Black'n'Red Full

Přidat foto

Pohled zepředu

Eie kola

Eie kole

Pohon

Přední brzda

Zadní brzda

Červené doplňky

Převodník a tlumič

Kokpit

Kokpit2

Sedlo

Tak zase jedna taková skládačka co začala nápadem si konečně zkusit celoodpružené kolo. Koukal jsem na možnosti a nakonec moje volba padla na opětovný skok do neznáma a to zkusit něco z Číny. Po pročtení recenzí se mi pro můj styl jízda zalíbil rám FM 027 od Tantan/Seraph, který se na Aliexpressu prodává hlavně pod značkou BXT. Já nicméně objednal od výrobce a čekal, první rám se prý ztratil v Německu … kdoví jak to bylo, tak obratem poslali nový. Když dorazil tak jsem nějak přeskládal díly ze staršího kola (Hardtail v profilu) a koupil pár nových.

No a pak začala série mnoha úprav. Hlavní a nejnovější z nich jsou kola od EIE koupená přes místního člena Tomáše, která začala výprodejem nábojů DT, co jsem našel ve vlákně „Výhodné ceny komponentů…“ které mě teda už stálo hodně peněz.

Další byl upgrade kit tlumiče na debonair, který to taky hodně pozvedl.

Jinak se mi různě povedl poshánět komponenty po výprodejích a většina je z Shimano řady XT. Jediný takový experiment jsou brzdy. Tam jsem vzal starší třmeny SLX a k nim hodil XT páky co jsou originálně na LV olej, oficiálně to není kompatibilní, ale hlavní rozdíl by měl být ve třmenech, takže tam mám starý Shimano olej a už dva měsíce to funguje bez problému.

Poslední věc o které přemýšlím je tomu dát nějaký paintjob po tom co jsem viděl kola od Fazzyho. Líbila by se mi třeba vínová metalíza, ale to by zas chtělo jiný hadice, takže nekonečný příběh :D

Je to takový Downcountry univerzál, na občasné blbnutí po lese a na trailech, co ale zvládné i výlet po cyklostezce s přítelkyní :)

(vloženo 27.8.25)

scortis
Ohodnoť bajk: (4.3  / 12 hlasujících)
Značka
Modelový rok 2025
Velikost 19
Hmotnost 12
Rám Seraph FM027 100mm travel
Vidlice Rockshox SiD RCT3 Motion Control 120mm
Tlumič RockShox Monarch RL DebonAir
Kliky Deore XT FC-M8100 170mm
Středové složení Deore XT BB-MT800
Měnič Deore XT RD-M8100
Řazení Deore XT SL-M8100
Převodník Alugear XTRect Oval 32z
Kazeta Deore XT CS-M8100 10-51z
Řetěz Deore XT CN-M8100
Náboj přední DT Swiss 240
Náboj zadní DT Swiss 240 EXP
Brzda přední SLX BR-M7120 + Sram HS2 180mm
Brzda zadní SLX BR-M7120 + Sram HS2 180mm
Brzdové páky Deore XT BL-M8200
Ráfek přední EiE A29C29D25 29mm AM
Ráfek zadní EiE A29C29D25 29mm AM
Dráty DT Swiss Competition
Pedály PD-M540
Řídítka RaceFace SixC Carbon 785mm
Představec RFR Trail 55mm
Sedlovka RockShox Reverb Stealth 150mm
Sedlo ElitaOne Carbon (S Power)
Pláště Maxxis Ardent 29x2.4/2.25

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
scortis
scortis

dnes 11:48

TJK: díky, já mám nějakou hroznou slabost pro skinwally, ale možná další zkusím černé :)

Lišák: přesně, ať to pořádně brzdí :)

Reagovat
Lišák
Lišák

dnes 11:33

jonti: čtyřpístkové brzdy na XC kolo na 180mm kotoučích

Což takhle 4pístky na 160 / 140 na gravelu?

:-)

Reagovat
TJK
TJK

dnes 10:00

me tam rusi pouze ta cervena… v kombinace se Skinwallem se mi to nelibi.. budto bych dal cernou a skinwall, nebo klasicky gumy a cervenou…

JInak ale dobry! tohle se mi libi i jak je to postavene.. bude na tom paradni svezeni

Reagovat
scortis
scortis

dnes 08:47

Hele je to přesně tak jak říkáš, taky jsem na chvíli měl půjčený Spark a byl fakt super, proto jsem se rozhodl pro tenhle rám, který je hodně podobný geometrií. S rozměrem tlumiče 165×38 standard … to je asi vlastně věc co mě na tom rámu vadila nejvíc, ale ten monarch jsem sehnal docela dobře a koupil k němu radši rovnou i upgrade a service kit. A původně jsem vůbec neplánoval tam dávat EIE kola jako tam jsou teď, to se prostě tak nějak vyvinulo. Ta sedlová trubka, tam je to proti Sparku položená, ale posed se sedlem víc dopředu mi sedí dobře. Jako není to úplně Spark RC 900, ale taky to stálo hodně výrazně míň než 120 tisíc.

Ještě bez EIE kol jsem s tím už projel Enduro Traily na Klínech a pár lesů okolo a pocity z toho jsou super, takže se těším až to pořádně projedu s těma karbonovýma kolama. Sice jezdím hlavně houpavé terény po lese než s kopce, ale občas to prostě rád proženu nějakým trailem, což je i důvod proč jsem nechtěl vyloženě trail bike, ale proč tam mám odolnější ráfky a velké brzdy, ačkoliv se to na klasickém XC moc nenosí. Celkově i přes výše zmíněné se mi na tom kole jezdí fakt dobře a splnilo to moje očekávání.

Reagovat
jonti
jonti

dnes 08:08

boo-beek: vnímal jsem to jako kopii Scott Spark, co bylo velmi povedené kolo, asi nejlepší které jsem kdy jezdil.

Tam byl tlumič 165×40/45 trunnion.

Reagovat
boo-beek
boo-beek

dnes 07:50

Jonti, on tam ten Monarch patří, což je snad ještě horší.

Přeju, ať to kolo dělá radost, celej život si skládám kola s prioritou poměru cena / výkon, ale taky mi tohle přijde nesmyslný… Snad bude fungovat dobře, držím palce, ale na rám s tlumičem 165*38mm bych v roce 2025 rozhodně nevsadil.

Reagovat
jonti
jonti

27.8.25 17:17

Zvlášní stavba, moc se mi nelíbí:

XC rám dělaný na 100mm vidlici s zvedlou vidlicí, co docela výrazně položí už tak položenou sedlovou trubku, k tomu Sid na 32 nohách na 120mm, Monarch tlumič místo Sidluxe, čtyřpístkové brzdy na XC kolo na 180mm kotoučích, DT 240 a těžké ráfky, trailová řidítka, trailový přestavec.

Celé by mi to dávalo smysl na trailovém rámu se zdvihy 140/130.

Reagovat

Další galerie z kategorie

farbakp 2
scortis 7
matt.seiko 6
Lukezz 4
jirka146 2
v.pilny 12