Neumím fotit ani psát eseje. Nicméně tohle kolo si konečně zaslouží svůj profil, protože jde o první a jediné Seka Spear RDC v Česku
Pokusím se vám představit značku a samotné kolo. Mám ho od letošního jara a skládal jsem ho sám podle informací, které jsem načerpal na zahraničních fórech. Když jsem to kolo poprvé viděl na fotkách, okamžitě jsem začal pátrat.
Nejlepší na tom je, že mi perfektně sedí geometrie. Měřím 195 cm a dříve jsem jezdil XL rámy od Canyonu. U většiny jiných značek se pohybuju přesně mezi velikostmi – 58 mi bývá malá a 61 už zase moc velká. Tohle je velikost XL, která odpovídá geometrii 58,5 s vyšší hlavovkou – a sedí mi naprosto ideálně.
Jedná se o čínskou značku se zastoupením v Evropě. Na rám poskytují doživotní záruku, na vidlici 5 let a na kokpit se sedlovkou klasické 2 roky. Značku založil čínský fitter a profiluje se spíše jako prémiová — jak cenou, tak i přístupem k zákazníkům.
Kolo testovali ve větrném tunelu společně s modelem SL8 a předchozím aero rámem Exceed. Zajímavým prvkem je „fičura“ na sedlovce s názvem Wind Eye, která má podle testů ušetřit 2,6 W :)
Mně se ten prvek hlavně líbí — odlišuje to kolo od ostatních. Díky tomu je navíc zadní stavba dost pohodlná.
Když mě lidé, kteří mě potkají na kole, zastaví a zeptají se, co je to za značku, odpovím jednoduše: ‚Čína.‘ Jenže to pak musím vždycky dovysvětlovat, a popravdě už mě to trochu unavuje. Kdo by si koupil čínské kolo za takovou cenu a ještě si ho sestavil tak, aby bylo dražší než Aeroad CFR? Asi jsem blázen.
Barva rámu je Chronos — je nejhezčí, ale taky nejtěžší z celé nabídky. Kdybych vybral jinou, rám by byl o 100 g lehčí. V mojí velikosti váží rám 950 g. Mimochodem, Seka se vyrábí ve stejné továrně jako Factor — takové veřejné tajemství. Zpracování je skvělé, včetně balení.
Kola jsou Farsports Evo S6-Ceramicspeed. Další bláznivá Čína. Karbonové dráty, výška 58 mm, bezděrový ráfek podobně jako EIE, vnitřní šířka 24 mm, vnější 30–31,5 mm. Váha 1304 g.
Zbytek Dura Ace 2×12 di2, Středové složení Bikone, je z dvou částí (jezdí UAE), Wattak Assioma nový model.
Asi jsem se přemohl a esej nakonec napsal. Berte to kolo jak chcete, chtěl jsem Vám ho představit jelikož je tu zatím jediné. Informace jsem čerpal na weightweenies a YT. Kupovano v EU zastoupení Florianbikes (rámovku).
Kdyby někoho něco zajímalo rád odpovím.
(vloženo 17.8.25)
Značka | Seka |
Model | Spear RDC |
Modelový rok | 2025 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 7,2 kg (včetně pedálů, garmin držáků a košíků) |
Rám | Spear RDC barva Chronos |
Vidlice | Spear RDC |
Kliky | Shimano Dura-Ace FC-R9200 |
Středové složení | Bikone DCTech BSA |
Přesmykač | Dura Ace Di2 FD-R9250 |
Měnič | Dura Ace Di2 RD-R9250 |
Řazení | Dura Ace Di2 ST-R9270 |
Převodník | 52/36 |
Kazeta | Dura Ace CS-R9200 11-34 |
Řetěz | XTR CN-M9100 |
Náboj přední | Farsports Ceramicspeed |
Náboj zadní | Farsports Ceramicspeed, Ratchet |
Brzda přední | Dura Ace BR-R9270 disc |
Brzda zadní | Dura Ace BR-R9270 disc |
Brzdové páky | Dura Ace Di2 ST-R9270 |
Ráfek přední | Farsports EVO s6 (58 mm / 24 mm /30 mm) |
Ráfek zadní | Farsports EVO s6 (58 mm / 24 mm /30 mm) |
Dráty | Carbon Bladed 5.0 mm |
Pedály | FAVERO ASSIOMA PRO RS-2 |
Řídítka | Seka Rapier Handlebar 395 -100 |
Sedlovka | Seka |
Sedlo | SELLE ITALIA SLR Boost Superflow 3D CARBON |
Pláště | Conti 111 Aero 29 mm /Conti STR 5000 28 mm |
Ještě musím dodat, že většina rámu s tak vysokou hlavovkou, pro vysoké cyklisty je hnusných, roztažených, ale tohle i tak vypadá nějak kompaktně a uceleně… za mě tedy za 5…
Taky po tom pokukuji…je to krásnej rám, Factor se v tom nezapře… a provedení laku UD karbon + je nádherné…
Líbí za 5*, ale cena rámu je poměrně odvážná, třeba Elves stojí i v německém eshopu 1000 euro. Za takový peníze bych potřeboval aspoň vidět rám rozřezaný, protože číňani většinou nemají vyloženě nekvalitu, ale profilování a layout karbonu není na takové úrovni, jako má třeba Specialized. Což se dá pochopit, když je to promítnuto v ceně, většinou to totiž nesouvisí s bezpečností, ale vlastnostmi a celkovou hmotností rámu. Mně většinou nejde vyloženě o značku, ale o to, že u někoho vím, co za svoje peníze kupuju a u někoho je to trochu zajíc v pytli. Třeba u Spešlu si i kupuju to, že pak na bazaru nebude prodej žádný problém, u číňana to problém bývá daleko větší i za podstřelenou cenu.
v dnešní době různých simulačních softwarů bych zrovna tunel považoval jen za ověření simulace v kompu.
Osobně bych viděl rozdíl v kvalitě vláken a technologických postupů při výrobě ;)
@Dad Na 1000 letý vývoj Spešlu to nemá :) ale tady je ten test.-viz foto.
Další omáčka je na jejich stránkách.
Sedlovka flexuje už z principu geometrie rámu jelikož je sedlo víc vytažené kvůli sloping.
Jinak pod tou fičurou je sedlová trubka uzavřená a na jejich webu je test kam až to flexuje. Každopádně pohodlnější než moje předešlé aero kolo.
Tady David Arthur srovnava s SL8
Takže je tam vzpěra navíc a je to pohodnelší než bez ní? Asi kouzlo:) Každopádně za pět* Je to moc hezké kolo!
Jak dopadl ten test s SL8? Zajímalo by mě, zda čínan překonal roky a ty miliony USD ve výzkumu Specialized právě při výrobě SL8. Ten větrný tunel není žárná láce…
Moc hezká silnička…podle první fotky jsem si myslel, že to je Festka :)
V takovém nastavení geometrie, posedu to chce kola velikosti 32er. To by bylo adekvátní pro takového dlouhána navíc asi s hodně dlouhými nohami. To by bylo teprve poježdění.
Chápu, že primárním cílem bylo odlišit se, což bylo splněno. Já v tom takovou topovku nevidím, barevné provedení a lak vypadá perfektně, příjemně to ladí.
Gattsu: Máš to pěkně sladěné, značka vypadá kultivovaně a když ti sedí.. není co řešit
Pikaču: Ale to je jiné kolo než v profilu zde.. V odkazu vypadá spíše jako Decathlon
Takže Číňan ( Lightcarbon) okopíroval Čiňana ( Seku) :))
@Wakizashi zkus Winspace:
Moc hezký. Osobně bych se asi za ty prachy kroutil, ale když se ti to trefilo, proč ne.
JakeF: To je celkem drsný, tak dej nějaký odkazy nebo tak, nebuď tajemnej.. co sem tak koukal třeba na wightweenies diskuze, sou si ty rámi prej sice podobný, ale jednoznačně udělaný jinde. Prej se tim teda Lightcarbon silně inspiroval, ale co já vim.
Kvality bych se vůbec nebál, rámy od ověřenejch čínskejch značek jsou v pohodě.
Víc bych se bál nakupovat od člověka, co si na ten rám napálí 5× vyšší cenu za „evropskou distribuci“ a tváří se jako prémiová značka.
Já mám taky rám, který nikdo v ČR nemá (teda kromě manželky). A určitě ani nikdo jiný mít nebude :-)
JakeF o kvalitu rámovek kupovaných v EU bych strach neměl – evropský dealeři stopro nebudou chtít řešit reklamace případnýho šuntu. Tak sem ani žádnej šmejd tahat nebudou.
Cena celkem v poho ale já bych nepřenes přes srdce, téměř přímou podporu, čínských soudruhů.
Zrovna den dva zpet jsem na Seka, Elves koukal. Ale kdyz vidim tu cenovku, asi to pak maximalne skonci stejne u nejake osvedcene Carbonda. ????
Cenovka je dost sebevědomá z jejich strany a při prodeji ztratí na ceně dost. Nicméně po půl roce ježdění toho nelituji a stále je to kolo které se jen tak nevidí- v Česku zatím žádné další.
Další zajímavost je že se na ostatní Čínské značky velikostně neposkládám. Ostatní značky končí s velikostí 55/57 reálně.
@jakeF: kde jsi přišel na to že to je Lightcarbon? Seka není Open mould lol.
Mluvil jsem s majitelem Bikedress z Mnichova který ty rámy taky prodává a i s Florianem a oba mi potvrdili že je to stejná Fabrika jako Factor.
Ale vesměs je jedno i kdyby to byla pohádka. Jo a rámovka RDC je za 3200 EUR. Těch 2700 je za obyč verzi :)
V Číně je ta cena jinde a dalo by se to sehnat oklikou ale takhle člověk neřeší nic kolem záruky a podpory.
Seka „prémiová značka“ za 2700 EUR, přitom to je rám přímo od číňana LightCarbon, komplet s custom lakem za 600 EUR?
Jezdit to určitě bude pěkně, ale ty pohádky kolem jsou legrační…
iceduck: z popisu v profilu kola: „Kupovano v EU zastoupení Florianbikes (rámovku).“
Nadhera, jen ta cenovka me vzdycky desila. Hodne sebevedoma.
Bral si z EU zastoupeni Florian bikes?
Krasavec, Číňan prostě umí, musíme se s tím pomalu a jistě smiřovat! Pět! ;-)