucasnou manitou (tusim RC) sel ten lockout dodatecne namontovat … tak to tady asi nejde, co?

      0 0
      • hanz  

        ne na vidlice s SPV, jinak myslím že by to mělo jít(snad)

        0 0
        • kralovek  

          No asi se zeptam, jestli by mi ji vymenili za letosniho blacka nebo rebu :o)

          0 0
    • JMT  

      Jednoho vzdaleneho dne treba bikerstvo dostane rozum, nakoupi si MARZOCCHI, ostatni skrachujou (mimo foxe-taky ujde, ale za ty prachy…) a bude na svete krasne.......­...... :-)

      0 0
      • Pá-dlista1  

        By museli nejdriv dostat rozum u Marzocchi.

        0 0
      • Lukster  

        Más sice pravdu, že Marzocchi jsou dobré, ale jsou podle mě nepřiměřeně drahé!!!

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Bych spis rek opak. Sice jsou levne, ale s kvalitou to taky neni slavne.

          0 0
          • JMT  

            kvalita sice nic moc, ale v porovnani s ostatnima mi porad prijdou jako nejlepsi (neporovnavam s vidlicema delanejma doma na kolene atd… :-)

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Jasne ze ze silne trojky (M,m,RS,SR,RST :) ) jsou stale nejlepsi. Otazka je, zda-li to staci :) Ale dnes se vsechno toci tak rychle, ze stejne by nikdo nechtel, aby mu vidlice vydrzela 2 roky.

              0 0
              • JMT  

                hodlam si kupovat novou vidli cca okolo 10 000 co bys mi doporucil ?

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Bud skareba nebo kingpina.

                  0 0
                  • JMT  

                    na celodenni xc, mam mechanicky kotouce vod avidu,disk 185 mm

                    0 0
                    • blick  

                      Pokud máš přes 80kg a ve předu 185 kotouč, tak místo Skareba bych doporučil Blacka.

                      0 0
                      • McBlacky  

                        Padlista to podle mě doporučil spíš ze srandy, protože scareb je pure xc, kingpin je dc na fr jestli se nemýlím, jen chtěl doložit že za 10tkč je variant mnoho :-)

                        0 0
                        • blick  

                          Jo Stance Kigpin? Tak to jste mě dostali :o)

                          0 0
                        • JMT  

                          Jo ja ho taky neberu za slovo, je jezdim na Marzocchi a pudu do ni asi zas …

                          0 0
      • blick  

        No já zase doufám, že bikeři dostanou rozum a začnou používat vidle progresivních firem jako Answer Manitou a Fox a konzervativní Marzocchi pošlou k ledu......Mrkni se na německý automobilky s „novým“ Golfem a Astrou, kdysi opomíjená konkurence ze západu (Francie) je teď válcuje a podobný vývoj se dá zaznamenat u vidlí. Ostatně jeden DH mechanik prohlásil, že Marrzocchi zaspala vývoj............

        0 0
        • Pá-dlista1  

          … bez nejake polemiky. Ukaz mi nejakou lepsi sjezdovou vidlici nez Marzocchi.

          0 0
          • McBlacky  

            to jsem zvědav co se dozvím :-) …ale sjezd není všechno…

            0 0
            • blick  

              DH vidle nejezdím… to byla nadsázka na jmt.Ale s tím, že Marzocchi zaspala je pravda. i když vidle na příští rok spolu s RS dokazujou, že probuzení by mohlo být rychlé a pozitivní. Jinak jestli se chceš ptát na mého favorita, tak je to jedniznačně FOX 36, kterej ale nebude samostatně ke koupi a po té hned NIXON Platinum :o)

              0 0
              • McBlacky  

                jenže ta 36ka je vzduch… vůbec kromě 40ky a vanilly jsou všechny foxy vzduch. Modely na 05 jsou cool, šli dolů s váhou a už mají i vidli pod 1,5kg. Ale fox nedělá primárně vidle pro fr/dh…

                0 0
              • Pá-dlista1  

                A ted tu vidli na sjezd.

                0 0
                • McBlacky  

                  ta fox 40ka by se dala ne.. 200 zdvih, dc, coil..

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    Jasne, ze dala, ale cena? Dostupnost? To snad ani neni konkurence. Takovych vidlic na trhu je… teda ne na ceskem :)

                    0 0
                    • McBlacky  

                      no jo nějaký masivní rozšíření lištiček v Čechách asi nenastane, po tom co je ted ještě zdražily, když všichni ostatní cenu drží nebou jdou dolů… z jejich nabídky by šlo si vybrat, takovej talas 90–130 1,72 váha. Podle mě ideální třeba k populárnímů RB CRX. nová stránka foxu je vopruzz, je to pomalý, nejsem zvědavej na flash, ale na info…

                      0 0
                • blick  

                  No od Manitoučka Dorado nemůže být špatná vidle, ale to už je na mě moc. Taky se musím dostat nějak nahoru a jednou ročně objet Sudety. Jinak ano, FOX 36 je na vzduchu, ale.....je nádherná, jenom ji vyzkoušet.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    tohle je nějak zmatený…

                    0 0
                    • blick  

                      Why? Jen kdybych měl sjezďáka tak bych do Dorada šel.

                      0 0
                      • McBlacky  

                        ty Sudety mi tam přijdou trochu off. Dorado neznám, tak nevim

                        0 0
                        • blick  

                          Potřebuju vidli se kterou objedu Sudety. S 200 vidlí s dvěma korunkama bych asi o něco víc nadřel. Nejsem ulítlej jako PiFi, kterej to odjel letos na sjezďáku, cca 18 kg.

                          0 0
                  • Pá-dlista1  

                    Nemuze? A z ceho tak soudis? Ja bych ho zrovna nechtel. Krom toho se koukni na cenu.

                    0 0
                    • blick  

                      Tak Sherman Slidera, aby to tak nebolelo :o) Ale, když tam je taky SPV co......?

                      0 0
                      • Pá-dlista1  

                        To je tak na urovni Juniora T a ne sjezdove vidlice. Pritlac.

                        0 0
                        • blick  

                          Mě by stačil i Sherman Breakout – i když to není DH vidle. nebo, že by Monster T?

                          0 0
        • RomanH  

          Bych byl docela rad, kdyby Marzocchi usnula na veky v roce 2001–2002.

          0 0
        • kovar  

          Uff, ještě že nejsem biker a rozum nemusím dostávat:-)

          0 0
        • JMT  

          co je podle tebe lepsi nez M ? 1.manitou se sru jako na bezicim pasu a nebo tam cpou znecitlivujici systemy jako spv a pod… 2.rock shox je taky shit a ted este ke vsemu taky vymysleli nakej novej „nepruzici“ system 3.foxy sou drahy :-( 4.suntour, m-wawe atd. sou zatim mimo soutez

          0 0
          • cabbage  

            nepruzici systemy se daj nastavit aby pruzili, a nevim jestli spagety sou nejlepsi vidle…

            0 0
            • JMT  

              nerikam ze sou nejlepsi, akorat lepsi nez to ostatni co je normalne k sehnani…

              0 0
            • JMT  

              naco je nepruzici system, nastavenej na pruzeni ? he ?

              0 0
              • cabbage  

                napsals ho jako nevyhodu, a fuckt nechapu cim sou spagety lepsi nez RS nebo M????

                0 0
                • JMT  

                  vsichni lidi co znam a maj roksoka od r 2003 vejs, tak ho maj v haj*** U manitoua znam jednoho co ji ma v poho.. marzocchi-neznam nikoho co by mel s nima problemy (mimo toho nestaslivce tady z fora)

                  0 0
                  • cabbage  

                    to ale porad neni duvod si koupit hnusnou, nic nenabizejici vidli od italu. si nikdy necet o tom bikerovi co mu namontovali jednu nohu na 80mm a druhou 120mm?

                    0 0
                    • JMT  

                      v prumeru 100-to je normal xc zdvih ne? :-)

                      0 0
                      • JMT  

                        nejsou hnusny-ladi mi to s kolem a nabizej tuhos, pevnost, a moc se to nehoupe, dobra cena..nabizej dost…

                        0 0
                        • cabbage  

                          neni jednodusi odpovidat najednou a ne na nekolikrat? pevnost je mozna velka stejne jako vaha, ale i skareb udrzi predni kolo. myslim ze m na xc dost kasle uz posledni 2roky, dh,fr vidle(888,66) ma hodne pekny ale zbytek je jen doplneni sortimentu.

                          0 0
                          • JMT  

                            skareb sice udrzi predni kolo, ale uz neudrzi 185 kotouc mech. avidu........­.......

                            0 0
                            • blick  

                              už jsem tady zase, Skareb není vidle není pro 185 kotouč – to je jako ho dát na SIDa – na to musíš Blacka nebo Minutku

                              0 0
            • Pá-dlista1  

              Pochybuju, ze na spodni hranici doporucenych hodnot se vidlice s SPV bude chovat jako vidlice bez.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.