Pohled zepředu
Eie kola
Eie kole
Pohon
Přední brzda
Zadní brzda
Červené doplňky
Převodník a tlumič
Kokpit
Kokpit2
Sedlo
Tak zase jedna taková skládačka co začala nápadem si konečně zkusit celoodpružené kolo. Koukal jsem na možnosti a nakonec moje volba padla na opětovný skok do neznáma a to zkusit něco z Číny. Po pročtení recenzí se mi pro můj styl jízda zalíbil rám FM 027 od Tantan/Seraph, který se na Aliexpressu prodává hlavně pod značkou BXT. Já nicméně objednal od výrobce a čekal, první rám se prý ztratil v Německu … kdoví jak to bylo, tak obratem poslali nový. Když dorazil tak jsem nějak přeskládal díly ze staršího kola (Hardtail v profilu) a koupil pár nových.
No a pak začala série mnoha úprav. Hlavní a nejnovější z nich jsou kola od EIE koupená přes místního člena Tomáše, která začala výprodejem nábojů DT, co jsem našel ve vlákně „Výhodné ceny komponentů…“ které mě teda už stálo hodně peněz.
Další byl upgrade kit tlumiče na debonair, který to taky hodně pozvedl.
Jinak se mi různě povedl poshánět komponenty po výprodejích a většina je z Shimano řady XT. Jediný takový experiment jsou brzdy. Tam jsem vzal starší třmeny SLX a k nim hodil XT páky co jsou originálně na LV olej, oficiálně to není kompatibilní, ale hlavní rozdíl by měl být ve třmenech, takže tam mám starý Shimano olej a už dva měsíce to funguje bez problému.
Poslední věc o které přemýšlím je tomu dát nějaký paintjob po tom co jsem viděl kola od Fazzyho. Líbila by se mi třeba vínová metalíza, ale to by zas chtělo jiný hadice, takže nekonečný příběh :D
Je to takový Downcountry univerzál, na občasné blbnutí po lese a na trailech, co ale zvládné i výlet po cyklostezce s přítelkyní :)
(vloženo 27.8.25)
Značka | já |
Modelový rok | 2025 |
Velikost | 19 |
Hmotnost | 12 |
Rám | Seraph FM027 100mm travel |
Vidlice | Rockshox SiD RCT3 Motion Control 120mm |
Tlumič | RockShox Monarch RL DebonAir |
Kliky | Deore XT FC-M8100 170mm |
Středové složení | Deore XT BB-MT800 |
Měnič | Deore XT RD-M8100 |
Řazení | Deore XT SL-M8100 |
Převodník | Alugear XTRect Oval 32z |
Kazeta | Deore XT CS-M8100 10-51z |
Řetěz | Deore XT CN-M8100 |
Náboj přední | DT Swiss 240 |
Náboj zadní | DT Swiss 240 EXP |
Brzda přední | SLX BR-M7120 + Sram HS2 180mm |
Brzda zadní | SLX BR-M7120 + Sram HS2 180mm |
Brzdové páky | Deore XT BL-M8200 |
Ráfek přední | EiE A29C29D25 29mm AM |
Ráfek zadní | EiE A29C29D25 29mm AM |
Dráty | DT Swiss Competition |
Pedály | PD-M540 |
Řídítka | RaceFace SixC Carbon 785mm |
Představec | RFR Trail 55mm |
Sedlovka | RockShox Reverb Stealth 150mm |
Sedlo | ElitaOne Carbon (S Power) |
Pláště | Maxxis Ardent 29x2.4/2.25 |
TJK: díky, já mám nějakou hroznou slabost pro skinwally, ale možná další zkusím černé :)
Lišák: přesně, ať to pořádně brzdí :)
jonti: čtyřpístkové brzdy na XC kolo na 180mm kotoučích
Což takhle 4pístky na 160 / 140 na gravelu?
:-)
me tam rusi pouze ta cervena… v kombinace se Skinwallem se mi to nelibi.. budto bych dal cernou a skinwall, nebo klasicky gumy a cervenou…
JInak ale dobry! tohle se mi libi i jak je to postavene.. bude na tom paradni svezeni
Hele je to přesně tak jak říkáš, taky jsem na chvíli měl půjčený Spark a byl fakt super, proto jsem se rozhodl pro tenhle rám, který je hodně podobný geometrií. S rozměrem tlumiče 165×38 standard … to je asi vlastně věc co mě na tom rámu vadila nejvíc, ale ten monarch jsem sehnal docela dobře a koupil k němu radši rovnou i upgrade a service kit. A původně jsem vůbec neplánoval tam dávat EIE kola jako tam jsou teď, to se prostě tak nějak vyvinulo. Ta sedlová trubka, tam je to proti Sparku položená, ale posed se sedlem víc dopředu mi sedí dobře. Jako není to úplně Spark RC 900, ale taky to stálo hodně výrazně míň než 120 tisíc.
Ještě bez EIE kol jsem s tím už projel Enduro Traily na Klínech a pár lesů okolo a pocity z toho jsou super, takže se těším až to pořádně projedu s těma karbonovýma kolama. Sice jezdím hlavně houpavé terény po lese než s kopce, ale občas to prostě rád proženu nějakým trailem, což je i důvod proč jsem nechtěl vyloženě trail bike, ale proč tam mám odolnější ráfky a velké brzdy, ačkoliv se to na klasickém XC moc nenosí. Celkově i přes výše zmíněné se mi na tom kole jezdí fakt dobře a splnilo to moje očekávání.
boo-beek: vnímal jsem to jako kopii Scott Spark, co bylo velmi povedené kolo, asi nejlepší které jsem kdy jezdil.
Tam byl tlumič 165×40/45 trunnion.
Jonti, on tam ten Monarch patří, což je snad ještě horší.
Přeju, ať to kolo dělá radost, celej život si skládám kola s prioritou poměru cena / výkon, ale taky mi tohle přijde nesmyslný… Snad bude fungovat dobře, držím palce, ale na rám s tlumičem 165*38mm bych v roce 2025 rozhodně nevsadil.
Zvlášní stavba, moc se mi nelíbí:
XC rám dělaný na 100mm vidlici s zvedlou vidlicí, co docela výrazně položí už tak položenou sedlovou trubku, k tomu Sid na 32 nohách na 120mm, Monarch tlumič místo Sidluxe, čtyřpístkové brzdy na XC kolo na 180mm kotoučích, DT 240 a těžké ráfky, trailová řidítka, trailový přestavec.
Celé by mi to dávalo smysl na trailovém rámu se zdvihy 140/130.