Moje asi po 3 letech z vrstvy prachu vyjmuté kolo.
Dost mi nevyhovovala rychlost kola na rovině, tak jsem se začal rozhlížet, jak by se to dalo vylepšit bez zásadních investic. Volba padla na kliky s převodníkem 46/30 a zadní kazetu 11–45. Takový rozsah žádná přehazovačka na 8sp. nezvládne, tak jsem šel cestou upgrade z původní x3 na x4 (silnější pružina proti chainslap) a nakreslením plus vypálením na laseru delšího háku přehazovačky o 20mm, aby dosáhla na to 45z kolo. Jediný kompromis je, že to prostě nezvládne velké -velké, jinak to funguje překvapivě dobře a dá se s tím jet na rovince konstantních 33km/h při rozumné kadenci a pak i šplhat rychlostí chůze po lesní cestě na kopec.
Taky mi přestaly stačit originální mechanické brzdy, tak proběhl upgrade ma zánovní Sram Level TL.
Poslední upgrade byly štěrkoletové pláště Continental Terra trail 27.5*1,75 a jsem s nimi moc spokojený, protože bahnité traily prostě nejezdím, jezdím lesní, polní cesty a trochu asfaltu bez aut.
Od začátku srpna jsem na kole udělal 750km a –12kg. Chci do konce roku rozhodně pokořit 1000km a nechat si kolo i na příští sezónu, kdy se budu pomalu rozhodovat jakým směrem se dál vydat – nové kvalitnější kolo.
(vloženo dnes)
Značka | B:TWIN |
Model | Rockrider 520 |
Modelový rok | 2019 |
Rám | Hliník |
Vidlice | SunTour XCR 100 evo |
Kliky | Shimano Tourney FC-TY5012 46/30 170mm |
Přesmykač | Sram |
Měnič | Sram X-4 |
Řazení | Sram X-4 |
Kazeta | Shimano CN-HG400-8 11-45 |
Řetěz | KMC X8 - 114čl |
Brzda přední | Sram Level TL |
Brzda zadní | Sram Level TL |
Pláště | Continental Terra Trail 27.5x1.75 kevlar |