Dotaz na znalce – proč má Mina Sato – mistryně světa v keirinu, převodník na levé straně?
Ta speciál vidle bude asi kvůli tuhosti?
(vloženo dnes)
Je to tak s tím aero benefitem,.někde jsem o tom četl… Nicméně to jsou opět jen velmi marginálnî hodnoty, na dráze, kde se jezdí wattové bomby zvlášť…
Myslím, že s tím začli amíci (a asi už skončili). Tím, že se na dráze „zatáčí“ furt na levou roku, je pohon vlevo víc „v závětří“ a tím pádem je to víc aero.
Vlevo má to kolo větší odpor vzduchu, jak to víří kolem pohonu, tak to táhne do leva do zatáčky :)
@ tomaschek – nechci polemizovat,ale já bych to viděl opačně.Levá noha slabší- přenos síly rovnou do převodníku atd a pravá vykompenzuje ztrátu ve skrutu osy.
To je teorie,co? ;-)
Jeden čas to zkoušelo více vyrobcu jestli to nebude výhodnější na dráhu ale zjistili že ne a vrátili se na klasiku… Ta široká vidle je více Aero menší odpor větru už delší dobu to dělají drajove lotus a letos na Tour to zkoušeli i jezdící na kole factor ale učí to od příští sezóny na silnici zakáže…
Možná má silnější levou nohu.
A jelikož na speciálu nemusí řešit nic standardního, jako je kazeta, přehazovačka, brzda, kotouč atd., není převodník vlevo konstrukční problém.